مزایای داشتن پاسپورت هنگ کنگ چیست؟

کشور هنگ کنگ یکی از کشورهایی است که میزبان مهاجران بی شماری است. افراد با اهداف مختلفی مانند  مهاجرت سرمایه گذاری ، مهاجرت تحصیلی و …. به این کشور مهاجرت می کنند. داشتن پاسپورت هنگ کنگ به دلایل زیادی می تواند مفید باشد. مزایای بسیار می توان به سفر بدون ویزا و اقامت در هنگ کنگ اشاره کرد.

پس از واگذاری هنگ کنگ به حاکمیت چین در سال ۱۹۹۷، دولت گذرنامه ملی بریتانیا (خارج از کشور) را با گذرنامه HKSAR منطقه ویژه اداری هنگ کنگ جایگزین کرد. گذرنامه جدید HKSAR بسیاری از امتیازاتی را که دارندگان گذرنامه قبلی انگلستان داشتند به ارث برده است. برخی از این مزایا با گزینه های سفر به خارج از کشور بدون ویزا یا بدون نیاز به درخواست ویزا قبل از سفر مرتبط است. سایر مزایا بیشتر مربوط به وضعیت اقامت دائم در هنگ کنگ است.

سرمایه گذاری در هنگ کنگ

مزایای داشتن پاسپورت هنگ کنگ

داشتن پاسپورت HKSAR به معنای داشتن سیزدهمین پاسپورت قدرتمند در جهان است. اما این دقیقا به چه معنی ترجمه می شود؟ بر اساس شاخص جهانی آرتون این گذرنامه سیزدهمین پاسپورت قدرتمند است. این شاخص بین ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل متحد و شش منطقه دیگر محاسبه می شود. این گذرنامه را با شمارش تعداد کشورهایی که هر گذرنامه بدون نیاز به اخذ ویزا به آنها دسترسی دارد، قرار می دهد.

داشتن پاسپورت هنگ کنگ در حال حاضر به شما امکان می دهد بدون نیاز به اخذ ویزا به ۱۵۰ کشور جهان سفر کنید. شما می توانید بدون ویزا به ۱۱۵ کشور جهان بروید و در ۳۵ کشور از آنها، هنگام ورود باید ویزا بگیرید.

این امتیازات پس از واگذاری حاکمیت بریتانیا به چین به ارث رسید. بسیاری از مزایای گذرنامه بریتانیایی به گذرنامه جدید HKSAR ترجمه شد که داشتن آن را به گزینه ای قدرتمند برای گذرنامه تبدیل می کند. یکی از محبوب ترین مزایا، دسترسی رایگان به منطقه شنگن اروپا است.

این گذرنامه همچنین دسترسی رایگان به کانادا، نیوزلند، برزیل، ژاپن، مالزی، روسیه، آفریقای جنوبی، سنگاپور و کره جنوبی را می دهد. به همین دلیل داشتن گذرنامه HKSAR مفید است. دسترسی به بسیاری از کشورهای خارج از کشور را ممکن می سازد. اما این تنها مزایای داشتن گذرنامه هنگ کنگی نیست.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

اقامت دائم

مزایای دیگر داشتن پاسپورت هنگ کنگ که شما می توانید از طریق مهاجرت سرمایه گذاری و… به آن دست یابید اقامت دائم است. کسانی که برای دریافت اقامت دائم پذیرفته شده اند می توانند از مزایای خاصی که با این وضعیت همراه است برخوردار شوند. اگر گذرنامه HKSAR دارید، مزایای زیر به همراه دارد زیرا نمی توانید گذرنامه را بدون وضعیت اقامت داشته باشید.

ساکنان دائمی هنگ کنگ می توانند تابعیت متفاوتی داشته باشند. به عنوان مثال، می توان شهروند چین بود و همزمان گذرنامه HKSAR داشت. این بدان معناست که می توانید از مزایای داشتن پاسپورت هنگ کنگ بدون ترک تابعیت فعلی خود برخوردار شوید. پس از اخذ گذرنامه HKSAR، باید هر ۳۶ ماه حداقل یک روز در منطقه اداری باشید. این به شما انعطاف پذیری می دهد تا از مزایای استفاده از گذرنامه و اقامت دائم هنگ کنگ استفاده کنید.

مزایای ساکنان هنگ کنگ به شرح زیر است:

  • شما می توانید به طور نامحدود در هنگ کنگ بمانید.
  • شما قادر خواهید بود بدون نیاز به اخذ ویزای کار، کار کنید.
  • شما حق دارید برای واجد شرایط بودن مسکن عمومی درخواست دهید.
  • شما این امکان را خواهید داشت که ملکی را بدون پرداخت هزینه خریداران تمبر خریداری کنید.
  • شما در انتخابات محلی حق رأی خواهید داشت.
  • در صورت بستری شدن هزینه کمتری دریافت خواهید کرد.
  • به شما امکان دسترسی به آموزش و مراقبت های بهداشتی اولیه داده می شود.
  • این فرصت را خواهید داشت که برای دریافت وام تحصیلی اقدام کنید.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

اشتغال کوتاه مدت

مزایای گذرنامه HKSAR شامل امکان کار کوتاه مدت در کشورهای خاص است. به عنوان مثال، دارندگان گذرنامه HKSAR می توانند در مدت زمان ۱۸۰ روز حداکثر ۹۰ روز در منطقه شنگن شغلی با حقوق دریافت کنند. همچنین دارندگان گذرنامه HKSAR بین ۱۸ تا ۳۰ سال می توانند برای ویزای تعطیلات کاری در کشورهای زیر درخواست کنند.

  • کانادا
  • فرانسه
  • آلمان
  • ایرلند
  • ژاپن
  • نیوزلند
  • کره جنوبی

این نوع ویزا به ساکنان هنگ کنگ اجازه می دهد تا ۱۲ ماه را در یکی از این کشورها با هدف اصلی سفر بگذرانند. همچنین اجازه کار کوتاه مدت در آن دوره ۱۲ ماهه را می دهد. در حالی که داشتن پاسپورت هنگ کنگ  قوی ترین پاسپورت موجود نیست، مطمئنا مزایای ارزشمندی را ارائه می دهد. فرصت های به وجود آمده عمدتا با دسترسی رایگان سفر به بسیاری از کشورها که معمولا به راحتی در دسترس نیستند، همراه است.

سایر مزایا عمدتا مربوط به مواردی است که دارای اقامت دائم در هنگ کنگ هستند. به عنوان مثال، توانایی زندگی و کار در هنگ کنگ، خرید ملک و رای دادن در انتخابات، دریافت وام آموزشی، تحصیلات اولیه و مراقبت های بهداشتی.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داشتن پاسپورت هنگ کنگ داشتن پاسپورت هنگ کنگ داشتن پاسپورت هنگ کنگ داشتن پاسپورت هنگ کنگ داشتن پاسپورت هنگ کنگ

شبکه های اجتماعی

arrow up