اتریش کشوری مرفه، پایدار و پر رونق است، اتریش علاوه بر اقتصاد پویا و ابتکاری خود، نه تنها در سراسر جهان به عنوان کشوری که دارای میراث فرهنگی غنی می باشد معروف است، بلکه به عنوان یک مقصد سفر و شریک تجاری برای سایر کشور ها نام برده می شود. مهاجران زیادی از سراسر جهان تصمیم گرفته اند در کشوری زندگی و کار کنند که پایتخت آن دارای بالاترین کیفیت زندگی در هر شاخص می باشد.

کدام شهر اتریش برای زندگی مناسب است؟ هزینه های زندگی در اتریش چه مقدار است؟ چه تفاوت هایی میان زندگی در ایران و اتریش وجود دارد؟ شما می توانید با مطالعه این مقاله و بدون سفر به کشور اتریش، شرایط زندگی در این کشور را مورد بررسی قرار دهید و با بررسی تمام جوانب شهر مورد نظر خود را برای زندگی انتخاب نمایید.

شرایط زندگی در اتریش

دلایل زیادی برای مهاجرت به اتریش وجود دارد که شامل، سطح بالایی از رفاه در بین مردم، ارتباط عالی حمل و نقل ، مراقبت از کودکان و تحصیلات ارزان قیمت است. همچنین، اتریش از نظر میزان رضایت مردمش از رتبه بالایی برخوردار است. در شاخص زندگی بهتر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، حدود ۸۲٪ از اتریشی ها اظهار داشتند که تجربه های مثبت مانند موفقیت و لذت را بیشتر از تجربه منفی مانند درد و ناراحتی احساس می کنند.

اتریش کشوری محصور در خشکی که تقریباً ۸٫۷ میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند. از شمال با جمهوری چک و آلمان، از شرق با اسلواکی و مجارستان، از جنوب با اسلوونی و ایتالیا و از غرب با سوئیس و لیختن اشتاین همسایه است. قلمرو اتریش ۸۳،۸۷۸ کیلومتر مربع را شامل می شود و دارای آب و هوای معتدل و آلپی است. زمین اتریش به دلیل وجود کوه های آلپ بسیار کوهستانی است و اکثر مردم به زبان آلمانی صحبت می کنند که زبان رسمی این کشور نیز می باشد. زبان های رسمی محلی دیگر کرواتی، مجارستانی و اسلوونیایی است.

اتریش,اتریش,اتریش

کیفیت زندگی در اتریش

کیفیت بالای زندگی در اتریش با میزان کم جرم و جنایت، سطح بالای امنیت اجتماعی و یک زیرساخت جذاب و تفریحی منعکس می شود. همچنین اتریش دارای یک سیستم بهداشتی عالی است که مطابق با استانداردهای بین المللی عمل می کند. طبق آخرین رتبه بندی شهرهای جهانی، که توسط گروه مرسر انجام شده است، وین برای دهمین بار متوالی به عنوان دوست داشتنی ترین شهر جهان رتبه بندی می شود.

به طور کلی، گروه مرسر کیفیت زندگی در ۲۳۱ شهر را با توجه به ۳۹ معیار مربوط به مهاجران ارزیابی می کند. جنبه های اقتصادی و محیط زیست و همچنین امنیت شخصی، آموزش، بهداشت و گزینه های حمل و نقل در نظر گرفته شده است. شاخص کیفیت زندگی در اتریش ۱۸۲٫۰۲ است که آمار بسیار مناسبی می باشد. این کشور هر سال در میان برترین کشورهای دنیا از لحاظ کیفیت زندگی شناخته می شود. هشت فاکتور مهم در این شاخص در جدول زیر آمده است.

ردیف شاخص مورد نظر درصد توضیحات
۱ شاخص قدرت خرید ۸۰٫۸۹ در حد متوسط
۲ شاخص ایمنی ۷۵ بالا
۳ شاخص مراقبت های بهداشتی ۷۸٫۵ بالا
۴ شاخص آب و هوا ۷۹٫۷۷ بالا
۵ شاخص هزینه های زندگی ۷۳٫۹۵ در حد متوسط
۶ نسبت هزینه به در آمد ۱۰٫۵۴ در حد متوسط
۷ شاخص ترافیک ۲۵٫۸۲ کم
۸ شاخص آلودگی ۲۱٫۴۷ کم

هزینه های زندگی در اتریش

متوسط هزینه های زندگی در اتریش متناسب با شهر انتخابی متفاوت می باشد. به صورت میانگین هزینه های زندگی در اتریش برای یک نفر بین ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ یورو در ماه تخمین زده می شود. بیشترین میزان هزینه های عنوان شده به خوراک و اجاره محل سکونت معطوف می شود. از این میزان ۳۴ درصد مختص خوراک، ۲۵ درصد بابت اجاره مسکن و ۱۱ درصد مربوط به هزینه های رفت و آمد می باشد. در جدول زیرهزینه های مصرفی یک فرد در کشور اتریش آمده است.

موارد میزان هزینه
رستوران یک وعده ۱۲ یورو
گوشت یک کیلو ۱۵٫۸۷ یورو
مرغ یک کیلو ۱۰٫۳۵ یورو
رفت و آمد ماهانه ۴۹ یورو
اینترنت، برق، گاز و آب ماهانه ۲۱۰ یورو
مسکن وسط شهر ماهانه ۶۰۰ تا ۷۳۰ یورو
مسکن اطراف شهر ماهانه ۴۵۰ تا ۵۵۰ یورو
بهترین شهرهای اتریش برای زندگی

بهترین شهرهای اتریش برای زندگی

با وجود کوچک بودن کشور اتریش، هر ساله مهاجران زیادی برای حضور در این کشور اقدام می نمایند. تنها در سال ۲۰۱۹، در حدود ۲۰٫۸ میلیون گردشگر از این کشور بازدید کرده و هزاران هزار نفر برای اقامت طولانی وارد این کشور شده اند. اگر قصد زندگی و کار در کشوری با بالاترین کیفیت زندگی را دارید، مسئله انتخاب مکان مناسب شماست. در ادامه به بهترین شهرهای اتریش برای زندگی که شامل وین، سالزبورگ، لینز و گراتس می شود، اشاره شده است.

وین

براساس یک نظرسنجی جدید، وین بهترین شهر جهان برای کیفیت زندگی لقب گرفته است. به عنوان شهری با بالاترین کیفیت زندگی در جهان، جای تعجب نیست که چرا باید از ابتدا به این شهر برای زندگی در اتریش فکر کرد. پایتخت اتریش از نظر درآمد، شغل، بهداشت، دسترسی به خدمات، محیط زیست، تحصیلات، ایمنی، تعامل افراد محلی و مسکن دارای رتبه بالایی است.

در حالی که در وین زندگی می کنید، نیازی به ماشین ندارید زیرا حمل و نقل عمومی بسیار عالی است: اتوبوس و تراموا هر زمان آماده خدمت رسانی می باشند. شما می توانید یک کارت سالانه به قیمت ۳۶۵ یورو خریداری نمایید و برای استفاده از انواع حمل و نقل ۱ یورو در روز بپردازید. وین شهری عالی برای زندگی و کار یا تحصیل است. بسیاری از شرکت های منطقه ای و بین المللی و همچنین بهترین دانشگاه های کشور در آنجا مستقر هستند.

سالزبورگ

شهر سالزبورگ دقیقاً هم مرز با آلمان می باشد و مقرون به صرفه ترین شهر برای زندگی در اتریش است. سالزبورگ که به عنوان شهر موتزارت شناخته می شود، به دلیل عشق به هنر و موسیقی مشهور است. به همین دلیل، سالانه ۴۰۰۰ رویداد فرهنگی در سراسر شهر برگزار می شود. شهر قدیمی سالزبورگ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و به خاطر کلیساهای باروک و قلعه های زیبا و صخره ای معروف است. 

اگر طرفدار هنر هستید و دوست دارید در مکانی باشید که مرتباً میراث هنری خود را جشن می گیرد ، زندگی در سالزبورگ را دوست خواهید داشت. سالزبورگ با جمعیتی در حدود ۱۵۰ هزار نفر، از تمام امکانات یک شهر بزرگ برخوردار است. در حالی که هنوز هم می تواند فضای شهری عجیب و غریب و کوچک خود را مدیریت کند. این مکان مکانی مناسب برای دانشجویان و جوانان متخصص است که می خواهند در حالی که هنوز در یک شهر مدرن و پر رونق اروپا زندگی می کنند، با هنرها و فرهنگ تاریخی احاطه شوند.

گراتس

گراتس با ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دومین شهر بزرگ در اتریش است. این شهر برای تحصیلات عالی مورد علاقه دانشجویان قرار دارد، از این رو دارای جمعیت دانشجویی بالایی است. به دلیل موقعیت جنوبی آن، درجه حرارت کلی بالاتر از سایر شهرهای اتریش است، تابستان در گراتس مانند ایتالیا است و در زمستان احتمال بارش برف کمتر است.

شهر قدیمی گراتس در فهرست میراث جهانی یونسکو سرگرمی های فوق العاده ای را در قالب معماری خیره کننده، کافه ها، مغازه ها، بارها و رستوران ها ارائه می دهد. گراتس قطب فناوری اطلاعات در اتریش است، بسیاری از استارت آپ ها در این شهر شروع به کار کرده اند و بیشتر شرکت های فناوری اطلاعات، گراتس را برای ادامه فعالیت انتخاب می نمایند.

لینز

لینز یکی دیگر از شهرهای کنار رودخانه اتریش و سومین شهر بزرگ با ۲۰۳ هزار نفر جمعیت است. این شهر در نزدیکی جمهوری چک و آلمان واقع شده است. لینز حمل و نقل عمومی بسیار منظمی دارد و در داخل شهر می توانید سوار اتوبوس یا تراموا شوید و برای مسافرت بین شهری با قطار، آنها به طور منظم به وین، سالزبورگ و گراتس، بلکه به سایر شهرهای کشورهای همسایه و فراتر از آن عزیمت می کنند.

مزایا زندگی در اتریش

مزایا زندگی در اتریش

امروزه در کشور اتریش شرایط مطلوبی برای یافتن شغل با درآمد خوب و همچنین توسعه تجارت وجود دارد. این نکته به همراه کیفیت بالای زندگی که به آنها اشاره شد، این کشور را به عنوان هدفی ایده آل برای زندگی تبدیل نموده است. جاذبه های معماری و فرهنگی، وضعیت اقتصادی پایدار در کشور، شبکه حمل و نقل توسعه یافته ، امنیت و میزان جرم و جنایت بسیار پایین فقط بخشی از مزایای زندگی در این کشور می باشد. در ادامه به برترین مزایای زندگی در اتریش اشاره می شود.

موقعیت جغرافیایی اتریش

کشور اتریش در تقاطع دو منطقه آب و هوایی واقع شده است و زندگی در اتریش به شما تجربه لذت بخش از چهار فصل را ارائه می دهد. در تابستان می توان آفتاب گرفت و در زمستان، اسکی به عنوان بهترین تفریح مردم به شمار می رود. کشور اتریش در قلب اروپا واقع شده است و دسترسی به سایر کشورهای اروپایی به آسانی و راحتی امکان پذیر می باشد. از شرق با مجارستان و اسلواکی و از جنوب با ایتالیا و اسلوونی همسایه است. از غرب با لیختن اشتاین و سوئیس و از شمال با آلمان و جمهوری چک هم مرز است.

زیر ساخت های توسعه یافته

اتریش کشوری با خدمات درجه یک و زیرساخت های با کیفیت برای زندگی و تفریح ​​است. وین یک سیستم حمل و نقل عمومی کاملاً پیشرفته دارد. منطقه بندی فضای شهری به گونه ای برنامه ریزی شده است که موسسات اجتماعی، از جمله بیمارستان ها و مدارس و همچنین موسسات سرگرمی کافه ها و رستوران ها، مغازه های کوچک و مراکز خرید همه به راحتی واقع شده اند و می توانید به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنید.

کیفیت آموزش

تعداد زیادی از دانشگاه های اتریش در میان برترین دانشگاه های دنیا قرار دارند. از همین رو فرصتی ایده آل برای تحصیل در اختیار افراد قرار می گیرد. ساکنان کشور اتریش به راحتی قادر خواهند بود برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام نمایند. لازم به ذکر است که ادامه تحصیل در اتریش یکی از دلایل اصلی مهاجران برای زندگی در این کشور به شمار می رود.

سیستم درمانی ایده آل

سیستم درمانی ایده آل

مانند هر کشور توسعه یافته، سیستم مراقبت های بهداشتی در اتریش از سطح بالایی برخوردار است. سلامت جمعیت کشور در سطح دولت در نظر گرفته شده است، بنابراین زیرساخت ها برای همه شهروندان کشور طراحی شده است. البته داشتن بیمه درمانی برای هر یک از اعضای خانواده ضروری است. تمام فرآیندها به صورت خودکار انجام می شود. اتریش به عنوان یکی از اولین کشورها در اروپا، سیستم کنترل و مراقبت های پزشکی الکترونیکی را معرفی کرده است.

تفاوت های زندگی در اتریش با ایران

به طور حتم شرایط زندگی در هر کشور از جنبه های مختلفی نظیر شرایط اقتصادی، کیفیت زندگی، فرهنگ و آداب و رسوم، شرایط سیاسی، آزادی های اجتماعی، امکانات رفاهی و … متفاوت خواهد بود. در همین راستا نمی توان تمام جنبه های زندگی در اتریش و ایران را مورد بررسی قرار داد. اتریش همه ساله در میان برترین کشورهای دنیا قرار می گیرد و درصد رضایت مندی افراد این کشور بسیار بالا می باشد.

به صورت میانگین هزینه های ایران در حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد ارزان تر از کشور اتریش می باشد. به طور مثال هزینه های یک وعد رستوران در ایران معادل ۴ یورو و در کشور اتریش معادل ۱۲ یورو می باشد. قدرت خرید مردم در کشور اتریش ۱۰ برابر مردم ایران است. این میزان به واسطه میزان حقوق دریافتی یک نیروی کار در کشور اتریش محاسبه می گردد. در همین راستا اگر علاقه مند به مهاجرت به این کشور پیشرفته و مهاجر پذیر هستید به مقاله ای با عنوان مهاجرت به اتریش در همین وب سایت مراجعه نمایید.

تجربه زندگی در اتریش

برای آگاهی بیشتر و بهتر از شرایط و نحوه زندگی در اتریش، اطلاع از تجربه سایر افرادی که قبلا در این کشور زندگی کرده اند و به صورت عملی با مشکلات و موانع این روش برخورد کرده اند، می تواند کمک مهمی به اشخاصی که به تازگی قصد اقدام در این زمینه را دارند نماید. عده زیادی برای زندگی در این کشور اقدام نموده و تجارب زیادی در این زمینه موجود است. در ادامه به صورت نمونه به بررسی یکی از این تجربه ها خواهیم پرداخت :

از دیدگاه کریس ابپرت، اتریش یکی از برترین کشورهای اروپایی برای زندگی قلمداد می شود. فقط برای زندگی در اتریش می بایست با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این کشور سازگار بود. این بدان معنی نیست که حتما اتریشی باشید ولی باید شبیه آنها زندگی کنید. شبیه مردم اتریش لباس بپوشید، همانند آنها رفتار کنید و تسلط کامل به زبان آلمانی داشته باشید. مهاجران از کشورهای دیگر زمانی برای زندگی در اتریش اقدام می نمایند، شرایط ایده آلی را تجربه می کنند.

زندگی در اتریش و آلمان

شرایط زندگی در اتریش و آلمان تقریبا یکسان می باشد و مهم ترین وجه تشابه آنها آلمانی زبان بودن کشورهاست که مسلما برای شرایط بهتر در زندگی باید دانش زبان آلمانی را داشته باشید. روند های مهاجرتی کشور آلمان به زبان انگلیسی هم مقدور می باشد ولی توصیه ی مشاورین موسسه ی مهاجرتی آریاناپارس این می باشد که حتما یادگیری زبان آلمانی را در دستور کار خود قرار دهید.

شهر وین بعنوان برترین شهر اروپایی شناخته شده است. وین امروز شهر مدرن است، اما سایه ی سنت های دل نشین و قدیمی هنوز روی سر این شهر است و هم چنین شهر محبوب دارادگان موسیقی است. با توجه به توضیحات ارائه شده اگر قصد زندگی در کشور اتریش را دارید بهترین گزینه ی شما شهر وین است.

در کشور آلمان شهرهای متفاوتی را می توانید برای زندگی انتخاب کنید که با توجه به خواسته ی شما انتخاب می شود. شهر هایی از قبیل مونیخ، هامبورگ، برلین، کالرسروهه و … که هر کدام شرایط به خصوصی را دارند.

علاقه مندان به زندگی در اتریش و آلمان از راه های مختلف وارد این کشور ها می شوند ویزای تحصیلی، توریستی، سرمایه گذاری و کاری که هر کدام دارای شرایط متفاوتی می باشد.

در ویزای توریستی بصورت معمول افراد در هتل ها استقرار پیدا می کنند که با توجه به هزینه و شرایط می توانند شهر مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای رزرو های هتل آنجا اقدام کنند. شرایط زندگی برای افرادی که به واسطه ی ویزای سرمایه گذاری و تحصیلی اقدام می کنند راحت تر می باشد زیرا یا با هزینه ی سرمایه گذاری وارد کشورهای اتریش و آلمان می شوند پس زندگی مناسب تری را دارند. در ویزاهای کاری هم با توجه به payment که شما دریافت می کنید می توانید شرایط زندگی مناسبی را داشته باشید. در ویزای تحصیلی شرایط مقداری متفاوت می باشد دولت های آلمان و اتریش بری افراد بالای ۲۴ سال قانونی را وضع کرده است که اگر تمایل به تمدید ویزای خود را دارند حدود ۸۰۰۰ یورو را باید در حساب خود نشان داده تا این امکان میسر باشد. برای افراد زیر ۲۴ سال این قیمت نصف می شود و می توانید با ۴۰۰۰ یورو ویزای خود را در کشورهای آلمان و اتریش تمدید کرده و از شرایط زندگی در این کشور لذت ببرید.

بصورت معمول شرایط زندگی در کشور اتریش و شهر وین گزینه ی مناسب تری می باشد ولی تعداد شهرهای خوب و مناسب در کشور آلمان بیشتر می باشد. از همین رو فرصت های شغلی بیشتری در کشور آلمان است، در صورتی که قصد اخذ ویزای کار یا اقامت کاری را دارند گزینه ی برتری می باشد.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب عنوان شده، کشور اتریش یکی از برترین کشورهای جهان برای زندگی می باشد. افراد از روش های مختلف برای این کشور مانند مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری اقدام می نمایند. به واسطه هر کدام از انواع ویزای اتریش می توان مدت زمانی را در این کشور حضور داشت. این تجربه لذت بخشی می باشد که همه افرادی که تجربه زندگی در اتریش را دارند، از آن یاد می کنند.

زندگی در شهرهایی همچون سالزبورگ، گراتس و لینز اتریش یک تجربه منحصر به فرد است. وین پایتخت و بهترین شهر اتریش و همچنین بهترین شهر دنیا برای زندگی به شمار می رود. به همین دلیل بسیاری از افراد و مهاجران وین را به عنوان مقصد زندگی خود انتخاب می نمایند. برای بررسی شرایط ورود به اتریش مقاله ویزای اتریش را مطالعه فرمایید تا روش صحیح برای ورود به اتریش را با توجه به شرایط خود برگزینید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    زندگی در اتریش زندگی در اتریش زندگی در اتریش زندگی در اتریش زندگی در اتریش

    شبکه های اجتماعی

    arrow up