تحصیل به زبان انگلیسی، فرصت های بی شمار کاری و شرایط ایده آل زندگی در هلند، همگی سبب می گردد تا دانشجویان از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هلند اقدام نمایند. این فرصت تحصیلی، دریچه های روشنی را پیش روی دانشجویان بین المللی قرار می دهد.

چرا باید برای دوره کارشناسی ارشد در هلند اقدام کرد؟ آیا بدون مدرک زبان امکان اخذ پذیرش از دانشگاه های هلند میسر می باشد؟ برترین دانشگاه های هلند کدام اند؟ می توان با مطالعه این مقاله بخش اعظمی از چالش های ذهنی خود را کاهش داد. با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در هلند

Postgraduate study in the Netherlands

دوره های کارشناسی ارشد در هلند به طور میانگین بین ۱ تا ۲ سال به طول می انجامد. دانشجویان برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد می بایست ۶۰ واحد آموزشی را سپری نمایند. دانشجویان با اتمام دوره کارشناسی و ارائه مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود برای دانشگاه های کشور هلند اقدام نمایند. دوره کارشناسی ارشد در هلند به عنوان بهترین مقطع تحصیلی در هلند به شمار می رود. دانشجویان در این مقطع با ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی می توانند شانس خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور امتحان نمایند.

کشور هلند از معدود کشورهای اروپایی می باشد که اجازه حق همراه را برای دانشجویان متاهل در نظر گرفته است. دانشجویان متاهل در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه های هلند می توانند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به همراه داشته باشند. همراهان پس از ورود به کشور هلند و مراجعه به شهرداری محل سکونت قادر خواهند بود مجوز کار قانونی را دریافت نمایند.

طیف وسیعی از رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در هلند در اختیار دانشجویان می باشد. دانشجویان با توجه به سوابق تحصیلی و علایق خود قادر خواهند بود برای دوره های مختلف در این کشور اقدام نمایند. لازم به ذکر است که برای تحصیل در هلند، دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه می باشند. در ادامه این مقاله به هزینه های تحصیل در هلند اشاره می شود.

انواع کارشناسی ارشد در هلند

به صورت کلی دو نوع برنامه کارشناسی ارشد در هلند را می توان برای ادامه تحصیل انتخاب نمود. دانشجویان با توجه به اهداف تحصیلی قادر خواهند بود برای دوره های کاربردی و یا تحقیقاتی اقدام نمایند. بازه های تحصیلی این دوره های کارشناسی ارشد بین ۱ تا ۳ سال به طول می انجامد. در ادامه هر دو صورت مورد بررسی قرار گرفته شده است.

کارشناسی ارشد در دانشگاه های علوم کاربردی

کارشناسی ارشد در دانشگاه های علوم کاربردی

هدف اصلی برنامه های کارشناسی ارشد ارائه شده توسط دانشگاه های علوم کاربردی، افزایش دانش و تخصص حرفه ای دانشجویان در سطح کارشناسی ارشد است. هم چنین تمرکز بر بهبود بیشتر صلاحیت حرفه ای، مهارت های بالینی و تحلیلی شما، آماده سازی برای سمت های مدیریتی و رهبری در یک زمینه خاص است. در بسیاری از برنامه ها نیز باید بر اساس تجربه عملی که در محل کار به دست می آید، نوعی از تحقیقات کاربردی را انجام داد.

کارشناسی ارشد در دانشگاه های تحقیقاتی

هدف اصلی برنامه های کارشناسی ارشد پژوهش محور این است که، دانش و مهارت های تحلیلی لازم را در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان ارائه دهند تا بتوانند تحقیقات مستقل را در یک زمینه خاص و یا در یک رشته انجام دهند. برنامه های کارشناسی ارشد متنوعی برای انتخاب دانشجویان وجود دارد:

  • کارشناسی ارشد دانشگاهی آموزش های پیشرفته ای در زمینه آمادگی برای اشتغال ارائه می دهد.
  • کارشناسی ارشد تحقیقاتی که در آن مشغول تحقیق علمی هستید؛
  • برنامه های کارشناسی ارشد آموزش معلمان، که شما را برای تدریس در تمام سطوح آموزش متوسطه آماده می کند.

برترین دانشگاه ها برای تحصیل کارشناسی ارشد در هلند

در حال حاضر ۱۳ دانشگاه هلند در لیست برترین دانشگاه های دنیا قرار دارند. در این میان دانشگاه دلف با رتبه کلی ۵۷ و رتبه ۲ در رشته مهندسی عمران و ساختمان به عنوان برترین دانشگاه برای تحصیل کارشناسی ارشد در هلند شناخته می شود. ۹ دانشگاه هلند در سایت QS در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جای دارند که در ادامه به آنها اشاره می شود.

ردیف نام دانشگاه رتبه جهانی برترین رشته
۱ Delft University of Technology 57 معماری – عمران و ساختمان
۲ University of Amsterdam 61 ارتباطات و مطالعه رسانه ای
۳ Wageningen University & Research 115 جنگلداری
۴ Eindhoven University of Technology 120 آمار و تحقیقات عملیاتی
۵ Utrecht University 121 علوم دامی
۶ Leiden University 128 تاریخ باستان
۷ University of Groningen 128 دندانپزشکی
۸ Erasmus University Rotterdam 197 بازرگانی و مدیریت
۹ University of Twente 197 مهندسی شیمی

مراحل دریافت پذیرش تحصیلی هلند

دانشجویان با توجه به بازه های زمانی و زمان های ورود به دانشگاه های هلند می توانند دو بار در سال برای آن اقدام نمایند. به صورت میانگین بازه های زمانی پروسه پذیرش بین ۳۰ تا ۶۰ روز به طول می انجامد. از همین رو دانشجویان با یک برنامه ریزی مناسب می توانند برای دوره های کارشناسی ارشد در هلند اقدام نمایند. در ادامه به مراحل پذیرش تحصیلی هلند اشاره شده است.

  1. انتخاب دانشگاه مورد نظر: دانشجویان در ابتدای کار با توجه به رشته تحصیلی و میزان بودجه مورد نیاز می بایست از بین دانشگاه های کشور هلند تعداد ۳ الی ۵ دانشگاه را برای اقدام، انتخاب نمایند.
  2. بررسی بازه های زمانی اقدام: در سایت همه دانشگاه های هلند، بازه زمانی مشخصی را برای ارسال مدارک تعیین کرده اند. دانشجویان با توجه به بازه های زمانی مشخص شده برای ارسال مدارک اقدام نمایند.
  3. آماده سازی مدارک: مدارک نظیر سوابق تحصیلی، توصیه نامه، رزومه و مدرک زبان را باید ترجمه و تاییدهای لازم را تهیه نمایند.
  4. شرکت در آزمون زبان: نمره زبان مورد نیاز برای دوره کارشناسی ارشد در هلند نمره ۶٫۵ در آزمون آیلتس می باشد.
  5. ارسال مدارک برای دانشگاه: پس از اخذ مدرک زبان می بایست مدارک مورد نیاز را برای دانشگاه های انتخابی ارسال نمایند.
  6. اخذ پذیرش: به صورت میانگین بازه های زمانی پاسخگویی گروه ادمیشن دانشگاه های هلند بین ۳۰ تا ۴۵ روز تعیین می گردد. در صورت تایید، نامه پذیرش برای دانشجویان ارسال می گردد.

اگر در این زمینه و بخصوص در زمینه ی تحصیل در هلند مشتاق کسب اطلاعات دقیق تری هستید میتوانید به مقاله ای با عنوان تحصیل در هلند که توسط نویسندگان ما در همین سایت به رشته ی تحریر درامده است مراجعه کنید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش کارشناسی ارشد هلند

مدارک لازم برای اخذ پذیرش کارشناسی ارشد هلند

دانشجویان بین المللی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های هلند می بایست در بازه های زمانی اعلام شده، مدارک مورد نیاز دانشگاه را ارسال نمایند تا شانس خود را برای اخذ پذیرش امتحان نمایند. لیست مدارک مورد نیاز کارشناسی ارشد هلند متناسب با دانشگاه و رشته انتخابی متفاوت می باشد، ولی به صورت کلی دانشجویان باید مدارکی که در ادامه به آنها اشاره می شود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه های هلند ارائه دهند.

  • کپی گذرنامه یا کارت شناسایی
  • تصویر گذرنامه
  • مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی و کارشناسی
  • ریز نمرات
  • مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی و یا هلندی
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست یا اپلیکیشن فی (۵۰ – ۱۰۰ یورو)
  • CV یا رزومه
  • انگیزه نامه
  • نمونه کارهای مکتوب آکادمیک

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در هلند

تحصیلات در کارشناسی ارشد در هلند مستلزم پرداخت هزینه می باشد. دانشجویان بین المللی با توجه به رشته و مقطع تحصیلی انتخابی بین ۱۰ تا ۲۴ هزار یورو را برای تحصیل در دانشگاه های هلند پرداخت می نمایند. این میزان هزینه برای دوره های دو ساله دانشگاه های هلند در نظر گرفته می شود. هزینه های دوره های یک ساله کارشناسی ارشد در هلند به صورت تقریبی دو برابر هزینه های عنوان شده می باشد. در جدول زیر به میانگین هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در هلند اشاره شده است. لازم به ذکر است که دانشگاه هایی در کشور هلند وجود دارد که از هزینه های عنوان شده ارزان تر و یا گران تر باشد.

ردیف رشته تحصیلی هزینه سالانه
۱ رشته های حقوق ۱۰ تا ۱۲ هزار یورو
۲ دوره های پزشکی ۲۰ تا ۲۴ هزار یورو
۳ دانشکده اقتصاد و تجارت ۱۴ تا ۱۶ هزار یورو
۴ رشته های هنر ۱۰ تا ۱۲ هزار یورو
۵ رشته های مهندسی ۸ تا ۱۶ هزار یورو
۶ دانشکده علوم ۱۳ تا ۱۵ هزار یورو

بورسیه کارشناسی ارشد در هلند

دانشجویان از روش های مختلفی قادر خواهند بود برای بورسیه تحصیلی دوره کارشناسی ارشد در هلند اقدام نمایند. برخی از بورسیه های تحصیلی از جانب دولت و برخی دیگر به واسطه شرایط دانشجویان از جانب دانشگاه های هلند ارائه می گردد. در ادامه به برخی از بورسیه های معمول در مقطع کارشناسی ارشد در هلند اشاره می شود.

کمک هزینه تحصیلی در دانشگاه اوترخت در هلند

کمک هزینه تحصیلی در دانشگاه اوترخت در هلند

کمک هزینه تحصیلی بین ۵ تا ۱۰ هزار یورو برای دانشجویانی برتری است که مورد تایید این دانشگاه می باشند. دانشجویان در صورت ارائه مدارک برای اخذ پذیرش، درخواست بورسیه را هم ارسال می نمایند و در صورت تایید این بورسیه به آنان تعلق می گیرد.

بورسیه های کارشناسی ارشد دانشگاه Twente

بورس تحصیلی برای ۵۰ رشته تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد در هلند که شامل رشته های مدیریت بازرگانی، مهندسی، ریاضیات، فیزیک، مدیریت دولتی، روانشناسی و غیره در دسترس است. دانشجویان علاقه مند به رشته های عنوان شده در صورت ارائه سوابق آموزشی و مدرک زبان می توانند برای این بورسیه اقدام نمایند.

بورسیه دولتی هلند

در حال حاضر ۴۱ دانشگاه هلند در این برنامه قرار دارند. این بورسیه به دانشجویان با شرایط ایده آل تعلق می گیرد. دانشجویان در صورت ارائه مدرک زبان و سوابق تحصیلی ایده آل قادر خواهند بود شانس خود را برای دریافت بورسیه افزایش دهند. این بورسیه برای سال اول تحصیلی و میزان ۵ هزار یورو تعیین گشته است.

بورسیه دانشگاه گرونینگن

دانشگاه گرونینگن بورسیه های بسیار عالی استعدادهای درخشان فلسفه را برای دانشجویانی که در زمینه فلسفه در حال تحصیل یک برنامه کارشناسی ارشد هستند، ارائه می دهد. این طرح بودجه با هدف افزایش تعداد دانشجویان جوان و جاه طلب بین المللی در دانشکده فلسفه آن است. همه کاندیدهای ایده آل برای یک سال تحصیلی جایزه ۲۵۰۰ یورو دریافت می نمایند.

مزایای تحصیل دوره کارشناسی ارشد در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل، کشور هلند را انتخاب می نمایند. هلند با نقش اصلی خود در اتحادیه اروپا و بازارهای چند ملیتی به عنوان یک متخصص در زمینه های دانش و آموزش دانشگاهی شناخته می شود. هلند یک کشور منحصر به فرد غیر انگلیسی زبان است که در آن ۹۵٪ از ساکنان به زبان انگلیسی صحبت می کنند. این عامل باعث می شود زندگی، تحصیل و کار در هلند برای کسانی که در خارج زندگی می کردند راحت و دلپذیر باشد. در ادامه به دیگر مزایای تحصیل دوره کارشناسی ارشد در هلند اشاره می شود.

تحصیل به زبان انگلیسی

هلند به عنوان اولین کشور غیر انگلیسی زبان شناخته می شود که در آن دانشگاه ها برای تحصیل دانشجویان از خارج از کشور، شروع به طراحی برنامه های آموزش عالی به زبان انگلیسی کردند. از اواسط قرن گذشته، دانشگاه های هلند برنامه های کارشناسی ارشد را با آموزش انگلیسی ارائه داده اند. دانشجویان با ارائه مدرک آیلتس و یا تافل قادر خواهند بود برای تحصیل در هلند اقدام نمایند.

هلند,هلند,هلند

سیستم آموزشی ایده آل

هلند به عنوان یک مرکز دانش با سنت های تحصیلی غنی و دانشگاه های مشهور شناخته شده است. تحقیقات علمی انجام شده در دانشگاه های هلند در سطح ملی و بین المللی بسیار ارزشمند است. آموزش و پرورش در هلند مطابق با استانداردهای بین المللی است و در سراسر دنیا مشهور است. اخذ مدرک کارشناسی ارشد در هلند فرصتی را برای شروع کار فراهم می کند و از نظر داشتن حرفه ای موفق در هر کشور جهان می تواند بسیار مفید باشد. هم چنین اگر به دنبال کسب اطلاعات تکمیلی تر در مورد مراکز آموزشی و دانشگاه های هلند هستید، می توانید به مقاله ای با عنوان دانشگاه های هلند در سایت ما مراجعه کنید.

چشم انداز شغلی مناسب

دانشجویان با تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در هلند از فرصت های بی شمار کاری در این کشور برخوردار می باشند. این دوره تحصیلی شانس افراد را برای ورود به بازار کار افزایش می دهد. دانشجویان پس از تحصیل در هلند، اجازه حضور یک ساله در این کشور را برای پیدا کردن کار دریافت می نمایند و در صورت پیدا کردن کار می توانند ویزای تحصیلی هلند را به ویزای کار تبدیل نمایند.

نتیجه گیری

کشور هلند به عنوان یکی از برترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. دانشجویان با ارائه مدرک زبان انگلیسی قادر خواهند در برترین دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازند. لازم به ذکر است که بیشتر مردم کشور هلند با زبان انگلیسی آشنایی دارند و این نکته باعث افزایش شانس دانشجویان بین المللی برای پیدا کردن کار و ارتباط با مردم می باشد.

دانشجویان متاهل قادر خواهند بود در صورت اخذ پذیرش تحصیلی در هلند، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به همراه داشته باشند. همراهان با مراجعه به شهرداری محل سکونت و ارائه طرح کاری، مجوز کار در این کشور را دریافت می نمایند. همچنین فرزندان می توانند با کمترین هزینه ممکن برای تحصیل در مدارس هلند اقدام نمایند.

مقطع کارشناسی ارشد در هلند به واسطه ارائه دروس به زبان انگلیسی، کم تر بودن بازه های تحصیلی، حق همراه و تعدد بالای دانشگاه های ممتاز به عنوان بهترین مقطع تحصیلی کشور هلند شناخته می شود. شما به چه دلیل تحصیل در هلند را انتخاب می نمایید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و یا برای استفاده از مشاوره رایگان با مشاورین موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    کارشناسی ارشد در هلند کارشناسی ارشد در هلند کارشناسی ارشد در هلند کارشناسی ارشد در هلند کارشناسی ارشد در هلند

    شبکه های اجتماعی

    arrow up