مهاجران چگونه می توانند در کشور آلمان شغل مناسب پیدا کنند؟

قانون جدید چارچوبی را گسترش می دهد که تحت آن متخصصان واجد شرایط از کشورهای غیر اتحادیه اروپا می توانند برای کار در آلمان بیایند. تغییرات اصلی به شرح زیر است:

متخصصان واجد شرایط در آلمان

تعریف افراد واجد شرایط:  افراد زیر تحت قانون مهاجرت ماهر به عنوان متخصصان واجد شرایط شناخته می شوند:

افرادی که یا آموزش حرفه ای واجد شرایط را در آلمان گذرانده اند (که معمولا دوره آموزش حداقل دو سال برای آنها لازم است) یا افراد خارجی که از طریق مهاجرت تحصیلی آلمان اقدام به این کشور نموده اند و دارای مدرک حرفه ای در خارج از کشور بوده اند که معادل آموزش حرفه ای واجد شرایط آلمان شناخته شده است. اگر دوره های آموزشی تفاوت عمده ای با یکدیگر نداشته باشند یا این تفاوت ها جبران شده باشد، دوره های کوتاه تر آموزش حرفه ای خارجی ممکن است معادل آموزش حرفه ای واجد شرایط در آلمان تلقی شود.

دسترسی به بازار کار آلمان

ورود به بازار کار آسان تر است. متخصص واجد شرایط باید دارای قرارداد کار یا پیشنهاد شغلی خاص و دارای مدرک شناخته شده در آلمان باشد.  بررسی اولویت توسط آژانس اشتغال فدرال (BA)به این بدان معناست که هیچ نظری وجود ندارد که آیا متقاضی از آلمان یا اتحادیه اروپا برای این شغل خاص در دسترس است یا خیر. آژانس اشتغال فدرال هنوز شرایط اشتغال را بررسی می کند.

اشتغال

یک متخصص واجد شرایط ممکن است شغلی را که برای آن واجد شرایط است، انجام دهد. این بدان معناست که اشتغال در مشاغل مرتبط نیز امکان پذیر است. علاوه بر این، متخصصان واجد شرایط که از طریق مهاجرت تحصیلی آلمان به این کشور آمده اند با مدرک دانشگاهی نیز می توانند در مشاغلی کار کنند که نیازی به مدرک تحصیلی عالی ندارند. آنها همچنین می توانند در مشاغل دیگری که مربوط به مدرک تحصیلی آنها است و به طور معمول نیاز به صلاحیت حرفه ای و غیر دانشگاهی دارند کار کنند. این مشاغل کمکی و نیمه ماهر را شامل نمی شود: شغل همیشه باید به یک مدرک نیاز داشته باشد. این کارت آبی اتحادیه اروپا فقط برای مشاغلی که متناسب با آن باشد صادر می شود صلاحیت حرفه ای، که به طور معمول باید مدرک تحصیلی باشد.

مهاجرت به آلمان

متخصصان واجد شرایط با مدارک حرفه ای

استخدام متخصصان خارج از اتحادیه اروپا، دیگر محدود به مشاغلی نیست که از کمبود مهارت برخوردارند. اگر فردی دارای صلاحیت آموزش حرفه ای است که در آلمان به رسمیت شناخته شده است، دارای شرایط است اجازه اقامت اجازه دادن به آنها برای کار در یک شغل خاص همچنین به آنها این امکان را می دهد که در آلمان در تمام مشاغل تحت پوشش شرایط تحصیلی خود کار کنند.

مهاجرت به آلمان برای جستجوی شغل

متخصصانی که دارای مدرک تحصیلی حرفه ای هستند نیز می توانند برای جستجوی شغل به آلمان بیایند. به آنها تا ۶ ماه اجازه اقامت داده می شود. پیش شرط این است که مدرک تحصیلی خارجی توسط نهاد مربوطه در آلمان به رسمیت شناخته شود. و این شخص بتواند در طول مدت اقامت خود را تأمین کند. و مهارتهای لازم زبان آلمانی را برای شغل مورد نظر داشته باشد.

به طور کلی، مهارت های زبان آلمانی حداقل در سطح B1 چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبانها مورد نیاز است. در طول مدتی که در آلمان به دنبال کار هستید، حداکثر ۱۰ ساعت کار در هفته امکان پذیر است. این امر به کارفرما و متخصصان واجد شرایط خارجی اجازه می دهد، تا دریابند که آیا مناسب یکدیگر هستند یا خیر. همچنین متخصصان دارای مدارک تحصیلی شناخته شده، که مانند قبل اجازه دارند به مدت شش ماه به آلمان بیایند تا در جستجوی کار باشند، همچنین مجاز به کار آزمایشی هستند.

با توجه به مطالب ارائه شده، متخصصان واجد شرایط از نقاط مختلف جهان می توانند مهاجرت به آلمان داشته باشند. اقدام به جستجوی کار نمایند تا بدین طریق شغل مناسبی را برای خود پیدا کنند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهاجرت متخصصان به آلمان مهاجرت متخصصان به آلمان مهاجرت متخصصان به آلمان مهاجرت متخصصان به آلمان مهاجرت متخصصان به آلمان

شبکه های اجتماعی

arrow up