شرایط تحصیل دکتری در استرالیا

Doctoral study requirements in Australia

کشور استرالیا از یک سیستم آموزشی یکپارچه و فوق العاده پیشرفته برخوردار است، تحصیل دکتری در استرالیا شانس استفاده از مدرن ترین و بهترین امکانات تحقیقاتی، آموزشی و رفاهی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند.

ساختار مقطع دکتری در استرالیا همانند سایر کشورها می باشد. به این معنی که مقطع دکتری معمولاً شامل تحقیقات گسترده پیرامون موضوعی مشخص و ارائه پایان نامه متمرکز روی موضوع مورد تحقیق خواهد بود. دوره تحصیلی دکتری در استرالیا معمولاً ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد البته بسته به نوع رشته تحصیلی امکان دارد مدت زمان این دوره تحصیلی تا ۶ سال هم افزایش یابد.

نحوه اخذ پذیرش دکتری در استرالیا

دانشگاه های استرالیا جهت صدور نامه پذیرش فاکتورهای مهمی را مورد ارزیابی قرار می دهند، دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند می بایست نظر استاد راهنما (Supervisor) را جلب نمایند و دارای شرایط ذیل باشند:

  • معدل بالای ۱۶ ( البته لزومی به این معدل نیست و دانشگاه با توجه به شرایط خود ممکن است پیش نیازها متفاوتی را اعلام نمایند )
  • مرتبط بودن رشته تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • دریافت تایید استاد راهنما (Supervisor)
  • مدرک زبان
  • مقالات بین المللی (ISI)

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع دکتری با توجه به رشته تحصیلی خود می توانند دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایند، ارائه مدرک زبان طبق قوانین کلیه دانشگاه های استرالیا الزامی خواهد بود، حداقل مدرک زبان مورد نیاز در این مقطع معمولاً آیلتس ۷ می باشد.

هزینه های تحصیل دکتری در استرالیا

به طور کلی دانشجویان بین المللی برای تحصیل در استرالیا در کلیه مقاطع دانشگاهی ملزم به پرداخت هزینه های مربوطه خواهند بود. هزینه های تحصیل مقطع دکتری در کشور استرالیا بسته به رشته مورد نظر و دانشگاه بین ۱۲ الی ۴۵ هزار دلار در سال خواهد بود.

هزینه های تحصیل دکتری در استرالیا

معمولاً اغلب بورسیه های تحصیلی در مقطع دکتری ارائه می گردد، با توجه به هزینه های نسبتاً بالای تحصیل در مقطع دکتری دریافت بورسیه و فاند برای کلیه دانشجویان بسیار حائز اهمیت است.

نحوه دریافت بورسیه تحصیلی در استرالیا

بدون شک یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان بین المللی برای تحصیل در استرالیا هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور می باشد. همانگونه که اشاره شد اغلب بورسیه های تحصیلی در مقطع دکتری ارائه می گردند، بورسیه های تحصیلی طبق قوانین دانشگاه ها در انواع مختلفی می باشند و دانشجویان واجد شرایط در صورت صلاحدید اساتید دانشگاه می توانند از مزایای دریافت بورسیه بهره مند شوند.

نوعی از بورسیه های تحصیلی رایج هزینه های تحصیل دانشجو را کاملاً تحت پوشش قرار می دهد به این نوع بورسیه ها اصطلاحاً فاند می گویند، نوع دیگری از بورسیه ها علاوه بر هزینه تحصیل هزینه زندگی دانشجویان بین المللی را نیز پوشش می دهد که به این نوع از بورسیه ها فول فاند می گویند. دریافت فاند در استرالیا بصورت معمول به راحتی صورت نمی گیرد. دانشجویان بهتر است برای افزایش شانس اخذ فاند با ارائه رزومه خوب به اساتید پذیرش را دریافت نموده و پس از ورود به استرالیا و نشان دادن توانائیهای خود موفق به دریافت کمک هزینه تحصیلی از استاد مربوطه گردند.

با توجه به این شرایط قطعاً دریافت بورسیه درگیری ذهنی دانشجویان را برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی به شکل محسوسی کاهش می دهد و دانشجویان می توانند با تمرکز بیشتر روی تحصیل عملکرد درخشان تری از خود نشان دهند. شرایط لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری به شرح ذیل می باشد:

  • معدل مورد قبول سوپروایزر که بصورت معمول بالای ۱۵ می باشد
  • پذیرش پوزیشن ارائه شده توسط خود استاد راهنما
  • ارائه انگیزه نامه (SOP) بسیار قوی
  • اخذ پذیرش دکترا در استرالیا از از دانشگاه های معتبر با رنکینگ بالا
  • ارائه مقالات ISI معتبر با درجه علمی بالا
  • مدرک زبان آیلتس ۷ به بالا
  • تالیف کتاب مرتبط با رشته تحصیلی
  • ارائه رزومه تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط با رشته تحصیلی

دانشگاه های استرالیا برای تحصیل در رشته دکتری

دانشگاه های استرالیا در سطح بین المللی از اعتبار بسیار بالایی برخوردار می باشند. بر اساس رتبه بندی سازمان جهانی QS از لحاظ اعتبار ۷ دانشگاه استرالیا بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. در ادامه به معرفی ۳ دانشگاه معتبر استرالیا که رشته های متنوعی را در مقطع دکتری ارائه می نمایند خواهیم پرداخت.

Charles Darwin University (دانشگاه چارلز داروین)

دانشگاه چالز داروین از جمله دانشگاه های مشهور استرالیا در زمینه تحقیقات و پژوهش می باشد. این دانشگاه پس از ادغام ۳ دانشگاه نیوجرسی، دانشکده پزشکی Menzies و کالج مرکزی آلیس اسپرینگز در سال ۲۰۰۳ تاسیس گردید.

دانشگاه های استرالیا

رشد و پیشرفت دانشگاه داروین در استرالیا غیرقابل رقابت است، این موضوع را می توان از شهرت، محبوبیت و کسب افتخارات علمی این دانشگاه تنها در کمتر از ۲ دهه فعالیت دریافت. دانشگاه داروین در مقطع دکتری رشته های متنوعی را ارائه می دهد، در عین حال امکان دریافت بورسیه از این دانشگاه برای دانشجویان فراهم خواهد بود.

Monash University (دانشگاه موناش)

دانشگاه موناش دانشگاه تحقیقاتی عمومی می باشد که سال ۱۹۵۸ در ملبورن تاسیس گردید، موناش دومین دانشگاه قدیمی در ایالت ویکتوریا است. این دانشگاه علاوه بر عضویت در گروه ۸ (۸ دانشگاه برتر استرالیا) عضو انجمن مؤسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا می‌باشد و بیشترین تعداد متقاضی آموزش را در ایالت ویکتوریا به خود اختصاص داده است.

دانشگاه های استرالیا

موناش خانه امکانات پژوهشی بزرگی از جمله سینکروترون استرالیا و مرکز سلول‌های بنیادی استرالیا می‌باشد. این دانشگاه دارای مراکز متعددی بوده که شامل ۵ مرکز در ایالت ویکتوریا (کلایتون، کالفیلد، برویک، پنینسولا، پارکویل) و مراکزی در مالزی، ایتالیا، هند، چین و آفریقای جنوبی می‌باشد.

دانشگاه موناش رشته های متعددی را در مقطع دکتری ارائه می دهد، دکتری اقتصاد و تجارت، حقوق، مهندسی و هنر از محبوب ترین رشته ها در این دانشگاه می باشند.

University of New South Wales (دانشگاه نیو ساوت ولز)

دانشگاه نیو ساوت ولز سال ۱۹۴۹ در منطقه نیو ساوت ولز حومه کنزینگتون در شهر سیدنی  تأسیس گردید. این دانشگاه علاوه بر عضویت در گروه ۸ (دانشگاه‌های مطرح استرالیا)، دارای ۸ دانشکده بوده و به ارائه رشته‌های تحصیلی مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌پردازد.

در بین رشته‌های تحصیلی این دانشگاه مهندسی و فناوری، بازرگانی و اقتصاد و حقوق از اعتبار بالاتری برخوردار هستند. این دانشگاه تعداد کثیری از چهره های سرشناس و موفق را به استرالیا معرفی نموده و بیشتر سمت‌های مدیریت اجرایی در شرکت‌های استرالیایی در اختیار فارغ التحصیلان این مرکز علمی می‌باشد.

پردیس اصلی این دانشگاه در حومه کنزینگتون و در ۷ کیلومتری مرکز شهر سیدنی، در زمینی به مساحت ۳۸ هکتار واقع شده است.

مزایا و معایب تحصیل در مقطع دکتری استرالیا

بدون تردید دکتری یکی از مهم ترین مقاطع تحصیلی برای دانشجویان می باشد، اتمام دوران تحصیلی در بهترین دانشگاه ها و استفاده از امکانات آموزشی فوق العاده و بهره مندی از تجربه اساتید مجرب در امر تحقیق و آموزش تضمین آینده ای روشن برای دانشجویان می باشد، تحقق این رویا به انتخاب دانشجویان و امکانات کشور مورد نظر بستگی خواهد داشت.

مزایا و معایب تحصیل در مقطع دکتری استرالیا

کشور استرالیا ترکیبی از دانشگاه های معتبر، امکانات آموزشی و رفاهی ایده آل به همراه مدرن ترین متد آموزشی دنیا را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. از این رو استرالیا پس از آمریکا، انگلستان و کانادا مقصد نهایی اغلب دانشجویان بین المللی می باشد.

البته تحصیل در استرالیا چالش های بسیار مختصری را نیز در پی دارد، قطعاً استفاده از مزایای بی شمار تحصیل در استرالیا ارزش رو به رو شدن با اندک چالش های موجود را خواهد داشت. در ادامه مزایای اصلی تحصیل در استرالیا را معرفی خواهیم نمود:

  • تحصیل در معتبرترین دانشگاه های جهان
  • استفاده از امکانات رفاهی، آموزشی و تحقیقاتی فوق العاده
  • زندگی در کشوری انگلیسی زبان با بالاترین استانداردها
  • امکان اخذ اقامت دائم پس از اتمام تحصیل
  • امکان اخذ ویزای همراه برای خانواده دانشجو
  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی
  • مدارک تحصیلی معتبر و مورد تایید کلیه کشورهای جهان
  • امکان دست یابی به موقعیت های شغلی بسیار مناسب

همانگونه که ذکر گردید علاوه بر مزایای فراوانی که تحصیل در استرالیا به همراه دارد، تحصیل در این کشور چالش های اندکی هم به همراه دارد که به شرح ذیل می باشد:

  • هزینه های بالای تحصیل و زندگی
  • احساس دلتنگی و دوری از وطن

پروسه دریافت ویزای تحصیلی استرالیا ۲۰۲۰

اخذ ویزای تحصیلی استرالیا از ۲ مرحله اصلی تشکیل می گردد، مرحله اول اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر این کشور می باشد و مرحله نهایی دریافت ویزای تحصیلی استرالیا خواهد بود. دانشجویان بین المللی برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا در ابتدا به یک برنامه ریزی تحصیلی مناسب و انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه موردنیاز خواهند داشت.

ویزای تحصیلی استرالیا

سپس با اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا و جمع آوری مدارک مورد نیاز می توانند برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا به شرح ذیل می باشد:

  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • مدرک زبان مورد نیاز
  • STUDY PLAN
  • تمکن مالی مورد نیاز جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی
  • بیمه دانشجویی

لازم به ذکر است معمولاً مدت زمان پاسخگویی سفارت استرالیا در ارتباط با درخواست هر نوع ویزا بعد از ارائه مدارک ۴ هفته خواهد بود. در برخی از موارد امکان دارد که تصمیم نهایی در مورد ویزای تحصیلی بیش از ۴ ماه به طول بی انجامد، این موارد شامل موارد ذیل می باشد:

  • کمبود و نقص در مدارک ارائه شده به سفارت توسط دانشجو
  • درخواست آفیسر از دانشجو برای ارائه مدارک بیشتر
  • انجام بیومتریک و تست های پزشکی مورد نیاز

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکتری در استرالیا دکتری در استرالیا دکتری در استرالیا دکتری در استرالیا دکتری در استرالیا

    شبکه های اجتماعی

    arrow up