پزشکی در اوکراین

کشور اوکراین با پایتختی شهر کی اف در اروپای شرقی واقع شده است. پزشکی در اوکراین یکی از پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی در این کشور می باشد.

اوکراین کشور است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را به متقاضیان این کشور اعطا نمی نماید ولیکن با توجه به این نکته که این شور عضو اتحادیه اروپا نمی باشد و از قوانین مهاجرت کاملا مستقلی برخوردار است فلذا مناسب افرادی می باشد که قصد عزیمت به مقصد دیگری را پس از اتمام دوره تحصیل در اوکراین دارند.

پزشکی در اوکراین دارای ضوابط و شرایط خاصی می باشد که با بررسی آن میتوان اطلاعات مفیدی را بدست آورد. در حال حاضر تنها دانشگاه مورد تایید کشور ایران در اوکراین دانشگاه کارازین در شهر خارکف می باشد که مدرک تحصیلی این دانشگاه مورد تایید اتحادیه اروپا هم است.

لازم بذکر است کشور اوکراین دانشگاه های زیادی را برای ارائه دوره های پزشکی با معرفی کرده است که در سایر کشورهای دنیا مورد تایید می باشند ولی برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته پزشکی که تایید وزارت بهداشت ایران مورد اهمیت است، دانشگاه کار ازین توصیه می شود.

دانشجویان می توانند دوره های پزشکی خود را به دو زبان انگلیسی دروسی سپری کنند. دوره های زبان اوکراین برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در این کشور برگزار می شود که متناسب به انتخاب علاقه مندان این دوره ها زبان روسی و یا انگلیسی می باشد. در حال حاضر در کشور اوکراین کالج های متعددی دوره های زبان را آموزش می دهند که بصورت معمول ۶ تا ۹ ماه به طول می انجامد که پس از سپری کردن آن به دانشجویان License تعلق می گیرد.

دانشجویان می توانند دوره های زبان انگلیسی را در ایران سپری کنند و آموزش زبان روسی را به همراه دوره های تحصیلی خود در دانشگاه سپری کرده که شرایط مناسب تری را برای خود فراهم کنند. دانش زبان روسی در کیفیت آموزش و زندگی تاثیر گذار می باشد.

همانطور که ذکر شد، متقاضیان می توانند در دانشگاه کارازین به زبان انگلیسی تحصیل کنند. افرادی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند می بایستی دانش زبان کافی در حد نمره ۶ آزمون IELTS را داشته و در صورت مدرک به دانشگاه ارائه دهند. علاقه مندانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند اما مدرک ندارند نگران نباشند زیرا موسسه زبان آریاناپارس با داشتن دوره های فشرده زبان انگلیسی در مدت زمان محدود شما را به نتیجه دلخواهتان می رساند.

دانشجویان برای ورود به دانشگاه پزشکی کارازین باید ۱۲ سال تحصیل خود را به اتمام رسانده باشند ولی دانش آموزان در صورت اخذ دیپلم هم می توانند برای پزشکی اقدام نمایند. دوره های پاتفک برای دانشجویان بین المللی که ۱۱ سال تحصیل کرده اند برگزار می شود که دروس همچون زبان انگلیسی، زبان روسی، بیو فیزیک، شیمی، ریاضی، فیزیک آموزش داده می شود.

این دوره ها در کشور اوکراین فراوان می باشد ولی تمامی این مراکز از کیفیت مطلوبی برخوردار نمی باشند. برای مثال می توان به فاصله دانشگاه با خوابگاه اشاره کرد که در فصل های سرما شرایط رفت و آمد با مشکل مواجه می شوند و هزینه های جاری دانشجویان افزایش می یابد.

دانشجویان برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی دانشگاه کارازین می توانند اقدام کنند که مدت زمان تحصیل در این دانشگاه ۶ سال بطول می انجامد. لازم بذکر است در حال حاضر رشته دندانپزشکی این دانشگاه مورد تایید ایران نبوده ولی در سال های آینده به رسمیت شمرده می شود.

مشاورین موسسه آریاناپارس به علاقه مندان ادامه تحصیل و مهاجرت به اوکراین توصیه می کند در صورتی که قصد ادامه تحصیل در رشته ی پزشکی را دارند برای دانشگاه کارازین خارکف اقدام نمایند.

از دیگر نکات حائز اهمیت محدودیت سنی و فاصله تحصیلی برای دانشجویان این کشور می باشد که افراد کمتر ۱۶ سال نمی توانند برای تحصیل در کشور اوکراین اقدام نمایند و این نکته بدین معناست که دانش آموزان ۱۱ سال تحصیل خود را در ایران سپری کرده اند و یا پس از دوره پیش دانشگاهی مستقیما برای دوره پزشکی اقدام می نمایند.

در ارتباط با گپ تحصیلی، افراد حتما باید کمتر از ۱۰ سال گپ تحصیلی داشته باشند، این نکته بدین معناست که اگر فردی ۲۸ ساله برای دوره های پزشکی دانشگاه کارازین اقدام کند، شانس اخذ پذیرش و ویزا کشور اوکراین را دارد. در صورتی که افراد با سن های بالاتری قصد تحصیل را داشته باشند، باید دلایل توجیه کننده ای برای ادامه تحصیل ارائه دهند که از دلایل موجه می توان به اتمام یک دوره تحصیلی و یا سوابق کاری اشاره کرد.

دانشجویان دوره های پزشکی بصورت قانونی مجوز کار هفتگی را در کشور اوکراین دارا می باشند ولی برای این امر دانش زبان روسی از واجبات است و این نکته بدین معناست که بدون دانش زبان روسی، امکان پیدا کردن کار میسر نمی باشد و دانشجویان هزینه های جاری زندگی و تحصیل خود را باید از ایران تامین کنند.

اوکراین,اوکراین,اوکراین

هزینه های زندگی در اوکراین

هزینه های زندگی در کشور اوکراین نسبت به کشورهای اروپایی بسیار پایین می باشد فلذا دانشجویان قصد ادامه تحصیل در کشوری که هزینه پائینی را دارند، اوکراین توصیه می شود. هزینه زندگی در اوکراین بصورت معمول ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار در ماه می باشد که بیشترین هزینه را مسکن در بردارد که بصورت میانگین یک آپارتمان دو خوابه حدود ۲۲۰ دلار اجاره دارد. ذکر این مطلب از اهمیت بالایی برخوردار است که هر فرد قصد ادامه تحصیل در کشور اوکراین را داشته باشد قبل از سفر به اوکراین و برای رفتن به سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی که نشان دهنده تامین یک سال هزینه زندگی و تحصیل می باشد.

نکته قابل توجه در کشور اوکراین حق همراه می باشد که دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، نمی توانند همراه با خود داشته باشند و در صورت تاهل برای همسر خود جداگانه اقدام نمیاند. فلذا کشور اوکراین به افرادی توصیه می شود که به تنهایی قصد ادامه تحصیل دارند و یا هر نفر قصد ادامه تحصیل داشته باشند.

دانشجویان رشته های پزشکی در صورت به اتمام رساندن دوره ها تحصیلی خود می توانند در صورت دانش زبان روسی که امری محتمل در این ۶ سال می باشد برای تخصص پزشکی اقدام نمیاند و با توجه به سطح آموزشی و کیفی بالای دانشگاه کارازین، فارغ التحصیلان این دانشگاه می توانند برای دوره های تکمیلی کشورهای برتر اروپایی را انتخاب کنند.

افرادی که به دنبال کسب اقامت دائم اوکراین می باشند می بایست به مدت ۳ سال بصورت قانونی پس از تحصیل در این کشور کار کنند تا اقامت اوکراین را دریافت کنند.

مهم ترین اصل در امور مهاجرتی، مقوله اطمینان و اعتماد در همه مقاطع پروسه های مختلف می باشد، موسسه آریاناپارس با به کارگیری چندین وکیل پایه یک دادگستری ایران با سوابق بسیار درخشان شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور را فراهم آورده است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up