بهترین شهرهای نروژ برای مهاجرت کدامند؟

کشور نروژ از جمله برترین کشورهای دنیا می باشد که در منطقه اسکاندیناوی واقع شده است. افرادی که قصد مهاجرت به نروژ را دارا می باشند، می توانند با شناخت کامل از شهرهای نروژ و بررسی تمام روش های ممکن، شانس خود را افزایش دهند. از مشخصه های برتر کشور نروژ می توان به کار آمد ترین و با ثبات کشور جهان با بالاترین نرخ عدالت اجتماعی اشاره کرد.

متقاضیان زیادی سالیانه برای کشور نروژ اقدام می کنند که با اطلاع از شرایط زندگی در نروژ می توانند شرایط مناسب تری را برای خود مهیا کنند. از همین رو مشاورین موسسه مهاجرتی آریاناپارس تصمیم به گردآوری مطلب اخیرالذکر کرده است تا کمک مناسبی را به علاقه مندان زندگی در نروژ کرده باشد.

نروژ,نروژ,نروژ

شهر اسلو

شهر اسلو بزرگترین و از مهم ترین شهرهای نروژ و پایتخت این کشور می باشد. اسلو به عنوان بهترین شهر نروژ برای زندگی شناخته می شود. اسلو مرکز علمی، اقتصادی و فرهنگی نروژ و کانون های مهم بازرگانی دریایی و صنایع دریایی اروپا بشمار می رود. کشور ایران جزو ۱۰ کشور اول در زمینه فرستادن مهاجر به شهر اسلو می باشد.

اسلو دارای آب و هوای قاره ای است، با تابستان های گرم و زمستان های سرد. با توجه به تاثیرات اقلیمی، زمستان سردتر از مناطق قاره ای دیگر در همان عرض جغرافیایی است. اسلو در طول سال به میزان قابل توجهی بارندگی دارد.

  • اقتصاد

اسلو مرکز مهمی از دانش دریایی در اروپا است و نزدیک به ۸۰ شرکت و ۸،۵۰۰ کارمند در بخش دریایی دارد. برخی از آنها بزرگترین شرکت های کشتیرانی جهان، کشتی گیران و کارگزاران بیمه هستند.

  • ورزش

اسلو به خانه های Holmenkollen National Arena و Holmenkollbakken، محل برگزاری مسابقات اسکی روی میز و مسابقات اسکی در شمال اروپا است . این مسابقات جام جهانی سالانه شامل جشنواره اسکی Holmenkollen برگزار می شود . اسلو میزبان مسابقات جهانی بیاتلون در سال ۱۹۸۶ ، ۱۹۹۰ ، ۲۰۰۰ ، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۶ بود. مسابقات قهرمانی اسکی جهانی اسکی در سال ۱۹۳۰ ، ۱۹۶۶ ، ۱۹۸۲ و ۲۰۱۱ و همچنین بازی های المپیک زمستانی ۱۹۵۲ برگزار شده است.

  • گردشگری

اسلو تعداد زیادی پارک و مناطق سبز درون هسته شهر و نیز خارج از آن دارد.

  • Frogner Park یک پارک بزرگ است که چند دقیقه پیاده روی از مرکز شهر دارد. این بزرگترین و مشهورترین پارک در نروژ است که مجموعه زیادی از مجسمه های Gustav Vigeland است.
  • Bygdøy یک منطقه سبز بزرگ است که معمولا شبه جزیره موزه اسلو نامیده می شود.
  • پارک مجسمه سازی Ekebergparken پارک مجسمه سازی و پارک ملی میراث با نمای پانوراما از شهر در Ekeberg در جنوب شرقی شهر است.
  • سنت Hanshaugen پارک یک پارک عمومی قدیمی در تپه بالا در مرکز اسلو است.
  • پارک Touyen
  • حمل و نقل

اسلو بزرگترین سیستم حمل و نقل عمومی نروژ است که توسط روتور اداره می شود . این شامل شش خط اسلو مترو ، مترو گسترده ترین در جهان ساکن، شش خط اسمو تراموا و خط هشت خط Osle Commuter راه آهن.  تراموا در مناطق نزدیک به مرکز شهر عمل می کند، در حالی که مترو، که زیر زمین از طریق مرکز شهر اجرا می شود، به حومه ها دورتر می رود.

  • دانشگاه

دانشگاه اسلو بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه برای تحصیل در نروژ است. این دانشگاه در سال ۱۸۱۱ تاسیس شده است. در دانشگاه اسلو بالغ بر ۳۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند. دروس در دانشگاه اسلو به زبان های نروژی و انگلیسی ارائه می شود. لازم به ذکر است که در مقطع کارشناسی تمام رشته ها به زبان نروژی ارائه می شود. دانشگاه اسلو دارای دانشکده های حقوق، پزشکی، دندانپزشکی، فلسفه، هنر، علوم طبیعی، علوم اجتماعی، علوم انسانی و الهیات می باشد.

نروژ,نروژ,نروژ

شهر برگن

دومین شهر بزرگ نروژ می باشد. که از مهم ترین شهرهای نروژ است. برگن یک مرکز فرهنگی مهم در منطقه می باشد که بعنوان یکی از پایتخت های فرهنگی اروپا به حساب می آید. برگن دومین شهر بزرگ در نروژ است.مرکز شهر و محله های شمالی در Byfjorden هستند، ‘شهرستان فورورد’، و شهر توسط کوه احاطه شده است؛ برگن به عنوان شهر هفت کوه شناخته می شود. بسیاری از حومه های اضافی شهری در جزایر هستند. برگن دارای آب و هوای معتدل اقلیمی، با بارش بارانی فراوان در تمام فصل ها است.

این شهر یک مرکز بین المللی برای آبزی پروری، حمل و نقل، صنعت نفت و نفت زیرزمینی و مرکز ملی آموزش عالی، رسانه، گردشگری و امور مالی است. بندر Bergen در مقایسه با حمل و نقل مسافر و مسافران بیش از ۳۰۰ کشتی نروژ است که سالانه بیش از ۳۰۰ کشتی کروز را به خود اختصاص می دهد و تقریبا نیم میلیون مسافر به برگن می رساند

  • اقتصاد

یکی از بزرگترین مراکز خرید نروژ، Lagunen Storsenter، با گردش مالی ۲٫۵۴۰ میلیارد کرون نروژ و ۵٫۲ میلیون بازدید کننده در برگن واقع شده است. برگن پایگاه اصلی نیروی دریایی سلطنتی نروژ است. گردشگری یک منبع درآمد مهم برای شهر است.

  • حمل و نقل

برگن یکی از کوچکترین شهرهای اروپا است که همزمان یک سیستم حمل و نقل عمومی حمل و نقل تراموا و ترلیبوز را دارد. حمل و نقل عمومی در Hordaland توسط Skyss اداره می شود، که یک شبکه گسترده اتوبوس در شهر برگن و چندین مجتمع همسایه را اداره می کند.

  • دانشگاه

دانشگاه برگن در شهر زیبا و تاریخی شهر برگن واقع شده است. تاسیس دانشگاه به سال ۱۹۴۶ بر می گردد. دانشگاه برگن بیشتر رشته ها را در بر می گیرد و دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی، روانشناسی و علوم اجتماعی، حقوق، علوم انسانی و ریاضیات در این دانشگاه واقع شده اند. در حال حاضر حدود ۱۵ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

نروژ,نروژ,نروژ

تروندهایم

تروندهایم نام شهری در کشور نروژ است و از مهم ترین شهرهای نروژ که دانشگاه NTNU در این شهر واقع شده است. شهر تروندهایم سومین شهر علمی کشور نروژ است که نیمی از سال زمستان و نیمه دیگر سال تابستان می باشد. شهر تروندهایم دارای آب و هوای اقیانوسی است . بخشی از شهرداری دورتر از فورج، زمستان های سردتر است. قسمت نزدیک به فورج، مانند مرکز شهر، زمستان خفیف تر است.

  • موسیقی

تروندهایم دارای یک صحنه موسیقی وسیع است و برای جوامع قوی خود که به موسیقی راک، جاز و کلاسیک متعهد هستند شناخته شده است. علاقمندی شهر به موسیقی جاز و موسیقی کلاسیک، توسط کنسرت موسیقی در NTNU برگزار می شود که یکی از نوآور ترین در جهان است.

  • حمل و نقل

شبکه اتوبوس، که توسط AtB اداره می شود، در سراسر شهر و حومه آن اجرا می شود. علاوه بر این سرویس Nattbuss (اتوبوس شبانه) حمل و نقل ارزان و موثر برای افرادی که از زندگی شبانه در مرکز شهر در طول تعطیلات آخر هفته استفاده می کنند.

  • دانشگاه

دانشگاه NTNU در شهر تروندهایم واقع شده است که دومین دانشگاه کشور نروژ به حساب می آید. به متقاضیانی که دارای مدرک فنی و مهندسی هستند توصیه می شود برای ادامه تحصیل در دانشگاه NTNU ثبت نام کرده و مشغول تحصیل شوند. دانشگاه فنی NTNU از معتبر ترین دانشگاه های اروپا می باشد که شامل ۷ دانشکده و ۲۰ هزار دانشجو می باشد.

همه متقاضیان بحث مهاجرت می بایست اطلاعات صحیح و جامعی از محل زندگی خود در کشور مورد نظر خویش را کسب نمایند فلذا موسسه مهاجرتی آریانا پارس در صفحه وب سایت خود اطلاعات مربوط به تمامی شهرهای بزرگ دنیا را جهت آگاهی بیشتر هموطنان عزیزمان که قصد اخذ ویزاهای تحصیلی یا توریستی و یا اقامت کاری و سرمایه گذاری را دارا می باشند، در اختیار ایشان قرار داده است.

دیدگاه ها

۴ پاسخ به “مهم ترین شهرهای نروژ”

  1. حسن حاتمی گفت:

    با سلام من مهندس معمار هستم ایا می تونم ویذای کار در نوروزرابگیرم

  2. محمد محمدی گفت:

    با سلام من دارای مدرک مهندسی شیمی _مهندسی محیط زیست با معدل ۱۷,۳۰از دانشپاه آزاد هستم آیا شانسی برای پذیرش در مقطع phd میبینید؟

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      تحصیل در مقطع دکتری در کشور نروژ به صورت بورسیه انجام میشود برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه ی مخصوص بورسیه مراجعه بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up