پرستاری رشته تحصیلی محبوبی است که بسیاری افراد برای برخورداری از شرایط شغلی مناسب تر به فکر مطالعه پرستاری در خارج از کشور هستند. برای تحصیل در آمریکا و رشته پرستاری انتخاب یک برنامه قابل اعتماد بسیار مهم است. در واقع شما باید با بسیاری از گزینه های عالی موجود در دانشگاه ها در سراسر جهان آشنایی داشته باشید. برخی از قوی ترین برنامه های پرستاری در ایالات متحده آمریکا ارائه می شود.

دانشجویان پرستاری در آمریکا دانش را در بسیاری از زمینه های مرتبط با پزشکی به دست می آورند و یک رویکرد متنوع را در زمینه های مختلف پیدا می کنند. آنها در بیمارستان یا کلینیک های خصوصی، تخصص کاری دارند و تمرکز کاری شان بر خانواده، افراد و جوامع است.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل پرستاری در آمریکا

برای تحصیل رشته پرستاری در آمریکا چند گزینه در دسترس می باشد، از جمله می توان به دیپلم پرستاری ، مدرک کارشناسی، مدرک کارشناسی ارشد و دکترای پرستاری اشاره نمود. دیپلم پرستاری برنامه های مبتنی بر بیمارستان می باشد که دانشجویان در کنار آموزش های پرستاری نیز تمرین های فراوانی را انجام می دهند. آنها همچنین آموزش مکمل در موضوعات ریاضی و علمی را دریافت خواهند نمود.

مدرک لیسانس در پرستاری حدود چهار سال تحصیلی به طول می انجامد. این برنامه چهار ساله مجموعه ای جامع از دانش و مهارت را برای یک پرستار فراهم می نماید. دانشجویان ممکن است تصمیم به تکمیل برنامه چهار ساله کارشناسی خود داشته باشند، به این ترتیب آنها می توانند در رشته های مدیریت، پرستاری پیشرفته، مشاوره پرستاری، تدریس و یا نقش پژوهشی به ادامه تحصیل بپردازند.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

دوره های پرستاری در آمریکا

برنامه های آموزشی پرستاری عملیاتی (LPN) و پرستاری حرفه ای (LVN) تقریبا یک سال به طول می انجامد. برنامه های LPN / LVN در کالج های بسیاری در سراسر ایالات متحده ارائه می گردد. این برنامه ها معمولا به کلاس های پیش نیاز، نیازی ندارند. با این حال، برخی از کالج ها نیازمند به حداقل نمره آزمون تافل SAT یا ACT می باشد.

یک پرستار LVN / LPN مراقبت های اولیه بیمار را نظارت و بررسی می نماید مانند داشتن علائم حیاتی بیمار. دولت همواره به دانشجویان LPN نیاز دارد و پس از اتمام آموزش، دانشجو باید در یک امتحان ملی برای صدور گواهینامه دولتی قبول گردد. طبق آمار وزارت کار ایالات متحده، میانگین دستمزد سالانه پرستار حرفه ای و دارای مجوز ۳۹۰۳۰ دلار آمریکا است.

برنامه های LPN (دیپلم کمک پرستاری) و LVN (پرستار حرفه ای مجاز)

این دوره ها معمولا به مدت یک سال می باشد و بیشتر کالج های ایالات متحده این دوره را ارائه می نمایند. این دوره ها معمولاً به کلاس های مقدماتی احتیاج ندارند. یک دوره آموزشی برای مراقبت های اساسی بیمار (گرفتن علائم حیاتی ، نظارت بر بیمار) فراهم می کند. برای دریافت گواهینامه دولتی، همه LPN ها باید مجوز آزمون ملی بگیرند.

دوره های ADN( مدرک کاردانی پرستاری)

برنامه تحصیل در رشته پرستاری (ADN) می تواند بین ۱۵ ماه یا دو سال به طول بیانجامد. این دوره در بسیاری از کالج های محلی در سراسر ایالات متحده ارائه شده است. دوره های ADN معمولا نیازمند به کلاس های پیش نیازمی باشد. این دوره پیوسته، متمرکز بر آموزش فنی است. یک پرستار ثبت شده توسط ADN می تواند بیمار را درمان کند، آموزش دهد و حمایت عاطفی اعضای خانواده بیماران را فراهم آورد.

دوره های ADN تنها در ایالات متحده در دسترس هستند و ثبت نام برای دانش آموزان بین المللی در دسترس است. پرستاران مقطع پیوسته باید در یک آزمون صدور مجوز ملی را، که به عنوان مجوز صدور مجوز شورای ملی شناخته می شود، یا NCLEX-RN، برای کسب مجوز پرستاری قبول شوند. طبق آمار وزارت کار ایالات متحده، میانگین دستمزد سالانه پرستاران ADN ثبت شده ۶۷۴۹۰ دلار آمریکا است.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

دوره های BSN (لیسانس علوم پرستاری)

لیسانس علوم پرستاری (BSN) یک برنامه چهار ساله است که در بسیاری از کالج ها و دانشگاه های سراسر ایالات متحده ارائه می گردد. به عنوان مثال کالج فلیسین در ایالت نیویورک قرار دارد که در آن پرستاران تشویق به استفاده از دانش از مطالعات خود در محیط مراقبت های بهداشتی می شوند. بعضی از برنامه ها با یک جایگاه بالینی برای حمایت از انتقال از کارآموز به پرستار می باشد.

دوره BSN در میان دانشجویان بین المللی محبوب است، زیرا پس از اتمام تحصیل، فرصت های شغلی مناسب و حقوق خوبی برای افراد فراهم می گردد.

برنامه های MSN (کارشناسی ارشد علوم پرستاری)

این برنامه ها دربردارنده انواع رشته های پرستاری می شوند مانند رشته های پرستاری نوزادان، پرستاران بالغ، پرستاری بهداشت زنان، پرستار کودکان و غیره هستند .

برنامه های CRNA (متخصص بیهوشی پرستار ثبت نام شده)

این دوره ها به طور معمول از ۲۴ تا ۴۸ ماه به طول می انجامند. این دوره ها با تکنیک بیهوشی و کاربرد دانش در مشکلات بالینی سروکار دارند. این مدرک بسیار تخصصی می باشد و فرصت های شغلی بسیاری را برای افراد رقم می زند.

دکترای پرستاری ( Doctor of Nursing Practice )

این برنامه ها بر آموزش در روش های تحقیقاتی، از جمله تجزیه و تحلیل داده ها و آمار، تاریخ و فلسفه علوم پرستاری تمرکز دارد. تحصیلات پرستاری در آمریکا برای یک DNP به طور معمول تا ۱۸ تا ۳۰ ماه پس از MSN طول می کشد .

آمریکا,آمریکا,آمریکا

هزینه تحصیل پرستاری در آمریکا

هزینه تحصیل پرستاری در آمریکا به سطح آموزشی و نوع مدرک افراد بستگی دارد. برخی از پرستاران که دارای مدرک عملی هستند که (در برخی از نقاط ایالت متحده آمریکا) به آنها پرستاران حرفه ای و تجربی می گویند، خدمات اولیه پرستاری را انجام می دهند. برنامه های آموزشی LPN/LVN کوتاهترین و کم هزینه ترین دوره های آموزشی پرستاری هستند.

پرستاران برنامه های بیماران را بررسی و هماهنگ می کنند و آموزش های لازم را به بیماران می دهند و مسائل بهداشتی برای آنها توضیح می دهند. همچنین آنها توصیه های لازم را به بیماران و خانواده های آنها می دهند. برای اشتغال با مدرک LPN/ LVN شما باید در ابتدا امتحان NCLEX-PN را که یکی از ملزومات ورود به کار می باشد پاس کنید.

هزینه ها رایج و معمول

هزینه تحصیل و گذراندن دوره آموزش، هزینه کتاب ها و منابع آموزشی LPN/LVN در دانشگاه دولتی به طور متوسط بین ۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار می باشد و در دانشگاه های خصوصی و غیر دولتی این مبلغ از ۲۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ دلار متغیر می باشد، در طول برنامه و دوره تحصیلی که بین (۱۲ الی ۱۸ ماه است) هزینه اقامت و اسکان نیز باید محاسبه شود و در نظر گرفته شود.

هزینه های تحصیلی در دوره های کاردانی رشته پرستاری با ارائه مدرک AND در یک دانشگاه دولتی بین ۶۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ دلار می باشد و در دانشگاه های خصوصی بین ۳۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دلار و یا حتی بیشتر که بستگی به محل تحصیل و موقعیت منطقه ای دارد. هزینه های زندگی و حمل و نقل و اسکان نیز باید در طول دوره تحصیلی مد نظر گرفته شود.

هزینه تحصیل و هزینه کتاب و منابع برای گذراندن دوره چهارساله در زمینه پرستاری BSN معمولا بین ۴۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰ دلار می باشد که بستگی به منطقه تحصیل و نوع دانشگاه شما دارد و هزینه ها متفاوت می باشد. گذراندن سطح BSN در صورتی که شما مدرک کارشناسی پرستاری داشته باشید هزینه کمتری دارد و بین ۱۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰ دلار می باشد. مدرک دیپلم و آموزش پرستاری به صورت عملی قدیمی ترین نوع مدرک در پرستاری در آمریکا می باشد و هنوز هم در چندین بیمارستان ارائه می شود که هزینه آن بین ۱۸۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ دلار متغیر است.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

برترین دانشگاه ها تحصیل پرستاری در آمریکا

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت ده تا از دوره های پرستاری برای دانشجویان بین المللی در ایالات متحده آمریکا فهرست شده اند:

دانشکده پرستاری دانشگاه ایلینوی به عنوان یکی از ۱۰ دوره های پرستاری برتر در ایالات متحده توسط شبکه جهانی WHO با همکاری سازمان های (WHOCCs) قرار گرفته است که برای مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین گزینه های تحصیل پرستاری می باشد. دانشجویان از تمام نژادها، قاره ها و پس زمینه ها از استادان دارنده جایزه های برتر و پزشکان در دانشگاه ایلینوی یاد می گیرند. این متخصصین تحقیقات پرستاری را انجام می دهند و به طور مستقیم زندگی بیماران را در جوامع محلی و جهانی بهبود می بخشند.

دانشگاه پنسیلوانیا

دانشکده پرستاری پنسیلوانیا دانشجویان خود را با بالاترین میزان بورسیه تحصیلی پوشش می دهد و دانشجویان بین المللی از برخی از بهترین استادان پرستاری در جهان آموزش می بینند. دانشکده پرستاری پنسیلوانیا دوره های متعددی را از برنامه های پرستاری دانشجویان بین المللی مانند برنامه های PhD ارائه می دهد. دانشجویان بین المللی یک سال تحصیل در مقطع دکترا را در کشور خود می گذرانند و سپس برای یک سال به پنسیلوانیا می روند.

UCLA

دانشگاه کالیفرنیا-لس آنجلس (UCLA) که در سال ۱۹۱۹ تاسیس شد، یکی از مشهورترین دانشگاههای شناخته شده جهان است. دانشکده UCLA شامل برندگان جایزه نوبل، جایزه پولیتزر، چندین مدرس MacArthur و بسیاری از اعضای آکادمی ملی است. اخیرا UCLA یکی از بزرگترین کمک های بین المللی – ۱٫۷ میلیون دلاری را برای افزایش کار پرستاری در بیمارستان سانتانیر هنگ کنگ دریافت کرده است.

دانشگاه آلاباما

دانشجویان بین المللی دانشگاه آلاباما دریافتند که فضای دانشگاهی از لحاظ فرهنگی، علمی و اقتصادی متنوع است. ثبت نام دانشجویان دانشگاه آلاباما شامل ۳۰۰۰۰ دانش آموز از سراسر ایالات متحده و بیش از ۹۰ کشور خارجی است. دانشجویان بین المللی تقریبا ۵ درصد از کل دانش آموزان را تشکیل می دهند.

کیس وسترن ریزرو

دانشکده پرستاری فرانسیس پین بولتون (FPB) در دانشگاه ” کیس وسترن ریزرو ” یک رهبر جهانی شناخته شده در آموزش و پرورش و تحقیقات پرستاری است. دانشجویان با اعتماد به نفس، متخصصین مراقبت های بهداشتی پویا مایل به تبدیل حرفه پرستاری و سلامت جوامع محلی و جهانی در سراسر جهان هستند.

دانشگاه کلمبیا

دانشکده پرستاری کلمبیا در جهان شناخته شده است و به طور بالقوه بی نظیر است و برای برتری در پیشرفت های تحقیقاتی و برنامه درسی شناخته شده است. این دانشکده سهم قابل توجهی در حرفه پرستاری داشته است: نخستین کارآموزی دانشکده های جهانی در این دانشکده پرستاری، اولین صندلی تضمین شده در زمینه سیاست های سلامتی، اولین بار به عنوان یک مرکز همکاری در سازمان بهداشت جهانی در پرستاری پیشرفته و اولین کلینیک دکترای حرفه ای، DNP شناخته شده است.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

دانشگاه میشیگان

دانشکده پرستاری دانشگاه میشیگان مشتاق است با دانشجویان بین المللی در سراسر جهان کار کند. دفتر توسعه جهانی (GO) برنامه بین المللی دانش پژوهان را هماهنگ می کند که دانشجویان، استادان و محققان بین المللی پرستاری را برای تبدیل شدن به بخشی از جامعه یادگیرنده، هماهنگ می کند.

دانشگاه مریلند

دانشگاه مریلند برنامه بین المللی دانش پژوهان بازدید کننده (IVSP) را ارائه می دهد. این برنامه دانش پژوهان مبتنی بر انگیزه با فرصت هایی برای توسعه اهداف یادگیری خاص و انجام فعالیت های مرتبط با همکاری با یک مربی دانشکده مناسب UMSON فراهم می کند.

دانشگاه نیویورک

دانشگاه نیویورک یک دوره جدید محققان جهانی بهداشت را برای تقویت تبادل دانشجویان بین المللی و کمک به رهبران بهداشت در سراسر جهان در ارائه روش های مبتنی بر شواهد به جوامع خود آغاز کرده است. NYU روابط قوی با دانشگاه ها و مراکز بهداشتی در آسیا، آفریقا و کارائیب ایجاد کرده است. بسیاری از مربیان پرستار از مقاصد بین المللی برای آموزش و تحصیل در NYU هستند.

دانشگاه میامی

دانشکده مطالعات پرستاری و سلامت دانشگاه میامی یک “شهرت جهانی” را به عنوان یکی از برنامه های آموزش عالی بهداشت در جهان توسعه داده است. این برنامه در حال تغییر به نیازهای مراقبت های بهداشت جهانی است. هر سال تقریبا از ۲۷۲۵ دانشجویان بین المللی (دانشجویان کارشناسی و مقاطع بالاتر) محققین (استادان و محققان) برخوردار است.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

مراحل دریافت پذیرش تحصیلی آمریکا

پرستاری در سراسر دنیا همواره متقاضیان زیادی را به خود اختصاص داده است. خدماتی که پرستاران در زمان جنگ، بلایای طبیعی و سایر بحران ها ارائه می دهند بیشترین نیاز بشر دوستانه جوامع می باشد. دانشکده های پزشکی در ایالات متحده آمریکا فرصت های عالی برای تحصیل در پرستاری در هر دو مقطع تحصیلات تکمیلی و دکتری را ارائه می دهند

مراحل دریافت پذیرش تحصیل پرستاری در آمریکا

  1. انتخاب مدرسه یا دانشگاه
  2. یک برنامه معتبر را انتخاب کنید
  3. ارائه ترجمه کلیه سوابق دانشگاهی به زبان انگلیسی
  4. ارائه مدرک زبان
    دانشجویان می بایست در یکی از آزمون های زبان انگلیسی مانند (TOEFL)، سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی (IELTS) یا آزمون انگلیسی Duolingo (DET شرکت نمایند. نتایج باید مستقیماً از TOEFL ، IELTS یا Duolingo به دانشکده پرستاری دانشگاه پیتسبورگ ارسال گردد. لازم به ذکر می باشد که ارائه کپی ها قابل قبول نیست.
    کسب امتیاز حداقل ۱۰۰ در آزمون تافل، آیلتس ۷ که امتیاز ۷ در مهارت مکالمه و بقیه مهارت ها ۶ یا ۶.۵، دولینگو با امتیاز ۱۲۵ الزامی می باشد.
  5. پس از پذیرش در برنامه MSN یا DNP، انتظار می رود دانشجو دارای مجوز معتبر پرستاری در پنسیلوانیا یا ایالت های دیگری گردد که در آنجا دوره های عملی و تئوری خود را بگذراند.
    پس از پذیرش در برنامه دکترا، از دانشجویان انتظار می رود مجوز معتبر پرستاری را از کشور خود ارائه دهند. در صورت نیاز به مجوز، برای تدریس و / یا تکالیف تحقیقاتی ، به دانشجویان مقطع دکترا توصیه می شود که مجوز پرستاری را از پنسیلوانیا دریافت کنند.
  6. پس از پذیرش دانشجویان در یک برنامه دانشگاهی با اداره دفتر خدمات بین المللی (OIS) در دانشگاه پیتسبورگ تماس گرفته می شود تا مدارک ویزا را تهیه و تنظیم نمایند.
  7. دانشجویان باید نامه تمکن مالی را به OIS ارسال کنند. (اطلاعات مالی دانشجویان بین المللی فارغ التحصیلان).

ادامه تحصیل تخصص پرستاری در آمریکا

پرستار متخصص (انگلیسی: Nurse practitioner) یک ارائه کننده مراقبت‌های پیشرفته پرستاری می باشد که برای حفظ و ارتقای سلامت مردم، از طریق تشخیص و درمان بیماری‌های حاد و مزمن، تحصیل کرده و آموزش دیده است.

بر طبق تعریف شورای بین‌المللی پرستاران یک پرستار متخصص «پرستاری رسمی است که دانش تخصصی را کسب کرده است و مهارت‌های تصمیم‌گیری و صلاحیت‌های بالینی را، برای ارائهٔ خدمات پرستاری به طور جامع، آموزش می بیند و با توجه به قوانین کشور محل خدمت در حال ارائهٔ خدمات است». داشتن مدرک ارشد پرستاری برای ورود به این تخصص توصیه می گردد.

حوزهٔ کاری

در بعضی ایالات آمریکا پرستار متخصص می‌ تواند به طور مستقل از پزشک کار کند در حالی که در برخی ایالات وجود پزشک برای کار کردن مستقل یک پرستار متخصص الزامی است. بیش از ۹۷ درصد پرستاران متخصص اجازهٔ تجویز دارو در ۵۰ ایالت آمریکا را دارند. قوانین مربوط به وظایف یک پرستار متخصص برای کار در آمریکا به صورت تفکیکی برای هر ایالت آمده است.

حقوق پرستاران متخصص در ایالت‌ های مختلف آمریکا متفاوت است و بالاترین دریافتی مربوط به ایالت نیویورک است با ۱۱۵ هزار دلار. اما میانه دریافتی این متخصصین ۹۵ هزار دلار در سال برآورد شده است.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

مزایا و معایب تحصیل پرستاری در آمریکا

دانشجویان، آمریکا را برای توسعه ی تجریبات و تحصیلات خود انتخاب می کنند . همین مساله باعث می شود که آمریکا را برتر از کشور های دیگر برای تحصیل می دانند. اما چرا دانشجویان بین المللی کالج ها و دانشگاه های آمریکا را انتخاب می کنند ؟ قبل از عازم به سفر شدن شما باید یاد بگیرید که تحصیل پرستاری در امریکا چه چیزی را برای شما به ارمغان خواهد آورد :

  • پیشرفت علمی دانشجو
  • تنوع موقعیت های آموزشی
  • تکنولوژی به روز (Cutting –Edge )
  • موقعیت های تحقیقاتی
  • انعطاف پذیری (Flexibility)
  • خدمات پشتیبانی برای دانشجویان بین المللی
  • تحصیلات جهانی و چشم اندازه های شغلی – حرفه ای بلند مدت
  • تجربه زندگی در محوطه دانشگاه (campus life experience)

معایب

همانطور که می‌دانید پرستاری یکی از مشاغل سخت جهان به‌ شمار می‌آید. با داشتن ساعت‌های کاری طولانی و شیفت‌های شب و اغلب حقوق و مزایای نسبتاً متوسط یا کم نسبت به ‌سایر کارمندان حیطه‌ی پزشکی، که همراه با بیماری‌ها و فشارهای روحی و جسمی بسیار زیادی در بیمارستان است، می‌توان گفت پرستاری یک شغل مقدس نیز محسوب می‌شود. اما از طرفی باید بگوییم در قبال تمام سختی‌هایی که متوجه شغل پرستاری است، این رشته می‌تواند از بازار کار خوبی هم برخوردار باشد.

یک پرستار می‌تواند خیلی راحت و زود شغل پیدا کند و با توجه به‌ محل استخدام، پست‌های بیمارستانی و ساعت شغلی و موقعیت جغرافیایی، می‌تواند حقوق متفاوتی داشته باشد. متاسفانه در مقایسه با کشورهای دیگر درآمد یک پرستار در ایران بسیار کمتر از درآمد معمولی سایر پرستاران در سایر کشورها است، که همین امر می‌تواند گاهی باعث مهاجرت پرستاران برای ادامه تحصیل رشته پرستاری در خارج از کشور شود.

نتیجه گیری

آمریکا کشور فرصت هاست و کمتر کسی است که نخواهد در زمینه علمی به این کشور مهاجرت نکند. تقریبا همه ی افرادی که می خواهند قله های علمی را فتح کنند یکی از مهم ترین گزینه های آنها آمریکا خواهد بود از همین رو پرستاری در آمریکا و شرایط تحصیل در این رشته بررسی خواهد شد. در سیستم پرستاری کشور آمریکا ۴ رده شغلی معرفی می گردد.

  • پرستار Registered Nurse
  • پرستار پیشرفته Advanced practice Registered Nurse
  • بهیار Licensed practical Nurse
  • کمک پرستار Nurse assistant

تعریف پرستار در کشور ایالات متحده امریکا به این صورت است که فرد یا لیسانس یا فوق دیپلم پرستاری را داشته باشد و آزمون RN را نیز داده باشد. دوره های لیسانس و فوق دیپلم نیز به ترتیب ۴ و ۲ سال می باشد. از الزامات ادامه تحصیل رشته پرستاری در آمریکا آشنایی و مسلط بودن به‌ زبان انگلیسی است. دانشجوی پرستاری باید در کشور مقصد مورد ارزیابی واقع شود و بعد از انجام ارزیابی‌های مختلف جسمی، روانی، و تحصیلی موفق به ‌دریافت پذیرش ویزای تحصیل در این کشور شود

اگر به دنبال ادامه تحصیل رشته پرستاری در آمریکا هستید، باید به‌ شما بگوییم که همانند سایر رشته‌های پزشکی، رشته‌ی پرستاری نیز می‌تواند شهریه‌های بالایی در این کشور داشته باشد. به‌ همین خاطر به ‌شما پیشنهاد می‌شود از راه و روش‌های اخذ بورسیه‌ تحصیلی در کشورهای مختلف با خبر شوید تا بتوانید از مزایای یک دوره‌ی تحصیل خوب با هزینه‌ی حداقل برخوردار گردید.

لینک منبع: Conditions for studying nursing in the United States

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

     

    دیدگاه ها

    ۱۱ پاسخ به “تحصیل پرستاری در آمریکا”

    1. فاطمه گفت:

      سلام کسایی که برای دکتری اپلای میکنن برای پرستاری حالا بعد اتمام دکتری که ازمون RN بدن بعد از این مرحله چیکار باید بکنن که وارد شغل پرستاری بیهوشی بشوند؟

    2. سعید گفت:

      سلام خسته نباشید
      من ۱۹سالمه و میخوام فوق لیسانس پرستاریو بگیرم
      اینکه آمریکا نیاز به من داره یا نه؟
      اگه نیاز داره شهر رو خودم انتخاب میکنم یا اونا

    3. جواد الهی گفت:

      سلام من معلم زبانکده هستم و کاملا مسلط به زبان انگلیسی هستم.چطور می‌توانم رشته پرستاری در آمریکا بخوانم؟ لطفا دقیق راهنماییم کنید

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        احتمال دریافت ویزای تحصیلی در کشور آمریکا وجود دارد اما با توجه به مقررات کشور آمریکا دادن ویزا به اتباع ایرانی بسیار مشکل شده است و شانس گرفتن ویزای این کشور بسیار کم می باشد.

    4. مرجان گفت:

      سلام من پرستار هستم و از طریق همسرم واسه آمریکا اقدام کردم.میخواستم ببینم چه مدارکی لازم هست واسه سر کار رفتن در آمریکا. می خوام تا ایران هستم شروع به خوندن کنم.مرسی

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما به عنوان پرستار زمانی مجاز به کار کردن در این زمینه هستید که مدرک تحصیلیتون مورد تایید کشور مقصد قرار بگیره که در آمریکا این منظور با انجام آزمون های مخصوص RN صورت میپذیرد.
        شما میتوانید مفاد آزمون را تهیه و مطالعه کنید

    5. رضا گفت:

      سلام
      من ۸ ساله پرستارم
      امکانش هست شغل مرتبت با رشته ام پیدا کنم
      ۳۰ساله

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در حال حاضر به خاطر بن ویزایی شانس ویزای کار آمریکا بسیار بسیار کم می باشد. ولی شما به عنوان یک پرستار می توانید برای ویزای کار کشورهایی دیگر از جمله دانمارک ,آلمان اقدام نمایید.

    6. ابوالفضل گفت:

      سلام و عرض خسته نباشید.
      ممنون از اطلاعاتتون فقط یک سوالی که داشتم از شما این است که سوابق شغلی نیازمند کار در آمریکا چقدر هستش

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        سابقه کاری مشخصی ذکر نشده است ولی هرچقدر سابقه کاری شما بیشتر باشد شانس گرفتن جاب آفر برای شما بیشتر خواهد شد. ولی به صورت کلی در نظر داشته باشید با توجه به بن ویزایی شانس ویزای کار امریکا بسیار بسیار کم می باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up