دانشگاه کیپ تاون university of cape tawn در سال ۱۸۲۹ میلادی در شهر کیپ تاون در کشور افریقای جنوبی تاسیس شد و شروع به فعالیت کرد .

دانشگاه کیپ تاون بهترین و برترین دانشگاه افریقای جنوبی است و در بین دانشگاه های برتر دنیا رتبه ی ۱۷۱ را دارد . لازم به ذکر است که رتبه بندی کلی می باشد . در رشته های خاص وضعیت بچندان بهتری را دارد بطور مثال در رشته ی علوم جامعه در جایگاه نهم جهان واقع شده است .

در حال حاضر حدود ۱۹ هزار دانشجو در دانشگاه کیپ تاون مشغول به تحصیل می باشند که ۸۶ درصد انها در مقطع کارشناسی و و مابقی در مقاطع کارشاسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند .امار دانشجویان بین المللی نسبتا بالا می باشد که حدود ۳ هزار دانشجو می باشند. نکته ی قابل توجه انگلیسی زبان بودن دوره های اموزشی دانشگاه کیپ تاون که علاقه مندان فراوانی را راهی کشور افریقای جنوبی می کنددر صورت نداشتن مدرک زبان می توانید با شرکت در دوره های ۴ ماهه موسسه ی اریانا پارس در کمترین بازه ی زمانی بهترین نتیجه را دریافت کنید .

هزینه ی تحصیل در دانشگاه بین ۶ تا ۸ هزار دلار می باشد که دانشجویان ببرای تحصیل مستلزم پرداخت ان می باشند .رشته های جامع شناسی ، جغرافیا ، باستان شناسی ، علوم تربیتی ، سیاست پزشکی ، ادبیات در زبان انگلیسی ، کشاورزی ، انسان شناسی ، حقوق ، مهندسی معدن ، معماری ، روانشناسی ، علوم زمین و دریا ، تاریخ ، علوم جامعه ، آمار ، مهندسی عمران، زبان شناسی ، شیمی ، فیزیک و نجوم از رشته های مطرح دانشگاه کیپ تاون می باشد .

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up