شرایط مهاجرت هنرمندان به آمریکا

Migration of artists to America

مهاجرت هنرمندان به آمریکا و ورزشکاران، نوابغ و افراد خاص تحت عناوین ویزایی مشخصی معرفی می گردد. این ویزا برای نویسندگان، افراد خلاق و فعالان عرصه صدا و تصویر و همچنین افرادی که در کار خود مشهور و معروف می باشند نیز صادر می گردد.

این نوع ویزا منجر به اخذ گرین کارت آمریکا خواهد شد و افرادی که توانائیهای فراتر از سایرین دارند این فرصت را در اختیار دارند تا برای اقامت سرزمین فرصت ها اقدام نمایند. این افراد خاص به سَه گروه تقسیم می شوند

  • افرادی که از ضریب هوشی بالا و شرایط فیزیکی خاصی برخوردارند
  • اساتید برجسته دانشگاهی که توانائی آموزش آکادمیک حرفه ای دارند
  • مدیران بین المللی و چند ملیتی

معرفی ویزاهای شرایط خاص

هنرمندانی که توانائی اخذ ویزا از این طریق را داشته باشند در دسته اول قرار می گیرند و اگر جزو آن دسته از هنرمندان و ورزشکاران هستید باید اثبات نمایید که در کشورتان از شما تقدیر و تشکر شده است که می تواند در قالب یک جایزه کوچک و یا حتی یک تقدیرنامه باشد.

متقاضیان دریافت اقامت آمریکا باید توجه داشته باشند که کدام نوع از این ویزاها را انتخاب می نمایند چرا که شرایط کار برای هر کدام متفاوت می باشد. قدم اول برای دریافت اقامت آمریکا ورود قانونی به این کشور می باشد پس در ابتدا سعی نمایید برای ویزای درستی اقدام نمایید و پس از ورود از روش های متفاوتی می توانید در آمریکا ماندگار شوید.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

چه کسانی از نگاه دولت آمریکا هنرمند محسوب می شوند؟

دولت آمریکا داشتن یک استعداد خاص هنری، ورزشی، آموزشی و … را به عنوان یک تخصص می شناسد و مهاجرت هنرمندان به آمریکا در صورت داشتن موارد ذیل امکان پذیر خواهد بود.

  • دریافت کننده جوایز ملی و بین المللی به عنوان برتر بودن در تخصص خود
  • معرفی شخص در مجلات بین المللی و یا انتشار مطلبی از او در سطح بین المللی
  • عضویت شخص در انجمنی که حاکی از داشتن استعدادی فوق العاده در زمینه ای خاص باشد
  • شرکت نمودن شخص در هیئت های بین المللی به عنوان داور و یا ناظر بر عملکرد دیگر افراد
  • به نمایش گذاشته شدن کارهای شخص در نمایشگاه های شناخته شده
  • دریافت حقوق های بالاتر در زمینه تخصص شخص نسبت به افراد عادی به جهت داشتن توانایی خاص
  • انتشار آثار هنری از فروش حاصل از اکران عمومی یک فیلم تا انتشار ویدئو و یا لوح فشرده ای که با فروش بالا در بازار مطرح شده است

هر کدام از موارد ذکر شده فوق نشان از این واقعیت دارند که شخص در زمینه خاصی از هنر، علوم، ورزش و زمینه های فرهنگی دیگر دارای استعدادی متفاوت از افراد دیگر می باشد و قادر خواهد بود برای انواع ویزاهای استعدادهای درخشان اقدام نماید.

گروه ویزاهای پی (P-Visa)

ویزاهای گروه P به چند گروه تقسیم بندی می شوند. ویزاهای P1، P2 و P3 که هر کدام نیز زیرگروه های خاص خود را دارند. ویزای P1 مخصوص افرادی می باشد که برای شرکت در یک رقابت ورزشی و یا به عنوان عضوی از یک گروه هنری به آمریکا سفر می کنند.

ویزای P1 خود به دو زیرگروه P1A و P1B تقسیم می شود که اولی برای ورزشکارانی در رشته های هاکی، تنیس و فوتبال می باشد و مخصوص آن دسته از ورزشکارانی می باشد که ویزا O1 شامل حالشان نمی شود.

مهاجرت هنرمندان به آمریکا در ویزای نوع P1B به آن دسته از هنرمندانی تعلق می گیرد که در رشته های خاصی مانند راک، جاز و سیرک و تعلیم این هنرها فعالیت می کنند.

ویزای P2 به آن دسته از افرادی تعلق می گیرد که هدفشان از سفر به آمریکا شرکت در برنامه ای می باشد که یک تبادل هنری بین سازمانی در آمریکا و سازمانی در کشوری دیگر باشد.

ویزای P3 نیز به آن دسته از افرادی تعلق دارد که قصد اجرای برنامه ای به شکل موقت و یا قصد تعلیم و یا تدریس را در زمینه های فرهنگی و هنری در آمریکا دارند. این ویزا همچنین به افرادی اعطا خواهد شد که موسیقی ملی کشور خود را ارائه می کنند.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

مزیت و معایب ویزای P1 برای مهاجرت هنرمندان به آمریکا

این نوع ویزا قابل تمدید می باشد و می توان  آن را به مدت نامحدودی و تا زمانی که به شخص برای این نوع ویزا احتیاج می باشد تمدید نمود و تا زمانی که منتظر گرین کارت خود هستید ویزایتان نیز قابل تمدید می باشد و گزینه ای که شاید بتوان آن را به عنوان عیب این ویزا دانست اجازه نداشتن همراهان برای کار در آمریکا می باشد.

ویزای O1

ویزای O1 که ویزای استعدادهای درخشان به دو دسته ویزای O1A و O1B تقسیم می شوند که اولی برای کارمندانی می باشد که توانایی خاصی در زمینه های آموزش و پرورش، علوم تجربی و یا بازرگانی دارند.

ویزای O1B برای افرادی مناسب می باشد که دارای توانایی شگرفی در زمینه های هنری و یا تلویزیونی می باشند. برای اینکه بتوانید اثبات کنید که توانایی خاصی دارید می بایست مدارکی را ارائه دهید که با قوانین تعیین شده از سمت اداره مهاجرت آمریکا همخوانی داشته باشد،با این نوع ویزا مهاجرت هنرمندان به آمریکا تنها در این صورت امکان پذیر است.

اثبات این توانائی ها با نشان دادن موفقیت هایی که در این زمینه کسب کرده اید امکان پذیر می باشد و به طور کلی فرد باید نشان دهد که به بالاترین سطح موفقیت رسیده است و دستاورد های او به رسمیت شناخته شده اند.

مزایا و معایب ویزای O1 چیست؟

از مزایای این نوع ویزا تمدید نامحدود آن می باشد و قادر خواهید بود به صورت دو گانه از آن استفاده کنید بدین معنا که به عنوان مثال منتظر گرین کارت خود هستید و از طرفی نیز برای این نوع از ویزا اقدام نموده اید.

دریافت این نوع ویزا مسیر دریافت گرین کارت آمریکا را برای شما ساده تر خواهد نمود. یکی از محدودیت هایی که این ویزا برای برای مهاجرت به آمریکا دارد این است که همراهان شما اجازه کار نخواهند داشت.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

ویزای O2 برای مهاجرت هنرمندان به آمریکا

O2 به عنوان ویزای همراه شناخته می شود بدین معنی که هنرمندان و ورزشکارانی که در حرفه خود خاص هستند می توانند از ویزای O2 برای به همراه بردن اعضای خانواده خود استفاده نمایند. این نوع ویزا برای اقامت موقت در کشور آمریکا می باشد.

ویزای EB-1A

گروه سوم ویزاهای استعدادهای درخشان هنری، ورزشی و … گروه ویزایی EB-1A می باشد که گرین کارت آمریکا را برای شما به همراه خواهد داشت. این ویزا را می توان در دسته بهترین نوع ویزاهای استعدادهای درخشان و البته سخت ترین آنها قرار داد. با دریافت این نوع ویزا قادر خواهید بود اقامت دائم آمریکا را از ابتدا بدست آورید و برای رسیدن به آن باید استعداد درخشان و خاص بودن خود را با مدارک زیادی نشان دهید.

مزایا و معایب ویزای EB-1A

در این نوع ویزا برخلاف انواعی از ویزاهای دیگر که احتیاج به کارفرما دارند نیازی به آن نخواهید داشت ولی هنگام ورود به کشور آمریکا باید در زمینه رشته ای که در آن استعداد دارید مشغول به کار شوید و حرفه اتان جزو آن دسته از مشاغلی باشد که برای دولت آمریکا منفعت به همراه دارد.

افرادی که دارای استعدادهای خارق العاده هنری می باشند خود می توانند برای این نوع ویزا با فراهم کردن مدارک لازم درخواست دهند، البته این بدان معنا نیست که انجام این کار به تنهایی امکان پذیر می باشد بلکه برای درخواست ویزا باید به وکیل مهاجرتی مجرب مراجعه فرمائید تا با راهنمائی درست مسیر انجام کار برایتان آسانتر گردد.

تنها عیبی که این ویزا می تواند داشته باشد سخت بودن فراهم کردن مدارک برای درخواست است و باید اثبات نمائید که برای انجام همان فعالیتی که در آن استعداد دارید وارد آمریکا خواهید شد.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

ویزای EB-1B

این نوع از ویزا مختص محققان برجسته ای می باشد که در سطح بین المللی فعالیت دارند و به عنوان یک استثنا دز زمینه علمی خاصی شناخته شده اند. برخلاف ویزای EB-1A دریافت این ویزا احتیاج به یک کارفرمای آمریکایی خواهد داشت. وجود کارفرما به معنای دریافت یک پیشنهاد شغلی دائمی می باشد. افرادی می توانند این نوع ویزا را دریافت نمایند که شرایط زیر را داشته باشند

  • داشتن شهرت بین المللی به دلیل دستاوردهای برجسته در یک رشته علمی خاص
  • داشتن حداقل سه سال سابقه کار در همان زمینه
  • داشتن پیشنهاد شغلی تحقیقاتی در همان زمینه علمی و یا موقعیت تدریس دانشگاهی

برای دریافت این نوع ویزا احتیاجی به اخذ گواهینامه کار در آمریکا نخواهید داشت و فقط در صورت داشتن یک پیشنهاد شغلی این امر امکان پذیر خواهد بود. البته متقاضیان برای درخواست این نوع از ویزا باید مدارکی را ارائه دهند تا ثابت نمایند که شرایط لازم برای دریافت ویزا را دارند.

ویزای EB-1C

این ویزا مختص مدیران چند ملیتی می باشد و به مدیرانی که شرکت هایی از کارمندان چند ملیتی دارند این امکان را می دهد تا کارمندان سطح بالای خود را به عنوان مقیم دائم به آمریکا منتقل کنند. شخصی که از این طریق قصد دریافت اقامت دائم آمریکا را دارد باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای آمریکایی را داشته باشد. برای دریافت اطلاعات به روز در ارتباط با کشور آمریکا می توانید به وبسایت اداره مهاجرت USCIS مراجعه نمائید.

آریاناپارس به عنوان تنها مرکز مشاوره در ایران که به صوت همزمان دارای دو مجوز اعزام نیروی کار به خارج از کشور از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و اعزام دانشجو به کشورهای دیگر از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد به شما دوستان عزیز توصیه می کند برای انجام همه امور مهاجرتی خود از وکلای مجرب در این زمینه مشورت بگیرید تا از میان ویزاهای نامبرده مناسب ترین تایپ ویزایی را انتخاب و در مسیر درستی قدم بردارید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲۹ پاسخ به “مهاجرت هنرمندان به آمریکا”

    1. مجله مهاجرت گفت:

      سلام.وقت بخیر .
      در مورد مهاجرت به آمریکا میشه راهنمایی بفرمایید؟

    2. . گفت:

      سلام
      بنده در زمینه نویسندگی فعالیت دارم و دو کتاب از بنده هم توسط ناشران معتبر چاپ شده که یکی از آنها جایزه‌ای هم گرفته.
      میتونم برای مهاجرت اقدام کنم یا باید از طرف کارفرمای آمریکایی پیشنهاد کار داشته باشم؟

      • آریاناپارس گفت:

        سلام کتاباتون ترجمه شده باشه در حال حاضر آمریکا نیرو کار نمیگیرند

    3. اعظم حبیبی گفت:

      سلام
      من یک هنرمند نقاشی در سبک اکسپرسیون هستم و تلاش دارم در امریکا زندگی کنم آیا میتونم به خواسته خآدم برسم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام وقتتون بخیر ، با توجه به شرایطتتون و با داشتن مدرک زبان و اگر واجد شرایط باشید، میتوانید برای ادامه تحصیل در رشته خودتان، کار و یا از طریق ویزای هنرمندان آمریکا اقدام نمایید.

    4. ناشناس گفت:

      سلام خسته نباشید من ۱۵ سال دارم و میخوام در موسیقی فعالیت کنم و خوانندگی را ادامه بدهم و همیشه آرزو داشتم که در آمریکا زندگی کنم ولی هزینش بسیار زیاده و میخواستم بدونم میتونم برم آمریکا و شرایطشو میخوام بدونم چیه ؟

      • author15 گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در حال حاضر فقط برای دوره دکتری شانس اخذ ویزا برای امریکا وجود دارد و سایر مقاطع احتمال کمی دارند. برای ورود به بازار کاری این کشور باید از طرف یک کارفرما در امریکا پیشنهاد کاری داشته باشید.

    5. محسن گفت:

      سلام
      من در رزومه خودم دو بار در جشنواره های سینمایی که در امریکا برگزار شده تونستم رتبه های برتر رو کسب کنم
      برای دریافت چه ویزایی اقامت آمریکا یا کانادا(بجز ویزای تحصیلی)میتونم اقدام کنم
      و هزینه این ویزا برای من چقدر خواهد بود؟

      • author15 گفت:

        سلام
        شما برای ویزای خود اشتغالی فدرال کانادا می توانید اقدام کنید. معمولا این روش هزینه های زیادی ندارد و شخص متقاضی نیز می تواند به صورت در این زمینه اقدام کند.

    6. مسعود گفت:

      سلام استاد میرسم با۱۹سال سابقه چجوری میتونم ویزای هنری اقدام کنم کارامم کلا ب کانادا اروپا صادرمیکنم مدارکشو هم دارم

    7. ناشناس گفت:

      سلام.
      آیا می توان از این ۳ طریق که نام برده شده به آمریکا مهاجرت کرد ؟
      ۱. طراحی اسلحه
      ۲. نویسنده
      ۳. (حرفه ) ساخت طلا و جواهر
      اگر میشه چه جوری و بر چه اساسی و چه مراحلی رو باید طی کرد ؟
      و از طریق کدوم از این هایی نام برده شده میتوان اقدام کرد ؟
      در ضمن کم شنوا هم هستم.
      با تشکر.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام دوست عزیز
        از هر ۳ طریق میشه اقدام کرد ولی راحت ترین آنها روش تحصیل در آمریکا هست. با توجه به شرایط ویزایی که در حال حاضر امریکا دارد نمی توان اطمینان داد که حتما از این طریق ویزا را دریافت کنید.

    8. حنا گفت:

      یک پایان نامه ی پرمحتوی و دست اول ارائه دادم در زمینه گرافیک. از چه طریقی باید اقدام کنم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در حال حاضر از روش هنرمندان جهت ورود به کشور امریکا نمی توانید استفاده کنید.

    9. لیلا گفت:

      درود شوهر من هنرمند نقاش هست . جوایز بسیاری در سطح ملی و همینطور بین المللی که در ترکیه بود گرفته . اثاری ازش در موزه ترکیه و ایرانه. داور مسابقات هم بوده. کتابی هم ازش در ترکیه چاپ شده . اثاری هم از ایران به خریدارانی که در فرانسه و جاهای مختلف بودن فرستاده و فروخته. بیش از ۲۰ نمایشگاه انفرادی و گروهی داشته.میخوام بپرسم برای مهاجرت هنرمندان شرایطش رو داره؟

    10. علی خسروی گفت:

      با عرض سلام و عرض ادبو احترام. من در رشته ی مدلینگ سطح یک یا همون حرفه ای و ورزش فعالیت چندساله دارم. و خوشحال میشم راهنماییم کنید بابت این اقامت. ممنون از اطلاع رسانیتون.
      Ali khosravi

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در حال حاضر شانس افراد برای اخذ ویزا از روش هنرمندان در کشور آمریکا بسیار پایین می باشد. در حال حاضر بیشترین شانس برای اخذ ویزا مختص به افرادی می باشد که برای تحصیل در آمریکا اقدام می نمایند.

    11. سیروس گفت:

      ۱۰سال سابقه کاری . ثبت اختراع . تولد . کارهای پژوهشی . لطفا کمک من ۳۰۰ایده و صدها اختراع دارم که توانستم ۲تارا به ثبت برسانم وضعیت مالیم ناجوره من در زمینه خدرو سازی طراحی و ….مهارت دارم لطفا کمک کنید . من متور برای ماشین ساختم که بدونه هیچ انرژی کار کنه و هیچ سوختی متور مغناطیسی در سن ۱۲سالکی مدرس انوقت تحویل دادم گفتن به ثبت می رسونیم الانم یکی از ایرانی آن را به ثبت رسونده شکایت کردم جواب ندادن ترو خدا کمک

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        الان در حال حاضر برای ویزای تحصیلی آمریکا شما می توانید اقدام نمایید و سپس ویزای خود را در خود کشور آمریکا تبدیل به ویزای کار نمایید.

    12. Fatemeh گفت:

      سلام دوستان
      رشته من نقاشی هست به نظر تون میشه با این رشته تو امریکا زندگی کرد؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما بعد از ورود به آمریکا با دریافت جاب آفر می توانید ویزای خود را تبدیل به ویزای کار کرده و در آنجا بمانید.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما بعد از ورود به آمریکا با دریافت جاب آفر می توانید ویزای خود را تبدیل به ویزای کار کرده و در آنجا بمانید.

    13. یوسف گفت:

      سلام من داستان نویسم. یه کتاب هم در ایران نوشتم و چاپ کردم و همینطور یه کتاب ترجمه و چاپ کردم. به دلیل تیراژبالای کتاب ها به زبان انگلیسی و دنیای حرفه ای تر نویسنده ها، مدتیه می خواهم به طور جدی داستان نویسی به زبان انگلیسی رو کار کنم. به نظرتون باید چه کار کنم و به عبارتی از کجا شروع کنم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در حال حاضر برای کشور آمریکا شما می توانید از طریق ویزای تحصیلی اقدام نمایید البته شانس این ویزا نیز نسبت به کشورهای دیگر کمتر می باشد. شما نیازمند داشتن مدرک زبان می باشید.

    14. علیرضا گفت:

      یه هنرمند ایرانی به زبان فارسی اثر تولید میکنه بعد مهاجرت باید چیکار کنه تغییر زبان

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        طبیعتا باید آثار هنری شما بین المللی و یا به زبان همان کشور باشد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up