روش سرمایه گذاری در اتریش چیست؟

جمهوری اتریش یکی دیگر از کشورهای پرتلاش اروپایی است که از موقعیت جغرافیایی خود سود زیادی می برد. این کشور از داشتن مرفه ترین اقتصادهای اروپا برخوردار است و شهروندانش از استانداردهای بسیار بالای زندگی برخوردارند. این کشور با شکوه است که درست در مرکز اروپا قرار دارد و با کشورهای آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان، سوئیس  و لیختن اشتاین هم مرز می باشد.

اتریش با بیش از هشت میلیون نفر ساکن، بهترین پایگاه مشتری و بازارهای سودآور را به سرمایه گذاران خارجی ارائه می دهد. سرمایه گذاران خارجی به راحتی می توانند از این مزیت استفاده کنند. می خواهیم در این مقاله به بررسی مزایا و معایب سرمایه گذاری در اتریش بپردازیم. به این ترتیب قبل از اینکه از طریق مهاجرت سرمایه گذاری شروع به سرمایه گذاری در این کشور نمایید نیاز است ابتدا با شرایط اقتصادی این کشور آشنا شوید.

سرمایه گذاری در اتریش

آیا سرمایه گذاری در اتریش گزینه مناسبی است؟

از نظر اقتصادی، اتریش یکی از قدرتمندترین و توسعه یافته ترین کشورهای جهان است. اتریش در رتبه بندی تجارت جهانی بانک جهانی در سال ۲۰۲۰ از بین ۱۹۰ کشور بیست و هفتم است. این کشور دارای اقتصاد بسیار پایدار، موقعیت جغرافیایی مطلوب، نیروی کار مولد و سیاست های فوق العاده دوستانه برای سرمایه گذاران خارجی است. اتریش به دلیل موقعیت جغرافیایی خود به عنوان محل تلاقی اروپای شرقی و غربی بسیاری از سرمایه گذاری های مستقیم خارجی را جذب کرده است. تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۴۵۰ میلیارد دلار رسید.

اتریش از رتبه ۲۴ به رتبه ۲۱ در شاخص اعتماد FDI در سال ۲۰۱۹ ارتقا یافت. آلمان، روسیه، ایالات متحده و هلند حدود ۶۰ درصد از سهام FDI اتریش را در اختیار دارند در حالی که ایتالیا، انگلستان، سوئیس، فرانسه، لوکزامبورگ، امارات متحده عربی و کانادا سرمایه گذاران عمده هستند.

بخش کلیدی سرمایه گذاری

بسیاری از معادن طلا برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف در سراسر کشور وجود دارد. اکثر بخش ها کاملا سودآور هستند و بازگشت سرمایه سالم سرمایه گذاری شده را تضمین می کنند. بسیاری از سرمایه گذاران می توانند حداکثر بازدهی را در بخش های خاصی کسب کنند.

بخش بانکی

یکی از بخش های پر جنب و جوش که می تواند ROI عظیمی در اتریش ایجاد کند، بخش بانکی است . این بخش خاص به توسعه اقتصادی دولت کمک شایانی کرده است. بر اساس داده های ارائه شده توسط دولت اتریش، بیش از ۵۶ درصد تولید ناخالص داخلی کشور از بخش بانکی تامین می شود. بنابراین، این یک سرمایه گذاری عظیم برای سرمایه گذاران خارجی است که هنوز نمی دانند در کدام منطقه از کشور سرمایه گذاری کنند.

کشاورزی

کشاورزی و صنایع وابسته به آن یکی دیگر از بخش های برتر در اتریش است. اتریش به دلیل محصولات لبنی، گندم، جو دوسر، شکر، جو و چاودار محبوبیت زیادی دارد. این صنایع به سرعت در حال رشد هستند و هنوز برای سرمایه گذاری باز هستند. اگر قصد مهاجرت سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری در این بخش هستید، تمرکز شما باید بر دامداری، پردازش مواد غذایی، بسته بندی و توزیع باشد.

حمل و نقل

بخش حمل و نقل این کشور سرزمین عجایب است و باید برای سرمایه گذاران که دارای دفاتر متعدد در اروپا هستند، یک منطقه واقعی تمرکز باشد. سایر صنایع برتر برای سرمایه گذاری در اتریش وجود دارد مانند امور مالی، بیمه، تجارت، املاک، داروسازی، تولید، خدمات حرفه ای، فنی و علمی.

مهاجرت سرمایه گذاری به اتریش

آیا می دانستید که شرکت ها فقط ۲۵ درصد مالیات شرکت پرداخت می کنند؟ بله ، این مزایا و سایر مزایای اضافی توسط افراد و شرکت هایی که در کشور سرمایه گذاری می کنند وجود دارد. دولت اتریش جبهه ای لیبرال در قبال سرمایه گذاری خارجی دارد. آنها حتی چندین کمک مالی، سیستم های مالیاتی گروهی جذاب و معافیت مالیاتی به سرمایه گذاران خارجی ارائه می دهند.

اگر قصد سرمایه گذاری در اتریش را دارید ، اینها برخی از مزایا و خطرات است که باید از آنها آگاه باشید.

مزایای سرمایه گذاری در اتریش

  • زیرساخت های توسعه یافته.
  • بازار سودآور اتریش چهارمین کشور ثروتمند اتحادیه اروپا است.
  • موقعیت جغرافیایی مناسب.
  • جمعیت تحصیلکرده بالا.
  • زیرساخت های پیشرفته از جمله حمل و نقل و فناوری اطلاعات و ارتباطات.
  • اتریش با داشتن مشتریان خارجی بیشتر یکی از مقاصد برتر گردشگری است.
  • ثبات سیاسی و اجتماعی با نرخ پایین اعتصاب.
  • استاندارد زندگی بالا
  • نیروی کار ماهر ، شایسته و بسیار مولد

اتریش,اتریش,اتریش

معایب سرمایه گذاری در اتریش

  • شیوه ها و مقررات سختگیرانه کار.
  • بازار کوچک داخلی
  • عدم ریسک در تامین مالی سرمایه

اتریش دارای یکی از پردرآمدترین اقتصادهای جهان، نیروی کار بسیار ماهر و سیاست ها و قوانین سرمایه گذاری خارجی مطلوب است. شما می توانید از طریق مهاجرت سرمایه گذاری اقدام به سرمایه گذاری در اتریش نمایید و از مزیت های آن برخوردار گردید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up