آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط اقامت لهستان

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چطور می توانید با کمترین هزینه اقامت دائم لهستان را بدست آورید؟ لهستان از آن دسته کشورهایی می باشد که از کیفیت بالای زندگی برخوردار است و در عین حال هزینه های زندگی در آن به نسبت سایر کشورهای اروپائی کمتر است. در مقاله پیش رو قصد داریم در رابطه با شرایط دریافت اقامت این کشور صحبت کنیم.

اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید و قصد اقامت بیش از ۹۰ روز را در جمهوری لهستان دارید و یا می خواهید به فعالیت و کسب و کار در لهستان بپردازید باید اجازه اقامت در این کشوررا داشته باشید. برای شروع کسب و کار، تحصیل، دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرما و دیگر روش های مهاجرتی هر کدام شرایط اخذ ویزای مخصوص به خود را دارند که در مقاله پیش رو بیشتر راجع به آنها صحبت خواهیم نمود.

برای اینکه بتوانید در لهستان مشغول به کار شوید باید حق قانونی برای اقامت در لهستان را داشته باشید و یا کارت اقامت موقت آن را دریافت نمائید تا اجازه کار در این کشور داشته باشید. روش های مختلف مهاجرتی برای اقامت در کشور لهستان وجود دارد که هر کدام ار آنها را به اختصار برایتان توضیح خواهیم داد تا قادر باشید بهترین گزینه را با توجه به شرایط خود انتخاب نمائید.

لهستان شرایط

شرایط زندگی در لهستان چگونه است؟

لهستان کشوری در مرکز اروپا می باشد که با کشورهای سوئد، چک و اسلواکی همسایگی دارد. این کشور دارای زمستان هایی سرد و طولانی است و در فصل بهار و تابستان زیبایی اش مثال زدنی است. مردم لهستان بسیار خونگرم می باشند و رفتارهای نژاد پرستانه در این کشور هرگز مهاجران را مورد آزار قرار نداده است.

جایگاه خانواده در بین مردمان لهستان ویژه می باشد و زنان و مردان به روابط خانوادگی پایبندی دارند و اگر در پارک های لهستان قدم بزنید متوجه خواهید شد که مردم به مطالعه علاقه بیشتری دارند تا خرید.

بازار کار در لهستان

در ۵ سال اخیر بازار کار در لهستان به بهترین شرایط خود رسیده است و نرخ بیکاری از سال ۲۰۱۴ تا کنون کاهش چشمگیری داشته است که این پیشرفت مدیون انتقال بسیاری از شرکت های بین المللی و شعبات آن به لهستان می باشد. حمایت از صنعت داخلی و بخش آکادمیک و دانشگاهی نیز از دیگر دلایل کاهش نرخ بیکاری در سال های اخیر بوده است.

چه روش هایی برای اقامت در کشور لهستان وجود دارد؟

همانطور که در مقاله های پیشین در حوزه کشورهای اتحادیه اروپا توضیح داده شد، دریافت اقامت از کشورهای مختلف اروپائی الزام به کار، تحصیل و یا سرمایه گذاری در کشور مقصد دارد که در مقاله پیش رو توضیحاتی را در رابطه با هر کدام از این روش ها ارائه خواهیم نمود.

اقامت لهستان از طریق تحصیل

تحصیل کردن در کشورهای اروپائی از جمله لهستان از روش های آسان و رایج برای دریافت اقامت می باشد، شما در هر سنی که باشید و با هر شرایطی قادر خواهید بود برای دریافت اقامت این کشور اقدام نمایید.

تحصیل لهستان

گذراندن یک دوره تحصیلی لیسانس ، فوق لیسانس و یا دکتری به شما فرصتی ۶ ماهه پس از تحصیل اعطا خواهد نمود که در صورت یافتن شغلی مناسب و پرداخت مالیات های به موقع پس از ۳ تا ۵ سال اقامت دائم را دریافت نمایید.

تحصیل در کشور لهستان در دوره های کارشناسی سه ساله و در بسیاری از رشته ها به زبان انگلیسی می باشد که این خود مزیتی برای تحصیل در این کشور می باشد چرا که دوره های لیسانس در اکثر کشورها ۴ ساله و به زبان خود کشور می باشد.

برای تحصیل در لهستان باید دانش زبان انگلیسی خود را تقویت کنید و آزمون های بین المللی مانند آیلتس و تافل را بگذرانید و در صورت تمایل به تحصیل به زبان لهستانی نیز باید دوره های زبان را در کشور لهستان بگذرانید. برای آشنایی با آزمون هایی همچون آیلتس و تافل می توانید به وب سایت آریاناپارس مراجعه نمایید.

اقامت لهستان از طریق کار

برای اینکه بتوانید اقامت لهستان را از طریق کار کردن در این کشور بدست آورید باید قبل از ورود به لهستان از یک کارفرمای معتبر پیشنهاد شغلی دریافت نمایید و به واسطه آن وارد کشور لهستان شوید و پس از ۳ تا ۵ سال کار کردن اقامت دائم لهستان را دریافت کنید.

ارسال دعوت نامه از طرف کارفرما بیشتر برای تحصیل کرده های لهستان و یا اتحادیه اروپا اتفاق خواهد افتاد. در این روش ابتدا کارفرما باید درخواست خود را به مدت ۳ ماه در روزنامه های لهستان منتشر کند و در صورتی که درخواستی وجود نداشت باید آگهی را ۳ ماه در روزنامه های اتحادیه اروپا به انتشار در آورد و در صورت نیافتن نیروی مورد نظر خود به هر دلیلی قادر خواهد بود یک نیروی کار خارجی را به استخدام در آورد.

کار در لهستان

در این حالت کارفرما دعوت نامه ای را صادر خواهد نمود و تمامی حقوق و مخارج فرد را تقبل خواهد کرد و نیروی کار بین المللی از این طریق می تواند وارد کشور لهستان گردد و به کار و زندگی در این کشور مشغول شود و پس از چند سال اقامت دائم را دریافت نماید.

اقامت لهستان از طریق ازدواج

یکی از روش های نسبتا آسان برای در یافت اقامت لهستان ازدواج با یک تبعه لهستانی است، توجه کنید تبعه لهستان و مقیم لهستان دو مقوله کاملا جدا از هم می باشند. با ازدواج با شخصی که ملیت لهستانی دارد، به صورت کلی برای دریافت اقامت لهستان باید ۳ سال در این کشور زندگی کنید. پس از دریافت اقامت می توانید برای دریافت تابعیت اقدام نمایید.

اقامت لهستان از طریق تولد فرزند

قوانین دریافت تابعیت در کشورهای مختلف از قوانین خون و خاک تبعیت می کند، اگر مقاله های پیشین ما را مطالعه نموده باشید در رابطه با این قوانین توضیحات کافی را داده ایم. کشور لهستان در این مورد از قانون خون تبعیت می کند و این بدان معناست که اگر فرزندی در خاک کشور لهستان متولد شود اقامت دائم را بدست نخواهد آورد مگر اینکه از پدر و مادری لهستانی متولد شده باشد.

تولد در لهستان

پس اگر شما و همسرتان به عنوان مثال با ویزای تحصیلی وارد لهستان شده اید و در خاک این کشور صاحب فرزند شوید، فرزندتان تابعیت لهستان را بدست نخواهد آورد و یا بواسطه تولد فرزندتان شما به عنوان پدر و مادر تغییری در شرایطتان ایجاد نخواهد شد.

اقامت لهستان از طریق ثبت شرکت

این روش نوعی کار آفرینی در کشور لهستان می باشد، بدین صورت که سرمایه خود را در راه اندازی یک شرکی یا بیزینس به کار خواهید گرفت و پس از کارآفرینی در این کشور می توانید اقدام به دریافت اقامت دائم این کشور و سپس تابعیت نمایید.

برای ثبت شرکت در کشور لهستان قبل از دریافت ویزا باید اساسنامه شرکت را تنظیم نمایید و بیزینس پلن آن را آماده کنید. در اساسنامه شرکت باید نام شرکت، آدرس آن و نام مدیر عامل و سهامداران را نیز عنوان نمایید. موضوع کار شرکت و میزان سرمایه ای که در آن در نظر گرفته اید نیز حائز اهمیت می باشد.

ثبت شرکت لهستان

در ابتدا بهتر است شرکتی با مسوولیت محدود تاسیس نمائید تا هم هزینه کمتری کنید و هم مالیات کمتری پرداخت نمائید و همچنین بتوانید از بانک ها تسهیلات دریافت کنید.

اگر شرکت شما در لهستان ۵ سال کار کند و مالیات پرداخت کند و ملکی نیز اجاره کنید و شرکت شما سود دهی لازم را برای دولت لهستان داشته باشد می توانید سالانه اقامت را تمدید و پس از ۵ سال برای دریافت اقامت دائم اقدام نمائید.

اقامت لهستان از طریق پناهندگی

سالانه افراد زیادی از همه جای دنیا برای دریافت اقامت کشورهای مختلف اروپائی از طریق پناهندگی اقداماتی را انجام می دهند. پناهنده شخصی است که به دلیل مشکلات سیاسی، قومی، مذهبی و یا اقلیتی در کشور خود مورد آزار قرار گرفته است و به عنوان پناهجو وارد کشور دیگری می گردد.

پناهجویان پس از اثبات دلیل پناهندگی خود در لهستان و اخذ موافقت دولت می توانند اقامت دائم خود را بدست آورند و پس از چند سال نیز برای دریافت تابعیت خود اقدام نمایند.

پناهندگی در لهستان

پناهندگی پروسه ای پر خطر می باشد و ممکن است به نتایج مطلوب منتج نگردد، از اینرو مشاورین آریاناپارس به شما دوستان عزیز توصیه می کنند که از طرق قانونی وارد کشور لهستان شوید و اقامت دائم خود را از روش های قانونی اخذ نمایید.

اقامت لهستان چه مزایا و معایبی دارد؟

تصمیم به مهاجرت به هر کشور اروپائی برای بسیاری از افراد چالش مهمی می باشد چرا که با مقایسه مزایا و معایب مهاجرت به هر کشوری باید مسیر درستی را برای آینده خود انتخاب نمایید.

آریاناپارس به عنوان تنها مرکز مشاوره در ایران که بصورت همزمان دارای مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مجوز اعزام نیروی کار به خارج از کشور از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی می باشد به شما دوستان عزیز توصیه می نماید برای مهاجرت به هر کشوری با وکلای مجرب در این زمینه مشورت نمایید. مشاورین آریاناپارس در بیشترین ساعات روز آماده پاسخگویی به سوالات شما دوستان عزیز می باشند.

مزایای اخذ اقامت لهستان

اخذ اقامت لهستان دارای مزیت های بی شماری می باشد که در ادامه به معرفی برخی از مزایا می پردازیم:

تحصیل ارزان در لهستان

یکی از مزایای مهمی که بسیاری از دانشجویان را سالانه وارد لهستان می کند هزینه های زندگی و تحصیل پایین آن در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپائی دیگر می باشد. لهستان از نظر سطح علمی در رتبه خوبی قرار دارد و دانشجویان قادر به تحصیل به زبان انگلیسی در تمام مقاطع می باشند. وب سایت QS رتبه بندی دانشگاه های لهستان را در اختیارتان قرار خواهد داد.

اقامت با کارآفرینی

از دیگر مزایای کشور لهستان می توان به ثبت شرکت در آن اشاره کرد، سالانه افراد زیادی تمایل دارند از طریق ثبت شرکت وارد کشورهای اروپائی گردند ولی امکان انجام این سرمایه گذاری برای بسیاری از کشورها امکان پذیر نمی باشد و یا حداقل انجام آن به اندازه پروسه ثبت شرکت در لهستان آسان نمی باشد.

اقامت با کارآفرینی

بنابراین بسیاری از کارآفرینان اقدام به ثبت شرکت و راه اندازی بیزینس در کشور لهستان می نمایند تا به این واسطه اقامت دائم این کشور و سپس تابعیت ان را از آن خود کنند.

معایب اقامت لهستان

همانطور که اشاره گشت مهاجرت به هر کشوری عالاوه بر مزایا، معایبی را به دنبال خواهد داشت که برخی از معایب اقامت در لهستان به شرح ذیل می باشد:

زبان لهستان دشوار است!

یکی از معایب کشور لهستان که دانشجویان و مهاجران با آن دست و پنجه نرم می کنند زبان این کشور می باشد چرا که یادگیری آن چندان هم راحت نیست و برای جستجوی کار در این کشور احتیاج به دانستن زبان لهستانی خواهید داشت.

به همین منظور بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند، کشورهای انگلیسی زبان را برای این منظور انتخاب می نمایند تا با چالش یادگیری زبان های کشورهای اروپائی مواجه نگردند. البته در نظر داشته باشید که داشتن دانش زبان انگلیسی در هر کشوری می تواند یک الزام باشد.

جستجوی کار راحت نیست!

همانطور که می دانید کشورهای اروپایی برای استخدام نیروی کار ترجیحا ابتدا مردم خود و سپس مردم اتحادیه اروپا را به استخدام در می آورند، بنابراین ممکن است نتوانید به راحتی شغل مورد نظرتان را بیابید. پیشنهاد می کنیم در طی زمانی که در لهستان تحصیل می نمایید به زبان لهستانی تسلط یابید تا جستجوی کار برایتان آسانتر گردد.

راه های تمدید اقامت در لهستان چیست؟

تمدید اقامت در لهستان کار چندان پیچیده ای نیست و در روش های مهاجرتی که راجع به آن ها توضیحاتی را ارائه نمودیم قادر به تمدید ویزا خواهید بود. اقامت چند ساله شما پس از تمدید ویزا در روش های مختلف منجر به دریافت اقامت دائم و تابعیت در سال های آتی خواهد شد.

در روش تحصیلی پس از اتمام تحصیل ویزای شما قابل تمدید برای جستجوی کار خواهد بود و چنانچه شغل مورد نظر را یافتید مجددا قادر خواهید بود مدت زمان اقامت خود را در لهستان تمدید کنید تا پس از ۳ سال کار کردن اقامت دائم را دریافت نمایید.

راه های تمدید

در ویزا های کاری نیز مدت زمان اقامت شما با توجه به تمدید قرارداد شما با کارفرما قابل تمدید خواهد بود تا همانطور که گفته شد پس از مدتی اقامت دائم را دریافت نمایید.

زمانی که از طریق ثبت شرکت اقامت ۱ ساله خود را در لهستان دریافت می نمایید، در صورتی که بیزینس شما سود آور باشد قادر خواهید بود اقامت خود را تمدید کنید و پس از ۵ سال اقامت دائم را دریافت نمایید.

چگونه پاسپورت لهستان را دریافت کنیم؟

دریافت گذرنامه لهستانی مستلزم داشتن شهروندی کشور لهستان می باشد و پس ار تائید شهروندی قادر خواهید بود گذرنامه را دریافت کنید. لهستان جزو کشورهایی می باشد که تابعیت دو گانه را می پذیرد و برای دریافت پاسپورت آن لازم نیست از حقوق شهروندی کشوری که تابعیت آن را داشته اید دست بکشید.

در روش های مهاجرتی ذکر شده پس از چندین سال کار و زندگی مستمر در کشور لهستان و یادگیری زبان رسمی این کشور قادر به درخواست پاسپورت خواهید بود. با در دست داشتن پاسپورت کشور لهستان می توانید به بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون نیاز به ویزا سفر کنید. پاسپورت لهستان در رتبه چهاردهم قرار دارد و هر ساله جزو ۲۰ پاسپورت برتر جهان می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه های مهاجرتی مختلف و البته دریافت اقامت کشور لهستان می توانید با مشاورین آریاناپارس در تماس باشید تا با مشورت با وکلای مجرب بهترین مسیر را برای داشتن آینده ای روشن انتخاب نمایید.

شرایط زندگی در لهستان

Living conditions in Poland

ممکن است زندگی در لهستان در نگاه عموم مردم به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر از کیفیت کمتری برخوردار باشد. در حالی که اگر با جزئیات شرایط زندگی در این کشور آشنا شوید، قطعا این کشور را جزو انتخاب های خود برای مهاجرت در اتحادیه اروپا قرار خواهید داد.

تیم تحریریه آریاناپارس به عنوان تنها مرکز مشاوره در ایران که به صورت همزمان دارای دو مجوز اعزام نیروی کار به خارج از کشور از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد قصد دارد در مقاله پیش رو شما را با جنبه های مختلف زندگی در لهستان آشنا کند.

لهستان,لهستان,لهستان

معایب زندگی در لهستان

لهستان در مرکز اروپا قرار دارد اما نتوانسته است منافع چندانی را برای سایر کشورهای اتحادیه اروپا ایجاد کند، اقتصاد ضعیف به نسبت دیگر کشورهای اروپائی، وضعیت کاری ضعیف و مشکلاتی از این دست لهستان را از لیست انتخاب بسیاری از افراد خارج کرده است. در این قسمت چندی از مشکلات کشور لهستان را عنوان می کنیم.

فشار کار در لهستان زیاد است!

مردم لهستان ساعات زیادی از روز خود را به کار کردن مشغولند که البته ساعات کاری هر شخص می تواند به کارفرما و نوع بیزینس مور نظر نیز ارتباط داشته باشد. کارمندان برای ماندن در موقعیت شغلی اشان در رقابت شدیدی قرار دارند و متاسفانه این مسئله به روابط خوب آنها با کارفرمایان نیز ارتباط خواهد داشت که خود می تواند باعث ایجاد استرس برای کارمندان گردد.

با زمستان های طولانی افسرده نشوید!

سرمای زیاد این کشور ممکن است مجبورتان کند تا مدام در خانه بمانید، در برخی از سال های سرد، زمستان ۶ ماه طول خواهد کشید که برای بسیاری از مهاجران شرایط خوشایندی را ایجاد نخواهد کرد و لهستانی ها، این مورد را عاملی برای مهاجرت از کشورشان به کشورهای دیگر می دانند.

لباس و بنزین گران

بسیاری از لهستانی ها از هزینه های بالای خرید لباس های نو در این کشور گله می کنند، پس یادتان نرود که اگر به فکر مهاجرت به لهستان هستید باید بدانید که نمیشود زود به زود لباسهای نو خرید.

بنزین نیز در این کشور بسیار گران است و همین موضوع بر فرایند حمل و نقل عمومی نیز تاثیرات منفی خود را گذاشته است، گرچه این سیستم در لهستان پیشرفته است ولی گرانی بنزین باعث می شود گاهی افراد برای تردد به مشکل بر بخورند و مجبور باشند برای مسیرهای طولانی فقط از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

زبان لهستانی را باید یاد بگیرید

گرچه در کشور لهستان یافتن افرادی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند، سخت نیست ولی زمانی که از شهر های اصلی خارج می شوید، کمتر کسی انگلیسی صحبت می کند و یادگیری زبان لهستانی به یک ضرورت تبدیل می گردد. متاسفانه بسیاری از مهاجرینی که به زبان انگلیسی تسلط دارند، یادگیری زبان لهستانی برایشان دشوار می باشد و آن را چالش بزرگی می پندارند.

لهستان,لهستان,لهستان

مزایای زندگی در لهستان

علاوه بر مشکلاتی که در کشور لهستان وجود دارد، به نکات مثبت زیادی که سالانه افراد بسیاری را برای مهاجرت به این کشور اروپایی ترغیب می کند نیز می توان اشاره کرد.

آسان، خانه ای ارزان پیدا کنید!

در مقایسه با بسیاری از پایتخت های اروپایی، یافتن خانه ای ارزان و با کیفیت در قلب پایتخت لهستان نیز آسان و ارزان است. با توجه به اینکه دستمزدها در لهستان چندان بالا نیست، اجاره خانه ها نیز به طیف کارمند و کارگر فشار چندانی وارد نمی کند.

در لهستان حسابی سرگرم می شوید

در کشور لهستان انواع مختلفی از رویدادهای فرهنگی برگزار می شود، جشنواره های غذا، فیلم، کنسرت های متنوع، ورزش های پر بازدید، گالری ها و موزه های جذاب توریست ها و مهاجران را به سوی خود جذب می کند، خلاصه اینکه در لهستان هرگز در خانه تنها و بیکار نخواهید ماند. اگر علاقه دارید با جای جای لهستان آشنا شوید مقاله شهرهای لهستان را در وبسایت آریاناپارس مطالعه نمائید.

خدمات درمانی خصوصی ولی ارزان!

در کشور لهستان می توانید به بهترین بیمارستان ها مراجعه و از خدمات درمانی خصوصی استفاده کنید ولی هزینه زیادی بابت آن پرداخت نکنید. در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر هزینه خدمات درمانی کمتر می باشد و کارمندانی که استخدام شرکت ها می شوند می توانند تحت بیمه های درمانی محل کار نیز قرار بگیرند.

تفاوت زندگی در لهستان و زندگی در ایران

زندگی در اتحادیه اروپا قطعا با ایران تفاوت های بنیادین دارد و هر مهاجری برای زندگی در اروپا احتمالا باید خود را با فرهنگی جدید و مردمانی به نسبت متفاوت تطبیق دهد. در این بخش از مقاله به چند مورد اشاره می نمائیم.

در لهستان بیکار نمی مانید

نرخ بیکاری در لهستان به نسبت ایران بسیار پایین تر است و پس از فارغ التحصیل شدن در هر رشته ای می توانید به راحتی به جستجوی کار بپردازید و شغل مورد نظرتان را بیابید.

طبق آمار ارائه شده توسط وبسایت استاتیستیک آمار بیکاری در شهر ورشو پایتخت لهستان ۳٫۳ درصد است که به نسبت اتحادیه اروپا نیز در سطح پایینی قرار دارد و این بدان معناست که تقریبا کسی در لهستان بیکار نمی ماند. نرخ بیکاری در ایران ۱۱٫۴ درصد است که با لهستان تفاوت عمده ای دارد.

در آمد و هزینه در لهستان در مقایسه با ایران

موضوعی که این روزها جزو دغدغه های اصلی ایرانیان می باشد، سطح پایین درآمدها در مقایسه با هزینه ها می باشد در حالی که در لهستان به نسبت درآمدی که دارید می توانید از پس هزینه ها برآیید. نرخ تورم در لهستان از ۱ درصد فراتر نرفته است که این خود نشان از آرامش مالی دارد که از درآمدتان در لهستان خواهید داشت.

لهستان,لهستان,لهستان

زندگی شما در لهستان چگونه خواهد بود؟

لهستان از سال ۲۰۰۴ به دلیل قرار گرفتن در اتحادیه اروپا و عضویت در پیمان شینگن پیشرفت چشمگیری داشته است. با پیشرفت لهستان نیاز روز افزون آن به نیروی کار خارجی بیشتر شد و همین موضوع باعث شد که سالانه افراد زیادی را به عنوان نیروی کار وارد کشور خود کند.

آرامش در لهستان حکمفرماست!

برخلاف سایر کشورهایی که اخبار روزانه و هیجانات دنیای روز و تکنولوژی تاثیر زیادی بر روحیات مردم می گذارد، لهستانی ها مردمانی آرام و بی حاشیه هستند و زندگی را به نسبت خیلی از مردمان دیگر در اتحادیه اروپا آسان تر می گیرند.

لهستانی ها با مهاجران بسیار خوش برخورد و مهربان هستند و سعی می کنند تعصب چندانی بر زبان لهستانی نداشته باشند و تا جایی که می توانند توریست ها و مهاجران را با زبان انگلیسی راهنمایی کنند.

خانواده دوست و با مسوولیت!

یکی از ویژگی های که زنان لهستانی دارند مسوولیت آنها نسبت به خانواده است، آنها ترجیح می دهند به جای استفاده از غذای بیرون از منزل، فرهنگ آشپزی کردن در خانه را بین فرزندان خود جا بیندازند.

آرامش و ثبات خانواده یکی از مسائل مهم برای هر لهستانی است، بنابراین اگر به این کشور مهاجرت کردید، چنین شباهت های با ایران به وفق پذیری شما با فرهنگی جدید کمک بیشتری خواهد نمود.

مسائل دینی را در لهستان جدی بگیرید

شاید برایتان عجیب باشد که مردمان لهستان به مذهب توجه ویژه ای دارند و این کشور یکی از مذهبی ترین کشورهای اتحادیه اروپا می باشد، اگرچه نسل جدید در این مورد چندان به والدین خود شباهت ندارند اما مسائل دینی و رعایت اصول دینی از جنبه های مذهبی برای لهستانی ها بسیار اهمیت دارد.

لهستان,لهستان,لهستان

زندگی در لهستان برای چه افرادی مناسب است؟

زندگی در لهستان برای بسیاری از افراد شاید گزینه جذابی نباشد، برای اینکه بدانید لهستان برای شما گزینه مناسبی می باشد یا خیر باید چند مورد مهم را در نظر بگیرید.

  • اگر از آن دسته افرادی هستید که ساعات طولانی و کار زیاد برایتان آزار دهنده است، احتمالا لهستان گزینه جذابی برای زندگی نخواهد بود.
  • اگر به سرمای هوا علاقه ندارید، با توجه به زمستان های طولانی، لهستان جزو علاقه های شما نخواهد بود. اگر می خواهید هر روز با نور آفتاب از خواب بیدار شوید، مهاجرت به لهستان گزینه مناسبی برای شما نیست.
  • در حالتی کلی مهاجرت به اروپا یعنی مواجه شدن با یک زبان جدید که برای زندگی در هر کشور اروپایی به آن احتیاج خواهید داشت بنابراین چه در لهستان و یا هر کشور اروپایی دیگر یادتان نرود که یادگیری زبان از نکات مهم است و اگر دوست ندارید زبان دومی بیاموزید، مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان گزینه بهتری برایتان خواهد بود.

 

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    سوال های متداول شما

    در صورت ازدواج با یک فرد لهستانی و اثبات این قضیه پس از ۳ سال می توان اقامت لهستان را دریافت کرد.
    هزینه های زندگی به شهر انتخابی و سبک زندگی هر فرد بستگی دارد. به صورت میانگین هزینه های زندگی در لهستان ماهانه ۴۰۰ تا ۶۰۰ یورو می باشد.
    افراد در صورت دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرمای لهستانی می توانند برای ویزای کار اقدام نمایند و در پس از ۳ سال کار و پرداخت مالیات موفق به دریافت اقامت لهستان می شوند.
    ویزای تحصیلی به عنوان یک روش برای ورود به کشور لهستان قلمداد می شود. پس از حضور می توان با روش های دیگر برای اقامت دائم لهستان اقدام نمود.
    دیدگاه ها

    ۲ پاسخ به “اقامت لهستان”

    1. میثم گفت:

      مثل همیشه کامل و جامع. اقامت لهستان

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اقامت لهستان5 اقامت لهستان5 اقامت لهستان5 اقامت لهستان5 اقامت لهستان5

    شبکه های اجتماعی

    arrow up