موج های اخیر مهاجرت به دلیل درگیری های موجود در خاورمیانه، شمال آفریقا و همچنین سایر ملل فقیر و بی ثبات فشارهای سیاسی و بستر فوق‌العاده عالی برای ثبت شرکت در اروپا سبب می گردد که سرمایه گذاران برای ایجاد کسب و کار و ثبت شرکت به کشورهای اروپایی مراجعه نمایند.

شرایط ثبت شرکت در اروپا به چه صورت است؟ بهترین کشور اروپایی برای ثبت شرکت کدام کشور است؟ میزان سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در اروپا چه میزان می باشد؟ بازه های زمانی اقدام برای ثبت شرکت چند وقت می باشد؟ با ما همراه باشید تا با مطالعه این مقاله به سوالات عنوان شده، پاسخ داده شود.

شرایط ثبت شرکت در اروپا

Company registration conditions in Europe

شرایط ثبت شرکت در اروپا در مقایسه با سایر روش های مهاجرتی هموار تر می باشد و همه افراد بالای ۱۸ سال قادر خواهند بود از این طریق برای ایجاد کسب و کار و دریافت اقامت از یک کشور اروپایی اقدام نمایند. هیچ گونه محدودیتی برای ثبت شرکت در اروپا تعیین نگردیده است و طرح توجیهی یا بیزینس پلن به عنوان مهم ترین فاکتور برای این امر در نظر گرفته می شود.

فساد بخشی ذاتی از انجام کار در تعدادی از کشورهای اروپایی به ویژه در اروپای شرقی و جنوبی است. اکثر کشورهای اروپایی یا سطح فساد بسیار پایینی یا متوسط ​​دارند. شاخص درک فساد بین المللی (CPI) که سالانه در مورد فساد در سراسر جهان منتشر می شود، ابزاری مفید برای تعیین میزان تأثیر فساد بر زندگی روزمره، سیاست و اقتصاد در ۱۸۰ کشور جهان است. در جدول زیر به برترین کشورهای اروپایی از حیث فساد اداری اشاره می شود.

ردیف نام کشور رتبه جهانی
۱ دانمارک ۱
۲ فنلاند ۳
۳ سوئد ۳
۴ سوئیس ۳
۵ نروژ ۷
۶ هلند ۸
۷ انگلستان ۱۱

قوانین ثبت شرکت در اروپا

یکی از مهم ترین مواردی که باید در ذهن سرمایه گذاران نقش ببندد این است که هر کشور اروپایی قوانین منحصر به فرد خود را در مورد سرمایه گذاران خارج از اتحادیه اروپا که می خواهند تجارتی را ایجاد نمایند، دارد. اگرچه اتحادیه اروپا از نظر تئوریک دارای یک سیاست مهاجرت مشترک و یکسانی برای ورود سرمایه گذاران بین المللی است.

برخی از کشورهای اروپایی، شرایط مهاجرت، اخذ مجوز کار، افتتاح یک تجارت یا کسب و کار را بسیار آسان در نظر می گیرند، در حالی که برخی دیگر شرایط اقامت و شروع یک کسب و کار را برای غیر اروپایی ها غیرممکن می سازند. علاوه بر الزامات قانونی برای ثبت شرکت به عنوان یک سرمایه گذار خارجی، هر کشور مقررات خاص خود را در مورد مجوزهای تجاری، ثبت و غیره در نظر می گیرد.

در بسیاری از کشورهای اروپایی قوانین ثبت شرکت بدین منوال می باشد که حضور و شراکت یک فرد مقیم کشور مورد نظر همچون کشورهای آلمان و دانمارک الزامی می باشد. این نکته بدین معناست که فرد مقیم کشور آلمان (به طور مثال) باید درخواست ثبت شرکت را ارائه دهد و شما را به عنوان سهامدار و یا شریک معرفی نماید. در این صورت با ارائه طرح توجیهی اقتصادی و انتقال سرمایه مورد نظر می توان به مدت ۳ سال در کشور آلمان به فعالیت پرداخت. این روند در برخی دیگر از کشورهای اروپایی به صورتی دیگر اعمال می شود.

ثبت شرکت در اروپا

مراحل ثبت شرکت در اروپا

انتخاب کشور مورد نظر در مراحل ثبت شرکت تاثیر گذار می باشد. در برخی از کشورهای اروپایی، قدم نخست پیدا کردن یک شریک تجاری در کشور مورد نظر می باشد و یا به طور مثال در بسیاری از کشورهای اروپایی، افراد قادر خواهند بود بدون نیاز به شریک تجاری، تصمیم بر ثبت شرکت در اروپا را داشته باشند.

  1. پیدا کردن یک شریک تجاری: این مرحله در برخی از کشورهای اروپایی الزامی می باشد. به طور مثال برای کسب اقامت در آلمان، حضور یک شریک مقیم کشور آلمان برای پروسه ثبت شرکت الزامی می باشد.
  2. ارائه بیزینس پلن: طرح اقتصادی و یا بیزینس پلن با توجه به مهارت های فرد و بازار هدف تعیین می گردد. این مرحله برای متقاعد کردن آفیسر بسیار مهم می باشد.
  3. تامین میزان سرمایه: با توجه به قوانین ثبت شرکت در اروپا و بیزینس پلن، میزان سرمایه مورد نظر مشخص می شود.
  4. تعیین وقت سفارت: تعیین وقت سفارت کشورهای اروپایی به صورت میانگین بین ۳۰ تا ۶۰ روز به طول می انجامد.
  5. ارائه مدارک به سفارت: در زمان مراجعه به سفارت ارائه مدارک هویتی، طرح اقتصادی و مدارک مورد نیاز الزامی می باشد.
  6. اخذ اقامت کوتاه مدت: در صورت تایید مدارک، ویزای کوتاه مدت برای اقدام اولیه برای ثبت شرکت در اروپا به افراد تعلق می گیرد.
  7. اقدامات هنگام ورود: پس از حضور در کشور مورد نظر، اقداماتی همچون ثبت قانونی شرکت، افتتاح حساب، اجاره دفتر کار در دستور کار قرار می گیرد.
  8. دریافت اقامت: پس از تکمیل مراحل قبل، ویزای یک ساله اروپا برای سرمایه گذاران صادر می شود.

بهترین کشورهای اروپایی برای ثبت شرکت

انتخاب بهترین کشور اروپایی برای ثبت شرکت به عوامل و فاکتورهای بسیاری بستگی دارد. میزان بودجه مورد نیاز برای ثبت شرکت، روند ساده ثبت، میزان مالیات، درصد موفقیت، شرایط اقدام و میزان سود آوری در انتخاب بهترین کشور اروپایی برای ثبت شرکت حائز اهمیت می باشد. کشورهای دانمارک، فرانسه، آلمان، نروژ و ایرلند به عنوان برترین کشورهای اروپایی برای ثبت شرکت می باشند.

بهترین کشورهای اروپایی برای ثبت شرکت

ثبت شرکت در دانمارک

دانمارک با موقعیت ایده آل در قلب اروپا به عنوان بهترین کشور جهان برای تجارت در سراسر مرزها رتبه بندی شده است. این کشور همچنین برای جواز ساخت و ساز در رتبه چهارم، در رتبه ششم برای رفع پرداخت بدهی، نهم برای پرداخت مالیات و یازدهمین برای ثبت املاک و اغلب به داشتن برخی از بهترین استانداردهای زندگی در جهان شناخته می شود. شاد ترین مردم دنیا مختص به مردم کشور دانمارک می باشد. این ویژگی به همراه مزایای عنوان شده، این کشور را به عنوان کشوری ایده آل برای ثبت شرکت در اروپا تبدیل کرده است.

ثبت شرکت در دانمارک

ثبت شرکت در فرانسه

برای تسهیل پروسه اجازه ثبت شرکت، دولت فرانسه مجوز “مهارت ها و استعدادها” را ایجاد کرده است.(Compétences et Talents) برنامه جدیدی برای افرادی که می توانند از لحاظ فرهنگی، علمی، هنری یا اقتصادی قابل توجهی در کشور داشته باشند. “کارت مهارت و استعداد” برای افراد شاغل به خارجیان این امکان را می دهد تا به عنوان یک حرفه ای با مهارت و کار بسیار حرفه ای، تجارت یا کار کنند. اگر زیر مجموعه این دسته قرار بگیرید، نیازی به پیشنهاد شغلی ندارید. تمام آنچه شما نیاز دارید نشان دادن مهارت های حرفه ای استثنایی و بودجه کافی برای شروع کار است.

فرانسه به کالاهای صنعتگر مشهور است و شهرت خاصی برای غذاهای عالی، نوشیدنی و لباس دارد. پایه گذاری مشاغل در این صنایع در فرانسه و به ویژه در پاریس به شما اعتبار قابل توجهی می بخشد. به طور طبیعی، این مکان برای ایجاد استعداد در این صنایع و همچنین جذب استعداد از خارج از کشور نیز ایده آل هستند. پاریس یکی از مطلوب ترین شهرهای جهان و مکانی عالی برای زندگی و ایجاد کسب و کار است. فرانسه همچنین از بسیاری مراکز فناوری و فرصت های شبکه و همچنین حضور تولید کنندگان دقیق و متخصص استقبال می کند.

ثبت شرکت درآلمان

ثبت شرکت در آلمان

آنچه آلمان ارائه می دهد یک اقتصاد قوی، با ثبات و کیفیت بالای زندگی است. از همین رو بسیاری از مهاجران برای ثبت شرکت در اروپا کشور آلمان را به عنوان مقصدی ایده آل انتخاب می نمایند. شهرهای برلین و مونیخ و فرانکفورت به عنوان برترین شهرهای آلمان برای ایجاد کسب و کار و ثبت شرکت شناخته می شوند. به صورت معمول محدودیتی برای ثبت شرکت در آلمان پیش روی سرمایه گذاران بین المللی وجود ندارد. افراد با توجه به طرح اقتصادی و میزان بودجه خود قادر خواهند بود برای این روش اقدام نمایند.

ثبت شرکت در اروپا

ثبت شرکت در نروژ

تعداد کمی از کشورها می توانند نروژ را در رابطه با کیفیت زندگی شکست دهند. سومین صادرکننده بزرگ نفت در جهان پس از عربستان سعودی و روسیه، نروژ یک دموکراسی ثروتمند و پایدار با توانایی قابل ملاحظه ای برای تعادل سرمایه داری در بازار آزاد و رفاه اجتماعی است. با توجه به شرایط ایده آل کشور نروژ، این کشور به عنوان یکی از برترین مناطق برای ثبت شرکت در اروپا می باشد. همچنین یک کشور بسیار ثروتمند و با ثبات است و دارای معیارهای آموزش عالی و زیرساخت های خوبی است.

ثبت شرکت در اروپا

ثبت شرکت در ایرلند

ایرلند جنوبی به عنوان یکی از برترین کشورهای اروپایی برای ثبت شرکت قلمداد می شود. ایرلند میزان بزرگترین شرکت های دنیا همانند Google ،Microsoft ،Facebook ،Paypal ،eBay و LinkedIn است. ایرلند به سرعت در یک مقصد اصلی برای استارت آپ های مرتبط با فناوری در حال رشد می باشد. سرمایه گذاران در صورت تمایل برای ثبت شرکت در اروپا در زمینه های فناوری و IT می توانند ایرلند را به عنوان کشوری مناسب انتخاب نمایند.

ثبت شرکت در اروپا

ثبت شرکت در اروپا با کمترین هزینه

یکی از مهم ترین فاکتورهای حائز اهمیت برای انتخاب کشور، مبحث هزینه های اقدام و راحتی ثبت شرکت در اروپا می باشد. کشورهای لهستان، لیتوانی و بلغارستان، شرایط را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می کنند تا با کمترین میزان سرمایه و به صورت مستقل به این مهم دست پیدا کنند. در ادامه این بخش به شرایط ثبت شرکت در این سه کشور اشاره می شود.

ثبت شرکت در لیتوانی

لیتوانی بزرگترین کشور بالتیک است و خود را به عنوان قدرت اقتصادی منطقه در نظر می گیرد. موقعیت جغرافیایی آن امکان ارتباط تجاری عالی بین اروپای شرقی، اسکاندیناوی و روسیه را فراهم می نماید. این امر برای سرمایه گذاران خارجی به ویژه هنگام ایجاد شعبه به منظور افزایش اعتبار جهانی، این کشور را بسیار جذاب می کند.

مطمئناً این کشور با ترکیب اقتصادی با ثبات، تورم پایین، کاهش نیروی کار و فضای کسب و کار لیبرال، توانسته است ورود قابل توجهی از سرمایه گذاری مستقیم خارجی را به خود جلب نماید. با مالیات شرکت ۱۵٪ یکی از پایین ترین نرخ مالیات در اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است.

سرمایه گذاران برای ثبت شرکت در اروپا قادر خواهند بود با حداقل میزان سرمایه در لیتوانی، کسب و کاری را راه اندازی نمایند. قوانین ثبت شرکت در لیتوانی به افراد این اجازه را می دهد تا به صورت مجزا برای ثبت شرکت و کسب اقامت اقدام نمایند. این ویژگی های عنوان شده به همراه سرمایه بسیار معقول برای ثبت شرکت و عدم لزوم شریک مقیم این کشور، سبب می گردد تا لیتوانی پیشنهادی جذاب برای سرمایه گذاران باشد.

ثبت شرکت در کشور بلغارستان

کشور بلغارستان بهترین شرایط را برای ثبت شرکت در اروپا در نظر گرفته است. انتخاب کشور بلغارستان به عنوان یکی از برترین کشور برای ثبت شرکت را می توان با مزایای ثبت شرکت در این کشور مورد بررسی قرار داد. در ادامه به برترین مزایای ثبت شرکت در بلغارستان اشاره می شود.

  • مزایای مالیاتی: بلغارستان کمترین مالیات را در اتحادیه اروپا با مالیات سود شرکت با نرخ ۱۰٪ دارد. قوانین مالیاتی بلغارستان با قوانین اتحادیه اروپا کاملاً هماهنگ است. سیاست دولت بر ایجاد فضای تجاری مطلوب برای سرمایه گذاران خارجی متمرکز است.
  • مراحل سریع و آسان: ثبت نام شرکت جدید در بلغارستان تنها چند روز طول می کشد. حداقل سرمایه راه اندازی شده فقط به ۱ یورو کاهش یافته است. ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده بین المللی ۱۰ روز طول می کشد.
  • تسهیلات بانکی: بزرگترین بانکهای اروپایی در بلغارستان نمایندگی دارند. این برای سازماندهی بانکداری سنتی و آنلاین مناسب است.
  • معاهدات دوگانه مالیات: بلغارستان با ۵۸ کشور در سراسر جهان معاهدات مالیات مضاعف را امضا کرده است.
  • هزینه های تجاری پایین: بلغارستان علی رغم داشتن نیروی کار ماهر، یکی از کمترین هزینه های کار و خدمات در اتحادیه اروپا را نیز دارد.
  • موقعیت مکانی عالی: بلغارستان در جاده اصلی اروپا و آسیا و در مرکز شبه جزیره بالکان واقع شده است و یک انتخاب تجاری خوب است.
ثبت شرکت در اروپا

ثبت شرکت در لهستان

به طور کلی دو دلیل وجود دارد که سرمایه گذاران تصمیم بر ثبت شرکت در اروپا را خواهند داشت: دسترسی به بازارهای جدید و کاهش هزینه های جاری. لهستان در سال ۲۰۰۴ به اتحادیه اروپا پیوست و در هر دو امتیاز عنوان شده را به خوبی به دست آورد. لهستان به عنوان یک مرکز مهم منطقه ای برای جامعه بین المللی بانکی در حال ظهور است و بیشتر موسسات مهم مالی در ورشو حضور دارند.

مالیات بر درآمد شرکت های در حال تاسیس از ۲۷٪ به ۱۹٪ کاهش یافت، که نشان دهنده تمایل دولت برای کاهش فشار بر شرکت ها و جذب سرمایه گذاری بیشتر در زمینه اشتغالزایی است. همچنین کشور لهستان ۱۴ منطقه اقتصادی را برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت با شرایط مناسب در نظر گرفته است.

دریافت اقامت اروپا

دریافت اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت

روند و شرایط دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در کشورهای اروپایی به یک صورت واحد می باشد و بیشتر کشورهای این حوزه از این قانون تبعیت می کنند. در ابتدا و در صورت ثبت شرکت در اروپا، ویزای کوتاه مدت حداکثر ۳ ماهه به افراد تعلق می گیرد.

سرمایه گذاران پس از دریافت ویزای کوتاه مدت به کشور مورد نظر مراجعه می نمایند. در صورت اخذ تاییدهای قانونی و احراز شرایط مورد نظر برای ثبت شرکت، موفق به دریافت ویزای بلند مدت( یک سال) اروپا خواهند شد. شرایط تمدید این ویزا منوط به ادامه روند مثبت شرکت و استخدام شهروند مقیم کشور مورد نظر می باشد.

پس از گذشت سه تا پنج سال از فعالیت شرکت، سود آور بودن کسب و کار و عدم سوابق کیفری، اقامت دائم به سرمایه گذار بین المللی اعطا می شود. بازه زمانی سه الی پنج سال به واسطه تفاوت قوانین ثبت شرکت در اروپا در نظر گرفته می شود. در برخی از کشورهای اروپایی با سه سال فعالیت و در برخی دیگر با پنج سال می توان برای اقامت دائم اقدام نمود.

مزایای ثبت شرکت

مزایای ثبت شرکت در اروپا

اروپا بدون شک یکی از جذاب ترین مقاصد سرمایه گذاری در جهان است. ثبت شرکت در اروپا هیچ گونه محدودیتی را برای افراد به همراه ندارد و سرمایه گذاران با توجه به میزان سرمایه و طرح توجیهی مورد نظر برای ثبت شرکت در هر کشور اروپایی اقدام نمایند. نبود هیچ گونه محدودیت سنی، تحصیلاتی و دانش زبان به عنوان برترین مزایای ثبت شرکت در اروپا به شمار می رود. با ما همراه باشید تا به بررسی برترین مزایای ثبت شرکت در اروپا بپردازیم.

آزادی اقتصادی

شاخص آزادی اقتصادی مجموعه ای از ۱۰ اندازه گیری اقتصادی است که هر ساله توسط بنیاد میراث منتشر می شود. در این فهرست آمده است، آزادی اقتصادی حق اساسی هر انسان برای کنترل کار و اموال خود است. در یک جامعه اقتصادی آزاد، افراد به هر طریقی که بخواهند می توانند کار، تولید، مصرف و سرمایه گذاری کنند. بر اساس این تعریف، که از آن ده معیار اصلی خود (یعنی آزادی تجارت، آزادی پولی، حقوق مالکیت و غیره) استخراج می شود، در میان ۱۸۶ کشور جهان، کشورهای اروپایی از شرایط مناسبی برخوردار می باشند.

دسترسی به کل اروپا

یکی از برترین مزایای ثبت شرکت در اروپا را می توان دسترسی به کل اروپا و واحد پولی یکسان برای معاملات اشاره کرد. بزرگترین بازار اقتصادی دنیا در کشورهای اروپایی تشکیل شده است. سرمایه گذاران بین المللی به راحتی قادر خواهند بود با سایر کشورهای دیگر اروپایی به تجارت و گسترش شرکت خود بپردازند.

شانس دریافت ویزا و اقامت اروپا

شانس دریافت ویزا و اقامت

افراد در صورت ارائه مدارک مورد نیاز از شانس بسیار بالایی برای دریافت ویزای سرمایه گذاری برخوردار می باشند. در این روش مهاجرتی، افراد با گذشت ۳ سال موفقیت در کسب و کار ایجاد شده و عدم سوابق کیفری می توانند برای اقامت دائم اقدام نمایند. ثبت شرکت در اروپا را می توان به عنوان مطمئن ترین روش مهاجرتی به اروپا معرفی کرد.

بازار متنوع

اتحادیه اروپا مساحت قابل توجهی را در بر می گیرد و از جمعیت بسیار زیادی برخوردار است. این بدان معنی است که صاحبان مشاغل با ثبت شرکت در اروپا دارای تقریباً ۵۰۰ میلیون مشتری بالقوه می شوند. در حالی که قیمت ها با توجه به منطقه تنظیم می شود، سرمایه گذاران هنوز هم می توانند به دسته های مختلفی از مصرف کنندگان دسترسی پیدا کرده و محصولات خود را بر این اساس هدف گذاری نمایند.

سهولت در انجام کار در اروپا

سهولت در انجام کار

برخی از کشورهای اروپایی مراحل ثبت شرکت را ساده تر کرده اند. سرمایه گذارانی که شرکتی را در ایرلند، هلند یا دانمارک افتتاح می کنند، دریافتند که این روند ساده شده است و بسیاری از رویه های بوروکراتیک حذف شده است. علاوه بر این، مالکیت کامل برای سرمایه گذاران بین المللی در کشورهای اروپا مجاز است.

نتیجه گیری

یکی از محتمل ترین روش های دریافت ویزای اروپا، اقدام برای ویزای سرمایه گذاری می باشد. در این روش مهاجرتی افراد قادر خواهند بود بدون هیچ محدودیتی برای کشور مورد علاقه خود اقدام نمایند. با توجه به مطالب عنوان شده، ثبت شرکت در اروپا به اقامت منجر می شود. سرمایه گذاران برای بهبود شرایط اقتصادی و یا گسترش فعالیت برای این پروسه اقدام می نمایند.

ثبت شرکت در اروپا با توجه به موقعیت جغرافیایی دارای شرایط متفاوتی می باشد. در برخی از کشورهای اروپایی، پروسه راحت تری برای ثبت شرکت وجود دارد و می توان بدون شریک تجاری و فقط با ۱۵ هزار یورو کسب و کاری را راه اندازی کرد. از همین رو با سرمایه های معقول می توان برای اقامت اروپا اقدام نمود.

کشورهای لهستان، لیتوانی و بلغارستان از جمله کشورهایی می باشند که محدودیت های کمتری را برای سرمایه گذاران در نظر می گیرند. برای اطلاع از شرایط ثبت شرکت و بررسی شرایط با مشاورین موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ثبت شرکت در اروپا ثبت شرکت در اروپا ثبت شرکت در اروپا ثبت شرکت در اروپا ثبت شرکت در اروپا

    شبکه های اجتماعی

    arrow up