شرایط اخذ ویزای توریستی بلژیک

Terms of obtaining a Belgian tourist visa

بلژیک با مساحتی بالغ بر ۳۰ هزار کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۱۱ میلیون نفر کشور نسبتاً کوچکی در غرب قاره اروپا به شمار می آید. این کشور عضو پیمان شینگن و مقر اصلی اتحادیه اروپا می باشد، از این رو با اخذ ویزای توریستی بلژیک اجازه ورود و خروج به تمامی کشورهای حوزه شینگن را دارید. از لحاظ صنعت گردشگری بلژیک رتبه بیست و یکم در جهان را دارد.

مدت اعتبار ویزای توریستی بلژیک ۹۰ روز می باشد که صرفاً اجازه اقامت کوتاه مدت در این کشور را به شما می دهد. توجه داشته باشید به واسطه اخذ این نوع ویزای اجازه تحصیل در بلژیک و یا کار در بلژیک را نخواهید داشت.

بلژیک,بلژیک,بلژیک

انواع ویزای توریستی بلژیک

برای دریافت ویزای توریستی بلژیک روش های مختلفی وجود دارد. مهم ترین رکن جهت اخذ این نوع ویزا ارائه مدارکی است که ثابت کند شما پس از سفر به بلژیک و اقامت کوتاه مدت در این کشور قصد بازگشت به کشور مبداء را دارید.

انواع ویزای توریستی بلژیک عبارتند از:

  • گردشگری
  • بازدید از افراد خانواده
  • شرکت در همایش یا سمینار
  • تجاری
  • درمانی

گردشگری

یکی از منابع اصلی درآمد برای بلژیک صنعت گردشگری است. جاذبه های متعدد گردشگری بلژیک نظیر موزه ها، اماکن تفریحی، طبیعت چشم نواز و … باعث گردیده هرساله حدود ۱۰ میلیون گردشگر از این کشور بازدید نمایند.

بازدید از خانواده

در صورتی که افراد خانواده شما مقیم کشور بلژیک هستند با ارسال دعوتنامه برای شما می توانند مقدمات دریافت ویزای توریستی بلژیک و سفر شما به این کشور به منظور بازدید از افراد خانواده را فراهم نمایند.

شرکت در همایش یا سمینار

پایتخت بلژیک شهر بروکسل محل برگزاری بسیاری از همایش ها و سمینارهای بین المللی در زمینه های مختلف نظیر کشاورزی، مهندسی، تکنولوژی و … در طول سال است. از این رو سالانه افراد بسیاری خواهان شرکت در اینگونه مراسم به منظور ارتقاء سطح علمی و فرهنگی خود هستند، برای انجام این امر با دریافت دعوتنامه از سازمان یا ارگان برگزار کننده می توانید برای اخذ ویزای توریستی بلژیک و سفر به این کشور اقدام نمایید.

تجاری

موقعیت جغرافیایی بلژیک با حمل و نقل پیشرفته و ساختاری تجاری، باعث شده که این کشور امکان همکاری اقتصادی بیشتر با کشورهای همسایه خود را پیدا کند. اقتصاد بلژیک مبتنی بر لیبرالیسم و بر پایه خدمات است. نوسانات بازار در کشور بلژیک بسیار کم می باشد، از این رو نرخ تورم در این کشور بسیار پایین است.

با وجود تمام این شرایط هر ساله افراد بسیاری برای بررسی شرایط جهت راه اندازی کسب و کار و بدست آوردن موقعیت شغلی مناسب اقدام به اخذ ویزای توریستی بلژیک و سفر به این کشور می نمایند.

درمانی

در سال های اخیر بلژیک پیشرفت های چشمگیری را در زمینه پزشکی تجربه نموده، به طوری که در حال حاضر یکی از صادرات اصلی این کشور تجهیزات پزشکی و دارو می باشد. بلژیک از جمله کشورهای پیشرو در ارائه خدمات درمانی در حوزه امراض سرطانی خصوصاً تومورهای مغزی و استخوانی است. از این رو سالانه بیماران بسیاری با ارائه مدارک پزشکی و تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های درمان برای دریافت ویزای توریستی بلژیک و سفر به این کشور به منظور انجام مراحل درمانی اقدام می نمایند.

بلژیک,بلژیک,بلژیک

مراحل اخذ ویزای توریستی بلژیک

قدم نخست برای اخذ ویزای توریستی بلژیک دریافت وقت سفارت این کشور است. برای انجام این امر با تکمیل فرم تقاضای ویزا و پرداخت هزینه مربوطه می توانید پس از ۷۲ ساعت وقت سفارت را رزرو نمایید. سپس موظف به تهیه و ترجمه مدارک لازم جهت ارائه به سفارت در زمان تعیین شده به صورت حضوری و انجام بیومتریک هستید. توجه داشته باشید زمان تعیین شده از سوی سفارت برای شما به هیچ عنوان قابل تغییر نخواهد بود.

آدرس سفارت بلژیک در ایران:  ولی عصر- خیابان ‏فیاضی(فرشته)- خیابان آقابزرگی- بن بست شیرین – شماره ۴

وب سایت رسمی سفارت بلژیک: https://www.vfsglobal.com/Belgium/iran

مدارک لازم برای ویزای توریستی بلژیک

مهم ترین امر برای دریافت ویزای توریستی بلژیک ارائه مدارکی است که ثابت کند شما پس از سفر به این کشور و اقامت کوتاه مدت در بلژیک قصد بازگشت به کشور مبداء را دارید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی بلژیک عبارتند از:

  • مدارک شناسایی (کارت ملی، شناسنامه)
  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • گردش حساب بانکی و تمکن مالی
  • سند مالکیت (به نام فرد متقاضی)
  • ارائه گواهی شغلی یا تحصیلی
  • وضعیت تاهل
  • بیمه مسافرتی به ارزش ۳۰۰۰۰ یورو
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • مدارک اقامتی (واچر هتل)

بلژیک,بلژیک,بلژیک

هزینه ویزای توریستی بلژیک

بدون شک مهم ترین دغدغه گردشگران بحث هزینه های سفر است. با برنامه ریزی دقیق مالی پیش از سفر و پیش بینی هزینه های احتمالی می توانید سفری خاطره انگیز و اقتصادی را تجربه نمایید. لازم به ذکر است که زمان، مدت و مقصد سفر از نکات مهم در امر هزینه های سفر می باشند.

هزینه سفر هوایی

تعیین قیمت تیکت توسط ایرلاین ها بستگی به عواملی نظیر کلاس پرواز، زمان سفر، مقصد و خدمات ارائه شده در طول پرواز توسط ایرلاین مورد نظر دارد. از این رو افراد با توجه به این نکات می توانند گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایند. در حال حاضر ارزانترین تیکت هوایی رفت و برگشت به بلژیک ۵۵۰ یورو و گرانترین تیکت حدود ۲۵۰۰ یورو می باشد.

هزینه اقامت

کشور بلژیک دارای جاذبه های گردشگری متعددی نظیر جنگل های سرسبز، موزه های فوق العاده، اماکن تفریحی و … می باشد، از این رو سالانه افراد بسیاری با اخذ ویزای توریستی بلژیک به منظور گردشگری و بازدید از جاذبه های این کشور به بلژیک سفر می نمایند. هزینه اقامت در بلژیک بسته به درجه هتل و شهر مورد نظر متفاوت است. به طور میانگین هزینه اقامت برای یک شب در هتل های بلژیک به شرح ذیل می باشد.

  • هتل های ۳ ستاره از ۵۰ یورو
  • هتل های ۴ ستاره از ۸۰ یورو
  • هتل های ۵ ستاره از ۱۲۰ یورو

هزینه وعده غذایی

بدون شک مشهورترین کشورهای قاره اروپا و حتی جهان در مقوله آشپزی و غذا فرانسه و ایتالیا هستند ولی پیدا کردن یک وعده غذایی لذیذ با هزینه مناسب در بلژیک کار دشواری نیست هزینه غذا در کافه ها، رستوران ها و حتی شهرهای این کشور متفاوت است. به طور میانگین صرف غذا در یک رستوران معمولی بسته به انتخاب شما می تواند بین ۱۵ تا ۸۵ یورو برای شما هزینه در پی داشته باشد.

بلژیک,بلژیک,بلژیک

بهترین شهرها برای دریافت ویزای بلژیک

شهرهای بلژیک از لحاظ سیاسی، طبیعی، تاریخی و … تفاوت های محسوسی با یکدیگر دارند. در کنار شهرهای مطرح و مشهور این کشور نظیر بروکسل و بروژ شهرهایی خوش منظره ای وجود دارد که بازدید از آنها می تواند بسیار لذت بخش و خاطره انگیز باشد.

بروکسل

بروکسل پایتخت بلژیک است که مقر اصلی اتحادیه اروپا و میزبان بسیاری از نهادهای اروپایی نیز به شمار می آید، از این رو این شهر مرکز سیاسی و اقتصادی بلژیک محسوب می شود. جدا از اهمیت سیاسی و اقتصادی بروکسل دارای جاذبه های متعدد گردشگری نظیر موزه های باشکوه، اماکن تفریحی، مناظر طبیعی فوق العاده و … می باشد، این ویژگی ها باعث گردیده بروکسل به توریستی ترین شهر بلژیک تبدیل گردد.

بروژ

بروژ یا بروخه به شهر افسانه ای بلژیک و حتی اروپا شهرت دارد. آثار به جا مانده از قرون وسطی که به خوبی از آنها محافظت گردیده در تمام نقاط شهر دیده می شود، معماری زیبا و فضای تاریخی بروژ این شهر را به موزه ای شگفت انگیز تبدیل نموده که سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر را جذب خود می نماید.

خنت

خنت با مساحتی بالغ بر ۱۵۶ هزار کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۲۳۳ هزار یکی از شهرهای مطرح و بزرگ بلژیک است که در شمال این کشور و نزدیک به مرز هلند واقع گردیده. این شهر هرساله میزبان فستیوال های گوناگون و تور دوچرخه سواری خنت می باشد و بیش از ۲ میلیون نفر در سال در این مراسم شرکت می نمایند. مشهور ترین تیم فوتبال بلژیک که سابقه قهرمانی در رقابت های اروپایی را در کارنامه دارد یعنی باشگاه خنت نیز در این شهر حضور دارد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up