آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در لهستان

در سال های اخیر دولت لهستان همواره سعی بر این داشته است که  از طریق گسترش آموزش عالی بستر مناسبی را برای پیشرفت روز افزون کشورش فراهم کند. لذا ادامه تحصیل در لهستان گزینه مناسبی برای ورود به این کشور و اخذ اقامت آن می باشد. هزینه های پایین زندگی، تحصیلات با کیفیت بالا و فرصت یادگیری زبان دوم فقط بعضی از دلایل در نظر گرفتن تحصیل در لهستان می باشد.

کشور لهستان دارای نظام آموزشی با کیفیت بالا و خدمات عالی یکی از معدود کشورهای اروپایی است که هر ساله تعداد قابل توجهی از متقاضیان به تحصیل را از سراسر جهان به خود جذب می کند. یکی از مهمترین دلایل جذب تعداد بالای متقاضیان، هزینه تحصیل در لهستان می باشد.

 

 

برترین دانشگاه های لهستان در رتبه بندی جهانی به شرح زیر می باشد. از همین رو دانشجویان می توانند برای تحصیل در لهستان در دانشگاه های ذیل اقدام نمایند.

  • University of Warsaw
  • Jagiellonian University
  • Warsaw University of Technology
  • Adam Mickiewicz University, Poznań
  • AGH University of Science and Technology

مقاطع تحصیلی در لهستان

تحصیلات قبل از دانشگاه در لهستان را می توان به سه دسته تقسیم کرد. دانشجویان با اتمام ۱۲ سال تحصیل می توانند برای دانشگاه های این کشور اقدام نمایند و از امکانات آن بهره مند شوند.

دوره ابتدایی

مدت زمان تحصیل در لهستان در مقطع ابتدایی به صورت معمول ۶ سال می باشد و دانش آموزان از ۶ سالگی وارد این مقطع می شوند. تحصیلات در این مقطع به صورت اجباری می باشد.

دوره دبیرستان اولیه

دوره دبیرستان اولیه ۳ سال به طول می انجامد. در این دوره دانش آموزان دروس ریاضی، ادبیات، آموزش زبان لهستانی و زبان دوم را فرا می گیرند.

دوره دبیرستان تکمیلی

دوره دبیرستان تکمیلی پایان دهنده دوران مدرسه می باشد که بازه زمانی آن ۳ سال است. دانش آموزان در این مقطع آماده ورود به دانشگاه و یا بازار کار می شوند.

تحصیل کارشناسی در لهستان

تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان پولیش امکان پذیر می باشد زیرا لهستان یکی از معدود کشورهای غیر انگلیسی زبان است که در مقطع لیسانس دوره ها را به زبان انگلیسی ارائه می نماید. طول دوره تحصیلات در مقطع لیسانس در دانشگاه های کشور لهستان همانند دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، بین ۳ تا ۴ سال می باشد.

کشور لهستان شرایط بسیار مناسبی را برای افرادی که در این کشور فارغ التحصیل می شوند محیا می سازد که بلافاصله پس از اتمام تحصیل شانس بالایی در راستای یافتن شغلی بسیار مناسب را احراز کنند، این امر می تواند پارامتر تاثیرگذاری برای متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های لهستان قلمداد شود. بدلیل پایین بودن هزینه تحصیل در لهستان، این کشور مقصد مناسبی برای علاقه مندان می باشد.

کارشناسی ارشد در لهستان

مقطع کارشناسی ارشد در لهستان

طول دوره تحصیلات در مقطع فوق لیسانس در کشور لهستان در همه رشته ها بین ۱ تا ۲ سال می باشد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع فوق لیسانس کشور لهستان شامل سوابق تحصیلی، مدارک دال بر تسلط به زبان انگلیسی (یا لهستانی)، توصیه نامه از اساتید سابق و مدارک شناسایی به همراه گواهی اثبات استطاعت مالی از یکی از بانک های ایرانی می باشد.

در اکثر دانشگاه های لهستان دوره ها، به زبان انگلیسی تدریس می شوند و لذا دارا بودن مدرک آیلتس ۶ برای ورود به دانشگاه های این کشور الزامی می باشد.

مدرک کارشناسی ارشد در لهستان با نام Magister به دانشجویان اعطا می شود. دوره Magister به عنوان دومین چرخه آموزشی در کشور لهستان شناخته می شود و دانشجویان بین المللی در صورت اتمام دوره کارشناسی قادر خواهند بود تا برای ادامه تحصیل در لهستان اقدام نمایند. دوره کارشناسی ارشد در لهستان به صورت معمول ۲ سال به طول می انجامد.

محتوای دوره کارشناسی ارشد

دوره های آموزشی کارشناسی ارشد در کشور لهستان متناسب با رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر متفاوت می باشد. دانشجویان در این مقطع با شرکت در کلاس، جلسات آموزشی، کارگاه های عملی و آزمایشگاه ها دوره تحصیلی خود را سپری می نمایند. در برخی برنامه های آموزشی سپری کردن ماژول های آموزشی به خصوص اجباری است.

اکثر برنامه های کارشناسی ارشد لهستان با یک پایان نامه مستقل به پایان می رسند، این امکان برای دانشجویان وجود دارد تا یک پروژه تحقیقاتی را به صورت عمقی کاوش کنند و از تخصص هایی که در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد کرده اند استفاده نمایند.

لهستان,لهستان,لهستان

بر خلاف برنامه های برخی از کشورهای اروپایی دیگر (از جمله انگلستان)، کارشناسی ارشد در لهستان معمولاً با یک دفاع شفاهی همراه است. این بخش مهمی از فلسفه آموزش عالی لهستان است که استاندارد بالایی را برای تحقیق و بورس تحصیلی تعیین می کند و اغلب شامل عناصر آزمون شفاهی در برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. از همین رو دانشجویان در ابتدای دوره های تحصیلی برنامه مدونی را برای ارائه پایان نامه تنظیم می نمایند.

ارزیابی و درجه بندی

لهستان برای ارزیابی برنامه های کارشناسی ارشد از یک سیستم درجه بندی عددی پنج نمره ای استفاده می کند:

  • Bardzo Dobry (خیلی خوب): ۵
  • Dobry (خوب): ۴
  • Dostateczny (رضایت بخش): ۳
  • Niedostateczny (رضایت بخش): ۱-۲

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لهستان چقدر است؟

شهریه کارشناسی ارشد در لهستان برای شهروندان لهستانی و برای اتباع اتحادیه اروپا در دانشگاه های عمومی (در بیشتر موارد) رایگان است. دانشجویان بین المللی در دانشگاه های لهستان معمولاً ملزم به پرداخت شهریه هستند.

دوره های تحصیلی هزینه های سالیانه
برنامه کارشناسی ارشد تمام وقت ۲۰۰۰ یورو
دوره های تحصیلات تکمیلی، از جمله برنامه های حرفه ای و دوره های تحقیقاتی ۳۰۰۰ یورو
دانشگاه های خصوصی ۲ تا ۶ هزار یورو

دولت لهستان شرایطی را برای کاهش هزینه های تحصیل در نظر گرفته است. برنامه های تأمین بودجه عبارتند از:

بورسیه های تحصیلی افراد تحت پوشش
بورس های تحصیلی ویسگراد برای شهروندان برخی از کشورهای اروپای شرقی در دسترس است.
برنامه کمک هزینه تحصیلی ایگناسی لوکاسیویچ برای شهروندان کشورهای در حال توسعه
برنامه فولبرایت کمک های مالی به شهروندان آمریکایی که قصد تحصیل در لهستان را دارند.

شرایط اقدام برای کارشناسی ارشد

به واسطه عدم سیستم هماهنگ برای پذیرش از دانشگاه های کشور لهستان، دانشجویان به صورت مستقل و مستقیم برای اخذ پذیرش با دانشگاه وارد مذاکره می شوند. با وجود این روش هیچ محدودیتی برای انتخاب دانشگاه و دوره تحصیلی برای دانشجویان بین المللی مطرح نمی شود. دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور لهستان ملزم به ارائه مدارک می باشند.

سوابق آکادمیک

مدارک لیسانس و ریز نمرات از ملزومات اخذ پذیرش در دانشگاه های لهستان می باشد. مدارک آموزشی ترجمه و تایید های لازمه را پشت سر می گذارند و در سایت دانشگاه های مورد نظر آپلود می شوند. لازم بذکر است دانشجویان برای تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان ملزم به ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی می باشند.

مدرک زبان

کارشناسی ارشد در لهستان

دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان ملزم به ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی می باشند. مدارک آیلتس و تافل مورد قبول دانشگاه های لهستان می باشند. نمره ۶٫۵ آزمون آیلتس برای اخذ پذیرش مرسوم می باشد. دانشجویان در صورت عدم ارائه مدرک زبان ملزم به سپری کردن دوره های زبان در ایران و پس از آن اقدام برای تحصیل در لهستان می باشند.

بیانیه های هدف

توصیه نامه و انگیزه نامه از مهم ترین مدارک برای تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان می باشند. در توصیه نامه که توسط استاد دانشجو ارائه می دهد، مهارت فردی دانشجو برای ادامه تحصیل بیان می شود. در خصوص انگیزه نامه، دانشجویان می بایست دلایل و علایق خود را برای تحصیل در لهستان را عنوان کنند.

در چه دانشگاه هایی می توان دوره کارشناسی ارشد را گذراند؟

سال تحصیلی لهستان از اکتبر تا ژوئن در دو ترم برگزار می شود که با یک تعطیلات طولانی در تابستان همراه است. با توجه به سیستم آموزشی موجود در لهستان، دو مرکز مسئول تعلیم و تربیت دانشجویان می باشند.

  • مؤسسات آموزش عالی (uczelnia akademicka): به عنوان دانشگاه های تحقیقاتی کامل فعالیت می کنند، گرچه بسیاری از آنها در زمینه های خاص تخصص دارند. آنها معمولاً مدارک کارشناسی ارشد دوره دوم و همچنین برنامه های دکترا را ارائه می دهند. در مجموع، این مؤسسات حدود ۷۰٪ ارائه دهندگان آموزش عالی لهستان را تشکیل می دهند.
  • مدارس آموزش عالی حرفه ای (uczelnia zawodowa): در آموزش حرفه ای تخصص دارند.

از نگاه دیگر، دانشگاه های لهستان را می توان به دانشگاه های دولتی و خصوصی تقسیم بندی کرد. از عمده تفاوت های این دو دانشگاه می توان به هزینه های بالاتر موسسات خصوصی در لهستان اشاره کرد.

لهستان,لهستان,لهستان

برترین دانشگاه های لهستان در رتبه بندی QS به شرح زیر می باشند.

  1. دانشگاه یاگیلونیا
  2. دانشگاه ورشو
  3. دانشگاه آدام میکیویچ، پوزناچ
  4. دانشگاه صنعتی گدانسک
  5. دانشگاه علم و صنعت AGH

مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

برای تحصیل در لهستان باید مزایا و معایب را مورد بررسی قرار داد تا انتخاب های بهتری را دانشجویان بین المللی داشته باشند. دانشجویان برای تحصیل در این کشور قادر خواهند بود با مراجعه به صفحه تحصیل در لهستان در وب سایت آریاناپارس، از اطلاعات جامع برخوردار شوند. برخی از مزایای تحصیل در لهستان به شرح زیر می باشد.

کارشناسی ارشد در لهستان

شرایط ایده آل کار پس از تحصیل

لهستان به عنوان یک عضو اتحادیه اروپا و گروه شینگن یکی از کشورهایی است که مشارکت ها و توسعه های بین المللی را در اروپا مدرن به پیش می برد. مؤسسات موجود در لهستان هم در آموزش و پرورش و هم در زمینه تحقیقات به خوبی مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته اند و سالیانه تعداد زیادی از دانشجویان برای تحصیل، این کشور را انتخاب می نمایند. از همین رو دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های لهستان، شانس بسیار بالایی برای ورود به بازار کار را برای خود رقم می زنند.

شهریه مناسب

یکی از برترین مزایای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در لهستان، هزینه های معقول این کشور می باشد. شهریه های دانشگاه به طور متوسط ​​۲۰۰۰ یورو در سال در یک دانشگاه دولتی در نظر گرفته می شود. این میزان از متوسط هزینه های تحصیل در اروپا پایین تر می باشد. هزینه های تحصیل در لهستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار منطقی و معقول می باشد.

هزینه های معقول زندگی

کارشناسی ارشد در لهستان

لهستان به طور کلی یک مقصد مقرون به صرفه برای تحصیلات تکمیلی، با هزینه های معقول برای زندگی است. دانشجویان بین المللی برای تأمین هزینه های اقامت، غذا، آب و برق و سایر هزینه های روزمره به حدود ۳۰۰ یورو در ماه نیاز خواهند داشت. دانشجویان ممکن است بسته به سبک زندگی بین ۳۵۰ تا ۵۵۰ یورو هزینه کنند.

تحصیل به زبان انگلیسی

مؤسسات آموزش عالی در لهستان بیش از ۲۰۰ برنامه کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی را ارائه می دهند. این برنامه ها در طیف گسترده ای از رشته های دانشگاهی از جمله علوم کشاورزی، هنر، مهندسی، تجارت، زبان، علوم طبیعی و علوم اجتماعی را شامل می شود. از این رو دانشجویان بین المللی برای شرکت در دوره های کارشناسی ارشد در لهستان با ارائه مدرک زبان آیلتس قادر خواهند بود تا پذیرش خود را دریافت نمایند. موسسه زبان آریاناپارس با ارائه دوره های تخصصی در کمترین زمان ممکن، بهترین نتایج را تضمین می کند.

معایب تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لهستان

علی رغم مزایای عنوان شده برای تحصیل در لهستان، دانشجویان باید از چالش ها و مشکلات ممکن اطلاع صحیحی را داشته باشند. عنوان مشکلات تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد لهستان، راه های انتخاب برای این کشور را هموار می نماید. در این بخش به سه مشکل اساسی کارشناسی ارشد در لهستان اشاره می نماییم.

دانشجویان متاهل باید تنهایی سفر کنند.

یکی از بزرگترین مشکلات تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لهستان، نداشتن حق همراه قلمداد می شود. دانشجویان متاهل با این چالش همراه می باشند که در صورت اخذ ویزای تحصیلی نمی توانند همسر و یا فرزندان خود را به همراه داشته باشند. دانشجویان در ابتدا به صورت مستقل و تنها برای تحصیل در لهستان اقدام می نمایند و پس از حضور در این کشور برای همسر و فرزندان خود درخواست الحاق ارسال می نمایند. 

تسلط پایین لهستانی ها به زبان انگلیسی

لهستان,لهستان,لهستان

زبان انگلیسی در میان مردم لهستان رایج نمی باشد. از همین رو دانشجویان کارشناسی ارشد در لهستان برای ارتباط برقرار کردن و انتخاب فرصت های کاری پر درآمد به دانش زبان لهستانی نیاز دارند. لازم بذکر است محیط آکادمیک و دانشگاه های کشور لهستان را می توان با دانش زبان انگلیسی پشت سر گذاشت.

تحصیل دکترا در لهستان

کشور لهستان همانند سایر کشورهای پیشتاز در بحث تحصیل، به دانشجویان در مقطع دکترا، توجه ویژه ای دارد و جهت پرداخت مخارج تحصیل ایشان، شرایطی را برای تسهیل طول دوره دکترا در لهستان فراهم آورده است. بصورت کلی تحصیلات در مقطع دکترا در دانشگاه های کشور لهستان به دو صورت، تحصیل با بورسیه تحصیلی و تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه دانشگاه را شخصاً پرداخت می کند، صورت می پذیرد.

تحصیل در شرایطی که دانشجو مستلزم به پرداخت هزینه در دانشگاه های کشور لهستان می باشد، همانند اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس این کشور می باشد.

با توجه به این نکته که کشور لهستان برای افرادی که در مقطع دکترا در این کشور مشغول به تحصیل هستند، حقوقی ماهیانه به میزان تقریبا ۲ هزار دلار را مدنظر قرار می دهد، دانشجویان ایرانی رقابت بسیار سختی را در راستای اخذ بورسیه دکترا در کشور لهستان در پیش دارند.

تحصیل پزشکی در لهستان

( لهستان کشوری در شمال اروپا و همسایه آلمان می باشد . این کشور در زمینه پزشکی در سالهای اخیر پیشرفت های خوبی داشته و یکی از مهمترین و جذاب ترین رشته های برای تحصیل در لهستان می باشد )

کشور لهستان پس از فروپاشی حکومت کمونیستی شوروی توانست استقلال خود را بدست آورد و از بحران های اقتصادی و اجتماعی که پس ازجنگ جهانی دوم بر این کشور تحمیل شد بیرون بیآید .

رشد اقتصادی این کشور در سالهای اخیر بقدری چشم گیر بود که در سال ۲۰۰۴ به عضویت کشورهای اتحادیه اروپا درآمد و توانست میان کشورهای مطرح جهان خودنمایی کند .
این کشور در زمینۀ علم پزشکی و طبابت حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و دانشگاه ورشو نیز در زمینه رشتۀ پزشکی در همین حدود تجربه و قدمت دارد .

دانشگاه های لهستان در رشته های پزشکی برای جذب بیشتر دانشجویان از سال ۱۹۹۳ ( خصوصاً دانشکده پزشکی ورشو ) اقدام به تدریس براساس زبان انگلیسی کردند . این کار باعث شد تاهم دانشگاه تعامل بیشتری با دنیا داشته باشد و هم اعتبار دانشگاه در میان دیگر دانشکده های پزشکی دنیا بالا برود .

دوره های پزشکی در دانشگاه های لهستان بدون در نظر گرفتن دورۀ پری مدیکال ۶ ساله می باشد هنر دانشجو برای ورود به دورۀ پزشکی موظف به گذراندن دورۀ پری مدیکال و قبول شدن در آزمون پایانی آن می باشد . در برخی از دانشگاه های لهستان که برخی از انها دارای رنکینگ پایینی می باشند نیاز به مدرک زبان انگلیسی نیست ولی تسلط به زبان در حد ایلتس ۵ یا ۶ الزامیست .

دانشگاه های پزشکی لهستان همه دارای یک بیمارستان شخصی برای آموزش های عملی و بالینی می باشند به طوری که دانشگاه ورشو خود دارای ۵ بیمارستان برای آموزش دانشجویان پزشکی می باشد . برای یک دورۀ ۶۶ ماهه تحصیلی پزشکی در لهستان بدون احتساب دورۀ پری مدیکال هزینه ها از ۱۱ هزار یورو در سال تا ۱۳ هزار یورو می باشد .

دوره های دندان پزشکی نیز ۵ ساله می باشد و هزینه های آن برای هر سال از پزشکی بیشتر بوده و تقریباً از ۱۳ هزار شروع شده و در برخی دانشگاه های خصوصی تا ۱۷ هزار یورو خواهد رسید . دوره های زبان دندان پزشکی نیز به زبان انگلیسی می باشد و در اکثر دانشگاه های معتبر داشتن مدرک ۶٫۵ IELTS الزامیست .

دوره های داروسازی نیز همین شرایط را داشته و ۵ ساله می باشد . با این تفاوت که میزان هزینه های دورۀیک ساله کمترمی باشد و حدود ۸ تا ۱۱ هزار یورو در سال می باشد .با توجه به شرایط لهستان از جهت رنکینگ بالای دانشگاهی و شرایط مهیا و خوب تحصیلی می تواند گزینۀ مناسبی برای دانشجویان مشتاق رشته پزشکی و حتی دانشجویانی که در کنکورهای پزشکی ایران قبول نشده اند ، باشد .

شرایط بورسیه تحصیلی لهستان:

  1. مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر
  2. معدل بالای ۱۷
  3. اخذ مدرک دال بر تسلط کافی زبان انگلیسی (حداقل آیلتس  ۶٫۵)
  4. جلب نظر یک استاد مشاور (supervisor)
  5. داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی، کتاب و …

داشتن همه و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده، می تواند در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش نقش بسزایی ایفا نماید.

هزینه های تحصیل در لهستان

حق کار و هزینه های تحصیل در لهستان

ذکر این مطلب از اهمیت بالایی برخوردار است که هر فرد که قصد ادامه تحصیل در کشور لهستان را داشته باشد قبل از رفتن به لهستان و برای رفتن به سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال زندگی در لهستان است.

کسانی که قصد دارند بعد از پایان تحصیل خود در کشور لهستان مشغول به کار تمام وقت شوند می بایستی به زبان پولیش مسلط بوده و دوره تحصیلی خود را به خوبی گذرانده باشند تا بتوانند شغل مناسبی را پیدا کنند و در نتیجه بعد از کسب شغل، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. این نکته را نیز باید ذکر کرد که گرفتن اقامت دائم در کشور لهستان بسیار ساده است و به افرادی توصیه می شود که قصد خروج سریع از کشور را دارند.

حق کار

دانشجویان در کشور لهستان حق کار دانشجویی دارند که در مقاطع مختلف بین ۱۰ تا ۳۰ ساعت در هفته می باشد. میانگین حقوق این افراد بین ۶ تا ۹ یورو به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی می تواند برخی از هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور را پوشش می دهد.

هزینه های تحصیل

بصورت کلی هزینه ها در کشور لهستان را می توان به دو دسته تقسیم کرد و هر یک را به اختصار توضیح داد. دانشگاه ها در کشور لهستان متناسب با رشته انتخابی و دانشگاه، هزینه های متفاوتی دارند.

  • ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو در سال برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال برای دوره های دکترا و تخصص

موسسات خصوصی با توجه به شرایط آموزشی هزینه های بیشتری را از دانشجویان طلب می کنند. بسته به دوره و موسسه می تواند از ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ € در سال متغیر باشد. دولت لهستان لیستی از بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در موضوعات خاص در NAWA در نظر گرفته است. برخی از دانشگاه های کشور لهستان متناسب با شرایط دانشجویان بورسیه هایی را ارائه می دهد.

هزینه های زندگی در لهستان

هزینه زندگی در کشور لهستان ماهیانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو می باشد که بیشترین هزینه را مسکن در بر می گیرد. هزینه های ذکر شده شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و زندگی خود در کشور لهستان می باشد.

نحوه درخواست ویزای تحصیلی لهستان

سیستم آموزش مرکزی برای تحصیلات عالی در کشور لهستان وجود ندارد، این نکته به این معناست که دانشجویان درخواست های خود را مستقیما به موسسات انتخابی ارسال می کنند. به همین دلیل محدودیتی برای تعداد دانشگاه وجود ندارد.

برای ثبت نام در هر برنامه تحصیلات تکمیلی، یک مدرک کارشناسی نیاز خواهد بود که به طور قانونی در لهستان شناخته شده باشد. به صورت معمول دریافت پذیرش برای برنامه های دانشگاهی چند ماه به طول می انجامد. دانشجویان معمولا از پایان ماه می، می توانند برای اخذ پذیرش اقدام نمایند. جزئیات دوره تحصیلات تکمیلی در وب سایت های دانشگاهی ذکر شده باشد.

درحال حاضر صدور ویزای تحصیلی لهستان تا حدودی راحت تر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا می باشد ولی ویزای صادره برای ورود به لهستان الزاماً ویزای شینگن نبوده و ممکن است تنها شامل ویزای ورود به خاک لهستان باشد.

مدارک لازم برای تحصیل در لهستان

درخواست اخذ ویزای تحصیلی لهستان مراحل پیچیده ای ندارد فقط کافی است که دانشجویان فرم های مربوط به پذیرش دانشگاه مورد نظر را به درستی تکمیل کنند و با پرداخت شهریه در سایت دانشگاه بارگذاری نمایند.

بعد از پذیرش دانشگاه، دانشجویان باید در یک مصاحبه حضوری در محل تحصیل خود شرکت کنند و ضمن ارائه مدارک تحصیلی، هدف شان را از مهاجرت به لهستان و برنامه تحصیلی خود مشخص کند.

در ادامه مطلب به بررسی مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی لهستان می پردازیم:

  1. فرم درخواست ویزای تحصیلی و کپی آن

شما باید به تکمیل فرم درخواست پذیرش از دانشگاه مورد نظر اقدام کنید و پس از تایید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی لهستان نمایید.

دانشجویان باید این نکته را در نظر داشته باشند که برای تکمیل فرم مورد نظر هدف و انگیزه خود را از مهاجرت به لهستان و برنامه خود پس از پایان دوره تحصیل در بازگشت به کشورشان بیان کنند.

  1. نامه قبولی از دانشگاه معتبر لهستان
  2. رزومه و سوابق تحصیلی دانشجو برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان باید به دانشگاه مورد نظر تحویل داده شود.
  3. ارائه کپی از تمام مدارک تحصیلی و دوره های آموزشی
  4. اثبات میزان سرمایه اولیه برای پرداخت مخارج تحصیل و زندگی در لهستان
  5. ارائه گواهی تحت عنوان بیمه ی سلامت
  6. تحویل مدرک پذیرش دانشگاه مورد نظر به همراه فرم دعوت نامه از دانشجو برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان ضروری است.
  7. مدرک وجه واریز شده بابت پرداخت شهریه دانشگاه
  8. ارائه مدرک معتبر که نشان دهد شما از محل سکونت مناسب برخوردار هستید.
  9. شما باید برنامه دقیق خود را درباره مهاجرت خود برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان شرح دهید.
  10. شما باید مدارک مرتبط با مهارت های زبان انگلیسی خود را به دانشگاه ارائه دهید.

اقامت پس از تحصیل در لهستان

کشور لهستان به دلیل برخورداری از شرایط مناسب برای استخدام کاری و تحصیل در دانشگاه های معتبر همچنین هزینه های مناسب تحصیل، برای اقامت دائم بسیاری از دانشجویان پس از پایان دوره تحصیلی خود مطلوب می باشد.

ضمن اینکه این کشور از انواع هنر ها و غذاهای لذیذ، معماری عالی و فرهنگ و تمدنی غنی برخوردار است.

اقامت پس از تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا بستگی به تابعیت دانشجویان دارد.

دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند پس از پایان دوره تحصیلی خود در این کشور بدون اخذ اقامت دائم سکونت داشته باشند و آنچه حائز اهمیت است میزان توانایی شما در پرداخت مخارج تحصیل و زندگی خود در لهستان می باشد.

اما این امکان برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا وجود ندارد و آن ها باید با استفاده از یکی از شیوه های زیر اقدام به گرفتن اقامت دائم خود در لهستان کنند.

دانشجویان ارمنستان، بلاروس، گرجستان، مولداوی، روسیه و اوکراین می توانند پس از پایان دوره تحصیلی خود بدون تغییر نوع ویزای برای اخذ اقامت دائم در لهستان سکونت داشته باشند.

فارغ التحصیلان می توانند در بازه زمانی ۶ تا ۱۲ ماهه در کشور لهستان مشغول به کارش شوند و بعد از این مدت به صورت قانونی حق سکونت در لهستان را ندارند و یا می توانند در صورت تمایل به اقامت دائم، از کارفرمای خود گواهی تحت عنوان اخذ ویزای کاری دریافت کنند و آن را برای پذیرش به سفارت لهستان تحویل دهند.

توجه داشته باشید که درخواست اخذ ویزای کاری شما باید تا قبل از تاریخ انقضای ویزای تحصیلی شما در این کشور باشد.

در ادامه مطلب شما را با سایر روش هایی که می توانید برای اخذ اقامت دائم در لهستان اقدام کنید آشنا خواهیم کرد:

  1. ارائه کارت اقامت موقت
  2. اخذ ویزای کار لهستان
  3. اخذ اقامت موقت برای انجام فعالیت تجاری
  4. کارت آبی اتحادیه اروپا
  5. ارائه کارت پذیرش اقامت دائم
  6. ثابت کردن تابعیت

ریجکتی ویزای تحصیلی لهستان

اگر دانشجویان در ارائه مدارک خود به پلیس لهستان دچار خطا و اشتباه شوند به احتمال زیاد اتحادیه این کشور از پذیرش درخواست شما برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان خودداری می کند. در ادامه مطلب به بررسی عواملی که موجب عدم پذیرش درخواست شما می شود می پردازیم:

  1. زمانی که متقاضی هدف خود را برای پلیس لهستان از مهاجرت به این کشور صادقانه بیان نکند.
  2. ارائه مدرک گذرنامه نا معتبر و جعلی به سفارت این کشور
  3. عدم ارائه اسناد و مدارک قانونی برای اثبات هدف و شرایط دانشجو برای مهاجرت به این کشور
  4. متقاضی از تمکن مالی برای پرداخت هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی در لهستان برخوردار نباشد همچنین نتواند برنامه خود را برای بعد از گذراندن دوره تحصیلات خود و بازگشت به کشورش بیان کند.
  5. فرد متقاضی دارای شخصیت اخلاقی، کاری یا تحصیلی موجه نباشد و دولت لهستان نتواند از ورود این شخص به کشور اطمینان حاصل کند و ورود این فرد را به کشور باعث عدم امنیت ملت تشخیص دهد..
  6. متقاضی مدرکی در جهت اثبات سلامت خود ارائه ندهد و همچنین فاقد بیمه نامه مسافرتی باشد.
  7. اداره پلیس لهستان نتواند صحت و حقیقی بودن مدارک شما را اثبات کند و در بررسی مدارک شما دچار تردید شود.

ارزان ترین دانشگاه ها برای تحصیل در لهستان

۱. دانشگاه ورشو لهستان

دانشگاه ورشو یکی از بهترین دانشگاه های لهستان است که عنوان بزرگترین موسسه آموزشی در این کشور را دارد. در این موسسه دانشجویان به زبان لهستانی تحصیل می کنند اما ۲۰ رشته تحصیلی در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود. همچنین برخی از دروس به زبان فرانسه و آلمانی به دانشجویان ارائه می شود.

سطح علمی دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه به دلیل کیفیت عالی در ارائه خدمات آموزشی، بالا است به همین دلیل می توانند پس از پایان دوره تحصیل خود در رشته مورد نظر استخدام شوند.

۲. دانشگاه جاگلونیا

این موسسه آموزشی جزو قدیمی ترین و بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در لهستان در رشته ها پزشکی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، حقوق، علوم انسانی و… می باشد.

۳. دانشگاه آدام میکیویچ در پوزنان

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در کشور لهستان در رشته هایی مانند: علوم مهندسی، علوم اجتماعی، علوم آموزشی، علوم انسانی، علوم تجربی و .. است که قدمتی چندین و چند ساله در این کشور دارد.

۴. دانشگاه صنعتی ورشو

 از مزایای دانشگاه صنعتی ورشو این است که این دانشگاه برای دانشجویانی که در زبان انگلیسی تخصص ندارند دوره های آموزش زبان انگلیسی را برگزار می کند.

۵. دانشگاه نیکولاس کوپرنیک در تورو

این موسسه آموزشی یکی از بهترین دانشگاه های لهستان است که ۱۷ دانشکده دارد و ۳ دانشکده در آن به رشته های پزشکی اختصاص دارد.

در این دانشگاه معتبر رشته هایی نظیر: علم شیمی، مدیریت، اقتصاد، فیزیک، زیست‌شناسی، مطالعات انگلیسی، پرستاری و نجوم، پزشکی آزمایشگاهی، فیزیوتراپی به زبان انگلیسی تدریس می شود.

بهترین رشته ها برای تحصیل در لهستان

 دانشگاه های لهستان برای دانشجویان امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را در صورتی که از معدل و نمرات عالی برخوردار باشند در همان دانشگاه فراهم می کند و دانشجویان ممتاز می توانند بهترین رشته ها برای تحصیل در لهستان را در مقاطع ارشد و دکترا بدون احتیاج به شرکت در آزمون فرا گیرند.

در ادامه به بررسی بهترین رشته ها برای تحصیل در لهستان خواهیم پرداخت

  1. تکنولوژی اطلاعات
  2. مدیریت
  3. دندانپزشکی
  4. روانشناسی
  5. مدیریت اقتصاد
  6. وکالت
  7. حسابداری

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲۰۴ پاسخ به “تحصیل در لهستان”

    1. glcobhzi گفت:

      صفر تا صد تحصیل در لهستان

    2. مها گفت:

      سلام‌
      من ۱۸ سالمه معدل دیپلمم ۱۹ رشته انسانی برای رشته مدیریت بدون مدرک زبان برای کارشناسی امکان پذیرش دارم و اینکه شرلیطش چیه

    3. ارش گفت:

      با سلام.
      من لیسانس مدیریت بازرگانی دارم از دانشگاه پیام نور با معدل ۱۶.۵۲
      الان هم ۳۴ سالمه.آیا برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد محدودیت سنی وجود داره؟!
      و اینکه نیاز به مدرک آیلتس دارم یا بدون مدرک هم میشه!!؟
      ممنون میشم جواب بدین.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام وقتتون بخیر،بله شما برای پذیرش گرفتن در مقطع فوق لیسانس نیاز به مدرک زبان دارید،و اگر فاصله ی زمانی مقطع لیسانس و فوق لیسانستون بشتر از ۵،۶ سال نباشد میتوانید برای پذیرش گرفتن اقدام نمایید.

    4. رضا گفت:

      سلام
      با لیسانس رشته فقه و مبانی حقوق شانس پذیرش برای ارشد کشور لهستان هست؟!!
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام،متاسفانه خیر،این رشته مختص به کشور خودمان هست و شما برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد میتوانید برای رشته های مرتبط یا رشته هایی مثل حقوق بین الملل اقدام نمایید.

    5. محمد گفت:

      سلام خسته نباشید
      من ۲۳سالمه و لیسانس زمین شناسی از دانشگاه سراسری زنجان با معدل ۱۶٫۵ دارم و مدرک آیلتس ۷٫۵ هم دارم شانسم برای ادامه تحصیل تو لهستان چقدره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام ممنون،وقتتون بخیر ، شما با معدل بالای ۱۵ و مدرک زبان آیلتس شانستون برای این کشور بالا هست و میتوانید برای مقطع فوق لیسانس اقدام نمایید.

    6. Aviiii7 گفت:

      زبان لهستانی هم فول باشه میشه؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        برای تحصیل در دانشگاه های لهستان با زبان انگلیسی هم میتوانید وارد دانشگاه شوید

    7. Kiana گفت:

      سلام من ۲۲ سالمه آیلتس ۶ دارم و معدل دیپلمم ۱۷ هستش.شانس پذیرش و ویزا برای پزشکی و دندانپزشکی لهستان چقدره؟ و آیا هنوزهم وقت برای ثبت نام در دوره ی پری مدیکال هستش؟ آیا این امکان هست که اگر بعد از آزمون، پزشکی نیاوردیم، دندانپزشکی یا رشته های دیگر مرتبط با پزشکی رو بریم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام دوست عزیز
        بله امکان تحصیل پزشکی در چک و لهستان هست. اگر آزمون را موفق نشوید می توانید در رشته های دیگری تحصیل کنید. برای ورود به هر ترمی باید ۶ ماه قبل اقدام نمائید.

    8. سارا گفت:

      سلام
      ایا برای پذیرش رشته پزشکی در لهستان به جز مدرک آیلتس مهمه که تو ایران دیپلمت چه رشته ای بوده و یا معدل دیپلم مهمه؟
      منظورم اینه که حتما باید دیپلم تجربی باشی یا دیپلم فنی حرفه ای هم میتونه به شرط داشتن آیلتس پزشکی بخونه تو کشور لهستان؟
      ممنونم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        نمره مورد نیاز برای تحصیل در لهستان، نمره ۶ در آزمون آیلتس می باشد. در صورت ارائه دیپلم تجربی شانس بالاتری برای پذیرش در دانشگاه های لهستان متصور می شود. دانشجویان می بایست معدل بالای ۱۴ را برای اخذ پذیرش ارائه دهند.

    9. امیرحسین گفت:

      من میخواستم برای مقطع لیسانس رشته کامپیوتر اقدام کنم. میخواستم بپرسم چقدر تمکن مالی لازم هست و آیا این مبلغ بلاک میشه و به مرور زمان آزاد میشه یا صرفا پرینت حساب هست و مبلغ آزاد هست؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        به صورت میانگین هزینه یک سال تحصیل و زندگی در لهستان بین ۶ تا ۸ هزار یورو در سال در نظر گرفته می شود. برای مراجعه به سفارت ارائه نامه ای مبنی بر تمکن مالی شما الزامی می باشد.

    10. حامد نير گفت:

      سلام
      دوست دختر من اهل لهستان است اگه باهاش ازدواج کنم آیا با دیپلم ایران میتوانم در آنجا درس بخوانم و ادامه تحصیل بدم رشتم تجربى بود ٢۴ سال سن دارم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        دورههای کارشناسی در کشور لهستان به زبان انگلیسی ارائه می شود، از همین رو با ارائه مدرک آیلتس و تافل قادر خواهید برای ادامه تحصیل اقدام نمایید.

    11. مهران اسدي گفت:

      سلام ، بنده ٢١ سالمه و دانشجوی رشته حسابداری ترم چهار در دانشگاه پیام نور هستم ، به خاطر شرایط زندگیم نتونستم تمرکزم رو روی درس بزارم و معدل دیپلم ١۴و معدل دانشگاهمم تا الان همین حدودِ ولی خب مدرک زبان آیلس با نمره نزدیک به ٧ دارم ؛ خواستم ببینم در همین مقطع کارشناسی میتونم برم لهستان؟مهم نیست رشته ام حاظرم عوض کنم ولی میخوام فقط برم و حداقل و حداکثر پولی که میخواد تموم این پرسه چقدرِ ؟! با تشکر

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید جهت تحصیل مجدد در مقطع لیسانس یا فوق لیسانس در لهستان اقدام کنید.هزینه تحصیل و زندگی در این کشور بین ۶ تا ۸ هزار یورو در سال می باشد.

    12. وحید گفت:

      سلام بنده ۳۰ سالمه بامعدل ۱۴.۳۶ از دانشگاه آزاد برای تحصیل در کشور لهاستان چه شرایطی لازمه؟ و اینکه شنیدم بدون مدرک زبان هم میشه تحصیل کرد و هزینه برای ارشد گرفتن کلا چقدره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در حال حاضر برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور لهستان ملزم به ارائه مدرک زبان می باشید. به طور میانگین هزینه های تحصیل بین ۲ تا ۴ هزار یورو در نظر گرفته می شود.

    13. Arman گفت:

      برای پزشکی چه مدرک زبانی لازمه

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در رشته پزشکی به نمره ۶ در آزمون آیلتس نیاز می باشد.

    14. سارینا گفت:

      شرایط تحصیل در رشته رادیولوژی در لهستان چطوره؟

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی است که از این رو ارائه مدرک زبان آیلتس الزامیست. هزینه تحصیل در لهستان ناچیز می باشد و تقریبا بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال است.

    15. Aliram گفت:

      سلام،
      برای تحصیل در لهستان تا چه سنی برای گرفتن ویزا تحصیلی در مقطع ارشد اوکی است؟

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        برای اخذ ویزای تحصیلی در لهستان برای مقطع کارشناس ارشد محدودیت سن وجود ندارد.

    16. شیما یعقوبی گفت:

      سلام وقت بخیر
      من ۲۶سالمه ترم ۱ارشد سینماهستم از دانشگاه سوره.معدل کارشناسی ام ۱۷٫۵۴هست میخوام برای دکترا اقدام بکنم خواستم بدونم دکترای سینما در لهستان چه شرایطی داره .وچه هزینه و زمانی میبیره.و در کل من چقدر باید هزینه در نظر بگیرم براش

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        برای تحصیل در لهستان برای مقطع دکتری باید رزومه پژوهشی مناسبی اعم از مقاله های بین المللی ارائه دهید. و باید سوپروایزری را پیدا کنید که شرایط شما مورد تایید ایشان باشد.

    17. رحیم شکری گفت:

      سلام
      من ۲۵ سال سنمه و لیسانس شیمی دارم معدل دیپلمم ۱۶.۷۰ هست و در حال گرفتن مدرک آیلتس نیز هستم اگه بخوام از اول در یکی از رشته های داروسازی یا دندان پزشکی شروع به تحصیل کنم
      اول اینکه هزینه چقدر میشه در طول سال و آیا باید یکجا پرداخت بشه و یا بصورت اقساط هم میشه داد؟
      دوم اینکه دوره pre medicalرو همه میتونن ثبت نام کنن یا ن ؟ و هزینش چقدره ؟
      اینا ب این معنی ک اول من باید دوره pre medicalرو ثبت نام و پشت سر بذارم بعد برا رشته مورد نظرم اقدام کنم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در ابتدای کار باید برای دوره های pre medical اقدام نمایید و در صورت قبولی در آزمون وارد دوره های دندانپزشکی می شوید. هزینه های تحصیل در لهستان برای دوره های پزشکی بین ۱۲ تا ۱۷ هزار یورو می باشد. بازه های زمانی تحصیل در این کشور ۵ سال است.

    18. شبیر گفت:

      دوره های زبان پولیش توسط دانشگاه ارائه می گردد ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شانس ویزا برای دوره های زبان بسیار کم است البته شخصی که برای ویزای تحصیلی اقدام کرده می تواند بعد از ورود به کشور لهستان در دوره های زبان این کشور نیز شرکت کرده و زبان این کشور را فرا گیرد.

    19. تینا گفت:

      سلام
      شرایط تحصیل پزشکی در لهستان و چک چیه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای ورود به رشته پزشکی در لهستان و چک بعد از گذراندن یک دوره کالج با قبولی در آزمون شخص وارد دوره تحصیلی اصلی خود می شود. در صورت درخواست دانشگاه برای مدرک زبان حتما باید شخص متقاضی از همین جا مدرک زبان خود آیلتس ۶ به بالا را ارئه دهد ولی معمولا برای تحصیل پزشکی در چک نیازی به داشتن مدرک زبان نیست و فقط در ابتدا دانش زبان فرد مهم است.

    20. حدیث گفت:

      سلام من ۲۰ سالمه ترم ۶ کارشناسی حقوق دانشگاه آزاد نجف آباد، ترم آخرم هست این ترم و میخوام در مقطع کارشناسی ارشد حقوق تجارت بین الملل بخونم ،معدل لیسانسم هم۱۷ هست ، شما چه کشوری رو پیشنهاد میکنید ؛ برام مهمه که هزینه ی تحصیلم کم باشه و یا بورس بشم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شرایط شما می تواند در انتخاب کشور مناسب بسیار حائز اهمیت باشد. کشورهای انگلیس لهستان فرانسه و….. می توانند گزینه های مناسبی برای رشته حقوق باشند. چون بیشتر بورسیه به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند بهتر است کشورهایی که هزینه تحصیل در آنها به صورت رایگان و یا کم می باشد را انتخاب نمایید.

    21. Melody گفت:

      سلام, من قصد ادامه تحصیل در کارشناسی ارشدرو دارم ,آیا همسر و دو فرزند من هم میتوانند به همراه من بیایند؟
      چقدر باید موجودی حساب برای تمکن مالی نشان دهیم؟ من همسرم و دوفرزندم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا کشور لهستان در مقطع ارشد سخت ویزای همراه می دهد. در اصل می توانیم بگوییم شانس این نوع ویزا برای مقطع ارشد کشور لهستان کم می باشد.

    22. محمدرضا گفت:

      سلام
      من دانشجوی رشته ی زیست شناسی سلولی مولکولی گرایش بیوشیمی در مقطع لیسانس دانشگاه آزاد هستم، ترم ۶ هستم و با معدل کل ۱۷٫۵۳، زبانمم خوبه ولی آزمون آیلتس ندادم و مقاله isi هم ندارم.

      میدونم در مقطع ارشد برای گرفتن بورسیه شانس کمه ولی خب نشدنی نیست، بنا به دلایلی نمیتونم تو ایران بمونم و برام سخته، آیا کشور لهستان هم مثل کشور کانادا نیاز هست برای بورسیه از قبل با استادی در کشور لهستان هماهنگ کنم؟

      من میخوام جایی تحصیل کنیم که بورسیه شامل حال من بشه یا حدالامکان تحصیل رایگان باشه!

      در ضمن تمکن مالی تا سقف ۱۰۰ میلیون هم میتونم ارائه کنم آیا بعد از گردش حساب سه ماهه و ارائه پرینت به سفارت، میتونم این پولو در بیارم یا باید تا آخر زمان تحصیلم در کشور مورد نظر، پول تو حسابم بمونه؟

      فقط میخوام قسمت تحصیلی رایگان باشه همین.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در مقطع ارشد ممکن است یکسری از دانشگاه ها کمک هزینه ی کمی را طبق شرایطی به شما بدهند.لهستان جزو دسته کشورهایی می باشد که هزینه ی تحصیل و زندگی در آن خیلی کم است. از دیگر کشورهای هزینه تحصیل رایگان می توان آلمان فرانسه نروژ اتریش را نام برد. البته شما در هرکدام از این کشورها یک پرداختی کمی بین ۰تا ۱۵۰۰ یورو به ازای هر ترم خواهید داشت.برای همه ی کشورها داشتن هزینه ی یکسال تحصیل و زندگی الزامی می باشد.

    23. علی گفت:

      سلام وقت بخیر من ۱۹سالمه و دیپلم کامپیوتردارم
      میشه باهمین دیپلم اقدام ب ادامه تحصیل در لهستان کرد؟؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان گرفتن پذیرش برای شما در مقطع کارشناسی می باشد.

    24. آرش گفت:

      سلام. من دانشجوی ترم ۳ کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات، گرایش تجارت الکترونیک هستم تا به اینجا معدلم بین ۱۷ تا ۱۸ هستش. معدل کارشناسی من در رشته مهندسی نرم‌افزار بین ۱۵ تا ۱۶ بود. هنوز مدرک زبان ندارم ولی تا پایان دوره کارشناسی ارشد میتونم مدرک زبان با نمره خوب کسب کنم. برای کار هم در حوزه‌های تولید و تدوین رسانه، دیجیتال مارکتینگ و برنامه نویسی مهارت دارم. برای مقطع دکترا (بورسیه) چقدر شانس دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام شما با داشتن رزومه ی قوی که شامل مقالات بین المللی معدل بالای ۱۷ آیلتس بالای ۶.۵ و….. می باشد می توانید برای گرفتن بورسیه اقدام نمایید.

    25. دل ارام گفت:

      سلام
      من معدل دیپلم ۱۹.و معدل کارشناسی رشته مهندسی شیمی ۱۵ از دانشگاه دولتی دارم.
      ایا شرایط پذیرش در مقطع ارشد در رشته محیط زیست از دانشگاه پلی تکنیک ورشو را با اخذ نمره زبان ایلتس دارا میباشم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله با داشتن مدرک آیلتس ۶.۵ تا ۷ با شانس بالایی میشه اقدام کرد

    26. ثنا گفت:

      سلام من معدل دیپلم و پیشدانشگاهی ۱۸/۵۶ هست شش سال سابقه کار دستیار دندانپزشک دارم و مدرک مهندسی فناوری اطلاعات رو هم دارم
      با توجه به سابقه کار و علاقه قصد دارم برای دندانپزشکی بخونم
      ۲۹ سالمه
      میخواستم بدونم کدوم کشور رو پیشنهاد میدین با توجه به سابقه و شرایط من
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام شما چنانچه با توجه به شرایط سنی خود بخواهید برای دندانپزشکی اقدام نمایید شانس ویزاتون بسیار کم خواهد شد. ولی می توانید برای رشته ی خودتان اقدام نمایید و بعد در آن کشور با اجازه ی دانشگاه رشته ی خودتان را عوض کنید.

    27. مهیار گفت:

      سلام…
      پسر ۲۱ ساله برای کشور لهستان میخوام اقدام کنم چقدر پول برای یکسال اول تحصیلم باید برای خودم بیارم؟ تا اینکه بتونم کار پیدا کنم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. برای دریافت ویزای تحصیلی لهستان باید بودجه مورد نیاز در سال اول خود را در حساب بانکیتان داشته باشید. این مبلغ در لهستان حدود ۸ الی ۱۰ هزار یورو است.

    28. رضا گفت:

      سلام
      من فوق لیسانس علوم سیاسی دارم و برای دکترای علوم سیاسی میخواستم اقدام کنم مدرک زبان ندارم ولی انگلیسی را راحت صحبت میکنم میخوام دانشگاه رایگان باشه ، ایا در لهستان میشه تحصیل کرد . کشور دیگه در اروپا مناسب باشه میتونید معرفی کنید . تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای اخذ بورسیه در هر کشوری که متعاقبا تحصیلات رایگان میشود دو موضوع مهم و الزامی جهت اخذ بورسیه های تحصیلی و نه استانی ، این هست که فرد متقاضی باید حتما دارای مقالات و پژوهش های بین المللی باشد تا نظر استاد با دادن بورسیه به ایشان مساعد باشد و دوم داشتن مدرک آیلتس ترجیحا ۷ هست

    29. آریانا پارس گفت:

      سلام خدمت شما :
      دوره های تحصیلی در تمامی رشته ها در مقطع ارشد در کشور لهستان حدود ۴ سال است. هزینه تحصیل و زندگی ۷۰ میلیون تومان است .

    30. سید حسن میربراتی گفت:

      سلام
      کارشناسی برق گرایش کنترل ازدانشگاه بابل بامعدل ۱۷ هستم آیا میتوانم در دانشگاه ورشو بورسیه بگیرم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای اخذ بورسیه داشتن مدرک زبان و مقالات بین المللی لازم میباشد . البته باید این را مورد توجه داشته باشید که شانس بورسیه در ارشد کم میباشد

    31. شبنم رضايي گفت:

      درود
      من مدرک فوق دیپلم طراحی دوخت و همسرم دیپلم الکترونیک و همچنین هر دو مدرک فنی حرفه ای ارایشگری و همسرم مربی باشگاه هست
      ما قصد مهاجرت داریم به کشور لهستان
      آیا میتونیم از طریق کلاس زبان در این کشور اقدام کنیم ؟ و بعد از اتمام دوره یه فست فودی کوچک در این کشور بزنیم ؟؟؟ یا با توجه به مهارتمون کار پیدا کنیم ؟

    32. بهار گفت:

      سلام.خسته نباشید
      من دانشجوی ارشد بالینیم از دانشگاه ازاد.متاسفانه معدلم ۱۴/۸۰ اما پایان نامم روی موضوع روز دارم کار میکنم و احتمالا دوتا مقاله بین المللی هم بدم.زبان هم دارم میخونم.میخواستم بدونم امکان گرفتن بورسیه برای من وجود داره با توجه به اینکه معدلم پایین
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای پذیرش در مقطع PHD نیازمند رزومه قوی میباشید. که این رزومه شامل رزومه داخلی(رنکینگ دانشگاه، نمرات، معدل و…)، رزومه خارجی(مقالات معتبر بین المللی، سطح زبان، طرح توجیهی و…) میباشد. که تاثیرگذار است.
        شرایطتان باید دقیق تر بررسی شود.
        برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های درج شده در سایت با مشاورین ما در تماس باشید:
        https://arianaabroad.com/

    33. محمد ساجدی گفت:

      با سلام و احترام
      اگر کارشناسی ناپیوسته حسابداری بازرگانی داشته باشم میتونم بدون دیپلم نظری و پیش دانشگاهی(با مدرک فنی حرفه ای ۱۱ساله) برای پزشکی لهستان اقدام کنم؟ در ابتدا باید چه مبلغی بابت تمکن مالی برای اخذ ویزای پزشکی داشته باشیم؟
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        باید شرایطتان واضح تر بررسی شود.
        سن برای تحصیل در رشته پزشکی مهم میباشد

    34. ایمان گفت:

      با سلام:
      من ۱۵ سال دارم و میخوام در کشور لهستان تحصیل کنم.می خواستم ببنیم شرایط از همه لحاظ چطوریه؟
      مرسی.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        باتوجه به مقطع تحصیلی که انتخاب میکنید شرایط متفاوت میباشد. در ابتدا لازم است شرایطتان بطور دقیق تر بررسی شود.

    35. ali گفت:

      با سلام.برای فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری در رشته زبانشناسی شما کدوم دانشگاه لهستان رو پیشنهاد می کنید که وزارت علوم هم قبول داشته باشه؟
      کلا مراحل انجام کار برای گرفتن این فرصت از ابتدای کار چقدر طول میکشه؟چقدر گول وزارت علوم میده و ما چقدر پول باید هزینه کنیم.لطفا سریع جواب بدین…خیلی منتظرم…

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        سوال اول شما مربوط به بخش اجرایی میباشد وباید شرایطتان دقیق تر بررسی شود تا بهترین گزینه مناسب شرایط شما پیشنهاد شود.
        از زمانی که شرایط و مدارکتان اماده باشد حدود ۶ماه طول میکشد.
        برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید:
        https://arianaabroad.com/

    36. علی رستگار گفت:

      سلام
      امیدوارم خوب باشین.من ۲۰ سالمه و معدل پیشک۱۴ و دیپلم ۱۸.۵ و ielts 6 دارم.اینجا دانشگاه سراسری روزانه رشته Biology قبول شدم و ترم ۳ هستم.همچنین مدرک زبان آلمانی هم دارم که نمیدونم به درد میخوره با نه(منظورم از لحاظ رزومه هستش).میخواستم واسه رشته ی مهندسی دانشگاه لهستان اقدام کنم.
      اما ۲ تا سوال داشتم.
      اول اینکه من رشتم تجربی بوده و الان که میخوام برای مهندسی پذیرش بگیرم مشکلی پیش میاد؟
      دوم اینکه میخواستم ببینم شانس پذیرش گرفتن و وبزا چه قدر هست برای شرایط من؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام اصولا شما باید ادامه رشتتون را ادامه دهید در غیر این صورت شانس ویزا برای شما پایین خواهد آمد. زبان آلمانی به عنوان رزومه به حساب نمی آید.

    37. الهه گفت:

      باسلام
      برای گذراندن دوره فرصت مطالعاتی دکترا در لهستان چه مدارکی لازم هست؟آیلتس ۶ دارم و باهمسرم قصد رفتن دارم
      سفارت راحت ویزا میدهد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در لهستان برای فرصت مطالعاتی حتما و الزاما باید سوپروایزر در دانشگاه هدف داشته باشید . تعداد مقالات بین المللی و کیفیت آنها به دادن این ویزا به شما بسیار کمک میکند

    38. آریا گفت:

      با سلام
      ایا رشته ی داروسازی و دنداپزشکی به زبان انگلیسی ارائه می شود؟
      بنده ۲۰ ساله ، دارای آیلتس ۷ و سابقه ی ۲ بار اخذ ویزای شینگین را هم دارم. با توجه به شرایط ایا مشکلی در گرفتن ویزای لهستان نخواهم داشت؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل پزشکی در لهستان به زبان انگلیسی هیچگونه محدودیتی ندارید و پذیرش و ویزا را می توانید به کمک موسسه انجام دهید. شرایط شما بسیار خوب است.

    39. رشید گفت:

      سلام من ۳۰ ساله رشته حسابداری لیسانس دارم میخواهم برای لهستان اقدام کنم؟کدوم دانشگاه رو پیشنهاد میکنید؟چقدر درسال هزینه میبرد؟میخواهم لهستانی را در خود کالج بگذرانم؟دنبالی کالجی هستم که خوابگاه تغذیه رو فراهم کند؟ایا اجازه کار دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در کشور لهستان تا ارسال نشدن مدارک نمیتوان تصمیمی بر پذیرفتن یا نپذیرفتن دانشگاه گرفت . برای پذیرش حتما همزمان با خوابگاه باید اقدام نمایید و موضوع دیگر اینکه داشتن مدرک آیلتس ۶.۵ برای ارشد کفایت میکند و کالج زبان برای یادگیری زبان لهستانی در کشور لهستان شانس شمارا پایین میاورد

    40. علی گفت:

      سلام
      من لیسانس مهندسی شیمی از دانشگاه آزاد شیراز با معدل ۱۴.۵۰ دارم.
      توی زبان انگلیسی هم مشکلی ندارم.
      امکان گرفتن پذیرش از دانشگاه های لهستان با معدل من هست؟!

      • آریانا پارس گفت:

        برای پذیرش از دانشگاه های لهستان داشتن مدرک زبان در اکثر دانشگاه ها الزامیست . معدل شما برای پذیرش کشور لهستان خو ب است و فقط تمکن مالی ملاک قرار میگیرد که حدود ۶۰ میلیون جهت تحصیل و زندگی در لهستان برای یکسال را نیاز دارید

    41. علی گفت:

      سلام
      من لیسانس مهندسی شیمی از دانشگاه آزاد شیراز با معدل ۱۴.۵۰ دارم.
      توی زبان انگلیسی هم مشکلی ندارم.
      امکان گرفتن پذیرش از دانشگاه های لهستان با معدل من هست؟!!

    42. علی گفت:

      سلام
      من لیسانس مهندسی شیمی از دانشگاه آزاد شیراز با معدل ۱۴.۵۰ دارم.
      توی زبان انگلیسی هم مشکلی ندارم.
      امکان گرفتن پذیرش از دانشگاه های لهستان با معدل من هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله مشکلی ندارید از این جهت . تحصیل در برخی از دانشگاه های لهستان حتی نیاز به مدرک زبان هم ندارد

    43. مهدی گفت:

      سلام
      خسته نباشید
      من در حال حاظر لیسانسِ رشته فیزیوتراپی دارم
      میخواستم ببینم لهستان مقطع فوق لیسانس شاخه ی اسپورت داره
      هزینه ش چقدره حدودا
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        این موضوع نیاز به امکان سنجی ۳ هفته ای دارد که براساس خواسته شما برای دانشگاه های مختلف استعلام نمود و به دلیل حجم بالای دانشگاه ها نیاز به قرار داد بستن دارد

    44. فرهاد گفت:

      آیا با داشتن آیلتس ۶ می توان برای دکترا در لهستان پذیرش گرفت؟ سایر شرایط پذیرش دکترا را دارم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        باید بررسی و امکان سنجی شود ممکن است برخی دانشگاه در برخی از رشته ها با این شرایط پذیرش بدهند

    45. محمد گفت:

      سلام خسته نباشید.
      من کاردانی نرم افزار کامپیوتر دارم.میخواستم از صفر در مقطع کارشناسی رشته کامپیوتر ادامه تحصیل بدم.میخواستم راهنمایی بکنید.با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای کشورهای اروپایی برای مقطع لیسانس باید به زبان همان کشور تحصیل نمایید و این نیاز به اطلاع از کیفیت زبان شما دارد و نکته دیگر اینکه اگر دانشگاهی نیاز به مدرک زبان نداشته باشد ولی باید سطح زبان در حد آیلتس ۶ باشد

    46. مانا گفت:

      با سلام من دانشجو سال سوم رشته میکروبیولوژی هستم با معدل کل ۱۸.۱۶
      در حال خواندن زبان هستم و پیش بینی برای آیلسم ۷.۵ هست
      میخواستم ببینم شرایط دندانپزشکی خوندن در لهستان رو دارم؟ و اینکه امکان گرفتن فاند و بورسیه هست؟و مدرک لیسانس علوم پایه منو قبول دارن؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شرایط فاند کمی سخت هست و به راحتی برای قبل از تخصص داده نمیشود . شما باید سنتان را برای آفیسر توجیه نمایید به طوری که آفیسر مجاب گردد شما در این تایم مشغول به تحصیل و یا کار بوده اید . مدارک شما مورد قبول هست ولی تطابق واحدها خیلی مطلوب دانشگاه نیست و احتمالا از ابتدا مشغول به تحصیل خواهید بود

    47. علی گفت:

      سلام من کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی دارم میخواستم بدونم چقدر باید شهریه و خرج زندگی سالیانه پرداخت کنم برای دکتری همین رشته بعد اگه ۴۵ تا ۵۰ باشه یک دانشجو با ۳۰ ساعت کار در لهستان میتونه خرجشو در بیاره ؟؟؟؟!

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در لهستان در مقطع دکتری شما چنانچه بورسیه نباشید با ۳۰ ساعت کار در هفته تا ۵۰ درصد هزینه ها را برای سال اول میتوان تامین کرد که در سالهای بعد این درصد بالاتر نیز میرود

    48. رضا گفت:

      سلام دوستان
      من میخوام برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در لهستان یا روسیه اقدام کنم
      من ۲۷ سالمه و امروز با یک موسسه اعزام دانشجو صحبت کردم گفتن نمیشه برای این سن ویزا گرفت و حتی اگه پذیرش از دانشگاه هم بگیری بازم نمیشه
      البته بهشون نگفتم میخوام برای لهستان اقدام کنم
      می خواستم بپرسم آیا امکانش هست با این سن برای تحصیل اقدام کنم؟
      (دیپلم تجربی و کاردانی نرم افزار کامپیوتر هم دارم)

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. همونطور که خودتون فرمودید شانس شما برای گرفتن پذیرش و ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی بسیار پایین است. در صورتی که مدرک تحصیلی کارشناسی خود را دریافت نمایید می توانید برای مقطع کارشناسی ارشد با شانس بسیار بالاتر اقدام نمایید.

    49. فاطمه گفت:

      با سلام من ۱۹ سالمه و میخوام برای تحصیل در رشته ی پزشکی در لهستان اقدام کنم ولی به خاطر هزینه هایش نمیتونم برم جلو و افراد مختلف هزینه های بالای رو میگن میشه در مورد هزینه ها به طور دقیق راهنمایی بفرمایید ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما برای ادامه تحصیل در کشور لهستان هزینه تحصیل و زندگی بین ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومان به صورت سالیانه است.

    50. محمد گفت:

      با سلام
      ترم آخر کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه غیر انتفاعی دارم. معدل ۱۷
      کارشناسی هم غیر انتفاعی.معدل ۱۷.۵۰
      کاردانی رو شبانه خوندم.
      کارت پایان خدمت دارم.
      سابقه کار تخصصی در زمینه تولید بازیهای کامپیوتری و طراحی وب+ بیمه دارم
      مدرک بین المللی فنی حرفه ای برای تدریس دارم.
      زبان انگلیسی رو به صورت متوسط مسلط هستم ولی مدرک آیلتس یا تافل ندارم
      موضوع پایان نامه کارشناسی: پیاده سازی اتاق پرو مجازی با کینکت
      موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد: پیشنهاد پروتکل ترکیبی در لایه دسترسی به رسانه جهت افزایش کیفیت سرویس در بخش مراقبت های ویژه شبکه های درمانی حسگر بیسیم بدنی متصل به اینترنت اشیا .

      سه هزار دلار پس انداز ارزی برای بحث ضمانت دارم.
      مقاله یا کتاب ندارم هنوز.

      سوال:
      ۱- شانس گرفتن بورسیه در رشته های آی تی با این شرایط چقدره؟
      ۲- با ذکر رتبه های جهانی ُ کدوم دانشگاه های لهستان رو پیشنهاد میکنید که مورد تایید وزارت علوم هم باشند؟
      ۳-حق مشاوره شما برای انجام کارها چقدره و شامل چه سرویس هایی میشه؟
      در صورت امکان خصوصی پاسخ بدید. متشکرم
      email: mrjm.cyberman@gmail.com
      telegram:@CybermanMrjm

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما براای ادامه تحصیل در کشور لهستان در مقطع دکتری میتونید با داشتن مدرک زبان اقدام کنید و برای بورس شند نیاز به پژوهشهای داخلی و بین المللی است.

    51. ابوالفضل گفت:

      سلام
      با معدل دیپلم ۱۵ رشته فنی کامپیوتر میتونم برای لیسنانس در لهستان اقدام کنم ؟
      برای رشته آی تی

      • آریانا پارس گفت:

        سلام برای تحصیل در مقطع لیسانس برای رشته آی تی نیازبه آشنایی با زبان انگلیسی می باشد.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        متوانید در رشته آی تی برای مقطعلیسانس در کشور لهستان با دانش زبان انگلیسی ادام نمائید.

    52. نیما گفت:

      با سلام با معدل دیپلم ۱۱ و کل ۱۵.۳۸ میشه برای پزشکی اقدام کرد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در لهستان به شرط با موفقیت سپری کردن دوره Pre-medical می توانید اقدام کنید.

    53. سارا گفت:

      سلام
      من فوق لیسانس سلولی ملکولی از دانشگاه ازاد هستم …مدرک زبان ندارم و معدلم ۱۷ نیست ..ایا برای دکترا فقط باید بورس شد؟و اینکه چه کار کنم برای تحصیل و اقامت دائمی در لهستان به همراه همسرم..ممنونم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور لهستان در مقطع فوق لیسانس میتونید اقدام کنید.

    54. رضا گفت:

      با سلام…مدرکم مهندسی عمرانه از دانشگاه ازاد میتونم برا ارشد رشته علوم سیاسی لهستان بخونم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور لهستان در مقطع فوق لیسانس نیاز به لیسانس رشته مرتبط است.

    55. محمد گفت:

      سلام
      من ۴۴ سال سن دارم دارای مدرک لیسانس رشته تاریخ از دانشگاه پیام نور و سال اخذ مدرک ۱۳۹۵ میباشم . مدرک زبان ندارم آیا می توانم برای لهستان اقدام کنم؟
      متشکرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور لهستان در مقطع ارشد و با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    56. مهرداد گفت:

      سلام
      من دانشجوی ترم اخر کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی دانشگاه علوم تحقیقات هستم
      قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری در کشور لهستان را دارم
      البته در یکی از دانشگاههای درجه کیفی خوب یا عالی
      خواستم بپرسم آیا امکان اخذ بورسیه و تحصیل رایگان در این کشور وجود داره؟
      و اینکه در صورت بورس شدن چه هزینه ای را باید برای اقامت در انجا متحمل شد؟
      ضمن اینکه بنده مشکل زبان انگلیسی ندارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما و با داشتن پژوهشهای بین المللی و مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    57. مزدک گفت:

      سلام من ۴۷ سال سن دارم …مهندس عمران هستم حدود ۸ سال پیش مدرک گرفتم .از دانشگاه آزاد …برای مقطع فوق لیسانس یا خود مقطع لیسانس می تونم اقدام کنم .‌شرایط سنی من مشکل دارد یا نه ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما در صورت ارائه مدارکی که نشان دهنده سابقه کاری شما در این بازه زمانی باشد ، می توانید برای دانشگاه های کشور لهستان در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمایید

    58. یاسین گفت:

      سلام ، من نیمه دومی هستم و نمی تونم قبل ۱۸ سالگی ام دیپلمم را بگیرم ، و مدرک زبان هم ندارم ، میخواستم بدونم میتونم دبیرستان ام رو هم توی لهستان بخونم ، یا مثلا مدرک دیپلمم رو توی یه کشور مثل ارمنستان بگیرم بعد برای تحصیل در لهستان اقدام کنم؟ الان هم پایه ی نهم هستم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه در کشور لهستان، در صورتی که اقامت این کشور را نداشته باشید، شانس پایینی دارد. اما با تکمیل ۱۲ سال تحصیل در ایران و گرفتن پذیرش دانشگاهی از لهستان می توانید برای خروج از کشور اقدام نمایید.

    59. علی گفت:

      سلام من پیش دانشگاهی هستم میخواستم بیینم هزینه های حدودی دانشگاه های لهستان برای رشته پزشکی‌‌ در سال چقدره ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        هزینه های تحصیل و زندگی در کشور لهستان در طول یک سال بین ۴۵ تا ۵۰ است.

    60. بابك گفت:

      سلام
      من مدرک لیسانس بیزنس از کشور هند را دارم و همچنین مدرک b2 زبان المانی،ولی مدرک زبان انگلیسی ندارم و میخواهم برای فوق به لهستان برم
      میخواستم بدونم که با گرفتن پذیرش دانشگاه به شرط خواندن زبان در لهستان قبل ورود به دانشگاه امکان اقدام کردم را دارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور لهستان در مقطع فوق لیسانس نیاز به مدرک زبان انگلیسی نیست اما نیاز به اشنایی با زبان انگلیسی است و در سفارت مصاحبه به زبان انگلیسی است.

    61. فرشاد گفت:

      باسلام
      آیا برای پذیرش کارشناسی ارشددرلهستان محدوده سنی وجود دارد؟ من ۳۸ سال دارم ودوست دارم برای فوق لیسانس زبان انگلیسی گرایش آموزش (تیچینگ) اقدام کنم؟لیسانس پیام نور دارم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        محدویت سنی وجود دارد ولی به نسبت بقیه کشورها با توجیه قابل قبول برای لهستان می توان سن را توجیه کرد و برای ارشد پذیرش گرفت.

    62. امیر گفت:

      سلام خسته نباشید .
      فوق دیپلم برق هستم ، مدرک زبان انگلیسی CAE دارم . میخواستم قبل شروع به تحصیل در لهستان در کالج زبان انگلیسی دروره tofel رو بگذرونم . فقط از شما خواهشمندم شرایط و قوانین کونسولگری رو برام بنویسید .

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در لهستان احتمال زیاد میبایست از مقطع لیسانس شروع کنید . داشتن مدرک آیلتس در اکثر دانشگاه ها نیاز هست (آیلتس۶ یا ۶.۵ ) برخی دانشگاه ها معادل تافل را هم قبول میکنند . از دیگر شرایط مهم کنسولگری داشتن مدارک تحصیلی و تمکن مالی یکساله میباشد که باید ابتدا احراز کرده و بعد این مبلغ را با خود انتقال دهید

    63. محسن گفت:

      سلام من دانشجوی سال اول رشته ی اقتصاد در کشور افغانستان میباشم و آلیس ۶.۵ هم دارم برای تحصیل در لهستان باید چی کار کنم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ارشد همان آیلتس ناز هست و تمکن مالی یکساله تحصیل و زندگی که حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار یورو میباشد . برای لیسانس هم کمتر از این ولی محدودیت سنی خواهد داشت

    64. parinaz گفت:

      سلام خسته نباشید.. من کارشناسی پیوسته مهندسی بهداشت محیط از دانشگاه آزاد پزشکی تهران هستم..معدل ۱۵.۷۰.. ۲۶ ساله هستم.. آیلتس ۶.۵ دارم.. برای ارشد مرتبط با رشتم شانس پذیرش از دانشگاه تکنیک ورشو را دارم؟ معدلم کم نیست؟؟؟ برای ارشد حتما باید مقاله داشته باشم؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما با نمره آیلتسی که ذکر کردید می توانید برای ارشد در لهستان اقدام کنید و اینکه قطعا بتوانید در دانشگاه مدنظرتان پذیرش بگیرید یا خیر نیاز به امکانسجی و بررسی دارد و برای مقطع ارشد نیاز به داشتن مقاله نیست.

    65. امیر گفت:

      سلام وقتتون بخیر..
      من ۱۷ سالمه و دارم سوم دبیرستان تجربی میخونم..آیلتس ۶.۵ هم دارم..اگه بخوام بدون پیش دانشگاهی اقدام کنم امکانش هست یا نه؟
      یعنی با مدرک دیپلم و مدرک آیلتس..واسه رشته ی دامپزشکی ترجیحا

    66. وحید گفت:

      منظورم دریافت بورسیه در مقطع دکترا هستش.
      درظمن ممکنه بفرمایید که رشته کارگردانی و بازیگری در مقطع دکترا در کدوم شهرهای کشور لهستان تدریس میشه؟

    67. وحید گفت:

      سلام.
      من فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد تهران دارم.
      سال گذشته در گدانسک کشور لهستان یک اجرای تئاتر داشتم و رزومه کاری نسبتا خوبی هم دارم(شامل جوایز متعدد و اجراهای تئاتر در ایران و بازی در یک فیلم سینمایی) مقاله و کتاب هم آماده برای چاپ دارم ولی هنوز چاپ نشده. آیا برای دریافت بورسیه شانسی دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور لهستان در مقطع دکترا به صورت بورسیه نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل۶.۵ ، توصیه نامه استاد ،معدل بالای ۱۷ و مقالات isi می باشید.

    68. parvanheh گفت:

      سلام روز بخیر و خسته نباشید من دانشجوی دکترا گرایش ریاضی محض هستم و دارای نمره تافل ۸۰ ،امکان تحصیل در رشته دکترا در همین رشته رو در لهستان دارم و اینکه در صورت دریافت ویزای تحصیلی به همسر نیز به عنوان همراه ویزا داده می شود و در صورت داشتن ویزای همراه ایشون می تونن اونجا مشغول به کار بشن؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور لهستان در مقطع دکترا نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل ۶ و توصیه نامه استاد می باشید و همسرتان می تواند به عنوان همراه با شما بیاید اما حق کار ندارد

    69. كمیل گفت:

      سلام
      من دیپلم کامپیوتر کاردانش دارم
      فوق دیپلم مدیریت از دانشگاه علمی کاربردی
      و در حال حاضر دانشجوی ترم آخر رشته مهندسی فناوری اطلاعات IT دانشگاه علمی کاربردی هستم
      میخواهم برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در لهستان اقدام کنم
      ممنون میشم راهنماییم کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور لهستان در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل ۶ می باشید.

    70. بهنام گفت:

      با سلام دخترم امسال پیش دانشگاهیشو تمام کرده میخواحد برا تحصیل به لهستان برود مدرک زبان ندارد ضمنا شاگرد ممتاز نیز مباشد ایشان میتواند از طریق دوستانم از طریق شرکت ویزا اخذ کند و ورود به لهستان کند آیا شما می توانید قبلاز اتمام ویزا پذیرش بگیرید ضمنا من ساکن نروژ هستم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.اگر فرزند شما مدرک زبان ندارد می تواند در لهستان کالج زبان بگذراند

    71. عرفان گفت:

      سلام من مدرک دیپلم دارم و بدون اشنایی با زبان
      خواستم بپرسم شرایط ورود به لهستان برای چنین افرادی چگونه است؟!

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور لهستان در مقطع کارشناسی نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل ۶ می باشید.

    72. لادن پالیز گفت:

      سلام لیسانس مدیریت صنعتی هستم قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه لهستان را دارم میخواستم بدونم با دستمزد ۲۰ ساعت کار در هفته میتونم هزینه های زندگی و تحصیلم رو بدست بیارم یا خیر؟

    73. مبین گفت:

      سلام من ۱۸ سالمه و ۴ام دبیرستان رشته ی تجربی رو تموم کردم مدرک زبان ندارم و میخواهم در کشور لهستان دندان پزشکی بخونم و از بابت هزینه هم مشکلی ندارم این امکان برای من وجود داره که اقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور لهستان نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس ۶ و می باشید و بعد از شرکت در کلاس های PRE medical و قبولی در آزمون آن می توانید وارد دوره ی پزشکی شوید

    74. مهدی گفت:

      سلام خسته نباشید من لیسانس امار دارم از دانشگاه سراسری شیراز که دارای رنک هست تودنیا توی رشتمون با معدلع ۱۳ پایین بودن معدلم به خاطر سختی درساس ک میگن دانشگاه ضریب میده به معدل یه سوال خدمتتون داشتم ایا میتونم برای ادامه ی تحصیل توی همین رشته در لهستان امید داشته باشم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور لهستان در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل ۶ می باشید

    75. رجبی گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید
      من ۵ سال پیش مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه غیر انتفاعی با معدل ۱۶/۴۲ گرفتم.ممکن هست ارشدمو تو رشته مدیریت تو لهستان ادامه بدم؟لطفا راهنماییم کنین

    76. رامین گفت:

      من دانشجوی فوق لیسانس عمران میباشم معدل کارشناسی ۱۶٫۵ و معدل ارشدم ۱۸٫۷۰ می باشد و هر دو را در دانشگاه سراسری ارومیه گرفته ام. دو سه مقاله داخلی دارم و یک کتاب در دست تالیف ، مدرک زبان ندارم ، می خواستم ببینم شانسم برای بورسیه گرفتن و تحصیل در لهستان چگونه است؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور لهستان در مقطع دکترا به صورت بورسیه نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل۶.۵ ، توصیه نامه استاد ،معدل بالای ۱۷ و مقالات isi می باشید.

    77. رویا گفت:

      سلام
      من ۲۲ شاله هستم و دوساله که از دانشگاه رشته ادبیات نمایشی اخراج شدم
      زبان رو هم تا سطح بالایی بلدم اما متاسفانه امتحان آیلتس ندادم
      اما قبلا در جشنواره های تئاتر لهستان کار اجرا بردم
      می خوام بدونم شانسی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته سینما رو دارم؟

    78. ياسر گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید
      میخواستم بدونم برای تحصیل در لهستان در رشته دندان پزشکی اگه زبان کشور لهستان رو یاد بگیریم ،هزینه دانشگاه رایگان میشه یا نه؟

    79. مريم گفت:

      سلام
      من درمورد شرایط پذیرش دندان پزشکی لهستان سوال داشتم ؟
      که آیا هیچ ازمون ورودیه ای نداره ؟
      و مدرک ان مورد تایید وزارت بهداشت هست ؟
      یا مشروط هست ؟
      من پیش دانشگاهی رو گذروندم با معدل ١٩/٠٣
      از مدرسه فرزانگان

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته ی پزشکی در کشور لهستان نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس ۶ و می باشید و بعد از شرکت در کلاس های PRE medical و قبولی در آزمون آن می توانید وارد دوره ی پزشکی شوید

    80. رضا گفت:

      سلام لیسانس پرستاری گرفتم برا پزشکی لهستان چجوری میشه اقدام کرد هزینه ها و شرایط رو میشه توضیح بدین

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته ی پزشکی در کشور لهستان نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس ۶ و می باشید و بعد از شرکت در کلاس های PRE medical و قبولی در آزمون آن می توانید وارد دوره ی پزشکی شوید

    81. محمود گفت:

      با عرض ادب و خسته نباشید خدمت مشاوران محترم،اینجانب دارای مدرک لیسانس عمران از دانشگاه غیر انتفاعی هستم،با معدل ۱۷/۱۲
      کاردانی هم دولتی خوانده ام.
      امسال در ارشد روزانه قبول شده ام،۲۵سال دارم،وضعیت مالی من ضعیف میباشد،مدرک زبان هم ندارم،امکان بورس رایگان چه کشورهایی را دارم،مثل:لهستان،ژاپن،المان،ایتالیا،هلند و…
      سپاسگذارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد شانسش پایین می باشد

    82. سمیه گفت:

      با سلام من فوق لیسانس mbaاز دانشگاه هند را دارم مدرک زبان ندارم ولی فوق را با زبان انگلیسی خوندم ومسلط هستم معدلم a هست ویه isiهم دارم ایا می تونم از دانشگاه لهستان برای دکترا پدیرش بگیرم و ایا می توانم با کار کردن خرج خورد وخوراک وخوابگاه خود را در بیاورم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا از کشور لهستان نیازمند داشتن توصیه نامه از اساتید ایران و مدرک زبان آیلتس ۶.۵ می باشید یا می توانید در آنجا کالج زبان بگذرانید.با حق کار ۳۰ ساعت در هفته در مقطع دکترا می توانید نیمی از هزینه های زندگی خود را پوشش دهید.

    83. تينا گفت:

      سلام من در حال حاضر ترم دوم زیست شناسی جانوری در دانشگاه سراسری میخونم و برای ایلتس اقدام میکنم.میخواستم ببینم میتونم برای تحصیل پزشکی در لهستان اقدام کنم ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. شما بعد از قبولی در دوره ی pre medical می توانید وارد دوره ی پزشکی شوید

    84. mohammads گفت:

      سلام_خسته نباشید_من لیسانس برق قدرت از دانشگاه ازاد دارم _ معدل ۱۶ _ایلتس ۵.۵ _ مقاله isi _ میخواستم بدونم میتونم برای مقطع ارشد لهستان ادامه تحصیل بدم _ در رشته برق قدرت _ هزینه رشته تحصیلی در رشته برق رو میشه دقیق تر اعلام کنید .

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع ارشد لهستان نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل ۶ می باشید و هزینه ی یک سال زندگی و تحصیل در لهستان حدود ۱۲۰۰۰ یورو در سال می باشد

    85. سارا گفت:

      سلام من لیسانس مهندسی کامپیوتر از دانشگاه دولتی سمنان با معدل ۱۷.۰۴ دارم, امکان بورسیه وجود داره و یا شرایطش چی هست؟ و بدون بورس هزینه تحصیل چقدر می شه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شانس اخذ بورسیه پایین می باشد در مقطع کارشناسی ارشد کشور لهستان

    86. ماهرخ گفت:

      سلام. من پارسال پیش دانشگاهی رو تموم کردم و امسال میخوام که دندان پزشکی بخونم.
      مدرک زبان ندارم
      از یکی پرسیدم گفت که برای لهستان اگه یک سال اونجا تو دوره های زبان لهستانی کار کنم و B2 بگیرم میتونم به صورت رایگان تحصیل کنم.
      آیا ایشون درست گفتن یا حتما باید مدرک زبان انگلیسی داشت ؟
      و اینکه دانشگاه های لهستان پولیه؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشید و دانشگاه های لهستان شامل هزینه می باشد

    87. طارق گفت:

      سلام من پذیرش دارم ولی به صورت ایمیل ایا از اون پرینت بگیرم برای سفارت قابل قبول هست یا ن ؟ اکه نیست یک راه حل بهم بدین توروخدا زیاد وقت ندارم ممنون

    88. samira گفت:

      با سلام
      من دارای مدرک لیسانس زبان فارسی و فوق لیسانس زبان شناسی هستم . آیلتس ۷ دارم . آیا می توانم برای مقطع دکترا در رشته ی زبان شناسی در کشور لهستان اقدام کنم ؟؟ در ضمن مقاله آی اس آی ندارم.
      ممنونم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور لهستان در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان آیلتس ۶.۵،معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد و مقالات ISI می باشید.

    89. شیوا گفت:

      سلام. ارشد ادبیات فارسی از دانشگاه دولتی دارم با معدل ۱۸. دوره های ielts رو هم گذروندم اما هنوز آزمون ندادم. برای اخذ پذیرش دکترا در رشته ایران شناسی دانشگاه های لهستان چقدر شانس دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشورلهستان در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان آیلتس ۶.۵،معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد و مقالات ISI می باشید.

    90. امیر گفت:

      سلام فوق لیسانس مدیریت بازرگان از دانشگاه آزاد زنجان هستم
      مکالمه انگلیسیم خوبه اما مدرک ندارم
      برای دکترا در لهستان از کجا باید شروع کنم
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور لهستان در مقطع دکترا نیازمند داشتن توصیه نامه های استاد می باشید.

    91. مانی گفت:

      سلام من کارشناسیمو از دانشگاه آزاد تاکستان رشته مهنسی مکانیک با معدل ۱۴ گرفتم کلاس زبان میرم IELS اما هنوز امتحان ندادم,,,قصد دارم برای ارشد به لهستان برم و دوره زبان هم اونجا بگذرونم,,,من میتونم از دانشگاههای خوب صنعتیش پذیرش بگیرم؟؟؟میتونم اونجا کار کنم ک از پس هزینه هام بر بیام و پول زیاد از ایران با خودم نبرم؟؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.امکان تحصیل برای شما در کشور لهستان وجود دارد.و در هفته ۲۰ ساعت حق کار دارید.

    92. حمید گفت:

      سلام خسته نباشید.من امسال دیپلم گرفتم وخواهانه تحصیل در لهستان هستم وخواستم که بی زحمت شما راهنماییم کنید.در ضمن مدرک تولیمو انگلیسی هم دارم به درد میخورد؟ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور لهستان نیازمند مدرک زبان نمی باشید و نیازمند داشتن مدرک پیش دانشگاهی می باشید.

    93. آرش بخت گفت:

      با سلام، من دارای مدرک کارشناسی مکانیک و دانشجوی ارشد مهندسی هوا و فضا در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی می باشم، دارای مدرک زبان نیز می باشم، با توجه به این مدارک آیا می توانم برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا به صورت رایگان اقدام نمایم.
      در صورت پذیرش آیا کمک هزینه تحصیلی را نیز شامل می باشد؟
      با تشکر

    94. فریبا گفت:

      سلام من کارشناسی ارشد جغرافیا برنامه ریزی تورسیم از دانشگاه آزاد نجف آباد هستم میخواستم بدونم آیا لهستان و یا کشور دیگه دکترا این رشته را دارند؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما می توانید برای دانشگاه های کشور لهستان اقدام نمایید . در صورت داشتن مدرک زبان بصورت مستقیم و در صورت نبود مدرک زبان ابتدا دوره های زبان انگلیسی را سپری کرده و پس از آن وارد دانشگاه های لهستان می شوید

    95. طالب ملکی گفت:

      باسلام
      من دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع گرایش سیستم های اقتصادی و دارای مدرکی زبان نیز می باشم، با توجه به این خصوصیات آیا شانس پذیرش در مقطع دکترا در دانشگاه های لهستان را دارم.
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        با توجه به شرایط ما ، شانس بالایی برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا دارا می باشید . برای ازلاعات بیشتر با مشاورین موسسه در ارتباط باشید

    96. رضا گفت:

      سلام
      فوق دیپلم ای تی دارم, از سربازی معافم و نمره ایلتس ۶.۵ میتونم برای کارشناسی بخونم ؟ و هزینه ماهانه حدودا چقدره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای دانشگاه های کشور لهستان اقدام نمایید هزینه زندگی در کشور لهستان بصورت ماهانه ۸۰۰ یورو و هزینه تحصیل ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو می باشد

    97. محسن گفت:

      سلام
      من فوق لیسانس شیمی تجزیه دارم تمایل دارم برای کار و اقامت دائم وارد لهستان بشم از چه طریقی امکان پذیراست و چه میزان سرمایه اولیه نیاز دارم؟ امیدورام درخصوص مدت زمان انجام پروسه نیز توضیحاتی بفرمایید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        از دو روش امکان ورود به کشور لهستان را دارا می باشید. از طریق تحصیل وارد این کشور شوید و پس از تحصیل مشغول به کار شوید.راه دوم به این صورت می باشد که از طریق ثبت شرکت وارد این کشور شده و پس از ۳ سال کار در این کشور اقامت کشور لهستان را کسب کنید.برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه در ارتباط باشید

    98. مریم گفت:

      سلام من دیپلم تجربی معدل۱۹.۲۶هست می خوام برای دندون پزشکی اقدام کنم که هزینه ی تحصیل نخواد آیا لهستان این امکا ن رو داره؟یا در چه صورت در آلمان می شه بدون هزینه درس خوند

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در کشور لهستان برای تحصیل باید هزینه بپردازید و شما می توانید برای کشور آلمان اقدام کنید و بصورت رایگان تحصیل کنید . برای میسر شدن این کار نیازمند مدرک زبان آلمانی می باشید

    99. محمد رضا گفت:

      با عرض سلام من اوکراین درس خوندم لیسانس گرفتم الان بر گشتم ایران و میخوام برم لهستان برای ادامه تحصیل ولی الان سرباز هستم میخواستم بدونم ایا شما متوانید برام معافیت تحصیلی بگیرین یا نه ؟
      با تشکر

    100. Ansel گفت:

      سلام
      من فارغ التصحیل کاردانی. در رشته برق صنعتی هیتم درای مدرک fce زبان می باشم و با توجه به گذراندن دوره IELTS و داشتن مدرک فنی و حرفه ای برق صعنتی درجه ۲ شأنی برأی ورود به دانشگاه لهستان رأ دارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام سوالتون واضح نیست،اگر قصدتون تحصیل هست بله این امکان وجود داره ولی اگر قصد شما ویزای کار باشه باید دعوت نامه کاری داشته باشید

    101. Yashar گفت:

      سلام
      من ١٩ سالمه و در حال حاضر در حال تحصیل ترم ٢ دندانپزشکى در فیلیپین هستم
      میخواستم ببینم شرایط تحصیل دندان پزشکی در لهستان چه جوریه؟
      من مدرک ielts ندارم
      ایا بدون مدرک زبان میتونم در لهستان ادامه تحصیل بدم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دندانپزشکی در کشور لهستان به زبان خود کشور ارائه می شود.با توجه به شرایط شما می توانید برای کشور چک اقدام نمائید که نیازمند مدرک زبان هم نمی باشد

    102. shahab گفت:

      من ۲۶ سالمه و ۴سال پیش از دانشگاه اخراج شدم و رفتم سربازی و آخرین مدرک رسمیم میشه پیش دانشگاهی …آیلس ۶.۵ دارم و مدرک b1 آلمانی از گوته …می تونم برای کارشناسی معماری برم لهستان؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        با توجه به شرایط مناسب شما شانس بالایی برای پذیرش در دانشگاه های کشور لهستان دارید.

    103. مهرداد گفت:

      با سلام من لیسانس عمران از دانشگااه آزاد مدرک زبان ندارم آیا میتونستم هم کالج زبان و هم برای پذیرش دانشگاه لهستان اقدام کنم اقدام کنم با پذیرش از کالج زبان سفارت ویزا میده؟

    104. حسین صدر گفت:

      با سلام
      من فوق لیسانس جغرافیا برنامه ریزی توریسم با معدل حدود ۱۹ از دانشگاه ازاد سمنان هستم . البته مهندسی عمران و کاردانی نقشه برداری هم دارم . زبان بلد نیستم اما می خواهم در دکتری جغرافیا با گرایش برنامه ریزی توریسم ادامه تحصیل بدهم . کشور لهستان را می پسندم لطفا راهنمایی کنید . با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط خوب شما شانس بالایی برای اخذ پذیرش در کشور لهستان را دارا می باشید.در صورت نداشتن مدرک زبان می توانید در کالج های زبان این کشور ثبت نام کرده و پس از سپری کردن دوره زبان وارد دانشگاه های لهستان شوید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up