شرایط ویزای توریستی نروژ

کشور نروژ از جمله کشورهای اسکاندیناوی و عضو پیمان شینگن است که در شمال قاره اروپا واقع گردیده. با اخذ ویزای توریستی نروژ می توانید از تمامی کشورهای حوزه شینگن دیدن نمایید. کشور نروژ ۱۱۴۵ سال قبل تاسیس گردیده و اکنون حدود ۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

مناطق شمالی این کشور به علت نزدیکی به قطب و سرمای شدید خالی از سکنه است. نروژ دارای جاذبه های گردشگری متعددی نظیر آبدره های عظیم، مناطق کوهستانی باشکوه و طبیعت بکر می باشد از این رو سالانه گردشگران بسیاری برای اخذ ویزای توریستی نروژ و سفر به این کشور اقدام می نمایند.

مدت اعتبار ویزای توریستی نروژ ۹۰ روز می باشد، حتماً به این نکته توجه داشته باشید که به واسطه اخذ این نوع ویزا اجازه کار یا تحصیل در نروژ را نخواهید داشت.

نروژ,نروژ,نروژ

انواع ویزای توریستی نروژ

روش های مختلفی برای اخذ ویزای توریستی نروژ وجود دارد که افراد با توجه به هدف خود از سفر به این کشور می توانند جهت دریافت ویزا اقدام نمایند.

انواع ویزای توریستی نروژ عبارتند از:

  • گردشگری
  • بازدید از افراد خانواده
  • شرکت در همایش یا سمینار
  • تجاری
  • درمانی

گردشگری

نروژ کشوری کوهستانی نزدیک به قطب شمال است که برای علاقه مندان به ورزش و هیجان خصوصاً در رشته اسکی می تواند سفری رویایی باشد. این کشور دارای جاذبه های متعدد گردشگری و تاریخی نظیر آبدره های شگفت انگیز، موزه ها و اماکن تفریحی می باشد از این رو سالانه افراد بسیاری برای اخذ ویزای توریستی نروژ و سفر به این کشور اقدام می نمایند.

بازدید از افراد خانواده

اگر افراد خانواده شما مقیم کشور نروژ هستند و شما قصد بازدید از این عزیزان را دارید با دریافت دعوتنامه و ارائه آن به سفارت می توانید برای اخذ ویزای توریستی نروژ اقدام نمایید.

شرکت در همایش یا سمینار

کشور نروژ هر ساله میزبان همایش های متعددی در زمینه های گوناگون نظیر مهندسی، تکنولوژی، صنعتی و… می باشد اکثر این همایش ها در شهر اسلو پایتخت این کشور برگزار می گردد. از این رو افراد بسیاری برای ارتقاء سطح علمی و تخصصی خود خواهان حضور در این گونه سمینارها هستند که با دریافت دعوتنامه از شرکت یا ارگان مورد نظر می توانند برای اخذ ویزای توریستی نروژ اقدام نمایند.

تجاری

نروژ کشوری ثروتمند با رشد اقتصادی قابل قبول و نرخ بیکاری ۴/۲ درصد است، این کشور دارای ذخایر غنی انرژی نظیر نفت و گاز می باشد، نروژ روزانه ۳ میلیون بشکه نفت صادر می کند گذشته از درآمدهای نفتی این کشور صادر کننده ماشین آلات، آهن آلات و تجهیزات صنعتی نیز می باشد. با توجه به این شرایط افراد بسیاری جهت ارزیابی بازار کار و موقعیت های شغلی مناسب برای اخذ ویزای توریستی نروژ و سفر به این کشور اقدام می نمایند.

درمانی

کشور نروژ دارای سیستم پزشکی و خدمات درمانی پیشرفته ای است، تنها مشکلی که برای انجام مراحل درمانی در این کشور وجود دارد هزینه های بالای خدمات پزشکی می باشد. با این حال افراد بسیاری سالانه جهت انجام مراحل درمانی خود کشور نروژ را انتخاب می نمایند. برای اخذ ویزای توریستی نروژ جهت انجام پروسه درمانی خود به ارائه مدارک پزشکی و تمکن مالی برای پرداخت هزینه های درمانی نیاز دارید.

نروژ,نروژ,نروژ

مراحل اخذ ویزای توریستی نروژ

قدم نخست برای گرفتن ویزا توریستی نروژ دریافت وقت سفارت این کشور می باشد که شما می توانید به صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی جهت انجام این امر اقدام نمایید. برای دریافت وقت سفارت می توانید با تکمیل فرم مربوط و پرداخت هزینه ویزا وقت سفارت را رزرو نمایید.

پس از دریافت وقت ملزم به تهیه و ترجمه مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت هستید، توجه داشته باشید در صورت کمبود هریک از مدارک درخواست ویزای شما رد خواهد شد.

آدرس سفارت نروژ در ایران: تهران – خیابان فرمانیه ( لواسانی ) – جنب خیابان سنبل – پلاک ۲۰۱

سایت رسمی سفارت نروژ: www.norway-iran.org

نروژ,نروژ,نروژ

مدارک لازم برای ویزا توریستی نروژ

برای اخذ ویزا توریستی نروژ ملزم به ارائه مدارکی هستید که نشان دهنده قصد شما برای بازگشت به کشور مبداء باشد.

این مدارک عبارتند از:

  • مدرک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه)
  • گذرنامه معتبر که حداقل دارای ۶ ماه اعتبار باشد و گذرنامه قبلی برای بررسی سوابق سفر
  • گردش حساب بانکی ۳ ماهه
  • ارائه سوابق کاری یا تحصیلی
  • سند مالکیت به نام متقاضی (ملک یا زمین)
  • تعداد افراد خانواده (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال)
  • برای افراد زیر ۱۸ سال رضایت والدین
  • انگشت نگاری
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • ارائه مدارک اقامتی (واچر هتل)
  • بیمه مسافرتی

بدیهی است در صورتی که مدارک ارائه شده از سوی شما دارای نقص باشد درخواست ویزای شما رد خواهد شد.

نروژ,نروژ,نروژ

هزینه ها سفر به نروژ

مهم ترین نکته برای انجام سفری خاطره انگیز و اقتصادی برنامه ریزی مناسب مالی و زمانی و پیش بینی هزینه های احتمالی است.

برای انجام این امر باید به موارد گوناگونی توجه داشته باشید.

هزینه سفر هوایی

امروزه ایرلاین ها برای جذب بیشتر مسافران خدمات متنوعی ارائه می دهند، برای تهیه تیکت با قیمت مناسب با توجه به نکات مختلفی از قبیل کلاس پروازی، خدمات ایرلاین ها و زمان سفر می توانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید. در حال حاضر ارزان ترین قیمت تیکت رفت و برگشت به نروژ ۵۰۰ یورو و گران ترین نرخ حدود ۲۱۰۰ یورو می باشد.

هزینه اقامت در نروژ

نروژ دارای جاذبه های متعدد گردشگری است و سالانه گردشگران بسیاری به این کشور سفر می نمایند. از این رو هاستل ها و هتل های این کشور با ارائه خدمات گوناگون برای جذب گردشگران با یکدیگر رقابت می کنند. درجه و خدمات هتل ها تعیین کننده هزینه اقامت برای گردشگران می باشد، هزینه اقامت برای یک شب به طور میانگین به شرح ذیل است:

  • هتل های ۳ ستاره از ۵۵ یورو به بالا
  • هتل های ۴ ستاره از ۸۰یورو به بالا
  • هتل های ۵ ستاره از ۱۱۰ یورو به بالا

هزینه وعده غذایی

برای صرف غذا در رستوران های کشور نروژ هزینه بالایی باید بپردازید، بهترین پیشنهاد برای صرف یک وعده غذای سالم با قیمت مناسب می تواند کافه ها و فست فود های نروژ باشد. هزینه صرف غذا در رستوران های مجلل و لوکس نروژ حداقل ۴۰ یورو و در کافه ها ۸ یورو می باشد.

نروژ,نروژ,نروژ

بهترین شهر برای اخذ ویزای توریستی نروژ

نروژ دارای جاذبه های متعدد توریستی و سالانه مقصد بسیاری از گردشگران از سرتاسر جهان می باشد. هر یک از شهرهای این کشور دارای جاذبه های منحصر به فردی نظیر آبدرهای حیرت آور، بناهای تاریخی، اماکن تفریحی و فرهنگی هستند.

اسلو

اسلو بزرگترین شهر و پایتخت کشور نروژ است، تلفیق تاریخ و هنر مدرن زیبایی این شهر را چندین برابر کرده و باعث گردیده سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از اسلو به نروژ سفر کنند. اسلو مرکز اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور نروژ به شمار می آید و رشد جمعیت در این شهر سالانه ۲ درصد است.

برگن

برگن دومین شهر بزرگ نروژ و بزرگترین بندر سواحل غربی این کشور محسوب می شود. برگن سالانه میزبان بسیاری از فستیوال های بین المللی در زمینه موسیقی و هنر است از همین رو این شهر مرکز هنری کشور نروژ نیز به شمار می آید. تردد روز افزون کشتی های تجاری و بسترهای مناسب برای صادرات و واردات کالا باعث رونق فعالیت های اقتصادی در برگن شده است.

تورندهایم

تورندهایم سومین شهر بزرگ نروژ و بزرگترین تولید کننده محصولات کشاورزی در این کشور می باشد. دور تا دور این شهر از اراضی کشاورزی و دامداری احاطه شده که باعث رونق اقتصاد و کسب و کار در این منطقه گردیده است همچنین دانشگاه علم و فناوری نروژ در تورندهایم واقع گردیده از همین رو این شهر مرکز علمی این کشور نامیده می شود.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۳ پاسخ به “ویزای توریستی نروژ”

    1. محمد علی خسروی گفت:

      سلام خسته نباشید
      برای ویزای توریستی نروژ باید چقدر سپرده داشت؟ سند مالکیت الزامیه؟ اگر دعوت نامه نداشته باشیم شانسمون کمه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام برای گرفتن ویزای توریستی سند ملکیت,تمکن مالی در حدود ۴۰ میلیون, گواهی اشتغال به تحصیل و کاری شما و دعوت نامه ی معتبر نیاز می باشد.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام برای گرفتن ویزای توریستی سند ملکیت,تمکن مالی در حدود ۴۰ میلیون, گواهی اشتغال به تحصیل و کاری و دعوت نامه ی معتبر نیاز می باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up