شرایط دریافت اقامت برزیل

امروزه دریافت اقامت برزیل به یکی از اهداف مهم افرادی که قصد مهاجرت به آمریکای جنوبی را دارند تبدیل شده است. برزیل کشوری صنعتی از آمریکای لاتین و دارای اقتصادی رو به پیشرفت می باشد.

برزیل شرقی ترین کشور آمریکای جنوبی و در عین حال بزرگترین کشور در این قاره می باشد. شهر زیبای برزیلیا پایتخت این کشور و سائوپائولو و ریودوژانیرو از جمله شهرهای مهم و بزرگ آن هستند.

جمعیت این کشور بالغ بر ۲۰۳ میلیون نفر و زبان رسمی مردم آن پرتغالی می باشد. واحد پول کشور برزیل رئال برزیل است  و هزینه ها در این کشور نیز به نسبت دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی پایینتر است.

شرایط زندگی در برزیل چگونه است؟

برزیل پوشیده از جنگل های استوایی و زمین های کشاورزی وسیع می باشد که در بحران جهانی آب نیز جزو کشورهای تعیین کننده می باشد چرا که ۲۰ در صد آب شیرین جهان در این کشور وجود دارد.

اقامت برزیل

برزیل سرزمینی چند ملیتی است که از ملیت های مختلف سرخ پوستان، نژادهای اروپایی و آسیایی تشکیل شده است. این کشور از اکوسیستم متنوعی برخوردار است و بخش اعظم جنگل های آمازون در برزیل واقع شده است.

چه شرایطی برای اقامت در کشور برزیل وجود دارد؟

افراد از طرق مختلف تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری می توانند وارد برزیل شوند و اقامت این کشور را دریافت کنند. در زیر مختصری راجع به این روش ها توضیح خواهیم داد.

اقامت از طریق تحصیل

تحصیل در برزیل مزایایی همچون تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا با رنکینگ بالا و اخذ اقامت و پاسپورت این کشور را دارد. مهاجرت به برزیل از این طریق هزینه هایی بالایی ندارد و می توانید سالانه با شهریه ای معادل ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار به مراکز آموزشی این کشور ورود کنید.

اقامت برزیل

مهاجرت تحصیلی در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در برزیل امکانپذیر می باشد. در مقطع دکتری می توانید با دریافت بورسیه هایی به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنید و حقوق نیز دریافت کنید. پس از اتمام تحصیل در برزیل دولت به شما زمانی را جهت پیدا کردن کار می دهد و پس از اینکه کار پیدا کردید می توانید با چند سال کار کردن در این کشور اقامت را دریافت کنید. تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی و پرتغالی می باشد و چنانچه پرتغالی بدانید می توانید رایگان تحصیل کنید.

اقامت از طریق کار

کار در برزیل مستلزم داشتن یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای معتبر می باشد، این بدان معنی است که کارفرمای مورد نظر باید به صورت قانونی اجازه دادن پیشنهاد شغلی به یک نیروی بین المللی را داشته باشد و برای پوزیشن شغلی مورد نظر نیروی مناسبی را در کشور خود پیدا نکرده باشد.

اگرچه زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی در این کشور صحبت می شود ولی چنانچه بخواهید شرایط بهتری برای کار پیدا کردن داشته باشید باید زبان پرتغالی بدانید.

اقامت برزیل

اگر کارفرمایی به شما پیشنهاد کار بدهد ویزایی ۲ ساله به شما اعطا خواهد شد که پس از آن قابل تمدید می باشد و پس از ۴ سال ویزای موقت به ویزای دائم کار تبدیل خواهد شد.

بسیاری از افراد برزیل را به عنوان سکویی برای ورود به کانادا و آمریکا می دانند تا پس از اخذ اقامت این کشور، راحتتر و با داشتن فرصت های بهتر، به این کشورها ورود کنند.

صنعت فوتبال در برزیل نیز سالانه توریست های فراوانی را به این کشور می کشاند که خود باعث اشتغال زایی بیشتر در این کشور شده است. بازار کار رشته های علوم مهندسی متل مهندسی کامپیوتر، مهندسی معدن و IT نیز در این کشور خوب می باشد و چنانچه فارغ التحصیل این رشته ها بخصوص از کشور برزیل باشید می توانید به راحتی کار پیدا کنید و همانطور که گفته شد پس از چند سال اقامت دائم خود را دریافت کنید.

اقامت از طریق سرمایه گذاری

یکی از روش های سرمایه گذاری در برزیل و دریافت اقامت دائم این کشور، ثبت شرکت می باشد که روشی پر طرفدار است. افراد برای ثبت شرکت در این کشور باید ۵۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ دلار در حساب خود داشته باشند و پس از معرفی یک بیزینس و دریافت موافقت دولت و راه اندازی آن، با پرداخت به موقع مالیات ها و داشتن شرایط معقول یک شهروند، اقامت دائم خود را دریافت کنند.

برزیل,برزیل,برزیل

با ثبت شرکت در این کشور می توانید اقدام به خرید ملک کنید ولی داشتن ملک منجر به دریافت اقامت دائم شما نخواهد شد و باید با همان روند ثبت شرکت اقامت دائم خود را دریافت کنید.

روشهای دیگری نیز برای دریافت اقامت دائم کشور برزیل مانند ازدواج، تولد و پناهندگی وجود دارد که البته روش پناهندگی جزو روشهای پر خطر می باشد که هرگز توصیه نمی شود.

اقامت از طریق تولد فرزند

اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند با دو اصل خون و خاک امکانپذیر است. در اصل خون باید پدر و مادر فرزند تبعه ی کشور مورد نظر باشند تا فرزند هم بتواند تابعیت را دریافت کند و در اصل خاک فرزند با تولد خود در خاک آن کشور تابعیت را بدست می آورد.

اقامت برزیل

برزیل از جمله کشورهایی است که از قانون خاک تبعیت می کند، پس اگر فرزندی در خاک این کشور متولد شود می تواند تابعیت برزیل را اخذ کند. اقامت برزیل از طریق تولد فرزند جزو روشهای پرطرفدار مهاجرتی می باشد چرا که با تولد فرزند به والدین نیز اقامت داده می شود.

اقامت از طریق ازدواج

ازدواج با یک برزیلی و یا یک مقیم برزیل شرایط متفاوتی دارد، چنانچه با یک برزیلی ازدواج کنید می توانید در عرض ۶ ماه اقامت این کشور را بدست آورید و اگر با یک فرد مقیم برزیل ازدواج کنید، دریافت اقامت پس از ۳ تا ۴ سال امکانپذیر است.

افراد پس از ارائه درخواست خود به اداره مهاجرت اقامت ۱ ساله دریافت خواهند کرد که پس از پایان این دوره ۳ تا ۵ سال تمدید خواهد شد و پس از آن نیز فرد می تواند اقامت دائم خود را دریافت کند.

اقامت از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی دیگر از روشهای اخذ اقامت دائم در کشور برزیل می باشد. افراد به دلایل مشکلات قومیتی، سیاسی و مذهبی تصمیم به پناهنده شدن می گیرند که البته جزو روشهای خطرناک می باشد که می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد، به همین دلیل مشاورین موسسه آریاناپارس هرگز توصیه ای در این زمینه نخواهند داشت و به دلیل غیر قانونی بودن پروسه فعالیتی نیز در این زمینه انجام نمی دهند.

برزیل,برزیل,برزیل

افراد می توانند درخواست پناهندگی خود را به دولت اعلام دارند و منتظر موافقت آن بمانند که ممکن است درخواست پذیرفته و یا رد شود که در صورت رد شدن توسط قاضی به متقاضی پناهندگی ابلاغ خواهد شد که البته رای قاضی قابل تجدید نظر می باشد. در صورت موافقت با درخواست، پناهنده باید حداقل ۴ سال در برزیل زندگی کند و واجد شرایط استخدام در این کشور باشد تا بتواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند.

مزایا و معایب اقامت برزیل چیست؟

از مزایای اقامت برزیل می توان به کم هزینه بودن کشور و دانشگاه های آن اشاره کرد که می توانید حتی در برخی از دانشگاه های آن به صورت رایگان تحصیل کنید. همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی کشور برزیل، شرایط کار در این کشور به نسبت کشورهای دیگر در این قاره بیشتر است چرا که از نظر تجاری نیز روابط خوبی با آمریکا دارد.

برزیل,برزیل,برزیل

با داشتن تابعیت برزیل می توانید به ۷ کشور آمریکای جنوبی بدون نیاز به ویزا سفر کنید و از مزایای دیگر آن می توان به هزینه های بارداری در این کشور اشاره کرد که در مقایسه با کشوری مثل آمریکا بسیار پایینتر است.

یادگیری زبان پرتغالی یکی از چالش های افراد تازه وارد به برزیل می باشد . ممکن است ماه ها طول بکشد تا بتوانید زبان پرتغالی یاد بگیرید. از دیگر سختی های ورود به این کشور فرهنگ مردم برزیل در برقراری ارتباط با دیگران است، برزیلی ها بسیار اهل مهمانی رفتن و خوشگذرانی با دوستانشان هستند ولی اگر به عنوان مثال در اسباب کشی منزلتان به کمکشان احتیاج داشته باشید، زیاد نمی توانید روی همراهی یک دوست برزیلی حساب کنید!

برزیلی ها با مهاجران رفتار بسیار خوبی دارند و یک مهاجر هرگز احساس غریبی نخواهد کرد، فقط گاها ممکن است وقتی با تاکسی از محل کارتان خسته به سمت منزل می روید راننده آنقدر شما را سوال پیچ کند که کلافه شوید، این از فرهنگ برزیلی هاست!

چگونه می توان اقامت برزیل را تمدید کرد؟

در تمامی روش های مهاجرتی می توانید به طرق مختلف اقامت برزیل را تمدید کنید، به عنوان مثال در روش تحصیلی می توانید با کار پیدا کردن پس از تحصیل، همچنان در برزیل اقامت داشته باشید و پس از چند سال کار کردن اقامت دائم دریافت کنید.

برزیل,برزیل,برزیل

در روش کاری نیز می توانید با تمدید قراردادتان اقامتتان را نیز تمدید کنید و همانطور که در بالا توضیح دادیم با چند سال کار کردن در این کشور اقامت دائم دریافت کنید. در روش سرمایه گذاری نیز با اثبات سود ده بودن بیزینس خود و پرداخت به موقع مالیات ها می توانید سالانه اقامتتان را تمدید کنید تا پس از چند سال اقامت دائم دریافت کنید.

چگونه می توان پاسپورت برزیل را دریافت کرد؟

افراد برای دریافت پاسپورت یک کشور به اعتبار آن در جهان و امکان سفر به کشورهای دیگر بدون نیاز به ویزا توجه می کنند. پاسپورت برزیل رتبه ۱۰ را در جهان دارد و با داشتن پاسپورت آن می توانید به ۱۱۱ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنید.

در روش های کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری، پس از گذشت چند سال از اقامت دائم در این کشور می توانید برای دریافت پاسپورت اقدام کنید. در روش های دیگر ذکر شده مثل ازدواج و تولد فرزند نیز می توان از ابتدا پاسپورت را دریافت کرد.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی در زمینه مهاجرت به برزیل و کشور های مشابه در آمریکای جنوبی می توانید با مشاورین موسسه آریاناپارس تماس حاصل نمایید تا بتوانید بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب کنید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    برزیل برزیل برزیل برزیل برزیل

    شبکه های اجتماعی

    arrow up