شرایط سرمایه گذاری در آمریکا

روش سرمایه گذاری در آمریکا دارای شرایط و ضوابط مشخصی می باشد. افراد با توجه به انتخاب روش مورد نظر می بایست برای آماده سازی مدارک اقدام نمایند. شرایط و مدارک متناسب با نوع سرمایه گذاری در این کشور تعیین می شود. فاکتورهایی همانند مدرک تحصیلی، سن و مدرک زبان در ویزای سرمایه گذاری تاثیری ندارد و افراد بدون هیچ محدودیتی مجوز اقدام از این روش را خواهند داشت.

میزان سرمایه مورد نظر در انتخاب روش سرمایه گذاری در آمریکا تاثیرگذار می باشد. بهترین روش برای سرمایه گذاری در آمریکا کدام است؟ بازه های زمانی مورد نیاز برای این روش سرمایه چقدر می باشد؟ پس از چند سال می توان برای اقامت آمریکا اقدام کرد؟ این سوالات از متداول ترین سوالات افراد برای روش سرمایه گذاری است. از همین رو در این مقاله به شرایط سرمایه گذاری در آمریکا اشاره می شود.

روش های سرمایه گذاری در آمریکا

روش های سرمایه گذاری در آمریکا

به صورت کلی ویزای سرمایه گذاری آمریکا را می توان به دو گروه دسته بندی کرد. در روش اول، بازه زمانی ۲ ساله ای را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد تا تصمیم خود را برای افزایش سرمایه اتخاذ نمایند. در روش دوم می توان از ابتدا برای کسب اقامت اقدام نمود. لازم به ذکر است که در روش های سرمایه گذاری مجوز ورود به همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال داده می شود. در ادامه به انواع روش های سرمایه گذاری برای مهاجرت به آمریکا اشاره می شود.

ویزای E2

ویزای E2 یک ویزای کوتاه مدت کشور آمریکا می باشد که به متقاضیان مجوز حضور ۲ سال در این کشور را می دهد. این روش به صورت مستقیم به اقامت دائم آمریکا منتهی نمی شود. در این روش افراد قادر خواهند بود تا سرمایه خود را برای کسب اقامت افزایش دهند. از همین رو از این روش فقط به عنوان راهی برای ورود به کشور آمریکا نام برده می شود. میزان سرمایه مورد نیاز برای این روش ۲۰۰ هزار دلار آمریکا می باشد.

ویزای EB5

ویزای EB5 به دو روش و متناسب با میزان سرمایه افراد دسته بندی می شود. از همین رو سرمایه گذاران برای ورود به کشور آمریکا با توجه به میزان سرمایه در نظر گرفته شده قادر خواهند بود برای این روش اقدام نمایند. در ادامه به این دو روش پرداخته می شود.

روش ۹۰۰ هزار دلاری

روش ۹۰۰ هزار دلاری

در این روش، میزان سرمایه مورد نظر در اختیار دولت قرار می گیرد. این بدین معناست که سرمایه گذاران مبلغ ۹۰۰ هزار دلار را در اختیار پروژه هایی که دولت برای سرمایه گذاری انتخاب می نماید، سرمایه گذاری می کنند. این میزان سرمایه به مدت ۵ سال در اختیار دولت قرار می گیرد. پس از گذشت این مدت، این میزان به متقاضیان عودت داده می شود. در این بازه زمانی، افراد به همراه اعضای خانواده مجوز حضور و زندگی در کشور آمریکا را دریافت می نمایند.

روش  ۱.۸ میلیون دلار

سرمایه گذارانی که به دولت ایجاد یک کسب و کار در کشور آمریکا می باشند، قادر خواهند بود تا از این روش به این مهم دست یابند. میزان سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی یک کسب و کار در کشور آمریکا، ۱٫۸ میلیون دلار در نظر گرفته شده است. به صورت معمول سرمایه گذاری در آمریکا از این روش با دریافت نمایندگی از کسب و کارهای موفق صورت می گیرد.

طرح توجیهی و ارائه تمکن مالی از مهم ترین عوامل دریافت ویزای سرمایه گذاری در آمریکا به شمار می رود. افراد پس از حضور در کشور آمریکا می بایست در مدت زمان ۲ سال موفق به ایجاد کسب و کار نمایند. در همین خصوص استخدام چند شهروند آمریکا مورد اهمیت قرار می گیرد.

نحوه و مراحل دریافت ویزای سرمایه گذاری آمریکا

نحوه و مراحل دریافت ویزای سرمایه گذاری آمریکا

در گام نخست افراد می بایست یکی از روش های سرمایه گذاری در آمریکا را انتخاب نمایند. در هر یک از روش های عنوان شده، میزان سرمایه فرد حائز اهمیت می باشد. این میزان باید به صورت شفاف و در قالب یک نامه از بانک به سفارت ارائه گردد. سرمایه گذاران در صورت انتخاب هر یک از روش های سرمایه گذاری می بایست برای درخواست وقت سفارت آمریکا اقدام نمایند.

در بازه زمانی موعد وقت سفارت، تهیه و تنظیم مدارک برای مراجعه به سفارت حائز اهمیت می باشد. مدارکی همچون بیزینس پلان و نامه بانکی در صدر لیست مدارک مورد نیاز قرار می گیرد. میزان سرمایه قابل ارائه متناسب با روش ورود بین ۲۰۰ هزار دلار تا ۱٫۸ میلیون دلار تعیین می گردد. در صورت ارائه کامل تمامی مدارک مورد نیاز، ویزای آمریکا ۲ الی ۵ ساله برای متقاضیان صادر می گردد.

مزایای سرمایه گذاری در آمریکا

دلایل زیادی برای سرمایه گذاری در آمریکا برای داوطلبان وجود دارد. از مهم ترین مزایای سرمایه گذاری در آمریکا می توان به کیفیت بالای زندگی، سهولت تجارت، وجود نیروی کار متخصص و اقتصاد قوی و پایدار این کشور اشاره کرد. با سرمایه گذاری در آمریکا، صرف نظر از نوع صنعت، یکی از بازترین بازارهای کره زمین است که می توان از مزایای رقابتی آن بهره مند شد. در ادامه به برترین مزایای سرمایه گذاری در آمریکا اشاره می شود.

اقتصاد برتر جهانی

اقتصاد برتر جهانی

ایالات متحده بزرگترین بازار مصرف روی زمین را با تولید ناخالص داخلی ۲۰ تریلیون دلار و ۳۲۵ میلیون نفر ارائه می دهد. ایالات متحده سهم ۲۳٫۶ درصدی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است که نسبت به کشور برتر بعدی یعنی چین که دارای سهم ۱۵٫۵ درصدی است، به مراتب بالاتر و قوی تر می باشد. توافق نامه های تجارت آزاد با ۲۰ کشور دیگر، دسترسی بیشتر به صدها میلیون مشتری اضافی را فراهم می کند. کشور آمریکا به همکاری خود با شرکت ها برای افزایش فرصت های صادر کنندگان ادامه می دهد. این عوامل سبب می گردد تا در صورت سرمایه گذاری در آمریکا، امکان موفقیت و پیشرفت در مقایسه با سایر کشورهای دنیا به مراتب بیشتر باشد.

سهولت تجارت

کشور آمریکا به دلیل رقابت کلی و سهولت انجام تجارت، مرتباً در بین بهترین ها در سطح بین المللی قرار گرفته است. با حمایت از یک محیط نظارتی که به ویژه برای شروع و راه اندازی یک کسب و کار مناسب است، فرهنگ تجارت ایالات متحده شرکت های آزاد و رقابتی را تشویق می کند. به عنوان یک دموکراسی پایدار با یک سیستم حقوقی شفاف و قابل پیش بینی همه شرکت ها در یک شرایط برابر می توان به رقابت پرداخت.

استعداد نیروی کار

نیروی کار در آمریکا متنوع، ماهر، نوآور و متحرک می باشند. کارگران آمریکایی در زمره تولیدکنندگان برتر در جهان به شمار می روند. با نگاه به آینده ایالات متحده سازوکارهای همکاری با سازمان های بخش دولتی و خصوصی را در اولویت خود قرار داده است تا اطمینان حاصل کند که نیروی کار قادر به تأمین نیازهای اقتصاد قرن ۲۱ است. این موضوع به عنوان یکی از برترین مزایای سرمایه گذاری در آمریکا قلمداد می شود.

معایب سرمایه گذاری در آمریکا

معایب سرمایه گذاری در آمریکا

بازارهای سرمایه گذاری خارجی ممکن است خصوصیاتی متفاوت از بازارهای کشور آمریکا داشته باشند. سرمایه گذار ناآشنا با نحوه عملکرد بازار یک کشور می تواند اشتباهات پرهزینه ای را مرتکب شود. در روش های سرمایه گذاری در آمریکا، افراد در یک صورت با توجه به سرمایه خود قادر خواهند بود برای این روش اقدام نمایند و در روش های دیگر موظف به پرداخت هزینه تعیین گشته به دولت می باشند. در این صورت می بایست به مشکلات و چالش های پیش رو برای ایجاد یک کسب و کار در آمریکا پرداخت.

  1. میزان بالای سرمایه مورد نیاز با توجه به تفاوت نرخ ارز
  2. عدم اطمینان لازم در روش EB5
  3. انتقال سرمایه به کشور آمریکا
دریافت تابعیت آمریکا از طریق سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱

دریافت تابعیت آمریکا از طریق سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱

شرایط دریافت تابعیت منوط به روش ورود به کشور آمریکا تعیین می گردد. به طور مثال در صورت سرمایه گذاری در آمریکا از روش E2 می بایست میزان سرمایه تان را برای کسب اقامت این کشور ارتقا دهید. در غیر اینصورت ملزم به بازگشت به کشور مبدا می باشید.

در سایر روش های سرمایه گذاری، کسب اقامت و دریافت تابعیت مشمول قوانین دیگری می شود. در روش اول و پس از گذشت ۵ سال و در صورت عدم سوابق کیفری می توان برای اقامت دائم آمریکا اقدام نمود. در خصوص روش ۱٫۸ میلیون دلاری، شرط اصلی کسب اقامت، ایجاد فضای کاری برای شهروندان آمریکایی می باشد. در صورت ایجاد کار و سود آوری کسب و کار می توان برای اقامت در آمریکا اقدام نمود.

شرایط تابعیت و یا دریافت پاسپورت از طریق سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ منوط به دریافت اقامت در ابتدای مسیر می شود. افراد پس از کسب اقامت قادر خواهند بود تا پاسپورت آمریکا را در صورت احراز شرایط مورد نظر دریافت نمایند. حضور در کشور آمریکا، دانش زبان، سوگند و حفظ سرود ملی آمریکا از شرایط دریافت تابعیت این کشور می باشد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

روش سرمایه گذاری به عنوان یکی از راه های ورود به کشور آمریکا قلمداد می شود. افراد و سرمایه گذاران با توجه به میزان سرمایه مورد نظر قادر خواهند بود تا از این روش برای مهاجرت به کشور آمریکا اقدام نمایند. عدم نیاز به مدرک زبان و مدرک تحصیلی از مهم ترین ویژگی های روش سرمایه گذاری در آمریکا به شمار می رود. لازم به ذکر است که محدودیت سنی برای این روش وجود ندارد.

با توجه به نرخ پایین بیکاری، اقتصاد برتر، نیروی کار متخصص و اعتماد در راه اندازی یک کسب و کار در کشور آمریکا سبب می گردد که بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری در آمریکا اقدام نمایند. از همین رو سالانه سرمایه گذاران زیادی با ارائه مدارک مورد نیاز، شانس خود را برای مهاجرت به آمریکا امتحان می نمایند. شایان ذکر است که با توجه به لغو ممنوعیت های ورود می توان به این روش مهاجرتی فکر کرد.

چه عواملی باعث انتخاب روش سرمایه گذاری برای ورود به کشور آمریکا شده است؟ نظرات و پیشنهادات خود را از طریق دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. این اقدام کمک شایانی به متقاضیان این روش مهاجرتی می کند. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط مورد نظر با مشاورین موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سرمایه گذاری در آمریکا سرمایه گذاری در آمریکا سرمایه گذاری در آمریکا سرمایه گذاری در آمریکا سرمایه گذاری در آمریکا

    شبکه های اجتماعی

    arrow up