آیا قصد مهاجرت به کشور سوئد را در ذهن خود می پرورانید؟ سوئد به عنوان یکی از برترین کشورهای دنیا برای ورود به بازار کار شناخته می شود. بررسی شرایط حقوق و دستمزدها در سوئد، کمک شایانی برای انتخاب صحیح ایجاد می نماید. سوئد به واسطه استاندارد های بالای زندگی و جامعه سازمان یافته، به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجران شناخته می شود. امروزه سوئد از یک اقتصاد پیچیده و پیشرفته برخوردار است. اقتصاد سوئد در اروپا پس از کشورهای آلمان و انگلستان در جایگاه سوم قرار دارد.

گروه تحریریه آریاناپارس با اشراف به شرایط کاری در کشور سوئد به بررسی و تحلیل حقوق و دستمزدها در سوئد پرداخته است تا متقاضیان کار در این کشور با دانش مناسبی وارد این کشور شوند. با مراجعه به صفحه مهاجرت به سوئد وب سایت آریاناپارس از شرایط ورود به این کشور و بهره مندی از خدمات در نظر گرفته شده، مطلع شوید.

بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷، تولید ناخالص داخلی سوئد ۸٫۶ درصد افزایش یافته است که همین موضوع سبب کاهش نرخ بیکاری در این کشور شده است. نرخ اشتغال در طی پنج سال مورد بررسی قرار گرفته شده بالاتر از میانگین اتحادیه اروپاست. میزان اشتغال جوانان ۵۴٫۷ درصد است که بسیار بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا که معادل ۴۱٫۷ درصد است، می باشد.

شرایط کار در سوئد

در ابتدای راه باید شرایط کار در سوئد را مورد بررسی قرار دهیم. به صورت کلی دو روش برای ورود به بازار کار سوئد امکان پذیر می باشد.

دریافت پیشنهاد کاری

افراد در صورت اخذ پیشنهاد کاری از  یک کارفرمای سوئدی قادر خواهند بود برای ویزای کاری کشور سوئد اقدام نمایند. افراد واجد شرایط در صورت اخذ دعوت نامه کاری به صورت معمول در ابتدای راه ویزای سه ساله دریافت می نمایند و در صورت کسب حداقل حقوق و دستمزدها در سوئد و پرداخت مالیات موفق به اخذ اقامت می شوند. برای اطلاع از شرایط کار در کشور سوئد، مطالعه مطلب کار در سوئد در وب سایت آریاناپارس توصیه می شود.

ویزای تحصیلی

از دیگر روش های ورود به کشور سوئد، ویزای تحصیل در سوئد می باشد که دانشجویان قادر خواهند بود با اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر سوئد، وارد این کشور شوند. دانشجویان پس از تحصیل، شانس بالاتری را برای ورود به بازار کار خواهند داشت. لازم بذکر است حقوق و دستمزدها در سوئد برای متقاضیانی که در مراکز معتبر سوئد تحصیل کرده اند، بیشتر است.

سوئد,سوئد,سوئد

قوانین حقوق و دستمزدها در سوئد

دستمزدها با در نظر گرفتن مسئولیت و میزان دشواری وظایف کار و نحوه انجام کار توسط کارفرما تعیین می گردد. به صورت معمول برای ورود به بازار کار حرفه ای نیاز به سپری کردن دوره و یا کسب دانش تخصصی در زمینه فعالیت مورد نظر می باشد. هنگام در خواست کار، اغلب در ارتباط با انتظارات فرد در خصوص حقوق و دستمزدها در سوئد پرسیده می شود و با توجه به دانش و حرفه متقاضی حقوقی در نظر گرفته می شود.

قانون حمایت از اشتغال ارتباط بین کارمندان و کارفرمایان را در بخش دولتی و خصوصی را تنظیم می نماید. در کشور سوئد، اتحادیه های کارگری و کارفرمایان مسئولیت رعایت حداقل دستمزدها را به عهده دارند. در صورت بروز هر گونه اختلاف، دادگاه کار سوئد اختلافات ناشی از حقوق و دستمزدها در سوئد را مورد بررسی قرار می دهد.

ساعت کاری

مقدار ساعت کاری در سوئد توافقی میان نیروی کار و کارفرما مورد نظر می باشد ولی حداکثر میزان ساعت کار قانونی در هفته ۴۰ ساعت تعیین گردیده است. طبق آمار (EUROSTAT) میزان کار هفتگی کارمندان تمام وقت ۴۰٫۷ بدست آمده است.

اضافه کاری

اضافه کاری به عنوان زمانی بیشتر از ساعت کار عادی تعریف شده است. طبق قوانین اضافه کار تعیین شده به ازای هر کارمند ۴۸ ساعت کاری در ماه می باشد.

کار نیمه وقت

کار نیمه وقت در سوئد رایج و بالاتر از حد متوسط در اروپا می باشد. از همین رو قوانین حقوق و دستمزدها در سوئد برای این نوع کار به صورت جداگانه تعیین گردیده است. به صورت معمول زنان بیشتر از مردان مشغول کار نیمه وقت می باشند. میزان اضافه کاری در نظر گرفته شده برای کارهای نیمه وقت ۲۰۰ ساعت در سال می باشد.

شرایط پرداخت حقوق

طبق توافقنامه های صورت گرفته میان نیروی کار و کارفرما، حقوق و دستمزدها در سوئد به صورت ماهیانه و پس از کسر مالیات پرداخت می شود.

سوئد,سوئد,سوئد

متوسط حقوق و دستمزدها در سوئد

اگر شما در کشور سوئد در بخش خصوصی یا private sector بصورت کارمند مشغول به کار باشید طبق آمار منتشر شده بصورت معمول حدود ۳۴ هزار کردن در ماه حقوق خواهید داشت و اگر در بخش دولتی یا Governmental sector  مشغول به فعالیت باشند حقوق ماهانه ای حدود ۳۲هزار کرون را دریافت می کنند.

لازم به ذکر است حقوق دریافتی اعلام شده متوسط در میان تمامی شهر های کشور سوئد رشته های متنوع می باشد. بصورت قانونی افراد بین ۲۹ تا ۳۵ درصد مالیات بر در آمد پرداخت می کنند. اگر بطور متوسط ۳۳ درصد مالیات بر درآمد را نیز محاسبه کنیم، میزان متوسط خالص حقوق در بخش خصوصی در حدود ۲۳ هزار کرون و در بخش دولتی در حدود ۲۱ هزار کرون خواهد بود.

به طور مثال متخصص رشته IT Manager بصورت معمول ۴۸ هزار کرون در ماه دستمزد دریافت می کند که میزان حقوق بانوان از آقایان بیشتر می باشد. بیشترین حقوق پرداختی در شهر  Jonkoping است که حدود ۵۱ هزار کرون می شود. متوسط حقوق یک فرد به عنوان صندوق دار حدود ۱۰۱ تا ۱۱۰ کرون معادل ۱۳ الی ۱۴ دلار در ساعت در نظر گرفته می شود.

یکی از مهم ترین جنبه های افزایش حقوق و دستمزدها در سوئد ایجاد تصویر روشنی از چگونگی ارتقا دانش و مهارت می باشد. افزایش حقوق ها به صورت سالیانه و در جلسه ای با مدیر مورد بررسی و در صورت موافقت تعیین می گردد.

بهترین مشاغل در سوئد

بیشترین بازار کار در خصوص افراد متخصص در دسترس می باشد و افراد در صورت عدم تخصص شانس کمتری را برای ورود به بازار کار سوئد خواهند داشت. بهترین مشاغل متناسب با میزان حقوق و دستمزدها در سوئد به شرح زیر می باشد.

عنوان شغل درآمد سالانه
مدیر پروژه ۷۶۰ هزار کرون سوئد
پزشکی ۸۸۰ هزار کرون سوئد
مدیر تبلیغات ۹۶۰ هزار کرون سوئد
مدیر ارشد اجرائی ۱ میلیون کرون سوئد
معاون رئیس جمهور ۱ میلیون ۸۰۰ هزار کرون سوئد

میزان حقوق و دستمزد های ذکر شده به صورت سالیانه عنوان شده است و برای رسیدن به این موقعیت شغلی، ملزم به ارائه سوابق کاری ایده آل و دانش منحصر به فرد می باشید.

سوئد,سوئد,سوئد

هزینه های زندگی در سوئد

بر اساس شاخص های انتخاب شده در بررسی کیفیت زندگی (EQLS) در اروپا، سوئد به عنوان یکی از برترین کشورهای اروپایی شناخته می شود و در همه شاخص ها درصد بالاتری از میانگین را بدست آورده است. یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار برای بررسی کیفیت زندگی در یک کشور، بررسی تناسب میان حقوق و دستمزد و هزینه های زندگی می باشد. این نکته بدین معناست که میزان حقوق بسیار بالا تاثیر بسزایی در کیفیت زندگی ندارد و این تناسب باید به صورت منطقی حفظ شود.

به صورت معمول هزینه های زندگی در سوئد به واسطه سیستم مالیاتی نسبت به سایر کشور های اروپایی بیشتر می باشد. هزینه های زندگی در سوئد به صورت ماهیانه بین ۱۰ الی ۱۵ هزار کرون سوئد در نظر گرفته می شود که بیشترین هزینه را مسکن به خود اختصاص داده است. با توجه به تحلیل صورت گرفته در خصوص حقوق و دستمزدها در سوئد، شرایط زندگی در این کشور مساعد می باشد.

مهم ترین اصل در امور مهاجرتی، مقوله اطمینان و اعتماد در همه مقاطع پروسه های مختلف می باشد. برند آریاناپارس که تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در ایران می باشد، شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان مهاجرت کاری را فراهم آورده است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۱۰۹ پاسخ به “حقوق و دستمزدها در سوئد”

    1. جواد گفت:

      سلام
      جوانی هستم۲۹ ساله دارای مدرک فنی حرفه ای الکترونیک صنعتی>جوشکار آرگون و نصاب درب کرکره برقی هستم ۰تا۱۰۰.همسرم۲۷وفرزندم ۲ساله.همسرم فوق دیپلم کودک یاری.به نظر شما میتونم شغل خوبی در سوئد پیداکنم و به مشکل نخورم؟
      در ضمن مدت دوسال هست که کارمند وزارت بهداشت هستم در سمت تعرفه و پذیرش و خدمات
      از اینکه صمیمانه راهنمایی میکنید سپاسگزارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام شما باید از طریق ویزای تحصیلی اقدام کنید و این هم در نظر داشته باشین که اجازه ورود همزمان همراه رو به این کشور ندارید.مدرک زبان ۶.۵ ایلتس اکادمیک هم باید داشته باشین.از طریق ویزای کاری عملا کار مشگلی هستش که بخواید اقدام کنید.

    2. داود گلابیان گفت:

      سلام.۳۲ سال دارم
      تقریبا ۱۲ سال سابقه کار دارم و ۹ سال سابقه بیمه
      رشته نرم افزار کامپیوتر هست و تمام سابقه کارم هم مرتبط با رشته ام هست و چند تا مدرک بین المللی هم دارم.
      توی ایران هم یه رزومه نسبتا خوب از نمونه کار و نوع کار هام دارم.
      خواستم ببینم شانسی برای گرفتن ویزای کار سوئد یا استرالیا دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام برای گرفتن ویزای کار سوئد حتما باید جاب آفر داشته باشید و برای استرالیا باید بتوانید حداقل امتیاز مورد نیاز که ۶۵ می باشد را کسب نمایید.

    3. علی امیری گفت:

      سلام
      من یه جوان ۱۸ ساله هستم که دیپلم انسانی دارم میخواستم ببینم که در رشته من توی سوئد کار هست یا نه و بهترین اون چیه

      • آریانا پارس گفت:

        سلام بهتر است شما بعد از گذراندن یک دوره ی تحصیلی برای ویزای کار اقدام نمایید.

    4. فرناز برنجیان گفت:

      با سلام
      من لیسانس زیست شناسی و کارشناسی ارشد بیوشیمی هستم.آیا با این مدرک در کشور سوِید شغلی پیدا میشود لطفا راهنمایی فرمایید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام برای گرفتن ویزای کاری شما باید از کشور مقصد Job offer داشته باشین.بهترین راه ویزا گرفتن از طریق ویزای تحصیلی هستش که بعد اونجا کار پیدا کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up