حقوق معلم ها در کشورهای مختلف

معلمی در به عنوان یکی از پراسترس ترین مشاغل دنیا محسوب می شود اما میزان درآمد معلم ها در بسیاری از کشورها بالا نمی باشد. به نظر بسیاری از افراد کار معلمی خیلی سخت نیست اما با توجه به شرایط و استعدادهای افراد اغلب معلمان در موقعیت های متفاوتی قرار می گیرند و شیوۀ آنها برای جذب و یادگیری دانش آموزان نیاز به صبر و حوصله و تمرین بسیار زیادی دارد.

با توجه به این زحمت و تلاش معلمان قاعدتا باید حقوق بیشتری نسبت به بسیاری از مشاغل و یا حتی افراد مشهور دریافت کنند. در حالیکه بسیاری از کشورها نسبت به شغل معلمی بسیار بی توجه هستند و ارزش و اهمیت زیادی به آن نمی دهند.

البته کشورهایی نیز وجود دارند که برای تعلیم دهندگان خود ارزش و احترام ویژه ای قائل هستند و حقوق بالایی را برای معلمان خود در نظر می گیرند. شاید برای شما نیز سؤال باشد که میزان درآمد معلم ها در کشورهای مختلف چگونه است و معلم ها در کدام کشور درآمد بالاتری دارند؟

اگر معلم هستید و می خواهید مهاجرت کنید می توانید از طریق این مقاله و سایت موسسه ی آریاناپارس که تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایران می باشد، اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورده و با ۵ مورد از بهترین کشورها آشنا شوید.

میزان درآمد معلم ها در لوکزامبورگ

به دلیل شرایط مناسب اقلیمی و اقتصادی این کشور از لحاظ آموزش و پرورش بسیار پیشرو و پیشگام است. کیفیت آموزش در این کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارد. تمامی کودکان از سن ۴ تا ۱۶ سالگی می بایست به مدرسه بروند و تحصیل کنند.

بیشتر مدارسی که افراد در آنها تحصیل می کنند دولتی است و هزینه ای از ساکنین دریافت نمی کنند. دانش آموزان علاوه بر دروس پایه ای که ملزم به یادگیری آن هستند می بایست سه زبان لوکزامبورگی، فرانسوی و آلمانی را نیز بیاموزند.

قطعاُ در چنین سیستم آموزشی ارزش و بهای خاصی برای معلمان خود قائل هستند و دستمزد مناسب و شایسته ای برای آن ها در نظر می گیرند. میانگین حقوقی که برای معلمان در آن کشور در نظر گرفته شده است حدود ۶۴۰۰۰ تا ۹۸۰۰۰ دلار در سال است که با توجه به میزان سابقۀ افراد برای آن ها در نظر گرفته می شود.

آلمان,سوئیس,کانادا

حقوق معلم در سوئیس

شرایط و ساختار آموزشی در سوئیس بسیار متفاوت است و هر یک از ۲۶ ایالت مستقیم مسئول سیستم آموزش اجباری خود هستند. بنابراین هر یک از ایالت ها به طور مستقل خود تصمیم می گیرند که چه چیزی آموزش داده شود و انتقال از ایالتی به ایالت دیگر بسیار دشوار است:

در کشور سوئیس آموزش برای همۀ کودکان و نوجوانان اجباری است. مقررات و قوانین مربوط به آموزش توسط کانتون ها اداره می شوند. اغلب کودکان از سن ۶ سالگی به مدرسه می روند و طول دوره تحصیل آن ها ۱۲ سال است.

آموزش و پرورش در کشور سوئیس کیفیت و سطح بسیار بالایی دارد. در این کشور آموزش به زبان های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی یا رومانی صورت می گیرد. کشور سوئیس در دانش ریاضیات در سطح عالی قرار دارد.

میزان درآمد معلم ها پس از مهاجرت به سوئیس به طور میانگین مبلغی حدود ۴۷۵۰۰ دلار تا ۶۹۰۰۰ دلار می باشد. که این مبلغ بستگی به تجربه و سابقۀ کار و فعالیت آن ها دارد و هر چه سوابق آن ها بیشتر شود حقوق بیشتری دریافت خواهند کرد.

حقوق معلم در آلمان

در آلمان نیز هر ایالتی مسئول نظارت بر سیستم و کیفیت آموزشی خود است. آلمان کشوری است که از لحاظ هزینه تحصیل بسیار مقرون به صرفه است. در این کشور یا اصلاُ هزینه ای دریافت نمی شود و یا هزینه های تحصیل بسیار کم و ناچیز است.

کودکان از سن ۶ سالگی به مدرسه می روند. طول دورۀی تحصیل ۱۲ سال است. نظام آموزشی آلمان رقابتی است و دانش آموزان پس از قبولی در آزمون های ورودی می توانند مشغول به تحصیل شوند.

معلم ها بعد از مهاجرت به آلمان حقوقی میانگین ۴۷۵۰۰ الی ۶۵۰۰۰ دلار دریافت می کنند که با توجه به میزان سوابق و تجربیات آن ها این میزان درآمد افزایش می یابد.

هلند,آلمان,سوئیس

حقوق معلم در هلند

هلند سیستم آموزشی ویژه ای دارد. هر فرد با توجه به نیازها و علایق خود و پس از انتخاب شغل وارد مدارس مختلف می شوند بنابراین می توان گفت نظام آموزشی هلند دانش آموز محور است و دانش آموزان خود تصمیم می گیرند چه چیزی بی آموزند مدارس برای مقدار زمانی و موضوعات مختلف برنامه ریزی و تصمیم گیری می نمایند.

شروع مدارس ابتدایی از ۴ سالگی است بنابراین کودکان می بایست در شروع ۵ سالگی در مدرسه حضور داشته باشند. نظام آموزشی این کشور بسیار باکیفیت است حتی در سال ۲۰۰۸ این کشور در رتبۀ نهم قرار گرفت. برای مهاجرت به هلند باید بدانید میزان درآمد معلم ها خوب است، آنها به طور میانگین ۳۶۰۰۰ دلار تا ۶۰۰۰۰ دلار بر حسب توانایی و تجربه خود کسب می کنند.

حقوق معلم در کانادا

کشور کانادا که از لحاظ نظام آموزشی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. اغلب مردم این کشور دارای سطح سواد بالایی هستند.

دولت کانادا حدود ۴/۵ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش و پرورش می کند و سرمایه گذاری های بسیاری در این زمینه انجام داده است. مدارک تحصیلی کانادا جزء معتبرترین مدارک نظام آموزشی جهان به شمار می آید و این کشور دارای استانداردهای بالای علمی است.

میزان درآمد معلم ها پس از مهاجرت به کانادا بسیار خوب است و متوسط حقوق یک معلم با سابقه کار بالا ۵۶۵۰۰ دلار تخمین زده می شود.
جهت مشاهده مطالب مرتبط و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت آریانا پارس مراجعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سؤال با شماره های مؤسسه تماس حاصل فرمائید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up