اروپا و کشور های این قاره مقصدی عالی برای مهاجرت هستند. برای اخذ اقامت و دریافت ویزا در یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا با یکی از روش های مهاجرت سرمایه گذاری نیاز به اخذ ویزای طلایی تابعیت از طریق سرمایه گذاری است.

 این ویزا به اتباع خارجی که دارای سرمایه مناسب هستند و می خواهند با سرمایه گذاری یا خرید ملک اقامت یک کشور خاص را بدست آورند، داده می شود.

شما و اعضای خانواده درجه یک (همسر و فرزندان) بعد از اخذ ویزای طلایی، اجازه اقامت در کشور مورد نظر را دریافت خواهید کرد. این اجازه اقامت این قابلیت را دارد تا زمانی که سرمایه گذاری را حفظ کنید ، به مدت نامحدود تمدید شود.

در اکثر موارد ، نیازی نیست در کشور صادرکننده ویزای طلایی حضور و اقامت داشته باشید. این بدان معناست که شما نیازی به مهاجرت به کشور دیگر ندارید مگر اینکه خودتان بخواهید. اما  اگر می خواهید از طریق سرمایه گذاری اقامت دائم کشور مورد نظرتان را دریافت کنید ، باید برای مدت پنج تا ده سال در آن کشور اقامت داشته باشید.

اخذ ویزای طلایی یکی از کشور اتحادیه اروپا دارای مزایای زیادی است. به دارنده ویزا (و اعضای خانواده آن ها) امکان سفر به تمام کشور های منطقه شینگن را می دهد. اگر ویزای طلایی در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم در هر کشور عضو اتحادیه اروپا شود ، بدون ویزا می توان به بیش از صد کشور جهان سفر کرد.

برای مهاجرت سرمایه گذاری و اخذ ویزای طلایی چقدر سرمایه لازم است؟

روش های مهاجرت سرمایه گذاری

میزان پول مورد نیاز برای اخذ ویزای طلایی و مهاجرت سرمایه گذاری به کشور صادر کننده ویزا بستگی دارد. برخی از کشورها مانند اسپانیا ، پرتغال یا یونان با سرمایه گذاری در املاک ، شرکت ها ، اوراق قرضه دولتی یا صنایع خاص ، اقامت و ویزای طلایی را ارائه می دهند. در این موارد ، مقدار پول مورد نیاز برای سرمایه گذاری مبلغی در حدود ۵۰۰ هزار یورو است.

اما در برخی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا مانند سوئیس ، ایتالیا و اتریش برای اخذ ویزا طلایی به یک روش سرمایه گذاری فعال تر مانند ایجاد فرصت های شغلی نیاز است و الزامات مورد نیاز برای سرمایه گذاری در این کشورها شامل موارد بیشتری می شود.

شرایط اخذ ویزای طلایی

شرایط و الزامت برای اخذ ویزای طلایی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، اما به طور کلی شامل موارد زیر می شود که باید آن ها را به اثبات برسانید :

۱ – باید ثابت کنید که دارای مقدار پول مورد نیاز و صاحب اصلی آن پول هستید.

۲ – پول و سرمایه باید به صورت قانونی به دست آمده باشد.

۳ – پیشینه و سابقه کیفری نباید داشته باشید.

۴ – باید بتوانید هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده خود را برای مدتی که قصد زندگی در کشور مورد نظر را دارید ، تامین کنید.

آیا می توان با سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا اقامت دائم دریافت کرد؟

آیا می توان با سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا اقامت دائم دریافت کرد؟

در صورت اخذ ویزای طلایی تضمینی برای دریافت اقامت دائم وجود ندارد. برای دریافت تابعیت و اقامت دائم از طریق ویزای طلایی در یک کشور خاص اتحادیه اروپا ، باید زمان مشخصی را در آن کشور زندگی کنید. این زمان و سایر شرایط و الزامات اخذ اقامت دائم ، مقدار زیادی به کشور صادر کننده ویزا بستگی دارد اما به طور معمول این زمان چیزی در حدود ۱۰ سال است.

البته برخی از کشورها مانند یونان پس از مدت زمان کوتاه تری ( حدود هفت سال ) و یا حتی بدون نیاز به زندگی و اقامت موقت در آن کشور ، تابعیت را ارائه می دهند.

کدام کشورهای اتحادیه اروپا ویزای طلایی ارائه می دهند؟

کشورهای عضو اتحادیه اروپا که برای مهاجرت سرمایه گذاری مناسب هستند و برنامه ی ویزای طلایی را ارائه می دهند ، شامل موارد زیر می شود :

۱ – اسپانیا

۲ – پرتغال

۳ – یونان

۴ – ایتالیا

۵ – مالت

۶ – سوئیس

۷ – اتریش

۸ – بلژیک

۹ – انگلستان ( خارج از اتحادیه اروپا )

البته چندین کشور در خارج از قاره اروپا هستند که برنامه های خاص خود را برای صدور ویزا بر اساس سرمایه گذاری دارند و می توانند مقصدی امن و مطمئن برای مهاجرت سرمایه گذاری باشند. این کشورها عبارتند از :

۱ – کانادا

۲ – مونته نگرو

۳ – نیوزلند

۴ – سنگاپور

۵ – ایالات متحده آمریکا

۶ – ترکیه

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش های مهاجرت سرمایه گذاری روش های مهاجرت سرمایه گذاری روش های مهاجرت سرمایه گذاری روش های مهاجرت سرمایه گذاری روش های مهاجرت سرمایه گذاری

شبکه های اجتماعی

arrow up