مهاجرت کاری به انگلیس یکی از محبوب ترین مقصد های مهاجرت در جهان برای افرادی است که مایل هستند به زندگی و کار بهتر دست یابند. با این حال ، سیستم مهاجرت انگلستان و روند مهاجرت به این کشور کمی محدود کننده است.

 از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ ، سیستم پنج مرحله ای ویزا در انگلیس مبتنی شروع به کار کرد که مبتنی بر کسب امتیازهای لازم است. متقاضیان بر اساس معیارهای مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرند تا صلاحیت آن ها برای ویزای کار انگلیس مورد تایید واقع شود.

مهاجرت کاری و روند آن ممکن است کمی پیچیده و گیج کننده باشد. در این مقاله به بررسی روند اخذ ویزای کاری و مهاجرت کاری به انگلیس می پردازیم و سعی می کنیم شما را را با مراحل و روند اخذ این نوع ویزا آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

اخذ اجازه کار برای مهاجرت کاری به انگلیس

اگر قبلاً در انگلستان شغلی پیدا کرده اید و برای کار پذیرفته شده اید ، یا ویزایی دارید که به شما اجازه کار در انگلیس را نمی دهد ، نیاز دارید که مجوز کار در این کشور را بگیرید.

شما این امکان را ندارید که مستقیماً برای درخواست اجازه کار در انگلیس اقدام کنید. ابتدا باید با یک کارفرما که نیاز به مهارت و تخصص شما در هر زمینه شغلی دارد به توافق برسید. سپس کارفرمای شما در انگلیس ، باید از طرف شما درخواست اجاره کار کند. مدت زمان اجازه کار به نوع کار ، شغل و نوع جواز کاری که به شما اعطا شده است ، بستگی دارد.

اجازه کار تنها به کارگران خارجی داده می شود که بسیار ماهر ، با کیفیت و متخصص باشند و این توانایی را دارند که به رشد و بهره وری انگلیس کمک کنند و برای این کشور مفید واقع شوند. این دسته ویزا شامل کارآفرینان ، سرمایه گذاران ، متخصصین و کارگران ماهر است.

در واقع می توان گفت بیشتر شامل مشاغل و افرادی  مانند پزشکان ، مهندسین ، دانشمندان ، کارشناسان امور مالی ، مخترعین ، کارآفرینان و متخصصان فناوری اطلاعات می شود.

انواع ویزا کاری انگلستان

ویزا درجه ۲ (عمومی) : اگر در انگلیس به شما پیشنهاد کار داده شود و شما خارج از کشور های عضو اروپا و سوئیس باشید می توانید برای اخذ این نوع ویزا اقدام کنید.

قبل از اقدام برای اخذ ویزا و مهاجرت کاری به انگلیس ، باید از یک اسپانسر مجاز (به عنوان مثال یک کارفرمای معتبر) گواهی حمایت مالی داشته باشید. همچنین کاری که قصد دارید در انگلیس انجام می دهید باید مربوط به مهارت شما باشد و سازمانی هم که به شما پیشنهاد کاری داده است باید در زمینه مرتبط فعالیت داشته باشد.

ویزا درجه ۱ (عمومی) : اگر اجازه اقامت موقت در انگلستان را داشته باشید ، می توانید وضعیت ویزای فعلی خود را به ویزای درجه ۱ (عمومی) تغییر دهید. اما اگر خارج از انگلستان باشید ، امکان اقدام برای اخذ این نوع ویزا را ندارید.

ویزا درجه ۱ (استعداد استثنایی) : همانطور که از نامش پیداست این نوع ویزا مخصوص افراد خاص و بسیار مستعد و ماهر در کارشان است. اگر شما در سطح بین المللی فردی شناخته شده و در زمینه هایی مانند علوم انسانی ، مهندسی ، پزشکی ، فن آوری دیجیتال ، هنر و … دارای مهارت ، تخصص و استعداد فراوان هستید ؛ می توانید برای اخذ این نوع ویزا اقدام کنید.

سیستم ارزیابی مهاجرت انگلیس بر اساس امتیازات چگونه است ؟

تعداد امتیازاتی که در سیستم امتیازات انگلیس کسب می کنید صلاحیت شما برای اخذ ویزای کار این کشور تعیین می کند و طبیعتا هرچقد امتیاز شما بالاتر باشد شانس شما برای اخذ ویزا نیز بالاتر خواهد رفت.

 در سیستم ارزیابی انگلیس ، امتیازات بر اساس موارد زیر به متقاضی تعلق می گیرد :

  1. صلاحیت ها ، مهارت ها و تخصص متقاضی.
  2. درآمد مورد انتظار متقاضی که در آینده با کار در این کشور به دست خواهد آورد.
  3. حمایت مالی که از طرف کارفرما تامین می شود. بیشتر ویزاهای کار انگلستان نیاز به حمایت مالی از کارفرمای مستقر در انگلستان دارد بنابراین شما باید قبل از اقدام برای ویزای کار ، شغل و کفالت مناسب را تضمین کرده باشید.
  4. مهارت های زبان انگلیسی متقاضی.
  5. بودجه اولیه تأمین شده توسط متقاضی برای مهاجرت به این کشور.
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهاجرت کاری به انگلیس مهاجرت کاری به انگلیس مهاجرت کاری به انگلیس مهاجرت کاری به انگلیس مهاجرت کاری به انگلیس

شبکه های اجتماعی

arrow up