کشور انگلیس مجموعه ای از مناطق تحت تسلط در همسایگی خود مثل ایرلند شمالی ، ولز ، اسکاتلند و … می باشد که به مجموعه آن بریتانیا گفته می شود . بریتانیا از سالهای بسیار دور توسط ارتش و قدرت نظامی که داشت بر بسیاری از کشورهای دنیا نفوذ و سیطره داشته است . این سیطره و نفوذ به دلیل عقب ماندگی این کشور ها بوده است . بسیاری از این کشورها همچنان در تسلط و تحت امر ملکه می باشند و بسیاری دیگر فقط همسو با نظرات و سیاست های کلی کشور انگلیس هستند .
دو کشور بسیار مهم از مستعمرات بریتانیا کشور استرالیا و کانادا می باشند . این دو کشور حتی برای انتخاب نخست وزیر و یا رئیس جمهور باید با نظرات ملکه هماهنگ باشند و ملکه آنها را به عنوان فرمانداران خود دراین کشورها تعیین می کند و انها امور کشور را به دست می گیرند . برای آشنایی با شرایط زندگی در انگلستان با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط زندگی در انگلستان

Living conditions in England

قبل از اینکه راجع به زندگی در انگلستان صحبت کنیم، می بایست انگلستان را بشناسیم. همیشه انگلستان را با کلماتی نظیر «ملکه»، «استعمارگر»، «فوتبال» و «چای انگلیسی» شناخته ایم. کشوری که تا حدود صد سال پیش بیشترین تعداد کشورهای تحت سلطه را در میان کلیه کشور های جهان در اختیار داشت.

مزایای زندگی در کشور انگلیس

برای افرادی که با اهداف مختلف مهاجرت تحصیلی؛ مهاجرت کاری و….‌ به این کشور می آیند مزایای زندگی در انگلیس را شامل حال آنها می شود. این مزایا شامل موارد زیر می باشد

در کشور انگلیس بخصوص لندن و جنوب شرقی خدمات مالی نقش اصلی دارد.

لندن به عنوان مرکز بزرگ جهانی برای کارهای مالی؛ بیمه و بانکی میزبان نهادهای بانک انگلیس؛ لویدز با قدمت چندین قرن و موارد جدیدی را در خود قرار داده است

صنایع عمده در شهرهای شمالی شامل موادغذایی؛ تولید مواد شیمیایی؛ رایانه؛ منسوجات؛ تهیه دم؛ خودرو؛ هواپیما؛ پوشاک و شیشه می باشد. در قسمت جنوب شرقی این کشور صنایع دارو؛ میکروالکترونیک؛ قطعه های هواپیما و خودرو وجود دارد

وجود طرح بیمه ملی در کشور انگلیس- طرح بیمه ملی افراد را در مقابل از دست دادن درامد؛ علت بیماری؛ زایمان و داشتن بیماری های طولانی بیمه می کند.

قیمت اجاره خانه در انگلستان

به طور کلی هزینه های زندگی و اجاره خانه در انگلستان نسبت به اغلب کشورهایی اروپایی بسیار بالاتر خواهد بود. با این وجود قیمت اجاره خانه در انگلستان به موارد مختلفی نظیر شهر مورد نظر، موقعیت مکانی ملک، تعداد افراد خانواده، متراژ، متریال به کار رفته در ساخت، امکانات ملک، عمر بنا و… بستگی دارد.

به عنوان مثال اجاره بهای خانه ای در مرکز شهر لندن می تواند تا صدها برابر گرانتر از همان خانه در شمال انگلستان باشد. همچنین اجاره بهای خانه ای که برای زندگی یک خانواده ۴ نفری مناسب است قطعاً به مراتب بیشتر از اجاره بهای یک خانه کوچک خواهد بود. به طور کلی میانگین هزینه های اجاره خانه در انگلستان در مناطق روستایی از ماهی ۲۵۰ پوند و در مناطق شهری از ماهی ۴۵۰ پوند به بالا خواهد بود.

معرفی سایت های اجاره خانه در انگلستان

همانگونه که پیش تر ذکر گردید، برای اجاره خانه در انگلستان روش های بسیار مختلفی وجود دارد، در بین کلیه روش های موجود سایت های خرید و فروش و اجاره خانه در انگلستان از جمله مواردی محسوب می شوند که محبوبیت بسیار زیادی در بین متقاضیان اجاره خانه در انگلستان دارند.

سایت های خرید و فروش و اجاره خانه در انگلستان معمولاً روزانه آگهی های ملکی بسیار فراوانی را در کلیه شهرهای انگلستان ارائه می دهند، بسیاری از این سایت ها دارای فیلتر می باشند و خانه های موجود برای اجاره را با اطلاعات دقیق و عکس انتشار می دهند، از این رو افراد می توانند با انتخاب شهر مورد نظر، میانگین هزینه و موارد درخواستی دیگر در کمترین زمان ممکن خانه مورد نظر برای اجاره را پیدا کنند. در حال حاضر بهترین سایت های اجاره خانه در انگلستان به شرح ذیل می باشد.

  1. RightMove
  2. Zoopla
  3. Open Rent
  4. Find a Hood
  5. Gumtree
  6. SpareRoom
  7. MoveBubble
  8. RoomGo
  9. Ideal Flatmate
  10. RoomBuddies

هزینه زندگی در انگلستان

شرایط اقتصادی و بازار کار در انگلستان بسیار ایده آل است و افراد در سال ۲۰۲۰ هفتگی ۵۸۵£ (پوند) درآمد دارند که نسبت به سال ۲۰۱۹ به میزان ۲٫۹% افزایش داشته است و این مطلب بدین معناست که متوسط درآمد سالیانه در انگلستان ۳۰۴۲۰£ (پوند) می باشد.

هزینه زندگی در بریتانیا بسته به سبک زندگی و محل زندگی متفاوت است، طبق آمار هزینه زندگی در شهرهای بزرگ مثل لندن بیشتر از مناطق روستایی است. قیمت خانه در انگلستان، حمل و نقل و سرگرمی نسبتا زیاد است. بخش زیادی از درآمد افراد صرف هزینه اقامت می شود. هزینه اجاره در انگلستان ارزان نیست. لندن دارای گران ترین اجاره هاست. اجاره در شهرهای بزرگ دیگر مثل منچستر و گلاسکو کمی پایین تر است اما هنوز هم زیاد است. هزینه اجاره در یک محیط متوسط ۱٫۲۴۸ یورو در ماه است.

  • یک وعده غذا در رستوران ارزان انگلستان – ۱۴ پوند و ۹۹ سنت
  • یک وعده غذا برای دو نفر در رستوران معمولی انگلستان – ۵۰ پوند
  • یک مک دونالد – ۵ پوند
  • یک فنجان کاپوچینو – ۲ پوند و ۷۵ سنت
  • ۰.۳۳ لیتر نوشابه -۱ پوند و ۱۵ سنت
  • یک بطری آب – ۰.۹۴ پوند
  • یک لیتر شیر – ۰.۹۲ پوند
  • یک شانه تخم مرغ (۱۲ عدد) -۲.۲۴ پوند
  • یک کیلو پنیر محلی – ۶.۴۹ پوند
  • یک کیلو گوشت سینه مرغ – ۷.۰۳ پوند
  • یک کیلو گوشت ران مرغ – ۱۰.۳۴ پوند
  • یک کیلو سیب – ۱.۸۷ پوند
  • یک کیلو موز – ۱.۰۸ پوند
  • یک کیلو پرتقال – ۱.۹۴ پوند
  • یک گوجه – ۱.۸۲ پوند
  • یک کیلو سیب زمینی – ۱.۱۷ پوند
  • یک کیلو پیاز – ۱.۰۲ پوند

انگلستان,انگلستان,انگلستان

هزینه حمل و نقل و جزییات برای زندگی در انگلستان

بلیط مترو – ۲.۵۰ پوند
تاکسی تا یک کیلومتر – ۲.۳۰ پوند
تاکسی تا یک ساعت انتظار – ۴۰.۰۰ پوند
هزینه آب، برق، گاز و … برای یک آپارتمان ۸۵ متری – ۱۴۲.۸۹ پوند
ماهانه اینترنت – ۲۲.۶۱ پوند
یک شلوار جین – ۶۱.۸۳ پوند
یک ست لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای – ۳۲.۵۱ پوند
یک جفت کفش نایک – ۶۱.۷۴ پوند
یک جفت کفش چرم – ۷۲.۷۹ پوند

موارد هزینه ( پوند)
اتاق در آپارتمان مشترک ۳۰۰
سوئیت ۱۳۳۰ – ۵۷۰
آپارتمان تک خوابه ۱۷۵۰ – ۷۰۰
آپارتمان دو خوابه ۲۶۰۰ – ۸۸۰
قرص نان ۰٫۷۵
۱کیلو گرم برنج ۱٫۲۰
۵۰۰ گرم ماکارونی ۰٫۹۰
بسته سوسیس ۱٫۰۰
۱ کیلو سیب ۱٫۴۰
۵۰۰ گرم گوشت گاو ۱٫۵۰

مقایسه مالیات ها بر میزان درآمد افراد در انگلستان

قوانین مالیاتی انگلستان در زمینه محاسبه مالیات افراد نسبت به درآمد کاملاً روشن است. طبق قوانین مالیاتی انگلستان افرادی که دارای درآمد بیشتری هستند نسبت به اقشار کم درآمد جامعه می بایست مالیات بیشتری را پرداخت نمایند. به طور کلی در حال حاضر نرخ مالیات دریافتی دولت انگلستان با توجه به درآمد افراد به شرح ذیل می باشد.

گروه مالیاتی درآمد مشمول مالیات نرخ مالیاتی
حداقل حقوق و مستمری کمتر از ۱۲۵۰۰ پوند معاف از مالیات
حقوق یا درآمد متوسط بین ۱۲۵۰۰ پوند الی ۵۰۰۰۰ پوند ۲۰ درصد
حقوق یا درآمد بالا بین ۵۰۰۰۰ پوند الی ۱۵۰۰۰۰ پوند ۴۰ درصد
حقوق یا درآمد اضافی بیش از ۱۵۰۰۰۰ پوند ۴۵ درصد

نظام سلامت انگلستان

NHS که بزرگترین سازمان تامین کننده خدمات درمانی در انگلستان و یکی از بزرگترین سیستم های درمانی یکپارچه در سراسر جهان می باشد که سال تاسیس آن نیز ۱۹۸۴ می باشد. از همان سال یکی از موضوعات مطرح در این کشور خدمات بهداشت و درمان در آن بوده است.

بودجه سالانه ای که به NHS اختصاص داده می شود ۱۰۰ میلیارد پوند می باشد که دولت بریتانیا این هزینه را سالانه به این بخش اختصاص داده است. بخش خدمات درمانی در انگلستان بسیار برای دولت آن با اهمیت است چرا که ۹۰ درصد جمعیت این کشور را پوشش می دهد.

یکسری از خدمات غیر بیمارستانی شامل خدمات بهداشتی درمانی خانواده ها از طریق قراردادهای مستقل انجام می شود. خدمات بهداشتی که مربوط به بخش بستری شدن افراد در بیمارستان های عمومی مربوط می شود و افراد حقوق بگیر باید آن را پرداخت کنند بر اساس یک مدل هماهنگ انجام می شود.

خدمات درمانی در انگلستان نیز بخش خصوصی دارد و برخی از بخش های در حال رشد مراقبت های بهداشتی از طریق این بخش های خصوصی تامین مالی می شوند. خدمات درمانی در انگلستان به اقامت شخص در این کشور بستگی دارد. ملیت شخص مورد نظر دخالتی در این مورد ندارد.

خدمات درمانی در انگلستان در حیطه دندانپزشکی

  • اگر زیر ۱۸ سال یا ۱۹ سال باشید و در حال تحصیل به صورت فول تایم در این کشور باشید.
  • اگر باردار باشید و یا دارای نوزادی بین ۱ تا ۱۲ ماهه باشید.
  • اگر تحت خدمات درمانی دندانپزشکی در بیمارستان قرار بگیرید و کارهایتان توسط یک دندانپزشک در بیمارستان صورت بگیرد.
  • اگر دریافتی حقوق شما طبق تعریف بسیار پایین باشد و یا زیر ۲۰ سال باشید و تحت سرپرستی کسی باشید که درآمد بالایی ندارد.

داشتن یکسری گواهینامه ها نیز باعث می شود که بعضی از افراد نسبت به پرداخت خدمات دندانپزشکی متحمل هزینه های کمتری شوند مثل افرادی که گواهی معاف از مالیات دندانپزشکی را از دولت دارند و یا گواهی به نام HC2 دارند که مختص افرادی است که دارای درآمدهای پایین هستند و این گواهی ها را از دولت دریافت می کنند.

در پایان قابل ذکر است که خدمات درمانی در انگلستان مستلزم هزینه است مگر اینکه اقامت این کشور را داشته باشید و یا بنا به دلایلی مثل دانشجویی و غیره هزینه های کمتری را بپردازید.

بهترین شهرهای انگلیس برای زندگی

شهرها و نواحی انگلستان تفاوت های فراوانی با یکدیگر دارند. افرادی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند با توجه به هدف خود از مهاجرت به این کشور و با به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز در ارتباط با شرایط اقتصادی، اجتماعی، رفاهی و … می توانند بهترین شهر را برای زندگی در انگلستان انتخاب نمایند.

در ادامه قصد داریم به معرفی سه شهر که از نظر هزینه های زندگی در انگلستان و به دست آوردن موقعیت های شغلی مناسب می باشند اشاره ای داشته باشیم با ما همراه باشید.

ساندرلند

ساندرلند در دهانه رودخانه وار واقع گردیده است و با جمعیتی حدود ۲۷۵ هزار نفر شهر نسبتاً کم جمعیت و آرامی به شمار می آید. ساکنین ساندرلند از جهات گوناگون نظیر هزینه های زندگی، موقعیت های شغلی مناسب، رفاه اجتماعی و مهم تر از همه تناسب درآمد فردی و هزینه های زندگی در بین دیگر شهرهای انگلستان از رضایت بالاتری نسبت به شرایط زندگی برخوردار می باشند.

تناسب درآمد و هزینه های زندگی در ساندرلند سالیانه به طور میانگین به شرح ذیل می باشد:

  • میانگین حقوق ۲۵۷۲۴ پوند
  • هزینه رفت و آمد ۱۵۳٫۴ پوند
  • قیمت متوسط ​​ملک ۱۲۱٫۸ پوند
  • اجاره مسکن  ۱۲۸۲۸٫۸ پوند

لیدز

لیدز با جمعیتی بالغ بر ۷۶۱ هزار نفر از جمله شهرهایی است که طی سال های اخیر سریعترین رشد اقتصادی را تجربه نموده و ساکنین این شهر نسبت به شرایط کار و بازار مسکن چشم انداز بسیار مثبت و مناسبی پیش رو دارند. درآمد مناسب فردی در کنار هزینه های معقول زندگی باعث گردیده اهالی لیدز در ارتباط با سطح زندگی خود از رضایت بالایی برخوردار باشند.

تناسب درآمد و هزینه های زندگی در لیدز سالیانه به طور میانگین به شرح ذیل می باشد:

  • متوسط ​​حقوق و دستمزد۲۸۲۵۷ پوند
  • هزینه رفت و آمد ۱۶۲٫۲ پوند
  • قیمت متوسط ​​ملک ۱۶۵،۳ پوند
  • اجاره مسکن ۱۲۴۲۰ پوند 

لیورپول

لیورپول یکی از مهم ترین بندرهای تجاری انگلستان می باشد. این شهر با جمعیتی حدود ۵۵۲ هزار نفر از جمله مهم ترین مراکز تجاری انگلستان یه شمار می آید، لیورپول از تاریخچه بسیار غنی برخوردار است این شهر زادگاه گروه افسانه ای بیتلز است و از این بابت شهرت فراوانی دارد. با توجه به موقعیت های شغلی مناسب و فراوان در لیورپول و تناسب معقول درآمد فردی و هزینه های زندگی ساکنین لیورپول از سطح و کیفیت زندگی خود رضایت کامل دارند.

  • متوسط ​​حقوق و دستمزد۳۱۴۵۰ پوند
  • هزینه رفت و آمد ۱۸۸٫۶ پوند
  • قیمت متوسط ​​ملک ۱۹۰،۷ پوند
  • اجاره مسکن ۱۸۶۵۰ پوند 

انگلستان,انگلستان,انگلستان

ارزانترین شهرها برای زندگی در انگلستان

نوک نولان موسس و مدیرعامل سایت Student.com می گوید:” این امری بدیهی است که مراکز بزرگ شهری در سراسر دنیا برای دانشجویان داخلی و خارجی بسیار جذاب هستند. به طور متوسط، دانشجویان برای زندگی در این شهرها پول بیشتری صرف می کنند، اما به این معنی نیست که گزینه های ارزان تری وجود ندارد.

برایتون

شهری آرام و آفتابی که تا لندن هم فقط یک ساعت فاصله دارد. در لیست مقرون‌به‌صرفه‌ترین شهرهای جهان برایتون رتبه‌ی ۸۰ام را دارد. به‌طور کلی هزینه زندگی در انگلستان و در شهر برایتون با توجه به هزینه‌های اجاره‌ی منزل، هزینه زندگی در برایتون نسبت به لندن حدود ۶۲درصد ارزان‌تر است.

به صورت میانگین در برایتون در ماه ۱۴۰۰دلار کمتر از لندن خرج می‌کنید. با توجه به این که دانشگاه بین‌المللی ساسکس در برایتون قرار دارد

کوانتری انگلستان

این شهر در منطقه میدلندز غربی قرار دارد و و بعد بیرمنگام دومین شهر بزرگ این منطقه محسوب می شود. هزینه زندگی در این شهر برای یک خانواده چهار نفره چیزی در حدود ۲۱۳۵ پوند برآورد می شود. اگر یک نفر به تنهایی بخواهد در این شهر زندگی کند بجز هزینه مسکن باید حدود ۶۳۷ پوند خرج نماید. رستوران های ارزان قیمت در کوانتری یک وعده غدا را بین ۶ تا ۱۰ پوند می دهند و در رستوران های متوسط هزینه یک وعده غذای دو نفره به همراه دسر و سالاد می تواند ۳۵ تا ۵۰ پوند خرج بردارد.

منچستر

دومین شهر بزرگ و مقرون‌ به ‌صرفه‌ی انگلستان، شهر منچستر است که رتبه‌ ۵۱ در لیست شهرهای مقرون‌ به‌ صرفه‌ جهان را دارد. هزینه‌ تحصیل در انگلستان بخصوص دانشگاه منچستر حدود ۱۶۰۰ دلار در سال است و هزینه زندگی در آن ماهانه ۱۱۳ دلار آمریکا برآورد می‌شود.

انگلستان,انگلستان,انگلستان

معایب زندگی در انگلستان

مراقب باش افسرده نشوی!

شاید اولین چالش افرادی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند، آب و هوای سرد و مرطوب این کشور باشد. همیشه، حتی در تابستان هم می توانید انتظار روزهای ابری و بارش را داشته باشید. علاوه بر این تغییرات ناگهانی هوا نیز به عنوان یکی دیگر مشکلات بیشتر ساکنین این کشور محسوب می گردد.

آب و هوای مرطوب و بارانی انگلستان یکی از شایع ترین عامل بروز افسردگی و دلتنگی (Home sick) در مهاجرین به این کشور محسوب می گردد.

مردمی که از دماغ فیل افتاده اند!

پیشینه کشور گشایی و سلطه ی انگلستان در طول تاریخ باعث شده تا مردم این کشور همواره خود را ملتی متمدن تر و با فرهنگ تر در قیاس با سایر ملل جهان بدانند یکی دیگر از مشکلات اصلی افرادی که به تازگی وارد خاک انگلستان می شوند، وفق یافتن با سبک و منش زندگی انگلیسی است. چرا که انگلیسی ها اهمیت زیادی برای رسوم و رویه های جاری کشور خود قائل هستند.

بدترین کشور اروپا از لحاظ کیفیت زندگی؟

روزنامه ی گاردین که یک روزنامه انگلیسی است مردم کشور انگلستان را دارای بی کیفیت ترین سطح زندگی در اروپا معرفی کرده است. شاید تعجب آور باشد ولی هزینه های چشمگیر اجاره، هزینه های آب و برق و سایر قبوض مصرفی، هزینه های جابجایی کشور انگلستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، از عوامل موثر روزنامه گاردین در بی کیفیت دانستن سطح زندگی در انگلستان به حساب می آیند.

انگلستان,انگلستان,انگلستان

مزایای زندگی در انگلستان چیست؟

شاید در مقایسه با بسیاری از کشور های جهان، زندگی در انگلستان مزایای بیشماری داشته باشد چرا که این کشور نه تنها همواره به عنوان یکی از قدرتهای سیاسی و اقتصادی جهان، بلکه به عنوان پیشگام در بسیاری از حوزه های علوم و صنایع مطرح بوده است.

در ادامه به سه فاکتور اصلی که زندگی در انگلستان را برای بسیاری از مهاجرین به یک زندگی ایده آل تبدیل می کند، اشاره می کنیم.

با انگلیسی ها راجع به مسائل مالی شوخی نکن!

حضور قدیمی ترین بانک ها و موسسات بیمه دنیا در کشور انگلستان، نمایانگر ثبات اقتصادی این کشور در طول تاریخ می باشد. علی رغم به وجود آمدن بحران های مالی در سایر کشورهای اروپایی و حتی آمریکا، مردم انگلستان در هیچ برهه زمانی از تاریخ شاهد افول این کشور از لحاظ اقتصادی نبوده اند، پس اگر صاحب سرمایه یا کارآفرین هستید و قصد دارید برای شکوفایی تجارت خود به کشور انگلستان مهاجرت کنید، نگران نباشید. راه را درست آمده اید.

دانشگاه هایی که اسمشان را فقط در فیلم ها می شنوی

سیستم آموزشی انگلستان، الگوی توسعه آموزشی در بسیاری از کشور های دنیا قرار گرفته است. انگلستان با داشتن ۵ دانشگاه در میان ۲۰ دانشگاه برتر جهان، پس از آمریکا از این جهت برترین کشور جهان محسوب می شود.

پس کاملاً اطمینان داشته باشید که اگر فردی در نظام آموزشی انگلستان تحصیل نماید، به احتمال فراوان می تواند از یک دانشگاه ممتاز فارغ التحصیل شود.

در خانه ات را باز بگذار

بسیاری از شهروندان انگلیس و حتی مهاجرینی که به تازگی وارد کشور انگلستان شده اند، این کشور را یک کشور امن می دانند. بسیاری از خانواده های خارجی فرزندان زیر ۱۸ سال خود را با کمال آرامش برای تحصیل در کالج های انگلستان به این کشور اعزام می نمایند چرا که امنیت در انگلستان در حد قابل قبولی حکمفرماست. بسیاری از انگلیسی ها این امنیت را نتیجه اعتماد عموم مردم به سیستم قضایی و پلیس این کشور می دانند.

انگلستان,انگلستان,انگلستان

زندگی در انگلستان چه تفاوت هایی با زندگی در ایران دارد؟

سابقه تاریخ، مذهب، جغرافیا و بسیاری دیگر از فاکتور ها باعث شده است تا زندگی در انگلستان با زندگی در ایران دارای تفاوت های اساسی و بنیادین زیادی باشد.

مهاجرینی که به تازگی وارد این کشور می شوند، این تفاوت ها را پس از چند هفته زندگی در انگلستان، به سرعت احساس می کنند. سه تا از اصلی ترین تفاوت های بین زندگی در این دو کشور را می توان به صورت ذیل بیان کرد.

اگر می توانی برو مغازه باز کن

در کشور انگلستان، هر شخص قادر خواهد بود تا بدون هیچ دغدغه ای، تجارت خود را آغاز نماید و خود را یک شرکت نامد. مردم انگلستان از اینکه خود را «ملت مغازه دار ها» بنامند، خوشحال هستند. ساده تر بودن فرآیندهای کسب و کار در انگلستان در مقایسه با ایران، تسهیل و پروسه های اخذ انواع مجوز فعالیت را می توان تفاوت بزرگ بین این دو کشور در ارتباط با تجارت بخش خصوصی دانست.

همه کار هایت را قبل از ۸ بکن

در انگلستان بیشتر مراکز خرید مغازه ها، تا دیر هنگام به فعالیت های خود ادامه نمی دهند و معمولاً قبل از ساعت ۸ به کار خود پایان می دهند و شما می بایست برای فعالیت های خود به طوری برنامه ریزی نمایید که تا پایان این ساعت، کار و یا خرید ضروری از این مراکز نداشته باشید. این در حالی است که بسیاری از مراکز تجاری در ایران تا بامداد به ارائه خدمات به مشتریان ادامه می دهند.

احتمالاً بیکار نخواهی ماند

نرخ بیکاری در کشور انگلستان در سال ۲۰۱۹ کمتر از حدود ۹/۳ درصد است. این درحالی است که این عدد در کشورمان در حدود ۹/۱۲ درصد می باشد. یک فرد با داشتن یک تخصص و یا سپری کردن یک دوره تحصیلی در کشور انگلستان شانس زیادی برای پیدا کردن یک شغل مناسب در این کشور خواهد داشت.

انگلستان,انگلستان,انگلستان

زندگی شما در انگلستان چگونه خواهد بود؟

زندگی در انگلستان شباهت های زیادی در ایران دارد، چرا که انگلیسی ها هم مانند ما علاقه شدیدی به حفظ رسوم و آئین های سنتی خود دارند. به خانواده اهمیت زیادی می دهند و تنها ملتی هستند که از ما بیشتر چای می نوشند. در ادامه قصد داریم درباره ی سه بخش از زندگی یک فرد در انگلستان یا همان سبک زندگی انگلیسی توضیح دهیم.

تعارف هم داریم

شاید یکی از بیشترین ملت ها در گفتگو و معاشرت با دیگر افراد به ما ایرانیان، انگلیسی ها باشند. یک انگلیسی در روز بخش زیادی از زمان خود را به معاشرت با دیگران سپری می کند، با دیگران چای می نوشد و حتی زمان زیادی از گفتگو هایش را صرف انجام تعارفات مرسوم می کند. در انگلستان، اگر از فردی درخواست انجام کاری دارید، می بایست به صورت مودبانه و با استفاده از کلماتی نظیر «لطفاً» و «خواهش می کنم» و سایر عبارات مشابه، درخواست خود را مطرح نمایید.

تقریباً شبیه فیلم شرلوک هلمز

اکثر خانه های کشور انگلستان، عمری بالغ به دویست سال دارند و بسیاری از انگلیسی ها ترجیح می دهند بجای ساخت و ساز خانه های قدیمی خود، خانه های خود را بازسازی نمایند. انگلیسی ها اعتقاد دارند که بهتر است یک کالای خوب بخرند و یک عمر از آن استفاده می کنند. به غیر از مناطق خاصی در هر شهر، بیشتر خانه ها حداکثر ۲ یا ۳ طبقه هستند و بسیاری از خیابان ها و کوچه ها دقیقاً شبیه آن چیزی است که می توانید در فیلم های قدیمی انگلیسی ببینید.

طرفدار تیم خودت باش

بیشتر انگلیسی ها، حتی اگر در شهرهای کوچه دور افتاده ساکن باشند، نسبت به شهر محل زندگی خود و هر چیزی که به آن تعلق دارد، وابستگی زیادی دارند.

بطور مثال حتی تیم های فوتبال دور افتاده ترین شهر های انگلیس، طرفداران دو آتیشه زیادی دارند. در چند سال گذشته، بیشتر افرادی که به کشور انگلستان برای زندگی در این کشور مهاجرت کرده اند، پس از چند سال نیز هنوز در شهری که برای اولین بار به آن ورود کرده اند، ساکن هستند. پس قبل از تصمیم برای زندگی در انگلستان، در انتخاب دقت کنید.

انگلستان,انگلستان,انگلستان

زندگی در انگلستان برای چه افرادی مناسب است؟

اصلی ترین وجه مشخصه یک انگلیسی غرور وی است. شاید بتوانیم این ملت را جزء مغرورترین ملل جهان قلمداد کنیم. «وقتی در انگلیس زندگی می کنی، باید مثل یک انگلیسی رفتار کنی». این شاید بهترین جمله ای باشد که به فردی که علاقه مند به زندگی در انگلستان است، گفته شود. حال قبل از اینکه بخواهید برای مهاجرت به انگلستان اقدام نمایید، باید پاسخ این سوالات را در ذهن خود بدهید.

  • تا چه حد ممکن است ابری و گرفته بودن هوا، تاثیر بر روی روحیه من داشته باشد؟
  • زندگی در خانه های قدیمی را می پسندم یا زندگی در برج های سر به فلک کشیده نیویورکی؟
  • زندگی در کشور های قانونمندتر مثل آلمان و سوییس برای شما جذاب تر است که حامی حقوق شهروندان هستند یا زندگی در کشور که به هر فرد با توجه به توانایی وی، امکانات می دهد؟

مجوز اقامت در بیومتریک انگلستان چیست؟

کسانی که قصد مهاجرت کاری به انگلیس دارند برای اقامت در بیومتریک انگلستان نیازمند مجوز یک سند BRP هستند. که این سند دارای سیستم طراحی شده توسط انگلستان می باشد. که به راحتی به شناسایی یک فرد خارجی، پیگیری مهاجران غیر قانونی، و کاهش مهاجرت غیر قانونی به انگلستان  می پردازد. این یک کارت شناسایی کوچک است. که وضعیت مهاجرت شما را به عنوان یک مهاجر، گردشگر یا دانشجو در انگلستان ثابت می کند. این کارت که شبیه یک کارت اعتباری استاندارد طراحی شده است. و به عنوان یک فرم شناسایی و سند رسمی مورد استفاده قرار می گیرد. اعتبار آن حداکثر ۱۰ سال یا در طول مدت اقامت دارنده آن است.

به هر مقیم غیر اتحادیه اروپا که قصد دارد بیش از ۶ ماه در انگلستان بماند، کارت اجازه اقامت بیومتریک صادر می شود. این امر به بریتانیا اجازه می دهد تا مهاجران و گردشگران را به راحتی ردیابی و تنظیم کند. و قوانین اتحادیه اروپا را رعایت کند. اجازه اقامت در بیومتریک انگلستان یک سند سفر اجباری برای خارجیانی است که قصد مهاجرت کاری و …. جهت اقامت بیش از ۶ ماه در انگلستان را دارند. هنگام سفر به داخل یا خارج از انگلستان ، باید با BRP ، ویزا، گذرنامه و سایر اسناد مهم سفر سفر کنید.

نتیجه گیری

کشور انگلیس یکی از برترین کشورهای جهان از لحاظ امکانات رفاهی، تفریحی و موقعیت جغرافیایی می ­باشد. زندگی در انگلستان یکی از رویاهای بسیاری از افراد می ­باشد. پایتخت کشور انگلستان شهر لندن و یکی از بزرگترین و مدرن ترین شهر های جهان به حساب می­ آید.

مردم این کشور از استاندارهای بالای زندگی، امکانات رفاهی عالی، سیستم آموزشی بسیار مطلوب که همگی دارای شهرت جهانی هستند، برخوردارند. مردم این کشور از فرهنگی برخوردار هستند که رفتن به کتاب خانه ها وموزه ها برایشان لذت بخش تر از رفتن به سینماها و پارک ها است.

همانطور که گفته شد هزینه های زندگی در این شهر بسیار بالاست. افراد برای زندگی در این کلان شهر بایستی ماهانه حدود ۱۰۰۰£ (پوند) برای هزینه های زندگی خود پرداخت نماید. همان طور که می ­دانید هزینه های زندگی برای هر فرد بستگی به سطح زندگی و مکانی که در آن زندگی می ­کند با یکدیگر فرق دارد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۳۴ پاسخ به “زندگی در انگلستان”

    1. رامین گفت:

      لطفا چندتا مدرسه خوب انگلستان رو معرفی میکنید؟ ما میخوایم برای مدرسه سال آینده ی پسرمون تحقیق کنیم

    2. رضا، گفت:

      درود دوست عزیز بله
      شرایط رشته پزشکی مانند هر کشوری زیاده مامان وبابا سال ۱۳۵۴رفتند لندن به دلایلی سریع اقامت بعد از یک سال شهرند شدن پدر بزرگ در لندن منزلی ویک کارگاه کوچک که در این زمان تبدیل به چند کارخانه شده‌ مامان پزشکی تحصیل کردند

    3. آرش نوروزی گفت:

      با مدرک هوانوردی اونجا شغل خوب برای خلبانی هست؟ که در آمدشم برای زندگی در لندن مناسب باشه

      • آریانا پارس گفت:

        سلام وقتتون بخیر ، شما میتوانید برای کار در انگلستان در صورت داشتن پیشنهاد شغلی از این کشور جاب آفر بگیرید.

    4. هلنا گفت:

      سلام من میخوام اقامت انگلستان بگیرم با خانواده میخوایم بریم چقد هزینه داره واسه هر نفر

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        بستگی داره از چه طریقی بخواین اقدام کنید. باید شرایط خود را بررسی نموده و راه مهاجرتی خود را انتخاب نمایید.

    5. zahra گفت:

      سلام میشه بگین هزینه تحصیل و زندگی به مدت یک سال در شهر لیورپول چقدر هست؟

      • author15 گفت:

        سلام
        برای یک زندگی عادی تو شهر لیورپول حداقل باید حدود ۹ هزار پوند در سال هزینه کرد.

    6. Nazi گفت:

      سلام میشه شرایط بورسیه در دانشگاه اکسفورد رو بگید‌. و اینکه چه رتبه ای در کنکور برای اونا بالاست و تاثیر در بورسه داره؟

      • author15 گفت:

        سلام
        معمولا شرایط دریافت بورسیه تو سایت دانشگاه به صورت سالانه اعلام میشه و بهتره برای اطلاع دقیق از شرایطشون به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه بکنید ولی معمولا برای دریافت بورسیه باید شرایط مناسب درسی داشته باشید.

    7. باران گفت:

      آیا می شه در انگلیس برای مقطع دکتری بورسیه گرفت؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام دوست عزیز
        برای اخذ بورسیه تحصیلی باید رزومه مناسبی داشته باشید و هم چنین سوپروایزر مناسب پیدا کنید. معدل و نمره زبان شما هم اهمیت دارد.

    8. یاسر گفت:

      هزینه زندگی در شهر منچستر چقدره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        متوسط هزینه های زندگی در شهر منچستر به ازای یک نفر بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ پوند تخمین زده می شود. لازم بذکر است که میزان هزینه به سبک زندگی افراد بسیار بستگی دارد.

    9. سارا گفت:

      هزینه زندگی در کدام شهر انگلستان کمتر است؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        چستر، لیدز و لستر از نظر هزینه های زندگی به عنوان ارزان ترین شهرهای انگلستان شناخته می شوند.

    10. سارینا گفت:

      بهترین دانشگاه های انگلیس کدامند؟

      • علی سعیدی گفت:

        با سلام و احترام
        در کشور انگلستان از دانشگاه های معتبر متعددی می توان پذیرش گرفت. به عنوان مثال دانشگاه آکسفورد، کمبریج، منچستر و غیره. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دانشگاه های انگلستان به این مقاله در وب سایت آریاناپارس مراجعه نمایید.

    11. Armin گفت:

      سلام
      اگر با ویزای تحصیلی برم ، چه مدت بعد از تحصیل، اجازه موندن در انجا را دارم؟

    12. اراد گفت:

      سلام
      برای اقامت این کشور. چه راهی رو پبشنهاد میکنید. من ۲۹ سالمه. ارشد معماری دارم. سابقه کار هم دارم.مجرد هستم. و ایلتس ۶ دارم.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        روش های مختلفی برای مهاجرت به انگلستان وجود دارد
        شما با توجه به رزومتون اگر از انگلستان درخواست شغلی ندارید با روش تحصیلی که یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت ایمن به کشور انگلستان میباشد میتوانید اقدام کنید.
        لینک زیر به شما اطلاعات خوبی در این زمینه میده
        تحصیل در انگلستان

    13. Solmaz گفت:

      هزینه های اجاره مسکن در انگلستان چقدره؟؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        هزینه های اجاره در شهرهای مختلف و محله های مختلف متفاوت میباشد.
        مثلا در شهر نیوکاسل شما با مبلغی حدود ۴۰۰ پوند میتوانید یک خانه ی مبله اجاره کنید

    14. شبیر گفت:

      تناسب درآمد و هزینه زندگی در انگلستان به چه صورت است ؟

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        حداقل حقوق در کشور انگلستان ساعتی ۱۰ پوند می باشد. که با درآمد حداقل ماهیانه ۱۶۰۰ پوند می توان زندگی با کیفیت مناسب داشت.

    15. سارينا گفت:

      بهترین شهر دانشجویی انگلستان کجاست؟

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        برترین شهرهای انگلستان از لحاظ تحصیل منچستر، کاونتری و لندن می باشد.

    16. Sina25 گفت:

      هزینه یک ماه زندگی در انگلستان چقدر میشه؟

      • علی سعیدی گفت:

        با سلام و احترام
        هزینه زندگی در انگلستان ماهیانه بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ پوند می باشد.

    17. Bahram jafari گفت:

      سلام،
      چقدر زمان می بره که ویزای تحصیلی برای انگلیس به متقاضی داده بشه؟

      • علی سعیدی گفت:

        با سلام و احترام
        زمان انجام پروسه کاری و تحصیلی کشور انگلستان حدودا ۳ ماه می باشد.

    18. آرمان گفت:

      سلام من ۲۵ سالمه آیا میتونم در انگلستان پزشکی بخونم؟ شرایطش چجوریه؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up