ایتالیا از جمله کشورهای اروپایی است که با توجه به ارائه دروس به زبان ایتالیایی، بسیاری از دانشجویان بین المللی برای دوره های کارشناسی در ایتالیا اقدام می نمایند. این نکته بدین معناست که این کشور به عنوان هدفی ایده آل برای ادامه تحصیل شناخته می شود. تحصیل رایگان و حضور برترین دانشگاه های دنیا سبب می گردد تا سیل عظیمی از دانشجویان روانه این کشور شوند و از زندگی در این موزه تاریخی لذت ببرند.

برترین دانشگاه های ایتالیا در مقطع کارشناسی کدام اند؟ آیا می توان بدون مدرک زبان برای دوره های کارشناسی در ایتالیا اقدام نمود؟ مدارک مورد نیاز برای پذیرش از دانشگاه های ایتالیا چیست؟ هزینه های تحصیل در دوره کارشناسی در ایتالیا چقدر است؟ آیا برای تحصیل در ایتالیا محدودیت سنی وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل کارشناسی در ایتالیا

دوره های کارشناسی در ایتالیا به صورت میانگین بین ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد. برای دریافت مدرک کارشناسی در ایتالیا می بایست دانشجویان بین ۱۸۰ تا ۲۴۰ واحد آموزشی را متناسب با رشته انتخابی سپری نمایند. دانشجویان از سراسر دنیا با سپری کردن ۱۲ سال تحصیل خود قادر خواهند بود برای دوره های کارشناسی(Laurea Triennale) در این کشور اقدام نمایند. لازم به ذکر است که در صورت سپری کردن ۱۱ سال تحصیل، می توان برای سال ۱۲ در کشور ایتالیا اقدام نمود و پس از اتمام آن وارد دانشگاه های کشور ایتالیا شوند.

شرایط تحصیل کارشناسی در ایتالیا

سال تحصیلی در کشور ایتالیا شامل دو ترم دانشگاهی می باشد. ترم اول دانشگاه از ماه سپتامبر آغاز می شود و در فوریه پایان می یابد و ترم دوم از فوریه تا جولای ادامه دارد. از همین رو دانشجویان با توجه به آماده سازی مدارک خود قادر خواهند بود برای دانشگاه های ایتالیا در دوره کارشناسی اقدام نمایند. در ادامه به ددلاین برترین دانشگاه های ایتالیا در مقطع کارشناسی اشاره شده است.

دوره های تحصیلی در ایتالیا به زبان ایتالیایی ارائه می شود و دانشجویان ایرانی برای شرکت در این دوره های می بایست در کلاس های زبان ایتالیایی شرکت نمایند. دوره های زبان ایتالیایی در ایران در سفارت و مدارس ایتالیایی برگزار می شود. لازم به ذکر است که برخی از دوره های تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شود و این امکان را به دانشجویان می دهد که با مدرک آیلتس برای تحصیل در دوره کارشناسی در ایتالیا اقدام نمایند.

برترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل کارشناسی

در حال حاضر ۷۶ دوره تحصیلی وجود دارد که، دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دوره کارشناسی در ایتالیا می توانند انتخاب نمایند. تعدد دانشگاه های برتر در ایتالیا سبب می گردد تا دانشجویان با آرامش خاطر مرکز آموزشی مورد نظر را با توجه به شرایط آموزشی خود انتخاب نمایند.

در لیست برترین دانشگاه های جهان، ۹ دانشگاه ایتالیا در میان ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. دانشگاه پلی تکنیک میلان به عنوان پرچم دار کشور ایتالیا در این لیست حضور دارد. با توجه به رتبه های دانشگاهی مناسب در رشته های مهندسی، مد و فشن و هنر، این دسته از دانشجویان شانس بیشتری را برای ورود به دوره کارشناسی ایتالیا در برترین دانشگاه های این کشور دارا می باشند.

ردیف نام دانشگاه رتبه جهانی
۱ Politecnico di Milano 137
2 Alma Mater Studiorum – University of Bologna 160
3 Sapienza University of Rome 171
4 Università di Padova 216
5 University of Milan 301
6 Politecnico di Torino 308
7 University of Pisa 383
8 University of Naples – Federico II 392
9 Università Vita-Salute San Raffaele 392

ددلاین های دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل کارشناسی

بازه های زمانی اقدام برای دانشگاه های ایتالیا در دانشگاه های مختلف، متفاوت می باشد. از همین رو ددلاین دانشگاه های برتر ایتالیا برای دوره کارشناسی را مورد بررسی قرار داده ایم. در جدول زیر به برخی از آنان اشاره شده است. لازم به ذکر است که ددلاین های عنوان شده ددلاین های کلی دانشگاه می باشد و امکان تغییر تاریخ متناسب با رشته انتخابی ممکن است.

ردیف نام دانشگاه ددلاین
۱ دانشگاه ساپینزا رم ۱ نوامبر تا ۱۵ آپریل
۲ دانشگاه پلی تکنیک میلان ۱ ژانویه تا ۱۰ مارس
۳ دانشگاه پلی تکنیک تورین ۱۷ ژانویه تا ۱۰ آپریل
۴ دانشگاه ملی بولونیا ۱ فوریه تا ۱۳ مارس
۵ دانشگاه پادوا ۱ ژانویه تا ۲۴ مارس
۶ دانشگاه پلی تکنیک باری ۱۳ آپریل تا ۱۵ جولای
۷ دانشگاه جنوا ۱ دسامبر تا ۶ آپریل
۸ دانشگاه تورورگاتا ۱۳ مارس تا ۳۰ جولای
۹ دانشگاه تورین ۱۵ مارس تا ۳۰ آپریل
۱۰ دانشگاه تورنتو ۲۳ دسامبر تا ۱۳ مارس

ددلاین های عنوان شده، آخرین بازه زمانی برای ارسال مدارک برای دوره های کارشناسی در ایتالیا می باشد. دانشجویان برای تحصیل در این کشور می بایست ۲ ماه قبل از این بازه های اعلام شده، اقدام نمایند.

ایتالیا,ایتالیا,ایتالیا

مدارک لازم برای تحصیل کارشناسی در ایتالیا

افراد برای تحصیل در دوره کارشناسی ایتالیا می بایست مدارک مورد نیاز را متناسب با دانشگاه انتخابی و در ددلاین مشخص برای دانشگاه های کشور ایتالیا ارسال نمایند. با توجه به بازه های زمانی اعلام شده برای همه دانشگاه های برتر ایتالیا در قسمت قبل، دانشجویان بازه زمانی ۲ ماهه ای را برای تهیه و ترجمه مدارک باید در نظر بگیرند.

لازم به ذکر است که در برخی از رشته های تحصیلی امکان برگزاری آزمون عملی وجود دارد. این آزمون های عنوان شده متناسب با هر دانشگاه و سال ورودی مشخص می شود. رشته هایی همچون تربیت بدنی، زیر شاخه های هنرو رشته های پزشکی بیشتر از دیگر رشته های تحصیلی در معرض آزمون قرار دارند. از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل کارشناسی در ایتالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مدارک مورد نیاز

  • مدارک هویتی همانند پاسپورت
  • عکس
  • سوابق تحصیلی همانند دیپلم و پیش دانشگاهی
  • فرم درخواست دانشگاه
  • رزومه تحصیلی
  • توصیه نامه از مدرسه
  • انگیزه نامه برای حضور در دانشگاه های ایتالیا
  • مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی و یا ایتالیایی که متناسب با انتخاب دوره تحصیلی، تعیین می گردد.
  • نمونه کار (فقط برای متقاضیان معماری، برنامه ریزی شهری یا هر برنامه طراحی)

امکان دریافت بورسیه تحصیلی کارشناسی در ایتالیا

به صورت معمول دانشجویان بین المللی در صورت انتخاب دوره های تحصیلی به زبان ایتالیایی می توانند بدون پرداخت هیچ شهریه ای در دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازند. به همراه این شرایط، دانشجویان از سراسر دنیا قادر خواهند بود برای بورسیه DSU در کشور ایتالیا اقدام نمایند.

بورسیه DSU این امکان را به دانشجویان می دهد تا از تحصیلات رایگان به همراه شرایط ایده آل برخوردار شوند. این بورسیه توسط استان های ایتالیا به دانشجویان خاص تعلق می گیرد. از مهم ترین مدارک دریافت بورسیه می توان به اجاره نامه، فیش حقوقی و اقرار نامه اشاره کرد.

ایتالیا,ایتالیا,ایتالیا

ددلاین های بورسیه DSU هیچ گونه ارتباطی با ددلاین های دانشگاه های ایتالیا ندارد و دانشجویان پس از اخذ پذیرش برای بورسیه اقدام می نمایند. دانشجویان با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز و نامه پذیرش، مدارک را به سازمان مربوطه ارائه می دهند. برخی از ددلاین های بورسیه DSU به شرح زیر می باشد.

  1. در خواست بورسیه برای شهر رم: ۸ می تا ۲۸ جولای
  2. در خواست بورسیه برای شهر میلان: ۱۲ جولای تا ۳۰ سپتامبر
  3. در خواست بورسیه برای شهر تورین: ۱۲ جولای تا ۷ سپتامبر

مزایای تحصیل دوره کارشناسی در ایتالیا

بیشتر نظرات مثبت دانشجویان بین المللی به شهرهای زیبای ایتالیا و زندگی اجتماعی غنی در این کشور اشاره دارد. بسیاری از تجربه کلی فرهنگی و میراث مشهور کشور و همچنین دانشگاه های معتبر و قدیمی تحت تأثیر قرار گرفتند. دانشجویان از سفر در این کشور، ملاقات با مردم، یافتن دوستان جدید و کشف مناطق مختلف ایتالیا لذت می بردند. به طور کلی، دانشجویان استانداردهای تحصیلی را در ایتالیا رضایت بخش می دانند و از رشد و تجربه تحصیلات خود راضی هستند. هم چنین در زمینه ی تحصیل در ایتالیا اگر به دنبال اطلاعات کلی تری هستید و می خواهید از شرایط تحصیل در این کشور آگاهی کاملی پیدا کنید از شما دعوت می شود به مقاله ی ما با عنوان تحصیل در ایتالیا در همین سایت دیدن نمایید. در ادامه به مزایای تحصیل دوره کارشناسی در ایتالیا اشاره می شود.

هزینه های تحصیل و زندگی

با توجه به قوانین تعیین شده توسط دولت ایتالیا، تحصیلات در این کشور به صورت رایگان ارائه می شود و دانشجویان بدون پرداخت هیچ هزینه ای می توانند در این کشور در مقطع کارشناسی به تحصیل بپردازند. متوسط هزینه های زندگی در ایتالیا بسیار مقرون به صرفه و منطقی می باشد. لازم به ذکر است که دانشجویان در حین تحصیل، از حق کار دانشجویی برخوردار می باشند و بخشی از هزینه های خود را تامین می نمایند.

ایتالیا,ایتالیا,ایتالیا

مدرک زبان

یکی از برترین مزایای تحصیل در دوره کارشناسی ایتالیا، انتخاب دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی می باشد. برخی از دوره های تحصیلی در کشور ایتالیا به زبان انگلیسی ارائه می شود و دانشجویان در صورت ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی همانند آیلتس و تافل قادر خواهند بود برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا اقدام نمایند.

اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر دنیا

در ضمن حضور برترین دانشگاه های دنیا در رشته های مختلف در کشور ایتالیا، می توان به این نکته اشاره کرد که دانشجویان در صورت فراهم آوردن مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود برای دوره کارشناسی در ایتالیا در برترین دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. در بسیاری از کشورهای دیگر، دانشگاه های ممتاز و برتر وجود دارد ولی شانس دانشجویان بین المللی برای تحصیل در آنان بسیار کم می باشد. برای کسب اطلاعات دقیق تر در زمینه های دانشگاه های سطح یک ایتالیا می توانید به مقاله ای با عنوان داتشگاه های ایتالیا در سایت ما مراجعه نمایید.

نتیجه گیری

ایتالیا همواره به عنوان یکی از برترین مقاصد دانشجویان برای ادامه تحصیل قلمداد می شود. در حال حاضر در حدود سالانه ۷ هزار دانشجوی بین المللی برای دوره های تحصیلی در این کشور اقدام می نمایند. دوره کارشناسی در ایتالیا به واسطه شرایط ورود آسان به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاطع تحصیلی در این کشور به شمار می رود.

تحصیل در یک کشور ارزان همانند ایتالیا می تواند زمینه ساز موفقیت دانشجویان در ادامه مسیر دانشگاهی باشد. از همین رو دانشجویان به دنبال تحصیل در یک کشور ارزان قیمت مثل ایتالیا می باشند تا هم در برترین دانشگاه های دنیا به تحصیل بپردازند و هم با فرصتی که در اختیار دانشجویان پس از تحصیل قرار می گیرد، قادر باشند تا از فرصت های کاری موجود در اروپا بهره مند شوند.

کدام یک از ویژگی های دوره کارشناسی ایتالیا برای شما جذاب می باشد؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا دیگران از آن بهره مند شوند. برای بررسی شرایط خود و اطلاع از میزان شانس خود می توانید به صورت رایگان با مشاورین موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناسی در ایتالیا کارشناسی در ایتالیا کارشناسی در ایتالیا کارشناسی در ایتالیا کارشناسی در ایتالیا

شبکه های اجتماعی

arrow up