شرایط مهاجرت به لهستان

کشور لهستان یک جمهوری پارلمانی است که در اروپای مرکزی قرار دارد. این کشور تاریخچه بسیار پر فراز و نشیبی را تجربه نموده است و از فرهنگ غنی برخوردار می باشد. رونذ مهاجرت به لهستان از سال ۱۹۶۴ به بعد شکل تازه ای به خود گرفت و این کشور به پیشرفت های چشم گیری در زمینه های گوناگون دست یافت، این روند تا جایی ادامه پیدا کرده که هم اکنون از لحاظ اقتصاد پایدار و توسعه نیروی انسانی بین ۳ کشور برتر اتحادیه اروپا قرار دارد.

با توجه به سیاست های اجرایی مناسب از سوی دولت لهستان در حال حاضر این کشور از استاندارهای بسیار بالای زندگی، تحصیل، صنعت و تولید، اقتصاد و … برخوردار است. از این رو مهاجرت به لهستان طی سال های اخیر رشد بسیار چشم گیری داشته  و این کشور سیاست های مناسبی در جهت جذب مهاجران در دستور کار خود قرار داده است.

مهاجرت به لهستان در گذر زمان

شرایط و آمار مهاجرت به لهستان در طول تاریخ بسیار متفاوت می باشد. نکته قابل توجه و بسیار جالب در مورد لهستان مهاجرت مردم این کشور به خاور میانه و ایران در گذشته است. مهاجرت لهستانی‌ها به ایران در میانه جنگ دوم جهانی روی داد. در طی سال‌های ۱۳۲۰ الی ۱۳۲۳ خورشیدی بیش از ۱۵۰ هزار نفر از لهستانی‌ها برای مهاجرت به فلسطین و آفریقا، از کشور اتحاد جماهیر شوروی وارد خاک ایران شدند.

در واقع روند مهاجرت به لهستان از سال ۱۹۸۹ به تدریج آغاز گردید، قبل از این تاریخ به خاطر سلطه اتحادیه جماهیر شوروی در لهستان مهاجرت به این کشور بنا به دلایل سیاسی بسیار محدود بود. پس از عضویت لهستان در پیمان شینگن و اتحادیه اروپا شرایط عبور و مرور در مرزها و دستیابی به بازارهای مالی منطقه بهبود یافت.

آمار مهاجرت به لهستان

پس از خروج نیروهای جماهیر شوروی از لهستان و تغییر حکومت کمونیستی این کشور به حکومت دموکراتیک و مردمی روند پیشرفت این کشور رشد قابل توجهی را تجربه نمود. طبق آمار انتشار یافته از سوی دفتر آمار لهستان طی ۵ سال اخیر روند مهاجرت به لهستان به اوج خود رسیده است و این روند همچنان ادامه دارد.

در حال حاضر دولت لهستان سالیانه بیش از ۱۵۰۰۰۰ مجوز اقامت برای مهاجران صادر می نماید. لازم به ذکر است بیش ۶۰ درصد مهاجران این کشور را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

روش های مهاجرت به لهستان

روش های مهاجرت به لهستان

از سال ۱۹۹۵ به بعد دولت لهستان سیاست های اجرایی مناسبی در راستای جذب هدفمند مهاجران خارجی اتخاذ نمود. این موضوع باعث به وجود آمدن روش های متنوع و قانونی جهت مهاجرت به لهستان شد. در ادامه این مطلب به معرفی متداول ترین روش های مهاجرت به لهستان خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

مهاجرت تحصیلی به لهستان

طی ۲ دهه گذشته کشور لهستان پیشرفت های خیره کننده ای را در زمینه تحصیل تجربه نمود، درحال حاضر این کشور دارای سیستم آموزشی بسیار پیشرفته و امکانات آموزشی مدرن است. برای تحصیل در لهستان داشتن مدرک زبان پولیش الزامی نیست، در واقع لهستان جزو معدود کشورهای غیر انگلیسی زبان است که دانشجویان بین المللی می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهند.

هزینه های پایین تحصیل و زندگی در لهستان، اجازه کار در حین تحصیل و امکان اخذ اقامت دائم لهستان پس از اتمام تحصیل (در صورت اشتغال به کار) از دیگر مزایای مهاجرت تحصیلی به لهستان به شمار می آید. با توجه به مزایا و شرایط ذکر شده در حال حاضر لهستان به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در امر جذب دانشجویان بین المللی شناخته شده است. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی لهستان عبارتند از:

ردیف مدارک
۱ فرم درخواست ویزای تحصیلی
۲ پاسپورت (حداقل ۶ ما اعتبار)
۳ دو قطعه عکس
۴ مدارکی که هدف را برای اقامت در لهستان مشخص کند
۵ تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل
۶ نامه پذیرش معتبر از دانشگاه
۷ بیمه

مهاجرت کاری به لهستان

مهاجرت کاری به لهستان یکی از روش های پرطرفدار و محبوب در بین افرادی می باشد که قصد مهاجرت به لهستان را دارند. برای دریافت ویزای کار لهستان به جاب آفر (پیشنهاد کاری) نیاز خواهید داشت، لازم به ذکر است برای افرادی که خارج از حوزه اتحادیه اروپا زندگی می کنند دریافت جاب آفر از این کشور بسیار دشوار خواهد بود.

اگر پیشنهاد کاری از یک کارفرمای لهستانی دارید، می توانید برای اجازه کار برای کار و اقامت قانونی در لهستان درخواست دهید.

در واقع جذب نیروی خارجی توسط کارفرما باید دلیل قانع کننده ای برای دولت لهستان در پی داشته باشد و به راحتی مقدور نخواهد بود. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار لهستان عبارتند از:

  • مدارک شناسایی فرد متقاضی (پاسپورت، مدارک هویتی)
  • آدرس محل سکونت فرد متقاضی در کشور مبداء
  • اظهار نامه از کارفرما مبنی بر استخدام فرد متقاضی (جاب آفر)
  • اصل و کپی مدارک دانشگاهی و حرفه ای معتبر مربوط به نوع کار
  • مدارک شناسایی کارفرمای آینده در لهستان (نام، دفتر ثبت شده، شماره شناسایی)
  • اطلاعات مربوط به زمان، مکان و محل کار

مهاجرت سرمایه گذاری به لهستان

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یکی از بهترین روش های مهاجرت به لهستان به شمار می آید، با توجه به موقعیت جغرافیایی لهستان این کشور یکی از شاه راه های ترانزیتی، اقتصادی و تجاری اروپا به شمار می آید. این موضوع باعث گردیده دسترسی به بازارهای مالی برای سرمایه گذاران بسیار سهل و آسان شود. از نظر ثبات اقتصادی، توسعه نیروی کار مستعد و امنیت در سرمایه گذاری، لهستان جزو ۲۰ کشور برتر جهان می باشد.

به طور کلی کشور لهستان شرایط بسیار ایده الی  برای سرمایه گذاران خارجی فراهم آورده از این رو به کشوری موفق در زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی تبدیل گردیده است. ۳ مورد از بهترین روش های سرمایه گذاری در لهستان به شرح ذیل می باشد:

ثبت شرکت

یکی از پرطرفدارترین روش های مهاجرت به لهستان ثبت شرکت در این کشور است. ثبت شرکت در لهستان مزایای بی شماری برای فرد متقاضی و خانواده وی به همراه خواهد داشت و در نهایت به اخذ اقامت دائم لهستان ختم خواهد شد. برای انجام این امر فرد متقاضی با تنظیم اساسنامه و تهیه دیگر مدارک مورد نیاز می تواند اقدام نماید. مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در لهستان عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار
  • داشتن گواهی تمکن مالی از بانک مبنی بر وجود حداقل ۳۰۰۰۰ یورو در حساب متقاضی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی سلامتی
  • بیزینس پلان (طرح توجیهی اقتصادی)
  • تکمیل فرم‌های مربوطه و تعین نام شرکت که توسط اداره ثبت شرکت های لهستان مورد تایید باشد.

در صورت ارائه مدارک فوق و تائید مدارک توسط دولت لهستان برای افراد متقاضی ثبت شرکت در این کشور در ابتدا یک ویزای یکساله صادر می گردد که هر سال قابل تمدید خواهد بود که در نهایت پس از گذشت ۵ سال تبدیل به اقامت دائم لهستان خواهد شد.

اوراق قرضه دولتی

سرمایه گذاری از طریق اوراق قرضه دولتی یکی از روش های راحت و سریع برای اخذ اقامت دائم لهستان به شمار می آید. این روش خود به دو صورت انجام می شود، سرمایه قابل برگشت و سرمایه غیر قابل برگشت. در حالت اول فرد مبلغی را که کشور لهستان تعین نموده به مدت ۵ سال نزد دولت این کشور سپرده می کند و پس از گذشت این مدت اصل پول بدون سود به وی عودت داده می شود.

در این روش بلافاصله اقامت دائم لهستان به فرد اعطا می شود و این اقامت کاملا معتبر است و در واقع فرد سرمایه گذار تبدیل به شهروند لهستان می شود. در حالت دوم فرد مبلغی را که کشور لهستان تعیین نموده به صورت غیر قابل برگشت و یکجا به دولت این کشور می پردازد و در عوض اقامت دائم کشور لهستان را دریافت می کند.

خرید ملک

طی سال های اخیر سرمایه گذاری در بخش املاک در کشور لهستان رشد فراوانی به همراه داشته است. قیمت مناسب و تجهیزات ساخت و ساز مدرن از دلایل رونق بازار ملک در این کشور می باشد، خرید ملک در لهستان نوعی سرمایه گذاری با ریسک پایین محسوب می شود و با توجه به رشد سالیانه بازار املاک در این کشور سود مناسبی نیز در پی خواهد داشت.

البته لازم به ذکر است خرید ملک مسکونی و تجاری شرایط متفاوتی دارد و در هر ۲ صورت دریافت اقامت لهستان از این روش نسبت به روش های دیگر سرمایه گذاری دشوار تر و پیچیده تر خواهد بود.

مهاجرت از طریق پناهندگی

بدون شک مهاجرت به لهستان از طریق پناهندگی خطرات و معضلات بسیاری را در پی خواهد داشت. لهستان در مقایسه با کشورهای اروپای غربی در بین پناهجویان از محبوبیت بسیار کمتری برخوردار است. اکثر پناهندگان لهستان را پناهجویانی از کشورهای اکراین، افغانستان و ویتنام تشکیل می دهند که از گذشته تا کنون به این کشور مهاجرت نموده اند.

طی سال های اخیر به دلیل هجوم بی سابقه پناهجویان به قاره اروپا اکثر کشورهای اروپایی علاقه ای به جذب این مهاجران از خود نشان نمی دهند، لهستان نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. برای ارائه درخواست پناهندگی به دولت لهستان فرد متقاضی می بایست ابتدا خود را به خاک این کشور برساند و درخواست خود به پلیس مرزبانی یا پلیس مهاجرت این کشور ارائه دهد. پروسه انجام مراحل اداری جهت بررسی درخواست پناهندگی از سوی پناهجویان معمولاً بین ۶ تا ۹ ماه به طول می انجامد.

الحاق خانواده

اگر اعضای خانواده شما شهروند لهستان یا مقیم دائمی هستند، می توانید برای ویزای الحاق خانواده درخواست دهید که به شما امکان می دهد در لهستان به آنها بپیوندید.

اقامت دائم لهستان

اگر برای مدت معینی در لهستان زندگی و کار کرده اید، ممکن است واجد شرایط درخواست اقامت دائم باشید که به شما امکان می دهد به طور نامحدود در لهستان بمانید و از حقوقی مشابه شهروندان لهستان برخوردار شوید.

مهم است که توجه داشته باشید که شرایط و روش های مهاجرت بسته به روش مهاجرتی که انتخاب می کنید می تواند متفاوت باشد. بنابراین، توصیه می شود قبل از درخواست، الزامات و روش های خاص روش انتخابی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام معیارهای لازم را برآورده می کنید.

موانع مهاجرت به لهستان

موانع مهاجرت به لهستان چیست؟

مهاجرت به لهستان و زندگی در این کشور مانند اکثر کشورهای دیگر جهان از مزایا و معایبی برخوردار است. هرچند نسبت مزایای زندگی در لهستان و معایب آن اصلاً قابل مقایسه نیست.

در واقع معایب زندگی در لهستان به تعداد انگشتان یک دست هم نخواهد رسید. اما همین معایب اندک نیز شاید برای بعضی از افراد قابل تحمل نباشد.

یادگیری زبان لهستان

در دنیای امروز تعامل و برقراری ارتباط با افراد اجتماع و محیط زندگی اصلی غیرقابل انکار محسوب می گردد. از این رو برای داشتن زندگی موفق در لهستان و به دست آوردن موقعیت شغلی مناسب و جایگاه اجتماعی یادگیری زبان لهستانی امری الزامی به شمار می آید. یادگیری زبان پولیش کار بسیار دشواری می باشد و این موضوع قطعاً یکی از موانع مهاجرت افراد به لهستان محسوب می شود.

فساد مدیریتی

متاسفانه طی سال های گذشته در میان بخشی از سیاستمداران و مدیران ارشد لهستان اخذ رشوه و فساد مالی رواج یافته است که این موضوع وضعیت کار و اقتصاد در لهستان را به خطر می اندازد. علاوه بر این مالیات در این کشور برای شهروندان بسیار بالا می باشد چرا که قدرتمندان بودجه کافی در اختیار این کشور قرار نمی دهند. بنابراین خدمات مناسب و تامین نیاز شهروندان به درستی انجام نمی شود.

مهاجرت به کشور لهستان تا چه حد امکان پذیر است؟

رشد چشم گیر آمار مهاجرت به کشور لهستان در طی سال های اخیر نشانگر اجرای سیاست های کاربردی و هدفمند در راستای جذب مهاجرانی می باشد که قصد زندگی در لهستان را دارند.

برای مهاجرت به کشور لهستان روش های مختلفی وجود دارد، از این رو افراد متقاضی مهاجرت و زندگی در لهستان با توجه به شرایط فردی خود می توانند از روش مورد نظر اقدام نمایند. طبیعتاً روش مهاجرت افراد به کشور لهستان ارتباط مستقیم با طرز برخورد دولت این کشور با مهاجران خواهد داشت.

راحت ترین روش مهاجرت به لهستان

به صورت کلی روش های مهاجرت برای افراد بسته به شرایط و موقعیت شخصی متفاوت خواهد بود و نمی توان گفت یک روش برای همه مناسب است. اما با توجه به آمار و ارقام مهاجرت از طریق روش های مختلف می توان دریافت پرطرفدار ترین و بیشترین مهاجرت به هر کشوری از چه طریق صورت می پذیرد.

با توجه به هزینه های پایین زندگی و تحصیل در لهستان و سیستم آموزشی مدرن این کشور بیش از ۶۰ درصد مهاجران لهستان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. بدون شک مهاجرت تحصیلی یکی از راحت ترین روشها مهاجرت به نه تنها لهستان بلکه اکثر کشورهای جهان می باشد.

قوانین لهستان برای مهاجرین

قوانین لهستان برای مهاجرین 

بدون تردید آشنایی با قوانین هر کشوری برای مهاجران تازه وارد الزامی خواهد بود، عدم وجود اطلاعات کافی در ارتباط با قوانین هر کشوری می تواند مشکل ساز شود و عواقب سنگینی در پی داشته باشد. 

اخذ گواهینامه رانندگی

اگر شما جزء شهروندان اتحادیه اروپا نمی باشید می بایست دارای یک گواهینامه رانندگی بین المللی باشید. اخذ گواهینامه در لهستان برای افرادی که به زبان این کشور آشنایی ندارند به راحتی امکان پذیر خواهد بود، در واقع این افراد می توانند از در طول دوره آموزش و حتی آزمون رانندگی از مترجم استفاده نمایند.

قوانین رانندگی در لهستان

  • انتظار می رود همیشه ملزومات لازم نظیر: کپسول آتش نشانی، کیت کمک های اولیه، یک مثلث هشدار خطر و یک جلیقه ایمنی را در موارد اضطراری به همراه داشته باشید.
  • شما بایستی همیشه در هنگام رانندگی گواهینامه رانندگی و بیمه نامه را در اختیار داشته باشید.
  • یکی از مهم ترین چیزهایی که افراد بعد از وارد شدن به خودرو بایستی در نظر داشته باشند بستن کمربند ایمنی خواهد بود و این اهمیتی ندارد که شما راننده هستید و یا مسافر. در صورت نبستن کمربند شما ملزم به پرداخت ۱۰۰ زلوتی جریمه خواهید بود.
  • اگر شما کودکی در خودرو دارید بایستی از سن او آگاهی داشته باشید( در صورتی که فرزند شما نباشد) چرا که در صورتی که سن آنان زیر ۱۲ سال می باشد مجاز به نستن در صندلی جلو نخواهند بود.
  • کودکان زیر ۱۵۰ سانتی متر بایستی بر روی صندلی کودک نشانده شوند.
  • قانون بعدی خبر ویژه ای برای شما نخواهد بود، چرا که همه می دانند که رانندگی در هنگام مستی امکان پذیر نخواهد بود. سطح الکل مجاز در لهستان ۰٫۲ و استفاده بیش از این مقدار به معنای شکستن قانون خواهد بود و افراد به شدت توسط پلیس لهستان مجازات خواهند شد.
  • بخاطر داشته باشید که چراغ های جلو حتی در طول روز و در تمام طول سال بایستی روشن باشد.

قوانین افتتاح حساب

افتتاح حساب برای انجام امور روزمره و فعالیت های اقتصادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اغلب بانک های لهستان به افرادی که مقیم این کشور نیستند خدمات چندانی ارائه نمی دهند. در صورتی که اقامت موقت یا دائم لهستان را دارید می توانید با ارائه مدارک ذیل اقدام به افتتاح حساب نمایید:

  • گذرنامه یا کارت شناسایی ملی
  • کارت اقامت یا قرارداد اجاره مسکن
  • مدرک اشتغال یا سوابق بانکی جهت صدور کارت اعتباری یا دسته چک

اکثر بانک ها دارای پرسنل انگلیسی زبان و مراکز تماس هستند و شعبه ها تا ساعت ۶ یا ۷ بعدازظهر در طول هفته باز می باشند. اگر شما اقامت لهستان را اکنون در اختیار دارید یا قبلا مقیم لهستان بودید می توانید از خارج از کشور لهستان نیز بصورت مجازی حساب بانکی افتتاح کنید. اگر هنوز اقامت شما در این کشور قطعی نشده است افتتاح حساب امری محال یا بسیار مشکل (بسته به نوع بانک) خواهد بود. بانک Millennium معمولا به ایرانیان مقیم لهستان سرویس های خوبی از قبیل افتتاح حساب و خدمات آنلاین و پورتال انگلیسی زبان را ارائه می دهد.

قوانین مهاجرت به لهستان

لهستان دارای طیف وسیعی از قوانین مهاجرت است که برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که مایل به زندگی و کار در این کشور هستند اعمال می شود.

برخی از قوانین کلیدی مهاجرت به لهستان عبارتند از:

شرایط ویزا: شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای ورود و اقامت در لهستان برای بیش از ۹۰ روز باید ویزای معتبر یا اجازه اقامت داشته باشند.

مجوز کار: شهروندان غیر اتحادیه اروپا که مایل به کار در لهستان هستند باید از مقامات مربوطه مجوز کار دریافت کنند.

الزامات مالی: شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید منابع مالی کافی برای حمایت از خود در طول اقامت خود در لهستان داشته باشند و در هنگام درخواست ویزا یا اجازه اقامت باید مدارکی در این مورد ارائه دهند.

بیمه درمانی: شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید پوشش بیمه درمانی معتبری داشته باشند که حداقل شرایط تعیین شده توسط قانون لهستان را برآورده کند.

سابقه کیفری: شهروندان غیر اتحادیه اروپا هنگام درخواست ویزا یا اجازه اقامت باید یک سابقه کیفری تمیز از کشور خود ارائه دهند.

الزامات زبان: برخی از مقوله های مهاجرت ممکن است به دانش زبان لهستانی نیاز داشته باشند.

سریع ترین روش مهاجرت به لهستان

یکی از گزینه های اضافی برای سریع ترین راه برای مهاجرت به لهستان برنامه کارت آبی است. کارت آبی یک مجوز کار و اقامت برای شهروندان بسیار ماهر غیر اتحادیه اروپا است که مایل به کار در لهستان در حرفه ای هستند که به مدارک یا مهارت های بالایی نیاز دارد.

برای واجد شرایط بودن برای برنامه کارت آبی، باید یک پیشنهاد شغلی در لهستان با حداقل حقوق ۱.۵ برابر میانگین حقوق ملی داشته باشید. شما همچنین باید دارای مدرک تحصیلی یا حداقل ۵ سال تجربه در زمینه تخصصی خود باشید.

درخواست Blue Card را می توان ظرف ۳۰ روز پردازش کرد که آن را به یکی از سریع ترین راه های مهاجرت به لهستان تبدیل می کند. پس از دریافت کارت آبی، می توانید تا ۴ سال در لهستان کار و اقامت داشته باشید و می توانید اعضای خانواده خود را با خود بیاورید.

توجه به این نکته مهم است که برنامه کارت آبی دارای شرایط واجد شرایط بودن خاص است و روند درخواست می تواند رقابتی باشد. ب

بهترین روش مهاجرت به لهستان

یکی از بهترین راه های مهاجرت به لهستان که در بالا ذکر نشده است، برنامه منطقه سرمایه گذاری لهستان است. این برنامه به سرمایه گذاران خارجی اجازه می دهد تا کسب و کار خود را در لهستان ایجاد کنند و طیف وسیعی از مزایا و مشوق ها از جمله معافیت های مالیاتی، رویه های اداری ساده و دسترسی به کارگران ماهر را دریافت کنند.

برای واجد شرایط بودن برای برنامه منطقه سرمایه گذاری لهستان، باید حداقل ۱۰۰۰۰۰ PLN (تقریباً ۲۶۰۰۰ دلار) سرمایه گذاری کنید و حداقل ۱ شغل برای یک شهروند لهستانی ایجاد کنید.

سرمایه گذاری باید در یکی از مناطق سرمایه گذاری تعیین شده در لهستان انجام شود که مناطقی با بیکاری بالا یا توسعه اقتصادی پایین هستند. روند درخواست برای برنامه منطقه سرمایه گذاری لهستان نسبتاً ساده است و تأیید می تواند ظرف چند هفته اعطا شود.

پس از تایید، می توانید از مزایا و مشوق های این برنامه بهره مند شوید که می تواند هزینه و پیچیدگی تجارت در لهستان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

برنامه منطقه سرمایه گذاری لهستان یک گزینه جذاب برای کارآفرینان و سرمایه گذارانی است که مایل به راه اندازی کسب و کار در لهستان و بهره مندی از موقعیت استراتژیک، نیروی کار ماهر و اقتصاد در حال رشد این کشور هستند.

آمار مهاجرت به لهستان

لهستان در سال های اخیر به یک مقصد محبوب برای مهاجران تبدیل شده است. بر اساس داده های اداره مرکزی آمار لهستان، تا سال ۲۰۲۱ بیش از ۱.۵ میلیون خارجی در لهستان زندگی می کردند که تقریباً ۴٪ از کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

اکثریت مهاجران در لهستان از اوکراین و پس از آن بلاروس، روسیه، ویتنام و هند هستند. تعداد مهاجران از کشورهای غیر اتحادیه اروپا به طور پیوسته در حال افزایش است که منعکس کننده تقاضای فزاینده برای کارگران ماهر و سهولت نسبی دریافت مجوز کار یا اجازه اقامت در لهستان است.

از نظر دسته بندی های مهاجرتی، رایج ترین دلیل مهاجرت به لهستان کار است. بیش از نیمی از مهاجران به لهستان سر کار می آیند، در حالی که حدود یک سوم به دلایل خانوادگی، مانند پیوستن به همسر یا یکی از اعضای خانواده که در حال حاضر در لهستان زندگی می کنند، می آیند. سایر مقوله های محبوب عبارتند از آموزش، تجارت، و پناهندگی.

با وجود افزایش تعداد مهاجران در لهستان، این کشور همچنان در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا دارای سطوح مهاجرت نسبتاً پایینی است.

با این حال، دولت تعهد خود را برای جذب کارگران ماهر و سرمایه گذاران بیشتر به کشور اعلام کرده و مجموعه ای از برنامه ها و مشوق ها را برای حمایت از این هدف اجرا کرده است.

وکیل مهاجرت به لهستان

وکیل مهاجرت لهستان یک متخصص حقوقی است که در قانون مهاجرت لهستان تخصص دارد و می تواند به افراد یا مشاغل در زمینه مسائل حقوقی مرتبط با مهاجرت کمک کند.

این وکلا می توانند در مورد طیف وسیعی از موضوعات از جمله درخواست ویزا، مجوز کار، مجوز اقامت و شهروندی مشاوره و راهنمایی ارائه دهند. یکی از نقش های کلیدی یک وکیل مهاجرت لهستانی کمک به مشتریان در جهت یابی الزامات قانونی پیچیده و رویه های مربوط به فرآیند مهاجرت است.

این ممکن است شامل کمک به مشتریان برای درک واجد شرایط بودن آنها برای انواع مختلف ویزا یا مجوز، تهیه و ارسال مطالب درخواستی، و نمایندگی مشتریان در دادرسی های دادگاه مهاجرت باشد.

علاوه بر این، یک وکیل مهاجرت لهستانی می‌تواند برای افراد یا مشاغلی که با چالش‌ها یا اختلافات قانونی مرتبط با مهاجرت مواجه هستند، پشتیبانی قانونی و نمایندگی ارائه کند.

برای مثال، آنها ممکن است در مورد درخواست تجدیدنظر، دادخواست برای بررسی، یا شکایات اداری کمک کنند. هنگام انتخاب وکیل مهاجرت لهستان، مهم است که صلاحیت، تجربه و شهرت آنها را در نظر بگیرید.

به دنبال وکیلی باشید که درک قوی از قوانین مهاجرت لهستان داشته باشد و سابقه موفقیت در کمک به مشتریان در دستیابی به اهداف مهاجرتی خود را داشته باشد. همچنین ممکن است بخواهید سطح ارتباط و پاسخگویی آنها و همچنین هزینه ها و شیوه های صورتحساب آنها را در نظر بگیرید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۴ پاسخ به “مهاجرت به لهستان”

    1. Nazari گفت:

      چقدر پول برای مهاجرت بهرلهستات از طریق سرمایه گذاری نیاز هست

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای سرمایه گذاری در کشور لهستان می بایست از طریق ثبت شرکت اقدام نمایید. میزان سرمایه متناسب با بیزینس پلان و کار مورد نظر محاسبه می شود.

    2. كيانا گفت:

      سلام روز بخیر
      بعد از اتمام دوره تحصیل در لهستان ، چه مدت میتوان در این کشور اقامت داشت؟
      با تشکر

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        دانشجویان پس از اتمام تحصیل در لهستان می توانند از فرصت های ۶ ماهه ای که در اختیارشان گذاشته می شود برای پیدا کردن کار در این کشور بهره مند شوند و در صورت این اتفاق، ویزای کار لهستان را دریافت نمایند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up