آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در استرالیا

با توجه به انگلیسی زبان بودن کشور استرالیا سالانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در استرالیا و دریافت اقامت این کشور پس از سپری کردن تحصیلات خود اقدام می نمایند. تعداد بسیاری از دانشگاه های استرالیا در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.

لازم به ذکر است که تعدادی از دانشگاه های این کشور در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ سایت qs معرفی گردیده اند که عبارت اند از:

  • Australian National University
  • The University of Melbourne
  • The University of Sydney
  • University of New South Wales
  • The University of Queensland
  • Monash University
  • University of Western Australia

مؤسسات هزاران دوره را در طیف وسیعی از موضوعات، از علوم و علوم انسانی به مدیریت و مهندسی ارائه می نمایند. از همین رو دانشجویان به راحتی می توانند با توجه به علایق خود به ادامه تحصیل در استرالیا بپردازند.

قدیمی ترین دانشگاه های استرالیا شامل گروه هشت (Go8) از جمله دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه موناش، دانشگاه های آدلاید، ملبورن، نیو ساوت ولز، کوئینزلند، سیدنی و غرب استرالیا است. ملبورن از محبوب ترین شهرهای استرالیا به حساب می آید که در رتبه بندی شهرهای دانشجویی QS از جایگاه مناسبی برخوردار است.

ویدئو دلایل تحصیل در استرالیا

 

مقاطع تحصیلی در استرالیا

به صورت رسمی کودکان در سن ۴ سالگی وارد مقطع پیش دبستانی می شوند. تحصیلات در این مقطع اجباری نبوده و خانواده ها در صورت تمایل، فرزندان را برای تحصیل روانه پیش دبستانی می کنند. مدت زمان دوره های پیش دبستانی یک سال می باشد. لازم به ذکر است که کودکان در صورت داشتن سن کمتر یا بیشتر از ۴ سال مجوز ورود به این دوره را نخواهند داشت. دوره های پیش دبستانی معمولا به دو نام Preschool و Kindergarten شناخته می شود.

مقطع آمادگی

سن ورود به مقطع آمادگی در کشور استرالیا ۵ سال می باشد.طول این دوره به صورت معمول یک سال به طول می انجامد. همانطور که از اسم این مقطع مشخص است، آمادگی افراد و کودکان برای ورود به مقطع ابتدایی رقم می خورد. هرکدام از ایالت های استرالیا، اسم به خصوصی را برای این دوره تعیین کرده اند که معمول ترین آن Preparatory می باشد که در ایالت های ویکتوریا، کوئینزلند و تاسمانیا شناخته می شود.

مقطع ابتدایی

تحصیلات از سن ۶ سالگی برای کودکان با ورود به مقطع ابتدایی اجباری می شود. زمان شروع سال تحصیلی در استرالیا در مقطع ابتدایی از ژانویه تا دسامبر است. در این مدت زمان مشخص شده، کودکان ۴ ترم آموزشی را پشت سر می گذارند.

به صورت معمول امتحانی جهت آزمون ورودی برای تحصیل در استرالیا در مقطع ابتدایی از دانش آموزان گرفته نمی شود. مدت زمان تعیین شده برای دوره ابتدایی در استرالیا بین ۶ تا ۷ سال می باشد و دانش آموزان از سن ۶ تا ۱۲ سالگی خود در این مقطع سپری می کنند. شرایط مدارس خصوصی و دولتی به صورت معمول یکسان می باشد به صورتی که ساعت کار مدارس از ساعت ۹ صبح شروع و تا ۳/۳۰ بعداز ظهر ادامه دارد.

در صورتی قصد ادامه تحصیل در استرالیا را داشته باشید، دانش آموزان در ابتدا وارد مدارس زبان انگلیسی می شوند تا با آمادگی لازم برای حضور در کلاس ها آماده باشند. لازم به ذکر است، با توجه به شروع تحصیل در استرالیا که از ۶ سالگی می باشد، دانش آموزان یک سال تحصیلی را جهشی می گذرانند.

هزینه های تحصیلی استرالیا

هزینه های تحصیل  مقاطع قبل دانشگاه در استرالیا

هزینه های تحصیل در استرالیا در مقطع ابتدایی بستگی به شهر انتخابی و نوع مدارس دارد. مدارس به دو سبک مدیریت می شود که شامل مدارس خصوصی و دولتی است. با توجه به انتخاب مدارس، هزینه های آن به شرح زیر می باشد:

  1. مدارس دولتی ۶ تا ۱۵ هزار دلار
  2. مدارس خصوصی ۱۵ تا۳۰ هزار دلار
  3. مدارس شبانه روزی ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار

در کنار هزینه های ذکر شده،خانواده ها باید هزینه بیمه سالانه که در حدود ۱۰۰ دلار و هزینه های لباس مدرسه، کیف و … را در نظر داشته باشند.

مقطع دبیرستان در استرالیا

مدت زمان دوره دبیرستان در کشور استرالیا بین ۵ تا ۶ سال می باشد و افراد بین ۱۲ تا ۱۸ سالگی در مقطع سپری می کنند. تحصیلات در مقطع دبیرستان به صورت کلی به دو بخش تقسیم می شود که بخش اول شامل سال ۷ تا ۱۰ تحصیلی است. دانش آموزان در بخش اول دروس زبان انگلیسی، ریاضی، علوم و علوم اجتماعی را مطالعه می کنند و به دانش مورد نظر می رسند.

مدارس در مقطع دبیرستان به صورت تک جنسیتی و مختلف تشکیل می شود و خانواده ها می توانند در صورت علاقه مندیشان برای هرکدام اقدام نمایند. دانش آموزان پس از سپری کردن دوره اول می توانند برای دوره دوم یا senior اقدام نمایند. بخش دوم دبیرستان به مدت ۲ سال به طول می انجامد. دانش آموزان پس از سپری کردن دوره دوم دبیرستان مجوز ورود به دانشگاه ها را دریافت می کنند.برای ورود به دانشگاه نمرات ۱۲ سال تحصیلی مورد بررسی قرار می گیرد.

در بخش دوم دبیرستان، دانش آموزان دروس خود را به صورت اختیاری انتخاب می کنند و حق انتخاب بیشتری را دارند. دانش زبان از نکات حائز اهمیت برای ورود به مقطع دبیرستان می باشد. دانش آموزان در صورت ارائه مدرک زبان انگلیسی شرایط مناسب تری را پیش روی خود می بینند.

دانش موزان در صورت عدم ارائه نمره زبان، قبل از ورود دبیرستان دوره ای ۶ ماهه را باید سپری کنند.علاقه مندانی که مدرک موردنظر را ندارند، نگران نباشد زیرا موسسه آریاناپارس با داشتن دوره های فشرده زبان انگلیسی در مدت زمان محدود شما را به نتیجه دلخواهتان می رساند. در مقاله تحصیل مدارس استرالیا این مقطع را مورد بررسی قرار داده ایم.

شرایط سال آخر دبیرستان

در پایان سال دوازدهم دانش آموزان مدرک senior secondary certificate را دریافت می کنند که مجوز ورود به دانشگاه برای آنها صادر می شود. دانش آموزان در پایان سال تحصیلی نمره شخصی را دریافت می کنند که مجوز ورود به دانشگاه برای آنها صادر می شود. در پایان سال تحصیلی نمره شخصی را دریافت می کنند که هر دانشگاه برای شرط ورود این نمره را مورد ملاک قرار می دهد.

لازم به ذکر است که دانش آموزان برای محل زندگی خود، گزینه های متفاوتی را دارند. از جمله انواع اسکان می توان به اسکان به همراه قیم در مدارس شبانه روزی و هم خانه شدن با یک خانواده استرالیایی اشاره کرد. برای ورود به دبیرستان های استرالیا، نیازمند ارائه مدارک تحصیلی خود در ایران می باشید تا این مدارس به شما پذیرش می دهند.

تحصیل کارشناسی در استرالیا

متقاضیان تحصیل در استرالیا برای ورود به مقطع کارشناسی می بایست گواهی مبنی بر اتمام ۱۲ سال تحصیلی خود را جهت اخذ پذیرش ارائه دهند. امکان دارد که دانشجویان حتی با داشتن مدرک پیش دانشگاهی، احتیاج به گذراندن دوره های foundation در استرالیا را داشته باشید.

مدت زمان دوره های کارشناسی در کشور استرالیا به صورت معمول ۴ سال به طول می انجامد. به صورت معمول شرایط ورود به دانشگاه های کشور استرالیا به صورت یکسان می باشد ولی برخی از دانشگاه ها شرایط و ضوابط خاص خود را دارند.

نمره ATAR از مهم ترین فاکتورهای قبولی در دانشگاه های مورد نظر می باشد. دانشجویانی که مقطع پیش دانشگاهی خود را در کشور استرالیا سپری کرده باشند، در پایان سال نمره ATAR را دریافت می کنند. که به صورت مثال برای ورود به رشته های پزشکی حداقل نمره ۹۰ از ۱۰۰ امتیاز را باید کسب کنند.

معادل آن در ایران، معدل سال ۱۲ سال تحصیل می باشد که در حال حاضر و نظام جدید، معدل دیپلم مورد بررسی قرار می گیرد. فلذا در صورت داشتن معدل مناسب، شانس خود را برای ورود به دانشگاه های برتر افزایش دهید.

دانشجویان باید در نظر بگیرند هزینه خدمات و امکانات دانشجویی حائز اهمیت است. برخی از دانشگاه ها آن را پرداخت نمی کنند که معادل ۲۹۴ دلار می باشد. از همین رو اطمینان حاصل کنید که این هزینه را پرداخت کرده اید. دانشجویان به صورت معمول برای اطلاع از شرایط دقیق رشته مورد نظر می توانند به وب سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنند تا از آخرین تغییرات ممکن مطلع شوند.

از دیگر مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کشور استرالیا، مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی می باشد. نمره حداقل ۶ در آزمون آیلتس و یا نمرات هم تراز در آزمون تافل برای ورود به دانشگاه های استرالیا الزامی است. دانشجویان در صورت عدم بهره مندی از نمره زبان، می توانند دوره ای را قبل از شروع دانشگاه سپری کنند.

کارشناسی ارشد در استرالیا

مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

دوره های کارشناسی ارشد به صورت معمول ۲ سال به طول می انجامد ولی در برخی دانشگاه ها دوره های یک ساله هم برگزار می شود. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در استرالیا با ارائه سوابق آموزشی که شامل مدرک کارشناسی و پایان ۱۲ سال تحصیلی می باشد.

از نکات حائز اهمیت برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور استرالیا می توان به معدل اشاره کرد. هریک از دانشگاه های استرالیا برای اعطای پذیرش حداقل معدلی را اعلام می کنند. دانشجویان به صورت معمول برای ورود به دانشگاه ها حداقل نمره ۱۴ را نیاز دارند.

هر دانشگاه در کشور استرالیا بازه های زمانی مشخصی را برای ثبت نام اعلام کرده اند. به صورت معمول بازه های زمانی پذیرش در اواخر ماه اکتبر-اواسط نوامبر و در تاریخ اواسط آوریل تا اواسط ماه (می) می باشد. دانشجویان با اطلاع از شرایط تحصیل در استرالیا می توانند با آگاهی کامل انتخاب های خود را انجام بدهند.

دوره های کارشناسی ارشد:

به صورت کلی مقطع کارشناسی ارشد در کشور استرالیا به دو صورت میسر می باشد. دانشجویان می توانند دوره های پژوهش محور(Research) و آموزش محور (coursework) را انتخاب کنند.

دوره های آموزش محور بیشتر تمرکز بر روی دانش پیشرفته در محیط کاری حرفه ای می باشد. حضور دانشجویان در کلاس ها اجباری می باشد. دوره های پژوهش محور همانطور که از نام دوره مشخص است، بیشتر زمینه تحقیقات دانشجویان ارتقا پیدا می کند. دانشجویان برای ورود به این دوره ها همانند شرایط دکترا عمل می کنند. این نکته بدین معناست که باید تایید از یک استاد راهنما را برای تحصیل در استرالیا داشته باشند.

زبان تدریس:

دوره های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در کشور استرالیا به زبان انگلیسی ارائه می شود. دانشجویان برای اخذ پذیرش مدرکی دال بر تسلط زبان به دانشگاه ارائه دهند. نمره مورد نیاز برای دوره های کارشناسی ارشد به صورت معمول بین ۶٫۵ یا ۷ است.

مقطع دکترا در استرالیا

به صورت معمول دوره های دکترا در کشور استرالیا بین ۳ الی ۵ سال به طول می انجامد. هر دانشگاه شرایط متفاوتی را از دانشجویان بین المللی خود طلب می کند. دانشجویان باید سوابق درخشانی همچون معدل مناسب، مقالات معتبر،نمره مناسب زبان و در صورت داشتن GRE و GMAT به دانشگاه ارائه دهند تا شانس پذیرش خود را افزایش دهند. دانشجویان در ابتدای راه خود برای تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا، نیازمند تایید از یک استاد راهنما و پس از آن به دنبال فراهم کردن شرایط دانشگاه می باشند.

اخذ بورسیه:

به صورت کلی شرایط بورسیه بسیار متفاوت نمی باشد و دانشجویان تمام مدارک ذکر شده را نیاز دارند. رقابت در دکترا نسبت به سایر مقاطع بیشتر می باشد و دانشجویان باید سوابق بهتری را ارائه دهند. شرایط معمول دانشگاه ها شامل فاکتورهای زیر می باشد:

  1. مدرک معتبر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
  2. ریز نمرات
  3. مدرک زبان
  4. پروژه های تحقیقاتی مناسب
  5. پروپزال
  6. توصیه نامه اساتید
  7. معدل مناسب

مهم ترین فاکتور برای اخذ بورسیه مبحث پروپزال می باشد. اولین قدم برای تهیه پروپزال هدف شما برای پروژه تحقیقاتی می باشد. پروپزال نویس به صورت کلی نیازمند دانش به خصوصی می باشد که دانشجویان می توانند اطلاعات موردنظر را کسب کنند و پس از آن اقدام به پروپزال نویسی کنند.

زبان تدریس:

دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور استرالیا، مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی را باید ارائه دهند. دانشجویان برای تحصیل در استرالیا، یکی از مدارک معتبر مثل آیلتس، تافل و یا PTE مورد نیاز است.

  1. مدرک زبان آیلتس نمره ۷
  2. مدرک زبان تافل با نمره ۷۹
  3. مدرک PTE با نمره ۵۰

همچنان دانشجویان می توانند برای اخذ مدرک آیلتس در دوره های کوتاه مدت موسسه زبان آریاناپارس شرکت کنند تا در کم ترین زمان ممکن به بهترین نتایج خود برسند.

شرایط بورسیه:

دولت استرالیا بودجه ای را برای بورسیه های بین المللی در نظر گرفته است که دانشجویان بین المللی می توانند از آن بهره مند شوند. کشور استرالیا ۴ نوع بورسیه در نظر گرفته است که دانشجویان در مقاطع مختلف می توانند با فراهم کردن شرایط و ضوابط مورد نیاز از بورسیه های موجود استفاده کنند.

به طور مثال برای دانشجویان که بیشتر از ۶ ماه دوره ای را در کشور استرالیا انتخاب می کنند تا حداکثر ۱۸۵۰۰ دلار بورسیه در نظر گرفته می شود ولی دانشجویان برای اخذ بورسیه های موجود هرچه زودتر دست به اقدام بزنند.

دانشجویان در صورت احراز شرایط می توانند به عنوان RA و TA مشغول به تحصیل شوند و در حین تحصیل حقوق ماهیانه هم دریافت کنند. از دیگر حالت های بورسیه می توان به دریافت حقوق ماهیانه اشاره کرد که دانشجویان می توانند از آن بهره مند شوند.

حق کار و هزینه های تحصیل در استرالیا

دانشجویان در حین تحصیل در استرالیا می توانند از حق کار دانشجویی خود بهره مند شوند. به صورت معمول دانشجویان هفته ای ۱۰ الی ۲۰ ساعت مجوز کار دریافت می کنند. حق کار به عنوان درآمد دانشجویان به حساب می آید و می توانند بخشی از هزینه های تحصیل در استرالیا را پوشش دهند. طبق قوانین کار در کشور استرالیا به ازای هر ساعت کاری بین ۱۳ تا ۱۵ دلار به دانشجویان تعلق می گیرد.

نکته حائز اهمیت، پیدا کردن کار دانشجویی به عوامل بسیاری بستگی دارد. از جمله پارامترهای تاثیر گزار می توان به سطح آگاهی فرد از زبان کشورها، تجربه کاری، ویژگی های شخصی فرد، زمان ورود مشخص به کشور و چندین عامل دیگر بستگی دارد. تجربه ارزشمند وکلای موسسه مهاجرتی آریاناپارس مبین این مطلب است که فقط به دلیل ویژگی های شخصی متفاوت مثل وفق پذیری با محیط و سطح ارتباط است.

هزینه های تحصیل در استرالیا

شهریه های دانشگاه در مقطع لیسانس پایین تر از سایر مقاطع تحصیل در استرالیا می باشد. به صورت کلی شهریه های دانشگاه ها متناسب با رتبه دانشگاهی و رشته مورد انتخاب متفاوت است. هزینه های تحصیل در رشته های مهندسی، علوم پایه و رشته های مرتبط با پزشکی بالاترین نرخ را به خود اختصاص می دهند که به صورت میانگین بین ۲۲ تا ۵۰ هزار دلار استرالیا می باشد.

رشته هایی همچون هنر، اقتصاد و سایر رشته هایی که واحدهای آزمایشگاهی کمتری دارند میانگین بین ۱۵ تا ۳۰ هزار دلار هزینه دارد. در مقطع کارشناسی بورسیه های کمتری موجود است. از همین رو دانشجویان، هزینه های تحصیل خود را باید تامین کنند.

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به شرایط هر فرد که شامل رشته انتخابی و دانشگاه مورد نظر می باشد. به صورت معمول هزینه تحصیل در استرالیا بین ۲۰ تا ۳۷ هزار دلار در نظر گرفته می شود. فقط باید به این نکته اشاره کرد که هزینه های خدماتی دانشگاه را هم در نظر بگیرید.

هزینه های زندگی در استرالیا

دانشجویان برای ادامه تحصیل در استرالیا مستلزم پرداخت هزینه می باشند. برای زندگی در استرالیا برای یک فرد مجرد و طبق خواسته سفارت ۱۹/۸۳۰ دلار استرالیا و به ازای همسر خود ۶/۹۴۰ دلار و به ازای هر فرزند ۲/۹۷۰ دلار استرالیا را در حساب خود داشته باشند. هزینه های ذکرشده شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل در استرالیا می باشد.

ذکر این مطلب از اهمیت بالایی برخوردار است که هر فرد که قصد ادامه تحصیل در استرالیا را داشته باشد. قبل از مراجعه به سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی نشان دهد که هزینه یکسال زندگی و تحصیل در آن تامین شده باشد.

نحوه درخواست ویزای تحصیلی استرالیا

برای تحصیل در استرالیا، باید مستقیما به موسسه انتخاب شده به صورت آنلاین درخواست پذیرش ارسال شود. نیازهای ورود بین دانشگاه ها متفاوت است، بنابراین قبل از آغاز روند درخواست، این جزئیات باید مورد بررسی قرار گیرد.

لازم به ذکر است در حال حاضر دانشجویان از طریق ساب کلاس ۵۰۰ می توانند برای ویزای تحصیلی کشور استرالیا اقدام نمایند. برند آریاناپارس تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در ایران می باشد. دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در استرالیا برای بررسی شرایط موجود می توانند با مشاورین موسسه آریاناپارس در ارتباط بوده و از تجارب این عزیزان بهره مند شوند.

مدارک لازم برای تحصیل در استرالیا

ما در این مطلب قصد داریم شما را مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا آشنا کنیم این مدارک ضروری به شرح زیر است:

  1. ارائه ی مدارک معتبر هویتی مانند شناسنامه، پاسپورت دارای اعتبار، عکس پرسنلی
  2. ارائه ی گواهی معتبر عدم سوء پیشینه و جرایم خلافکاری برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا الزامی است.
  3. ارائه ی مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات با ترجمه به زبان انگلیسی
  4. اگر دانشجو دارای مدرک معتبر مرتبط با آموزش زبان انگلیسی در سطوح مختلف آیلتس و تافل است باید برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا به دانشگاه مورد نظر ارائه دهد.
  5. ارائه ی گواهی معتبر تحت عنوان انگیزه‌نامه یا توصیه‌نامه برای تحصیل در مقطع ارشد و دکتری ضروری است.
  6. ارائه ی سوابق کاری و تحصیلی به همراه کپی مدارک
  7. ارائه ی گواهی های لازم برای اثبات تمکن مالی و پرداخت هزینه های مربوط به کار یا تحصیل
  8. تکمیل بدون نقص مدارک مربوط به اخذ ویزای تحصیلی استرالیا
  9. شما باید فیش واریزی مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه خود را ارائه دهید
  10. ارائه ی نامه ی پذیرش یا تاییدیه تحصیلی از دانشگاه مورد نظر برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا الزامی است.
  11. شما باید گواهی معتبری را مبنی بر تایید سلامت پزشکی خود به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید

اقامت پس از تحصیل در استرالیا

۱. اقامت پس از تحصیل از طریق کاریابی

دانشجویان می توانند پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در استرالیا از طریق استخدام در شغل مورد نظر و تحویل گواهی کارفرمای خود نوع ویزا را از تحصیلی به کاری تغییر دهند و به این ترتیب اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند.

۲. اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات خود می توانند از طریق سرمایه گذاری در پروژه های کاری مختلف اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند ضمن اینکه از حمایت های دولت برخوردار می شوند.

۳. اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

دانشجویان می توانند از طریق ازدواج با شخصی که تابعیت این کشور را دارد اقامت دائم شان را در استرالیا پس از پایان دوره ی تحصیلات خود اخذ نمایند.

ضمن اینکه برای دریافت این مجوز لازم است شما تمکن مالی و محل اقامت خود را به صورت مشخص برای دولت این کشور به اثبات برسانید.

۴. اقامت پس از تحصیل از طریق پناهندگی

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات در این کشور می توانند از طریق ارائه ی دلایل کافی مبنی بر عدم بازگشت به کشور مبدا اقامت دائم شان را در استرالیا تحت عنوان پناهنده اخذ نمایند.

۵. اقامت پس از تحصیل از طریق تولد فرزند

والدینی که فرزندشان در خاک استرالیا متولد می شود می توانند با ارائه ی مدارک لازم اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نمایند.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی استرالیا

دلایل زیادی برای پذیرفته نشدن درخواست ویزای تحصیلی شما وجود دارد ما در ادامه ی این مطلب قصد دارین تا شما را با مهم ترین عوامل ریجکتی ویزای تحصیلی از سوی اداره ی کنسولگری استرالیا آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

  1. اگر مدارک هویتی شما دارای اعتبار قانونی نباشد و آسیب خورده و مخدوش شده باشد.
  1. اگر مدارک هویتی شما به صورت غیر حقیقی و جعلی باشد به احتمال زیاد پس از بررسی مدارک ارائه شده با درخواست شما مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی استرالیا موافقت نخواهد شد.
  2. اگر شما دلایل مناسبی را برای انگیزه ی خود از مهاجرت به استرالیا ارائه ندهید و اداره ی پلیس این کشور از نیت شما دچار ابهام شود ممکن است با درخواست شما موافقت نکند.
  3. اگر مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی استرالیا کامل نبوده و یا دارای نقص باشد.
  4. اگر متقاضی دارای سوء سابقه ی خلافکاری و جرایم کیفری و قضایی باشد ممکن است پس از بررسی پرونده شما پلیس این کشور به دلیل حفظ امنیت داخلی با درخواست تان موافقت نکند.
  5. اگر شما دارای سابقه ی بیماری های واگیردار و یا خطرناک باشید مانند ایدز، هپاتیت
  6. اگر نوع ویزای درخواستی با انگیزه ی واقعی تان مبنی بر مهاجرت به این کشور مطابقت نداشته باشد یعنی شما اقدام به اخذ ویزای تحصیل در استرالیا نمایید درحالی که برای کار کردن و یا سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت کنید.
  7. اگر شما دارای تمکن مالی مناسب برای مهاجرت به استرالیا نباشید و نتوانید مخارج مربوط به کار و یا تحصیل خود را بپردازید با پذیرش درخواست ویزای تحصیلی شما مخالفت می شود.
  8. اگر شما در گذشته برای دریافت ویزا از این کشور اقدام کرده باشید ولی به دلایل مختلفی از ویزای خود به درستی استفاده نکرده باشید ممکن است درخواست مجدد مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی استرالیا از سوی اداره ی کنسولگری این کشور پذیرفته نشود.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در استرالیا

  1. دانشگاه ملی استرالیا از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در استرالیا است که سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این دانشگاه به کشور استرالیا مهاجرت می کنند.
  2. دانشگاه سیدنی بر اساس انتخاب دانشجویان بین المللی بهترین دانشگاه برای تحصیل در استرالیا است و به دلیل ارائه ی خدمات آموزشی با کیفیت، دانشجویان بسیاری تمایل به تحصیل در این دانشگاه معتبر را دارند.
  3. دانشگاه ملبورن این دانشگاه بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته از دانشجویان بین المللی از جمله بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در استرالیا است. ضمن اینکه این موسسه ی آموزشی به ارائه ی خدمات علمی بسیار با کیفیت و مقالات استاندارد در حوزه های مختلف پزشکی، مدیریت، مهندسی و… می پردازد.
  4. دانشگاه نیوساوت ولز
  5. دانشگاه کوئینزلند
  6. دانشگاه موناش
  7. دانشگاه وسترن استرالیا
  8. دانشگاه آدلاید
  9. دانشگاه تکنولوژی سیدنی
  10. دانشگاه ولونگونگ
  11. دانشگاه نیوکاسل
  12. دانشگاه مک کواری
  13. دانشگاه کرتین
  14. دانشگاه تکنولوژی کوئینزلند
  15. دانشگاه آر ام آی تی
  16. دانشگاه دیکین
  17. دانشگاه استرالیای جنوبی
  18. دانشگاه گریفیث
  19. دانشگاه تاسمانیا
  20. دانشگاه سوینبرن
  21. دانشگاه لاتروب
  22. دانشگاه باند
  23. دانشگاه فلیندرز
  24. دانشگاه کانبرا
  25. دانشگاه جیمز کوک
  26. دانشگاه وسترن سیدنی
  27. دانشگاه ویکتوریا
  28. دانشگاه مرداک
  29. دانشگاه سنترال کوئینزنلند
  30. دانشگاه ادیت کوان
  31. دانشگاه چارلز داروین
  32. دانشگاه سادرن کوئینزنلند
  33. دانشگاه کاتولیک استرالیا
  34. دانشگاه چارلز استرت
  35. دانشگاه نیوانگلند
  36. دانشگاه سان شاین کوست
  37. دانشگاه نوتردام

بهترین رشته ها برای تحصیل در کشور استرالیا

در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید:

  1. مهندس شیمی از بهترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا است که سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این رشته به کشور استرالیا مهاجرت می کنند.
  2. مهندس مواد از بهترین رشته ها برای تحصیل در کشور استرالیا است و دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این رشته پر طرفدار به کشور استرالیا مهاجرت می کنند.
  3. مهندس عمران از بهترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا است که دانشجویان فارغ التحصیل از این رشته حقوق و مزایای بسیار مناسبی برخوردار هستند.
  4. مهندس برق
  5. مهندس الکترونیک
  6. مهندس مکانیک
  7. مهندس هوافضا
  8. مهندسی پزشکی
  9. مهندس کشاورزی
  10. مهندس محیط زیست
  11. مهندس صنایع
  12. مدیر منابع انسانی
  13. کارشناس تغذیه
  14. مدیر کارگاه ساخت
  15. مربی ورزش
  16. مدیر فروش و تبلیغات
  17. مدیر مهندسی
  18. مشاور یا کارشناس کشاورزی

شرایط تحصیل رشته گرافیک در استرالیا

گرافیک از رشته های جذابی می باشد که توانسته است متقاضیان زیادی را جذب خود کند . در این میان کشور استرالیا توانسته متقاضیان زیادی را برای مهاجرت تحصیلی جذب دانشگاه خود در رشته ی گرافیک کند افرادی که در رشته ی گرافیک شرکت می کنند نیازمند به یکسری از مهارت ها هستند ، برخی از مهارت ها در زیر ذکر شده است :

خلاقیت : فردی که به عنوان گرافیست از رشته ی گرافیک فارغ التحصیل می شود باید دارای خلاقیت برای ایده پردازی و انجام کارهای هنری داشته باشد .

ذوق هنری ، از دیگر مواردی که می تواند خلاقیت هر فرد را شکوفا کند ، ذوق هنری می باشد ذوق هنری باعث بالا رفتن مهارت در طراحی می شود .

مهارت خوب ارتباطی ، از دیگر موارد مورد نیاز برای هر فرد به عنوان گرافیست می باشد ، زیرا فرد گرافیست همواره و پیوسته با افراد زیادی در محیط کاری خود برخورد خواهد کرد و باید بتواند ارتباط خوبی برقرار کند .

از دیگر مهارت هایی که هر فرد گرافیست آن را به عنوان لازمه ی کار خود نیاز دارد ، کار با کامپیوتر و توانایی استفاده از نرم افزار های گرافیکی می باشد .
چند نمونه نرم افزار های گرافیکی یک فرد گرافیست نیازمند آن است ، عبارتند از :

  • Photoshop
  • flash
  • corel
  • premiere
  • Illustrator
  • fire works
  • In Design
  • Visio
  • ۳D studio max

بنابراین افرادی که فارغ التحصیل در رشته ی گرافیک می شوند و اگر قصد ورود به بازار کاری را دارند باید حتما مهارت های کافی را در استفاده از نرم افزار های ذکر شد داشته باشند .

البته قابل ذکر است که افراد متقاضی در رشته ی گرافیک در کشور استرالیا دارای شرایط کاری مناسبی هستند و میزان درآمد افراد گرافیست در کشور استرالیا سالیانه مبلغی حدود بر ۰۰۰/۴۸ دلار می باشد .

افراد متقاضی برای دانشگاه های کشور استرالیا از مزیت گرفتن اقامت استرالیا پس از پایان دوره تحصیلی و فارغ التحصیلی برخوردار هستند.

چند نمونه از دانشگاه های برتر در کشور استرالیا که در رشته ی حقوق فعالیت می کنند عبارتند از :

استرالیا,استرالیا,استرالیا

Queensland university of Technology

از معتبرترین دانشگاه ها برای تحصیل در استرالیا محسوب می شود ،؟ دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود و امکاناتی از قبیل خوابگاه ، مجموعه های ورزشی ، کتابخانه و سالن های نمایشی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد . میزان هزینه ی تحصیلی برای افراد بومی کمتر از افراد غیربومی است . تعداد دانشجویان این دانشگاه به ۲ دسته تقسیم شده است ۰۰۰/۴۵ دانشجوی بومی و ۰۰۰/۶ دانشجوی غیربومی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند و همواره پذیرای دانشجویان بسیاری از سرتاسر جهان می باشد

university of new castle

از دیگر دانشگاه های پرطرفدار در کشور استرالیا می باشد و توانسته است رتبه ی ۲۰۱ جهانی را بخود اختصاص دهد . دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود از این رو یکی از مدارک مورد نیاز در این دانشگاه مدرک زبان آیلتس و یا تاقل می باشد . این دانشگاه به دانشجویان خود امکاناتی از قبیل خوابگاه ، کتابخانه ، مجموعه های ورزشی را ارائه می دهد . میزان هزینه تحصیل برای دانشجویان بومی و غیر بومی متفاوت می باشد و افراد غیر بومی هزینه تحصیلی بیشتری می پردازند .

Charles Darwin university

از دیگر دانشگاه های معتبر در کشور استرالیا که توانسته است رتبه ی ۲۵۱جهانی را کسب کند . دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود و دانشگاه امکاناتی از قبیل خوابگاه ، مجموعه های ورزشی و کتابخانه را در اختیار دانشجویان خود قرار داده است . مدرک زبان مورد نیاز برای این دانشگاه مدرک ILETS 6.5 می باشد . میزان هزینه های تحصیلی برای افراد بومی کمتر از افراد غیر بومی است .

البته تمام دانشگاه های کشور استرالیا به اینجا ختم نمی شوند و دانشگاه های متعددی در زمینه ی گرافیک فعالیت می کنند ، البته قابل ذکر است هر یک از دانشگاه ها با توجه به شرایط محیطی و امکانات متعدد ، دارای هزینه تحصیلی متفاوتی است.

رشته داروسازی در استرالیا

از دیگر رشته های پر طرفدار بین دانشجویان ، رشته ی داروسازی می باشد . دانشگاه هایی که در رشته ی داروسازی در کشور استرالیا فعالیت می کنند ، مدارکی بین المللی به متقاضیان خود ارائه می دهند . از این رو رشته ی داروسازی در استرالیا توانسته است طرفداران بسیاری را جذب خود کند .

داروسازی از دسته حرفه هایی می باشد که همواره دارای بازار کاری دائم و روبه رشد است و در زمینه ی دارو و درمانی برای مداوای یک بیمار به عنوان متداول ترین شیوه در دنیا محسوب می گردد . رشته ی داروسازی از زیر مجموعه و گرایش های رشته ی علوم پزشکی می باشد که در رابطه با تولید و ساخت دارو تخصص دارد و فرد متقاضی در این رشته واحدهای مربوطی در رابطه با نحوه ی داروسازی و بهداشت های مربوطه می گذرانند .

افرادی که در دانشگاه های برتر به تحصیل در استرالیا می پردازند، در پایان دوره ی تحصیلی و فارغ التحصیلی می توانند برای اقامت کشور استرالیا اقدام کنند و پس از گذراندن دوره های اداری از شهروندان کشور استرالیا محسوب می شود.

چشم انداز شغلی برای داروسازان در کشور استرالیا در رتبه ی خوبی قرار دارد و افرادی که تمایل به کار در این زمینه را دارند می توانند با داشتن حداقل مدرک لیسانس جایگاهی مناسب در بازار کاری پیدا کند . نکته ی قابل ذکر ، متقاضیان رشته ی داروسازی هنگام ورود به بازار کار باید امتحانی تحت عنوان APEC را بدهند که توسط این آزمون میزان بار علمی هر فرد سنجیده می شود .

کشور استرالیا با دارا بودن دانشگاه های متعددی توانسته دانشجویان بسیاری را جذب خود کند . چند نمونه از دانشگاه های برتر کشور استرالیا عبارتند از :

استرالیا,استرالیا,استرالیا

University Of Tasmania

از دانشگاه های معتبر در کشور استرالیا می باشد که دارای جایگاه ۲۰۱ جهانی می باشد دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود و دانشگاه امکاناتی از قبیل خوابگاه ، کتابخانه و مجموعه های ورزشی را برای دانشجویان خود قرار می دهد میزان هزینه تحصیل برای دانشجویان بومی متفاوت از دانشجویان غیر بومی می باشد . به عبارت دیگر دانشجویان بومی هزینه ی کمتری به نسبت دیگر دانشجویان غیر بومی پرداخت خواهند کرد .

La Trobe University

از دیگر دانشگاه های کشور استرالیا برای مهاجرت تحصیلی می باشد که جایگاه ۳۵۱ جهانی را بخود اختصاص داده است . طول دوره ی تحصیلی به مدت ۲ ساله و ۴ ساله برگزار می شود و دانشجویان باید بصورت تمام وقت در کلاس ها حضور پیدا کنند ، تدریس دروس به زبان انگلیسی صورت می گیرد و دانشگاه امکاناتی از قبیل خوابگاه ، کتابخانه ، سالن نمایش و مجموعه های ورزشی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد . میزان هزینه تحصیلی مبلغی بالغ بر ۰۰۰/۵۰۰/۳۳ دلار الی ۰۰۰/۴۰۰/۳۶ دلار در سال می شود که افراد بومی هزینه کمتری برای تحصیل پرداخت خواهند کرد .

Griffith University

از دیگر دانشگاه ها در زمینه ی داروسازی می باشد که توانسته است رتبه ی ۲۵۱ جهانی را بخود اختصاص دهد . طول دوره ۳ ساله می باشد و دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند . دانشجویان در حال تحصیل می توانند از امکاناتی مانند خوابگاه ، مجموعه های ورزشی و کتابخانه بهره مند شوند . میزان هزینه تحصیلی در این دانشگاه مبلغی بالغ بر ۰۰۰/۰۰۰/۳۱ دلار در سال می باشد .

استرالیا,استرالیا,استرالیا

The University Of Queens Land

از دانشگاه های برتر در کشور استرالیا می باشد و توانسته است رتبه ی ۶۰ جهانی را به خود اختصاص دهد . در دانشگاه Queens Land رشته ی داروسازی در ۶ دوره ی مجزا برگزار می شود که افراد متقاضی می توانند وابسته به شرایط خود دوره ای مناسب را انتخاب کنند . طول دوره های تحصیلی از ۱ سال الی ۶ سال می باشد و در طی تحصیل دانشجویان می توانند از امکانات ارائه شده توسط دانشگاه بهره مند شوند . میزان هزینه ی تحصیلی در هر سال ، مبلغی بالغ بر ۰۰۰/۲۶۴/۲۱ الی ۰۰۰/۵۲۰/۴۵ دلار می باشد .

James Cook University

دانشگاهی است که رتبه ی ۲۵۱ جهانی را بخود اختصاص داده اس . طول دوره ی تحصیلی به مدت ۴ سال می باشد و دانشجویان هزینه ای بالغ بر ۰۰۰/۰۰۰/۳۳ دلار در سال برای تحصیل می پردازند دانشجویان در حال تحصیل می توانند از امکاناتی چون خوابگاه ، کتابخانه ، مجموعه های ورزشی بهره مند شوند ، قابل ذکر است میزان هزینه تحصیلی برای افراد بومی و غیر بومی متفاوت می باشد

Monash University

از برترین دانشگاه های کشور استرالیا می باشد و رتبه ی ۷۴ جهانی را به خود اختصاص داده است . رشته ی داروسازی در ۲ دوره ی مجزا در این دانشگاه برگزار می شود که افراد متقاضی می توانند با توجه به شرایط خود در یکی از دوره ها شرکت کنند . طول دوره ها ۳ الی ۴ ساله می باشد و متقاضیان باید هزینه ای بالغ بر ۰۰۰/۵۰۰/۴۱ دلار در سال بپردازند و دانشگاه Monash امکاناتی از قبیل خوابگاه ، مجموعه های ورزشی ، کتابخانه و سالن نمایش را به دانشجویان خود ارائه می دهد .

University Of Sydney

بهترین و برترین دانشگاه استرالیا محسوب می شود و رشته ی داروسازی را در پنج دوره ی مجزا ارائه می دهد . دانشجویان در این دانشگاه از بهترین امکانات ممکن برخوردار می شوند . طول دوره ی تحصیلی از ۱ سال تا ۴ سال می باشد که دانشجویان وابسته به شرایط خود می توانند در دوره های متفاوت شرکت کنند . دانشجویان هزینه ی تحصیلی بالغ بر ۰۰۰/۵۰۰/۴۴ دلار الی ۰۰۰/۰۰۰/۴۹ دلار در سال می باشد که دانشجویان بومی هزینه ی کمتری می پردازند .

تمام دانشگاه ها به اینجا ختم نمی شود و دانشگاه های نام برده شده از برترین دانشگاه های استرالیا و برخاً جهان می باشد از دیگر نکات قابل ذکر ، داشتن مدرک های زبان است . افراد متقاضی غیر بومی باید دارای مدارک IELTS و یا TOFEL باشند و هنگام اقدام برای دانشگاه های کشور استرالیا مدارک زبان خود را همراه با دیگر مدارک خود ارائه دهند.

رشته عکاسی در استرالیا

رشته عکاسی در استرالیا از رشته ی پرطرفدار محسوب می شود و سالیانه افراد بسیاری قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های کشور استرالیا را دارند . در مقاله فوق ابتدا اطلاعات پایه ای درباره ی رشته ی عکاسی داده می شود و سپس موقعیت و دانشگاه های متعدد که در زمینه عکاسی در کشور استرالیا فعالیت دارند ذکر می شود .

عکاسی در لغت به معنی ثبت و ایجاد یک تصویر است ، که در دو مرحله صورت می گیرد . مرحله اول مربوط به پیدا کردن سوژه و ثبت آن توسط دوربین و مرحله دوم مختص به ظاهر کردن تصویر توسط وسایل مربوطه می باشد . فردی که رشته ی عکاسی را به عنوان حرفه اصلی خود انتخاب می کند عکاس نامیده می شود .

فرد عکاس باید دارای مهارت های فنی و هنری لازم برای عکس گرفتن از چهره های افراد اشیاء ، مکان ها و وقایع باشد . البته قابل ذکر است که رشته ی عکاسی دارای زیر مجموعه و گرایش های متفاوتی می باشد ، از عکاسی چهره گرفته تا عکاسی طبیعت ، عکاسی ورزشی ، عکاسی هنری و غیره به عنوان مثال ، فرد عکاسی که در زمینه ی عکاسی خبری مشغول است از مردم ، مکان ها ، رویدادهای ورزشی ، سیاسی ، اجتماعی که ارزش خبری داشته باشد برای روزنامه ها ، ژورنالها ، مجلات و تلویزیون عکس می گیرد .

البته نکته ای بسیار مهم و حائز اهمیت در مورد فرد عکاس می باشد ، فرد عکاس باید دارای دو خصلت باشد یک ، دارای ذوق هنری باشد . دو ، دارای توانایی بالا در برقراری ارتباط باشد .

استرالیا,استرالیا,استرالیا

زمینه و آینده کاری در رشته ی عکاسی

شغل عکاسی نیز مانند دیگر حرفه ها دارای سختی های مرتبط به خودش می باشد . گاهی فرد عکاس برای ثبت تصویری باید مسافت طولانی را طی کند ، تجهیزات سنگین و گران قیمتی را با خود حمل کند از دیگر سختی های شغل و حرفه ی عکاسی ، شرایط مختلف آب و هوایی می باشد.

زمانی که فرد در محیطی باز عکاسی می کند باید دقت بالایی در نگهداری از تجهیرات خود بکار ببرد ، البته قابل ذکر است که عکاسی در شرایط آب و هوایی مختلف نیازمند به مهارت های متفاوتی در عکاسی می باشد . معمولاً افرادی که به عنوان عکاسان تجاری ، خبری یا صنعتی در حرفه ی عکاسی مشغول هستند ، برای ثبت سوژه های خود باید سفرهای کاری داشته باشند از دیگر نکات قابل ذکر وظایف هر فرد به عنوان عکاس می باشد و فرد عکاس معمولاً در برخی از زمینه های کاری بصورت تخصصی کار می کند که در زیر قید شده است .

  • عمومی ، اجتماعی =˂ مانند ، مراسم ازدواج ، جشن ها و عکاسی از فردی
  • تبلیغاتی و انتشاراتی =˂ مانند تبلیغات ، جملات و نمایشگاه های عکس
  • مطبوعات و عکس های خبری =˂ مانند روزنامه ها و سایر انتشارات جدید
  • مد =˂ عکس برداری از مدل ها و لباس ها برای مجلات و کاتالوگ ها
  • شرکتی ( صنعتی تجاری ) بخش تبلیغات محصولات و خدمات
  • علمی یا پزشکی =˂ گزارش تحقیقات علمی و شرایط پزشکی و درمان

یکسری کارهای روزانه ای وجود دارد که هر فرد عکاسی باید آنها را انجام دهد . در ادامه مقاله چند نمونه از قبیل کارهای روزانه ذکر شده است .

=˂ صحیت و توافق با مشتریان درباره ی کار مورد نظر آنها
=˂ انتخاب و آماده سازی محل عکس برداری
=˂ تنظیم نور و تهیه ملزومات
=˂ گرفتن عکس
=˂ بررسی کیفیت عکس
=˂ چاپ عکس

و بسیاری دیگر از کارهای عمومی که هر فرد عکاس با آنها ارتباطات مستقیم دارد . البته قابل ذکر می باشد که هر فرد به یکسری از مهارت ها و توانمندی ها نیازمند است که چند نمونه از انها در زمینه قید شده :

=˂ خلاقیت و دید هنری که در این بخش فرد عکاس با توجه به خلاقیت و دید هنری خود باید توانایی انتخاب زاویه مناسب برای عکسبرداری را داشته باشد .

=˂ از دیگر مهارت ها که فرد عکاس باید از انها بهره مند باشد ، مهارت های فنی و علمی در عکاسی است
=˂ هر فرد عکاس باید از مهارت های ارتباطی بالایی برای ارتباط با مشتریان همکاران و دیگر افرادی که در ارتباط است برخوردار باشد .

=˂ صبر و تمرکز در عکس برداری از دیگر مهارت هایی می باشد که نیازمند به تمرین بسیار است ، هر فرد عکاس که دارای صبر و تمرکز بالایی در عکاسی باشد می تواند سوژه های هنری بهتری را ثبت کند .

=˂از دیگر نکات بسیار مهم در عکاسی دقت و توجه بالا می باشد ، که هر فرد عکاس باید از این ۲ مهارت برخوردار باشد .
=˂ از دیگر مهارت هایی که هر فرد همواره نیازمند است تا آن را گسترش دهد ، آشنایی با آخرین پیشرفت ها و فناوری ها در حوزه ی عکاسی می باشد . فرد عکاس باید با بروزترین تجهیزات و فناوری های جدید آشنایی کامل داشته باشد .
=˂ آخرین مهارت که هر فرد عکاس باید مهارت بالایی در آن داشته باشد ، توانایی بکار گیری از نرم افزارهای مرتبط و سیستم های کامپیوتری می باشد

عکاسان در کشور استرالیا دارای فرصت های شغلی متعددی هستند و می توانند در زمینه های تبلیغاتی ، روزنامه ها ، مجلات و شرکت های بزرگ کار کنند . درآمد سالیانه به صورت متوسط مبلغی بالغ بر ۸۰۰/۵۲ دلار می باشد که نسبت به دیگر کشورها میزان درآمد در حرفه ی عکاسی در کشور استرالیا چشم گیرتر می باشد .

البته قابل ذکر است که کشور استرالیا باید همواره داشتن تعداد زیادی دانشگاه در زمینه ی عکاسی توانسته است طرفداران خود را جذب کند . چند نمونه از دانشگاه های برتر در رشته ی عکاسی در ادامه مقاله آمده که می تواند اطلاعات پایه ای را برای شما عزیزان که قصد تحصیل در استرالیا را دارید به همراه داشته باشد .

استرالیا,استرالیا,استرالیا

۱. University of Technology Sydney

در دانشگاه های معتبر در کشور استرالیا می باشد ، دروس به زبان انگلیسی در این دانشگاه تدریس می شود و دانشگاه Technology Sydney ، ۳ دوره ی متفاوت در رشته ی عکاسی ارائه می دهد که افراد متقاضی وابسته به شرایط خود می توانند در هر یک از دوره های مد نظر شرک کنند دوره ها بصورت تمام وقت می باشد و دارای هزینه ی یکسانی در هر دوره می باشد و البته افراد بومی هزینه ی کمتری نسبت به افراد غیر بومی پرداخت می کنند ، میزان هزینه ها برای تحصیل بالغ بر ۴۹۰/۲۳ دلار آمریکایی می باشد که معادل آن به دلار استرالیایی ، به میزان ۰۰۰/۵۶۰/۳۱ دلار استرالیایی است ، دوره ها دارای طول زمانی ۱ ساله ، ۳ ساله و ۵ ساله است .

۲. Griffith University

از دیگر دانشگاه های کشور استرالیا می باشد که دوره های خود را با ۳ طول زمانی متفاوت به متقاضیان خود ارائه می دهد ، دوره ها دارای طول زمانی ۱ ساله ، ۳ ساله و ۴ ساله است البته هزینه ی تحصیل در این دانشگاه بطور متوسط بالغ بر ۸۴۰/۲۰ دلار آمریکا می باشد که معادل آن به دلار استرالیا ، در حدود ۰۰۰/۰۰۰/۲۸ دلار می شود . دانشگاه Griffith امکاناتی از قبیل ، خوابگاه ، باشگاه های ورزشی و کتابخانه را در اختیار متقاضیان خود قرار می دهد .

۳. University of South Australia

از دیگر دانشگاه های معتبر در جنوب استرالیا می باشد . دروس تدریسی به زبان انگلیس می باشد و دانشجویان از امکاناتی مانند مجموعه های ورزشی ، سالن های نمایشی ، خوابگاه و کتابخانه را به دانشجویان خود ارائه می دهد . این دانشگاه دارای یک دوره ی ۳ ساله می باشد و میزان هزینه ی تحصیل برای دانشجویان مبلغی بالغ بر ۹۰۵/۱۸ دلار آمریکایی است البته میزان هزینه ی تحصیل برای دانشجویان بومی و غیر بومی دارای تفاوت های کوچک از همان دوره تاسیس دانشگاه بوده

۴. RMIT University

این دانشگاه نیز توانسته است طرفداران بسیاری را جدب خود کند ، دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند و افراد متقاضی می توانند در چهار دوره ی ۱ ساله و ۳ ساله در رشته ی عکاسی تحصیل کنند . البته قابل ذکر است ، در این دانشگاه میزان هزینه ی تحصیل وابسته به طول دوره متفاوت است افرادی که در دوره های ۱ ساله شرکت می کنند ، هزینه ای بالغ بر ۰۰۰/۰۰۰/۱۹ دلار استرالیایی پرداخت می کنند و افرادی که در دوره های ۳ ساله شرکت می کنند مبلغی در حدود ۰۰۰/۷۶۰/۲۹ دلار استرالیایی بصورت سالیانه پرداخت می کنند که افراد بومی هزینه کمتری را پرداخت خواهند کرد .

تمام دانشگاه های کشور استرالیا که در زمینه ی عکاسی فعالیت می کنند به اینجا ختم نمی شوند بلکه ، دانشگاه های متعددی وجود دارند که افراد متقاضی وابسته به شرایط خود می توانند در دانشگاه های متعددی ادامه تحصیل نمایند .

 

 

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۱۲۰ پاسخ به “تحصیل در استرالیا”

    1. مجله مهاجرت گفت:

      سلام.وقت بخیر .
      در مورد هزینه تحصیل در استرالیا میشه راهنمایی بفرمایید؟

    2. ستاره گفت:

      سلام وقت بخیر برادر من ساکن استرالیا هستن ولی هنوز اقامت دائم و نگرفتن اما شغل ثابت و درآمد کافی دارن آیا می تونن به عنوان کسی که هزینه های تحصیل منو پوشش میده عمل کنن یا باید حتما اون مبلغ توی یه حساب ریالی تو ایران باشه و این که برای جبران معدل کارشناسی چه چیزی بهترین نتیجه رو میده من با ۳۳ سال سن و مدرک فوق لیسانس میتونم برای یه مستر دیگه اقدام کنم یا بخاطر وقفه بین لیسانس و فوق لیسانس ممکنه برام مشکل پیش بیاد

      • author15 گفت:

        سلام
        معمولا افرادی می توانند به عنوان حامی مالی شما در استرالیا اقدام نمایند که اقامت دائم این کشور را دارا باشند در غیر این صورت متقاضی باید تمکن مالی را اثبات نماید. یکی از شرایط مهم معدل تحصیلی است که باید مناسب باشد. اگر دارای گپ تحصیلی باشید باید به وسیله کار توجیه کنید.

    3. پوریا گفت:

      سلام دانشگاه فول فاند وجود داره در استرالیا ؟

      • author15 گفت:

        سلام
        معمولا فاند در مقطع دکتری ارائه می شود برای دریافت بورسیه در سایر مقاطع باید شرایط درسی مناسبی داشته باشید و دریافت بورسیه منوط به تائید دانشگاه می باشد.

    4. پوریا گفت:

      سلام
      وقت بخیر اینکه میگن تحصیل در استرالیا خیلی گرونه ایا دانشگاهی پیدا میشه که فول فاند باشه برای مقاطع فوق لیسانس و شما میتونید اینکارو انجام بدین؟

      • author15 گفت:

        سلام
        معمولا فاند در دوره دکتری ارائه می شود و برای دریافت بورسیه در سایر مقاطع باید شرایط مناسب درسی و تحصیلی داشت و اخذ بورسیه منوط به نظر دانشگاه می باشد.

    5. melina گفت:

      با سلام من یه دختر ۱۷ ساله دارم کلاس یازدهم با معدل ۲۰ . داره آیلتس میخونه و احتمالا تا ۶٫۵ رو بتونه بگیره به نظرتون بهتره برای دوازدهم اقدام کنه یا دانشگاه؟ و اینکه نمیخوام اینجا کنکور بده و آیا امکان داره براش بورسیه تحصیلی بگیرم؟از طرفی آیا امکانش هست من و همسرم و فرزند کوچکترم از راه ویزای دیگه ای همراهش بریم؟از نظر مالی هم مشکلی ندارم و میتونم هزینه های سالانه شو پوشش بدم خودم لیسانس علوم آزمایشگاهی و همسرم فوق لیسانس it دارن

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما بهتر است برای مهاجرت خانوادگی از طریق ویزای تحصیلی خود یا همسر برای مهاجرت اقدام نمائید تا فرزندان هم از طریق شما اجازه تحصیل رایگان داشته بااشند. مهاجرت به کانادا برای شما از نظر شانس اخذ ویزا ارجح است. پیشنهاد می کنیم بذرای دریافت مشاوره کاملتر با مشاورین آریاناپارس تماس حاصل فرمائید.

    6. Negar گفت:

      سلام دانشجوی رشته ی فناوری اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بهم گفتن ک شرایط کاری رشته ام در استرالیا خیلی خوبه الان ترم ۱ هستم و زمان مهاجرتم دوسال دیگه است میخواستم بدونم چطور میتونم ادامه تحصیل بدم در رشته مورد نظرم آیا اونا تحصیلات ایرانو قبول دارن یا دوره های خاص خودشون و دارن؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید در مقطع فوق لیسانس در این کشور اقدام نمایید، معمولا مدارک تحصیلی ایران مورد قبول استرالیا می باشد.

    7. محمد گفت:

      سلام
      ببخشید دانشجویی که فول فاند ماهانه ۲ هزار دلار برای مقطع دکتری بگیره بازم تمکن مالی لازمه، چون من با استاد صحبت کردم و ایشون گفتن که اکسپت میکنن ولی شرایط مالی ام مناسب نیست که ۱۳۰ ۱۴۰ میلیون تو حسابم باشه، یعنی هیچ تبصره ای برای کسایی که فول فاند از دانشگاه های خوب میگیرن سفارت قائل نمیشه، چون واقعا نمیتونم همچنین پولی رو تامین کنم، بنده فقط ۳۰ ۴۰ میلیون دارم که اونم خرج ویزا و پول بلیط میشه

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        اگر فول فاند شما همه هزینه های تحصیل و زندگی رو پوشش دهد با تمکن مالی کمتر هم ممکن است موافقت شود.

    8. KASRA گفت:

      خواستم تشکر کنم من پذیرش را از دانشگاه ایالتی کوییزلند گرفتم وبورسیه ای که دادن من فقط ۸ هزار دلار استرالیا سالیانه پرداخت خواهم کرد
      دو سال داشتم
      ۱٫ ویزایی که به من میدن چند ساله هستش؟ و ایا باید هر سال تمدید کنم
      ۲٫ الان هزینه های من برای ۱ سال جمعا ۲۸ هزار دلار استرالیا هستش و من این مبلغ را دارم میخواستم بدونم اگر من دکتری از استرالیا گرفتم این امکان وجود داره که من پست داک را از امریکا بگیرم؟
      خیلی ممنونم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        عموما دوره دکترا و ویزای تحصیلی ۴ ساله هست و می توان برای پست داک آمریکا اقدام کرد.

    9. شایان گفت:

      سلام من دانشجوی لیسانس رشته کامپیوتر هستم
      مدرک ۶.۵ ایلتسمو دارم و بودجه کافی برای رفتن به استرالیا رو دارم
      میخواستم بدونم اگر بخوام برای مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل بدم توی همون رشته کامپیوتر در استرالیا معدل کارشناسیم باید از چه پایه ای باشه که پذیرش و بتونم بگیرم؟
      حداقل معدل مورد نیاز من چنده
      ممنون از پاسختون❤

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        حداقل معدل مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاه های استرالیا ۱۴ می باشد.

    10. کسری گفت:

      سلام بنده ۲۸ سال سن دارم کارشناسی و ارشد از دانشگاه اصفهان با معدل ۱۸ و ۱۸:۲۰ ….۲ مقاله isi دارای مدرک پایان خدمت و ایلتس ۷ و سرمایه در حد ۱۳ هزار دلار استرالیا و تمام هدفم بورسیه هستش رشته مهندسی برق
      در حال حاضر در حال مکاتبه با استاد راهنما هستم اما برای بورسیه شدن این کافی نیست میشه بگید لطفا با این شرایط کافی است
      ۱٫ایا اگر سال اول که گفتید حدودا ۳۰ هزار دلار استرالیا اگر این مبلغ همینجا پرداخت بشه ممکنه با کار دانشجویی هزینه هارا پوشش داد که دیگه احتیاجی به ایران نباشه؟
      ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل به صورت بورسیه علاوه بر رزومه ی تحقیقاتی مناسب داشتن پروپوزال مناسب که مورد نظر استاد دانشگاه مقصد باشد نیاز است و به شما کمک شایانی میکند.
        در صورتی که بخواهید هزینه های تحصیل را خودتان پرداخت کنید باید در ابتدا بودجه سال اول را برای زندگی و تحصیل در استرالیا را در حساب داشته باشید تا بتوانید ویزای تحصیلی این کشور را از آفیسر بگیرید. درآمد حاصل از حق کار دانشجویی شما میتواند هزینه های زندگی شما در این کشور که مبلغی حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار است را پوشش دهد.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        با سلام و احترام
        حق کاری مقطع دکتری در کشور استرالیا ۳۰ ساعت در هفته است. که با توجه به این مقدار و اخذ بورسیه قادر خواهید بود هزینه های زندگی خود را پوشش دهید.

    11. 2493 گفت:

      سلام خسته نباشید. حتی اگه بورسیه هم بشیم باید هزینه ی یک سال زندگی رو داشته باشیم؟؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        بستگی به مبلغ بورسیه که برای شما تعیین شده است دارد. چنانچه آن بورسیه تمامی هزینه های شما را پوشش دهد دیگر نیازی به داشتن تمکن مالی نمی باشد.

    12. صبا گفت:

      سلام. من ۲۳ سالمه و در حال حاضر ارشد برق دانشگاه امیرکبیر رو میخونم و یک سال از ارشدم رو خوندم و تا اینجا معدل ارشدم بالای ۱۸ هست و کارشناسی دانشگاه تبریز رو خونده بودم با معدل بالای ۱۶، معدل کل دیپلم و پیش دانشگاهی بالای ۱۹ از مدرسه تیزهوشان دارم و الان زبان میخونم ولی امتحان تافل یا آیلتس هنوز ندادم، ایا با شرایط من امکان پذیرش فول فاند از دانشگاههای خوب استرالیا یا کاناداوجود داره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای گرفتن بورسیه در مقطع دکتری از کشورهای کانادا یا استرالیا شما نیازمند داشتن رزومه تحصیلی خوب که شامل حداقل دو مقاله isi, معدل بالای ۱۷, آیلتس بالای ۶٫۵و…. است می باشید.

    13. Neda گفت:

      سلام من دانشجو ترم ٩ دکتری دامپزشکی هستم
      آیلتس ۶.۵ دارم می خواستم بدونم امکان تغییر رشته از دامپزشکی به پزشکی در استرالیا وجود داره؟این از اول بخونم یا برای یک تخصص اقدام کنم مثل رشته چشم پزشکی

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما چنانچه قصد اقدام برای رشته ی پزشکی در استرالیا را داشته باشید به خاطر شرایط سنی ممکن است شانس ویزای شما کمتر شود. به همین دلیل بهتر است برای تخصص اقدام نمایید.داشتن مدرک زبان آیلتس ۷ الزامی می باشد.

    14. شهلا گفت:

      سلام یه سوالی داشتم اگه تو ایران مدرک کارشناسی پرستاری رو داشته باشی وبا ۸ سال سابقه کاری با ویزای تحصیلی مهاجرت بکنی تا ۱ ساله در دانشگاه استرالیا ادامه بدی و بعد از فارغ التحصیل شدن وبعد تو بیمارستان استرالیا مشغول کار بشی ایا براحتی میتوان این کارو کرد و چقدر هزینه بر است همراه همسر و فرزند بری میتونید در این مورد توضیح بیشتری بدید

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان انجام این پروسه می باشد بعد از پیدا کردن کار می توانید در خواست ویزا برای همسر و فرزند خود نیز بدهید.هزینه ی یکسال تحصیل و زندگی حدود ۳۰ هزار دلار می شود.

    15. amir گفت:

      سلام
      در مورد هزینه ها سوال داشتم
      برای خارج شدن از کشور باید ۱۹/۸۳۰ دلار تو حساب باشه یا کمتر هم ممکنه؟ مثلا ۷۰۰۰ دلار

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما برای رفتن از طریق تحصیلی به استرالیا حتما هزینه ی یکسال تحصیل وزندگی خود را باید داشته باشید.

    16. سحر گفت:

      سلام وقت بخیر
      توی برخی پاسخ ها نمره زبان متفاوت بیان شده.می خواستم بپرسم برای رشته تربیت بدنی با ١ مقاله isi و ١داخلی که توی یه کنفرانس بین المللی برگزار شده توی ایران به صورت سخنرانی انجام شده و معدل بالا و چندین مدرک مربیگری و توجیه کار همراه با بیمه و سابقه تحصیل برای گپ ٧ ساله امکان گرفتن بورسیه وجود داره؟سپاس.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        بستگی دارد برای چه مقطع تحصیلی شما قصد اقدام دارید.چون بیشتر بورسیه ها به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند. گپ تحصیلی جزو مواردی می باشد که حتما باید قابل توجیه باشد تا مورد پذیرش واقع شود.

    17. فاطیما گفت:

      سلام.خسته نباشید. برای گرفتن ویزای دانشجویی و تحصیل در مقطع فوق لیسانس نیازی به دادن کنکور ارشد در ایران هست؟یا فقط مدارک دوره کارشناسی و ترجمه آنها کافیه؟
      من دانشجوی سال آخر لیسانس هستم و نمیدونم لازمه کنکور ارشد بدم یا نه. و اینکه معدل دوره کارشناسی مهم تره یا اعتبار دانشگاه؟

      باتشکر

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام خیر نیازی نیست کنکور بدین فقط باید مدرک ۶.۵ آیلتس رو هم داشته باشید.

    18. عسل گفت:

      سلام ببخشید من ۲۶سالمه و لیسانس زیست پیام نور دارم اما معدل دیپلمم خوبه.میخوام تو رشته علوم آزمایشگاهی یا پرستاری ادامه بدم.بنظرتون ایران ارشد بگیرم یا برا کارشناسی مجدد برم خارج چه کشوری؟ لطفا راهنمایی کنید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام شما بهتر است به خاطر شانس ویزاتون برای ارشد اقدام نمایید. ولی اجازه ی تغییر رشته به صورت کلی به شما داده نمی شود.

    19. A.B گفت:

      سلام خسته نباشید
      جهت اخذ ویزای دانشجویی استرالیا, از چه کشورهایی امکان پذیر هست؟ من ویزای دانشجویی مالزی دارم. آیا از مالزی می توانم برای ویزای استرالیا اقدام کنم. چون زمان اپلای آدرس سفارت استرالیا جهت اخذ ویزا را می خواهد. من می توانم آدرس سفارت استرالیا در مالزی را بدهم یا حتما از ایران باید اقدام کنم.
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اگر حد اقل ۶ ماه از کشور ثالثی اقامت داشته باشید میتوانید از سفارت آن کشور برای کشور هدف اقدام نمایید

    20. آنا گفت:

      با سلام
      معدل کارشناسی ارشد بنده ۱۵.۵ هست از دانشگاه امیرکبیر
      پروژه تجربی با یک مقاله
      آیا شانسی برای بورسیه دکترا هست؟ در دانشگاهی غیر از گروه ۸

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای اخذ بورسیه دو موضوع مهم و الزامی جهت اخذ بورسیه های تحصیلی و نه استانی(در ایتالیا بورسیه dsu استانی محسوب میشه) ، این هست که فرد متقاضی باید حتما دارای مقالات و پژوهش های بین المللی باشد تا نظر استاد با دادن بورسیه به ایشان مساعد باشد(ترجیحا isi) و دوم داشتن مدرک آیلتس ترجیحا ۷ هست . معدل هم اگر مقاله قوی باشد میشه پوشش داد

    21. فِرِش گفت:

      با سلام
      میخواستم بدونم شرایط مهاجرت برای مجردها ساده تره یا برای متأهل ها؟
      هر دو دارای کارشناسی ارشد از دانشگاه خواجه نصیر بدون مقاله ISI

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        فرقی نداره اگر برای تحصیل بخواهید اقدام کنید . متاهل ها هزینه زندگی مضاعفی در خارج دارند

    22. مهمان گفت:

      سلام
      ٢٨ ساله ام. ارشد دانشگاه شریف دارم و در حال حاضر سال اول دکترا هستم.
      معدل کارشناسیم ١٨.۵ و کارشناسی ارشدم ١٧.۵ است. معدل دکترام هم در حال حاضر ١٩ است.
      نمره آیلتس ٧ دارم.
      توصیه نامه های خوبی میتوانم بگیرم.
      مقاله isi ندارم ولی در یک مقاله مشترک که من نفر اصلی نیستم، اسمم هست.

      شانس من برای گرفتن full found برای دکترای استرالیا چقدر است؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام با توجه به شرایطتون شانستون برای بورسیه شدن زیاد است

    23. محمد گفت:

      سلام.من کلاس دهمم رو با رشته عمران تموم کردم و تصمیم برای ادامه تحصیل در کشور استرالیا رو دارم.آیا امکان مهاجرت هست یا فقط برای دانشگاه میتونم از کشور خارج بشم؟اگه میشه رفت هزینه هاش به طور میانگین چقدر هستش

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        میتونید برای کالج های قبل از دانشگاه اقدام کنید یا بعد از اتمام ۱۲ سال دوره ی تحصیلی تان در ایران و گرفتن مدرکتان برای لیسانس اقدام کنید و تمکن مالی برای یکسال زندگی و تحصیلتان در استرالیا حداقل ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار میباشد

    24. ثنا گفت:

      سلام ۲۴ سال دارم و لیسانس حسابداری و مشغول کار حسابرسی هستم در حال حاظر و قصد ادامه تحصیل در خارج از ایران و دارم میشه راهنماییم کنید که چه اقدامات و کارهایی باید انجام بدم واسه مهاجرت اطلاعات میخواستم ممنونم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای مقطع ارشد شما نیازمند ایلتس حداقل ۶-۶.۵ میباشید. این مقطع ۲ساله میباشد. در زمان تحصیل شما اجازه کار دانشجویی هفته ای ۲۰ ساعت دارید. و کلا در هر دانشگاهی که قصد گرفتن پذیرش را داشته باشید باید بودجه سال اول در حسابتان باشد.

    25. mohammad گفت:

      سلام من پیش دانشگاهیمو تموم کردم و میخام برم روسیه هزینه سالیانه تابعیت و تحصیلش چند میشه؟؟؟؟؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        روسیه تابعیت نمیدهد و برای یکسال تحصیل و زندگی حدود۴۰ تا ۵۰ میلیون نیاز هست

    26. mehr گفت:

      سلام. وقت بخیر
      در صورت دریافت full fund برای مقطع دکتری آیا باز هم نیاز به تاییدیه پشتوانه مالی هست؟ اگر هست این مبلغ چقدر هست و به چه صورتی؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        نیازی نداره. ولی چنانچه مقدار found کمتر از هزینه های سالیانه باشه باید مابه التفاوت را همراه داشته باشید.

    27. amin گفت:

      سلام من میخوام در رشته داروسازی تو دانشگاه های استرالیا در بخونم اگه بخوام بعد دیپلم برم به چه چیز هایی نیاز دارم ؟در مورد بورس تحصیلی چطور؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        یک دوره قبل از پذیرش برای رشته پزشکی دارید و بعد از موفقیت در دوره میتوانید برای پزشکی اقدام کنید. حداقل ایلتس۶-۶.۵ نیاز میباشد.
        برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید:
        https://arianaabroad.com/

    28. مریم گفت:

      سلام وقت بخیر بنده لیسانس مهندسی عمران رو از دانشگاه علمی کاربردی به تازگی گرفتم و آیلتس رو به صورت فشرده دارم میخونم.. شنیدم آزمون جدیدی به نام PTE آمده آیا مورد تایید استرالیا است و هزینه های رشته مهندسی حدود چقدر هست

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        آزمون pte مورد تایید هست البته نه برای همه دانشگاه ها .
        هزینه های یکسال تحصیل و زندگی در استرالیا حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون به طور میانگین میباشد

    29. عرفان گفت:

      سلام من ۲۴ سال سن دارم باکارشناسی پرستاریبامعدل ۱۵ازعلوم پزشکی همدان .دوسال سابقه کاردارم میخوام بدونم برای ادامه تحصیل درمقطع ارشدباآیلتس۷ کدوم کشورازلحاظ هزینه بهتره ودراینده گرفتن شهروندی راحت تره لطفا پاسخ بدید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        کشورهایی مثل کانادا و استرالیا در پذیرش مهاجر نسبت به دیگر کشور ها پیشروتر هستند و با توجه به رزومه تحصیلی خوبی که دارید امکان مهاجرت وجود دارد ولی شرط مهمی که هست این است که در هنگام اقدام شما باید مدرکتان ریجستر شود و حتی آزمون آن را هم بدید

    30. hossein گفت:

      سلام من بابت هزینه ى زندگى و خانه مشکلى ندارم آیا مى شود با کار دانشجویى مقطع کارشناسى ارشد شهریه ى تحصیل در یک دانشگاه متوسط در سیدنى را پرداخت کرد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله ولی بستگی به کار و در آمد آن هم دارد که آیا هزینه هارا پوشش دهد یا خیر

    31. سحر گفت:

      سلام
      می خواستم ببینم با مدرک کارشناسی دانشگاه خوارزمی (معدل ۱۴.۵) و کارشناسی مشاوره پیام نور با معدل ۱۷ , و آیلتس ۶.۵ شانس بورسیه ی ارشد وجود داره ؟
      با کارشناسی حقوق دانشگاه آزاد معدل ۱۴ و آیلتس ۶.۵ چطور؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.
        برای اخذ بورسیه درمقطع ارشد رزومه هایی مثل داشتن مدرک زبان ، معدل بالای ۱۷ ، داشتن مقالات isi، همچنین داشتن استاد سوپروایزر
        و…لازم وضروری است . در این صورت میتوانید برای اخذ بورسیه اقدام نمایید . اماتوجه داشته باشید شانس بورسیه در مقطع ارشد از شانس بالایی برخوردارنمیباشد.دوره های تحصیلی در کشور استرالیا مستلزم پرداخت هزینه است.

    32. جواد گفت:

      آیا برای توجیه گپ تحصیلی به منظور اخذ ویزای تحصیلی، باید توضیحات مربوطه و دلایل مربوط به گپ را در SOP ذکر کرد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در sop بیشتر دلایل شما برای آینده تحصیلی و شغلی بیان میگردد و دلایل گپ تحصیلی در سفارت باید توجیه شود . توضیح گپ تحصیلی در sop باید به نحوی باشد که برداشت سوابق کاری در آن مدت برای دانشگاه باشد نه صرف داشتن گپ تحصیل و بیکاری

    33. محمدمهدی گفت:

      سلام خسته نباشید من کلاس نهم هستم و۱۶ سال دارم دانش آموز مدرسه تیزهوشانم معدلم۱۹ به بالاست با توجه به اینکه دختر دایی پدرم در استرالیا زندگی میکنه من میتونم برای تحصیل سال دهم به استرالیا برم لطفا راهنمایی کنید باید چکار کنم وضعیت مالیمون متوسطه ومیخوام با هزینه حداکثر ماهیانه۱ میلیون تومان برای ادامه تحصیل وارد استرالیا شوم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دختر دایی شما مگر آنکه هزینه های مالی شما را به عهده بگیرند تا بتوانید با هزینه کم وارد کشور شوید . ایشان میبایست سال اول زندگی و تحصیلتان را هم به صورت تمام به عهده بگیرند زیرا هزینه تحصیل و زندگی در حدود ۱۳۰ میلیون میباشد

    34. سعیده گفت:

      با سلام
      تمایل دارم برای تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا اقدام کنم و در کنار آن کار هم بکنم. با ایلتس اکادمیک میتوانم کار پیدا کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور استرالیا در مقطع دکترا نیاز به مدرک زبان ایلتس ۷ وهمچنین داشتن مقالات ISI و کنفرانس های بین المللی و همچنین تمکن ۱ساله مالی که توسط صفارت چک میشود دارید .بله میتوانید با ایلتس اکادمیک کار کنید حق کار دانشجویی در مقطع دکترا ۳۰ ساعت در هفته میباشد که میتواند هزینه هارا کاهش دهد .

    35. حمید موسوی گفت:

      با سلام،
      اگر شخصی پذیرش دانشگاه در مقطع دکترا در استرالیا داشته باشه و هزینه ترم اول را پرداخت کند و نامه تامین مالی ۱ سال زندگی در استرالیا را به سفارت ارائه دهد، با چه احتمالی موفق به اخذ ویزا می‌شود؟
      پس از اخذ ویزا و رفتن به استرالیا و شروع به تحصیل، آیا میتواند برای پیدا کردن شغل تمام وقت اقدام کند و آیا با توجه به ویزای تحصیلی به او کار می‌دهند؟ آیا پس از پیدا کردن کار میتواند از ادامه تحصیل منصرف شود و برای اقامت دائم اقدام کند؟
      سپاس فراوان از راهنمایی شما.
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما با داشتن مدرک زبان ایلتس ۷ میتوانید اقدام نمایید. در مقطع phd در هفته ۳۰ ساعت حق کار دانشجویی دارید. اگربا ویزای تحصیلی مهاجرت کنید میتوانید با پیداکردن کار و دادن مالیات پس از ۳تا۵ سال اقامت دائم خود را دریافت نمایید. وهمچنین با نوشتن یک sop خوب شانس ویزای خودرا بالا ببرید.

    36. مینا گفت:

      سلام
      ایا امکان بورسیه برای دانش اموزانی که پیش دانشگاهی را با معدل بالا طی کنند و مدرک ایلتس هم داشته باشند امکان پذیر است؟؟؟؟یا اینکه امکان بورسیه تنها برای دانشجویانی که لیسانس دارند وجود دارد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. با توجه به شرایط و قوانین برای گرفتن بورسیه شانس شما برای این کار بسیار کم است. امکان بورسیه شدن در مقاطع فوق لیسانس و دکترا بالاتر است. اما بهتر است برای مهاجرت کشور هایی را انتخاب کنید که تحصیل رایگان هستند و نیازی به بورسیه گرفتن هم نباشد به عنوان مثال در کشور های آلمان و اتریش و حتی فرانسه میتوانید اقدام نمایید.

    37. محمدرضا گفت:

      با سلام.
      فوق دیپلم مترجمی زبان انگلیسی دارم و میخواستم برای ادامه تحصیل به استرالیا یا نیوزلند برم.
      امکانش هست یاخیر؟ و چقد هزینه برای رفتن نیاز هست؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور استرالیا و یا نیوزلند شما باید دارای مدرک آیلتس با نمره حد اقل ۶ باشید . تمکن مالی حدود ۱۳۰ میلیون تومان برای تحصیل و زندگی یکسال میباشد که باید برای سال اول آنرا با خود همراه داشته باشید

    38. محسن گفت:

      سلام من ۳۵ سالمه و فوق دیپلم کامپیوتر دارم میخوام بدونم میشه رشته دیگه ای اونجا ادامه بدم و یا باید برای گرفتن لیسانس حتما باید کامپیوتر بخونم.

    39. محسن گفت:

      سلام من ۳۵ سالمه تو ایران فوق دیپلم کامپیوتر خوندم برای تحصیل در استرالیا باید حتما کامپیوتر بخونم یا میشه رشته دیگه ای بخونم در ضمن باید از اول بخونم یا درسهایی که گذروندم تطبیق داده میشه.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در استرالیا باید از ابتدا لیسانس را بخوانید . شرایط سنی مطرح میباشد و داشتن مدرک زبان حد اقل آیلتس ۶ یا ۶.۵ الزامیست

    40. فرشاد گفت:

      سلام و خسته نباشید خدمت شما. من لیسانس مهندسی کامپیوتر و ارشد مدیریت مالی ( دانشگاه غیرانتفاعی و آزاد . معدل ۱۶ هر دو مورد) رو دارم ، سه مدرک Network plus ، CCNA ، CCNP برای رشته کامپیوتر و دو مقاله ISI در رشته مدیریت دارم. علاوه بر این ها مدارک زبان MSRT ، UTEPT ، IAUEPT ، TOLIMO و هم چنین ۱۲۰ ساعت دوره مدرسی زبان انگلیسی TTC رو گذروندم و در حال اخذ مدرک IELTS هستم. با این وجود ۲۴ سالمه و هنوز سربازی نرفتم. میشه راهنماییم کنید برای ادامه تحصیل و اقامت استرالیا بهترین راه چیه واسه من؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        سلام
        باتوجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشوراسترالیا در مقطع فوق لیسانس مجدد با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    41. اسماعیل گفت:

      سلام می خواستم بدونم که یک کارگر ساده که توی فروشگاه یا کتابخونه یا جاهایی مثله اینا کار کنه اگه هزینه مسکن و پوشاک و غذا و رفت و امدش رو خونوادش پرداخت کنن می تونه هزینه تحصیل توی دانشگاه ملبورن توی رشته پزشکی رو جور بکنه یا نه؟
      تو رو خدا نگید باید بیایید اینجا لطفا حدودی هم که شده جواب بدین ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        حد اقل هزینه ۱۵۰ ملیون برای یکسال زندگی در ملبورن میباشد

    42. احمد گفت:

      سلام من لیسانس حسابداری دارم زبانمم خوبه معدل من ۱۶.۴۰ شد خواستم ببینم میتونم در این کشور بورس سن در مقطع ارشد زبانمم در حد کفایت خوبه

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. بورسیه های تحصیلی در کشور استرالیا معمولا برای مقطع دکترا در نظر گرفته می شوند. در صورتی که شرایط علمی و پژوهشی شما مناسب باشد می توانید از بعضی بورسیه ها به صورت تخفیف شهریه دانشگاه استفاده نمایید.

    43. روژان گفت:

      سلام ١٧ساله و امسال دیپلم میگیرم .تیزهوشان درس میخونم معدل بالای ١٩ میخواهم پزشکی در یکی از کشورهای انگلیس یا کانادا یا استرالیا بخونم ، میخواستم بدونم شانس قبولی در رشته پزشکی تو کدوم کشور بیشتره ؟ با تشکر. از راهنمایی شما.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. شما در همه کشورهایی که ذکر کردید می توانید پذیرش و ویزا داشته باشید. بسته به اینکه خودتان با شرایط کدام کشور سازگاری بیشتری داشته باشید می توانید برای آن اقدام نمایید.

    44. علیرضا محمدزاده گفت:

      سلام. بنده به همراه همسرم و دختر دوازده ساله ام مدت یازده سال است که در چین زندگی میکنیم.
      ما قصد داریم جهت ادامه تحصیل دخترم که در حال حاضر کلاس شش ابتدایی را در مدرسه چینی تمام کرده است , وی را به همراه همسرم بعنوان سرپرست به استرالیا بفرستیم.
      آیا میتوان از این مسیر بعنوان اقامت در استرالیا اقدام کرد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور استرالیا با توجه به داشتن مدرک زبان انگلیسی میتوانید اقدام کنید.

    45. امير گفت:

      سلام . من در حال حاضر در ایران مشغول به تحصیل در رشته حقوق کارشناسی هستم. میخواستم در استرالیا باز کارشناسی بخونم رشته ای مثل حسابداری. میخواستم بدونم بعد از فارغ التحصیل شدن آیا امکان گرفتن اقامت دائم در استرالیا وجود داره؟ و سوْال دیگه اینکه من تا دو سال دیگه درسم تموم میشه از چه زمانی باید اقدام کنم برای گرفتن پذیرش از دانشگاه و مراحل دیگه..

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بعد از اتمام درس در کشور استرالیا با داشتن کار دائم میتونید ویزای کار دریافت کنید و میتونیداز حالا اقدام نمایید.

    46. همایون گفت:

      من ۳۸ ساله هستم و به تازگی از مقطع کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی در رشته خبرنگاری با معدل ۱۸ فارغ التحصیل شدم، اصل مدرکم هنوز صادر نشده، زبانم خوب هست اما برای گرفتن مددک آیلتس هنور اقدامی نکردم، با توجه به شرایط فوق آیا شانسی برای گرفتن فاند یا بورس تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته ای مرتبط با رشته ام رو در استرالیا خواهم داشت؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور استرالیا با داشتن مدرک زبان و پژوهش بین المللی میتونید اقدام کنید.

    47. سارا گفت:

      با سلام اگر کسی درمقطع لیسانس باشه واگر بخواد در رشته ی دیگری درس بخونه مدرک پیش دانشگاهی رو لازم داره یا لیسانسو ؟

    48. مینو گفت:

      سلام من ۲۴ سالمه لیسانس ادبیات انگلیسی دارم دیپلمم تجربیه البته معدل دیپلم ۱۳ هستش…میخاستم بدونم برای رشته های پزشکی یا دندون یا دارو سازی میتونم اقدام کنم.برای یه کشوری ک مدرکش معتبره…لطفا جواب بدین ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. سن مناسب برای گرفتن پذیرش در رشته های مرتبط با پزشکی در کشور استرالیا، تا حدود ۲۰ یا ۲۱ سال است. این امکان می تواند در دیگر کشورها برای شما فراهم باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران مؤسسه تماس بگیرید.

    49. سهیل گفت:

      در مورد گرفتن پذیرش از دانشگاه های استرالیا در رشته ی هوش مصنوعی کامپیوتر برای ارشد(Master) امکان گرفتن Fund با معدل ۱۸ و نمره ی ایلتس و GRE نسبتا خوب وجود دارد؟ چون با توجه به مطالبی که خوانده ام متوجه شدم دادن Fund از دانشگاه های استرالیا و حتی کشور های دیگر بیشتر در مقطع دکترا صورت انجام می شود اما متاسفانه بنده برای Master قصد تحصیل در استرالیا دارم اما مقاله ای در رشته ی خود ندارم. همچنین من سال آخر دانشگاه هستم و میخواهم قبل از اتمام کارشناسی ام Apply کنم. ایا باید برای نوشتن مقاله ISI اقدام کنم تا Fund شامل من بشود؟ چون با توجه به زمانی که دارم وقت بسیار به نظرم کم هستش.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع فوق لیسانس، شما احتیاج به یک رزومه قوی دارید که نشان دهنده ذهن پرسشگر و روحیه پژوهش محور شما باشد. داشتن مقاله ISI، نوشتن SOP مناسب، دریافت توصیه نامه خوب از اساتیدتان و هر چیز دیگری که به قوت رزومه بین المللی شما اضافه کند، در این راه کمکتان خواهد کرد. برای در اختیار داشتن اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

    50. آرش گفت:

      سلام، ممنونم از سایت عالیتون، برای ادامه تحصیل در رشته فناوری اطلاعات (IT) در استرالیا بهترین دانشگاه ها رو می تونین معرفی کنین ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شرایط شما باید بررسی و امکانسنجی شود و با توجه به آن دانشگاه معرفی می شود و می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه ما در تماس باشید.

    51. Hadi گفت:

      با سلام
      ببخشید اون نامه پشتوانه مالی که گفتین برابر مقدار هزینه یکسال زندگی در استرالیا هستش…مقدارش حدودا چقدر است؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        هزینه یک سال تحصیل و زندگی در کشور استرالیا به طور تقریبی ۵۰ هزار دلار به بالا می باشد.

    52. مریم گفت:

      سلام
      من فارغ التحصیل رشته IT از دانشگاه پیام نور هستم. معدلم زیر ۱۳ هستش ولی نمره آیلس ۸ دارم و یک سری مدارک در زمینه رشتم از آموزشگاه ها گرفتم. ۲ تا نامه recommendation از استادام دارم. می خواستم ببینم با وجود دانشگاه و معدلم شانسی برای پذیرش دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور استرالیا و گرفتن ویزای این کشور از طریق تحصیل نیاز به داشتن مدرک زبان و معدل خوب در دانشگاه های رنک بالا است و با توجه به شرایط شما نمره ایلتس خوبتون ممکن است معدل شما را پوشش دهد و امکان پذیرش وجود دارد ولی نه در دانشگاه های دارای رنک خیلی خوب.

    53. نگين گفت:

      سلام میخواستم بدوم برای ویزای تحصیلی به استرالیا افراد زیر ١٨ سال نیاز به آیلس دارند؟ و اینکه با تحصیل میتونن پدر و مادر را هم وارد استرالیا کنند و اقامت دائم دریافت کنند؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        قاعده کلی برای افراد زیر ۱۸ سال برای ورود به کشور استرالیا به این صورت است که مدرک زبان نیاز ندارد ولی دانش زبان نیاز دارد ولی همراه ندارد و پدر و مادر توریستی می توانند به آن کشور رفت و آمد کنند.

    54. نگار گفت:

      سلام میخواستم بدونم با چه نمره ای از دیپلم میتونم دوندونپزشکی بخونم در استرلیا و اینکه در ایران معتبره؟ و هزینه زندگی و دانشگاه باهم دیگه، سالیانه چقد میشه؟ مدرک زبان چی باید باشه؟ و آزمون ورودی داره حتما؟
      ممنون میشم جواب بدید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل پزشکی در کشور استرالیا محدودیت سنی را دارد و تا حدود ۲۲ سال فرد امکان اقدام دارد . هزینه های تحصیل در استرالیا بالاست چیزی به طور میانگین حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار (که البته از این هم بیشتر وجود دارد) دوره پری مدیکال و آزمون را دارید . مدرک زبان نیز باید آیلتس ۶.۵ را داشته باشید

    55. موحدي گفت:

      با سلام
      آیا شرایط ذکر شده در بالا برای اخذ بورسیه دکترای در استرالیا برای رشته پرستاری هم موثق است؟
      بعد از اتمام تحصیل اشتغال و اقامت حتمیه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. یکی از موارد مورد نیاز برای کار یا ادامه تحصیل در رشته پرستاری، ثبت مدرک در کشور استرالیا است. از این رو پس از گذراندن آزمون RN می توانید برای دکترای رشته پرستاری در استرالیا اقدام کنید. معمولا فارغ التحصیلان رشته پرستاری در کشور استرالیا به راحتی وارد بازار کار می شوند.

    56. مهدیه گفت:

      با سلام…
      اگه کسی فقط با داشتن مدرک دیپلم از ایران مهاجرت کنه به استرالیا و بخواد پیش دانشگاهی رو اونجا بخونه…تو کالج های استرالیایی شرایط به چه شکل هست؟؟ باید برای پیش ۲ سال درس بخونه یا پیش دانشگاهی اونجا هم ۱ سال طول میکشه؟؟
      لطفا راهنمایی ام کنید…با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اگر گپ تحصیلی زیادی نداشته باشید مشکلی از جهت ادامه تحصیل ندارید و دوره فاندیشن همان ۱ سال خواهد بود . مدرک زبان یکی از اصلی ترین شرایط ورود و دادن ویزا میباشد

    57. Kosar گفت:

      سلام میخواستم ببینم کسی که دیپلم داره با معدل بالای ۱۹ میتونه بره پزشکی بخونه استرالیا؟ شرایطش چه طوره؟ که اینجا کنکور نده و بره اونجا پزشکی!
      لطفا راهنمایی کنید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما برای تحصیل در رشته ی پزشکی کشور اسرالیا نیازی به قبولی در کنکور ایران ندارید

    58. صبا گفت:

      سلام
      اگر یکی از زوجین مثلا مرد از ویزای ۱۸۹ یا ۱۹۰ اقامت دایم دریافت کند آیا همسر او میتواند در دوره دکترا در استرالیا بورس دریافت کند؟ اگر امکانش هست لطفا شرایط را توضیح دهید. ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        شرایط اخذ پذیرش بورسیه در مقطع دکترا کشور استرالیا به صورت زیر می باشد :
        معدل بالای ۱۷
        حداقل ۲ تا مقاله ی ISI
        IELTS 7
        فارغ التحصیلی از یک دانشگاه معتبر
        توصیه نامه از استاد دانشگاهی
        رزومه ی تحصیلی خوب

    59. زینب آقابابایی گفت:

      سلام ، من شنیدم که اگه مدرک لیسانس و فوق لیسانس مرتبط نباشه امکان گرفتن بورس تحصیلی در مقطع دکتری خیلی سخته و تقریبا احتمالش ضعیغه، نظر شما در این مورد چیه؟ رشته کارشناسی من اقتصاد و کارشناسی ارشد عمران- مدیریت ساخت هست

    60. الیتا گفت:

      + یه سوال دیگه… دوستان راهنمایی کردند گفتن درسته هزینه زندگی در استرالیا بالاست اما درآمد خوبی که شخص میتونه کسب کنه کفاف میده…
      سوالم اینه که یک دانشجوی مقطع کارشناسی ایا میتونه شغل مناسبی داشته باشه و هزینه های یک زندگی ساده و بدون دغدغه مالی دانشجویی رو با کارکردن به دست بیاره؟
      در رابطه با سوال بالا راجع به بورسیه هم آیلتس ۶ دارم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.با حق کار دانشجویی می توان اکثر هزینه ها را پوشش داد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up