شرایط ویزای توریستی پرتغال

پرتغال کشور کوچکی است که در جنوب غربی قاره اروپا واقع گردیده و تنها مرز خاکی این کشور از شمال با اسپانیا می باشد. پرتغال کشوری ساحلی و دارای جاذبه های متعدد طبیعی و آثار تاریخی فاخر و باشکوه است، از این رو این کشور همواره مورد توجه گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان می باشد.

پرتغال از جمله کشورهای عضوء پیمان شینگن، اتحادیه اروپا و ناتو است. از این رو با اخذ ویزای توریستی پرتغال می توانید از کلیه کشورهای حوزه شینگن بازدید نمایید، مدت اعتبار ویزا توریستی پرتغال ۹۰ روز می باشد و صرفاً جهت گردشگری و اقامت کوتاه مدت شما در این کشور صادر می گردد. توجه داشته باشید با اخذ این نوع ویزا اجازه کار یا تحصیل در پرتغال را نخواهید داشت.

انواع ویزای توریستی پرتغال

ویزای توریستی پرتغال مانند اکثر کشورهای جهان با عناوین گوناگونی صادر می گردد. شما می توانید با توجه به هدف خود از سفر به این کشور و ارائه مدارک مرتبط جهت اخذ ویزای توریستی پرتغال اقدام نمایید.

انواع ویزای توریستی پرتغال عبارتند از:

  • بازدید از افراد خانواده
  • گردشگری
  • شرکت در همایش یا سمینار
  • تجاری

بازدید از افراد خانواده

در صورتی که افراد خانواده شما مقیم کشور پرتغال می باشند با دریافت دعوتنامه از این عزیزان شانس بالایی برای اخذ ویزای توریستی پرتغال خواهید داشت. شما می توانید با دریافت دعوتنامه و تهیه مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت برای اخذ ویزای توریستی پرتغال به منظور بازدید از افراد خانواده اقدام نمایید.

گردشگری

کشور پرتغال دارای تاریخچه و فرهنگی بسیار غنی می باشد که در مجاورت اقیانوس اطلس واقع گردیده. جاذبه های متعدد گردشگری در این کشور نظیر کلیساهای طلایی، قلعه های قرون وسطایی، سواحلی به رنگ یاقوت کبود و … تجربه یک سفر فراموش نشدنی و خاطره انگیز را برای گردشگران به همراه خواهد داشت. از این رو سالانه گردشگران بسیاری برای دریافت ویزای توریستی پرتغال و سفر به این کشور اقدام می نمایند.

شرکت در همایش یا سمینار

پرتغال کشوری توسعه یافته و پیشرفته در زمینه های گوناگون می باشد. از این رو پایتخت این کشور شهر لیسبون هر ساله میزبان همایش ها و سمینارهای بسیاری در حوزه های مختلف می باشد، برای شرکت در اینگونه مراسم جهت ارتقاء سطح علمی و تخصصی خود می توانید با دریافت دعوتنامه از سازمان یا ارگان برگزار کننده و تهیه دیگر مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا اقدام نمایید.

تجاری

با توجه به بحران اقتصادی در سال های اخیر کشور پرتغال با رشد منفی اقتصادی و افزایش تورم و نرخ بیکاری دست به گریبان بود، به طوری که این کشور تاکنون بالغ بر ۷۸ میلیارد یورو از صندوق بین المللی پول کمک مالی دریافت نمود. از سال ۲۰۱۸ این کشور با اجرای سیاست های مالی صحیح و ایجاد بسترهای مناسب جهت انجام فعالیت های اقتصادی توانست رشد اقتصادی مثبت ۰٫۹ را پس از سال ها تجربه نماید.

از این رو طی سال های اخیر افراد بسیاری جهت ارزیابی شرایط برای راه اندازی کسب و کار در پرتغال و بدست آوردن موقعیت شغلی مناسب اقدام به اخذ ویزای توریستی پرتغال و سفر به این کشور نمودند.

پرتغال,پرتغال,پرتغال

مراحل اخذ ویزای توریستی پرتغال

قدم نخست برای اخذ ویزای توریستی پرتغال دریافت وقت سفارت این کشور می باشد. برای انجام این امر با تکمیل فرم تقاضای ویزا و پرداخت هزینه مربوطه وقت سفارت را دریافت خواهید نمود. سپس ملزم به تهیه و ترجمه مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت در زمان تعین شده می باشید.

آدرس سفارت پرتغال در ایران:  تهران ، دروس، بلوار شهرزاد، خیابان هدایت، کوچه روزبه، پلاک ۱۶

سایت رسمی سفارت پرتغال: www.portugueseembassy.ir

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی پرتغال

مهم ترین نکته برای اخذ ویزای توریستی پرتغال ارائه مدارکی است که ثابت کند شما پس از سفر به پرتغال و اقامت کوتاه مدت در این کشور قصد بازگشت به کشور مبداء را دارید. از این رو با توجه به نوع ویزای درخواستی از سوی شما ملزم به ارائه مدارک گوناگونی می باشید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی پرتغال عبارتند از:

  • مدارک شناسایی (کارت ملی، شناسنامه)
  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • گواهی شغلی یا تحصیلی
  • گردش حساب بانکی و تمکن مالی
  • سند مالکیت (به نام فرد متقاضی)
  • وضعیت تاهل
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • مدارک اقامتی (واچر هتل)

پرتغال,پرتغال,پرتغال

هزینه ویزای توریستی پرتغال

بدون شک یکی از مهم ترین نکات مورد توجه گردشگران هزینه های سفر می باشد. برای تجربه سفری خاطره انگیز و کم هزینه برنامه ریزی مالی دقیق و پیش بینی هزینه ها پیش از سفر الزامی است.

هزینه سفر هوایی

تعین قیمت تیکت توسط ایرلاین ها به عواملی نظیر کلاس پرواز، زمان سفر و مقصد بستگی دارد. از این رو شما می توانید با توجه به این موارد بهترین تیکت از نظر قیمت و کیفیت را خریداری نمایید. در حال حاضر ارزانترین تیکت رفت و برگشت به پرتغال ۵۰۰ یورو و گرانترین تیکت حدود ۲۰۰۰ یورو می باشد.

هزینه اقامت

یکی از درآمدهای اصلی کشور پرتغال در کنار صادرات صنعت گردشگری است. این کشور سالانه پذیرای بیش از ۳۰ میلیون گردشگر از سرتاسر جهان می باشد، این امر باعث رونق کسب و کار هاستل ها و هتل های این کشور گردیده. در حال حاضر هزینه اقامت پرتغال برای یک شب در هتل های این کشور به شرح ذیل می باشد.

  • هتل های ۳ ستاره از ۴۵ یورو
  • هتل های ۴ ستاره از ۶۵ یورو
  • هتل های ۵ ستاره از ۹۵ یورو

هزینه وعده غذایی

غذاهای سنتی پرتغال بسیار لذیذ، مقوی و فوق العاده اسپایسی می باشند. مردم پرتغال اکثر غذاهای خود را با انپیتوز طبخ می دهند. انپیتوز نوعی سوسیس دست ساز و محلی است که اغلب خانواده ها با طعم ها و ادویه جات مختلف آماده می نمایند. ماهی قزل آلا از دیگر غذاهای محبوب مردم پرتغال است و در تمام رستوران های این کشور به روش های مختلف طبخ می گردد. هزینه صرف غذا در یک رستوران معمولی برای یک نفر به طور میانگین بین ۷ تا ۲۵ یورو هزینه در پی خواهد داشت.

پرتغال,پرتغال,پرتغال

بهترین شهرها برای ویزای توریستی پرتغال

با توجه به جاذبه های متعدد گردشگری و سواحل شگفت انگیز پرتغال این کشور همواره مورد توجه گردشگران بسیاری می باشد. شهرهای پرتغال از لحاظ جذب گردشگر و شاخص زندگی شرایط مطلوبی دارند.

لیسبون

لیسبون بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر پرتغال و پایتخت این کشور به شمار می آید. بیش از ۴۵ درصد از کل تولیدات پرتغال به این شهر اختصاص دارد، از این رو لیسبون قطب صنعتی پرتغال و یکی از شهرهای مهم در اتحادیه اروپا محسوب می گردد. بیش از نیمی از سرمایه های کشور پرتغال در این شهر پر زرق و برق قرار دارد که باعث گردیده لیسبون به مرکز اقتصادی پرتغال تبدیل گردد.

پورتو

پورتو در شمال غربی پرتغال و در جوار رود دورو نزدیک به اقیانوس اطلس واقع گردیده، پورتو دومین شهر بزرگ پرتغال و از مراکز اقتصادی مهم این کشور پس از لیسبون به شمار می آید. بافت زیبا و تاریخی این شهر به همراه خانه های رنگارنگ با معماری منحصر به فرد پورتو را به مقصد مورد علاقه بسیاری از گردشگران تبدیل نموده.

براگا

براگا سومین شهر بزرگ پرتغال پس از لیسبون و پورتو به شمار می آید. تاریخچه غنی فرهنگی و مذهبی براگا را می توان در معماری باشکوه کلیساها، میدان های باستانی و بناهای تاریخی این شهر مشاهده کرد. کلیسای جامع براگا با صدای ناقوس معروف و منحصر به فرد خود قدیمی ترین کلیسای پرتغال محسوب می شود. از این رو براگا را مرکز تاریخی پرتغال می نامند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up