آشنایی با شهرهای استرالیا

Familiarity with Australian cities

استرالیا کوچکترین قاره و یکی از بزرگترین کشورهای جهان است که در میان اقیانوس هند و اقیانوس آرام در نیمکره جنوبی زمین واقع شده است. پایتخت استرالیا، «کانبرا» در جنوب شرقی این کشور و در میان دو شهر بزرگ «سیدنی» و «ملبورن» که مهم ترین شهرهای استرالیا می باشند، قرار دارد. استرالیا دارای دولت فدرال است که شامل یک دولت مرکزی و دولتهای ایالتی می باشد. ایالات کشور استرالیا عبارتند از:

  • نیو ساوت ولز
  • ویکتوریا
  • کویینزلند
  • استرالیای جنوبی
  • استرالیای غربی
  • تاسمانیا

همه متقاضیان امور مرتبط با مهاجرت می بایست اطلاعات جامع و صحیحی از محل زندگی خود در کشور مورد نظر کسب نمایند. فلذا گروه تحریریه آریاناپارس در این مقاله اطلاعات مربوط به تمامی شهرهای استرالیا را جهت آگاهی بیشتر هموطنان عزیزمان در اختیار ایشان قرار داده است.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

بهترین شهرهای استرالیا برای کار کدامند؟

استرالیا به عنوان یکی از ثروتمند ترین کشورهای دنیا شناخته می شود. از نکات حائز اهمیت شرایط مناسب اقتصادی کشور استرالیا می توان به این نکته اشاره کرد که دولت استرالیا در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ تحت تاثیر رکود اقتصادی جهان قرار نگرفت. اقتصاد استرالیا مبتنی بر بخش خصوصی، تولید ناخالص و سرمایه گذاران خارجی است. از برترین محصولات اصلی استرالیا می توان به نیشکر، پنبه، غلات و گوشت اشاره کرد.

از برترین شهرها برای مهاجرت کاری به استرالیا می توان به شهر سیدنی، ملبورن، بریزبین و پرت اشاره کرد. از همین رو به تحلیل اقتصادی این چهار شهر می پردازیم.

سیدنی

سیدنی پرجمعیت ترین شهر و مرکز اقتصادی کشور استرالیا است. سیدنی به عنوان مرکز مالی پیشرو در منطقه آسیا و اقیانوسیه شناخته می شود. دفتر مرکزی بورس اوراق بهادار و بانک ذخیره استرالیا در این شهر واقع شده است. نرخ بیکاری در شهر سیدنی ۵٫۳ درصد است که از متوسط نرخ بیکاری در استرالیا با ۶٫۳ درصد کمتر می باشد.

اقتصاد سیدنی از کشورهای هنگ کنگ یا سنگاپور بزرگتر است و سالانه بیش از ۳۰۶ میلیارد دلار کالا و خدمات تولید می کند. عمده صنایع در شهر خدمات مالی و حرفه ای، تولید، فناوری اطلاعات و ارتباطات، جهانگردی، تحقیق و آموزش و صنایع خلاق است. چشم انداز اشتغال در سیدنی با وجود فرصت های فراوان و نرخ بیکاری پایین بسیار مناسب است.

ملبورن

پایتخت فرهنگی استرالیا ملبورن به طور مداوم در رده بندی برترین شهر های جهان قرار گرفته است و چرا نباید چنین باشد! ملبورن یک بسته کامل از اقتصاد قوی، معماری زیبا، وفور فعالیتهای فرهنگی، ورزشی، موسیقی، هنرهای خیابانی و تئاتر است.

صنایع اصلی در ملبورن و به طور کلی ویکتوریا شامل صنعت خودرو، حمل و نقل هوایی، ساختمان و ساخت و ساز، آموزش، مهندسی، پرستاری، خدمات مالی و فناوری اطلاعات و ارتباطات است. بسیاری از کارفرمایان شهر از مهاجران که به دنبال کار می باشند استقبال می کنند و نرخ بیکاری در این شهر نسبتاً پایین است.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

بریزبین

بریزبین یک مرکز اصلی تجاری در استرالیا و دارای نقاط قوت اقتصادی در فناوری اطلاعات، الکترونیک، بخش دولتی، تولید و جهانگردی است. جغرافیای پر زرق و برق، اقتصاد قوی و یک فرهنگ زیبا، شرایط زندگی را در این شهر محیا می کند.

هزینه زندگی در بریزبین به طور کلی بسیار ارزان تر از سیدنی است. قیمت املاک بسیار مقرون به صرفه می باشد. متوسط ​​اجاره مسکن برای یک واحد در بریزبین معادل ۳۷۱٫۴۰ دلار در هفته است.

پرت

از مهم ترین شهرهای اقامت در استرالیا ،شهر پرت مرکز ایالت استرالیای غربی می باشد که به زودی به عنوان شهری کوچک جهت اخذ ویزای های اقامت دائم شناخته می شود. در حالی که استرالیا به طور کلی گریبانگیر رکود اقتصادی است، بخش صنعتی ایالت غربی استرالیا با سرعت رو به پیشرفت است.

استرالیا غربی از منابع طبیعی بی نظیری برخوردار است و رونق کار معدن در سال های اخیر بسیاری از کارگران را به این منطقه آورده است. سایر صنایع محبوب شامل گردشگری، تولید، خدمات مالی، مراقبت های بهداشتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات است. با این حال، به دلیل وسعت شهر، شغل ممکن است کمی سخت تر از سیدنی یا ملبورن در دسترس باشد.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

پرجمعیت ترین شهرهای استرالیا کدامند؟

استرالیا از نظر جمعیت  ۵۵مین کشور بزرگ جهان است. همچنین پرجمعیت ترین کشور اقیانوسیه، سه برابر پرجمعیت تر از همسایه خود پاپوا گینه نو (۸٫۲ میلیون) و ۵ برابر پرجمعیت تر از نیوزیلند (۴٫۵ میلیون). استرالیا به عنوان ششمین کشور بزرگ جهان، تراکم جمعیتی بسیار کمی دارد و فقط ۳ نفر در هر کیلومتر مربع، یا ۷ نفر در هر مایل مربع زندگی می کنند. این امر استرالیا را به یکی از کم جمعیت ترین کشورها در جهان تبدیل می کند.

بعضی از مناطق استرالیا حتی کمتر از جمعیت متراکم برخوردار هستند. در سرزمین شمالی، هر کیلومتر مربع فقط ۰٫۲ نفر را در خود جای داده است. در حال حاضر ۲۵,۳۱۲,۸۷۶ نفر در کشور استرالیا زندگی می کنند. از پر جمعیت ترین شهرهای استرالیا می توان به شهرهای سیدنی، ملبورن، بریزبین، پرت و آدلاید اشاره کرد.

سیدنی

در اولین سال های سرشماری در کشور استرالیا در سال ۱۷۸۸ میلادی، جمعیت استرالیا کمتر از ۱۰۰۰ نفر بود. به ازای هر ۱۰ سال روند افزایش جمعیت در این شهر دیده شد که معادل ۲۵۰ هزار نفر بود.  جمعیت سیدنی در سرشماری سال ۲۰۱۱ در حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر محاسبه شد. در حال حاضر سیدنی به عنوان پر جمعیت ترین شهر استرالیا شناخته می شود. پیش بین های صورت گرفته، حاکی از این است که در سال ۲۰۶۱ جمعیت سیدنی به ۸ میلیون نفر می رسد.

ملبورن

ملبورن پایتخت ویکتوریا با جمعیتی بیش از ۴٫۸ میلیون نفر است که ۱۹٫۰۵٪ از جمعیت این شهر را افراد بومی تشکیل می دهند. این شهر پس از سیدنی، دومین ایالت پرجمعیت در استرالیا است. ملبورن قطب تجاری، اداری، فرهنگی و تفریحی ایالت ویکتوریا است.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، جمعیت ملبورن تا پایان ژوئن سال ۲۰۱۹ به ۵٫۱۹۱ میلیون خواهد رسید. با نگاهی به هشت سال گذشته جمعیت ملبورن، نرخ رشد بسیار مداوم از ۱٫۶۷٪ تا ۶٫۲۳٪ بوده و سالانه حدود ۷۰،۰۰۰ تا ۲۸۰،۰۰۰ نفر به جمعیت ملبورن اضافه می شود.

بریزبین

بریزبین پایتخت ایالت کوئینزلند با بیش از ۲٫۴ میلیون نفر جمعیت، بعد از سیدنی و ملبورن که برترین شهرهای استرالیا می باشند، در رده سوم شهر پرجمعیت استرالیا قرار دارد. در حدود ۱۹ درصد جمعیت بریزبین را افراد بومی تشکیل داده اند.

بریزبین یکی از قدیمی ترین شهرهای استرالیا که بر اساس سرزمین های باستانی مردمان بومی تورالبال و جاژرا بنا شده است. جمعیت بریزبین تا پایان ژوئن ۲۰۱۹ به ۲٫۵۶۲ میلیون نفر خواهد رسید. با نگاهی به هشت سال گذشته جمعیت بریزبین، نرخ رشد بسیار پایدار و قوی از ۱٫۳۲٪ تا ۶٫۶۷٪ است.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

وسیع ترین شهرهای کشور استرالیا کدامند؟

سرزمین اصلی استرالیا از غرب به شرق برای نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ مایل (۴۰۰۰ کیلومتر) و از شبه جزیره کیپ یورک در شمال شرقی تا ویلسون پروپانتوری در جنوب شرقی امتداد نزدیک به ۲،۰۰۰ مایل (۳۲۰۰ کیلومتر) امتداد دارد. از طرف جنوب، صلاحیت استرالیا ۳۱۰ مایل بیشتر (۵۰۰ کیلومتر) تا انتهای جنوبی جزیره تاسمانیا گسترش می یابد و در شمال آن تا سواحل جنوبی پاپوآ گینه نو گسترش می یابد.

استرالیا از دریای تیمور و آرفورا از اندونزی به شمال غربی، از پاپوا گینه نو به شمال شرقی توسط دریای مرجان و تنگه تورس، از سرزمین جزایر دریای مرجانی توسط صخره بزرگ مانع، از نیوزیلند به جنوب شرقی توسط دریای تاسمان و از قطب جنوب در جنوب دور با اقیانوس هند جدا می شود.

بریزبین

بریزبین با مساحت ۲۰ برابر شهر تهران به عنوان وسیع ترین شهر استرالیا شناخته می شود. طبق سرشماری صورت گرفته، جمعیت بریزبین ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر می باشد. بریزبین تقریباً در ساحل شرقی استرالیا، در گوشه جنوب شرقی کوئینزلند قرار دارد. از آنجا که ساحل شرقی به خوبی توسعه یافته است، بسیاری از مهاجران این شهر را برای زندگی انتخاب می کنند.

سیدنی

دومین شهر وسیع استرالیا با وسعت ۱۲,۳۶۸ کیلومتر مربع، شهر سیدنی می باشد. با توجه به میزان جمعیت سیدنی، میزان تراکم در این شهر منطقی و معقول است. شهر سیدنی از ۱۵ منطقه و ۴۰ منطقه محلی تشکیل شده است. شهر سیدنی که توسط بندرگاه سیدنی، کوه های آبی و پارک ملی رویال احاطه شده است، در سواحل شرقی استرالیا قرار دارد.

ملبورن

شهر ملبورن با ۹٫۹۹۰ کیلومتر مربع به عنوان سومین شهر وسیع استرالیا شناخته می شود. این شهر از ۳۱ شهرداری برای اداره شهر برخوردار است. این شهر در جنوب شرقی کشور استرالیا که پایتخت ایالت ویکتوریا نیز می باشد، واقع شده است. در حدود ۷۰ درصد اهالی ایالت در این شهر ساکن هستند.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی

استرالیا یک مقصد مهاجرتی محبوب است و دلایل زیادی از جمله موقعیت جغرافیایی زیبا، چشم انداز شغلی، سیاست های دوستانه مهاجرت برای این امر وجود دارد. برای انتخاب اینکه کدام شهر برای زندگی در استرالیا برای متقاضیان مناسب تر است. می بایست نگاهی به خصوصیات و اولویت های مورد علاقه خود برای انتخاب شهر بیندازید.

گلدکوست

با توجه به ساحلی بودن  Gold Coast، باعث می شود بسیاری از افرادی که عاشق زندگی در ساحل می باشند برای زندگی این شهر را انتخاب نمایند. آب و هوا در این منطقه معتدل است، بنابراین در تمام روزهای سال می توان از این شهر دیدن کرد. گلدکوست مکان ایده آل برای زندگی قلمداد می شود.

ملبورن

این شهر در سراسر جهان به عنوان شهر با استقلال استرالیا مشهور است. سیستم حمل و نقل عمومی گسترده ای در ملبورن وجود دارد که به ویژه در مناطق داخلی شهر کارآمد و آسان برای استفاده است. بیشتر مناطق با قطار یا تراموا به هم متصل شده اند و هر محلی که در دسترس نباشد توسط اتوبوس میسر می شود. ملبورن با داشتن مدارس عالی و میزان جرم پایین، یک منطقه شهری مناسب از نظر خانوادگی است.

کانبرا

بخش عمده ای از ساکنان کانبرا کارمندان دولتی هستند که برای دولت های استرالیا یا ACT کار می کنند. با این وجود افراد زیادی نیز در بخش خصوصی مشغول به کار هستند و این امر را به محلی برای افرادی که به دنبال کار می باشند، تبدیل کرده است. کانبرا از نرخ بیکاری پایین و بالاترین درآمد متوسط ​​تمام وقت در استرالیا برخوردار است و آن را به مکانی ایده آل برای کار تبدیل می کند.

طبق بررسی های صورت گرفته توسط اداره آمار استرالیا، میزان بیکاری در این شهر تنها ۴٫۳ درصد است و  میزان دستمزد در این شهر مناسب می باشد. این دلایل کانبرا را به مقصدی جذاب برای مهاجران تبدیل کرده است.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

بهترین شهرهای استرالیا برای تحصیل

بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل کشور استرالیا را به عنوان هدف نهایی خود انتخاب می کنند. از همین رو انتخاب بهترین شهرهای استرالیا از حیث تحصیل در این بخش به دانشجویان علاقه مند به تحصیل در استرالیا کمک شایانی می کند. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در کشور استرالیا، با مطالعه مقاله تحصیل در استرالیا  در وب سایت آریاناپارس قادر خواهند بود شرایط تحصیل در این کشور را جویا شوند و در صورت تمایل برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام نمایند.

بهترین شهرهای استرالیا را از حیث رتبه های علمی، هزینه های زندگی و تحصیل و امنیت در ادامه این بخش مورد بررسی قرار داده ایم.

رتبه های علمی

یکی از مهم ترین فاکتورهای دانشجویان برای ادامه تحصیل در شهرهای استرالیا، رتبه های دانشگاه های این کشور می باشد. با توجه به رتبه بندی سایت QS برترین دانشگاه های استرالیا در شهرهای سیدنی، ملبورن و بریزبین واقع شده اند.

برترین دانشگاه های استرالیا

  • The Australian National University
  • The University of Melbourne
  • The University of Sydney
  • The University of New South Wales (UNSW Sydney)
  • The University of Queensland
  • Monash University
  • The University of Western Australia

استرالیا,استرالیا,استرالیا

هزینه های زندگی و تحصیل در استرالیا

به طور کلی، هزینه زندگی از ۲۵۱۶۱ دلار در سال در هوبارت تا ۳۳۱۱۷ دلار در سیدنی متغیر است. این نشان می دهد که انتخاب شهر می تواند به میزان قابل توجهی در هزینه های زندگی تأثیر بگذارد. انتخاب یک شهر ارزان تر به این معنی است که می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید، در اقامتگاه های بهتر زندگی کنید یا پول بیشتری را ذخیره کنید.

ارزان ترین شهرهای استرالیا از حیث هزینه های زندگی و تحصیل به ترتیب زیر می باشد.

  1. هوبارت
  2. وولونگونگ
  3. آدلاید
  4. گلدکوست
  5. بریزبین
  6. کانبرا
  7. پرت
  8. ملبورن
  9. داروین
  10. سیدنی

امنیت

ایمنی یک دغدغه جهانی است و دانستن اینکه امن ترین مکان برای زندگی چه خواهد بود، تصمیم گیری در مورد محل زندگی را راحت تر خواهد کرد.

  • بیچ‌ورث: Beechworth یک شهر کوچک و تاریخی که در شمال شرقی ویکتوریا واقع شده است. اگرچه به اندازه سیدنی یا ملبورن پرجمعیت نیست، اما یک مکان دنج، ایمن و ساکت است.

  • تاسمانی: تاسمانی واقع در ساحل جنوب شرقی استرالیا، یک شهر جزیره ای است که جزئی از سرزمین اصلی استرالیا نیست. این شهر در لیست امن ترین شهرهای استرالیا در جایگاه دوم قرار دارد.

  • بندر داگلاس: یک شهر ساحلی کوچک در کوئینزلند است. بندر داگلاس به عنوان امن ترین شهر استرالیا به شمار می رود.

برند آریاناپارس تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در ایران می باشد. اخذ نمایندگی از بسیاری مراکز معتبر جهان، ارائه صدها پرونده موفق به چندین سفارت کشورهای مختلف دنیا و ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگترین افتخار آریاناپارس بوده و سرلوحه عملکرد آتی خود نیز خواهد بود.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up