شرایط تحصیل کارشناسی در فرانسه

تحصیل کارشناسی در فرانسه می تواند بهترین مسیر برای ورود به معتبرترین دانشگاه های اروپا باشد، فرانسه کشوری با تاریخچه و فرهنگ غنی در قلب اروپا می باشد، که به لطف نظام آموزشی معتبر، امکانات آموزشی و رفاهی ایده آل، کیفیت بالای زندگی، دانشگاه های معتبر و… همواره در بین ۱۰ کشور برتر جهان از لحاظ جذب دانشجویان بین المللی قرار دارد.

دوره تحصیلی کارشناسی در فرانسه بسته به رشته تحصیلی مورد نظر معمولاً بین ۳ الی ۴ سال به طول می انجامد، اغلب رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی به زبان فرانسوی ارائه می شود، البته برخی از رشته ها که تعداد نسبتاً محدودی دارند نیز به زبان انگلیسی ارائه می گردد، از این رو برای دریافت پذیرش از دانشگاه های فرانسه افراد می بایست مدرک زبان B2 فرانسوی یا آیلتس ۶ آکادمیک را ارائه نمایند.

دولت فرانسه برای آن دسته از دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور را دارند ولی موفق به دریافت مدرک زبان نشده اند، راه حلی ارائه داده است. درواقع افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی فرانسه را دارند می توانند با شرکت در دوره های کالج زبان فرانسه مدرک زبان خود را دریافت نمایند و سپس وارد دوره تحصیلی در دانشگاه شوند.

هزینه تحصیل کارشناسی در فرانسه

هزینه تحصیل کارشناسی در فرانسه

بدون شک یکی از مهم ترین دغدغه های افراد برای تحصیل در خارج از کشور تامین هزینه های تحصیل و زندگی در کشور مقصد خواهد بود، یکی از بزرگترین مزایای تحصیل در فرانسه علاوه بر دانشگاه های معتبر و امکانات آموزشی و رفاهی ایده ال هزینه های ناچیز تحصیل و زندگی در این کشور می باشد.

هزینه های تحصیل کارشناسی در فرانسه بسته به نوع دانشگاه و رشته مورد نظر کمی متفاوت خواهد بود، به طور کلی شهریه سالانه دانشگاه های دولتی فرانسه برای اغلب رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی بین ۱۰۰۰ الی ۳۷۰۰ یورو می باشد، از سوی دیگر دانشجویان بین المللی که به زبان فرانسوی تسلط دارند، می توانند در دانشگاه های دولتی فرانسه به صورت رایگان مشغول به تحصیل شوند.

البته هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی سالانه بین ۶۰۰۰ الی ۱۵۰۰۰ یورو خواهد بود، همچنین تحصیل در دانشگاه های خصوصی فرانسه نسبت به دانشگاه های دولتی هزینه های بیشتری را در پی خواهد داشت.

بورسیه تحصیلی کارشناسی در فرانسه

معمولاً اغلب بورسیه ها و فاندها در کشور فرانسه به مقاطع تحصیلی دکتری و فوق دکتری تعلق دارد، ولی در برخی از رشته ها بنا به نیاز دانشگاه ها به دانشجویان ممتاز امکان دریافت بورسیه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز وجود دارد. با توجه به آمار بالای مهاجرت تحصیلی به فرانسه دریافت بورسیه در کلیه مقاطع تحصیلی بسیار رقابتی خواهد بود.

در واقع کلیه دانشگاه های فرانسه بورسیه ها و فاندهای موجود را در اختیار دانشجویان ممتاز قرار می دهند، از این رو برای دریافت بورسیه تحصیلی در فرانسه افراد باید از رزومه تحصیلی بسیار قابل توجهی برخوردار باشند.

علاوه بر این شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در فرانسه بسته به مقطع و رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود، به عنوان مثال برای دریافت بورسیه در مقاطع دکتری و فوق دکتری افراد علاوه بر رزومه تحصیلی ایده ال می بایست مدارکی نظیر مقالات ISI معتبر، فعالیت های انجام شده در رابطه با امور تحقیقاتی و پژوهشی، انگیزه نامه، توصیه نامه و … را ارائه نمایند. به طور کلی شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کارشناسی در فرانسه به شرح ذیل می باشد.

  • معدل بالای ۱۷ (همراه با ریز نمرات)
  • مدرک زبان مورد نیاز
  • شرایط سنی مناسب
مدارک لازم جهت تحصیل فرانسه

مدارک لازم جهت تحصیل کارشناسی در فرانسه

مسلماً برای تحصیل در هر کشوری افراد متقاضی ملزم به ارائه مدارک مختلفی خواهند بود، مدارک مورد نیاز برای تحصیل کارشناسی در فرانسه را می توان به ۲ بخش تقسیم نمود. بخش اول مدارک مربوط به دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر و بخش دوم مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه.

معمولاً مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش از دانشگاه های فرانسه بسته به رشته و مقطع تحصیلی کمی متفاوت خواهد بود، ولی مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه تقریباً برای همه مقاطع یکسان است. به طور کلی مدارک لازم برای دریافت پذیرش از دانشگاه و ویزای تحصیلی فرانسه به شرح ذیل می باشد.

  • رزومه تحصیلی (CV)
  • مدرک زبان مورد نیاز
  • نامه پذیرش از دانشگاه های فرانسه
  • ارائه تمکن مالی مناسب جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در فرانسه
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • تست پزشکی
مدارک تحصیل لیسانس در فرانسه

برترین دانشگاه های فرانسه در مقطع لیسانس

به طور کلی در اغلب کشورها برخی از دانشگاه ها در بعضی از رشته ها و مقاطع تحصیلی نسبت به دانشگاه های دیگر دارای شرایط بهتری هستند، دانشگاه های فرانسه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اساساً سایر دانشگاه های فرانسه از اعتبار بالایی برخوردار می باشند، ولی در این بین برخی از دانشگاه های فرانسه در مقطع کارشناسی نسبت به اغلب دانشگاه ها شرایط بهتری دارند.

طبق رتبه بندی سازمان های معتبر QS , THE در سال ۲۰۲۱ رنکینگ دانشگاه های برتر فرانسه در مقطع کارشناسی به شرح ذیل می باشد.

نام دانشگاه RANKING QS 2021 RANKING THE 2021
University PSL 53 41
Ecole Polytechnique 60 108
Sorbonne University 77 73
Central Supelec 139 401
ENS de Lyon 160 201
Sciences Po 242 401
Ecole des ponts ParisTech 250 201
University Paris 1 Pantheon- Sorbonne 305 501
ENS Paris – Saclay 312 601
University of Strasbourg 379 401

مزایای تحصیل کارشناسی در فرانسه

بدون تردید تحصیل کارشناسی در فرانسه مزایای بی شماری را در پی خواهد داشت، فرانسه به عنوان پایتخت مد، فرهنگ و هنر جهان شهرت دارد، قطعاً زندگی در چنین کشوری تجربه بسیار لذت بخش و هیجان انگیز را در اختیار افراد قرار می دهد.

علاوه بر این امکان تحصیل در معتبرترین دانشگاه های اروپا در قبال پرداخت شهریه بسیار ناچیز و حتی رایگان، استفاده از بهترین امکانات آموزشی و رفاهی، امکان تحصیل کارشناسی در فرانسه بدون مدرک زبان، زندگی در کشوری با بالاترین استانداردها و کیفیت زندگی و … تنها بخشی از مزایای بی شمار تحصیل کارشناسی در فرانسه می باشد. در این بخش از مطلب با ۳ مزیت اصلی تحصیل کارشناسی در فرانسه بیشتر آشنا خواهیم شد.

تحصیل در معتبرترین دانشگاه های اروپا

تحصیل در معتبرترین دانشگاه های اروپا

اغلب دانشگاه های فرانسه از اعتبار بسیار بالایی در سطح بین المللی برخوردار می باشند، علاوه بر این کلیه دانشگاه های فرانسه از مدرن ترین تجهیزات و امکانات آموزشی، رفاهی، تحقیقاتی و پژوهشی برخوردار هستند. مسلماً تحصیل در چنین دانشگاه هایی علاوه بر پیشرفت تحصیلی چشمگیر و ارتقای سطح علمی افراد، رزومه بسیار معتبری برای افراد محسوب می شود و آینده شغلی بسیار درخشانی را در پی خواهد داشت.

هزینه های مناسب تحصیل و زندگی

قطعاً یکی از بزرگترین مزایای تحصیل در فرانسه علاوه بر امکان تحصیل در دانشگاه های معتبر و استفاده از امکانات آموزشی و رفاهی ایده آل هزینه های بسیار مناسب تحصیل و زندگی در فرانسه است. بدون اغراق با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و نوسانات شدید نرخ ارز، در حال حاضر یکی از معیارهای اصلی افراد برای انتخاب کشور مقصد جهت ادامه تحصیلی هزینه های تحصیل و زندگی خواهد بود.

از لحاظ هزینه های تحصیل و زندگی درحال حاضر فرانسه به عنوان یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود، چراکه دانشجویان بین المللی می توانند بالاترین کیفیت آموزش را با کمترین هزینه در این کشور در اختیار داشته باشند. هزینه های تحصیل در فرانسه نسبت به اغلب کشورهای اروپایی به مراتب کمتر است و این به عنوان یک مزیت قابل توجه محسوب می شود.

امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت فرانسه

از دیگر مزیت های تحصیل کارشناسی در فرانسه امکان دریافت اقامت دائم و حتی تابعیت فرانسه می باشد، طبق قوانین مهاجرتی فرانسه افرادی که دوره تحصیلی خود را در دانشگاه های این کشور به اتمام برسانند، اجازه ورود به بازار کار را خواهند داشت، در صورتی که افراد پس از اتمام دوره تحصیلی خود و دریافت مدرک از دانشگاه های فرانسه در این کشور مشغول به کار شوند، پس از مدتی می توانند برای دریافت اقامت دائم و تابعیت فرانسه اقدام نمایند.

تحصیل لیسانس در کشور فرانسه

نتیجه گیری

با توجه به مزیت های بی شمار تحصیل در فرانسه نظیر، هزینه های بسیار ناچیز تحصیل و زندگی در این کشور، دانشگاه های بسیار معتبر به همراه امکانات آموزشی و رفاهی ایده آل، کیفیت بالای زندگی، امکان اخذ اقامت دائم فرانسه و… هیچگونه جای تعجبی ندارد که فرانسه از لحاظ جذب دانشجویان بین المللی همواره در بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار دارد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تحصیل کارشناسی در فرانسه تحصیل کارشناسی در فرانسه تحصیل کارشناسی در فرانسه تحصیل کارشناسی در فرانسه تحصیل کارشناسی در فرانسه

    شبکه های اجتماعی

    arrow up