شرایط خرید ملک در بلغارستان

روش خرید ملک در بلغارستان به عنوان یکی از سریع ترین روش های کسب اقامت کشور بلغارستان قلمداد می شود. افراد از سراسر دنیا در صورت خرید ملک در این کشور می توانند برای درخواست اقامت اقدام نمایند. این روش بدون هیچ محدودیت و هیچ گونه ارائه مدارک تحصیلی و دانش زبان صورت می گیرد. در باب خرید ملک باید به این نکته توجه نمود که ملک باید استعلامات مورد نیاز برای اداره شهرداری را داشته باشد.

خرید ملک در بلغارستان این امکان را به افراد می دهد تا همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را در این پرونده همراهی نمایند و در صورت حضور در آن کشور و پس از کسب اقامت، از تحصیلات رایگان در مدارس بهره مند شوند. این روش مهاجرتی به افرادی توصیه می شود که به دنبال کسب اقامت اروپا در کم ترین زمام ممکن می باشند.

افراد در ابتدا با دریافت ویزای توریستی (Type C)وارد کشور بلغارستان می شوند و در صورت انتخاب ملک مورد نظر قادر خواهند بود تا آن را خریداری نمایند. پس از خرید ملک در بلغارستان ویزای بلند مدت اروپا (Type D) به افراد تعلق می گیرد. به مراحل خرید ملک در کشور بلغارستان در ادامه مقاله اشاره می شود تا افراد بدون هیچ دغدغه ای پای در این مسیر بگذارند.

مراحل خرید ملک

مراحل خرید ملک در بلغارستان

به صورت معمول مراحل خرید ملک در بلغارستان به همراه یک وکیل صورت می گیرد تا تمامی مراحل قانونی از جمله مالیات های ملک و استعلامات شهرداری به درستی صورت گیرد. دفتر اسناد رسمی و اداره ثبت احوال و اقدامات نهایی برای خرید ملک از مهم ترین مراحل این کار در کشور بلغارستان می باشد. در ادامه به مراحل خرید ملک در بلغارستان اشاره شده است.

  1. جستجوی ملک: در ابتدای کار می بایست با توجه به سایت های موجود، ملک مورد نظر را انتخاب نمود.
  2. پرداخت رزرو: در صورت انتخاب ملک مورد نظر با متصدی آن وارد مذاکره شد و اقدام به پرداخت رزرو نمود. این پرداخت رزرو به منزله تایید اولیه برای ملک مورد نظر می باشد. میزان رزرو به صورت میانگین بین ۱ تا ۲ هزار یورو تخمین زده می شود.
  3. دریافت ویزای توریستی: برای اقدامات قانونی می بایست وارد کشور بلغارستان شد و ملک را از نزدیک برای انجام کارهای قانونی مورد بررسی قرار داد.
  4. حضور در بلغارستان: در این مرحله می بایست استعلامات مورد نیاز برای خرید ملک صورت می گیرد. این بدین معناست که روند قانونی انجام کار و خرید ملک در این پروسه صورت می گیرد. لازم به ذکر است که این مراحل به همراه یک وکیل صورت می گیرد و به تنهایی و بدون وکیل میسر نمی باشد.
  5. خرید نهایی: با توجه به توافقات صورت گرفته، مراحل خرید ملک در بلغارستان وارد فاز نهایی می شود و با توجه به قیمت توافق شده، اقدام به پرداخت کل هزینه های ملک می نمایید.
  6. بازگشت به ایران و درخواست ویزای بلند مدت: پس از خرید ملک در بلغارستان باید به کشور مبدا بازگشت و با توجه به اسناد ملک برای ویزای بلند مدت اروپا اقدام نمود.
  7. ورود نهایی به بلغارستان: با توجه به جواب مثبت سفارت بلغارستان، ویزای بلند مدت برای خریداران صادر می گردد.
هزینه های خرید ملک در بلغارستان

هزینه های خرید ملک در بلغارستان

اگر چه قیمت ملک در بلغارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان است، خریداران باید هنگام خرید ملک پس از مهاجرت به بلغارستان از هزینه های اضافی مطلع شوند. به صورت میانگین می بایست حدود ۱۰ درصد بیشتر از هزینه های اعلام شده برای هزینه های خرید ملک در بلغارستان مد نظر گرفت. در ادامه به هزینه های مورد نیاز برای خرید ملک در بلغارستان اشاره می شود.

  • مالیات شهرداری: ۲ درصد هزینه های ملک به عنوان مالیات شهرداریی در بلغارستان تعیین می گردد.
  • مالیات بر دارایی: مالیات بر دارایی معادل ۰٫۱۵ درصد ارزش واقعی ملک در بلغارستان است.
  • هزینه دفتر اسناد رسمی: در بلغارستان دفاتر اسناد رسمی نرخ قانونی دارند. این هزینه بسیار به ارزش بازار ملک به علاوه مبلغ ثابت بستگی دارد. برای املاک با قیمت از ۵ تا ۲۵ هزار یورو، هزینه دفتر اسناد رسمی ۸۰ یورو به علاوه ۰٫۸٪ از ۵۰۰۰ یورو مازاد است. برای املاکی که بین ۲۵ تا ۵۰ هزار یورو هزینه دارند، هزینه ۲۴۵ یورو به علاوه ۰٫۵ درصد از ۲۵۰۰۰ یورو مازاد است. اگر ملکی که می خواهید خریداری کنید بیش از ۵۰ هزار یورو اما کمتر از ۲۵۰ هزار یورو هزینه داشته باشد، دفتر اسناد رسمی از شما ۳۷۵ یورو بعلاوه ۰٫۲٪ از مازاد ۵۰ هزار یورو هزینه دریافت می کنند.
  • هزینه کارگزار املاک: هزینه های کارگزار املاک متناسب با میزان هزینه ملک در بلغارستان تعیین می گردد. به صورت میانگین این هزینه در حدود ۳ درصد ارزش واقعی ملک تخمین زده می شود.

از دیگر هزینه های خرید ملک در بلغارستان می توان به هزینه های مترجم و هزینه های وکیل اشاره کرد. لازم به ذکر است که هزینه های مورد نیاز برای ملک و هزینه ای جاری ماهانه به متراژ و محل انتخابی برای سکونت بستگی دارد.

اقامت از طریق خرید ملک

دریافت اقامت بلغارستان از طریق خرید ملک

طبق قوانین کشور بلغارستان، خریداران ملک از دو روش قادر خواهند بود برای اخذ اقامت بلغارستان اقدام نمایند. این دو روش متناسب با سرمایه افراد تعیین می گردد. لازم به ذکر است که در صورت کسب اقامت داوم می توان سایر کشورهای اروپایی را برای کار و زندگی انتخاب نمود. در ادامه به این دو روش کسب اقامت پرداخته می شود.

خرید ملک با ارزش کمتر از ۱۰۰ هزار یورو

در این روش در ابتدا یک اقامت یک ساله به افراد تعلق می گیرد و طبق قوانین اتحادیه اروپا، سالانه تمدید می گردد. در صورت تداوم این مسیر به میزان ۵ سال، منجر به اقامت کشور بلغارستان می شود. لازم به ذکر است که به واسطه خرید ملک، خریداران یک مدت از سال را باید در این کشور سپری نمایند.

خرید ملک با ارزش بالای ۱۰۰ هزار یورو

در این روش افراد با خرید ملک در بلغارستان قادر خواهند بود تا از ابتدا اقامت این کشور را دریافت نمایند. با توجه به هزینه های ملک در شهرهای مختلف بلغارستان متراژ واحدی را نمی توان تعیین نمود. در شهر صوفیه که پایتخت و بهترین شهر کشور بلغارستان می باشد، می توان به صورت میانگین با متری معادل ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ یورو صاحب خانه و یا ملک شد.

مزایای خرید ملک

مزایای خرید ملک در بلغارستان

بلغارستان در حال حاضر عضو مستقر در اتحادیه اروپا است و چشم انداز توسعه این کشور بسیار مثبت است. با توجه به توافقات صورت گرفته، ورود به محدوده شینگن به زودی برای این کشور اتفاق می افتد. از همین رو افراد با خرید ملک در بلغارستان قادر خواهند بود به تمامی کشورهای این حوزه سفر و در صورت تمایل زندگی کنند. در ادامه به برترین مزای خرید ملک در بلغارستان اشاره می شود.

  • کمترین سطح بدهی حاکمیت در اروپا
  • افزایش سرمایه به واسطه حضور در حوزه شینگن
  • هزینه های پایین زندگی
  • نرخ ثابت پول محلی (لوو بلغارستان) به یورو با نرخ ارز ۱٫۹۵۵۸۳ لوی برای ۱ یورو
  •  اخذ اقامت بدون ارائه مدارک تحصیلی و دانش زبان
  • سرعت در اخذ اقامت اروپا

معایب خرید خانه در بلغارستان

به طور قطع، هر روش مهاجرتی با مشکلات و چالش هایی همراه است. در خصوص خرید ملک در بلغارستان این قضیه صدق می کند. از بزرگترین معایب خرید ملک در بلغارستان می توان به عدم حضور این کشور در حوزه شینگن اشاره کرد که ویزای آن را به خود بلغارستان محصور می کند. به طور کل خرید ملک به عنوان روش سرمایه گذاری به حساب نمی آید و فقط به افرادی که به دنبال کسب اقامت بدون مسئولیت می باشند، توصیه می گردد. از دیگر معایب خرید خانه در بلغارستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. امکان خرید زمین برای افراد خارجی وجود ندارد.
  2. زیر ساخت ها در کشور بلغارستان به صورت کامل قابل ارائه نمی باشند. این نکته بدین معناست که در برخی مناطق با کمبود آب مواجه خواهید شد.
  3. ازدحام بسیار زیاد در زمان های خوش آب و هوا
  4. راکد بودن پول و سرمایه در این روش

نتیجه گیری

با توجه به مطالب عنوان شده، کشور بلغارستان مقصدی مناسب با افرادی است که به دنبال کسب اقامت این کشور و کشورهای اتحادیه اروپا بدون هیچ پیش نیازی می باشند. با خرید ملک در بلغارستان می توان مجوز کار و زندگی در بلغارستان را دریافت نمود و در صورت خرید بالای ۱۰۰ هزار یورو در ابتدای کار، اقامت این کشور را اخذ کرد. این امکان در سایر کشورهای اروپایی با هزینه هایی گزاف همراه است.

خرید ملک در بلغارستان به عنوان راهی مطمئن و بدون دغدغه برای سرمایه گذاران به حساب می آید. این دسته از افراد در صورت خرید ملک می توانند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به عنوان همراه، در این پروسه مهاجرتی داشته باشند. فرزندان بدون پرداخت هزینه اجازه تحصیل در بلغارستان را دریافت می نمایند. با کسب اقامت بلغارستان می توان در سایر کشورهای اروپایی برای زندگی و کار اقدام نمود.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خرید ملک در بلغارستان خرید ملک در بلغارستان خرید ملک در بلغارستان خرید ملک در بلغارستان خرید ملک در بلغارستان

    شبکه های اجتماعی

    arrow up