تمکن مالی اسپانیا از جمله راحت ترین روش های مهاجرت به پرتغال و دریافت اقامت دائم اروپا می باشد. با توجه به رشد روزافزون آمار مهاجرت به کشورهای اروپایی بسیاری از کشورها هر ساله قوانین سخت تری را برای مهاجران وضع می نمایند. در این بین برخی از کشورهای اروپایی نظیر پرتغال در راستای جذب سرمایه گذاران خارجی و بهبود شرایط اقتصادی روش های مهاجرتی بسیار مناسبی را ارائه می نمایند.

تمکن مالی پرتغال یکی از انواع روش های مهاجرت به این کشور جذاب از طریق سرمایه گذاری می باشد. در این روش مهاجرتی نیازی به سرمایه گذاری در پرتغال نخواهد بود و فرد متقاضی می بایست اثبات نماید که بدون نیاز به انجام کار در این کشور درآمد لازم برای پرداخت هزینه های زندگی را دارد. در واقع این روش مهاجرتی بیشتر مناسب افراد بازنشسته یا اشخاصی است که درآمدهای نظیر دریافت اجاره بهای مسکن، سود سپرده بانکی، حقوق بازنشستگی و … دارند. در ادامه این مطلب با قوانین و شرایط کلی تمکن مالی پرتغال بیشتر آشنا خواهیم شد.

ویزای تمکن مالی پرتغال چیست؟

What is a Portuguese Financial Empowerment Visa

ویزای تمکن مالی پرتغال بر اساس ماده ۵۸ قانون ۲۳/۲۰۰۷ و ماده ۲۴ قانون ۸۴/۲۰۰۷  کشور پرتغال قانون گذاری شده است، طبق قوانین مهاجرتی این کشور افرادی که از طریق ویزای تمکن مالی پرتغال به این کشور مهاجرت می نمایند پس از گذشت ۵ سال می توانند اقامت دائم اروپا را دریافت نمایند، دریافت تابعیت پرتغال نیز پس از گذشت ۱۰ سال امکان پذیر خواهد بود.

شرایط ویزای تمکن مالی پرتغال

در واقع تمکن مالی پرتغال جایگزینی مناسب و کم هزینه برای سایر روش های سرمایه گذاری نظیر ویزای طلایی پرتغال (Golden visa) است. از سوی دیگر افرادی که از طریق تمکن مالی پرتغال اقدام به مهاجرت به این کشور می نمایند نیازی به سرمایه گذاری مستقیم در پرتغال نخواهند داشت.

شرایط ویزای تمکن مالی پرتغال

طبیعتاً برای دریافت ویزای تمکن مالی پرتغال مراحل و قوانین از پیش تعیین شده ای وجود دارد، در واقع خود حمایتی این کشور یکی از سریعترین و راحت ترین روش ها برای دریافت اقامت دائم این کشور می باشد. جهت دریافت این ویزا فرد متقاضی می بایست با ارائه مدارک مالی اثبات نماید بابت پرداخت هزینه ها زندگی در پرتغال بدون نیاز به انجام کار در این کشور مشکلی نخواهد داشت.

تمکن مالی چیست

خور حمایتی این کشور ابتدا در قالب یک ویزای ۴ ماهه صادر می گردد. فرد متقاضی پس از دریافت ویزای ۴ ماهه و ورود به کشور پرتغال با مراجعه به اداره مهاجرت این کشور و ارائه مدارک تکمیلی درخواست اقامت خود را ارائه می نماید و یک مجوز اقامت یک ساله به وی تعلق می گیرد. این مجوز اقامت در ۲ مرحله تمدید می شود و پس از گذشت ۵ سال امکان اخذ اقامت دائم پرتغال وجود خواهد داشت.

مراحل دریافت ویزای تمکن مالی پرتغال

  • افتتاح حساب بانکی و اجاره منزل در پرتغال
  • درخواست ویزا از طریق مراجعه به سفارت پرتغال
  • درخواست برنامه ویزای اقامت در پرتغال

تفاوت تمکن مالی پرتغال با سایر روش های سرمایه گذاری

بدون شک ساختار و شرایط کلی هر یک از روش های مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه گذاری متفاوت خواهد بود. در واقع متقاضیان مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه گذاری با توجه به روش مورد نظر ملزم به ارائه مدارک مختلفی می باشند.

تفاوت تمکن مالی با رش های دیگر

به طور کلی شرایط، قوانین و مراحل دریافت خود حمایتی این کشور با انواع روش های سرمایه گذاری در این کشور نظیر ویزای طلایی پرتغال (Golden visa) و ثبت شرکت متفاوت خواهد بود، به صورت کلی تفاوت های مهم تمکن مالی پرتغال و ویزای طلایی این کشور به شرح ذیل می باشد.

روش سرمایه گذاری سرمایه مورد نیاز مدت زمان لازم برای دریافت تابعیت انتقال سرمایه به پرتغال دریافت ویزای برای افراد خانواده
تمکن مالی پرتغال اثبات درآمد ماهیانه (حداقل ۶۵۰ یورو) ۱۰ سال نیازی نیست امکان پذیر است
ویزای طلایی پرتغال حداقل ۳۸۰ هزار یورو ۵ سال الزامی امکان پذیر است

مزایای ویزای تمکن مالی

قطعاً خود حمایتی پرتغال روشی بسیار ایده ال برای مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه گذاری است. در واقع این ویزا جایگزین بسیار مناسبی برای افرادی است که سرمایه لازم را جهت دریافت ویزای طلایی پرتغال در اختیار ندارند.

پرتغال,پرتغال,پرتغال

ویزای تمکن مالی از مزایای بی شماری نظیر اقامت کل اعضای خانواده، دسترسی به کلیه خدمات آموزشی و بهداشتی، دسترسی به برنامه معافیت مالیاتی NHR، آزادی مسافرت به کشورهای عضو شنگن و … برخوردار است. لازم به ذکر است متقاضیان مهاجرت به پرتغال از طریق خود حمایتی پس از گذشت ۵ سال می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند، همچنین پس از گذشت ۱۰ سال امکان اخذ تابعیت و پاسپورت نیز وجود خواهد داشت.

معایب ویزای تمکن مالی پرتغال

قطعاً کلیه روش های مهاجرتی علاوه بر مزایایی که برای افراد متقاضی در پی دارد از چالش هایی نیز برخوردار می باشند، ویزای خود حمایتی پرتغال نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. البته لازم به ذکر است مزایای مهاجرت به پرتغال از این طریق به مراتب بیشتر از چالش های مربوط به به این روش مهاجرتی خواهد بود. به طور کلی چالش های اصلی مهاجرت به پرتغال از طریق ویزای تمکن مالی به شرح ذیل می باشد:

  • عدم اجازه کار در کشور پرتغال تا زمان اخذ اقامت دائم
  • مدت زمان طولانی برای دریافت اقامت دائم و تابعیت پرتغال نسبت به سایر روش های سرمایه گذاری
  • شرایط اقتصادی ضعیف تر پرتغال نسبت به کشورهای درجه یک اروپا
پرتغال,پرتغال,پرتغال

نتیجه گیری

با توجه به موارد ذکر شده در این مطلب می توان نتیجه گیری نمود ویزای خود حمایتی این کشور روش ایده ال و کم هزینه برای مهاجرت به این کشور جذاب و اخذ اقامت دائم پرتغال خواهد بود. در واقع با توجه به افزایش روز افزون آمار مهاجرت به کشورهای اروپایی و سختگیری اغلب کشورهای اروپایی برای پذیرش مهاجران ویزای تمکن مالی پرتغال از جمله روش های بسیار ایده ال و آسان برای مهاجرت به اروپا به شمار می آید. از این رو آمار مهاجرت به اروپا از طریق ویزای تمکن مالی پرتغال همواره با افزایش چشمگیری رو به می باشد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تمکن مالی پرتغال تمکن مالی پرتغال تمکن مالی پرتغال تمکن مالی پرتغال تمکن مالی پرتغال

    شبکه های اجتماعی

    arrow up