شرایط کار در نیوزیلند

یکی از معمول ترین روش های مهاجرت به نیوزیلند از طریق اخذ ویزای کار در نیوزیلند می باشد. علاقه مندان به کسب اقامت می توانند با فراهم آوردن شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای کار اقدام نمایند. در حال حاضر تعداد زیادی از فرصت های شغلی در صنایع مانند مهندسی، فناوری اطلاعات و پزشکی وجود دارد.

رشد اشتغال اخیر در منابع انسانی، تولید، حمل و نقل و تدارکات، تجارت و خدمات، مهندسی و خدمات عمومی و توسعه دیده شده است. شرکت های کوچک و متوسط ​​(SME) تعداد زیادی از بنگاه های تجاری نیوزیلند را تشکیل می دهند.

نیوزیلند یک جزیره مستقل که در جنوب غربی اقیانوس آرام واقع شده است. این کشور به لحاظ جغرافیایی شامل دو منطقه و ناحیه اصلی شمالی (Ika) و جزیره جنوبی (Waipounamu) است. کشور نیوزیلند یکی از آرام ترین نقاط اقیانوس آرام در نزدیکی کشور بزرگ استرالیا می باشد.

این کشور همچنین دارای آب و هوای معتدل است. به صورت کلی جوامع پر جمعیت و میزان کم جرم و جنایت از نکات مثبت زندگی در نیوزیلند می باشد. اوکلند، واییکاتو و ولینگتون را در شمال و کانتربری و اوتاگو در جنوب پیدا خواهید کرد.

قوانین کار در نیوزیلند چگونه است؟

وزارت بهداشت نیوزیلند ( www.moh.govt.nz ) مسئول تأمین بودجه و ارائه خدمات بهداشتی درمانی است که به صندوق های بهداشت منطقه ای (DHBs) اعطا می شود که هدف آن تطبیق با اهداف بهداشتی دولت با صرف بودجه بیشتر آنها است. راه مقرون به صرفه DHBs از بودجه خود برای خرید خدمات بهداشتی از “تامین کنندگان” مختلف از جمله پزشکان خانوادگی، بیمارستان ها، خانه های پرستاری و سایر سازمان های بهداشت استفاده می کنند.

به صورت کلی ساعت کار در نیوزیلند به شکل استانداردی وجود ندارد. به طور سنتی، هفته کاری ۴۰ ساعته است که از ساعت ۸:۳۰ آغاز می شود و در ساعت ۵ بعد از ظهر، دوشنبه تا جمعه ها، با نیم ساعت وقت ناهار پایان می یابد. با این وجود، از زمان تصویب قانون قراردادهای استخدامی، کارفرمایان و کارکنان برای تعیین طول مدت کاری و زمان شروع و پایان کار به صورت جداگانه به توافق می رسند.

میانگین دستمزد ساعتی در بخش خصوصی ۲۶٫۲۹ دلار و ۳۵٫۲۸ دلار در بخش دولتی است. کمترین حقوق و دستمزد به کارکنان هتل و رستوران و همچنین کارمندان بار و پیشخدمت تعلق دارد. بالاترین دستمزد در بخش مالی و بیمه و همچنین پست های IT وجود دارد. به عنوان مثال، سالانه حقوق سالانه یک مدیر فروش محاسبات ۵۰،۰۰۰ تا ۱۵۰،۰۰۰ دلار است.

سیستم تایید مدارک

مشاغل خاص باید در سازمان حرفه ای نیوزیلند ثبت نام کنند. روند ثبت نام شامل ارزیابی مدارک حرفه ای یا تجاری می شود و به این ترتیب اجازه کار در نیوزیلند برای فرد صادر می شود.

  •  معماران: هیات علمی و ارشد معماری، www.aerb.org.nz
  •  دادگستری و وکلا: انجمن حقوقی نیوزلند، PO Box 5041، ولینگتون www.nz-lawsoc.org.nz
  •  دندانپزشکان: شورای دندانپزشکی نیوزیلند، PO Box 10-448، ولینگتون www.dentalcouncil.org.nz
  •  الکتریک و مکانیک خط: هیئت ثبت نام کارگران برق، PO Box 10-156، ولینگتون www.med.govt.nz/ewrb.
  •  مهندسین: موسسه مهندسان حرفه ای نیوزیلند www.ipenz.org.nz
  •  نمایندگان املاک: نماینده مجلس نمایندگان املاک
  •  پزشکان: شورای پزشکی نیوزیلند www.mcnz.org.nz
  •  ماماها و پرستاران: شورای پرستاری نیوزیلند www.nursingcouncil.org.nz
  •  داروسازان: انجمن دارویی نیوزیلند www.psnz.org.nz
  •  فیزیوتراپیست ها: هیئت فیزیوتراپی نیوزیلند www.physioboard.org.nz
  •  نقشه برداران: هیئت صدور مجوز سنجی کاداستر نیوزیلند www.cslb.org.nz
  •  معلمان (در مدارس ابتدایی و متوسطه و مهد کودک ها رایگان): هیئت ثبت نام معلمان www.trb.govt.nz
  •  دامپزشکان: شورای دامپزشکی نیوزیلند www.vetcouncil.org.nz

چه روش هایی برای کار در نیوزیلند وجود دارد؟

دولت نیوزیلند دو نوع ویزا برای افراد یا متقاضیان این کشور در نظر گرفته است. افراد تحصیل کرده که دارای پیشنهاد رسمی کار باشند می توانند بعنوان نیروی کار متخصص مشغول به کار شوند. افرادی که پیشنهاد شغلی از کشور نیوزیلند را نداشته باشند باید در سیستم امتیازبندی این کشور قرار بگیرند. برای کار در نیوزیلند از طریق سیستم امتیاز بندی، متقاضیان در صورت کسب ۱۶۰ امتیاز می توانند ویزای جستجوی کار را دریافت کنند.

نیوزیلند,نیوزیلند,نیوزیلند

اگر بین ۱۰۰ تا ۱۶۰ امتیاز را داشته باشند در سیستم انتظار قرار می گیرند که در هر دو هفته پرونده ها مورد بررسی قرار می گیرد و افراد که صلاحیت داشته باشند پیشنهاد شغلی را دریافت می کنند. در صورتی که نیروی کار را جذب نکنند به پرونده هایی که بین ۱۰۰ تا ۱۶۰ امتیاز را دارند، رسیدگی کرده و افراد مورد نظر را جذب می کنند. در صورتی که کمتر از از ۱۰۰ امتیاز را داشته باشید، صلاحیت ورود به کشور نیوزیلند را ندارید.

آژانس های استخدام

سازمان های زیادی در نیوزیلند وجود دارند که می توانند به شما در پیدا کردن شغل کمک کنند. آنها می توانند به طور گسترده به مشاوران استخدام و آژانس های استخدام تقسیم شوند. مشاوران استخدام تمایل به تخصص در حرفه های ماهر، حرفه ای و اجرایی دارند، در حالی که سازمان های استخدامی هر نوع مشاغل را شامل می شوند، از جمله کار های غیر متخصص و موقت.

شما می توانید مشاوران استخدام محلی و آژانس های استخدام را با نگاه کردن به صفحات زرد موجود در کتابخانه های اصلی و اتاق های خواندن برخی کنسول های نیوزیلند و کمیسیون های عالی خارج از کشور یا در وب سایت های زرد صفحات ( www.yellowpages.co.nz ) پیدا کنید. آژانس های استخدام نیز در وب سایت خدمات مهاجرت نیوزلند ( www.immigration.govt.nz ) ذکر شده است. برخی از مشاوران مهاجرت می توانند مقدمه ای برای سازمان های استخدام ارائه دهند. بزرگترین سازمان های استخدام عبارتند از:

  1. NxtStep
  2. New Kiwis Global
  3. Seek
  4. Trade me
  5. Work Here

برای دریافت ویزای کار نیوزیلند چه مدارکی لازم است؟

برای دریافت ویزای کار نیوزیلند، امتیازات حائز اهمیت می باشد. از همین رو مدارک مورد نیاز شامل مدرک تحصیلی، سن، مدرک زبان و سابقه کار می شود.

  • مدرک تحصیلی

  1. مدرک کاردانی: ۴۰ امتیاز
  2. مدرک کارشناسی: ۵۰ امتیاز
  3. مدرک کارشناسی ارشد و دکترا: ۵۵ امتیاز
  • سن

بیشترین امتیاز را افراد بین ۲۰ تا ۲۹ سال کسب می کنند که ۳۰ امتیاز می باشد. نکته قابل ذکر این می باشد که افراد بالای ۵۵ سال نمی توانند برای نیروی کار کشور نیوزلند اقدام نمایند.

  1. از سن ۲۰ تا ۲۹ سالگی: ۳۰ امتیاز
  2. از سن ۳۰ تا ۳۹ سالگی: ۲۵ امتیاز
  3. از سن ۴۰ تا ۴۴ سالگی: ۲۰ امتیاز
  4. از سن ۴۵ تا ۴۹ سالگی: ۱۰ امتیاز
  5. از سن ۵۰ تا ۵۵ سالگی: ۵ امتیاز
  • سابقه کار

  1. ۲ سال سابقه کار: ۱۰ امتیاز
  2. ۴ سال سابقه کار: ۱۵ امتیاز
  3. ۶ سال سابقه کار: ۲۰ امتیاز
  4. ۸ سال سابقه کار: ۲۵ امتیاز
  5. ۱۰ سال سابقه کار یا بیشتر: ۳۰ امتیاز

نکات بسیار مهم برای سابقه کار بدین صورت می باشد که سابقه کار اعلام شده حتما تمام وقت و قابل ترجمه و تایید رسمی باشد. با توجه به این نکته اعلام شده لزوما سابقه کار باید با بیمه باشد. از دیگر نکات سابقه کار، مرتبط بودن کار با رشته تحصیلی متقاضی می باشد. در صورتی که فرد متقاضی یک خویشاوند نزدیک در کشور نیوزیلند داشته باشد ۱۰ امتیاز کسب می کند.

  • رشته تحصیلی

دولت نیوزلند چندین رشته مورد نیاز خود را اعلام کرده که افراد در صورت داشتن مدرک دانشگاهی می توانند ۱۰ امتیاز بیشتر را کسب نمایند و در حال حاضر رشته IT دارای ۲۰ امتیاز می باشد. مهندسی IT، علوم کامپیوتر و مهندسی نرم افزار، مدد کار اجتماعی، سونوگرافی، کاردانی بیهوشی، حسابرسی، مهندسی صنایع غذایی، مهندسی محیط زیست، مهندسی جنگل داری، مهندسی عمران و گرایشات آن، اکثر رشته های گروه پزشکی و پرستاری

  • امتیازات اضافی یا Bonuspoints

  1. کسانی که مدرک تحصیلی همسرشان مورد تایید نیوزلند باشد و نمره ۶٫۵ آزمون آیلتس را اخذ کنند: ۲۰ امتیاز
  2. در صورت داشتن پیشنهاد کار از نیوزلند: ۵۰ امتیاز
  3. در صورت ۱ سال سابقه کار در نیوزلند: ۶۰ امتیاز
  4. در صورت یکسال تحصیل در نیوزیلند: ۱۰ امتیاز

شرایط دریافت اقامت نیوزیلند چگونه است؟

درخواست اقامت به معنای پیگیری حق زندگی و کار در نیوزیلند برای همیشه است. تمام متقاضیان اقامت باید اطلاعات و اسناد لازم را برای رسیدگی به مقررات فعلی ارائه دهند. به صورت کلی متقاضیان برای کسب اقامت نیوزیلند، مدارک زیر را ارائه می دهند.

  1. دانش زبان انگلیسی
  2. پرداخت مالیات
  3. حداقل میزان درآمد با توجه به رشته تحصیلی
  4. عدم سوابق کیفری

ویزای کار نیوزیلند چه مزایا و معایبی دارد؟

به صورت کلی کار در نیوزیلند دارای مزایا و معایبی می باشد که می توان به صورت کلی به آنها اشاره کرد.

نیوزیلند,نیوزیلند,نیوزیلند
  • مزایا

از مهم ترین مزایای کار در کشور نیوزیلند می توان به کم هزینه بودن این روش اشاره کرد. افراد در صورت پیدا کردن کار می توانند بدون پرداخت هزینه ای از این روش برای ویزای کار نیوزیلند اقدام نمایند.

  • معایب

همراهان امکان همراهی فرد متقاضی ویزای کار نیوزیلند را در ابتدای کار ندارند. با توجه به سیستم امتیاز بندی کشور نیوزیلند، شانس متقاضیان برای ورود و کار در نیوزیلند بسیار پایین می باشد. از همین رو افراد با تحصیل در نیوزیلند می توانند شانس خود را برای پیدا کردن کار افزایش دهند.

بهترین مشاغل برای کار در نیوزیلند کدامند؟

برترین مشاغل با توجه به درآمد سالانه در کشور نیوزیلند:

  1. وکیل: میانگین حقوق و دستمزد: ۱۱۱،۴۴۰ دلار
  2. مشاور مدیریت: میانگین حقوق و دستمزد: ۱۱۱،۴۹۰ دلار
  3. مهندس نرم افزار: میانگین حقوق و دستمزد: ۱۱۲،۶۰۰ دلار
  4. مدیر ساخت و ساز: میانگین حقوق و دستمزد: ۱۱۴،۹۳۰ دلار
  5. سرمایه گذار بانکدار: میانگین حقوق و دستمزد: ۱۱۷،۲۰۰ دلار
  6. مهندس نفت و گاز: میانگین حقوق و دستمزد: ۱۱۷،۹۶۰ دلار
  7. حسابدار: میانگین دستمزد: ۱۲۰،۵۶۰ دلار
  8. نماینده املاک: میانگین حقوق و دستمزد: ۱۲۲،۵۰۰ دلار
  9. Actuary: میانگین حقوق و دستمزد: ۱۲۳،۷۶۰ دلار
  10. معماری سیستم: میانگین حقوق و دستمزد: ۱۲۷،۶۹۰ دلار

مشاورین موسسه آریاناپارس آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه مهاجرت کاری به کشور نیوزیلند و بسیاری از کشور های اروپایی دیگر می باشند. با دریافت راهنمایی های درست می توانید تصمیمات بهتری در زمینه مهاجرت که قطعا یکی از تصمیمات مهم زندگی شما است را بگیرید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۹۸ پاسخ به “کار در نیوزیلند”

    1. وحید انارکی گفت:

      سلام وخسته نباشید
      من وهمسرم هر دو لیسانس رادیولوژی(medical radiation technologist) داریم ونمره ایلتس ۶.۵ ایا شانسی برای ویزای تخصص در نیوزلند داریم و اینکه ایا امکان ادامه تحصیل در نیوزلند برای ما فراهم هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        ادامه تحصیل در کشور نیوزلند برای رشته های پیرا پزشکی نیازمند ریجستر شدن مدرک شما و شاید آزمون آن هم میباشد . چنانچه این امر اتفاق افتد برای ادامه تحصیل و حتی کار به نیوزلند مهاجرت نمایید

    2. عرفان گفت:

      سلام میخواستم بدونم درامدپرستاری درنیوزلندچنددلارآمریکاس واینکه درصورت نداشتن کارفرما باداشتن امتیازخوب چطوکارمیشه پیداکرد؟ویابرای ورود واقامت چه مقداربایدهزینه کنیم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        جهت کار در کشور نیوزلند در آمد ها بسته به محل کار متفاوت است ولی پرستاران بیشترین درامدها را در میان بقیه دارند . کارفرما برای کار حتما نیاز هست حال په به صورت مستقیم و یا به صورت استانی . میزان هزینه م برای یکسال اول زندگی خود را داشته باشید . قبل از همه اینها نیز مدارک شما باید ریجستر شده و با احتمال بالایی آزمون آن را هم باید بدهید

    3. احمد گفت:

      سلام با مدرک دکتری ریاضی و۴۸سال سن وسابقه کاری بالا می توانم برای مهاجرت کاری اقذام کنم ..لطفا راهنمایی کنید..ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای مهاجرت کاری به نیوزلند باید یا درخواست کار داشته باشید و یا از طریق سیستم امتیاز بندی اقدام نمایید . لطفا برای اطلاع بیشتر لینک را مطالعه نماییدhttps://arianaabroad.com/blog/%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D9%86%DB%8C%D9%88%D8%B2%DB%8C%D9%84%D9%86%D8%AF/

    4. آرمان گفت:

      با سلام و خسته نباشی
      آیا کارشناسی مدیریت صنعتی دارای امتیاز اضافی میباشد ؟
      کارشناسی ارشد مدیریت mba چطور؟
      با تشکر فراوان

      • آریانا پارس گفت:

        هیچ امتیاز اضافی ندارد و باید فقط رشته شما در لیست مشاغل مورد نیاز کشور نیوزلند باشد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    کار در نیوزیلند کار در نیوزیلند کار در نیوزیلند کار در نیوزیلند کار در نیوزیلند

    شبکه های اجتماعی

    arrow up