پادکست مقاله زندگی در استرالیا

Living in Australia

به غیر از کارتون های دوره ی کودکی مثل خانواده دکتر ارنست که تصویری واضح از زندگی در استرالیا برای ما رقم زده اند، اسم استرالیا در کنار مناظر طبیعی و حیواناتی مثل کانگوروها و کوالاها در ذهن ما نقش می بندد. اما استرالیا، کشوری است که باید از نو شناخت.

در این مقاله که توسط مشاورین موسسه آریاناپارس که تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایران می باشد قصد داریم ببینیم چه فاکتورهایی باعث این شده تا زندگی در استرالیا به عنوان با کیفیت ترین زندگی در آمارهای بین المللی قلمداد شود.

مشکلات زندگی در استرالیا چه هستند؟

دور مثل پلوتون

مشکلات دور بودن قاره استرالیا نسبت به همه کشورهای جهان از یک سو و فاصله ی بسیار زیاد بیشتر شهرهای استرالیا از یکدیگر، باعث بروز دو نوع مشکل در ذهن افرادی که قصد زندگی و مهاجرت به استرالیا را دارند شده است.

مشکل اول ترس از انزواست که به لحاظ روحی تاثیرات منفی بر کارکرد ذهنی فرد دارد. مشکل دوم اما یک مشکل عینی است. در صورتی که بخواهید برای تعطیلات و یا حتی به دلیل مشکلات خانوادگی یا کاری به نقطه دیگری از استرالیا و یا سایر کشورها سفر کنید. با یک سفر هوایی حداقل ۷ ساعته روبرو خواهید شد.

زیبایی خطرناک

استرالیا دارای یکی از غنی ترین زیبایی های طبیعی است. این مساله از طرفی باعث لذت بردن ساکنین این کشور از آب و هوای بسیار عالی و در کنار تجربه زندگی در محیطی بکر و حیرت انگیز می شود. اما همین اکوسیستم طبیعی گاهی باعث ایجاد مخاطرات طبیعی مختلف برای ساکنین این کشور می شود.

بروز گرمای شدید در شهرهای بزرگ و وجود تهدیدهایی از سمت گونه های حیاط وحش در شهرهای حاشیه ای و کوچکتر، خطراتی هستند که اگرچه همیشگی نیستند ولی در مواقع بسیاری، زندگی ساکنین کشور استرالیا دچار اختلال می شود.

با جیب پر بیا

در سال های اخیر غیر از ۵ یا ۶ شهر بزرگی که مقصد بسیاری از مهاجرین به کشور استرالیا است، سایر شهرهای استرالیا از اقبال خوبی برای جذب نیروی مهاجر مفید برخوردار نبوده اند. همین مساله باعث تراکم جمعیت و امکانات در شهرهای بزرگ این کشور مثل سیدنی و ملبورن گشته است. شاید این مهمترین دلیل برای افزایش چشمگیری هزینه ها در دو دهه گذشته در این دو شهر شده است.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

مزایای زندگی در استرالیا چه هستند؟

نگران چیزی نباش

با اینکه نمی توان از هزینه های بسیار گزاف زندگی در استرالیا صرف نظر کرد ولیکن نکته قابل توجه این است که حتی با کمترین میزان درآمد در کشور استرالیا هم می توانید به راحتی و با کیفیت بالایی زندگی کنید.

در واقع درست است که شاید هزینه های زندگی در استرالیا نسبت به سایر کشورها، بیشتر باشد ولی در مقایسه با درآمد اشخاص در این کشور هم به همین نسبت چشمگیرتر است.

بچه ها درس خوان می شوند

براساس رتبه بندی us news، world rank تیم آموزشی استرالیا به عنوان چهارمین نظام آموزشی با کیفیت در دنیا رتبه بندی شده است.

  • در این رتبه بندی، استرالیا بالاتر از آمریکا، سوئیس و فرانسه قرار دارد.

سیستم آموزشی تا کلاس ۱۲ ( یعنی تحصیلات قبل از دانشگاهی) برای افرادی که اقامت استرالیا را اخذ کرده اند، رایگان خواهد بود. البته تحصیلات دانشگاهی در کشور استرالیا مشمول پرداخت هزینه می گردد ولیکن رتبه بسیار ممتاز دانشگاه های استرالیا، باعث شده است تا عده ی زیادی از علاقه مندان به تحصیل به این کشور مهاجرت نمایند.

نگران بیمه نباش

تمامی استرالیایی ها و افرادی که موفق به اخذ پاسپورت کشور استرالیا شده اند، تحت پوشش بیمه های درمانی هستند، چرا که هزینه بیمه بخشی از مبلغی است که افراد به عنوان مالیات به دولت استرالیا پرداخت می کنند.

اگرچه بیمه های خصوصی، سطح بیشتری از خدمات درمانی را تحت پوشش قرار می دهند. نکته حائز اهمیت این جاست که هزینه های بیمه های خصوصی نیز بسیار مقول است و اشخاص با پرداخت تقریبا ۲۰۰۰ دلار استرالیا، می توانند از گسترده ترین سطح بیمه خصوصی برخوردار باشند.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

زندگی در استرالیا چه فرقی با زندگی در ایران دارد؟

باید ورزشکار شوی

به خاطر گرمای شدید استرالیا، بیشتر استرالیایی ها در مقاطعی از سال که گرما شدیدتر می شود، گرایش به ورزش کردن در فضای باز مثل پارک ها و سواحل دارند، یعنی سرانه ورزش در استرالیا، برای افراد بالای ۱۵ سال حداقل یک جلسه در هفته است و این درحالی است که براساس آمار وزارت ورزش ایران، ورزش برای هر فرد در سال کمتر از ۱۶ دقیقه است.

تمیز و مرتب

استرالیا شاید حساس ترین ملت در برابر جلوگیری از آسیب به طبیعت توسط نوع بشر و شاید سختگیرترین در برابر افرادی که به طبیعت حتی با ریختن زباله آسیب می زنند. شاید تفکیک زباله، روشن نکردن آتش در طبیعت، دور انداختن زباله در محلی غیر از حمل های مشخص شده در ایران، فقط یک رفتار ناپسند باشد، ولی این کارها در استرالیا می تواند فرد را مشمول پرداخت جریمه های سنگین نماید.

خیلی هم رسمی نباش

پوشش استرالیایی ها مثل اخلاق و منش آنها خیلی رسمی نیست. بیشتر استرالیایی ها حتی روسای شرکت و معلمین مدرسه خود را با اسم کوچک صدا می زنند. کت و شلوار به اندازه ایران، مورد استفاده ی آقایان در جلسات کاری قرار نمی گیرد.

در مهمانی های غیر رسمی هم، زدن کراوات خیلی متداول نیست. در یک کلام کلا می توان مردم استرالیایی را راحت تر دانست.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

زندگی شما در استرالیا چگونه خواهد بود؟

چیزی شبیه تهران

از هر ۳ استرالیایی، ۲ نفر برای رسیدن به محل کار خود از ماشین شخصی استفاده می کنند. در بسیاری از شهرهای استرالیا شاید حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد مردم از سیستم حمل و نقل عموما برای رفت و آمد استفاده می کنند. این به این معناست که شما هم اگر زندگی در استرالیا برای یک مدت طولانی دارید، حتما باید به فکر خرید یا اجاره ماشین شخصی باشید.

هایپر استارهای استرالیایی

بیشتر استرالیایی ها از فروشگاه های زنجیره ای برای خرید اقلام مورد نیاز خود استفاده می کنند. جالب اینکه برعکس اروپایی ها و مثل ما ایرانی ها، استرالیایی ها هم در روزهای تعطیل و قبل از مناسبت های خاص شاهد شلوغی و ازدحام بسیار زیاد در صف های فروشگاه ها هستند. پس از این جهت خیلی احساس غربت نمی کنید.

عاشق ساحل و مهمانی

شاید به دلیل گرما و شاید به دلیل خوشگذرانی زیاد، استرالیایی ها قسمت بسیار زیادی از زمان خود را در تفریح در سواحل این کشور می پردازند. برگزاری و شرکت در مهمانی ها هم جزو جدایی ناپذیر از زندگی شما در استرالیا خواهد شد.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

زندگی در استرالیا برای چه افرادی مناسب است؟

زندگی در استرالیا توام با لذت بردن از زندگی و تفریحات است. در استرالیا هرچقدر درآمد داشته باشید، باز هم می توانید از زندگی لذت ببرید. ولی حتما قبل از انتخاب این کشور به عنوان مقصدی برای مهاجرت به این پرسش ها فکر کنید.

  • آیا فردی هستید که بتوانید در سال بیشتر از یک مسافرت نداشته باشید؟
  • دیدن اقوامتان که ممکن است در خارج از از استرالیا سکونت دارند تا چه اندازه برایتان مهم است؟
  • به دنبال کشوری هستید که در یک بازه کوتاه بتوانید در آن سرمایه زیادی را بدست آورید یا تفریح و لذت بردن از زندگی نیز برای شما به اندازه کسب درآمد اولویت دارد؟
  • گرمای شدید بیش از حد محل زندگی شما، ممکن است برای شما طاقت فرسا باشد یا ترجیح می دهید در یک کشور گرم با سواحل پهناور زندگی کنید؟

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up