مهاجرت تحصیلی

دانشگاه های اسپانیا

علاوه بر سیستم آموزشی پیشرفته و دانشگاه های معتبر هزینه تحصیل و زندگی در اسپانیا به مراتب مناسب تر از اغلب کشورهای اروپایی می باشد. از سوی دیگر اسپانیا یکی از زیباترین کشورهای جهان به شمار می آید، به طوری که هر ساله تعداد توریست های اسپانیا از جمعیت این کشور بیشتر می باشد.

از سوی دیگر دانشگاه های اسپانیا از اعتبار بسیار بالایی در سطح بین المللی برخوردار می باشند، از این رو تحصیل در اسپانیا علاوه بر استفاده از امکانات آموزشی فوق العاده و استانداردهای بالای زندگی در ازای پرداخت هزینه های منطقی می تواند گزینه بسیار جذابی برای دانشجویان بین المللی باشد.

شرایط تحصیل در دانشگاه های اسپانیا

Study conditions at Spanish universities

ترکیبی از بهترین دانشگاه های جهان، استانداردهای بالای زندگی و سبک زندگی ایده ال و جذاب باعث گردیده شمار بسیاری از دانشجویان بین المللی اسپانیا را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب نمایند. اسپانیا به کشور تضادها شهرت دارد کشوری که هم زرق و برق غرب اروپا را دارد و هم آرامش جنوب قاره سبز را.

اولین و قدیمی ترین دانشگاه اسپانیا در سال ۱۲۱۸ میلادی تاسیس گردید، از این رو دانشگاه های این کشور سابقه بسیار طولانی و درخشانی در تحصیلات عالیه دارند. از سال ۲۰۰۷ با ایجاد تغیرات اساسی در ساختار سیستم آموزشی اسپانیا روند مهاجرت تحصیلی به این کشور به شکل فزاینده ای افزایش داشته است. به طور کلی شرایط تحصیل در اسپانیا با توجه به مقطع و رشته تحصیلی افراد متفاوت خواهد بود.

رنکینگ بهترین دانشگاه های اسپانیا

به طور کلی اسپانیا ۸۴ دانشگاه دارد که از این بین ۵۷ دانشگاه دولتی و ۲۷ دانشگاه خصوصی می باشند. از کل این تعداد ۱۱ عدد از دانشگاه های اسپانیا بر اساس رتبه بندی سازمان جهانی QS در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. لازم به ذکر است بهترین دانشگاه های اسپانیا در شهرهای مادرید و بارسلون قرار دارند. به طور کلی رنکینگ ۱۰ دانشگاه برتر اسپانیا در سال ۲۰۲۰ به شرح ذیل می باشد:

نام دانشگاه رنکینگ QS
university of barcelona 169
autonomous university of barcelona 188
autonomous university of madrid 192
Complutense University of Madrid 212
University of Navarra 245
University Pompeu Fabra 285
University Carlos III de Madrid 298
Polytechnic University of Catalonia 300
University of Vic 335
Polytechnic University of Valencia 336

بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل کدامند؟

همانگونه که اشاره گردید بیش از ۱۰ دانشگاه اسپانیا در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. معمولاً دیدگاه افراد برای انتخاب بهترین دانشگاه متفاوت است. به عنوان مثال برخی از دانشگاه ها در زمینه رشته های پزشکی و برخی دیگر در رشته های مهندسی و امور تحقیقاتی نسبت به دیگر رقبای خود برتری دارند.

از سوی دیگر امکانات آموزشی دانشگاه ها، هزینه تحصیل، تعداد دانشجویان و اساتید و از همه مهم تر جوایز کسب شده توسط دانشگاه ها از جمله فاکتورهای مهم در رابطه با انتخاب بهترین دانشگاه ها خواهد بود. به طور کلی رشته های پزشکی و مهندسی معمولاً پرتقاضاترین رشته های تحصیلی در مقاطع دانشگاهی می باشند، از این رو در ادامه با بهترین دانشگاه های کانادا در زمینه رشته های تحصیلی و مهندسی بیشتر آشنا خواهیم شد.

بهترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا

شاید اسپانیا گزینه اول افراد برای تحصیل در رشته های پزشکی نباشد، ولی قطعاً امکانات آموزشی ایده ال و هزینه های مناسب زندگی و تحصیل در این کشور هرساله دانشجویان فراوانی را به دانشگاه های اسپانیا جذب می نماید. غالباً دروس پزشکی در دانشگاه های اسپانیا به زبان اسپانیولی ارائه می گردد. در حال حاضر ۳ مورد از بهترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا به شرح ذیل می باشد.

دانشگاه بارسلونا

دانشگاه بارسلونا سال ۱۴۵۰ میلادی در شهر تاریخی و زیبای بارسلون تاسیس گردید. این دانشگاه اولین مرکز تحقیقاتی در اسپانیا می باشد که از اعتبار بین المللی بسیار بالایی برخوردار است. اغلب رشته های پزشکی به صورت تخصصی در این دانشگاه ارائه می گردد. در حال حاضر دانشگاه بارسلون با بیش از ۶۳ هزار دانشجو به عنوان بهترین دانشگاه اسپانیا خصوصاً در زمینه رشته های مختلف پزشکی شناخته شده است.

دانشگاه کامپلوتنسه مادرید

دانشگاه کامپلوتنسه مادرید سال ۱۲۹۳ در شهر مادرید بنا نهاده شد، این دانشگاه یکی از مراکز بسیار قدیمی آموزش عالی در جهان است که همواره مقصد جذابی برای دانشجویانی بسیاری از سرتاسر جهان می باشد. این مرکز علمی در زمینه دندان پزشکی معمولاً بین رده اول تا پنجاهم جهان قرار می گیرد و جزو ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی QS است.

دانشگاه مستقل مادرید

از نظر رنکینگ جهانی دانشگاه مستقل مادرید جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر در جهان است که از دیدگاه نشریات علمی معتبری نظیر مجله تایمز هایر اجوکیشن و ال موندو، دارای اعتبار خوبی بوده و همچنین فرصتی عالی را برای بیان و تبادل علم و فن و ایده برای دانشجویان بین المللی ایجاد کرده است. دانشگاه مستقل مادرید یک دانشگاه دولتی در اسپانیا می باشد که در سال ۱۹۶۸ تاسیس شده است. این دانشگاه در شمال مادرید واقع شده است. در این دانشگاه رشته های مختلفی از جمله پزشکی و دندانپزشکی تدریس می گردد.

بهترین دانشگاه های مهندسی اسپانیا

از میان ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان در زمینه مهندسی و فناوری در رتبه‌بندی اخیر مؤسسه جهانی QS، اسپانیا ۱۴ جایگاه را به خود اختصاص داده است. تحصیل در رشته های مهندسی از متقاضیان بسیار برخوردار است، امکان تحصیل به زبان انگلیسی به همراه امکانات آموزشی فوق العاده محبوبیت اسپانیا را بین متقاضیان تحصیل در رشته مهندسی دو چندان نموده است. در ادامه با دانشگاه های برتر اسپانیا در زمینه مهندسی بیشتر آشنا خواهیم شد.

دانشگاه مادرید (کارلوس ۳)

دانشگاه کارلوس ۳ در مادرید واقع شده است و همواره یکی از معروف ترین دانشگاه های اسپانیا در کل جهان می باشد. رشته های تحصیلی بسیاری در این دانشگاه پیشنهاد می شوند که به ۲ زبان اسپانیایی و انگلیسی تدریس می شوند. مدارک قابل اخذ این دانشگاه مهندسی هوا فضا، حقوق تجارت، ارتباطات، مهندسی کامپیوتر، ماشین الات صنعتی، گردشگری، حقوق و .. می باشد.

دانشگاه پلی‌ تکنیک کاتالونیا

این دانشگاه در حوزه‌ های مهندسی، معماری، علوم و تکنولوژی فعالیت می‌کند و دارای ۷۱ رشته در مقطع لیسانس، ۷۶ رشته در مقطع فوق لیسانس ( که ۲۵ رشته آن کاملا به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند) و ۴۸ رشته در مقطع دکترا است. دانشگاه پلی‌ تکنیک کاتالونیا ۲۲ هزار دانشجو دارد و جایگاه ۲۷۵ جهانی را از آن خود کرده است.

دانشگاه کادیز

یکی از بهترین دانشگاه های اسپانیا است که در زمینه تدریس علوم فنی مهندسی، پزشکی و خدمات اجتماعی در جهان شهرت فراوانی دارد. در این دانشگاه کلاسهای کار آموزی که شامل حال دانشجویان بین المللی هم می شود، ارائه می گردد. شرکت در این کلاس ها گاهی به عنوان واحد های درسی برای دانشجویان لحاظ می گردد.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت

بدون شک مهم ترین موضوع برای افرادی که قصد تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه های اسپانیا را دارند مورد تایید بودن دانشگاه مورد نظر توسط وزارت بهداشت ایران خواهد بود. با توجه به اعتبار بالای دانشگاه های اسپانیا در اغلب رشته های تحصیلی خصوصاً پزشکی بسیاری از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت می باشند. با توجه به این موضوع که هرسال لیست جدیدی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ارائه می گردد، جهت کسب اطلاعات کامل در این رابطه لطفاً به سایت وزارت بهداشت مراجعه نمایید.

هزینه تحصیل در دانشگاه های اسپانیا

هزینه های تحصیل در اسپانیا بسته به رشته و مقطع تحصیلی افراد متفاوت خواهد بود. معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی است، شهریه دانشگاه های خصوصی اسپانیا معمولا بیشتر از دانشگاه های دولتی این کشور می باشد.

به طور کلی هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی نسبت به سایر رشته های تحصیلی بیشتر می باشد، از سوی دیگر افرادی به زبان اسپانیولی تسلط دارند امکان تحصیل به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه های بسیار ناچیز را خواهند داشت. به طور کلی میانگین هزینه های تحصیل مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی بین ۶۵۰ الی ۲۵۰۰ یورو در سال می باشد، در حالیکه هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بین ۵۵۰۰ الی ۱۸۰۰۰ یورو در سال خواهد بود. میانگین هزینه های تحصیل رشته های پزشکی نیز به شرح ذیل می باشد:

مقطع تحصیلی هزینه تحصیل طول دوره
پزشکی ۲۰۶۰۰ یورو ۶ ساله
داندانپزشکی ۲۰۶۰۰ یورو ۵ ساله
داروسازی ۱۲۶۰۰ یورو ۵ ساله
پرستاری ۹۵۰۰ یورو ۴ ساله
دامپزشکی ۱۴۶۰۰ یورو ۵ ساله

هزینه های عنوان شده به ازای هر سال تحصیلی تخمین زده شده است، از این رو دانشجویان متناسب با سال های تحصیل می بایست هزینه های ذکر شده را تامین نمایند. لازم به ذکر است هر دانشگاه هزینه های متفاوتی را برای تحصیل در پی خواهد داشت و جدول فوق متوسط هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی می باشد.

نتیجه گیری

با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور اسپانیا بسیاری از افراد این کشور را به عنوان هدف نهایی خود انتخاب می نمایند. دانشگاه های کشور اسپانیا از زمره برترین دانشگاههای اروپا می باشند که خدمات ایده آلی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

هزینه های تحصیل پایین، شرایط زندگی ایده آل و شانس اخذ ویزای مناسب همگی از دلایل انتخاب این کشور برای ادامه تحصیل در این کشور می باشند. دانشجویان بین المللی متناسب با شرایط و سوابق تحصیلی خود قادر خواهند برای ادامه تحصیل در دانشگاه های اسپانیا اقدام نمایند.

موسسه آریاناپارس با بیش از ۸ سال سابق درخشان در کلیه امور مهاجرتی به عنوان تنها مجموعه دارنده مجوزهای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت همزمان، دارای وکلا و تیم مهاجرتی متخصص و با تجربه، به شما دوستان عزیز توصیه می کند که دریافت ویزای هر کشوری نیاز به انجام روند کاری به صورت برنامه ریزی شده دارد، بنابراین برای انجام امور مربوط به ویزا با وکلای مجرب در این زمینه مشورت نمایید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    درباره آریانا پارس

    شما می توانید با استفاده از شماره تماس های زیر، در هر لحظه از ساعات روز بصورت تلفنی با وکلای موسسه مهاجرتی آریانا پارس، مشاوره کنید. تلفن تماس با ما : ۴۴۶۲۶۴۱۸-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۹۰-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۰۳۵-۰۲۱ / ۴۴۶۲۶۴۱۵-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۲۵-۰۲۱ / ۴۴۶۱۳۵۶۹-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۷۱۷-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۹۷-۰۲۱

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *