بررسی دانشگاه های فنلاند

Introducing the top universities in Finland

فنلاند از جمله پنج کشور اروپایی است که کماکان تحصیل را بصورت رایگان برای دانشجویانی که قصد تحصیل در فنلاند و اخذ اقامت این کشور را دارند، مهیا می سازد. برخی از رشته ها در تعدادی از دانشگاه های فنلاند طرح گرفتن شهریه را از دانشجویان  اجرا کرده اند ولی اکثریت رشته ها و دانشگاه ها هنوز کماکان صورت رایگان اند.

در کشور فنلاند ۵۰ مرکز آموزش عالی زیر نظر وزارت آموزش فعالیت می کنند که با آشنایی و آگاهی از شرایط حاکم از دانشگاه های این کشور انتخاب بهتر و موثر تری را علاقه مندان به فنلاند خواهند داشت.

دانشگاه هلیسنکی University of Helsinki

برترین دانشگاه کشور فنلاند، دانشگاه هلسینکی می باشد که در سال ۱۶۴۰ میلادی در شهر تورکو تاسیس و در سال ۱۸۲۹ به شهر هلیسنکی انتقال پیدا کرد و به فعالیت اموزشی خود ادامه داد. در حال حاضر حدود ۲۲۵۰۰ نفر در دانشگاه هلیسنکی مشغول به تحصیل می باشند که ۶۰ درصد آنان دانشجوی کارشناسی و ۴۰درصد دانشجوی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشند در میان ۲۲۵۰۰ دانشجو، ۱۲۸۶ دانشجوی بین المللی مشغول به تحصیل می باشند که ۱۴ درصد در مقطع کارشناسی و ۸۶ درصد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیلات خود ادامه می دهند. با توجه به امار منتشر شده برای دانشجویان بین الملل می توان به این نکته اذعان داشت، به واسطه ی ارائه ی دورس به زبان فنلاندی، دانشجویان کمتری برای تحصیل در مقطع کارشناسی وارد دانشگاه  Helsinki  می شوند.

دورس در مقطع کارشناسی به زبان فنلاندی و در مقاطع فوق لیسانس و دکترا به زبان فنلاند و انگلیسی ارائه می شود و دانشجویان ی با ارائه مدرکی دال بر تسلط خود برای زبان انگلیسی مدرک آیلتس است و میتوانند برای ادامه تحصیل اقدام کنند. اساتید موسسه آموزش زبان آریانا پارس می توانند راه رسیدن به بهترین نمرات نظیر آیلتس و تافل را در کمترین زمان ممکن به متقاضیان عزیز در این امتحانات، ارائه دهند.

رشته هایی همچون فلسفه، دندان پزشکی، زبان شناسی، مردم شناسی، ارتباطات و مطالعات رسانه، علویم تربیتی و آموزشی، مطالعات توسعه، جغرافیا، ممطالعات محیطی، تاریخ و ادبیات زبان انگلیسی، روان شناسی، باستان شناسی، تاریخ، زبان های پیشرفته، کشاورزی و جنگلداری و پزشکی از جمله رشته های برتر دانشگاه هلیسنکی می باشند که در رتبه بندی جهانی از جایگاه مناسبی برخوردار هستند و علاقه مندان به رشته  های ذکر شده می توانند برای ادامه تحصیل این دانشگاه را انتخاب کنند.

فنلاند,فنلاند,فنلاند

دانشگاه آلتو

دومین دانشگاه برتر فنلاند که در سال ۲۰۱۰ در شهر اسپو تاسیس گردید تا به امروز که در رتبه بندی جهانی در جایگاه ۱۳۳ واقع شده است، به فعالیت اموزشی خود ادامه می دهد که نام خود را از بینیان گذار معماری مدرن هرگو آلوار هنریک آلتو گرفته است که بزرگترین معمار کشور فلاند بود.

در حال حاضر حدود ۱۲۳۰۰  دانشجو در  Aalto University مشغول به تحصیل  می باشند که ۷۰درصد آنان در مقطع کارشناسی و ۳۰ درصد ملبقی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیلات خود ادامه می دهند. طبق امار منتشر شده ۱۴۴۰ د انشجوی بین المللی در دانشگاه آلتو مشغول به تحصیل می باشند که ۱۰ درصد آنان در مقطع کارشناسی و ۹۰ درصد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیلات خود ادامه می دهند.

لازم بذکر است تحصیلات در کشور فلاند بصورت رایگان می باشد و دانشجویان بدون پرداخت هزینه می توانند در دانشگاه های برتر این کشور دوره های مد نظر خود را سپری کنند. از دیگر نکات حائز اهمیت، شرایط فوق العاده کشور فنلاند برای دانشجویان دکترا می باشد که در صورت جلب نظر استاد راهنما با دریافت حقوق می توانند این دوره تحصیلی را پشت سر بگذارند.

رشته هنر و طراحی بعنوان برترین رشته دانشگاه آلتو شناخته می شود که در رتبه بندی جهانی در جایگاه هفدهم قرار دارد. از دیگر رشته های برتر دانشگاه  می توان به مدیریت کسب و کار، علوم مواد، علوم کامپیوتری، مهندسی الکترونیک و الکترسیته، مهندسی مکانیک و شیمی اشاره کرد که در رتبه بندی جهانی از جایگاه مناسبی برخوردار می باشند.

موسسه آریانا پارس با به کار گیری چندین وکیل پایه یک دادگستری ایران، با سوابق درخشان، شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور فراهم آورده است.

دانشگاه UTU

یکی از برترین دانشگاه های کشور فنلاند که از حیث وسعت در رتبه ی دوم قرار دارد، دانشگاه  UTU می باشد که در سال ۱۹۲۰ میلادی در شهر تورکو فنلاند تاسیس گردید. روند پیشرفت دانشگاه تورکو همچنان ادامه دارد، بصورتی که در حال حاضر در میان ۲۵۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است.

شهر تورکو در ساحل جنوب غربی فنلاند واقع شده است که باید آن را بعنوان کهن ترین شهر فنلاند دانست.

در حال حاضر حدود ۱۲ هزار دانشجو در دانشگاه تورکو مشغول به تحصیل می باشند که ۵۹ درصد آنان در مقطع کارشناسی، ۴۱ درصد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیلات خود ادامه می دهند. آمار دانشجویان بین المللی بصورت کلی متفاوت است بصورتی که از حدود ۵۶۶ دانشجوی بین المللی ۷ درصد  در مقطع کارشناسی و ۹۳ درصد در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل می باشند.

دروس در مقطع کارشناسی به زبان فنلاندی ارائه میشود به همین دلیل تعداد دانشجویان کمتری برای تحصیل در مقطع کارشناسی کشور فنلاند را انتخاب می کنند. دانشجویان می توانند دوره های کارشناسی ارشد دکترا را به زبان انگلیسی سپری کنند . برای اخذ پذیرش از دانشگاه تورکو،  دانشجویان باید مدرکی دال بر تسلط خود به زبان انگلیسی همانند  IELETSبه دانشگاه ارائه دهند . اساتید موسسه ی آموزش زبان آریانا پارس می توانند راه رسیدن به بهترین نمرات در امتحان آیلتس را در کمترین زمان ممکن به متقاضیان عزیز شرکت در این امتحان، ارائه دهند.

پرستاری بعنوان برترین رشته تحصیلی دانشگاه تورکو در رتبه بندی جهانی در جایگاه بیست و چهارم قرار دارد. از دیگر رشته های برتر دانشگاه مورد نظر می توان به دندانپزشکی، آموزش و علوم تربیتی، حقوق، پزشکی پزشکی، زبان های پیبشرفته، علوم زیستی ، اقتصاد، فیزیک و نجوم اشاره کرد که در رتبه بندی جهانی از جایگاه مناسبی برخوردار می باشند.

فنلاند,فنلاند,فنلاند

دانشگاه  TUT

دانشگاه  TUT بعنوان چهارمین دانشگاه برتر کشور فنلاند و در رتبه بندی جهانی در میان ۳۲۰ دانشگاه قرار دارد که در سال ۱۹۶۵ میلادی در شهر تامپره تاسیس گردید. برترین رشته تحصیلی در  Tampere university of Techuology ، رشته ی مهندسی الکترونیک و الکترسیته می باشد که در رتبه بندی جهانی در جایگاه ۱۵۱ واقع شده است.

در حال حاضر حدود ۵۷۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف در دانشگاه TuT مشغول به تحصیل می باشند که ۵۹ درصد  آنان در مقطع کارشناسی و ۴۱ درصد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیلات خود ادامه می دهند.آمار دانشجویان بین المللی نشان دهنده سختی زبان فنلاندی  را می دهد به طوری که از حدود ۵۳۱ دانشجوی بین المللی ۴ درصد در مقطع کارشناسی و ۹۶ درصد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل می باشند.

تحصیلات در کشور فلاند بصورت رایگان می باشد و دانشجویان برای ادامه تحصیل مستلزم پرداخت هزینه نمی باشند. از دیگر نکات حائز اهمیت  شرایط مناسبی که برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است. بدین صورت که تحصیل در مقطع دکترا بعنوان شغل در نظر گرفته می شود و به دانشجویان این مقطع حقوق ماهیانه ای پرداخت می شود. به واسطه این اطلاعات دانشجویان زیادی قصد ادامه تحصیل در کشور فنلاند را خواهد داشت تا در بهترین حالت ممکن به ادامه تحصیل بپردازند.

از دیگر رشته های مطرح دانشگاه TuT می توان به علوم کامپیوتر، فیزیک و نجوم اشاره کرد که در رتبه بندی جهانی از جایگاه مناسبی برخودار هستند و دانشجویان علاقه مند به رشته های ذکر شده این دانشگاه را بعنوان مقصد اول خود انتخاب می کنند.

اخذ نمایندگی از بسیاری دانشگاه ها و مراکز معتبر جهان، ارائه صدها پرونده موفق به چندین سفارت کشورهای مختلف دنیا و ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگترین افتخار موسسه آریانا پارس بوده و سر لوحه عملکرد آتی آن نیز خواهد بود.

فنلاند,فنلاند,فنلاند

دانشگاه ییواسکیلا

دانشگاه ییواسکیلا یکی از برترین دانشگاه های کشور فنلاند که در سال ۱۹۳۴ میلادی در شهر ییواسکیلا تاسیس گردید و در حال حاضر میان ۳۴۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد و به عنوان پنجمین دانشگاه برتر کشور فنلاند شناخته می شود.

در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نفر در  University of Jyvaskyla مشغول به تحصیل می باشند که ۵۷ درصد  آنان در مقطع کارشناسی و ۴۳ درصد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به تحصییلات خود ادامه می دهند. آمار دانشجویان بین الملل در این دانشگاه بسیار پایین است بصورتیکه از حدود ۵۳۰ دانشجو ۵ درصد در مقطع کارشناسی و ۹۵ درصد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیلات خود ادامه می دهند.

تحصیلات در کشور فنلاند بصورت رایگان می باشد و دانشجویان بین المللی بدون پرداخت هزینه می توانند در برترین دانشگاه های این کشور تحصیل کرده و از خدمات این مراکز بهره مند شوند. به واسطه شرایط فوق العاده در مقطع دکترای کشور فنلاند علاقه مندان زیادی برای ادامه تحصیل کشور فنلاند را انتخاب می کنند. دانشگاه های کشور فنلاند، مقطع دکترا را بعنوان شغل در نظر می گیرند و به دانشجویان این مقطع حقوق تعلق می گیرد.

از رشته های برتر دانشگاه ییواسکیلا می توان به آموزش و علوم تربیتی، ریاضیات، فیزیک و نجوم اشاره کرد که در رتبه بندی جهانی از جایگاه مناسبی برخوردار هستند. فلذا علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته های ذکر شده می توانند برای دانشگاه مورد نظر اقدام نمایند.

دور های کارشناسی به زبان فنلاندی ارائه می شود و علاقه مندان برای ادامه تحصیل باید مدرکی دال بر تسلط زبان فنلاندی ارائه دهند تا پیش نیازهای این دانشگاه را برطرف کنند. دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر می توانند دوره های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی انتخاب کرده و با ارائه نمره لازمه در آزمون آیلتس برای اخذ پذیرش اقدام نمایند. اساتید موسسه آموزش زبان آریانا پارس می توانند راه رسیدن به بهترین نمرات در امتحان آیلتس را در کمترین زمان ممکن به متقاضیان عزیز شرکت در این امتحان، ارائه دهند.

فنلاند,فنلاند,فنلاند

دانشگاه فنلاند شرقی

یکی از دانشگاه های که دانشجویان برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند University of Estern Finland می باشد که ششمین مرکز برتر علمی کشور فنلاند است و در رتبه بندی جهانی در میان ۳۹۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. این دانشگاه در سال ۲۰۱۰ در یونسو واقع در استان فنلاند شرقی تاسیس گردید و به فعالیت آموزشی خود ادامه می دهد.

در حال حاضر حدود ۱۱۶۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند که ۵۷ درصد انان در مقطع کارشناسی و ۴۳ درصد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیلات خود ادامه می دهند. آماری که بیشتر مورد پسند دانشجویان بین المللی می باشد و در ارتباط با پذیرش های مقاطع مختلف برای دانشجویان بین المللی می باشد که می توان به آن اشاره کرد.

در حال حاضر حدود ۷۸۰ دانشجو بین المللی در دانشگاه فنلاند شرقی مشغول به تحصیل می باشند که ۶ درصد آنان در مقطع کارشناسی و ۹۴ درصد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیلات خود ادامه می دهند.

از نکات قابل توجه می توان به  رتبه دانشگاه در میان دانشگاه هایی که قدمت کمتر از ۵۰ سال دارند اشاره کرد که دانشگاه فنلاند شرقی در رتبه ۴۶ دنیا قرار دارد.

رشته پرستاری بعنوان برترین رشته دانشگاه شناخته می شود. از دیگر رشته های برتر این دانشگاه می توان به کشاورزی و جنگلداری، داروسازی و داروشناسی، پزشکی، آموزش و علوم تربیتی، علوم زیستی و مطالعات محیطی اشاره کرد که در رتبه بندی جهانی از جایگاه مناسبی برخوردار هستند.

از آنجا که مهم ترین اصل در امور مهاجرتی، مقوله اطمینان و اعتماد در همه مقاطع پروسه های مختلف می باشد، موسسه آریانا پارس با به کارگیری چندین وکیل پایه یک دادگستری ایران، سوابق بسیار درخشان، شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور را فراهم  آورده است.

اخذ نمایندگی از بسایری دانشگاه ها و مراکز معتبر جهانی، ارائه صدها پرونده موفق به چندین سفارت کشورهای مختلف دنیا و ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگترین افتخار موسسه آریانا پارس بوده و سرلوحه عملکرد آتی آن نیز خواهد بود.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۱۶ پاسخ به “دانشگاه های فنلاند”

    1. نادیه گفت:

      سلام
      من کارشناسی مهندسی شیمی دارم.برای ادامه تحصیل در رشته طراحی یا مدیریت کسب و کار دانشگاه التو باید از کارشناسی ادامه بدم یا ارشد؟و اینکه هنوز هم رایگان هستن؟

      • author15 گفت:

        سلام
        شما برای ادامه تحصیل در زیر شاخه های رشته کارشناسی و رشته های مدیریتی مشکلی معمولا ندارید. در حال حاضر تحصیل در این کشور مستلزم پرداخت هزینه است.

    2. محمدرضا دمرچلي گفت:

      با سلام بنده دانشجوی آمار کارشناسی دانشگاه علامه طباطبایی ، میتونم برای ادامه کارشناسیم در آلتو پذیرش بگیرم؟ آیا امکان بورسیه موجوده در کارشناسی؟ لطفا راهنمایی کنید

      • author15 گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در دانشگاه های فنلاند معمولا باید از ابتدای دوره تحصیلی اقدام کنید و به صورت انتقالی نمی توان اقدام کرد. به طور معمول در مقطع لیسانس ارائه نمی شود اما برای آگاهی از بورسیه های موردی می توانید به سایت دانشگاه های این کشور مراجعه کنید. البته دانشجویان بعد از مدتی تحصیل در صورت قرار گرفتن در بین دانشجویان ممتاز از نظر نمرات درسی می توانند بورسیه دریافت کنند.

    3. Zahmatkesh گفت:

      سلام من لیسانس پرستاری هستم با چهار سال سابقه کار کدوم دانشگاه رو جهت ادامه تحصیل در ارشدپرستاری رو پیشنهاد میکنید؟ زبان در حد مقدماتی یاد دارم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        با ارائه مدرک زبان انگلیس می توانید برای دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه های مطرح فنلاند اقدام نمایید.
        ۱٫Helsinki Metropolia University
        ۲٫Laurea University
        ۳٫Novia University

    4. مهدیه گفت:

      سلام. وقتتون بخیر. می بخشین من کارشناسی ارشد معماری دیجیتال هستم. می خواستم منو راهنمایی کنین که در کدوم دانشگاه فنلاند می تونم امکان گرفتن بورسیه و ادامه تحصیل در مقطع دکتری را داشته باشم. ممنونم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        برای تحصیل در مقطع دکترا علاوه بر مقاله آی اس آی و مدرک زبان ارائه پروپوزال و اخذ تاییدیه استاد راهنما مورد نیاز است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up