نروژ بالاترین سطح زندگی در جهان را به همراه موسسات آموزش عالی کلاس جهانی ارائه می دهد. همچنین یکی از پایین ترین میزان جرم در جهان را دارد و آن را به مکانی امن برای تحصیل تبدیل کرده است. این شهرت به همراه ارائه بیش از ۲۰۰ برنامه در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه های متنوعی به زبان انگلیسی، همگی سبب می گردد تا برای تحصیل در دانشگاه های نروژ برنامه ریزی کرد.

چه زمانی می توان برای دانشگاه های نروژ اقدام کرد؟ آیا می توان بدون مدرک زبان از دانشگاه های این کشور پذیرش گرفت؟ هزینه های تحصیل در نروژ چه مقدار است؟ چند دانشگاه برای تحصیل در نروژ مورد تایید ایران می باشند؟ با مطالعه این مقاله می توانید به تمامی سوالات مطرح شده، پاسخ دهید، از همین رو با ما همراه باشید.

شرایط پذیرش دانشگاه های نروژ

Admission requirements for Norwegian universities

رتبه های بالای علمی دانشگاه های نروژ به همراه ارائه دوره های تحصیلی بدون هزینه و سطح بالای زندگی در این کشور، از برترین ویژگی های تحصیل در کشور نروژ می باشد. مدارک اخذ شده از دانشگاه های کشور نروژ مورد تایید کل دنیا می باشد و این نشان کیفیت آموزشی بالای این کشور می باشد.

یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار برای اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ، ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان می باشد. دانشگاه های نروژ دوره های تحصیلی را به زبان های انگلیسی و نروژی ارائه می دهند. به صورت معمول دوره های کارشناسی به زبان نروژی و دوره های کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی ارائه می شود. دانشجویان با ارائه مدرک B2 زبان نروژی و یا آیلتس نمره ۶٫۵ به دانشجویان بین المللی اجازه اقدام برای پذیرش را صادر می کنند.

از دیگر مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ می توان به سوابق تحصیلی، ریز نمرات، توصیه نامه از اساتید قبلی دانشگاه، رزومه و انگیزه نامه اشاره کرد. دانشجویان با توجه به بازه های زمانی برای اقدام دانشگاه های نروژ که در ادامه به آن اشاره می شود، می توانند شانس خود را برای دریافت پذیرش امتحان نمایند.

نروژ,نروژ,نروژ

زمان پذیرش دانشگاه های نروژ

بیشتر دانشگاه های کشور نروژ در سال یک بار دانشجویان بین المللی را پذیرش می کنند. در تعداد محدودی از دانشگاه های این کشور می توان برای دو بار در سال اقدام کرد. سال تحصیلی مبتنی بر ترم است و به طور معمول از اواسط آگوست تا اواسط ژوئن برگزار می شود.

دانشجویان بین المللی برای ورود به دانشگاه های نروژ در سپتامبر( شهریور) می بایست از سال گذشته در دسامبر برای ارسال مدارک اقدام نمایند. از همین رو با یک برنامه ریزی مناسب و در صورت انتخاب دانشگاه، بازه های ددلاین را مورد بررسی قرار دهید و در زمان مناسب اقدام نمایید.

رتبه بندی دانشگاه های نروژ

بهترین دانشگاه های نروژ را می توان با سایت های رتبه بندی همانند QS مورد ارزیابی قرار دارد و در حال حاضر ۴ دانشگاه نروژ در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا حضور دارند. دانشجویان با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز قادر خواهند برای بهترین دانشگاه های نروژ اقدام نمایند. لازم به ذکر است که که در این رتبه با توجه به فاکتورهایی همانند سطح رضایت دانشجویان، سطح علمی اساتید و مقالات، امکانات رفاهی مورد بررسی قرار می گیرد.

ردیف نام دانشگاه رتبه جهانی
۱ University of Oslo 113
2 University of Bergen 194
3 Norwegian University of Science And Technology 360
4 University of Tromsø The Arctic University of Norway 416

این نکته بسیار حائز اهمیت است که رتبه های عنوان شده به صورت کلی می باشد و در رشته خاص همانند مهندسی نفت، ژئوفیزیک و یا مردم شناسی، رتبه های دانشگاه های نروژ بسیار بهتر می باشد و در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

نروژ,نروژ,نروژ

بهترین دانشگاه های نروژ

انتخاب بهترین دانشگاه های نروژ با توجه به رشته تحصیلی امکان پذیر می باشد. دانشجویان با توجه به مقطع و رشته های تحصیلی می توانند برای برترین دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. در میان ۷۰ موسسه آموزشی موجود در کشور نروژ، یازده مرکزی که در ادامه به آنها اشاره می شود به عنوان برترین های نروژ شناخته می شوند. از همین رو با تحصیل در این مراکز شانس افراد برای ورود به بازار کار ارتقا پیدا می کند.

  1. دانشگاه اسلو
  2. دانشگاه علم و فناوری نروژ (NTNU)
  3. دانشگاه ترومسو (دانشگاه قطب شمال نروژ)
  4. دانشگاه علوم زندگی نروژ (NMBU)
  5. دانشگاه برگن
  6. فرهنگستان هنر و طراحی برگن
  7. دانشگاه استاوانگر
  8. دانشکده بازرگانی نروژی BI
  9. دانشگاه نورد
  10. دانشکده اقتصاد نروژی (NHH)
  11. دانشکده معماری و طراحی اسلو

دانشگاه های پزشکی نروژ

رشته پزشکی به عنوان یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در دنیا شناخته می شود و سالانه دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیل در این رشته اقدام می نمایند. به صورت معمول دوره های پزشکی در کشور نروژ به زبان نروژی ارائه می شود و دانشجویان برای اخذ پذیرش در این دانشگاه ها ملزم به ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان نروژی می باشند.

دوره های پزشکی در نروژ به طور میانگین ۶ سال به طول می انجامد. دانشجویان در ابتدا یک دوره ۱٫۵ ساله را سپری می نمایند و پس از شرکت در آزمون، مجوز ورود به دوره های پزشکی را دریافت می نمایند. پنج تا از برترین دانشگاه های نروژ که رشته پزشکی را ارائه می دهند به شرح زیر می باشد.

  • University of Oslo
  • University of Bergen
  • Norwegian University of Science and Technology
  • University of Tromsø
  • Norwegian School of Sport Sciences

دانشگاه های مهندسی نروژ

رشته های مهندسی طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را پوشش می دهد. به طور مثال دانشگاه برگن در رشته ژئوفیزیک در رتبه ۳۴ دنیا و دانشگاه NTNU در رشته مهندسی نفت در رتبه ۳۴ دنیا قرار دارند. از همین با توجه به رشته تحصیلی باید دانشگاه مورد نظر را انتخاب کرد.

دوره های مهندسی در دانشگاه های نروژ به زبان انگلیسی ارائه می شود و این موضوع به عنوان یکی از برترین مزایای این رشته و این کشور می باشد. دانشجویان با ارائه نمره ۶٫۵ در آزمون آیلتس قادر خواهند بود برای پذیرش از برترین دانشگاه های نروژ اقدام نمایند. در ادامه به چهار دانشگاه برتر نروژ در رشته های مهندسی اشاره شده است.

  • Norwegian University of Science and Technology
  • University of Agder
  • University of Oslo
  • Universitetet i Stavanger

نروژ,نروژ,نروژ

کدام دانشگاه های نروژ مورد تایید وزارت علوم می باشند؟

حدود ۷۰ موسسه آموزش عالی اعم از دولتی و خصوصی در کشور نروژ مشغول به فعالیت می باشند. در حال حاضر ۲۰ دانشگاه نروژ مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند. دانشجویان برای ادامه تحصیل در این کشور می توانند از میان این دانشگاه های عنوان شده اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که مابقی دانشگاه های نروژ مورد تایید سایر کشورهای اروپایی می باشند و دانشجویان با تحصیل در این مراکز شانس مناسبی را برای ورود به بازار کار خواهند داشت. به صورت معمول انتخاب دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم برای دو دسته از دانشجویان حائز اهمیت می باشد: دانشجویان سربازی که به دنبال معافیت تحصیلی می باشند، دانشجویانی که قصد بازگشت به ایران را دارند.

لیست دانشگاه های نروژ

گروه الف (ممتاز)

  1. (Norwegian University of Life Sciences (NMBU
  2. (Norwegian University of Science & Technology (NTNU
  3. UIT The Arctic University of Norway
  4. University of Bergen
  5. University of Oslo

گروه ب (خوب)

  1. BI Norwegian Business School / Handelshoyskolen BI
  2. NHH Norwegian School of Economics / Norges Handelshoyskole
  3. (Oslo National Academy of the Arts (KHIO صرفا در رشته های هنر و وابسته به آن
  4. Oslo School of Architecture / Arkitektur – og designha gskolen i Oslo صرفا در رشته های هنر و طراحی

گروه ج (متوسط)

  1. Inland Norway University of Applied Sciences
  2. Lillehammer University College / Hogskolen i Lillehammer
  3. Molde university College / Hogskolen i Molde
  4. Nord University
  5. Norwegian School of Sport Sciences
  6. Oslo and Akershus University College of  Applied Sciences / Hogskolen i Oslo og Akershus
  7. Ostfold University College / Hogskolen i Ostfold
  8. University of Agder / Universitetet i Agder
  9. University of Stavanger / Universitetet i Stavanger
  10. Volda University College / Hogskulen i Volda
  11. Western Norway University of Applied Sciences / Hogskulen pa Vestlande

بهترین رشته ها برای تحصیل در دانشگاه های نروژ

با توجه به اقتصاد مبتنی بر نفت کشور نروژ به طور حتم تحصیل در رشته های مرتبط با این موضوع شانس افراد را برای ورود به بازار کار افزایش می دهد. با توجه به رتبه های دانشگاه های نروژ در جهان متناسب با رشته های تحصیلی، برترین رشته های تحصیلی به شرح زیر می باشد. با توجه به نرخ پایین بیکاری بسیار پایین نروژ که کمتر از ۵ درصد می باشد، دانشجویان متقاضی این رشته های تحصیلی، فرصت های بیشتری برای ورود به بازار کار و پس از آن کسب اقامت را دارا می باشند.

  1. علوم زندگی و زیست فناوری
  2. علوم کشاورزی
  3. علوم طبیعی
  4. انرژی و پایداری
  5. علوم اجتماعی
  6. رسانه های دیجیتال، انیمیشن و هنرهای تجسمی
  7. مطالعات بازاریابی و مدیریت
  8. فناوری اطلاعات
  9. جهانگردی و مهمان نوازی
  10. مردم شناسی
  11. مطالعات دریایی
  12. معماری

نروژ,نروژ,نروژ

هزینه های تحصیل در دانشگاه های نروژ

با توجه به قوانین و حمایت های دولت، تحصیلات در دانشگاه های کشور نروژ بصورت رایگان ارائه می شود. لازم به ذکر است که نروژ از محدود کشورهای دنیا می باشد که همچنان تحصیلات را به صورت رایگان در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. تنها هزینه ای که دانشجویان در خصوص تحصیل پرداخت می نمایند، هزینه های بیمه دانشجویی می باشد.

دانشجویان در حین تحصیل در دانشگاه های نروژ می بایست هزینه های زندگی خود را تامین نمایند. نروژ یکی از کشورهایی است که بیشترین هزینه های زندگی را در اروپا به خود اختصاص می دهد. هزینه های زندگی در نروژ برای دانشجویان بصورت میانگین بین ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ یورو در ماه تخمین زده می شود. هزینه های زندگی در نروژ شامل هزینه های اجاره مسکن، خوراک، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آنها در زمان تحصیل و در مقطع مختلف در کشور نروژ می باشد.

دانشجویان در حین تحصیل در دانشگاه های نروژ قادر خواهند بود با توجه به مجوز کاری که از جانب اداره مهاجرت صادر می گردد، هفته ای ۲۰ ساعت مشغول به کار باشند.این میزان کار کمک بسیار بالایی به تامین هزینه های جانبی زندگی می کند.

مزایای تحصیل در دانشگاه های نروژ

نروژ به دلیل میزان سواد، سطح تحصیلات و ثروت مادی دارای درجه بالایی است. نروژ به دلیل بخشی از ذخایر نفت و گاز دریایی خود، دارای چهارمین درآمد سرانه در جهان و یکی از بالاترین استانداردهای زندگی است. دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های نروژ قادر خواهند بود تا شرایط اقامتی خود را فراهم آورند. در ادامه به سه مزایای اصلی تحصیل در دانشگاه های نروژ اشاره می شود.

تحصیل رایگان

نروژی ها از وضعیت رفاهی بسیار پیشرفته ای برخوردار هستند، جایی که آموزش و خدمات درمانی تا حد زیادی رایگان هستند. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد در مورد تحصیل در نروژ، آموزش رایگان برای دانشجویان بین المللی است. دانشجویان بین المللی در صورت فراهم آوردن مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود برای برترین دانشگاه های نروژ اقدام نمایند.

جامعه ایمن، مدرن و چند فرهنگی

نروژ با جمعیتی بیش از ۵ میلیون نفر، یکی از سه کشور برتر اسکاندیناوی است. این کشور به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی در نظر گرفته شده است و یکی از کمترین میزان جرم در جهان را دارد. در نروژ ۵٫۲ میلیون نفر زندگی می کنند و حدود ۳۲٪ از جمعیت تحصیلات عالی دارند.

فرهنگ نروژ که به تاریخ و جغرافیای این کشور مرتبط است. در قرن ۱۹ شکوفا شد و تلاش ها برای دستیابی به هویت مستقل در حوزه های ادبیات، هنر و موسیقی ادامه یافت. این امر امروز در هنرهای نمایشی و در نتیجه حمایت دولت از نمایشگاه ها، پروژه های فرهنگی و آثار هنری ادامه دارد.

نروژ,نروژ,نروژ

استاندارد عالی آموزش، تدریس و تحقیق

آموزش عالی در نروژ ترکیبی از دانشگاه های دولتی و خصوصی است. برخی از آنها تخصصی، برخی جامع و بعضی از آنها به عنوان “کالج های دانشگاهی” شناخته می شوند که عمدتاً بر ارائه آموزش سطح کارشناسی در طیف وسیعی از موضوعات دارای مهارت حرفه ای متمرکز هستند.

دانشگاه ها و کالج های دانشگاه نروژ به دلیل آموزش با کیفیت شناخته شده اند. در محوطه دانشگاه، دانشجویان از استانداردها و خدمات فناوری بالا، امکانات و تجهیزات مدرن و همچنین آموزش های نوآورانه، غیررسمی و همه جانبه بهره مند می شوند.

کسب اقامت به همراه تحصیل

تحصیل در مقطع دکترا در کشور نروژ فرصتی مناسب برای اخذ اقامت نروژ می باشد. این نکته بدین معناست که مقطع دکترا بعنوان شغل در نظر گرفته می شود به ازای تحصیلی که انجام می دهند به دانشجویان حقوق تعلق گرفته می شود و جزو سوابق مهاجرتی افراد محسوب می شود. این موضوع به عنوان یکی از برترین مزایای تحصیل در دانشگاه های نروژ قلمداد می شود.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب عنوان شده، تحصیل در دانشگاه های نروژ ایجاد یک فرصت ایده آل برای کسب اقامت و ساختن یک آینده روشن می باشد. دانشجویان در صورت اقدام برای تحصیل در کشور نروژ می توانند از تحصیلات رایگان این کشور بهره مند شوند. این نکته باعث می شود که سالانه تعداد زیادی برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام نمایند.

فرصت های بیشماری کار پس از تحصیل و در حین تحصیل سبب می گردد تا بخش اعظمی از هزینه های زندگی در نروژ تامین شود. از همین رو دانشجویان فقط برای مراجعه به سفارت می بایست هزینه های عنوان شده را در نامه بانکی به سفارت ارائه دهند و در صورت حضور در این کشور با مشکلی مواجه نخواهند شد.

دانشجویانی که به دنبال تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا به همراه زندگی در یک کشور ایده آل می باشند، می توانند برای دانشگاه های نروژ اقدام نمایند. این فرصتی است که شاید یک بار در زندگی هر نفر پیش آید. چالش های شما برای تحصیل در دانشگاه های نروژ چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و یا برای مشاوره رایگان با مشاورین موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۴۵ پاسخ به “دانشگاه های نروژ”

    1. مرضیه گفت:

      سلام من میخواستم ببینم با داشتن مدرک مهندسی کامپیوتر سخت افزار از دانشگاه آزاد تهران جنوب با معدل ۱۴٫۵ و مدرک ایلتس ۷ میتوانم برای ارشد در نروژ ادامه بدهم ؟ ضمنا من متاهل و دارای دو فرزند هستم آیا انها هم میتوانند با من بیاین یا نه؟

      • author15 گفت:

        سلام
        معمولا دوره های تحصیلی در کشور نروژ به زبان این کشور ارائه می شود و ارائه دوره به زبان انگلیسی بسیار محدود است. برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس باید تا سن ۳۵ سالگی اقدام کرد و عموما از ابتدا اجازه بردن همراه را ندارید و پیشنهاد می شود برای کشورهای انگلیس و کانادا اقدام کنید.

    2. Mahdiasadiyan گفت:

      سلام
      میخواستم بپرسم که در مدت تحصیل در نروژ به دانشجو اجازه ازدواج با یک فرد نروژی داده میشه؟
      بعد از اون دانشجو مقیم نروژ حساب میشه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان ازدواج برای هر فرد با توجه به ویزاهای مختلف وجود دارد. پس از ثبت مراحل قانونی می توان برای اقامت نروژ اقدام کرد.

    3. Maedeh گفت:

      سلام خسته نباشین لطف میکنید جواب من رو بدین.پیشاپیش ممنون.
      من ۲۰سال سن دارم و الان دانشگاه غیرانتفاعی ادیبان درس میخونم تا الان ۲ترمو خوندم رشتمم مهندسی نرم افزاره ولی متاسفانه ریاضیم خیلی خوب نیس ولی با این حال میتونم برای تحصیل در نروژ اقدام کنم.؟
      زبانمم اوکیه فقط مدرکشو باید بگیرم یه چند وقتی هم هس ک دارم زبان نروژی کار میکنم.
      ایا من شانس اینو دارم ک بتونم از طریق تحصیل اقدام کنم؟؟؟؟!!

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در نروژ در مقطع لیسانس اکثر رشته ها و دانشگاه های نروژ به زبان خودشان رشته های مختلف را ارائه می دهند. در ایران مرجع رسمی برای یادگیری زبان نروزی نیست و باید برای یادگیری آن به نروژ بروید شانس اخذ ویزا برای دوره های زبان نروژی در این کشور کم است. بنابراین یا باید در دوره های انگلیسی زبان شرکت کنید و یا شانس بالایی برای تحصیل در مقطع لیسانس در نروژ به زبان نروژی ندارید مگر اینکه دانشگاه به صورت مشروط به شما پذیرش دهد.

    4. زمانی گفت:

      سلام ایا برای ارشد مشاوره و راهنمایی با معدل۱۳.۴۵ و ایلتس ۷.۵ شانسی برای نروژ دارم و نیاز به زبان نروژی هست ؟ البته من متاهل هستم و میخوام همسرم هم همراه من باشن

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام دوست عزیز
        احتیاجی به زبان نروژی نمی باشد. معدل شما برای پذیرش پائین است و پذیرشتان به دانشگاه بستگی دارد. شانس بردن همراه در کشورهای اروپائی به نسبت کشورهای انگلیسی زبان کمتر است.

    5. مژده گفت:

      مننون از توضیحاتتون که واقعا عاااالی بودن.فقط یه سوال.توی مقطع دکترا که اجازه حضور همسر و فرزند هم میدن,شرایط همسر و کارش در نروژ به چه صورت هست؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        همسر فرد دانشجو در کشور نروژ در صورت ارائه سوابق کاری به شهرداری محل سکونت می تواند اجاره کار را کسب نماید.

    6. roz گفت:

      سلام.من لیسانس مهندسی شیمی گرایش پالایش پتروشیمی و گاز با معدا حدود ۱۵ از دانشگاه پیام نور دارم.
      در حال حاضرم دانشجوی رشته حقوق با معدل ۱۸ از دانشگاه علمی کاربردی هستم
      ایتلسم هم میخام کم کم شروع کنم. میشه بگید آیا هردوتای این رشته ها امکان پذیرش در نروژ رو دارم یا اینکه کدومش احتمالش بیشتره؟
      متشکرم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        امکان تحصیل هر ۲ رشته در مقطع ارشد وجود دارد اما در کشور نروژ پوزیشن های مربوط به رشته های نفتی بیشتر می باشد.

    7. Y.Z گفت:

      با سلام من دانشجوی ارشد نانوشیمی هستم ، میخواستم ببینم با معدل کارشناسی ۱۵٫۲۳ از دانشگاه سراسری، شانس این رو دارم که تو یکی از دانشگاه های نروژ دوباره ارشد بخونم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        عموما برای دانشگاه های کشورهای اروپایی معدل بالای ۱۴ کفایت می کند.

    8. mohamad گفت:

      سلام.
      با مدرک کارشناسی نرم افزار از دانشگاه غیر انتفاعی معدل ۱۵٫۵ و آیلتس ۶٫۵ و گذروندن دوره های برنامه نویسی شانسی برای تحصیل در نروژ هست؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        با سلام و احترام
        اخذ ویزای تحصیلی نروژ برای مقطع کارشناسی ارشد با توجه به شرایط ذکر شده امکان پذیر است. تحصیل در کشور نروژ به صورت رایگان و یا ناچیز می باشد که برای اخذ ویزای تحصیلی ارائه تمکن مالی ۱۰۰۰۰ یورو الزامیست. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ای در این زمینه مراجعه نمایید.
        https://arianaabroad.com/blog/%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d9%86%d8%b1%d9%88%da%98/

    9. علی گفت:

      سلام. دانشجوی رشته حقوق در دانشگاه ازاد علوم تحقیقات در مقطع کارشناسی هستم ایا با گرفتن ایلس ۶به با امکان تحصیل من در دانشگاه های نروژ وجود دارد؟

    10. ف گفت:

      سلام
      من ۲۴ سال سن دارم و دانشجوی ترم سه کارشناسی ارشد مهندسی نفت هستم. معدل ارشد۱۸ و معدل کارشناسی هم ۱۸٫۴بوده است. هم اکنون نیز بر روی پروژه درسی کارشناسی ارشد خود کار می کنم. می خواستم ببینم در صورت کارکردن زبان در این یک سال باقی مانده از ارشد و گرفتن مدرک ایلتس جهت ادامه تحصیل در کشور نروژ شرایط را دارا می باشم و دانشگاه های برتر برای رشته مهندسی نفت در این کشور کدام هستند؟ همچنین اقدامات لازم از زمان حال برای گرفتن پذیرش چیست؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        درصد موفقیت شما برای ادامه تحصیل در نروژ مناسب می باشد. در بازه زمانی آمادگی مدارک برای اخذ پذیرش برای افزایش شانس خود، به تهیه و تنظیم مقالات بین المللی بپردازید.

    11. محمود گفت:

      سلام
      من با شرایط زیر میخواستم ببینم شرایط دانشگاههای نروژ رو دارم یا خیر
      سن ۲۹
      کارشناسی الکترونیک۱۶.۵ دولتی روزانه
      ارشد ترم دوم دولتی روزانه ۱۶
      آیلاس دارم میگیرم
      سه سال سابقه کار مهندسی الکترونیک در ارگان دولتی
      یه دوره ۴۵ روزه هم برای آموزش یه دستگاه به نروژ مامور شده بودم
      سال قبل
      و اینکه خیلی در حد مبتدی زبان نروژی رو یاد گرفتم و چون دارم آیلتس میخونم دوباره بعدش قراره ادامه ش بدم البته خود خوان هیچ مدرکی ندارم
      یه سوال هم خدمتتدن دارم من سال ۲۰۱۴ فارغ التحصیل کارشناسی شدم که بعدش رفتم خدمتو و مستقیم بعدش رفتم سرکار
      این فاصله برای اپلای ارشد برق الکترونیک مشکل سازه؟ کلا شانسی دارم یا خیر

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان اقدام برای تحصیل در نروژ در مقطع ارشد برای شما وجود دارد.باید بتوانید گپ تحصیلی ایجاد شده را توجیه نمایید.داشتن مدرک زبان آیلتس ۶٫۵ به بالا الزامی می باشد.

    12. Easy - گفت:

      سلام
      آیا در کشور نروژ امکان ادامه تحصیل فوق لیسانس روانشناسی به زبان انگلیسی وجود دارد؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در مقطع فوق لیسانس در کشور نروژ شما می توانید به زبان انگلیسی نیز ادامه تحصیل دهید.

    13. صدف گفت:

      سلام من مدرک کارشناسی کامپیوتر دارم معدلم١٧/۵ هست از دانشکاه ازاد و ٢٨ سالمه میتونم برای ارشد نروژ اقدام کنم شانسی دارم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        داشتن مدرک زبان آیلتس ۶.۵ به بالا الزامی می باشد. امکان گرفتن پذیرش از دانشگاه های نروژ می باشد.

    14. Essi گفت:

      سلام
      من کارشناسی مهندسی معدن دارم با ۱.۵ سال سابقه و مدرک آیلتس – ۲۸ سال سن دارم ولی معدل کارشناسیم کم بود. شانس ادامه تحصیل در نروژ رو دارم ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای مقطع ارشد اقدام کنید منتها معدل شما بسیار مهم است و باید بتوانید با ارائه ی کارهای خود برای گرفتن پذیرش دانشگاه را مجاب نمایید.

    15. مریم گفت:

      سلام
      با داشتن لیسانس شیمی محض میتونم تو رشته شیمی دارویی یا داروسازی تحصیل کنم؟؟؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان تحصیل در رشته های مد نظر می باشد.ولی شرایط شما از جمله سن و شرایط کشور مورد نظر باید کامل بررسی شود.

    16. مریم اقازاده گفت:

      سلام
      من پارسال پیش دانشگاهی رو گذروندم ولی کنکور رو با رتبه خوبی برای پزشکی موفق نبودم
      معدلم ۱۹.۷۸ هست
      به نظرتون امکان داره اگه برای پزشکی رایگان تو یکی از دانشگاهای نروژ اقدام کنم موفق بشم …هیچ اطلاعاتی دراین مورد ندارم..از کجا میتونم مشاوره بگیرم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در کشور نروژ اکثریت کورس ها در مقطع کارشناسی به زبان خود کشور می باشد به همین دلیل شانس گرفتن پذیرش و ویزا کم می باشد.

    17. مهدی گفت:

      سلام
      بنده دانشجوی انصرافی سال سوم دکترا رشته برق الکترونیک دانشگاه ازاد هستم
      معدل کارشناسی ۱۷
      معدل ارشد ۱۸
      برای تحصیل در کشور نروژ شناسی دارم?

      • آریانا پارس گفت:

        سلام شما میتونید برای فوق لیسانس مجدد و اگر رزومه تحصیلیتون قوی باشه مقاله ISI داشته باشید برای دکتری اقدام کنید.زبان نروژی باید بلد باشید و مدرکش رو بگیرید.که متاسفانه تو ایران تدریس نمیشه مگر اینکه خودتون یاد بگیرید برید کشورهای اطراف آزمون بدید.

    18. ژينا گفت:

      سلام.روز بخیر
      من فوق دیپلم رشته گرافیک در دانشگاه علمی کاربردی دارم یعنی مدرک وزارت علوم میخواستم بدونم کشور نروژ اصلا رشته هنر داره؟ بعد مدرک وزارت علوم قبول میکنن؟
      و اینکه من پیش دانشگاهی نخوندم ایا لازمه قبولی دانشگاه سراسری داشته باشم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در نروژ در مقطع لیسانس چیزی که مهم هست دانش زبان نروژی است و رشته هنر نیز در این کشور وجود دارد و نیازی به داشتن دیپلم ندارید

    19. مبینا گفت:

      سلام خسته نباشید
      ببخشید من رشتم صنایع غذایی هست و برای ارشد میخواستم ببینم میتونم آیا وارد رشته شیمی بشم؟یا رشته مدیریت ؟؟ و چیزی ب اسم شیمی دارویی در نروژ هست؟! یا کلا میشه اصلا این تغییر رشته رو انجام داد یا خیر؟ و اینکه فقط ب دانشجوهای دکتری حقوق تعلق میگیره؟ ب مقاطع ارشد و لیسانس تعلق نمیگیره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. برای رشته ی مدیریتی مثل MBA این امکان می باشد ولی هر دانشگاه و کشوری قوانین خودش را دارد. حقوق هم برای مقطع دکتری اختصاص داده می شود.

    20. لیلا گفت:

      سلام
      میخواستم بپرسم امکان تحصیل در مقطع دکترا در رشته فیزیولوژی انسان(پزشکی) در نروژ وجود دارد؟
      ممنونم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام بله امکان دارد ولی تمامی شرایط از جمله رشته ی تحصیلی شما و شرایط خود دانشگاه و….. نیز مهم می باشد.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام اگه شما رزومه تحصیلیتون قوی باشه مقاله ISI داشته باشین میتونید اقدام کنید.

    21. فراز گفت:

      سلام
      آیا در کشور نروژ امکان ادامه تحصیل فوق لیسانس روانشناسی به زبان انگلیسی وجود دارد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله . تحصیل در مقطع ارشد در نروژ به صورت اینتر نشنال و به زبان انگلیسی هست

      • آریانا پارس گفت:

        سلام بله در مقطع فوق لیسانس و دکتری به زبان انگلیسی هم دارد.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام بله امکانش هستhttps://arianaabroad.com/%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D9%86%D8%B1%D9%88%DA%98/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up