آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در پرتغال

پرتغال، به دلیل انتخاب گسترده دوره های تحصیلی، دانشگاه های عالی و هزینه های معقول برای تحصیل، سالهاست که تعداد زیادی دانشجوی بین المللی را جذب می کند. به عنوان یک دانشجو در پرتغال، از فرصت یادگیری یکی از زبان های رایج در جهان بهره مند می شوید. علاقه مندان مهاجرت به پرتغال می توانند با تحصیل در پرتغال شانس خود را برای کار در پرتغال پس از تحصیل افزایش داده و پس از احراز شرایط مورد نیاز برای اقامت این کشور اقدام نمایند.

پرتغال، محل پر جنب و جوش تاریخ و فرهنگ، کشور غربی ترین در سرزمین اصلی اروپا است. کشور پرتغال از آب و هوای مدیترانه ملایم برخوردار است. در ماه های تابستان دمای هوا به ۳۰ درجه می رسد، اما آب و هوای آفتابی، موقعیت جسورانه و شیوه زندگی پایدار تنها مزیت این کشور نمی باشد.

طرفداران موسیقی می توانند در جشنواره ها و رویدادها حضور داشته باشند، می توانند غذاهای منحصر به فرد پرتغالی را امتحان کنند، گردشگران می توانند از سواحل زیبا و نقاط زیبایی تاریخی لذت ببرند، می توانند شهر های کلان شهرهای مختلف را ببینند و می توانند با فعالیت های محبوب مانند فوتبال و گشت و گذار درگیر شوند.

مقاطع تحصیلی در پرتغال

تحصیل در مقاطع دبستان و دبیرستان کشور پرتغال در بهترین مدارس خصوصی و دولتی پرتغال میسر است و تحصیلات از سن ۶ سالگی شروع می شود که مدت زمان آن ۹ سال به طول می انجامد. دانش آموزان پس از سپری کردن دوره زمانی ذکر شده موفق به اخذ مدرک دیپلم می شوند. گفتنی است که دانش آموزان پس از اخذ مدرک دیپلم در پرتغال امکان ورود به بهترین دانشگاه های کشور پرتغال را دارا می شوند. تحصیلات به دو صورت دانشگاهی و غیر دانشگاهی بوده است.

لازم به ذکر است که دانشجویان مشغول به تحصیل در پرتغال پس از اتمام دوره تحصیلی خود به راحتی می توانند جهت دریافت گرین کارت پرتغال اقدام نمایند و پس از گذراندن ۵ سال به شهروند پرتغال تبدیل شوند. نکته دیگر این است یک شهروند پرتغالی می تواند جهت دریافت اقامت پرتغال برای افراد خانواده خود اقدام نمایند و این بدان معنی است که خانواده دانشجو نیز می تواند به وی ملحق شود.

پرتغال,پرتغال,پرتغال

تحصیل کارشناسی در پرتغال

دوره های تحصیلی در در مقطع لیسانس در کشور پرتغال به صورت معمول بین ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد. متقاضیان تحصیل در مقطع لیسانس در کشور پرتغال می بایست با در دست داشتن گواهی مبنی بر اتمام ۹ سال تحصیل دوره های دبستان و دبیرستان (یعنی مدرک پیش دانشگاهی در ایران) می توانند جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های کشور پرتغال اقدام نمایند.

دروس در دانشگاه های کشور پرتغال به زبان های پرتغالی و اسپانیایی ارائه می شود. از همین رو دانشجویان بین المللی برای ورود به مقطع کارشناسی نیاز به ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان های عنوان شده را دارند.

اخذ نمایندگی از بسیاری مراکز معتبر جهان، ارائه صدها پرونده موفق به چندین سفارت کشورهای مختلف دنیا و ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگترین افتخار موسسه مهاجرتی آریاناپارس بوده و سرلوحه عملکرد آتی آن نیز خواهد بود

تحصیل کارشناسی ارشد در پرتغال

دوره های کارشناسی ارشد در کشور پرتغال به دو صورت ارائه می شود. دانشجویان بین المللی می توانند با توجه به خواسته خود برای این دوره ها اقدام نمایند.

  • یک کارشناسی ارشد مستقل که در تکمیل برنامه کارشناسی می باشد که معمولا یک یا دو سال به طول می انجامد.
  • یک مؤسسه یکپارچه (mestrado integrado)، که شامل یک مؤسسه کارشناسی می باشد. این روش مطالعه بیشتر برای دانشجویان رشته هایی مانند قانون یا پزشکی رایج است و معمولا شش سال به طول می کشد.

زبان تدریس

دروس در دانشگاه های کشور پرتغال به دو زبان پرتغالی و انگلیسی تدریس می شوند .متقاضیان می توانند در دانشگاه های انگلیسی زبان تحصیل کنند. افرادی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند می بایستی مدرک Ielts 6-6.5 را به دانشگاه ارائه دهند. موسسه زبان آریاناپارس با داشتن دوره های فشرده زبان انگلیسی در مدت زمان محدود شما را به نتیجه دلخواهتان می رساند.

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل به زبان پرتغالی دارند می توانند دوره های زبان پرتغالی را در خاک این کشور سپری کنند.دوره های زبان به ۲ صورت فشرده و نیمه فشرده برگزار می شود که هزینه آنها بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ یورو می باشد.

تحصیل دکترا در پرتغال

مقطع دکترا به عنوان بالاترین درجه علمی در کشور پرتغال شناخته می شود. بازه زمانی دوره های دکترا در کشور پرتغال بین ۳ تا ۴ سال می باشد. اولین گام برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا،ارائه پروپزال مناسب برای یک استاد در دانشگاه مقصد می باشد. دانشجویان بین المللی با فراهم کردن مدارک مورد نیاز می توانند برای ادامه تحصیل اقدام نمایند.

  1. مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد
  2. اخذ مدرک دال بر تسلط کافی زبان انگلیسی (حداقل آیلتس ۶٫۵)
  3. جلب نظر یک استاد مشاور (supervisor)
  4. داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی، کتاب و

دانشجویان با ارائه مدارک فوق ذکر می توانند شانس خود را برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا ارتقا دهند.

پرتغال,پرتغال,پرتغال

دانشگاه های پرتغال

در سال های اخیر، تحصیل در پرتغال می تواند به دو بخش اصلی عمومی یا خصوصی تقسیم شود:

  • دانشگاه ها: تدریس به طور سنتی بر اساس نظریه و تحقیق، با درجه هایی مانند پزشکی، قانون، علوم طبیعی، اقتصاد و روانشناسی است.
  • پلی تکنیک: ارائه آموزش حرفه ای که منجر به حرفه ای می شود. پرستاری، مراقبت های بهداشتی، حسابداری و مدارک تحصیلی توسط موسسات پلی تکنیک ارائه می شود.

موسسات دولتی در کشور پرتغال شامل ۱۴ دانشگاه، ۲۰ پلی تکنیک و ۶ آکادمی نظامی هستند، در حالی که شبکه خصوصی شامل ۳۶ دانشگاه و ۶۴ پلی تکنیک است. آموزش عالی به سه دوره یا سطوح مطالعه تقسیم می شود و شامل موارد زیر می شود:

  • مجوز (لیسانس)
  • مستر (کارشناسی ارشد)
  • دوتور (دکترا)

مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می تواند در هر دو موسسه های دانشگاهی و پلی تکنیک مورد مطالعه قرار گیرد، اما مقطع دکترا تنها در دانشگاه اعطا شود. به صورت معمول دانشجویان بین المللی برای تحصیل در پرتغال موظف به شرکت در آزمون ورودی می باشند.

هفت دانشگاه پرتغال در حال حاضر در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS در سال ۲۰۱۹ از جمله:

  • University of Porto
  • University of Lisbon
  • Universidade Nova de Lisboa
  • University of Coimbra
  • University of Aveiro
  • University of Minho
  • Universidade Católica Portuguese (UCP)

سال تحصیلی پرتغالی به دو ترم تقسیم می شود. دوره اول در بازه زمانی بین سپتامبر و ژانویه و دومین دوره از ماه فوریه تا ژوئن است.

پرتغال,پرتغال,پرتغال

حق کار و هزینه های تحصیل در پرتغال

ذکر این مطلب از اهمیت بالایی برخوردار است که هر فرد که قصد ادامه تحصیل در کشور پرتغال را داشته باشد قبل از رفتن به پرتغال و برای رفتن به سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال زندگی در پرتغال است.

حق کار

دانشجویان در کشور پرتغال مجوز کار در محدوده ای ۱۰ تا ۳۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی می تواند تا حدود زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل در پرتغال را در یک سال پوشش می دهد. پیدا کردن کار دانشجویی در هر کشوری به پارامترهای متفاوتی نظیر سطح آگاهی فرد از زبان کشورها، تجربه کاری، ویژگی های شخصی فرد، زمان ورود شخص به کشور و چندین عامل دیگر وابسته است.

هزینه های تحصیل

موسسات دولتی و خصوصی هزینه های تحصیل خود را تعیین می کنند، به طوری که هزینه ها بسته به جایی که شما برای مطالعه انتخاب می کنید متفاوت هستند. موسسات خصوصی بطور قابل توجهی بیشتر از دانشگاه های دولتی از دانشجویان هزینه دریافت می کنند.

به صورت معمول هزینه های تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو در سال در نظر گرفته می شود. دانشجویان برای تحصیل در دکترا ملزم به پرداخت هزینه های بیشتری می باشند که به طور میانگین بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو است.

هزینه های زندگی

هزینه های زندگی در پرتغال برای دانشجویان به صورت میانگین ۳۵۰۰ یورو در سال می باشد که شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل در پرتغال می باشد.

نحوه درخواست ویزای تحصیلی پرتغال

دانشجویانی که مایل به تحصیل در پرتغال می باشند باید مستقیما با موسسه ای که مایل به حضور آن هستند، در ارتباط باشند. برنامه های کاربردی معمولا به صورت آنلاین ارائه می شوند و دانشجویان باید یک نسخه از پاسپورت یا شناسه، عکس های پاسپورت، انگیزه نامه، گواهی تحصیلی، ریز نمرات،گواهینامه مهارت انگلیسی، توصیه نامه و رزومه را به دانشگاه ارائه دهند. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در پرتغال نیازمند اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشند.

پرتغال,پرتغال,پرتغال

مدارک لازم برای تحصیل در پرتغال

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های این کشور باید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی پرتغال نمایند

ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با مهمترین مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه های پرتغال آشنا کنیم این مدارک به شرح زیر است:

  1. ارائه ی مدرک دانشنامه و مدارک تحصیلی متقاضی به همراه ریز نمرات با ترجمه ی انگلیسی
  2. برای ادامه ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید مدارک مقطع لیسانس خود را به همراه ریز نمرات به دانشگاه خود ارائه دهید.
  3. برای ادامه ی تحصیل در مقطع دکتری باید مدارک مقطع لیسانس، فوق لیسانس خود را با ترجمه به زبان انگلیسی ارائه دهید.
  4. ارائه ی گواهی معتبر مربوط به انگیزه نامه و پروپوزال متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال الزامی است.
  5. ارائه ی مدرک توصیه نامه از اساتید دانشگاه برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال الزامی است.
  6. دانشجویان در صورتی که در دوره های آموزش زبان انگلیسی شرکت کرده اند باید برای اثبات سطح زبان خود مدارک لازم را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند.
  7. ارائه ی مدرک پاسپورت معتبر
  8. ارائه ی مدرک اصل و کپی شناسنامه دارای اعتبار قانونی
  9. ارائه ی نامه ی پذیرش و تاییدیه معتبر تحصیلی متقاضی
  10. ارائه ی پرینت حساب بانکی و داشتن تمکن مالی مناسب
  11. ارائه ی گواهی معتبر عدم سوء پیشینه و داشتن جرایم خلافکاری
  12. ارائه ی دو قطعه عکس استاندارد
  13. اگر دارای مقالات بین المللی و یا افتخارات مختلف از المپیاد های علمی هستید لازم است تا مدارک معتبر آن را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید.
  14. ارائه ی فیش واریزی مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه جهت اخذ ویزای تحصیلی پرتغال ضروری است.
  15. شما باید گواهی معتبری از محل اقامت خود مانند خوابگاه دانشجویی و یا هتل را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهید.

اقامت پس از تحصیل در پرتغال

دانشجویان پس از پایان دوره تحصیلات خود در صورت تمایل می توانند با استفاده از شیوه های زیر برای اخذ اقامت دائم در این کشور اقدام نمایند.

این روش ها به شرح زیر است:

۱. از طریق کاریابی

شما می توانید تا حدود ۶ ماه پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در پرتغال از طریق پیدا کردن شغل و استخدام رسمی در آن اقامت دائم خود را اخذ نمایید.

همچنین اگر شما در این شغل به خوبی عمل کنید و یا اقدام به کارآفرینی نمایید، می توانید مدت زمان ویزای خود را تمدید کنید.

۲. از طریق سرمایه گذاری

شما می توانید از طریق سرمایه گذاری در پروژه های مختلف کاری علاوه بر رسیدن به سود و درآمد عالی از حمایت دولت این کشور برخوردار شوید و بتوانید اقامت دائم خود را اخذ نمایید.

۳. از طریق ازدواج

دانشجویان می توانند از طریق ازدواج با شخصی که تابعیت این کشور را دارد و اثبات تمکن مالی و محل سکونت مناسب به اداره ی مهاجرت کشور پرتغال اقامت دائم خود را اخذ نمایند.

۴. از طریق تولد

والدینی که فرزندشان در خاک کشور پرتغال متولد شود می توانند از این طریق اقدام به اخذ اقامت دائم در این کشور نمایند.

۵. از طریق پناهندگی

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات خود می توانند از طریق اعلام دلایل خود به پلیس پرتغال مبنی بر علت عدم بازگشت خود به کشور مبدا  اقامت دائم شان را در این کشور به عنوان پناهنده اخذ نمایند.

پرتغال,پرتغال,پرتغال

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی پرتغال

ما در این مطلب قصد داریم شما را با مهم ترین دلایل ریجکت شدن ویزای پرتغال آشنا کنیم این عوامل به شرح زیر است:

  1. اولین و مهم ترین دلیل ریجکت شدن درخواست ویزای شما ارائه دادن اطلاعات و مدارک ناقص است زیرا باعث می شود افسران پلیس این کشور نتوانند صلاحیت شخص متقاضی را تایید کنند و این امر موجب ریجکت شدن درخواست دانشجویان می شود.
  2. ارائه ی مدارک هویتی جعلی و غیر حقیقی متقاضی که از عوامل بسیار مهم ریجکت شدن درخواست ویزای تحصیلی می باشد.
  3. داشتن سوء سابقه و جرائم خلافکاری و مجرمانه شخص متقاضی اداره ی پلیس این کشور به علت داشتن حساسیت ویژه برای امنیت داخلی و حفاظت از ارزش های مالی این کشور اگر شخص متقاضی دارای سابقه ی جرایم خلافکاری باشد به احتمال زیاد درخواست او برای ویزای تحصیلی پذیرفته نخواهد شد.
  1. ارائه ی اطلاعات غیر حقیقی و یا اشتباه از مدارک مربوط به پرواز
  2. اگر متقاضی نتواند دلایل خود از مهاجرت به این کشور به درستی بیان کند ممکن است پلیس این کشور به دلیل عدم اثبات هدف شما با پذیرش درخواست شما مخالفت کند.
  3. اگر مدرک پاسپورت به هر دلیلی مخدوش شود در فرآیند بررسی مدارک اختلال به وجود می آید و همین عامل باعث ریجکت شدن درخواست ویزای تحصیلی شما خواهد شد .
  4. اگر در ارائه ی برنامه خود به اداره ی پلیس برای مهاجرت به کشور پرتغال و اهداف یا انگیزه ی خود برای اقامت در این کشور دچار ابهام باشید.
  5. ارائه ی نامه های مرجع فاقد ارزش و اعتبار قانونی
  6. عدم داشتن تمکن مالی کافی برای زندگی در این کشور و پرداخت هزینه های مربوط به کار و تحصیل که می تواند عامل مهمی در ریجکت شدن درخواست شما باشد.
  7. اگر شما تاریخ مربوط به ازدواج یا تولد خود را به صورت غیر حقیقی ثبت کنید.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در پرتغال

  1. دانشگاه پورتو

دانشگاه پورتو یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در پرتغال است که سالیانه دانشجویان زیادی برای تحصیل در رشته های مختلف از سر تا سر دنیا به دلیل ارائه ی خدمات آموزشی به این کشور مهاجرت می کنند.

  1. دانشگاه لیسبون

از قدیمی ترین و بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در پرتغال است همچنین شرط پذیرش دانشجویان در این دانشگاه کسب نمره ی قبولی در آزمون می باشد.

  1. دانشگاه کویمبرا

این موسسه ی آموزشی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در پرتغال است که به ارائه ی خدمات آموزشی در مقاطع مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد می پردازد.

  1. دانشگاه جدید لیسبون

  2. دانشگاه مینهو

  3. انستیتوی دانشگاه لیسبون

  4. دانشگاه آویرو

  5. دانشگاه کاتولیک پرتغال

  6. دانشگاه اوورا

  7. دانشگاه آلگاروه

پرتغال,پرتغال,پرتغال

بهترین رشته های تحصیلی در کشور پرتغال

  1. مهندسی کامپیوتر و آیتی از بهترین رشته های تحصیلی در پرتغال است که بازارکار بسیار خوبی دارد.
  2. علوم پزشکی ار پرطرفدارترین و بهترین رشته های تحصیلی در پرتغال است که درآمد بسیار خوبی دارد
  3. حسابداری از بهترین رشته های تحصیلی در پرتغال است که دانشجویان پس از اتمام دوره ی آموزشی خود می توانند با اشتغال در این حوزه از حقوق و مزایای عالی برخورد شوند.
  4. مدیریت
  5. حقوق
  6. مهندس نرم افزار
  7. داروسازی
  8. پرستاری
  9. دندانپزشکی
  10. مترجم زبان های خارجی
  11. روانشناسی

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۴۷ پاسخ به “تحصیل در پرتغال”

    1. نوید گفت:

      با سلام. ۴۶ ساله هستم و دارای مدرک مهندسی مکانیک (سراسری معدل ۱۴) و ۲۳ سال سابقه کار مرتبط و آیلتس آکادمیک ۶.۵ سوالم این هست که با توجه به گپ تحصیلی که دارم اگر برای کارشناسی ارشد در پرتغال اقدام کنم آیا شانس پذیرش و اخذ ویزا دارم؟ یا اینکه بهتره در داخل ایران کارشناسی ارشد بخونم و سپس برای مستر مجدد یا دکترا اپلای کنم ؟ لطفا” راهنمایی کنید بهترین راه را انتخاب کنم.
      با تشکر و احترام

      • سمانه سیدی گفت:

        با دارا بودن این مدارک شما میتونید برای کارشناسی ارشد در پرتغال اقدام کنید،،، ابتدا شرایط پدیرش دانشگاهی در پرتغال رو بررسی کنید؛ باید مطمئن شوید که مدرک و سابقه شغلی شما با معیارهای دانشگاه مطابقت دارد ،،، برای ویزا و پذیرش در پرتغال نیاز به تامین مالی دارید باید مطمئن شوید که میتونید هزینه های تحصیل و زندگی رو تامین کنید. در کشور پرتغال ممکن هست نیاز به زبان آموزی به پرتغالی باشد. اگر تمامی مراحل رو به درستی انجام دهید شانس بالایی برای پذیرش و اخذ ویزا در پرتغال دارید.
        انتخاب میان ادامه تحصیل در ایران یا خارج از کشور، وابسته به اهداف و ترجیحات شماست.

    2. فرزاد گفت:

      با سلام من ۳۲ سال دارم لیسانس IT با معدل ۱۷٫۷۲ رو دارم . چند ماه در یک شرکت برنامه نویسی کار کردم . دو سال هم برنامه نویسی کردم . در تلاشم تا مدرک IELTS با نمره ۶٫۵ رو بگیرم . و میخواستم بدونم که میتونم برای ارشد در پرتغال ویزا بگیرم؟ تمکن مالی چقدر لازمه؟ ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط عنوان شده، شانس شما برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد پرتغال زیاد می باشد. تمکن مالی می بایست معادل هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور می باشد.

    3. درسا گفت:

      سلام . من دانشجوی کارشناشی مهندسی معماری هستم از دانشگاه غیر انتفاعی میخوام به محض اتمام درسم برای ارشد اقدام کنم برم پرتغال ، زبانمم دارم میخونم ولی میخوام بدونن کلا کارای ویزا و مهاجرت چقدر زمان میبره انجام بشه ؟ و من شانس تحصیل در اونجارو دارم ؟ معدل کارشناسیم خیلی ملاکه ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا برای انجام کارهای شما پذیرش و ویزا, جهت مهاجرت تحصیلی به پرتغال به صورت میانگین بین ۶ تا ۸ ماه زمان نیاز می باشد.به صورت معمول معدل شما نباید زیر ۱۴ باشد.

    4. ملیحه گفت:

      ملیحه هستم ۳۱ ساله ام هست وقسط رفتن به پرتقال برای اقامت تحصیلی دکتری رو دارم. به ویزا موندیال هم مراجعه کردم ولی الان موندم که واقعا قانونی هست در ضمن برای تمکن مای میتونم مغازه خودم وخونه پدریم که جزیی از ورثه ام هست برای تمکن بزارم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اقدام شما قانونیست ولی داشتن مدرک زبان و مقالات بین المللی برای اخذ پذیرش دکتری الزامیست

    5. ملیحه گفت:

      سلام وقت بخیر. من با ویزا موندیال صحبت کردم. بهم اعلام کردن که برای اقامت تحصیلی در مقطع دکتری باید ۱۲۰ میلیون بابت پشتوانه بزارم. آیا درست هست با مبلغ کمتر هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به ارز امروز عدد منطقی و صحیح برای اقامت تحصیل و هزینه زندگی در پرتغال میباشد

    6. امین گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بنده به همراه همسرم کارشناسی مهندسی شیمی خوندیم از دانشگاه علوم تحقیقات با معدل ۱۴ و ۱۶
      مدرک زبان آیلتس ۶/۵ هم داریم سابقه کاری و رزومه قابل قبول هم داریم .
      برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در پرتغال شرایط چطور هست؟ امکان دریافت کمک مالی و فاند هست؟
      دو نفر میتونیم همزمان با هم شروع به تحصیل کنیم ؟
      ممنون میشم راهنمایی های لازم که در این مسیر کمکمون میکنه رو ازتون بگیریم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در پرتغال با تشکیل دو پرونده جداگانه میتوانید اقدام به تحصیل نمایید و همزمان وارد شوید . بورسیه تحصیل در مقطع ارشد به سختی یا اصلا داده نمیشود و بابت تحصیل و زندگی هر نفر سالیانه ۱۰ تا ۱۲ هزار یورو هزینه خواهید داشت

    7. احسان گفت:

      سلام و تشکر از سایت خوبتون و تشکر دوم بابت توضیح کاملتون در بارهی پر تغال
      ۴تا سوال داشتم
      ۱- درست است که در پر تغال چون کلاس های پزشکی و دندان پزشکی به حد نساب نمی رسه تشکیل نمی شه وبه همین علت پذیرش ندارد.
      ۲-شهریه دانشگا ها پزشکی ودندون به زبان اینگلیسی چقدر است چون من از چند نفر پرسیدم یکی گفت از ۱۲۰۰ دلار است تا ۱۵۰۰ دلار . یکی گفت از ۴۰۰۰دلار تا ۷۰۰۰دلار می خواستم بدونم چقدراست به طور دقیق یا حدودا در سایت دانشگاه رفتم اما متوجه نشدم
      ۳- مدت زمانی که طول می کشد که اقدام کنیم برای پذیرش و کارامون درست شه و از کشور خارج شیم چند ماه است حدودا
      ۴-ایا داشتن ایلس الزامی است اخه در سایت ها دیگر نوشته بود اجباری نداره

      • آریانا پارس گفت:

        سلام و تشکر از اعتماد شما
        ۱.فکر نمیکنم چون شما معمولا برای اخذ ویزای تحصیلی رشته های پزشکی به زبان همان کشور تحصیل میکنید پس اگر دانشجوی خارجی نباشد از کشور خودشان برای این رشته های تاپ اقدام میکنند
        ۲.تحصیل به زبان انگلیسی در این رشته ها با هزینه های بسیار بالایی همراه هست که رقم های دوم نزدیکتر به واقعیت هستند ولی دقیقتر را باید به سایتدانشگاه مراجعه نمایید
        ۳.بین ۴ تا ۶ ماه بدن در نظر گرفتن وقت سفارت
        ۴.بسته به دانشگاه هست و ریسک نکنید و مدرک زبان را بگیرید

    8. اکرم گفت:

      سلام و روز بخیر
      خانمی۳۴ ساله هستم و شاغل در آموزش و پرورش با ۱۶ سال سابقه کار در رشته تربیت بدنی و مدرک کارشناسی ارشد و ۸ سال هست که از اخذ مدرک ارشدم میگذرد .متاهل می باشم می خواستم برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری پرتغال اقدام کنم مدرک زبان هم ندارم فقط یک مقاله چاپ شده در نشریات داخلی دارم و یک مقاله در کنفرانس بین المللی و یک مقاله در کنفرانس داخل. لطفا راهننایی بفرمایید از کجا و چگونه اقدام کنم
      سپاسگزارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اقدام برای مقطع phd نیازمنده رزومه قوی که شامل رزومه داخلی(رنکینگ دانشگاه، نمرات، معدل و…)و رزومه خارجی( مقالات معتبر بین المللی با IF بالا، سطح زبان، طرح توجیهی و…) می باشد.
        برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های درج شده در سایت با مشاورین ما در تماس باشید:
        https://arianaabroad.com/

    9. دینا اصغری گفت:

      سلام
      برای تحصیل تو کشور پرتغال باید زبان پرتقالی بلد باشیم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع لیسانس در کشور پرتغال باید مدرک b2 را داشته باشید

    10. نیلوفر بابادی گفت:

      سلام دانشجوی تزبیت بدنی کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی با معدل بالای ۱۷ هستم آیا امکان تحصیل در دوره ی دکتری بدون مدرک زبان هست؟آیا امکان دارد همسرمهم به عنوان همراه با من بیاید؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل در پرتغال آن هم برای مقطع دکتری حتما نیاز به داشتن مدرک زبان میباشد . همسر شما میتواند در کنار شما باشد ولی الحاق ایشان به شما امکان دارد با تاخیر حد اقلی ۶ ماه همراه باشد

    11. سارا گفت:

      سلام من دانشجو رشته مهندسی مواد و متالوژی کارشناسی در دانشگاه غیرانتفاعی سجاد مشهد هستم میخواستم بپرسم دانشگاه های پرتقال مدرک کارشناسی دانشگاه های غیرانتفاعی رو هم قبول دارند؟یا دولتی ها معتبر هستند فقط؟و اینکه رشته مواد و متالوژی برای پذیرش بهتره یا رشته مهندسی کامپیوتر؟
      باتشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        قبول کردن مدرک تا زمانی که مدارک به رویت دانشگاه در نیاید هیچگونه اظهار نظری نمیتوان کرد . هردو رشته بسیار قوی و کاربردی هستند و شما نباید از رشته تحصیلیتان دور شوید پس مهندسی مواد انتخاب بهتری است . با داشتن مدرک زبان شانس خوبی برای ارشد دارید که میتوانید خود را محک بزنید

    12. میترا گفت:

      سلام
      من دارای مدرک لیسانس معماری فارغ التحصیل سال ۸۹ هستم برای ارشد می خوام اقدام کنم مدرک زبان ندارم ولی زبان انگلیسی بد نیست . می خواستم هزینه تحصیل برای این رشته و اینکه مدرک زبان رو همون طور که در بالا گفتید می شه اونجا گذروند ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.
        برای تحصیل در مقطع ارشد در کشور پرنغال باید حداقل نمره زبان ایلتس ۶.۵ را داشته باشید دراین صورت که بخواهید برای گذراندن دوره زبان و گرفتن مدرک در این کشوراقدام کنید از شانس بالایی برخوردار نخواهید بود اما با گذراندن دوره زبان وگرفتن مدرک همچنین داشتن تمکن مالی ۱ ساله که حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان را در حساب داشته باشید میتوانید برای اخذ ویزای تحصیل در کشور پرتغال اقدام نمایید

    13. Tala گفت:

      سلام خسته نباشید.میخواستم بدونم هزینه ی دندون پزشکی در کشور پرتقال چقدره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        هزینه تحصیل و زندگی حدودا بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان است.

    14. سعید گفت:

      با سلام
      بنده ارشد آمو زش زبان انگلیسی دارم و قصد دارم برای ادامه تحصیل به کشور پرتغال بروم.
      آیا همسرم نیز با من می تواند وارد کشور پرتغال شود؟
      آیا همراه اجازه ورود دارد؟
      هزینه ارشد و دکتری در این کشور چقدر است؟
      با سپاس

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد در کشور پرتغال می تونید اقدام کنید و اجازه همراه دارید.

    15. آذردخت گفت:

      سلام
      میخواستم بپرسم برای تحصیل در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس پرتغال آیا شرط سنی یا فاصله تحصیلی مهمه؟ ۲۶ سال از دیپلم و ۲۱ سال از لیسانسم میگذره آیا میتونم برای لیسانس یا فوق لیسانس از دانشگاهی در پرتغال پذیرش بگیرم؟
      آیلتس ۶.۵ دارم ولی پرتغالی بلد نیستم….در ضمن آیا درصورت اخذ ویزای دانشجویی پرتغال ، همسر و فرزندانم هم می تونن در پرتغال اقامت، تحصیل و کار کنند؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شرط سنی و گپ تحصیلی باید در سفارت با دلیل قابل توجیه ارائه داده شود.

    16. سعید گفت:

      سلام
      من میخوام دکترای رشته حقوق تجارت بین الملل در پرتغال بخونم
      معدل کارشناسی ۱۸ و معدل کارشناسی ارشد ۱۶.۵ از دانشگاه تهران
      یک مقاله isi
      با این شرایط میتونم بورس بشم؟
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور پرتغال در مقطع دکتری با داشتن مدرک زبان و ۲ مقاله isiمیتونید اقدام کنید .

    17. حسینی گفت:

      سلام. من مدرک لیسانس بیهوشی (جز رشته های پیراپزشکی محسوب میشه) از دانشگاه علوم پزشکی اهواز گرفتم… قصد ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در پرتغال رو داشتم.. خواستم بپرسم که این امکان وجود داره یا نه؟ اگه وجود داره، کدوم دانشگاه از پرتغال هست که فوق لیسانس بیهوشی(masters-degree of anesthesia assistant) رو ارائه میدن؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور پرتغال در مقطع فوق لیسانس و داشتن مدرک زبان انگلیسی میتونید اقدام کنید و برای اطلاع از رنک دانشگاه و رشته های دانشگاه متونید به سایت QS مراجعه بفرمایید.

    18. مجرد گفت:

      سلام
      من ارشد آموزش زبان با معدل ۱۷ رو دارم ،میخوام بدونم می تونم برای دکتری برای کشور پرتغال اقدام کنم و شرایط برای رشته چگونه است .اگه ممکنه راهنمایی کنید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری در کشور پرتغال باید دارای معدل بالای ۱۷، آیلتس ۷ و مقاله ISI باشید هر قدر رزومه شما قوی تر باشد شانس شما برای مقطع دکتری بیشتر است.

    19. محدثه صبوری گفت:

      سلام‌

      من کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی دارم و ۳۰ سالمه. دنبال دانشگاهی هستم که خرج تحصیل خیلی کم باشه به دلایل مشکلات مالی. ترجیحا هم میخاوام که سمت ایسلند باشه. شما چه پیشنهادی دارید. من تماس هم گرفتم پاسخ ندادید. مرسی

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        در حال حاضر کشورهای آلمان و اتریش کمترین هزینه تحصیل را دارند. برای اخذ پذیرش نیازمند آشنایی اولیه با زبان آلمانی ، مدرک زبان انگلیسی (IELTS 6.5) و هزینه های سال اول زندگی می باشید. همچنین با توجه به سن شما، باید با دلیل منطقی فاصله تحصیلی را توجیه کنید.

    20. سید محمد گفت:

      سلام.
      ببخشید من ۱۸ سالمه.تا مهر ۹۷ معافیت تحصیلی دارم.میخوام سال دیگه برا دندون پزشکی پرتغال اقدام کنم.من معدل پیش و دیپلمم ۱۴ هست.
      لطفا راهنماییم کنید ببینم شرایطشو دارم یا نه؟
      هزینه دندون پرتغال به چه شکله.؟
      لطفا راهنماییم کنید.

      • آریانا پارس گفت:

        در وحله ی اول باید مدرک زبان کشور مقصد را ارائه دهید به همراه مدرک ۱۲ سال تحصیلتون .
        هزینه ی یکسال زندگی و تحصیلتون حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومن .

    21. مهرزاد گفت:

      سلام یه سوال خیلی مهم داشتم.
      برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی شرایط کشور پرتغال چجوریه؟

      • آریانا پارس گفت:

        مدرک زبان پرتغالی + مدرک پیش دانشگاهیتون
        یه دوره ی دوساله ی pre medical می گزرونید اول بعد ازمونی میدید که در صورت قبولی تو اون آزمون دوره ی ۴ ساله ی دندون پزشکیتون شروع میشه .

    22. فربد گفت:

      سلام شرایط و هزینه دندانپزشکی در پرتقال چطور است ایا مورد تایید اتحادیه اروپا و ایران هست ؟ با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        دانشگاه های مختلفی وجود دارند که باید بررسی بشن مورد تایید بودنشون .
        شرایط پذیرش هم به این صورت که اول مدر زبان کشور مقصد + مدرک پیش دانشگاهیتون رو باید ارائه بدید تا مجاز به اخذ پذیرش بشید .

    23. الهه بارانی گفت:

      سلام.سال آخر ارشد پژوهش هنر هستم متأهل متقاضی مقطع دکترا در رشته تاریخ هنر در کشور پرتغال.دوره ایلتس هم میخوام بگذرونم.ایا تحصیل در مقطع دکترا رایگان هست در رشته من؟ایا به همسرم ویزا همراه تعلق میگیره؟

    24. Sina گفت:

      سلام و خسته نباشبد
      می خواستم بدونم هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک تقریبا سالیانه چقدر می شود؟
      با تشکر…

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برخی از دانشگاه های کشور پرتغال تحصیلات خود را بصورت رایگان ارائه می دهند و در برخی دیگر بصورت سالانه حدود ۱ تا ۳ هزار یورو

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up