رویای زندگی در کشوری آرام با استانداردهای بالای زندگی به همراه امنیت شغلی می تواند به راحتی در دسترس باشد. یکی از کشورهایی که در آن می توان به یک زندگی امن دست یافت کشور دانمارک می باشد. کشوری که برای چندمین بار به عنوان خوشحالترین کشور دنیا شناخته شده است و مردمان آن همگی در صلح و آرامش زندگی می کنند. در مقاله پیش رو با ما همراه باشید تا با شرایط مهاجرت به این کشور در اتحادیه اروپا بیشتر آشنا شوید.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط مهاجرت به دانمارک

مهاجرت به دانمارک همانند سایر کشورهای اروپایی شرایط مختص به خود را دارد. افراد برای اینکه بتوانند از طریق کار، تحصیل و سایر روش ها وارد دانمارک شوند باید ضوابط  مربوط به آن را رعایت کنند. 

اگر بتوان با ویزای کار وارد دانمارک شد، مسیر روشن تری پیش رو خواهد بود چرا که می توان از طریق دریافت پیشنهاد شغلی وارد این کشور گردید و به راحتی پس از چند سال اقامت دائم این کشور با کیفیت را دریافت نمود. کارفرما تنها در صورتی می تواند پیشنهاد شغلی ارائه نماید که ضغل مورد نظر را در کشور و سپس در اتحادیه اروپا آگهی کرده باشد و نیرویی برای آن موقعیت شغلی پیدا نشده باشد. کارفرما در این مرحله اجازه دارد به نیروی بین المللی پیشنهاد شغلی دهد.

کشور دانمارک یکی از بهترین مقاصد تحصیل در مقطع دکتری می باشد. برای تحصیل در این مقطع احتیاج به داشتن رزومه مناسب تحصیلی می باشد. تحصیل در این مقطع اقامت دائم این کشور را به دنبال خواهد داشت.

یکی دیگر از راه های مهاجرت به کشور دانمارک ثبت شرکت در این کشور می باشد. برای انجام این کار ابتدا باید طرح تجاری ارائه شده به دولت تاثیر گذار باشد. این دسته از متقاضیان با شرایط آسانی برای ثبت شرکت روبرو نمی باشند. این افراد باید برای راه اندازی بیزینس خود در دانمارک حضور داشته باشند و البته ساپورت مالی قابل توجهی را برای سرمایه گذاری خود در دانمارک نشان دهند.

مهاجرت به دانمارک در گذر زمان

مهاجرت به دانمارک در گذر زمان

برای مهاجرت به کشور دانمارک نیاز به ارزیابی کلی از این کشور می باشد و باید دانست که میزان مهاجرپذیری در کشور دانمارک به نسبت سال های قبل چگونه می باشد. ساختارهای سیستم مهاجرتی دانمارک به چه صورت می باشد و آیا رشد اقتصادی خوبی در سال های اخیر داشته است. مهاجرپذیری کشور دانمارک به نسبت سال های قبل ۱۱ درصد رشد داشته است و تحصیل و سرمایه گذاری دو بخش مهاجرتی در دانمارک بوده اند که در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته اند.

سیاست های مالی در کشور دانمارک به گونه ای بالا است که باعث شده دولت این کشور آنطور که باید شرایط مطلوبی در این زمینه نداشته باشد. البته دولت دانمارک در سال های اخیر وضعیت مالیاتی را برای مهاجرین تازه وارد ۵ درصد کمتر در نظر گرفته است که نشان از بهتر شدن مهاجر پذیری کشور دانمارک می باشد. تحصیل در دانمارک آینده شغلی مناسبی را پیش روی مهاجرین تحصیلی قرار خواهد داد و البته دانمارک یکی از بهترن کشورهایی می باشد که می تواند شرایط کار را برای مهاجران ساده تر نماید.

رضایت مهاجران در گذر زمان

همانطور که اشاره شد میزان مهاجرت تحصیلی به دانمارک در سال های اخیر بیشتر از سایر روش ها بوده است که البته به دلیل کیفیت بالای اموزش در این کشور می باشد. مدارک ارائه شده در دانشگاه های دانمارک دارای اعتبار جهانی می باشند و مراکز آموزشی از رنکینگ بالایی در ذنیا بر خوردارند. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در طیف گسترده ای از رشته ها باعث رضایت دانشجویان بین المللی از انتخاب دانشگاه های این کشور می باشد.

رضایت شغلی در دانمارک از موارد دیگری است که می توان آن را در بین افرادی که برای کار وارد این کشور شده اند یافت. طبق آمار، افرادی که از مهارت بالایی برخوردارند بیش از ۹۰ درصد و افرادی که از مهارت متوسطی در حرفه خود برخوردارند در حدود ۶۰ درصد از شغل خود رضایت دارند.

انواع روش های مهاجرت به دانمارک

دانمارک کشوری است که در شمال اروپا واقع شده است و به دلیل استاندارد بالای زندگی و سیستم رفاه اجتماعی شناخته شده است. دولت دانمارک چندین روش مهاجرتی ایجاد کرده است که به خارجی ها امکان بازدید، کار یا اقامت در دانمارک را می دهد.

یکی از رایج ترین روش های مهاجرت به دانمارک از طریق طرح گرین کارت دانمارک است. طرح گرین کارت به افراد بسیار ماهر این امکان را می دهد که برای یک دوره قابل تجدید تا چهار سال در دانمارک زندگی و کار کنند. این طرح بر اساس یک سیستم امتیازی است که عواملی مانند تحصیلات، تجربه کاری، مهارت زبان و سن را در نظر می گیرد.

یکی دیگر از روش های مهاجرت به دانمارک از طریق ویزای کار می باشد. افرادی که پیشنهاد شغلی از یک شرکت دانمارکی دریافت کرده اند می توانند برای ویزای کار اقدام کنند. کارفرما ابتدا باید مجوز کار از آژانس بین المللی استخدام و ادغام دانمارک (SIRI) دریافت کند و کارمند باید شرایط خاصی مانند داشتن مدرک و مهارت زبان مربوطه را داشته باشد.

دانمارک همچنین یک طرح اتحاد مجدد خانواده ارائه می دهد که به ساکنان دانمارک اجازه می دهد همسر، فرزندان و والدین خود را به دانمارک بیاورند. این طرح دارای الزامات خاصی مانند رعایت استانداردهای درآمد و اقامت است.

در نهایت دانشجویان می توانند از طریق ویزای تحصیلی نیز به دانمارک مهاجرت کنند. دانشجویان بین المللی می توانند برای ویزای دانشجویی برای تحصیل در دانمارک در یک موسسه آموزشی معتبر درخواست دهند. دانش آموز باید نشان دهد که می تواند از نظر مالی از خود حمایت کند و دانش کافی از زبان آموزشی را داشته باشد.

به طور کلی، دانمارک روش‌های مهاجرتی مختلفی را ایجاد کرده است تا به افراد خارجی اجازه کار، تحصیل یا پیوستن مجدد به خانواده‌های خود در دانمارک را بدهد.

مهاجرت به دانمارک می تواند از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج و … صورت گیرد. با توجه به بالا بودن میزان مالیات در کشور دانمارک، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در دسته روش های پر هینه جای می گیرد ولی از نظر زمانی نسبت به سایر روش ها سریع تر می باشد و در مدت زمان کمتری می توان به اقامت دائم دانمارک دست یافت. در ادامه روش های مهاجرت به دانمارک را یک به یک بررسی می نمائیم.

مهاجرت تحصیلی به دانمارک

یکی از روش های اقامتی محسوب می شود که در این روش افرادی که غیر اروپائی می باشند تنها در صورتی که اعضای خانواده و یا خود اقامت اروپا را داشته باشند اجازه تحصیل رایگان در دانشگاه های آن را خواهند داشت و در غیر اینصورت می بایست هزینه تحصیل در دانمارک را لحاظ نمایند.

هزینه دانشگاه ها در رشته های مختلف اعداد متفاوتی خواهد بود و از ۱۰۰۰ یورو سالانه آغاز می گردد. دانشجویان می توانند در طول هفته ۱۰ الی ۳۰ ساعت بنا بر مقطعی که در آن تحصیل می کنند کار کنند تا از پس هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور برآیند.

قوانین تحصیل در دانمارک

نامه رسمی از پذیرش دانشگاه، پاسپورت، نشان دادن تمکن مالی برای زندگی در دانمارک، کپی شناسنامه و ترجمه مدارک تحصیلی از موارد مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد. داشتن نمره زبان برای بسیاری از دانشگاه های دانمارک ضروری می باشد بنا برای اگر قصد مهاجرت تحصیلی به دانمارک را دارید باید خود را برای آزمون آیلتس آماده نمائید.

طول دوره کارشناسی ۴ ساله است و اکثر رشته ها به زبان دانمارکی ارائه می گردند. دوره کارشناسی ارشد ۲ ساله و بیشتر رشته ها به زبان انگلیسی هم ارائه می شوند. تحصیل در مقطع دکتری به زبان انگلیسی و همانطور که گفته شد همراه با دریافت حقوق از استاد می باشد.

دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می بایست نمره زبان داشته باشند. در مقطع دکتری به حداقل نمره ۶٫۵ آیلتس احتیاج می باشد. دانشجویان مقطع دکتری ماهیانه ۲۰۰۰ یورو حقوق دریافت خواهند نمود و با توجه به پرداخت مالیات از درآمدی که دارند پس از اتمام دوره دکتری قادر به دریافت اقامت دائم خواهند بود.

دانشجویان پس از اتمام تحصیل در مقاطع مختلف اجازه تمدید اقامت و جستجوی کار در کشور دانمارک را خواهند داشت و در صورت یافتن شغل مناسب و ۳ سال کار در کشور دانمارک و پرداخت به موقع مالیات ها قادر به ارائه درخواست جهت دریافت اقامت دائم این کشور خواهند بود. مهاجرت تحصیلی به دانمارک یکی از پر طرفدارترین روش های مهاجرت به این کشور در سال های اخیر بوده است.

مهاجرت کاری به دانمارک

مهاجرت کاری به دانمارک

نرخ بیکاری در دانمارک نشان می دهد که این کشور از وضعیت مساعدی از لحاظ شغلی برخوردار است. نرخ بیکاری در این کشور ۴ درصد اعلام شده است بنابراین از هر ۱۰۰ نفر در دانمارک ۸۶ نفر مشغول به کار می باشند. افرادی که در زمینه های آی تی و فناوری اطلاعات تخصص دارند و یا متخصص بخش های مالی شرکت ها می باشند درآمد بالایی در دانمارک خواهند داشت.

روش دیگری که برای دریافت اقامت دانمارک وجود دارد ویزای جستجوی کار در این کشور می باشد که می توان با ارائه مدارک به سفارت ویزا را دریافت نمود و با فرصتی ۶ ماهه در دانمارک به جستجوی کار پرداخت، این ویزا برای ایرانیان محدود می باشد.

گرین کارت دانمارک برای دسته ای از افراد طراحی شده است که با سیستم امتیاز بندی وارد کشور دانمارک شده و اقامت دائم را دریافت می نمایند. افراد در این روش بر اساس امتیازاتی که بدست می آورند قادر به دریافت گرین کارت خواند بود. این برنامه در سال های گذشته طیف گسترده ای از رشته ها را شامل می شد ولی در حال حاضر فقط شامل رشته های پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری می باشد.

قوانین کار در دانمارک

قوانین کار در اتحادیه اروپا به صورت معمول یکسان می باشد، بدین صورت که کارفرما برای جذب نیروی بین المللی و ارائه پیشنهاد شغلی موظف به آگهی کردن شغل مورد نظر در کشور خود و پس از آن در اتحادیه اروپا می باشد. در صورتی که پس از گذشت ۶ ماه موفق به یافتن نیروی شغلی مناسب برای تخصص مورد نظر نگردد اجازه دارند از نیروی خارجی برای این کار بهره برند. این گزینه یکی از سخت ترین روش های پیش روی متقاضیان کار در کشور دانمارک می باشد.

برای کار در کشور دانمارک بهتر است ابتدا از طریق ویزای تحصیلی وارد کشور دانمارک گردید و تلاش برای جستجوی کار را از این طریق در دانمارک آغاز نموده و در صورت یافتن شغل مناسب ویزای تحصیلی را تبدیل به ویزای کاری نمود.

در صورتی که دانشجویانی که با ویزای تحصیلی وارد دانمارک می شوند موفق به یافتن شغل تمام وقت و تبدیل ویزا نگردند قادر خواهند بود پس از اتمام تحصیل شغل مورد نظر را بیابند و اقامت را تمدید و موفق به دریافت اقامت دائم گردند. در صورت کار در دانمارک به مدت ۵ سال و پرداخت مالیات به این کشور دریافت اقامت دائم قطعی خواهد بود.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

یکی از روش های مهاجرت به دانمارک سرمایه گذاری در این کشور از طریق ثبت شرکت می باشد. در این روش فرد خارجی نیاز به شریکی دانمارکی دارد تا ۵۱ درصد از سهام شرکت را به نام وی نماید و تنها قادر خواهد بود ۴۹ درصد از سهام را به نام خود ثبت کند. ثبت شرکت در کشور دانمارک به دو صورت حضوری و الکترونیکی صورت می پذیرد.

در روش اول احتیاجی به حضور فرد نمی باشد و تمامی مراحل ثبت شرکت و امور اداری توسط سازمان کار در کشور دانمارک انجام می گردد و در نهایت احتیاج به امضای دیجیتالی فرد می باشد. ثبت شرکت در دانمارک به صورت حضوری بین ۲ الی ۳ هفته طول می کشد.

قوانین ثبت شرکت در دانمارک

برای سرمایه گذاری در کشور دانمارک نیاز به ارائه ایده تجاری می باشد که مورد توجه دولت دانمارک قرار گیرد که این بخش به نوبه خود سخت و زمانبر است. شخص برای ثبت شرکت حضوری در کشور دانمارک حاضر شده و ایده های تجاری که مورد قبول دولت قرار گرفته است را در دانمارک پیاده خواهد کرد. فرد متقاضی چنانچه قصد به همراه داشتن اعضای خانواده را داشته باشد می بایست ساپورت مالی لازم را اثبات نماید. فرزندانی که بالای ۱۸ سال هستند قادر یه اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری والدین نخواهند بود.

نحوه و شرایط دریافت ویزا

پس ازفرستادن مدارک به سفارت کشور دانمارک ۳ الی ۴ ماه زمان می برد که مدارک از سوی سفارت تائید گردد. پس از تائید  ویزایی کوتاه مدت برای شخص صادر خواهد شد تا برای اجرایی شدن ایده ها سفری به دانمارک داشته باشد. پس از اجرایی شدن طرح، اقامت ۳ ساله به شخص داده خواهد شد و شخص در این مدت ایده خود را به صورت کامل اجرائی خواهد نمود.

تجارت مورد نظر در این مرحله با استخدام حداقل دو نیروی کاری از شهروندان دانمارک کار خود را ادامه خواهد داد. در این شرایط بیمه کردن افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. دریافت پاسپورت کشور دانمارک از این طریق پیچیدگی های خاص خود را دارد بنابراین برای انجام آن مشاوره لازم را دریافت نمائید.

مهاجرت پناهندگی به دانمارک

پناهندگی در کشور دانمارک یکی دیگر از روش های مهاجرت به دانمارک می باشد. برای مهاجرت از طریق این روش نباید عجولانه تصمیم گرفت و باید برآوردهای لازم به دقت انجام شود.

پناهندگی روشی پر خطر می باشد و مجموعه آریاناپارس به دلیل عدم فعالیت در پروسه های غیر قانونی فعالیتی در این زمینه انجام نمی دهد و به همه عزیزانی که قصد مهاجرت به دانمارک را دارند پیشنهاد می نماید از روش های قانونی این کار را انجام دهند.

در ابتدا باید دانست که پناهجو به فردی گفته می شود که به دلیل مشکلاتی که در کشور مبدا خود دارد و ارائه دلایل موجه به دولت دانمارک درخواست پناهندگی به این کشور را می دهد. هر پپناهجویی در کشور دانمارک پناهنده نخواهد بود و مهم پذیرفته شدن درخواست وی از سوی دولت دانمارک می باشد. در این روش خطرات زیادی وجود دارد و افراد برای ارائه این درخواست باید وضعیت مالی خود را ارزیابی نمایند زیرا پناهجویانی که هنوز با درخواستشان موافقت نشده وضعیت دشواری در دانمارک خواهند داشت.

پناهجویان باید قبل از انجام کار از شرایط کمپ های پناهجوئی اطلاع داشته باشند تا در دانمارک به مشکل بر نخورند. در صورت موافقت با کیس پناهندگی در دانمارک، پناهجو قادر به استفاده از بعضی از حقوق شهروندی خواهد بود.

متقاضیان دو هفته پس از ورود به خاک دانمارک درخواست خود را ارائه خواهند نمود. پس از بررسی شرایط موجود در صورت موافقت با درخواست مصاحبه ای ترتیب داده خواهد شد و متقاضیان در روز مصاحبه باید اطلاعات درستی را ارائه نمایند و پس از چند سال شخص اقامت دائم را دریافت خواهند نمود.

مهاجرت از طریق ازدواج به دانمارک

مهاجرت از طریق ازدواج

ازدواج یکی دیگر از روش های اخذ اقامت دائم در کشور دانمارک می باشد. در این روش شخص باید با فردی که تبعه دولت دانمارک می باشد ازدواج نماید و پس از گذشت مدت زمانی مشخص اقدام به دریافت تابعیت کشور مذکور نماید. واقعی بودن ازدواج در این مرحله از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد بنابراین باید دقت لازم را به کار برد.

قوانین ازدواج با تبعه دانمارکی

شخص متقاضی در زمان ازدواج با یک تبعه دانمارکی نباید همسر دیگری داشته باشد و باید مدارک تجرد و یا طلاق خود را نشان دهد و اگر همسر قبلی وی فوت کرده باشد نیز باید مدارک آن ارائه گردد. همسری که تبعه کشور دانمارک می باشد باید اثبات نماید که تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های هر دو نفر را در کشور دانمارک دارد.

شرایط سنی در کشور دانمارک بالای ۲۴ سال اعلام شده است که می توان از آن به عنوان یکی از سخت گیری های دولت دانمارک نام برد. دولت دانمارک معتقد است که ازدواج زیر ۲۴ سال از روی احساسات بوده و ممکن است جنبه عقلانی نداشته باشد. شخصی که با ازدواج وارد دانمارک می گردد باید سعی نماید زبان دانمارکی را بیاموزد. در جامعه دانمارکی چنانچه دو نفر با هم زندگی پایداری داشته باشند ولی به صورت رسمی هم ازدواج نکرده باشند زن و شوهر محسوب می شوند.

مهاجرت به دانمارک از طریق تولد

برای اینکه با مفهوم اخذ اقامت از طریق تولد آشنا شوید بهتر است در ابتدا مفهوم خون و خاک را به درستی بشناسید. بر اساس اصل خاک اگر فردی در قلمرو کشور دانمارک متولد شده باشد تابعیت این کشور را دریافت می کند و طبق سیستم خون، فرزند باید از پدر و مادری متولد شود که تابعیت کشور دانمارک را دارند.

قوانین مهاجرت از طریق تولد فرزند

در صورتی که پدر و مادری تابعیت کشور دانمارک را داشته باشند بدون در نظر گرفتن اینکه فرزند در کدام کشور متولد شده است تابعیت کشور دانمارک را بدست خواهد آورد. اگر فرزند از مادری با تابعیت دانمارکی و پدری خارجی متولد شده باشد دولت دانمارک برای تعیین تابعیت فرزند تصمیم گیرنده خواهد بود. اگر کودکی از پدر و مادری متولد شود که مقیم دانمارک باشند ولی تابعیت آن را نداشته باشند می تواند پس از ۸ سال زندگی در کشور دانمارک تابعیت را از آن خود نماید.

قوانین کشور دانمارک در ارتباط با فرزندانی که از والدین با تابعیت های مختلف متولد می گردند بدین صورت می باشد که فرزندان می توانند تا سن ۲۲ سالگی در کشور دانمارک با تابعیت دوگانه زندگی کنند و پس از ان حق انتخاب یک تابعیت را دارند.

مهاجرت پزشکان به دانمارک

با توجه به اینکه در سال های اخیر دریافت گرین کارت دانمارک برای بسیاری از رشته ها بسته شده است، تنها پزشکان، دندانپزشکان و پرستاران اجازه ورود به دانمارک و دریافت گرین کارت آن را از طریق کار دارند. افرادی که خارج از دانمارک در رشته های گروه علوم پزشکی تحصیل نموده اند می توانند با ورود به دانمارک و معادل نمودن مدرک تحصیلی خود در کشور دانمارک به کار در این کشور مشغول شوند و موفق به دریافت اقامت دائم و پاسپورت دانمارک گردند.

قوانین مهاجرت برای پزشکان به دانمارک

پزشکان و دندانپزشکان در ابتدا باید مدارک تحصیلی خود یعنی دانشنامه و شماره نظام پزشکی خود را آماده نمایند و آن را برای ارائه به دانمارک بفرستند. دولت دانمارک پس از تائید مدارک لازم که در حال حاضر بیش از ۱۴ ماه طول می کشد موفق به دریافت ویزا خواهند شد.

قوانین مهاجرت برای پزشکان در دانمارک به این دسته از افراد اجازه می دهد تا برای یادگیری زبان دانمارکی به مدت ۳ سال ویزا دریافت نمایند و وارد این کشور گردند. پزشکان می توانند زبان دانمارکی را در مدت زمان کوتاه تری بیاموزند و با آزمون زبان دانمارکی مدرک مورد نظر را دریافت نمایند.

پس از اخذ مدرک زبان باید خود را برای گذراندن آزمون های پزشکی آماده نمایند. شرکت در آزمون ها مستلزم گذراندن دوره های لازم می باشد که ۱ سال زمان می برد. پس از موفقیت در آزمون مورد نظر به عنوان پزشک، دندانپزشک و پرستار پذیرفته خواهند شد و قادر به جستجوی کار در این کشور خواهند بود. پزشکان پس از ۳ سال کار کردن در دانمارک و پرئاخت مالیات اقامت دائم را دریافت خواهند نمود.

به همراه بردن اعضای خانواده از ابتدا را می توان از مزایای مهاجرت پزشکان به دانمارک دانست. البته اعضای خانواده اجازه کار نخواهند داشت و فرزندان برای تحصیل رایگان در دانمارک می بایست ابتدا زبان دانمارکی بدانند در غیر اینصورت باید به زبان انگلیسی و با پرداخت هزینه تحصیل نمایند. پزشکان در طول آموزش زبان اجازه کار نخواهند داشت و باید هزینه های زندگی را خود تامین نمایند. پزشکان در زمان مصاحبه سفارت می بایست تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های خود و اعضای خانواده را نشان دهند.

مزایای مهاجرت به دانمارک

یکی از موارد مهم در دانمارک دموکراسی موجود در کشور است که آن را در فضای کار به راحتی می توان احساس کرد.  آزادی بیان در کشور دانمارک یکی از ویژگی های مثبت در این کشور می باشد یعنی افراد می توانند به راحتی نظرات و عقاید خود را در همه جا عنوان نمایند.

اصول اساسی در دانمارک بدین صورت است که همه افراد به یک اندازه مهم می باشند و تبعیض در کشور جایگاهی ندارد. همین موارد باعث شده است این کشور بارها به عنوان خوشحال ترین کشور دنیا شناخته شود.

سیستم رفاهی فوق العاده دانمارک از دیگر مزایای مهاجرت به این کشور می باشد. مراقبت از کودکان و سالمندان، سیستم رفاهی و آموزشی دانمارک و بسیاری از زیرساخت های دیگر کشور از رفاه بالایی برخوردار می باشند. البته برای استفاده از این سیستم رفاهی باید مبلغ زیادی از درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت پرداخت نمائید.

ساختار سازمانی در کشور دانمارک در یک سطح قرار دارد و مدیران هیچ ارجحیتی بر کارمندان ندارند. اختلاف طبقاتی در دانمارک وجود ندارد و همه از حقوق یکسانی برخوردار می باشند. شرکت های دانمارکی امکانات مدرن و شرایط مناسبی رای کار دارند. علاوه بر آن نرخ پایین بیکاری در کشور دانمارک یافتن شغل را نیز آسانتر نموده است. ساعت کاری مناسب بخش دیگری از مزایای کار در دانمارک می باشد. ۳۷ ساعت کار در هفته باعث افزایش راندمان کاری گردیده است.

دانمارک کشور امنی است و کودکان می توانند با دوچرخه و یا پیاده به مدرسه بروند. افراد معروف به راحتی در مراکز عمومی حاضر می شوند بدون اینکه نیاز به محافظ داشته باشند. میزان جرم و جنایت در دانمارک بسیار کم است بنابر این نباید نگران امنیت خود و فرزندانتان در دانمارک باشید.

معایب مهاجرت به دانمارک

اگر قصد کار و زندگی در دانمارک را در سال های متوالی داشته باشید باید زبان دانمارکی را بیاموزید. یادگیری زبان دانمارکی یکی از موانع مهم برای بسیاری از افرادی است که قصد مهاجرت به این کشور اروپائی را دارند. عدم یادگیری زبان دانمارکی ممکن است بسیاری از فرصت های شغلی مناسب را از افراد سلب کند زیرا تقریبا همه مشاغل به زبان دانمارکی می باشند.

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است مهاجران با آن مواجه باشند آب و هوای دانمارک می باشد چرا که دانمارک به صورت معمول هوای ابری و دلگیری دارد و هوا معمولا سرد و بارانی است. آب و هوایی به این صورت برای بسیاری از مهاجران خوشایند نمی باشد. روزهای کوتاه زمستان ممکن است برای تازه واردان مهاجر چندان قابل تحمل نباشد.

دانمارکی ها زیاد اهل دوستی های نو نیستند، اگر در دانمارک تحصیل نمائید و پس از فارغ التحصیلی به دنبال دوستان جدید باشید متوجه این خصلت دانمارکی ها خواهید شد بنابراین پیدا کردن دوست چندان کار ساده ای نمی باشد. هزینه های زندگی در دانمارک نیز چندان کم نیست. اجاره مسکن برای مهاجرین تازه وارد ممکن است کمی سنگین باشد و باید ماهیانه بیشتر از ۱۰۰۰ دلار بابت اجاره یک آپارتمان یک خوابه بپردازند. هزینه آپارتمان های دو خوابه و سه خوابه به مراتب بیشتر است.

با توجه به هدف سفر به کشور دانمارک در سال ۲۰۲۳، این کشور دارای انواع مختلفی از ویزا می باشد. افراد در سال ۲۰۲۳ می توانند از طریق ویزاهای کاری، تحصیلی، توریستی، سرمایه گذاری و سایر ویزاها وارد کشور دانمارک گردند. ویزای شینگن از دیگر انواع ویزاها برای ورود به کشور دانمارک در سال ۲۰۲۳ می باشد. مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن را می توان در جدول زیر مشاهده نمود

مدارک لازم شرایط
فرم درخواست تکمیل فرم درخواست ویزای شنگن اروپا + فرم ویزای شگن دانمارک
مدارک شناسایی ۲ قطعه عکس پاسپورتی + کپی پاسپورت با اعتبار ۳ ماهه + کپی شناسنامه یا سند ازدواج
مدرک بیمه مسافرتی بیمه سلامت مسافرت با پوشش حداقل ۳۰,۰۰۰ یورو
مدارک مالی گواهی اثبات تمکن مالی برای اقامت در دانمارک
مدارک رزرو مسافرتی رزرو بلیط رفت و برگشت + رزرو هتل

دانشجویان امکان اخذ ویزای تحصیلی را در سال ۲۰۲۳ خواهند داشت و می توانند با اخذ مدرک زبان انگلیسی آیلتس برای دریافت پذیرش از دانشگاه ها اقدام نمایند. همانطور که پیش از این توضیح داده شد برای کار در این کشور می بایست پیشنهاد شغلی از کارفرما دریافت نموده و یا پس از تحصیل در دانمارک شغل مناسب را یافت.

باید خاطر نشان کرد که برای ورود به دانمارک در سال ۲۰۲۳ از هر کدام از روش های ذکر شده می بایست تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه ها را داشته باشید. با توجه به نوسان یورو در مدت زمان اخیر قطعا هزینه ها بیشتر شده است. در سال۲۰۲۰ شهروندان کشورهای سوئد ، نروژ و فنلاند به راحتی وارد کشور دانمارک خواهند شد و تا هر زمان که بخواهند می توانند در دانمارک اقامت داشته باشند. افرادی که در کشورهای عضو شینگن زندگی می کنند نیز به راحتی اجازه ورود به دانمارک را دارند ولی برای اقامت بیش از ۹۰ روز باید مجوز دریافت نمایند.

قوانین مهاجرت به دانمارک

دانمارک یک سیاست مهاجرتی سختگیرانه دارد که ورود و اقامت اتباع خارجی در این کشور را تنظیم می کند. قانون مهاجرت دانمارک و قانون اتباع خارجی دانمارک چارچوب های قانونی اولیه حاکم بر مهاجرت در دانمارک هستند.

برای ورود به دانمارک، اتباع خارجی باید ویزا یا اجازه اقامت دریافت کنند. قانون مهاجرت دانمارک انواع مختلفی از ویزاها و مجوزهای اقامتی را که می توان دریافت کرد، از جمله ویزای کار، ویزای تحصیلی، ویزای الحاق خانواده و مجوزهای اقامت دائم را مشخص می کند.

قوانین مهاجرت همچنین الزام می کند که متقاضیان معیارهای خاصی مانند داشتن گذرنامه معتبر، بودجه کافی برای حمایت از خود و عدم ایجاد تهدید امنیتی را داشته باشند. قانون اتباع خارجی دانمارک شرایط اخراج و بازداشت اتباع خارجی را تعیین می کند. اتباع خارجی که قوانین مهاجرت را نقض می کنند یا خطرات امنیتی ایجاد می کنند، می توانند اخراج یا بازداشت شوند.

این قانون همچنین قوانین مربوط به پناهجویان و پناهندگان را مشخص می کند و از کسانی که در کشور خود در معرض آزار و اذیت قرار دارند محافظت می کند. دولت دانمارک اقدامات متعددی را برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی اجرا کرده است، مانند کنترل مرزها و افزایش نظارت. دولت همچنین اقداماتی را برای ارتقای ادغام، از جمله کلاس های زبان و برنامه هایی برای تسهیل ادغام پناهندگان و مهاجران در جامعه دانمارکی اجرا کرده است.

به طور کلی، قوانین مهاجرت دانمارک برای تنظیم ورود و اقامت اتباع خارجی در دانمارک و تضمین امنیت مرزهای این کشور طراحی شده است. این قوانین از پناهجویان و پناهندگان حمایت می کند و ادغام در جامعه دانمارک را ترویج می کند.

سریعترین روش مهاجرت به دانمارک

یکی از سریع ترین راه ها برای مهاجرت به دانمارک از طریق برنامه Fast-Track برای کارمندان با شرایط عالی است. این طرح برای افرادی طراحی شده است که دارای مهارت های استثنایی در زمینه های خاصی مانند علم، مهندسی و فناوری هستند. این طرح به کارفرمایان این امکان را می دهد که در مدت دو هفته کارمندان ماهر را از کشورهای غیر اتحادیه اروپا استخدام کنند و این یکی از سریع ترین راه ها برای دریافت ویزای کار در دانمارک است.

برای واجد شرایط بودن برای طرح سریع، متقاضی باید یک پیشنهاد شغلی از یک شرکت دانمارکی داشته باشد و معیارهای خاصی مانند داشتن مدرک تحصیلی مرتبط و داشتن حقوق بالا را داشته باشد.

همچنین کارفرما باید نشان دهد که تلاش کرده است شهروندان دانمارکی یا اتحادیه اروپا را برای این موقعیت استخدام کند اما نتوانسته است نامزد مناسبی پیدا کند.

هنگامی که کارفرما مجوز کار را دریافت کرد، متقاضی می تواند تحت برنامه Fast-Track برای مجوز اقامت و کار درخواست دهد. درخواست ظرف ۱۰ روز کاری بررسی می شود و متقاضی می تواند بلافاصله پس از تایید کار خود را در دانمارک شروع کند.

به طور کلی، طرح سریع برای کارمندان با شرایط عالی یک گزینه عالی برای افراد ماهری است که می خواهند سریع به دانمارک مهاجرت کنند. این طرح راهی سریع و کارآمد را برای کارفرمایان فراهم می کند تا کارمندان ماهر را از کشورهای غیر اتحادیه اروپا استخدام کنند که هم برای کارفرما و هم برای کارمند سود می برد.

بهترین روش مهاجرت به دانمارک

بهترین روش مهاجرت به دانمارک به شرایط و اهداف فرد بستگی دارد. با این حال، یکی از موثرترین راه های مهاجرت به دانمارک از طریق طرح اتحاد مجدد خانواده دانمارک است. طرح اتحاد مجدد خانواده دانمارک به شهروندان دانمارکی یا مقیم دائم اجازه می دهد تا همسر، فرزندان و والدین خود را به دانمارک بیاورند.

این طرح از مقیم دانمارک می‌خواهد که معیارهای خاصی مانند داشتن درآمد و محل اقامت کافی را داشته باشد. اعضای خانواده همچنین باید شرایط خاصی مانند داشتن گذرنامه معتبر و تهدید امنیتی نداشته باشند.

طرح اتحاد مجدد خانواده سودمند است زیرا افراد را قادر می سازد تا با عزیزان خود دوباره متحد شوند و زندگی پایداری در دانمارک برقرار کنند. علاوه بر این، هنگامی که اعضای خانواده در دانمارک هستند، می توانند به سیستم رفاه اجتماعی، مراقبت های بهداشتی و سیستم آموزشی این کشور دسترسی داشته باشند.

یکی دیگر از مزایای طرح اتحاد مجدد خانواده این است که می تواند منجر به اقامت دائم و در نهایت شهروندی دانمارک شود. هنگامی که فردی برای مدت معینی در دانمارک زندگی می کند، می تواند برای اقامت دائم و در نهایت شهروندی دانمارک درخواست دهد که طیف وسیعی از مزایا، از جمله امکان رای دادن و دسترسی به برنامه های رفاه اجتماعی اضافی را فراهم می کند.

آمار مهاجرت به دانمارک

دانمارک یک مقصد محبوب برای مهاجران است و افرادی از سراسر جهان به دنبال زندگی و کار در این کشور هستند. بر اساس آمارهای اخیر، تعداد مهاجران در دانمارک طی دهه گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده است.

تا سال ۲۰۲۱، کل جمعیت دانمارک تقریباً ۵.۸ میلیون نفر بود که مهاجران تقریباً ۱۵٪ از جمعیت را تشکیل می دادند. از این مهاجران، تقریباً ۵۲ درصد از کشورهای غیر غربی و ۴۸ درصد باقی مانده از کشورهای غربی هستند.

از نظر روش های مهاجرت، متداول ترین راه مهاجرت افراد به دانمارک از طریق الحاق خانواده و پس از آن طرح گرین کارت دانمارک و ویزای کار است. طرح الحاق خانواده تقریباً ۴۰ درصد از کل مهاجرت به دانمارک را تشکیل می دهد و افرادی از سوریه، ترکیه و سومالی بزرگترین گروه مهاجران برای پیوستن به خانواده هستند.

طرح گرین کارت دانمارکی تقریباً ۲۰٪ از کل مهاجرت به دانمارک را تشکیل می دهد و افرادی از هند، پاکستان و چین بزرگترین گروه مهاجران گرین کارت هستند. ویزای کار تقریباً ۱۷ درصد از کل مهاجرت به دانمارک را تشکیل می دهد و افراد از لهستان، رومانی و آلمان بزرگترین گروه مهاجران ویزای کار هستند.

از نظر اشتغال، مهاجران در دانمارک بیشتر از شهروندان دانمارکی شاغل هستند. تقریباً ۷۰ درصد از مهاجران غیرغربی در دانمارک شاغل هستند، در مقایسه با تقریباً ۷۷ درصد از شهروندان دانمارکی. مهاجران از کشورهای غربی نرخ اشتغال بالاتری دارند و تقریباً ۸۵ درصد آنها شاغل هستند.

دولت دانمارک اقدامات متعددی را برای ارتقای ادغام و اطمینان از اینکه مهاجران می توانند با موفقیت در دانمارک مستقر شوند، اجرا کرده است. این اقدامات شامل کلاس های زبان، برنامه های ادغام و سیاست های ضد تبعیض است.

به طور کلی، آمار مهاجرت به دانمارک نشان می دهد که این کشور یک مقصد محبوب برای افرادی است که به دنبال زندگی و کار در اروپا هستند. تلاش های دولت برای ارتقای ادغام و حمایت از مهاجران در استقرار خود در کشور به ایجاد جامعه ای موفق و متنوع کمک کرده است.

وکیل مهاجرت به دانمارک

یک وکیل مهاجرت می تواند هنگام پیمایش فرآیند پیچیده قانونی مهاجرت به دانمارک بسیار مفید باشد. آنها می توانند در انجام وظایف مختلفی از جمله تهیه و ارسال درخواست ویزا، بررسی اسناد و قراردادها و نمایندگی مشتریان در مراحل قانونی کمک کنند.

وکلای مهاجرت همچنین می توانند مشاوره و راهنمایی در مورد قوانین و سیاست های مهاجرت ارائه دهند و همچنین به افراد در درک حقوق و تعهدات خود به عنوان مهاجر در دانمارک کمک کنند.

کار با یک وکیل مهاجرت می تواند به افراد کمک کند تا مطمئن شوند که روند مهاجرت آنها تا حد امکان راحت پیش می رود و می توانند با موفقیت خود را در دانمارک مستقر کنند.

نتیجه گیری

دانمارک کشوری امن با استانداردهای بالای اجتماعی برای زندگی می باشد. انتخاب دانمارک برای مهاجرت می تواند مسیر زندگی افراد را تغییر دهد. البته یادگیری زبان دانمارکی خود چالشی برای بسیاری از افراد می باشد. برای اینکه بدانید آیا بهترین گزینه را انتخاب نموده اید بهتر است با مشاورین مجرب در این زمینه مشورت نمائید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مهاجرت به دانمارک مهاجرت به دانمارک مهاجرت به دانمارک مهاجرت به دانمارک مهاجرت به دانمارک

    شبکه های اجتماعی

    arrow up