شرایط کارشناسی ارشد استرالیا

Australian Master’s Degree

قطعاً تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا موفقیتی تضمین شده و آینده ای روشن را برای دانشجویان بین المللی در بر خواهد داشت. استرالیا از جمله کشورهایی است که از استانداردهای بالای زندگی، تحصیل و امکانات رفاهی و اجتماعی برخوردار است.

در حال حاضر استرالیا پس از آمریکا، انگلستان و کانادا دارای برترین سیستم آموزشی و معتبرترین دانشگاه های جهان می باشد، همچنین استرالیا چهارمین کشور جهان در زمینه جذب دانشجویان بین المللی است. هم اکنون بیش از ۲۵۰ هزار دانشجو بین المللی در دانشگاه های استرالیا مشغول به تحصیل می باشند و هر ساله به این تعداد افزوده می شود. با توجه به افزایش چشم گیر متقاضیان تحصیل در استرالیا، اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا امر خیلی آسانی نخواهد بود. لا زم به ذکر است طول دوره کارشناسی ارشد استرالیا معمولاً بین ۱ الی ۳ سال است.

کارشناسی ارشد در استرالیا

به طور کلی دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه های استرالیا به ۲ روش ارائه می شود که همگی آنها در سطح ۹ نظام جامع آموزشی استرالیا (AQF) می باشند.

دوره کارشناسی ارشد پژوهش محور یا تحقیقی (Research) 

هدف اصلی این دوره آموزشی بیشتر به کار گیری دانش پیشرفته برای امور تحقیقی و Research است. نام های دیگر این نوع کارشناسی ارشد، Master by Research یا Master of Philosophy یا MPhil می باشد. این دوره برای افرادی مناسب است که می خواهند در مقطع دکترا ادامه تحصیل دهند. در دوره فوق لیسانس تحقیقی معمولا یک سال روی تحقیق زمان گذاشته می شود و برخلاف دکترا، احتیاجی به ارائه یک تز خاص و نوین در پایان نامه نیست و بیشتر جنبه آماده سازی دانشجو برای تحقیق در مقطع دکترا را دارد.

کارشناسی ارشد در استرالیا

در پایان این دوره باید یک پیشنهاد تحقیقاتی یا پروپوزال ارائه شود. در بعضی از دانشگاه ها به شما این امکان داده می شود که بعد از سپری شدن یک سال از دوره فوق لیسانس تحقیقی به دوره دکترا انتقال پیدا کنید.

دوره فوق لیسانس آموزش محور (Coursework)

که هدف اصلی این دوره بیشتر به کار گیری دانش پیشرفته در محیط کار حرفه ای می باشد. برنامه درسی در این نوع کارشناسی ارشد، شامل دروس اصلی و دروس انتخابی و اختیاری است، که در اغلب موارد حضور در کلاس درس و انجام تکالیف و پروژه های درسی در آنها اجباری است. برای بسیاری از دروس آزمون پایان ترم نیز وجود دارد و دانشجو ملزم به شرکت در آن و کسب نمره قابل قبول است.  در برخی از رشته های کارشناسی ارشد آموزش محور، دانشجو باید پروژه عملی پایانی نیز انجام دهد.

کارشناسی ارشد در استرالیا

در کشور استرالیا بیش از ۱۳۹۵ رشته برای تحصیل در کارشناسی ارشد وجود دارد. تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا فرصت استثنایی برای تحقیق و مطالعه در مجهزترین دانشگاه های جهان و استفاده از به روزترین امکانات آموزشی را برای دانشجویان فراهم می نماید.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی

دانشگاه های استرالیا در ارتباط با پذیرش دانشجویان قوانین و ضوابط مربوط به خود را دارند، به عنوان مثال دانشگاه های گروه ۸ (۸ دانشگاه برتر استرالیا) جهت پذیرش دانشجو سختگیری بیشتری را اعمال می نمایند، ولی به طور کلی برای صدور نامه پذیرش یک سری استانداردهای مشخص شده وجود دارد که می بایست توسط دانشجو رعایت گردد.

کارشناسی ارشد استرالیا

متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تحصیلی در صورت ارائه سابقه کار مرتبط با رشته جدید می توانند در رشته تحصیلی متفاوتی نسبت به رشته تحصیلی دوره کارشناسی خود تحصیل کنند (به خصوص رشته های زیرگروه تجارت و بازرگانی). مدارک لازم برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد به شرح ذیل می باشد:

  • مدرک زبان Academic IELTS 6.5
  • ریز نمرات و دانشنامه
  • رزومه تحصیل (مدرک کارشناسی)
  • توصیه نامه استاد
  • انگیزه نامه (SOP)
  • نامه تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی

هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا

بدون شک پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی دغدغه اصلی دانشجویان بین المللی می باشد، هزینه های تحصیل در استرالیا بسته به دانشگاه، مقطع و رشته تحصیل متفاوت خواهد بود، به عنوان مثال در برخی از رشته های تحصیلی امکان دارد دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت هزینه های جانبی بابت لوازم و امکانات خاص رشته مورد نظر باشند. در حال حاضر به صورت کلی هزینه های تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا سالیانه بین ۲۰ الی ۳۸ هزار دلار استرالیا خواهد بود.

کارشناسی ارشد در استرالیا

کشور استرالیا دارای بالاترین شاخص های رفاه اجتماعی، کیفیت زندگی، امنیت و آرامش است. زندگی در کشوری انگلیسی زبان با فرهنگ های متنوع و طبیعتی بکر تجربه ای هیجان انگیز برای دانشجویان بین المللی خواهد بود. هزینه های زندگی در استرالیا بسته به شهر مورد نظر و سبک زندگی افراد متفاوت خواهد بود، ولی به طور میانگین هزینه زندگی سالیانه در استرالیا برای یک نفر بین ۱۸ الی ۲۵ هزار دلار استرالیا خواهد بود.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

معمولاً هر ساله دانشگاه های و دولت استرالیا با توجه به سیاست ها و برنامه های آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی بورسیه ها و کمک هزینه هایی را برای دانشجویان در نظر می گیرند. این بورسیه با توجه به علاقه و نیاز دانشگاه ها به رشته های تحصیلی متفاوتی تعلق خواهد داشت.

کارشناسی ارشد در استرالیا

بورسیه ها در انواع مختلفی ارائه می گردد و میزان حمایت مالی دانشگاه ها از دانشجویان طبق قوانین دانشگاه و شرایط دانشجو متفاوت می باشد. در واقع هرچه رزومه تحصیلی و توانایی های دانشجو بیشتر باشد امکان دریافت بورسیه با شرایط مناسب ترس وجود خواهد داشت. به طور کلی شرایط و مدارکی که شانس دانشجویان را برای دریافت بورسیه افزایش می دهد به شرح ذیل می باشد:

  • معدل بالای ۱۷
  • مدرک زبان ایلتس ۷ به بالا
  • مقالات بین المللی (ISI)
  • تالیف و ترجمه کتاب
  • رزومه کاری مرتبط با رشته تحصیلی (portfolio)
  • ارائه رزومه تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط با رشته تحصیلی
کارشناسی ارشد در استرالیا

دانشگاه های استرالیا

دانشگاه های کشور استرالیا از امکانات آموزشی مدرن و اعتبار فوق العاده بالایی در سطح بین المللی برخوردار می باشند. بر اساس رتبه بندی سازمان جهانی QS از لحاظ اعتبار و امکانات ۷ دانشگاه استرالیا در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. کلیه دانشگاه های استرالیا طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهند. ۸ دانشگاه برتر استرالیا به گروه ۸ شهرت دارند، که شامل دانشگاه های ذیل می باشند:

دانشگاه QS THE ARWU USN
دانشگاه ملبورن ۳۸ ۳۲ ۳۸ ۲۶
دانشگاه سیدنی ۴۲ ۵۹ ۶۸ ۳۴
دانشگاه کوئینزلند ۴۷ ۶۹ ۵۵ ۴۵
دانشگاه موناش ۵۸ ۸۴ ۹۱ ۶۸
دانشگاه ملی استرالیا ۲۹ ۴۹ ۶۹ ۶۹
دانشگاه نیو ساوت ولز ۴۳ ۹۶ ۱۰۱ ۶۹
دانشگاه استرالیا غربی ۸۶ ۱۳۴ ۹۳ ۸۸
دانشگاه آدلاید ۱۰۶ ۱۳۵ ۱۰۱ ۱۲۲

مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

زندگی در کشوری توسعه یافته، پیشرفته و جذاب به همراه تحصیل در مجهزترین دانشگاه ها و استفاده از امکانات آموزشی و رفاهی فوق العاده طبیعتاً برای تمام دانشجویان بین المللی گزینه ایده الی به شمار می آید. کشور استرالیا با بالاترین شاخص ها و استانداردهای زندگی و تحصیل امکان دست یابی به این شرایط ایده ال را برای دانشجویان بین المللی فراهم نموده است.

مهم ترین مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

  • امکان اخذ ویزای همراه برای خانواده دانشجو
  • تحصیل در معتبرترین دانشگاه های جهان
  • استفاده از امکانات رفاهی، آموزشی و تحقیقاتی فوق العاده
  • زندگی در کشوری انگلیسی زبان با بالاترین استانداردها
  • امکان اخذ اقامت دائم پس از اتمام تحصیل
  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی
  • امکان همکاری با محققین مطرح بین المللی
  • امکان دست یابی به موقعیت های شغلی بسیار مناسب
  • مدارک تحصیلی معتبر و مورد تایید کلیه کشورهای جهان
کارشناسی ارشد در استرالیا

امکان دریافت ویزای تحصیلی استرالیا ۲۰۲۰

برای دریافت پذیرش از دانشگاه های استرالیا دانشجویان ملزم به ارائه مدارک مختلفی خواهند بود. مدارکی نظیر رزومه تحصیلی، ریز نمرات، مدرک زبان مورد نیاز، تمکن مالی مناسب جهت پرداخت شهریه دانشگاه از جمله مدارک اصلی برای اخذ پذیرش تحصیلی می باشند، دانشجویان بین المللی برای افزایش شانس خود جهت دریافت پذیرش از دانشگاه های استرالیا می توانند مدارکی نظیر مقالات بین المللی معتبر (ISI)، تالیف و ترجمه کتاب، رزومه کاری مرتبط با رشته تحصیلی و فعالیت های تحقیقاتی خود را ارائه نمایند.

لازم به ذکر است برای دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی ارتباط رشته تحصیلی مقطع کارشناسی با کارشناسی ارشد الزامی خواهد بود، البته در برخی موارد در صورت ارائه رزومه کاری مرتبط با رشته مورد نظر در مقطع کارشناسی امکان تغیر رشته وجود خواهد داشت. به طور کلی در صورتی که مدارک متقاضیان تحصیل در استرالیا کامل و بدون نقص باشد امکان اخذ پذیرش از دانشگاه و دریافت ویزای تحصیلی استرالیا فراهم خواهد بود.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up