شرایط ویزای تحصیلی دانمارک

دانمارک کشور بسیار پیشرفته ای می باشد که امروزه بیشتر افراد برای ادامه تحصیل با ویزای تحصیلی دانمارک به این کشور مهاجرت می‌کنند و دلیل آن داشتن دانشگاه های بسیار معتبر و سرشناس میباشد که در سراسر جهان نام و آوازه خاصی را به خود اختصاص داده اند و هر کدام از این دانشگاه‌ها از سیستم آموزش بسیار خوبی برخوردار می باشند.

در ادامه با آریانا پارس همراه باشید تا شما را قدم به  قدم با مراحل و شرایط دریافت ویزای تحصیلی، شرایط کار در دانمارک و بهترین دانشگاه ها و بورسیه های این کشور آشنا کنیم.

 

افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانمارک را دارند قطعا قبل از هرکاری باید برای تهیه ویزای تحصیلی دانمارک اقدام کنند که تهیه این ویزا نیز مراحل خاصی دارد که هر کدام از این مراحل باید به درستی و با دقت انجام شود تا هیچگونه مشکلی در دستور ویزا برای افراد به وجود نیاید، زیرا دادن اطلاعات غلط و خیلی از موارد دیگر باعث میشود که ویزای شما در وقت مناسب صادر نشود و مشکلاتی در زمینه سفر شما به وجود بیاید.

شما برای دریافت ویزای تحصیلی ابتدا باید به سفارتخانه مرتبط مراجعه نمایید و با دریافت فرم اولیه تمام مشخصات فردی و شخصی خود را به درستی در داخل فرم وارد کنید که انجام دادن این مرحله بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود، زیرا اگر این مرحله به درستی انجام نشود شما برای درخواست مجدد ویزا باید اقدام کنید که زمان طولانی را باید دوباره سپری کنید که از نظر زمان قطعا به صرفه نخواهد بود.

مراحل قدم به قدم برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک

مراحل اخذ ویزای تحصیلی دانمارک مانند دیگر ویزاهای این کشور می باشد که باید طی شود. اگر شما بخواهید به صورت اصولی و گام به گام مراحل دریافت ویزای تحصیلی دانمارک را سپری کنید، ابتدا بایدیک دانشگاه معتبر در کشور دانمارک اقدام به جذب دانشجوی غیرتابعین کشور می کند را بیابید و با مراجعه به سایت دانشگاه سابقه تحصیلی خود را با شرایط آنها تطبیق دهید.

دریافت دعوتنامه تحصیل در دانمارک مرحله بعدی می باشد. بعد از آن باید فرم تقاضای ویزای دانمارک با هدف تحصیل در این کشور به صورت کامل و دقیقپر شود، سپس باید به یک آژانس معتبر مراجعه کنیدو مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در کشور را با راهنمایی مسئولین آژانس تهیه و ترجمه کنید.

مدارک مورد نظر توسط خود آژانس برای سفارت کشور دانمارک ارسال خواهد شد و در صورت پذیرش یک وقت مصاحبه برای شما تنظیم می شود و در نهایت با پرداخت هزینه مورد نظر مدت زمانی را باید صبر کنید تا ویزای شما آماده شود و شما بعد از دریافت ویزا به راحتی می توانید به کشور دانمارک رفته و به تحصیل خود بپردازید.

شرایط ویزای تحصیلی دانمارک

مدارک اصلی و مهم برای ویزای تحصیلی دانمارک

کلیه مدارک اخذ ویزای تحصیلی دانمارک برای پذیرش تحصیلی در این کشور بسیار مهم بوده که ما در اینجا به صورت مختصر به آن اشاره می نماییم تا شما در این زمینه اطلاعات کافی و جامعی را داشته باشید ودچار مشکل نشوید. ترجمه مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانمارک یکی از مدارک مورد نیاز است و ترجمه مدارک هویتی مانند شناسنامه، اصل مدارک تحصیلی که باید دارای ترجمه انگلیسی باشد و همچنین ریزنمرات تمام مقاطع تحصیلی نیز بسیار مهم می‌باشد.

علاوه بر این ها داشتن کپی از پاسپورت و همچنین نمره زبان که باید نمره خوبی در این زمینه دریافت نموده باشید و مدارک مربوط به تحقیقات و رزومه کاری را نیز ارائه دهید. افرادی که قصد تحصیل در کشور دانمارک را دارند علاوه بر دریافت ویزای تحصیلی باید نامه پذیرش تحصیل را نیز به همراه داشته باشند که از مدارک اولیه و بسیار مهم برای پذیرش در دانشگاه های این کشور می باشد، در نتیجه قبل از انجام دادن کارهایی برای دریافت مراحل اخذ ویزا تحصیلی دانمارک باید مجوز تحصیل را به همراه داشته باشید.

از جمله مراحل لازم انتخاب دانشگاه و کالج مورد نظر در کشور دانمارک بوده و همچنین چک کردن وب سایت دانشگاه و اطلاع از شرایط و قوانین پذیرش تحصیلی از مراحل مهم می باشد. بعد از این مرحله شما باید فرم مورد نظر را به صورت آنلاین پر کنید و همچنین مدرک تحصیلی را به صورت ترجمه رسمی آماده کنید و آن را برای دپارتمان دانشگاه ارسال نمایید. ارزیابی مدارک شما توسط دانشگاه و پاسخگویی آن چند هفته کاری به طول میانجامد و بعد از آن شما می توانید نامه پذیرش تحصیلی را از طریق اینترنت دریافت کنید.

بعد از تمام این مراحل شما باید برای درخواست مجوز تحصیلی در دانمارک اقدام کنید و هزینه‌های لازم را پرداخت نموده و بعد از آن به انجام انگشت نگاری بپردازید. اگر تمام این مراحل را به درستی انجام دادید، میتوانید برای مرحله دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید.

شرایط کار حین تحصیل در دانمارک

دانشجویان در کشور دانمارک به دلیل تامین هزینه های زندگی که تقریباً بالا می باشد، نیاز به کار دانشجویی دارند. خوشبختانه کار ضمن تحصیل در دانمارک با دانش زبان انگلیسی در این کشور امکان پذیر می باشد و به علت تسلط مردم این کشور به زبان انگلیسی میتوان با سطح زبان انگلیسی خوب کار دانشجویی بسیار مناسبی پیدا کرد.

دانشجویان اتحادیه اروپا محدودیتی در ساعت کاری ندارند ولی دانشجویان خارج از اتحادیه نهایتاً تا ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار در این کشور را دارا می باشند. البته دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست اجازه کار تمام وقت را نیز دارند. در صورتی که شخص زیر۱۸ سال داشته باشد باید با دریافت تاییدیه از شرکت هایی که مجوز استخدام در شرایط خاص را دارند، به اداره مهاجرت مراجعه نماید و سپس مشغول به کار شود.

در صورتی که شخص بیش از ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار شود این کار غیر قانونی می‌باشد و ممکن است به اخراج شخص از کشور دانمارک منجر شود، به همین جهت به هیچ وجه انجام کارهای غیر قانونی پیشنهاد نمی شود.

کشور دانمارک فرصت ۶ الی۱۲ ماهه ای را در اختیار فارغ التحصیلان این کشور قرار می‌دهد تا در این مدت به کاریابی در دانمارک بپردازند و پیشنهاد شغلی دریافت نمایند، در نتیجه افرادی که به فکر کار کردن هنگام تحصیل در این کشور می باشند بدون هیچ نگرانی می توانند همزمان با ادامه تحصیل مشغول به کار شوند و با رعایت قوانین مرتبط در مورد کار، درآمد خوبی نیز کسب کنند، در نتیجه یک زندگی آرامش بخشی را برای خود به وجود آورند.

بهترین دانشگاه های تحصیلی دانمارک

دانمارک، کشوری است که دارای سیستم آموزش عالی بسیار قوی و شناخته شده است. در زیر به برخی از بهترین دانشگاه‌های تحصیلی در دانمارک اشاره می‌کنم:

  • دانشگاه کپنهاگ (University of Copenhagen): دانشگاه کپنهاگ یکی از قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین دانشگاه‌های دانمارک است. با بیش از ۴۰ هزار دانشجو و مجموعه‌ای از رشته‌های تحصیلی متنوع، این دانشگاه رتبه‌بندی بسیار خوبی در مقیاس جهانی دارد.
  • دانشگاه آروهوس (Aarhus University): دانشگاه آروهوس نیز یکی از برترین دانشگاه‌های دانمارک است. این دانشگاه دارای محیط آموزشی بسیار پویا و بین‌المللی است و برنامه‌های تحصیلی متنوعی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.
  • دانشگاه تکنیکال دانمارک (Technical University of Denmark): دانشگاه تکنیکال دانمارک متمرکز بر رشته‌های مهندسی است و یکی از برترین مراکز آموزشی در زمینه علوم فنی و مهندسی است. این دانشگاه با ارائه برنامه‌های تحصیلی متنوع و تأکید بر تحقیقات پیشرفته، در رتبه‌بندی‌های جهانی به موقعیت برتری دست یافته است.
  • دانشگاه سوندریبورگ (University of Southern Denmark): این دانشگاه نیز یکی از برترین مراکز آموزشی دانمارک است و برنامه‌های تحصیلی گسترده‌ای را در زمینه‌های مختلف علوم انسانی، علوم پزشکی و مهندسی ارائه می‌دهد.

بورسیه تحصیلی دانمارک

دانمارک برای دانشجویان بین‌المللی بورسیه‌های تحصیلی متنوعی ارائه می‌دهد. بورسیه‌های تحصیلی در دانمارک می‌توانند شامل هزینه‌های تحصیلی، هزینه‌های زندگی، هزینه‌های اقامت و بیمه‌های سلامت باشند. بورسیه‌هایی که در دانمارک وجود دارند عبارتند از:

  • بورسیه دولتی دانمارک (Danish Government Scholarships): این بورسیه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود و براساس استحقاق و پتانسیل علمی دانشجو تعیین می‌شود. برخی از این بورسیه‌ها شامل بورسیه استادی و بورسیه پژوهشی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به وب‌سایت دانمارکی “Study in Denmark” مراجعه کنید.
  • بورسیه Erasmus+: این بورسیه توسط اتحادیه اروپا ارائه می‌شود و برای تحصیل در دانمارک و سایر کشورهای عضو این برنامه قابل استفاده است. بورسیه Erasmus+ شامل تسهیلات مالی و تجربه آموزشی در دانشگاه‌های همکار است.
  • بورسیه مربوط به دانشگاه‌ها: بسیاری از دانشگاه‌های دانمارک بورسیه‌های تحصیلی خود را ارائه می‌دهند. این بورسیه‌ها ممکن است بر اساس عملکرد تحصیلی، پژوهشی و استعداد تعیین شوند. برای اطلاعات دقیق‌تر، به وب‌سایت رسمی دانشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید.
  • بورسیه‌های بخش خصوصی: برخی از شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی نیز می‌توانند بورسیه‌های تحصیلی در دانمارک را ارائه کنند.

خوابگاه های تحصیلی دانشگاه دانمارک

دانمارک دارای دانشگاه‌های بسیار معتبری است و برخی از آن‌ها امکان اقامت در خوابگاه‌های تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند. این خوابگاه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی بسیار مورد توجه هستند و به دلیل تقاضای بالا، درخواست زودهنگام اقامت در خوابگاه‌های دانشگاهی مهم است. برخی از دانشگاه‌ها در دانمارک که خوابگاه‌های تحصیلی ارائه می‌دهند، عبارتند از:

  • دانشگاه کپنهاگ (University of Copenhagen): این دانشگاه چندین خوابگاه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی دارد که امکانات خوبی را ارائه می‌کنند.
  • دانشگاه آروهوس (Aarhus University): این دانشگاه همچنین خوابگاه‌های تحصیلی اختصاصی برای دانشجویان بین‌المللی دارد که در محله‌های نزدیک به دانشگاه قرار دارند.
  • دانشگاه تکنیکال دانمارک (Technical University of Denmark): این دانشگاه همچنین اقامت‌های دانشجویی در خوابگاه‌های خود دارد که به دانشجویان بین‌المللی اختصاص داده می‌شود.
  • دانشگاه سوندریبورگ (University of Southern Denmark): این دانشگاه نیز خوابگاه‌های تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند.

در هر صورت، درخواست اقامت در خوابگاه‌های دانشگاهی به طبع وقتی که قبولی در دانشگاه را دریافت کنید ممکن است باشد. پیشنهاد می‌شود که در صورت علاقه به تحصیل در دانمارک، با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید.

شرایط دریافت اقامت با ویزای تحصیلی دانمارک

داشتن شرایط لازم برای اخذ اقامت ویزای تحصیلی دانمارک یکی از موارد بسیار مهم برای اخذ ویزا میباشد که دانشجویان باید این شرایط را حتماً دارا باشند. یکی از شرایط اخذ ویزا تحصیلی دانمارک این است که دانشجو باید نشان دهد که می تواند هزینه های تحصیل و زندگی خود را در این کشور بپردازد، در نتیجه باید ثابت کند که از شرایط مالی برای اخذ ویزا برخوردار می باشد.

برای اثبات نمودن تمکن مالی مبلغ مشخصی باید در حساب بانکی خود به مدت یک ماه داشته باشد و همچنین پرینت مالی را نیز به سفارتخانه ارائه دهد. میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی در دانمارک بستگی به شهریه دانشگاه براییک سال و هزینه زندگی در دانمارک به مدت۹ ماه دارد و شهریه با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی متغیر می باشد.

اگر دانشجو می خواهد در مقطع لیسانس ادامه تحصیل دهد، حتما باید نمره لازم را کسب نماید که از شرایط بسیار مهم آن برای اخذ ویزا بوده و در مقاطع بالاتر نیز باید مدارک لازم را برای تحصیلات دوره قبل ارائه دهد. همچنین داشتن تسلط کامل به زبان دانمارکی و کار در این کشور در چهار سال گذشته و همچنین قبولی در امتحان شهروندی از دیگر شرایط مورد نیاز برای اخذ اقامت با ویزای تحصیلی می باشد.

هزینه های ویزای تحصیلی دانمارک

هزینه های ویزای تحصیلی دانمارک

مجموع هزینه‌های فرآیند اخذ ویزای تحصیلی دانمارک به عوامل متعددی وابسته می باشد. از برخی از این عوامل می توان تعداد ورودی‌ها، هزینه‌های بیومتریک و همچنین هزینه‌های خدمات را نام برد. هزینه ویزای ۹۰ روزه دانمارک حدود ۶,۶۰۹ یورو می باشد. گفتنی است هزینه های اخذ ویزای تحصیلی دانمارک با توجه به تغییرات نرخ ارز متغیر است.

هزینه تحصیل در دانمارک به عوامل مختلفی بستگی دارد و با توجه به اینکه این هزینه‌ها برای فرد بسیار مهم می باشد، در نتیجه خود فرد نیز نقش اساسی و مهم را در تعیین هزینه و خیلی از موارد دیگر بر عهده دارد. هزینه های تحصیل در دانمارک بستگی به این دارد که فرد مورد نظر در چه مقطعی قصد ادامه تحصیل دارد، زیرا هر کدام از این مقاطع هزینه های جداگانه را در بر دارند که قطعاً سال به سال نیز این هزینه‌ها تغییر خواهند نمود.

جمع بندی

در این مقاله سعی شد به تمام نکات اخذ ویزای تحصیلی دانمارک بپردازیم و تمام شرایط لازم را نام ببریم. شما می توانید برای اخذ این نوع ویزا و آگاهی از شرایط با سفارت یا مراکز معتبر تماس گرفته و کار خود را به آنها بسپارید تا در زمان صرفه جویی کنید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up