شرایط تحصیل کارشناسی در هلند

دوره های کارشناسی در هلند به صورت میانگین بین ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد. میزان سال تحصیل در دوره کارشناسی به نوع مرکز آموزشی انتخابی بستگی دارد. دوره های کارشناسی در هلند به صورت پژوهش محور و آموزش محور برگزار می شود. دانشجویان برای شرکت در دوره های پژوهش محور در حدود ۱۸۰ واحد آموزشی و برای سایر دوره های تحصیلی در کارشناسی، ۲۴۰ واحد آموزشی را پشت سر می گذارند.

در دانشگاه های پژوهش محور می توان در رشته های مختلف مانند اقتصاد، علوم رفتاری و اجتماعی، زبان و فرهنگ، مهندسی، فناوری، علوم طبیعی ، حقوق یا علوم پزشکی به تحصیل پرداخت. هدف از برنامه های کارشناسی تحقیق محور آماده سازی دانشجویان برای ادامه تحصیل و همچنین اشتغال و آموزش مهارت های علمی و مرتبط با یک برنامه دانشگاهی است.

در دانشگاه های آموزش محور می توان در رشته های مختلف مانند مراقبت های بهداشتی، هنرهای زیبا، کشاورزی و غیره تحصیل نمود. تمرکز برنامه ها بر روی ارائه مهارت ها و شایستگی های لازم برای یک کار در یک زمینه خاص به دانشجویان دوره کارشناسی در هلند است.

هزینه تحصیل کارشناسی در هلند

هزینه تحصیل کارشناسی در هلند

هزینه های تحصیل کارشناسی در هلند را می توان از دو منظر مورد بررسی قرار داد. دانشجویان در صورت انتخاب دوره های کارشناسی به زبان های آلمانی و هلندی، قادر خواهند بود به صورت رایگان به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند. سططح مورد نیاز برای ورود به مقطع کارشناسی B2 در زمان های عنوان شده، تعیین گشته است.

برخی از دانشگاه های هلند دوره های کارشناسی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. دانشجویان در صورت انتخاب این دوره ها ملزم به پرداخت هزینه می باشند. میزان دقیق هزینه های تحصیل در دوره های کارشناسی در هلند، متناسب با رشته و دانشگاه مورد نظر تعیین می گردد. هزینه های تحصیل به طور متوسط سالانه بین ۶ تا ۱۵ هزار یورو تخمین زده می شود.

دانشجویان برای تحصیل در هلند ملزم به پرداخت هزینه های زندگی در هلند می باشند. متوسط هزینه های زندگی در هلند بین ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه در نظر گرفته می شود. لازم به ذکر است که دانشجویان با حق کار دانشجویی و در صورت اخذ بورسیه تحصیلی امکان کاهش هزینه های زندگی و تحصیل در هلند را خواهند داشت. شرایط بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی در هلند در بخش بعد مورد بررسی قرار گرفته است.

بورسیه تحصیلی کارشناسی هلند

بورسیه تحصیلی کارشناسی هلند

به صورت کلی بورسیه های تحصیلی به دو شکل قابل اجرا و اعطا می باشد؛ شایستگی و قوانین کلی. دانشجویان در صورت احراز شرایط مورد نیاز دانشگاه قادر خواهند بود برای بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های هلند اقدام نمایند. بازه های زمانی اقدام برای بورسیه همانند زمان ارائه مدارک برای ورود به دانشگاه است. از همین رو در زمان اخذ پذیرش، می بایست درخواست بورسیه را به دانشگاه ارائه داد. در ادامه به برخی از بورسیه های تحصلی دوره کارشناسی در هلند اشاره شده است.

  • بورسیه های دانشگاه اوترخت: دانشجویان برتر در صورت ارائه مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود از بورسیه دانشگاه اوترخت بهره مند شوند. این بورسیه شامل کل هزینه های تحصیل در این دانشگاه می شود.
  • بورسیه دانشگاه لیدن: میزان بورسیه در نظر گرفته شده برای دانشگاه لیدن بین ۱۰ تا ۱۵ هزار یورو برای دانشجویان بین المللی می باشد.
  • برنامه بورس تحصیلی (MSP): این بورسیه تحصیلی، مختص به دانشجویان برخی از کشورهای دنیا می باشد که شامل دانشجویان ایرانی هم است.
  • بورس تحصیلی BEROWS: دانشجویانی که در هر رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی می توانند برای این بورسیه تحصیلی درخواست دهند.
مدارک لازم جهت تحصیل کارشناسی در هلند

مدارک لازم جهت تحصیل کارشناسی در هلند

دانش آموزان پس از اتمام ۱۲ سال تحصیل، امکان اقدام برای دوره های کارشناسی در هلند را دارا می باشند. این دسته از علاقه مندان به تحصیل با ارائه مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود تا شانس خود را برای ورود به دانشگاه های برتر هلند امتحان نمایند. در ادامه به مهم ترین مدارک لازم جهت تحصیل کارشناسی در هلند اشاره می شود.

  • مدارک هویتی: مدارک هویتی شامل پاسپورت و شناسنامه می شود.
  • مدرک زبان: متناسب با دوره انتخابی ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان های هلندی، انگلیسی و یا آلمانی الزامی می باشد.
  • سوابق تحصیلی: مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات
  • انگیزه نامه: دلایل انتخاب تحصیل در مقطع کارشناسی هلند در قالب انگیزه نامه به دانشگاه ارائه می شود.
برترین دانشگاه های هلند در مقطع لیسانس

برترین دانشگاه های هلند در مقطع لیسانس

هلند یکی از قدیمی ترین و مورد احترام ترین سیستم های آموزش عالی جهان است که قدمت آن به قرن شانزدهم می رسد. در حال حاضر ۱۳ دانشگاه هلند در میان برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. دانشگاه دلف و دانشگاه آمستردام با رتبه های جهانی ۵۷ و ۶۱ به عنوان برترین دانشگاه های هلند به شمار می آیند. در ادامه به برترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره کارشناسی در هلند اشاره می شود.

دانشگاه صنعتی دلف

در رتبه بندی سایت QS، دانشگاه دلف به عنوان برترین مرکز آموزشی کشور هلند به شمار می رود. سالانه تعداد زیادی از دانشجویان از سراسر دنیا برای دوره های کارشناسی در این دانشگاه اقدام می نمایند. در حال حاضر در ۵٫۶۰۰ دانشجوی بین المللی در دانشگاه دلف مشغول به تحصیل می باشند. از این تعداد ۲۱ درصد را دانشجویان مقطع کارشناسی تشکیل می دهند.

دوره کارشناسی در هلند و در دانشگاه دلف از ترکیبی از زبان های انگلیسی و هلندی ارائه می گردد. از همین رو دانشجویان در صورت ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان، قادر خواهند بود برای ادامه تحصیل در این دانشگاه اقدام نمایند. در حال حاضر، ۱۶ دوره آموزشی برای دوره های کارشناسی در اختیار دانشجویان قرار دارد. از برترین رشته های تحصیلی در دانشگاه دلف می توان به معماری، عمران، مهندسی مکانیک و مهندسی نفت اشاره کرد.

دانشگاه آمستردام

دانشگاه آمستردام

دانشگاه آمستردام یکی از بزرگترین دانشگاه های تحقیقاتی اروپاست که براساس انتشارات علمی و بودجه تحقیقاتی بنا شده است. در این دانشگاه بیش از ۲۰ برنامه آموزشی در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی، در دسترس دانشجویان بین المللی قرار دارد. دانشجویان با ارائه مدرک آیلتس قادر خواهند بود برای دوره ههای کارشناسی در این دانشگاه اقدام نمایند.

در حال حاضر در حدود ۶ هزار دانشجوی بین المللی در دانشگاه آمستردام به تحصیلات خود ادامه می دهند. دانشکده حقوق، دانشکده علوم، دانشکده علوم اجتماعی و رفتاری، دانشکده علوم انسانی، دانشکده اقتصاد و تجارت و دانشکده بازرگانی آمستردام، آماده استقبال از دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی می باشند.

دانشگاه و تحقیقات واگنینگن

این دانشگاه به عنوان سومین مرکز برتر آموزشی در هلند به شمار می رود. دانشگاه و تحقیقات واگنینگن با تمرکز ویژه بر علوم کشاورزی و محیط زیست یکی از بهترین موسسات علوم زندگی و علوم اجتماعی در جهان است. از برترین رشته های تحصیلی در دانشگاه واگنینگن می توان به کشاورزی و جنگلداری، مطالعات محیطی، علوم دامپزشکی و علوم بیولوژیکی اشاره کرد.

در حال حاضر در حدود ۴ هزار دانشجوی بین المللی که فقط ۷ درصد آنان در مقطع کارشناسی می باشند، مشغول به تحصیل هستند. این میزان پایین دانشجوی بین المللی در مقطع کارشناسی به واسطه ارائه دروس به زبان هلندی است. دوره های کارشناسی در این دانشگاه به زبان هلندی ارائه می شود و فقط ۶ برنامه آموزشی را با زبان انگلیسی می توان انتخاب نمود.

مزایای تحصیل کارشناسی در هلند

مزایای تحصیل کارشناسی در هلند

کشور هلند به عنوان یکی از برترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل قلمداد می شود. بسیاری از دانشجویان بین المللی برای ارتقا سطح علمی و زندگی در این کشور رویایی، به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور می باشند. تعدد بالای دانشگاه های برتر، ارائه دوره های کارشناسی به زبان انگلیسی و فرصت های کاری پس از تحصیل به عنوان بخشی از مزایای تحصیل در هلند به شمار می رود. در ادامه به برترین مزایای دوره کارشناسی در هلند اشاره شده است.

مدارک بین المللی

کشور هلند به عنوان یک مرکز دانش با سنت های غنی تحصیل و دانشگاه های برتر در دنیا شناخته می شود. تحقیقات علمی در دانشگاه های هلند در سطح ملی و بین المللی بسیار ارزشمند است. تحصیلات در هلند با تمام استانداردهای بین المللی مطابقت دارد و از اعتبار جهانی برخوردار است. با دریافت مدرک کارشناسی در هلند فرصتی برای راه اندازی مشاغل شخصی فراهم می شود و می تواند از نظر داشتن یک حرفه موفق در هر کشور جهان بسیار مفید باشد.

روش تدریس ایده آل

روش تدریس ایده آل

سیستم آموزشی هلند از کیفیت بالایی برخوردار است و دانشگاه های هلند به دلیل دوره های طراحی شده و مدرن که در سطح جهانی طراحی شده اند مورد استقبال قرار می گیرند. سبک تدریس روی کار گروهی متمرکز است، که باعث می شود دانشجویان بین المللی در هلند بتوانند با افراد هلندی و همچنین دانشجویان بین المللی دیگر ملاقات کنند. دانشگاه های هلند تأکید زیادی بر روابط شخصی خوب بین استادان و دانشجویان دارند. بیشتر آموزش ها و سمینارها در گروه های کوچک و حدود ۱۵-۳۰ دانشجو برگزار می شود. بیشتر دوره های کارشناسی در هلند شامل کارهای گروهی خواهد بود، نه تنها مهارت های آکادمیک بلکه توانایی کار با هم به عنوان بخشی از یک تیم را توسعه می دهد. 

ارائه دوره های انگلیسی

هلند به عنوان اولین کشور غیر انگلیسی زبان شناخته می شود که در آن دانشگاه ها برای جذب دانشجویان بین المللی، شروع به طراحی برنامه های تحصیلات به زبان انگلیسی می کنند. بیش از ۲۱۰۰ برنامه و دوره آموزشی انگلیسی تدریس شده در هلند در دسترس است که طیف گسترده ای از رشته ها را شامل می شود. هلند کشوری کاملاً بین المللی و بسیار راحت است زیرا اکثر مردم انگلیسی صحبت می کنند. با این وجود، شرکت در دوره مقدماتی زبان هلندی برای حداقل مقدمات به نظر من همیشه ارزشمند است و بسیاری از دانشگاه های هلند دوره های زبان هلندی را برای افراد بین المللی ارائه می دهند.

نتیجه گیری

کشور هلند به عنوان یکی از برترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل به شمار می رود. از همین رو سالانه تعداد زیادی از دانشجویان از سراسر دنیا برای تحصیل در دوره های کارشناسی در این کشور اقدام می نمایند. این استقبال بی نظیر از کشور هلند به واسطه ارائه دروس به زبان انگلیسی و درک بالای مردم از این زبان می باشد. از دیگر دلایل اقدام برای دوره های کارشناسی در هلند، تعدد بالای دانشگاه های برتر در این کشور می باشد که به آنها اشاره گردید.

کدام یک از ویژگی های دوره کارشناسی در هلند، شما را ترغیب به ادامه تحصیل در این کشور می کند؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا دیگران از آن بهره مند شوند. برای بررسی شرایط خود و اطلاع از میزان شانس خود می توانید به صورت رایگان با مشاورین موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تحصیل کارشناسی در هلند تحصیل کارشناسی در هلند تحصیل کارشناسی در هلند تحصیل کارشناسی در هلند تحصیل کارشناسی در هلند

    شبکه های اجتماعی

    arrow up