پادکست مهاجرت به استرالیا

شرایط مهاجرت به استرالیا

اگر مهاجرت به استرالیا در حد حتی یک ایده در ذهن شما نقش بسته است، قطعاً مطلع بودن از سیر مهاجر پذیری این کشور در سال های اخیر، می تواند اطلاعات بسیار مفیدی در رابطه با وضعیت حال حاضر این کشور به شما ارائه دهد.

تحریریه آریاناپارس قصد دارد در این مقاله تاریخچه مهاجرت استرالیا، راه های مهاجرت به استرالیا و در نهایت بررسی امکان مهاجرت به این کشور را بررسی نماید.

 

مهاجرت به استرالیا در گذر زمان

تا قبل از تبعید تبهکاران انگلیسی به استرالیا در قرن ۱۷ تنها ساکنان این سرزمین فقط بومی های استرالیایی بوده اند. در سالهای بعد کشف طلا در این قاره باعث هجوم تعداد زیادی مهاجر به این کشور شد ولی جمعیت امروز ساکن در این کشور، حاصل سیاست های دولت حاکم استرالیا پس از جنگ جهانی دوم است.

دولت استرالیا بر اساس سیاست های رشد جمعیت، اقدام به جذب تعداد زیادی مهاجر به این کشور کرد. این آمار به تدریج از ۶۸۰۰۰ مهاجر در سال ۱۹۹۹، به حدود ۱۹۰ هزار مهاجر در سال ۲۰۱۲ رسید.

طبق آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۶، حدود ۲۳ میلیون مهاجر در استرالیا مشغول به زندگی هستند که این عدد حدود ۲۶ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهد.

شهر های سیدنی، ملبورن، برنزبن و آدلاید پذیرای بیشترین تعداد مهاجر خارجی در استرالیا هستند.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

روش های مهاجرت به استرالیا

اداره مهاجرت استرالیا روش های متنوعی را برای پذیرش نیروی مهاجر به این کشور تعیین کرده است. این روش ها عمدتاً به ۴ دسته مهاجرتی تقسیم می گردند. در ادامه قصد داریم این ۴ روش مهاجرت به استرالیا را با هم مرور کنیم.

Immigration conditions to Australia

مهاجرت فامیلی

این روش مهاجرتی، مناسب افرادی است که یکی از اقوام درجه یک ایشان (که شامل همسر، فرزند، والدین و یا وابستگان درجه یک می شود) از حق اقامت دائم و یا شهروندی استرالیا برخوردار باشند.

برای اطلاع بیشتر از این روش مهاجرتی به خوانندگان این مطلب توصیه می کنیم تا مطلب مرتبط با مهاجرت به استرالیا از طریق فامیلی را مطالعه نمایند.

مهاجرت کاری یا نیروی متخصص

اداره مهاجرت استرالیا روش های گوناگونی برای اعطای اقامت دائم و موقت این کشور به افرادی که از لحاظ شغلی واجد شرایط هستند، ایجاد کرده است. این روش ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می گردند.

دسته اول افرادی هستند که با توجه به معیار های نظیر سن، شغل، مدرک تحصیل مدرک زبان و… از نگاه دولت استرالیا واجد شرایط اخذ اقامت استرالیا می باشند.

دسته دوم افرادی هستند که با داشتن یک دعوت نامه شغلی قادر خواهند بود جهت مهاجرت به استرالیا اقدام نمایند. گفتنی است این دو دسته دارای زیر شاخه های بسیار متنوع و گوناگونی می باشند و بیشترین تعداد مهاجرت ها به استرالیا از این دو روش صورت می گیرند بنابراین به علاقه مندان به اخذ اقامت کار در استرالیا از طریق مهاجرت کاری یا نیروی متخصص دعوت می کنیم تا مقاله ی آریاناپارس در رابطه با مهاجرت نیروی متخصص به استرالیا را مطالعه فرمایند.

مهاجرت از طریق تجارت و سرمایه گذاری

دولت استرالیا هم نظیر سایر دولت های بزرگ جهان، علاقمند به جذب مهاجرینی با سرمایه کافی جهت افزایش کارآفرینی و کاهش نرخ بیکاری در این کشور می باشد. بنابراین بسیاری از افراد با داشتن حداقل سرمایه مد نظر دولت استرالیا به همراه سایر مدارک مورد نیاز دولت این کشور قادر خواهند بود تا از طریق سرمایه گذاری و یا کار آفرینی به کشور استرالیا مهاجرت نمایند.

تحریریه آریاناپارس به عنوان تنها مرکز مشاوره ایران که هر دو مجوز اعزام نیروی کار و اعزام دانشجو را به صورت همزمان از دولت جمهوری اسلامی ایران اخذ نموده است، جزئیات مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری را در مقاله ای با همین عنوان در سایت آریاناپارس به صورت کامل تفصیل کرده است.

سایر روش های مهاجرت

علاوه بر روش های گفته شده در بالا، روش های دیگری نظیر استعداد خاص، روش های پناهندگی و روش اقامت از طریق باز نشستگی هم توسط دولت استرالیا برای علاقه مندان به مهاجرت به استرالیا ارائه گردیده است.

موسسه آریاناپارس به علاقه مندان به استرالیا توصیه می کند قبل از تصمیم گیری جهت انجام هرگونه اقدام با مشاورین با تجربه در این رابطه مشورت نمایند و حتماً سایت اداره مهاجرت استرالیا را به طور کامل مطالعه نمایند.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

معایب مهاجرت استرالیا چه هستند؟

مهاجرت به استرالیا پیچیدگی های زیادی دارد، طبق آمار اداره مهاجرت استرالیا، بیش از ۷۰ درصد از متقاضیانی که در ابتدا تلاش می کنند تا وارد پروسه مهاجرت شوند یا از ادامه پروسه دست می کشند و یا بت شکست مواجه می شوند. در ادامه به سه مانع اصلی سر راه علاقمندان به استرالیا اشاره می کنیم.

یک بار حق ریختن تاس داری!

متاسفانه در بسیاری از موارد که متقاضیان در روند اقدام برای مهاجرت به استرالیا با شکست روبرو می شوند، دولت استرالیا حق اقدام مجدد برای همان پرونده و یا یک پرونده مشابه را از متقاضیان سلب می نماید.

همین امر در پاره ای از اوقات با حذف رشته ی متقاضی از لیست مشاغل مورد نیاز افزایش و یا افزایش سن متقاضی که باعث کاهش امتیاز وی می شود همراه است و همین مساله باعث از بین رفتن شانس اقدام برای تلاش مجدد افراد می گردد. پس برای مهاجرت به استرالیا، شانس اول خود را از دست ندهید.

تجربه مهم است اما نه به اندازه نشاط

در سال های اخیر تاثیر سن در کسب نمره های مورد قبول دولت استرالیا بسیار بزرگ تر شده است. بطوریکه عملاً افراد با سن یالاتر از ۴۵ سال، شانس اقدام بسیار اندکی در برنامه های اقامتی استرالیا دارند. این حد بالای سن در سال های گذشته حدود ۴۹ سال بوده است.

سیاست های کشور تغییر کرده است!

برای سال های متوالی، استرالیا به کشوری تبدیل شده بود که پذیرای مهاجرین بسیار زیادی با پیشینه های تحصیلی، شغلی و نژادی متفاوت همین مساله باعث شده است تا کشور استرالیا از یک کشور به اصطلاح “سفید پوست” به یک کشور با فرهنگ چندگانه تبدیل گردد و بافت مردم، نژاد ها و فرهنگ در این کشور کاملاً دگرگون گردد.

سیاست مداران حال حاضر استرالیا از این مساله ناخرسندند و قصد دارند با اعمال محدودیت های مهاجرتی، کیفیت زندگی در استرالیا را برای ساکنین این کشور افزایش دهند.

این مساله قطعاً باعث کاهش نرخ مهاجر پذیری به این کشور خواهد شد.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

آیا مهاجرت به استرالیا امکان پذیر است؟

اگرچه استرالیا نسبت به دهه اول قرن بیست و یک نرخ مهاجر پذیری کمتری در این دهه داشته است ولیکن سهم نیروهای متخصص در تعداد کل مهاجرینی که به این کشور سفر کرده اند حفظ شده است.

در حال حاضر استرالیا سالانه ۱۹۰ هزار مهاجر از همه طرق به غیر از روش های انسان دوستانه (نظیر پناهجویی) می پذیرد در حدود ۶۶ درصد از این تعداد سهم مهاجرین با مهارت شغلی می باشد.

موقتی بیا، دائم شو!

سایت های دولت استرالیا، علاقمندان به مهاجرت به استرالیا را بیشتر دعوت به اقدام جهت اخذ اقامت های موقت در این کشور نموده و تعداد انواع ویزاهای موقت در این کشور در مقایسه با سال های گذشته به مراتب بیشتر شده است.

این ویزا های موقت شامل ویزاهای دانشجویی، ویزاهای کار موقت و ویزای تعطیلات کاری (Working holidays) می شود.
پس یک روش بسیار منطقی جهت مهاجرت، اقدام جهت تحصیل در استرالیا می باشد تا پس از آن دولت استرالیا به شما بیش از دو سال فرصت یافتن شغل و حتی در مواردی حق اقامت دائم پس از تحصیل در استرالیا را اعطا می نماید.

مردم پشت مهاجرین هستند!

از آنجایی که بسیاری از مردم استرالیا و یا خانواده های آنها به شکلی به این کشور مهاجرت نموده اند، عموم مردم استرالیا هیچ مانع ذهنی با بکارگیری نیروی خارجی در انواع مشاغل در این کشور ندارند. بنابراین یک مهاجر در استرالیا در صورت واجد شرایط بودن به اندازه یک استرالیایی شانس پیدا کردن شغل در این کشور را دارد.

همین مساله به مهاجرین به استرالیا نیز اطمینان خاطر می دهد تا پس از ورود به این کشور بتوانند اقامت موقت خود را در این کشور به اقامت دائم استرالیا تبدیل نمایند.

به همه نیاز داریم!

نکته قابل توجه در ارتباط با امکان مهاجرت به استرالیا، تنوع رشته و شغل هایی است که متقاضیان ورود به استرالیا قادر خواهند بود از طریق آنها به این کشور مهاجرت نمایند.

استان ها و دولت این کشور تقریباً در تمامی مشاغل و رشته ها شرایط جذب نیروی متخصص و ماهر را فراهم آورده است. از تخصصی ترین رشته های آکادمیک نظیر آنالیزور دیتا تا مشاغلی که نیاز به مهارت فردی در آن ها ملاک انتخاب است نظیر جوشکاری و کابینت سازی.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

شرایط مهاجرت پرستار به استرالیا

فارغ التحصیلان رشته ی پرستاری از راه های مختلف می توانند برای کشور استرالیا اقدام نمایند و پس از ورود به این کشور اقامت دائم استرالیا را کسب کنند.سریع ترین روش برای اخذ اقامت پرستاران در کشور استرالیا قبولی در امتحانات rn یا register nurse  می باشد که افراد برای حضور در این امتحانات نیازمند مدرک زبان انگلیسی آیلتس نمره ی ۷ می باشند.

با توجه به حساسیت کشور استرالیا به زبان و مدرک زبان ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که افراد در تمامی skill یا مهارت ها باید نمره ی ۷ را اخذ نمایند.

در صورت نداشتن مدرک زبان انگلیسی ،افراد می توانند در دوره های ۴ ماهه موسسه زبان آریانا پارس شرکت کرده و پس از سپری کردن این دوره ها ،زیر نظر مجرب ترین اساتید زبان به این مدرک زبان نائل شوند.

امتحانات rn یکی از سخت ترین امتحانات کشور استرالیا می باشد و عملا افراد بسیار کمی امکان قبولی در این امتحان را دارا می باشند.

مدت زمان انجام این پروسه سه ماه می باشد و در صورت قبولی این افراد می توانند به عنوان نیروی کار در این کشور مشغول به کار شوند.دولت استرالیا با توجه به ضریب پایین قبولی در امتحانات rn   دوره هایی را هایی را برای پرستاران در نظر گرفته است که مدت زمان این دوره ۱۲ تا ۱۸ ماه می باشد و پس از سپری کردن این دوره می توانند rn  کشور استرالیا را کسب کنند.هزینه ی تقریبی برای این دوره حدود ۱۸ تا ۳۲ هزار دلار می باشد که شامل هزینه تحصیل در استرالیا و زندگی در استرالیا می باشد.

افراد پس از اخذ rn استرالیا می توانند برای ویزاهای ۱۸۹ و ۱۹۰ اقدام کرده و پس از سپری کردن مدت اقامت در کشور استرالیا pr این کشور را اخذ کنند.

موسسه مهاجرتی آریاناپارس با توجه به بهره گیری از مشاورین حاذق امر مهاجرت و ارتباط مستقیم با دانشگاه های کشور استرالیا شرایط فوق العاده ای را برای پرستاران در این کشور فراهم  کرده است.

پرستاران در صورت داشتن مدرک زبان آیلتس نمره ی ۶٫۵ می توانند برای پذیرش در مقطع لیسانس مجدد در کشور استرالیا اقدام نمائید.این شرایط بدین صورت می باشد که برای پرستاران پذیرش در مقطع کارشناسی اخذ می شود و متقاضیان با سپری کردن ۱ سال تحصیلی در این کشور می توانند از دانشگاه های کشور استرالیا فارغ التحصیل شوند .دانشگاه های استرالیا موظف می باشند که پس از اتمام این دوره به متقاضیان کار مورد نظر را اهدا نمایند و به عنوان کمک پرستار با آنها همکاری کند.

در این صورت پرستاران می توانند با دو سال کار کردن در کشور استرالیا و پرداخت مالیات اقامت دائم این کشور را کسب کنند.

هزینه این دوره ی استثنائی برای پرستاران حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار آمریکا می باشد فلذا متقاضیان این پروسه مهاجرتی می توانند با نازل ترین قیمت در کشور استرالیا تحصیل کرده و پس از آن برای اقامت این کشور اقدام نمایند.

با مهمترین مهاجرین استرالیا آشنا شوید.

بخش زیادی از موفقیت های به دست آمده توسط دولت استرالیا در سال های اخیر مرهون تلاش های جامعه مهاجرین این کشور است.

مهاجرینی که با انتخاب درست و تلاش کافی توانسته اند مبلغ و آینه ی فرهنگ مردم سرزمین مادری خود باشند. در ادامه قصد داریم تعدادی از این مهاجرین موفق را معرفی نماییم. برای جلوگیری از هرگونه برداشت سیاسی، از مهاجرینی نام خواهیم برد که از سایر کشور های جهان به استرالیا مهاجرت کرده اند.

مهاجری با ۲۰ دلار در جیب

جان همس مهاجری که پس از جنگ جهانی دوم کشور هلند را با فقط ۲۰ دلاری که در جیب داشت ترک کرد. در ابتدا در نیوزلند و سپس در استرالیا به زندگی خود ادامه داد. او از کار در گاراژ یک منزل، کار دوخت لباس را شروع کرد و بعد ها برند معروف تولید پوشاک”جان و مریوال” را ایجاد کرد.

او در رابطه با مهاجرت این جمله را می گوید که مهاجر بودن نیست که موفقیت شما را تضمین می کند. بلکه عطش و پشتکار شما است که ضامن موفقیت شماست.

پسری که از دانشگاه اخراج شد

یکی از مهمترین افرادی که به استرالیا مهاجرت کرده اند بدون شک “ژیناتتنکو” بوده است. او به همراه خانواده خود در سن ۱۲ سالگی از روسیه به استرالیا مهاجرت کرد. در حالیکه مجموع دارایی آنها دو چمدان و فقط فقط ۶ هزار دلار بود. او در سال ۲۰۰۵ با طراحی یک درگاه پیامکی کار خود را در زمینه ی IT و پس از اخراج شدن از دانشگاه شروع کرد و در طی ۲ سال به درآمدی بیش از ۴ میلیون دلار در ماه رسید.

فراری جنگ جهانی، جاندار فعلی

فرانک لویی در سال ۱۹۵۲، به همراه مادرش به استرالیا سفر کرد و با افتتاح یک فروشگاه کوچک در حومه سیدنی، توانست برای خود شهرتی جهانی به وجود بیاورد. او هم اکنون مدیر عامل بانک Reverse در استرالیا است و لقب شوالیه را از ملکه دریافت کرده است. سرمایه فعلی او در حدود ۸ میلیارد دلار است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲۹ پاسخ به “مهاجرت به استرالیا روشها و شرایط”

    1. Aliram گفت:

      سلام
      بهترین و سریعترین روش برای مهاجرت به استرالیا چه راهیه؟

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        بهترین و سریعترین روش یرای مهاجرت به استرالیا اخذ ویزای کاری کشور استرالیا
        است که بدین منظور باید حداقل امتیاز ۶۵ را از ۱۰۰ کسب نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ای در این زمینه مراجعه نمایید.

    2. آرمان گفت:

      سلام برای سرمایه گذاری در استرالیا حدودا چقدر سرمایه نیاز هست؟

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        برای سرمایه گذاری در استرالیا حداقل ۲/۰۰۰/۰۰۰ دلار استرالیا می باشد.

    3. سارینا گفت:

      برای سابقه کار استرالیا باید بیمه داشته باشیم؟

    4. Aliram گفت:

      سلام و وقتتون بخیر
      مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به استرالیا چیا هستن؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        جذب نیروی کار در کشور استرالیا عمدتا بر مبنای سیستم امتیازبندی هست.
        برای اطلاع از شرایط کار در کشور استرالیا اینجا کلیک نمایید.

    5. یاسر گفت:

      بهترین راه برای مهاجرت به استرالیا در حال حاضر چیه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        بستگی به شرایط شما و علاقه های شما دارد اما روش امتیازبندی و روش تحصیلی از جمله روش های پرطرفدار و مناسب برای مهاجرت به استرالیا میباشد

    6. Ashkan گفت:

      برای دریافت اقامت استرالیا پس از تحصیل چند سال باید کار کنیم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        شما با کار کردن بین ۳ تا ۵ سال در کشور استرالیا میتوانید اقامت خود را دریافت کنید اما کشور استرالیا پس از تحصیل به شما امکان میدهد که از روش امتیازبندی هم اقامت خود را دریافت کنید و تسهیلات متفاوتی را برا یفارغ التحصیلان خود قائل میشود.

    7. Arman گفت:

      سلام، آیا کشور استرالیا بعد از تحصیل اجازه کار میده؟ چند سال؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما پس از تحصیل در صورتی که کار مناسب پیدا کنید میتوانید مشغول به کار شوید و تا هر زمانی که علاقه داشته باشید امکان کار دارید.
        شما میتوانید با ویزای کار بین ۳ تا ۵ سال اقامت دائم این کشور را دریافت کنید

    8. Arman گفت:

      سلام، هزینه های تحصیل در استرالیا چقدره؟ برای فوق لیسانس؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        هزینه های تحصیل شما بسته رشته تحصیلی و دانشگاه شما در کشور استرالیا متفاوت میباشد در مجموع میتوان حداقل هزینه برای تحصیل فوق لیسانس در کشور استرالیا را مبلغی حدود ۱۵ هزار دلار در نظر گرفت
        مقاله تحصیل در استرالیا اطلاعات خوبی به شما می دهد.

    9. مشاور آریاناپارس گفت:

      امتیاز بینندگان:۱ ستاره

    10. Hami گفت:

      سلام
      من ۲۷ سالمه و می خوام در دانشگاه های استرالیا درس بخونم.
      باید اول زبان رو ارائه بدم
      ویزای تحصیلی ، از شرایط مهاجرت به استرالیاست؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برخی از دانشگاه های استرالیا این امکان را برای دانشجویان قائل می شود که می توانند با فاصله زمانی مدرک زبان خواسته شده را ارائه دهند. تحصیل در استرالیا یکی از روش های کسب اقامت در این کشور می باشد.

    11. babaei گفت:

      سلام
      مدرک زبان میخواد؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای پروسه های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری کشور استرالیا دانش زبان انگلیسی الزامی می باشد.

    12. shobeir zeinali گفت:

      بهترین روش مهاجرت به استرالیا چیست ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        بهترین روش برای مهاجرت به استرالیا متناسب با شرایط افراد تعیین می گردد

    13. Leyli گفت:

      اگه ممکنه در مورد ویزای سابکلاس ۱۹۰ استرالیا توضیحات بدین. ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        ساب کلاس ۱۹۰ استرالیا به افرادی تعلق می گیرد که توسط استانی از استان های استرالیا، برگزیده شده اند. این ویزا به فرد اجازه می دهد تا در هر نقطه ای از استرالیا مشغول به کار و زندگی باشند. برای اطلاعات بیشتر به صفحه کار در استرالیا مراجعه نمایید.

    14. author گفت:

      هزینه تحصیل تو رشته پزشکی تو استرالیا چقدره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        هزینه های تحصیل در رشته پزشکی متناسب دانشگاه مورد نظر می باشد. به صورت معمول هزینه تحصیل در استرالیا بین ۲۰ تا ۳۷ هزار دلار در نظر گرفته می شود.

    15. sona گفت:

      سلام وقتتون بخیر. برای مقطع دکترا امکان بورسیه شدن چقدره توو استرالیا؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        رقابت در دکترا نسبت به سایر مقاطع بیشتر می باشد و دانشجویان باید سوابق بهتری را ارائه دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up