آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط زندگی در آمریکا

در صد سال گذشته، افراد بسیار زیادی تصمیم گرفتند که با مهاجرت و شروع زندگی در آمریکا، آینده ایده آل خود را در این کشور رقم بزنند. در دهه ۲۰ و ۳۰، عبارت “سرزمین فرصت ها” که به آمریکا اطلاق شد، باعث مهاجرت گروهی بسیاری از ساکنین کره زمین به این کشور شد و این گونه شد که زندگی در آمریکا رویای بسیاری از افراد محسوب می شود.

ویدئو شرایط زندگی در آمریکا

 

معایب زندگی در آمریکا

قطعاً در مقایسه با بسیاری از کشور های اروپایی، یک آمریکایی در طول عمر خود هزینه های تحصیلات، بهداشت و درمان و سایر خدمات شهروندی بیشتری را پرداخت می کند. در واقع در آمریکا عبارت “هر چقدر پول بدی، همان قدر آش می خوری” کاملاً مصداق دارد.

شهریه کالج یا دانشگاه ممتاز در آمریکا بیشتر از ۴۰ هزار دلار در سال می باشد و این هزینه در صورت عدم دریافت بورسیه تحصیلی، به سختی قابل پرداخت است یا در صورتی که قادر به منتظر ماندن برای صفوف انتظار طولانی برای خدمات درمانی تحت پوشش بیمه ها نباشید، باید متحمل پرداخت هزینه های درمانی گزافی شوید.

مراقب حوادث طبیعی باش

به خاطر وسعت بسیار زیاد آمریکا و تفاوت های چشمگیر اقلیمی و آب و هوایی، زندگی در آمریکا همواره توام با مخاطرات طبیعی گوناگون بوده است. زلزله های شدید، طوفان های ویران کننده، آتش سوزی های وسیع از جمله حوادثی است که زندگی در آمریکا را در بعضی از مناطق آمریکا با مخاطرات جدی روبرو می کند.

گلادیاتورها، آماده!

با توجه به تعدد بسیار زیاد مهاجرت ها در چند سال گذشته به آمریکا، بافت جامعه در بیشتر شهرهای آمریکا شامل طیف وسیعی از مردم با ویژگی های متفاوت، سطوح تحصیلاتی گوناگون و میزان مهارت های مختلف می باشد.

همین مسئله باعث شده تا رقابت برای دست یافتن به فرصت های شغلی و تحصیلی در آمریکا، سخت تر از سایر کشورها باشد. پس اگر قصد زندگی در آمریکا را دارید، باید این مسئله را در ذهن داشته باشید که با رقبای بسیار زیادی برای دست یافتن به فرصت های ایده آل سر و کار دارید.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

مزایا زندگی در آمریکا

سرزمین فرصت های واقعی

برعکس فرهنگ شرق آسیا و اروپا، آمریکایی ها به استعداد های فردی بیشتر از کار تیمی اعتقاد دارند. این یک باور آمریکایی است که اگر فرد استعداد داشته باشد و یا سخت کوشی لازم را به کار ببندد، حتماً موفق خواهد شد. در آمریکا به خلاقیت فردی بها داده می شود، پس برای فرد سخت کوش زندگی در آمریکا، می تواند پلی محکم برای رسیدن به موفقیت های چشمگیر محسوب گردد.

نژاد پرستی ممنوع

از آنجایی که اساساً بیش از ۹۰ درصد ساکنین فعلی آمریکا دارای تبار ها و نژاد های غیر بومی هستند و پس از مهاجرت اجدادشان در دو قرن گذشته به این کشور، یک آمریکایی محسوب شده اند، آمادگی پذیرش افراد از ملیت های متفاوت را در خود دارند.

علاوه بر این، نژاد پرستی در عرف و قانون آمریکا، منع شده است و همین مسئله باعث ساده تر شدن وفق پذیری برای یک مهاجر با شرایط زندگی در آمریکا گشته است.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

زندگی در آمریکا چه تفاوتی با زندگی در ایران دارد؟

خبری از بین التعطیلین نیست!

در میان ۲۱ کشور پیشرفته دنیا، آمریکایی ها کمترین میزان تعطیلات را در مقایسه با سایر کشورها در تقویم خود می بینند. اولویت اصلی مردم در آمریکا کار است. قطعاً به عنوان یک ایرانی پس از مهاجرت به آمریکا، این موضوع به یکی از بزرگترین تفاوت های بین سیستم کسب و کار در ایران و آمریکا در نگاه شما مبدل خواهد شود.

  • آمریکایی ها حتی کمتر میزان تعطیلی را به عنوان مرخصی اجباری پس از زایمان برای کارمندان زن در نظر می گیرند.

غرب وحشی

آمریکایی ها فقط ۵ درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند و حدود ۳۵ درصد از سلاح هایی که به صورت شخصی استفاده می شوند را در خانه های خود دارند.

داشتن اسلحه در صورت اخذ مجوز جزء حقوق شهروندان آمریکایی است و لیکن داشتن اسلحه گرم و حتی بعضی از سلاح های سرد در ایران به عنوان جرم تلقی می شود. همین مسئله باعث شده است تا در بعضی از ایالت ها که قوانین ساده تری در قبال حمل اسلحه در آن حکم فرماست، امنیت به یکی از دغدغه های اصلی شهروندان تبدیل شود. پس در انتخاب ایالت محل زندگی خود در آمریکا به امنیت نگاه ویژه ای داشته باشید.

خبری از قرمه سبزی نیست

بخش عمده ای از غذای آمریکایی ها را (در صورتی که گیاه خوار و خام خوار نباشند) فست فود تشکیل می دهد. تنوع سبد غذایی یک آمریکایی در هفته بسیار کمتر از برنامه غذایی یک فرد در ایران است. انواع پیترا، استیک ها و اسپاگتی ها بخش اصلی غذای یک آمریکایی را تشکیل می دهد. البته خوشبختانه در بسیاری از شهرهای آمریکا بخصوص مناطقی که تعداد هموطنان ایرانی بیشتری در آنجا ساکن هستند، می توانید به همه مواد غذایی ایرانی نیز دسترسی داشته باشید.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

زندگی شما در آمریکا چگونه خواهد بود؟

اسنپ آمریکایی

برعکس کشورهای اروپایی، بیشتر آمریکایی ها ترجیح می دهند بجای سیستم حمل و نقل عمومی از ماشین های شخصی استفاده نمایند. در اکثر خانواده های آمریکایی حداقل یک ماشین وجود دارد. علاوه بر آن، در بسیاری از شهرهای آمریکا، استفاده از تاکسی ها و مهمتر از آن، از اپلیکیشن های درخواست خودرو مانند lyft و uber امری رایج به حساب می آید. برای مسافرت های بین شهری هم سفرهای هوایی متداول تر از سفر با اتوبوس قطار هستند.

بچه ها زود بزرگ می شوند

در خانواده های آمریکایی، از فرزندان خانواده انتظار می رود پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی و ورود به دانشگاه، محل زندگی خانواده را ترک کنند و در محلی دیگر بصورت مستقل زندگی کنند. البته این یک عرف در فرهنگ آمریکایی به شمار می آید و شامل استثنائات نیز می شود.

این عدم وابستگی به محل زندگی ختم نمی شود و یک جوان آمریکایی در تامین هزینه های زندگی و تصمیم گیری های مهم نیز به صورت مستقل عمل می کند و عملاً نقش خانواده پس از ورود به دانشگاه برای فرزندان بسیار کمرنگ خواهند بود.

نابرده رنج گنج میسر نمی شود

وقتی به آمریکا مهاجرت می کنید باید انتظار ورود به یک رقابت سخت در فعالیت های روزمره خود در زمینه ی کار باشید. ۷۳ درصد از آمریکایی ها اعتقاد دارند که کارشان مهمترین بخش زندگی آن ها محسوب می شود. بنابراین اگر در یک شرکت آمریکایی مشغول به کار شدید باید انتظار مواجهه با بسیاری از اتفاق ها را داشته باشید.

رقابت سخت در محیط کار با همکاران، عدم دلسوزی همکاران وقتی نیاز به کمک آن ها دارید، سرزنش شدید در صورت عدم انجام درست کار و موارد مشابه تنها بخشی از اتفاقات رایج در یک شرکت آمریکایی در یک روز معمولی می باشد.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

زندگی در آمریکا برای چه کسانی مناسب است؟

مهمترین خاصیت آمریکایی ها در کنار میهن پرستی، سخت کوشی است. همه آمریکایی ها اعتقاد دارند که کار درست و تلاش مستمر حتماً به نتیجه می رسد. حال قبل برای اینکه بدانید زندگی در آمریکا برای شما مناسب است یا خیر باید ابتدا جواب این این سوال ها را بدانید.

  • آیا می توانید در آخر هفته های خود هم در گیر کار باشید؟
  • اگر قرار باشد که فقط دو بار در سال سفر کنید و بعلت مشغله هر دوی آن ها لغو شوند چه احساسی خواهید داشت؟
  • در یک کلام، باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا فرد سخت کوشی هستید یا خیر؟

زندگی آمریکایی، زندگی پر مخاطره، پر ریسک و در عین حال پر ظرفیت برای رشد است. پس اگر به دنبال ساختن رویا هستید، به آمریکا بیایید.

خرید خانه در آمریکا

در گذشته در آمریکا سرمایه گذاری در بخش خرید سهام شرکت ها بیشتر از خرید ملک و خودرو طرفدار داشت چرا که تصور بر بازگشت سود بیشتر از پول مورد نظر بود. بازگشت سرمایه همواره بیشتر از خرید ملک و خودرو بوده است و با نرخ تورم نیز سازگاری مناسبی داشت. در این مقاله قصد داریم جنبه های مختلف خرید خانه و خودرو را مورد بررسی قرار دهیم تا با آگاهی کامل نسبت به این امر مهم اقدام نمائید.

خرید خانه و اخذ اقامت در آمریکا

خرید ملک و خودرو در این کشور منجر به اخذ اقامت آمریکا نمی گردد. شما برای خرید ملک در آمریکا هیچگونه محدودیتی نخواهید داشت و با داشتن ویزای توریستی و انواع دیگر ویزا قادر به خرید خانه در آمریکا خواهید بود.

اگر مبادرت به خرید ملک و خودرو در آمریکا کنید تنها با ویزای توریستی قادر خواهید بود چند ماهی را در آمریکا زندگی کنید، بنابراین اگر قصد اخذ اقامت آمریکا را دارید باید از روش های دیگری برای آن اقدام کنید.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

چه کسانی واجد شرایط خرید ملک در آمریکا هستند؟

در ابتدای ورود به کشور آمریکا بهتر است آپارتمانی را اجاره کنید و به تحقیق در پیرامون خود برای خرید ملک بپردازید، این تحقیق از منظر اقتصادی، مقرون به صرفه بودن خرید، مالیات هایی که باید پرداخت شود و … می باشد.

وبسایت های خرید خانه در آمریکا در این باب فراوان هستند و با استفاده از آنها به راحتی می توانید بسیاری از املاک را در نقاط مختلف آمریکا بررسی کنید، اما تنها با تکیه بر این اطلاعات نمی توانید اقدام به خرید ملک کنید بلکه باید موقعیت های مختلف آن را از جهات گوناگون از نزدیک مورد بررسی قرار دهید. با توجه به عدم محدودیت خرید ملک برای افراد، با ویزای توریستی به آمریکا و خرید ملک، اجازه ی اقامت ۶ ماهه در این کشور را خواهید داشت. برای اطلاع از قیمت ها می توانید به وبسایت Realtor.com مراجعه نمائید.

مدارک لازم برای خرید ملک در آمریکا

مدارک لازم برای خرید خانه در آمریکا، شماره شناسایی مالیات بر درآمد فرد، گذرنامه معتبر خارجی، ویزا و چند کارت شناسایی عکس دار می باشد. پس از خرید ملک افراد موظف به پرداخت مالیات بر املاک و مستغلات می باشند و نرخ آن در سراسر ایالات متحده متفاوت می باشد و بین ۰ تا ۴۰ درصد است. خرید ملک در آمریکا الزامی به حضور شما ندارد و نماینده قانونی شما نیز قادر به خرید خانه در آمریکا می باشد.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

هزینه های خرید ملک در آمریکا

خرید و اجاره ملک در آمریکا بسته به متراژ ساختمان و نوساز بودن و قدیمی بودن آن و موقعیت مکانی و نوسانات قیمت ارز متفاوت می باشد. اجاره آپارتمان در آمریکا از ۱۰۰۰ دلار تا ۲۰۰۰ دلار در ماه می تواند متغیر باشد که البته این عدد نیز بسته به مشخصات ملک و مکان آن نوسان خواهد داشت. خرید خانه در آمریکا از متری ۲۰۰ هزار دلار شروع خواهد شد که بسته به شرایط مختلف که در رابطه با آن توضیح داده شد در قسمت های مختلف متفاوت می باشد.

مراحل قانونی خرید خانه در آمریکا

خرید ملک با توجه به اینکه سرمایه گذاری سود دهی نیست، مراحل قانونی خاص خود را نیز دارد، اگر قصد به خرید خانه در آمریکا با تسهیلات بانکی را دارید پروسه کار طولانی تر خواهد شد و تا ۳۰ روز به طول می انجامد در حالی که اگر همان ملک به صورت نقد خریداری شود تا ۱۰ روز بیشتر به طول نمی انجامد.

از ملک مورد نظر استعلام گرفته خواهد شد تا مشکل قانونی نداشته باشد و شهرداری نیز بررسی های لازم را از نظر مشکلات شهرسازی و برنامه های عمرانی مورد بررسی قرار خواهد داد و خریدار با آگاهی کامل نسبت به تمام موارد موجود ملک را خریداری خواهد کرد.

خرید خانه در آمریکا سرمایه گذاری سوددهی نیست!

خرید ملک در آمریکا جزو سرمایه گذاری های سود ده به حساب نمی آید چرا که مالیات پرداختی برای آن و همچنین میزان وامی که باید بازپرداخت گردد از سودی که ملک برای شخص دارد بیشترخواهد شد، بنابراین خرید ملک را جزو سرمایه گذاری های پر سود نباید دانست.

در آمریکا حتی برای زندگی به صورت مداوم نیز بهتر است ملک اجاره کنید چرا که در سال های اخیر سود بازگشتی از خرید ملک در شهرهایی مثل واشنگتن و سن دیه گو که جزو شهرهای بزرگ به حساب می آیند نیز ۷ درصد بوده است، بنابراین تمامی هزینه هایی که برای خرید ملک در آمریکا از جمله سفر توریستی، هزینه وکیل، مالیات و هزینه های دیگر با خرید ملک به شما بازگشت داده نخواهد شد.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

شرایط خرید خودرو در آمریکا

استفاده از خودرو در آمریکا بسیار معمول است. از طرفی به علت ارزان بودن خودرو در آمریکا مردم تمایل بسیار زیادی به خرید ماشین دارند و اکثر خانواده های آمریکای شمالی صاحب ماشین هستند، بطوریکه استفاده زیاد از آن باعث شده است تا وسایل حمل و نقل عمومی همانند مترو و اتوبوس گستردگی و پیشرفت نداشته باشند.

هزینه های خرید خودرو در آمریکا

نکته بسیار مهم هزینه های خودرو است که نمی توان خرید و فروش ماشین را سودمند انجام داد و گاهی این هزینه ها از قیمت خود خودرو هم گران تر می شود. برای خرید ماشین های کار کرده به شناسه ماشین توجه کنید چون سابقه خودرو در آن نوشته می شود و شما می توانید به هنگام خرید خودرو با مراجعه به شماره شناسایی آن از سابقه تصادف و تعمیرات آن باخبر شوید. علاوه بر این کار شما می توانید اتومبیلی را که قصد خریدش را دارید به مکانیکی معتبر نشان دهید تا نقایص احتمالی آن را به شما گوشزد کند.

 مطمئن خودرو بخرید

یکی از راه های نسبتا مطمئن برای خرید ماشین، خرید آن از دلال ها می باشد. با توجه به این نکته که قیمت بالاتری دارد ولی معمولا ماشین های سالم تری را به شما پیشنهاد می کنند. مزیت دیگر این روش این است که وقتی شما خودرویی را از دلال ها خریداری می کنید، وی بابت تمامی گفته های خود مسوول است و شما هر زمانی متوجه مشکلی در ماشین خود شوید می توانید آن را پس داده و پولتان را پس بگیرید.

بیمه ی خودرو

شما می توانید برای مسافت های کوتاه خود ماشین اجاره کنید که معمولا برای شما به صرفه تر می باشد. بیمه شخص ثالث در آمریکا همانند ایران الزامی و اجباری می باشد و بهای آن ماهانه پرداخت می شود که در مقایسه با قیمت های ایران بسیار بالاتر است ولی عوامل بسیاری در قیمت بیمه تاثیر گزار است.

اگر سن شما کمتر از ۳۰ سال باشد، بیمه خودروی شما کمتر می شود و یا اگر توسط پلیس به علت سرعت زیاد یا رانندگی خطرناک جریمه شوید، بیمه ماهیانه شما بیشتر خواهد بود

شرایط گرفتن گواهینامه در ایالات مختلف آمریکا با یکدیگر متفاوت است. برای اخذ گواهینامه باید در امتحان کتبی و عملی پاس شوید. اگر گواهینامه بین المللی داشته باشید می توانید بلافاصله بعد از امتحان کتبی وارد آزمون عملی شوید، برای امتحان عملی می توانید از ماشین خودتان استفاده کنید.

لینک منبع: Living conditions in America

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    زندگی در آمریکا زندگی در آمریکا زندگی در آمریکا زندگی در آمریکا زندگی در آمریکا

    شبکه های اجتماعی

    arrow up