خوب است قبل از اینکه اقدم به مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه داشته باشید ابتدا با فرهنگ، شرایط های اقتصادی، شرایط زندگی خوابگاهی در روسیه آشنا شوید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. مطالعه این مقاله به شما قطعا کمک خواهد کرد تا بتوانید بعد از مطالعه آن بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده تحصیلی خود بگیرید.

دلایل انتخاب روسیه جهت تحصیل

کشور روسیه بهترین مقصد برای تحصیلات عالی است و دانشجویان را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. دانشجویان در زمان تحصیل در مراکز پیشرفته و با کیفیت در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه، می توانند تحصیلات عالی بین المللی را برای خود کسب کنند. یکی از دلایلی که اکثر دانشجویان بین المللی، کشور روسیه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند ارزش خوب تحصیلات مقرون به صرفه و هزینه های پایین زندگی است. اما دلایل عمده برای ادامه تحصیل در روسیه برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

تاریخ ملی – مردم روسیه به خاطر داشتن میراث غنی و منحصر به فرد به خودشان افتخار می کنند. داشنجویان بین المللی می توانند از آداب و رسوم افتخارآمیزکشور روسیه لذت ببرند.

فرهنگ های متنوع- کشور روسیه دارای جمعیت انبوه و انواع فرهنگ های متضاد در شهرها و روستاهای خود دارد.

قابلیت دسترسی

شهریه در کشور روسیه ارزان تر از سایر کشورهای خارجی است و هزینه زندگی حتی در مرکز روسیه نسبتا پایین است.

دانشگاه های روسیه

سیستم آموزش عالی کشور روسیه – دانشگاه های روسیه

کشور روسیه به خاطر زادگاه بعضی از تأثیرگذارترین چهره های جهان در حوزه های  ادبیات، هنر، سیاست و علوم از نظر فرهنگی و روحی دارای شهرت بین المللی است.

باید بدایند که کشور روسیه دارای ۸۹۶ دانشگاه است. در این کشور دو نوع دانشگاه وجود دارد که عبارتند از:
ایالتی= دانشگاه های ایالتی شامل دانشگاه های ملی تحقیقات، دانشگاه های فدرال و دو دانشگاه دارای «وضعیت خاص» هستند که شامل دانشگاه ایالتی مسکو و دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ می باشد.
خصوصی=  دانشجویان دانشگاه های خصوصی محبوب تر می شوند زیرا آنها از دانشگاه های دولتی اما با شهریه تخصصی تر یا محلی استفاده می کنند.

بر خلاف کشور انگلستان، در کشور روسیه درجه تحصیلات تکمیلی عموما به مقاطع دکتری گفته می شود: آسپیرانتورا (برنامه های دکتری) و دکتراتورورا (برنامه های بعد از دکتری).

سیستم آموزش عالی کشور روسیه – رتبه های دانشگاه روسیه

دولت روسیه سرمایه گذاری هایی در جهت بهبود امکانات دانشگاه و ارائه آموزش های عالی برای کارکنان دانشکده ها ایجاد کرده است. به همین خاطر اکثر دانشگاه های روسیه دارای رتبه های جهانی بالایی هستند

سیستم آموزش عالی کشور روسیه – انواع دوره های تحصیلی

از زمان وارد شدن به فرآیند بولونیا در سال ۲۰۰۳، سیستم آموزش عالی کشور روسیه شبیه سیستم آموزش عالی کشورهای اروپایی شد بدین صورت که تقریبا ۲ سال طول می کشد تا دانشجو بتواند مدرک کارشناسی ارشد در روسیه را دریافت کند.

سال تحصیلی در کشور روسیه به دو فصل زمستانی میان دو ترم تقسیم می شود. ترم اول از ابتدای شهریور شروع می شود و در ژانویه به اتمام می رسد. ترم دوم در بهمن ماه شروع می شود و در ماه ژوئن به اتمام می رسد

سیستم آموزش عالی کشور روسیه به ۳ سطح تقسیم می گردد

سطح ۱ که درجه های باقلور (لیسانس) است
سطح ۲ که مدرک تخصصی یا فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) است
سطح ۳ که مدارک دانشگاهی کاندیداتوری (کاندیدای علوم) و دکتری نواک (دکتری علوم) است

اکثر دانشگاه های روسیه دوره های کارشناسی ارشد در روسیه، کارشناسی ارشد در رشته هنر، کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی را ارائه می دهند. این موارد به صورت های تمام وقت، پاره وقت یا از راه دور آموزش داده می شود

محتوای دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ترکیبی از آزمون های کتبی، امتحانات و پایان نامه هستند که با توجه به دوره و دانشگاه دلخواه شما ممکن است به  زبان روسی نوشته شود.

روسیه,روسیه,روسیه

هزینه ها و بودجه کارشناسی ارشد در روسیه

شهریه برای مدرک کارشناسی ارشد در روسیه تمام وقت  بین ۲۹۰۰ یورو تا ۳۱۶۵ یورو در سال است. دولت روسیه تعداد معینی از بورس های تحصیلی دولتی روسیه را به دانشجویان بین المللی اعطا می کندو دانشجویان می توانند از این بورسیه ها استفاده کنند

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیستم آموزش عالی کشور روسیه سیستم آموزش عالی کشور روسیه سیستم آموزش عالی کشور روسیه سیستم آموزش عالی کشور روسیه سیستم آموزش عالی کشور روسیه

شبکه های اجتماعی

arrow up