برای مهاجرت تحصیلی به روسیه مانند همه کشور های دیگر نیاز به دریافت ویزا از این کشور را دارید. در این مقاله شرایط ویزای دانشجویی روسیه ، به علاوه اطلاعاتی در مورد هزینه ویزای دانشجویی ، زمان پردازش و فرم های درخواست را ساده تر بیان می کنیم.

این مراحل برای تمام دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در هر مقطع تحصیلی از کارشناسی تا کارشناسی ارشد در روسیه و حتی دکتری ، یکسان است.

مراحل اخذ ویزا دانشجویی برای مهاجرت تحصیلی به روسیه

ویزای دانشجویی را حداکثر ۴۵ روز قبل از اینکه قصد سفر به روسیه را داشته باشید، از طریق سفارت یا کنسولگری روسیه در کشور خود درخواست و مراحل و روند های اخذ ویزا را شروع کنید.

مدت زمان لازم برای پردازش ویزا دانشجویی روسیه ، از دو تا پنج هفته طول می کشد اما این زمان می تواند طولانی تر شود. علاوه بر این قبل از درخواست ویزا شما زمانی را برای اخذ پذیرش ار دانشگاه و دریافت دعوت نامه لازم برای درخواست ویزا لازم دارید.

نیازها و فرآیندهای اخذ ویزا دانشجویی برای تحصیل در روسیه را می توان به مراحل زیر تقسیم کرد :

مرحله ۱: دعوت نامه برای تحصیل در روسیه

قبل از درخواست ویزای دانشجویی ، ابتدا به نامه پذیرش از دانشگاه نیاز دارید. دعوت نامه از دانشگاه ارسال می شود و مدت اعتبار آن سه ماه است.

مرحله ۲: تهیه بودجه برای تحصیل در روسیه

تامین هزینه های زندگی برای دانشجویان مهم و چالش برانگیز است . شما باید بتوانید هزینه دوره تحصیل و زندگی در روسیه تأمین کنید.

مرحله ۳: ثبت نام برای تحصیل در روسیه

می توانید در حداکثر تا شش موسسه آموزشی روسیه برای ثبت نام اقدام کنید. البته شاید لازم باشد در یک امتحان ورودی و یا در یک مصاحبه شرکت کنید یا مراحل انتخاب مورد نظر دانشگاه را طی کنید. این موارد با توجه به سیاست های هر دانشگاه ممکن است متفاوت باشد.

اگر موفق به پذیرش در یک دوره تحصیلی شوید، دعوت نامه ای دریافت می کنید که با آن می توانید برای اخذ ویزای دانشجویی روسیه اقدام کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی روسیه

مدارکی که به همراه فرم درخواست ویزای دانشجویی روسیه ارائه می دهید ممکن است متفاوت باشد . اما به طور کلی ، شما موارد زیر را باید به همراه داشته باشید :

  1. گذرنامه که حداقل ۱۸ ماه از تاریخ صدور ویزای شما معتبر و دارای حداقل دو صفحه خالی باشد.
  2. عکس پاسپورتی که به تازگی گرفته شده است.
  3. دعوت نامه رسمی شما از طرف دانشگاه.
  4. گواهی پزشکی صادر شده در کمتر از سه ماه اخیر که نشان می دهد شما HIV منفی هستید.
  5. فرم درخواست که می توانید به صورت آنلاین تکمیل کنید اما باید به صورت چاپ شده همراه خود داشته باشید.
  6. اگر کمتر از ۱۸ سال دارید ، باید سند رضایت نامه که توسط والدین یا سرپرستان قانونی امضا شده و توسط دفتر اسناد رسمی تأیید شده باشد را همراه داشته باشید.

ویزا تحصیلی روسیه معمولاً طی دو تا پنج هفته صادر می شود. هزینه صدور ویزا بسته به محل زندگی شما متفاوت است . بنابراین برای اطلاع بیشتر با سفارت روسیه یا مرکز ویزا در کشور خود تماس بگیرید .

کار در روسیه به عنوان دانشجو

بعد از اخذ ویزا دانشجویی و مهاجرت تحصیلی به روسیه ، اگر قصد دارید مشغول به کار در این کشور شوید ، باید از اداره مهاجرت فدرال روسیه مجوز کار دریافت کنید. البته اگر این کار در طول تعطیلات یا در موسسه یا سازمانی که در آن تحصیل می کنید انجام شود ، نیازی به اخذ مجوز ندارید.

مجوز کار در صورتی برای شما صادر خواهد شد که دانشجوی تمام وقت در یک دانشگاه معتبر و حداقل ۱۸ سال داشته باشید. این مجوز فقط به شما امکان کار در شغلی را می دهد که با رشته تحصیلی شما در ارتباط باشد . هم چنین محل کارتان باید در محدوده و منطقه دانشگاه و محل اقامتتان باشد .

مجوز کار با دریاف هزینه صادر می شود . این هزینه برای کسانی که ویزای تحصیلی روسیه را دارند ۳۵۰۰ روبل است. اتباع خارجی که بدون اخذ مجوز کار ، در روسیه مشغول به کار شوند ۷۰۰۰ روبل جریمه خواهند شد و حتی ممکن است از دانشگاه اخراج و مجبور به ترک روسیه شوند.

مجوزهای کار روسیه برای دانشجویان خارجی به مدت یک سال معتبر  و قابل تمدید است . در این مدت می توانید شغل خود را تغییر دهید اما قبل از آن باید به اداره مهاجرت اطلاع دهید . اگر از دانشکاه انصراف دهید و بنا به هر دلیل دیگر تحصیل نکنید ، اجازه کار لغو می شود و دیگر اجازه کار در روسیه را ندارید .

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهاجرت تحصیلی به روسیه مهاجرت تحصیلی به روسیه مهاجرت تحصیلی به روسیه مهاجرت تحصیلی به روسیه مهاجرت تحصیلی به روسیه

شبکه های اجتماعی

arrow up