دانشگاه مک مستر یکی از معتبرترین دانشگاه ها برای تحصیل در کانادا می باشد و افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند، معمولا به دنبال راهی برای ثبت نام در این دانشگاه هستند.افرادی که قصد ثبت نام در دانشگاه مک مستر را دارند لازم به ذکر است که بدانند شرط پذیرش در این دانشگاه، بالا بودن رتبه علمی مدرک شما می باشد و افرادی که مدرک پایان دوره تحصیلی معتبر و بالایی دارند، از شانس بیشتری برای پذیرش در این دانشگاه برخوردار هستند.

دانشگاه مک مستر نوعی دانشگاه علمی-تحقیقاتی می باشد و دانشکده های مختلفی دارد و افراد قبل از پذیرشدر این دانشگاه از نظر سطح هوشیاری توسط افراد متخصص سنجیده می شوند و در صورت داشتن ضریب هوشی قابل قبول در این دانشگاه پذیرفته می شوند.

اطلاعات کلی در مورد دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر کانادا در شهر همیلتون قرار دارد و توسط یکی از مشهورترین بانکداران کانادایی به نام ویلیام مک مستر تاسیس شده است و یکی از مشهورترین دانشگاه های جهان می باشد و به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال راهی برای مهاجرت به کانادا و تحصیل در دانشگاه مک مستر هستند.

نرخ مشغول شدن به اشتغال برای افرادی که دارای مدرک تحصیلی صادر شده از دانشگاه مک مستر هستند، بسیار بالا می باشد و فارغ التحصیلان این دانشگاه معمولا مقام های شغلی بالایی دارند.

رنکینگ دانشگاه مک مستر کانادا

منظور از رنکینگ دانشگاه مک مستر کانادا در واقع میزان رتبه بندی این دانشگاه در سطح جهانی می باشد و در این بخش از مطلب نکلتی را در مورد جایگاه این دانشگاه در سطح جهانی بررسی خواهیم کرد.

رنکینگ دانشگاه مک مستر در سطح جهانی ۱۸ می باشد و این دانشگاه رتبه ۱۸ را تاکنون توانسته به خود اختصاص دهد.از موارد تاثیرگذار در عدد رنکینگ دانشگاه ها می توان به بالا بودن سطح علمی و تحقیقاتی دانشگاه و همچنین بالا بودن سطح مراکز علمی این دانشگاه و میزان اشتغال پذیری مدرک صادر شده از دانشگاه اشاره کرد و تمامی این موارد در بهتر شدن جایگاه جهانی دانشگاه تاثیرگذار هستند.

رشته های دانشگاه مک مستر

رشته های دانشگاه مک مستر کانادا

همانطور که می دانید دانشگاه مک مستر کانادا یک مرکز علمی و تحقیقاتی بسیار بزرگ می باشد و دارای دانشکده های متعددی می باشد و به همین دلیل رشته های تحصیلی دانشگاه مک مستر بسیار مختلف و متنوع هستند و این دانشگاه در حیطه های مختلف دارای رشته های متعددی می باشد.

به طور مثال این دانشگاه در حیطه پزشکی دارای رشته هایی مانند بهداشت، پرستاری، پیراپزشکی، پزشکی تخصصی، علوم آزمایشگاهی و… می باشد و در حیطه مهندسی دارای رشته هایی مانند ساختمان، مکانیک، برق و… است و علاوه بر موارد گفته شده این دانشگاه دارای رشته های مختلف دیگری در حیطه هنر، علوم انسانی و… نیز می باشد.

افراد با ثبت نام در این دانشگاه می توانند در زمینه های مختلف علمی، پیشرفت تحصیلی داشته باشند.

شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه مک مستر

شرایط پذیرش دانشگاه مک مستر زیاد سخت و دشوار نیست و داوطلبان فقط با رعایت چند مورد ساده مانند تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی و همچنین داشتن نمرات بالا و هوشیار بودن و همچنین فعال بودن در محیط دانشگاه می توانند به راحتی در این دانشگاه پذیرفته شوند و به تحصیل بپردازند.

مدت زمان تحصیل در دانشگاه مک مستر نیز کاملا متفاوت می باشد و به رشته تحصیلی دانشجویان بستگی دارد و معمولا افرادی که در رشته های مهندسی و هنر و علوم انسانی و… مشغول به تحصیل هستند، دوره تحصیل کوتاهتری نسبت به افرادی که در رشته های پزشکی درس میخوانند،دارند.

هزینه تحصیل دانشگاه مک مستر

هزینه تحصیل (شهریه) در مقاطع مختلف دانشگاه مک مستر

هزینه تحصیل در دانشگاه مک مستر کانادا به موارد مختلفی بستگی دارد و یکی از مهمترین موارد، رشته ای است که دانشجویان قصد تحصیل در آن را دارند و برخی از رشته ها به علت بالا بودن واحدهای عملی معمولا هزینه شهریه بالاتری دارند و از رشته های پرهزینه این دانشگاه میتوان به رشته هایی مانند پزشکی، علوم بهداشت، رشته های مهندسی و… اشاره کرد.

دانشگاه مک مستر برای کاهش هزینه دانشجویان هر ساله برای دانشجویان فعال و زرنگ هدایایی را در نظر می گیرد و آزمون هایی را به این منظور برگزار می کند و افرادی که در این آزمون ها نمره قابل قبولی کسب می کنند، تخفیف شهریه و نصف شدن مبلغ شهریه ترم شامل حالشان می شود.

بورسیه‌ های تحصیلی دانشگاه مک مستر

بسیاری از افرادی که در دانشگاه مک مستر کانادا مشغول به تحصیل هستند، دارای بورسیه تحصیلی می باشند، اما شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در این دانشگاه خاص هستند و در این بخش از مطلب به بررسی شرایط بورسیه دانشگاه مک مستر خواهیم پرداخت.

مهمترین شرط برای گرفتن بورسیه دانشگاه مک مستر، داشتن ضریب هوشی بالا و برخوردار بودن از هوش روانی سالم می باشد و پس از آن بالا بودن نمرات تحصیلی دانشجویان نیز می تواند در گرفتن بورسیه تحصیلی در این دانشگاه به آن ها کمک کند.

افرادی که در دانشگاه مک مستر بورسیه تحصیلی دارند فقط چند درصد از شهریه را پرداخت می کنند و یکی دیگر از شرایط مهم برای اخذ بورسیه، داشتن سطح قابل قبولی از زبان انگلیسی و فرانسوی می باشد، زیرا اکثر دروس این دانشگاه به این دو زبان تدریس می شوند.

خوابگاه دانشجویی در دانشگاه مک مستر

خوابگاه دانشگاه مک مستر کانادا فقط ۵ دقیقه با دانشگاه فاصله دارد و به دانشجویان سوئیت هایی به عنوان خوابگاه تحویل داده می شود و این سوئیت ها علاوه بر جادار بودن، از امکانات رفاهی بالایی نیز برخوردار هستند و هر سوئیت به ۴ دانشجو تحویل داده می شود.

به طور کلی می توان گفت که خوابگاه دانشگاه مک مستر کانادا دارای توانایی اسکان دادن حدود ۳۷۰۰ دانشجو می باشد.هزینه خوابگاه دانشجویی در دانشگاه مک مستر بر روی هزینه ترم تحصیلی دانشجویان حساب می شود.

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر یکی از مشهورترین دانشگاه ها در کانادا می باشد و این دانشگاه دارای مزایای تحصیلی بی شماری است که در این بخش از مطلب به بررسی مزایای تحصیل در دانشگاه مک مستر خواهیم پرداخت.

یکی از مهمترین مزیت های تحصیل در این دانشگاه بالا بودن تعداد مراکز تحقیقاتی در این دانشگاه می باشد و معمولا تمام مراکز تحقیقاتی این دانشگاه اعم از آزمایشگاه ها و کارگاه ها و… دارای تجهیزات بسیار زیادی می باشند.

ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان و همچنین اهدا کردن جوایز و هدایایی به صورت سالانه به دانشجویان فعال و زرنگ نیز در شمار مزایای تحصیل در دانشگاه مک مستر قرار می گیرند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانشگاه مک مستر دانشگاه مک مستر دانشگاه مک مستر دانشگاه مک مستر دانشگاه مک مستر

شبکه های اجتماعی

arrow up