آیا امکان تحصیل رایگان در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟ تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی برای چه رشته هایی امکان پذیر می باشد؟ هزینه های تحصیل در کشور اسپانیا چه مقدار است؟ این سوالات به عنوان مهم ترین سوالات دانشجویان برای ادامه تحصیل در این کشور می باشد.

در این مقاله که توسط گروه تحریریه آریاناپارس گردآوری شده است، درباره شرایط تحصیل در کشور اسپانیا صحبت می شود. از همین رو علاقه مندان به تحصیل در این کشور می توانند با مطالعه آن، با مزایا و معایب این کشور آشنا شوند و با توجه به اطلاعات صحیح تصمیم گیری درستی را انجام دهند.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

چرا تحصیل در اسپانیا؟

تحصیل در اسپانیا به عنوان یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور به شمار می رود. امکان تحصیل در دانشگاه های معتبر به همراه پرداخت هزینه های اندک جهت تحصیل و زندگی اسپانیا را به مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل نموده است. همه ساله هزاران دانشجو از سراسر جهان راهی کشور اسپانیا می شوند تا در یکی از ۷۴ دانشگاه واقع در این کشور به تحصیل بپردازند. آنها به دلایل بسیاری به کشور اسپانیا مهاجرت می کنند. 

اسپانیا از نظر تاریخ و فرهنگ بسیار غنی است و برای هرکسی که از سرزمین های بین المللی به این منطقه بیاید ، بسته کامل را ارائه می دهد. اسپانیا بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت دارد و از تاریخچه و فرهنگ بسیار غنی برخوردار است. از لحاظ زیبایی، منابع طبیعی و گردشگری اسپانیا همواره در بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار دارد.

اسپانیا در کلیه مقاطع تحصیلی پذیرای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی است. افرادی که از دانشگاه های اسپانیا فارغ التحصیل می شوند از شانس بالایی برای به دست آوردن موقعیت های شغلی مناسب و نهایتاً اخذ اقامت دائم اسپانیا برخوردار خواهند بود.

سیستم آموزشی اسپانیا

سیستم آموزشی و مقاطع تحصیلی در اسپانیا

اسپانیا دارای یک سیستم آموزشی یکپارچه و منظم است. نظام آموزشی کشور اسپانیا به خوبی سازمان یافته است و فرصت های یادگیری فراوانی را در اختیار علاقه مندان به تحصیل فراهم می کند. وزارت آموزش در کشور اسپانیا نهاد تنظیم و وضع قوانین برای سیستم آموزشی می باشد.

معمولاً کودکان در این کشور از ۳ سالگی وارد دوره های پیش دبستانی می شوند. سن اجباری تحصیل در اسپانیا از ۵ سالگی می باشد که کودکان وارد دوره تحصیلی ابتدایی می شوند. آموزش قبل از ۶ سال به عنوان آموزش قبل از دبستان یا آموزش مهد کودک خوانده می شود و به دو گروه تقسیم می شود. به طور کلی تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه برای عموم اجباری است. در ادامه با شرایط تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف بیشتر آشنا خواهیم شد.

مقاطع تحصیلی اسپانیا

دوره های تحصیل ابتدایی در اسپانیا رایگان می باشد و زبان تدریس در مدارس اسپانیولی است. همانگونه که اشاره گردید معمولاً کودکان جهت آشنایی با فضای آموزشی، درک بهتر از فعالیت های گروهی، توانایی ایجاد روابط اجتماعی و کسب آمادگی لازم جهت ورود به مقطع تحصیلی ابتدایی از ۳ سالگی وارد پیش دبستانی (مهد کودک) می شوند.

پس از گذراندن دوره پیش دبستانی در اسپانیا که ۲ سال به طول می انجامد کودکان از ۵ سالگی وارد دوره اجباری تحصیل ابتدایی می شوند طول این دوره ۶ سال است و پس از گذراندن این مقطع تحصیلی دانش آموزان وارد مقطع متوسطه می شوند، طول دوره تحصیلی در مقطع متوسطه ۳ سال است. پس از گذراندن این مقطع تحصیلی دانش آموزان می توانند وارد دانشگاه شوند.

پزشکی در اسپانیا

تحصیل پزشکی در اسپانیا بدون شک فرصتی عالی برای علاقه مندان به این رشته می باشد. نه تنها چشم انداز شغلی بهتر از سایر مشاغل، بلکه مطالعه در یک زمینه ای که باعث نجات آدم ها می شود، سبب می گردد که تقاضاهای تحصیل در رشته پزشکی به شدت زیاد باشد. از همین رو دانشجویان می بایست در یک رقابت برای دستیابی به این دانش شرکت نمایند.

دوره های پزشکی در کشور اسپانیا ۶ سال به طول می انجامد. در حال حاضر ۴۲ دانشکده در کشور اسپانیا دوره های پزشکی را ارائه می دهند که شامل ۳۱ دانشگاه عمومی و ۱۱ دانشگاه خصوصی می شود. دوره های تحصیلی در اسپانیا به زبان اسپانیایی ارائه می شود و دانشجویان می بایست مدرکی دال بر تسلط زبان اسپانیایی را برای اخذ پذیرش ارائه دهند.

برای تحصیل پزشکی در اسپانیا، شهریه در بین دانشگاه های دولتی و خصوصی متفاوت است. دانشگاه های دولتی بسیار ارزان تر هستند و هزینه های آن بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو در سال است. موسسات خصوصی از اعتبار بهتری برخوردار هستند، بنابراین شهریه می تواند کمی بیشتر باشد.

دانشجویان اتحادیه اروپا باید سالانه بین ۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی پرداخت نمایند. اگر دانشجوی خارج از اتحادیه اروپا هستید، ممکن است مجبور شوید مبلغ بیشتری را بپردازید.

تحصیل کارشناسی در اسپانیا

طول دوره تحصیلی مقطع کارشناسی در اسپانیا معمولاً ۴ سال است، البته در بعضی از رشته ها طول دوره مقطع کارشناسی ۳ سال به طول می انجامد. دانشجویان برای دریافت مدرک کارشناسی در کشور اسپانیا می بایست ۲۴۰ کردیت ( واحد) را سپری نمایند.

کلیه رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی به زبان اسپانیولی ارائه می گردد، از این رو تسلط بر زبان اسپانیولی جهت تحصیلی در مقطع کارشناسی الزامی می باشد. لازم بذکر است که برخی از دوره های تحصیلی به زبان انگلیس ارائه می شود و دانشجویان می توانند با دانش زبان انگلیسی برای این دوره ها اقدام نمایند.

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی متناسب با رشته تحصیلی و دانشگاه انتخابی متفاوت خواهد بود، ولی به طور میانگین هزینه دانشجویان برای تحصیل در این مقطع سالیانه در دانشگاه های دولتی ۶۸۰ تا ۱۲۸۰ یورو به ازای هر سال می باشد.شهریه برای حضور در دانشگاه های خصوصی در مقطع کارشناسی بین ۵ تا ۱۸ هزار یورو در سال متناسب به دانشگاه و رشته انتخابی متفاوت می باشد.

تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا به ۲دو زبان انگلیسی و اسپانیایی امکان پذیر است. طول دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی معمولاً ۲ سال است البته در برخی از رشته ها طول دوره های تحصیلی ۱ ساله (۶۰ واحد درسی) یا ۱/۵ ساله (۹۰ واحد درسی) می باشد.

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بسته به رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود. به طور میانگین هزینه هر واحد درسی در مقطع کارشناسی ارشد بین ۲۵ الی ۴۵ یورو می باشد.

رشته های محبوب در کشور اسپانیا بسیار گسترده می باشد و دانشجویان قادر خواهند بود برای این دوره های تحصیلی اقدام نمایند. زمینه حقوق یکی از محبوب ترین موارد تحصیلی در کشور اسپانیا است. از دیگر رشته های برتر اسپانیا می توان به رشته هایی که در ذیل آمده است، اشاره کرد.

شرایط تحصیل کارشناسی در اسپانیا

سیستم آموزش اسپانیا مطابق با استانداردهای سیستم آموزشی اروپا اعمال می شود. دانشجویان برای تحصیل مقطع کارشناسی در اسپانیا ملزم به تکمیل ۲۴۰ واحد آموزشی معادل ۴ سال تحصیلی می باشند. دوره های کارشناسی در اسپانیا به زبان اسپانیایی ارائه می شود و دانشجویان برای اخذ پذیرش، مدرکی دال بر تسلط زبان اسپانیایی را به سفارت ارائه می دهند.

با توجه به طیف وسیع دوره های تحصیلی در دانشگاه های اسپانیا، دانشجویان قادر خواهند بود با توجه به علایق خود برای دوره های کارشناسی در اسپانیا اقدام نمایند. از محبوب ترین رشته های تحصیلی در اسپانیا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. هنر و علوم انسانی
  2. علوم
  3. قانون کسب و کار
  4. مهندسی
  5. حقوق اجتماعی

اسپانیا,اسپانیا,اسپانیا

در اسپانیا حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل در آموزش عالی هستند و تقریباً بیش از ۳٪ افرادی که در اسپانیا تحصیل می کنند، دانشجویان بین المللی می باشند. براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان بین المللی از آمریکای جنوبی (۵۹٫۶٪) و پس از آن دانشجویان اتحادیه اروپا (۱۹٫۲٪)، آسیا / اقیانوسیه (۱۱٫۷٪)، خارج از اتحادیه اروپا (۳٫۷٪)، آمریکای شمالی (۳٪) و آفریقا (۲٫۸٪) می باشند.

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی

هزینه های تحصیل در دانشگاه های اسپانیا به نوع دانشگاه بستگی دارد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی به مراتب بالاتر از دانشگاه های دولتی می باشد. میانگین هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو به ازای هر سال است. میزان دقیق هزینه های تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی به رشته انتخابی و دانشگاه مورد نظر بستگی دارد.

کارشناسی در اسپانیا

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی ملزم به پرداخت هزینه سالانه بین ۵ تا ۱۵ هزار یورو می باشند. دوره های تحصیلی در دانشگاه های خصوصی به زبان های اسپانیایی و انگلیسی ارائه می شود. از همین رو بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل کارشناسی در اسپانیا به زبان انگلیسی، این دانشگاه ها را به عنوان هدف نهایی خود انتخاب می نمایند.

بورسیه تحصیلی

درست همانطور که انواع مختلفی از کمک های مالی در ایالات متحده، انگلیس و سایر کشورها وجود دارد، کمک های مالی نیز برای دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در اسپانیا هستند در دسترس است. در حالی که دستیابی به کمک های مالی در اسپانیا بسیار دشوارتر است، اما هنوز گزینه ای است که باید در نظر بگیرید.

دانشجویان بین المللی برای تامین بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود می توانند برای بورسیه های تحصیلی اقدام نمایند. بورسیه های در نظر گرفته شده متناسب با شرایط کشور و یا سوابق آموزشی دانشجویان تعیین می گردد. تعداد بورسیه های تحصیلی در دوره کارشناسی در اسپانیا بسیار محدود می باشد. گرانت دانشگاه بارسلونا به عنوان بهترین بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی شناخته می شود.

اسپانیا,اسپانیا,اسپانیا

گرانت دانشگاه بارسلونا معافیت مالی با درصد ۲۵٪، ۵۰٪، ۷۵٪ و ۱۰۰٪ شهریه دانشگاه را برای متقاضی اعطا شده سوابق دانشگاهی ممتاز ارائه می دهد. در نظر بگیرید برنامه های بورسیه این دانشگاه از ابتدای هر سال آغاز می شود و در تاریخ ۲۵ ژوئن به پایان می رسد. اصولاً اولویت برای کسانی است که در دو هفته ابتدایی برای پذیرش اقدام کرده باشند.

شرایط و نحوه اقدام در مقطع کارشناسی اسپانیا

دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های اسپانیا در ابتدای راه با مرکز آموزشی وارد مذاکره می شوند و در صورت اخذ نامه پذیرش می توانند روند ویزای تحصیلی را شروع نمایند. با توجه به قوانین موجود دانشجویان ایرانی می بایست برای سفارت درخواست ویزا را ارسال نمایند و پس از تائید، مجوز ورود به کشور اسپانیا را دریافت نمایند.

کارشناسی در اسپانیا

مرحله اول: پذیرش

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های دولتی اسپانیا موظف به شرکت در آزمون ورودی می باشند. در صورت قبولی در آزمون ورودی که شامل آموزش زبان اسپانیای، تاریخ و تمدن اسپانیا و سوالات کلی درباره رشته تحصیلی انتخابی می باشد، مجوز ورود به دانشگاه برای آنان صادر می گردد.

دانشجویان بین المللی در صورت ارائه سوابق آموزشی، مدرک زبان اسپانیایی و توصیه نامه از مدرسه می توانند برای دوره های کارشناسی در اسپانیا اقدام نمایند. در کشور اسپانیا سیستم یکپارچه ای برای اعطا پذیرش وجود ندارد و دانشجویان به صورت مستقیم با دانشگاه مورد نظر در ارتباط می باشند.

مرحله دوم: آمادگی برای سفارت

برای اخذ ویزای تحصیلی در اسپانیا، دانشجو باید برای کنسولگری اسپانیا در داخل کشور خود درخواست رسمی ارسال نماید. پس از اعلام زمان وقت سفارت، دانشجویان موظف به ارائه مدارکی که در ذیل آمده است، می باشند. به صورت میانگین بازه ای زمانی پاسخگویی سفارت در صورت ارائه مدارک ۴ تا ۶ هفته در نظر گرفته می شود.

  • گذرنامه با ۶ ماه اعتبار
  • عکس
  • نامه رسمی پذیرش با نام متقاضی
  • بیمه درمانی به مدت حضور در کشور اسپانیا
  • رسید پرداخت پول سفارت
  • گواهی پزشکی
  • گردش و تمکن مالی
  • گواهی عدم سابقه کیفری

دانشگاه های معتبر در مقطع کارشناسی در اسپانیا

با توجه به میزان حمایت اسپانیا از موسسات آموزشی، این کشور در زمینه آموزش و تحقیقات علمی به یکی از کشورهای پیشرو در جهان تبدیل شده است. در حقیقت بیش از ۱۰۰ دانشگاه در اسپانیا اعم از خصوصی و عمومی وجود دارد. لازم به ذکر است، هر یک از این دانشگاه ها مدرک معتبر بین المللی اعطا می کنند. علاوه بر این، دانشگاه های اسپانیا مهارت های لازم را برای مشاغل آینده خود به فارغ التحصیلان ارائه می دهند.

دانشگاه مورد تائید وزارت علوم

تعداد دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در کشور اسپانیا بسیار زیاد می باشد و دانشجویان ایرانی با کمترین میزان دغدغه می توانند برای این دانشگاه ها اقدام نمایند. در حال حاضر ۷۴ دانشگاه در اسپانیا مورد تائید وزارت علوم ایران می باشند.

دانشگاه های معتبر اسپانیا برای مقطع کارشناسی
  1. Universidad Autonoma de Barcelona
  2. Universidad Autonoma de Madrid
  3. Universidad Complutense de Madrid
  4. Universidad de Alcala
  5. Universidad de Granada
  6. Universidad de Navarra
  7. Universidad de Oviedo
  8. Universidad de Salamanca
  9. Universidad de Santiago de Compostela
  10. Universidad de Sevilla

اسپانیا,اسپانیا,اسپانیا

دانشگاه های برتر

سالانه سایت QS، دانشگاه های برتر دنیا را در زمینه های آموزش، خدمات برای دانشجویان، سطح علمی اساتید و رضایت دانشجویان تنظیم می کند. در این رتبه بندی ۸ دانشگاه اسپانیا در میان ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا واقع شده اند. از همین رو دانشجویان با ارائه سوابق آموزشی قادر خواهند بود برای برترین دانشگاه های این کشور اقدام نمایند.

نام دانشگاه رتبه در سایت QS
Universitat de Barcelona 160
Universitat Autònoma de Barcelona 188
Universidad Autónoma de Madrid 192
Complutense University of Madrid 212
University of Navarra 245
Universitat Pompeu Fabra 285
(Universidad Carlos III de Madrid (UC3M 298
(Universitat Politècnica de Catalunya.BarcelonaTech (UPC 300

دانشگاه های ارائه دهنده دوره لیسانس

در حال حاضر ۵۳ دانشگاه در کشور اسپانیا دوره های کارشناسی را ارائه می دهند. دانشجویان بین المللی برای شرکت در دوره های کارشناسی در اسپانیا قادر خواهند بود متناسب با رشته تحصیلی و شهر مورد نظر برای دانشگاه ذیل اقدام نمایند.

تمامی دانشگاه ها

Alcalá de Henares

  • University of Alcalá

Barcelona

  • Abat Oliva – CEU University
  • Autonomous University of Barcelona
  • Barcelona Campus – Geneva Business School
  • Blanquerna – Universitat Ramon Llull
  • Universitat de Barcelona
  • ESADE
  • ESIC Business & Marketing School
  • EU Business School
  • Epitech Barcelona
  • Fundacion IQS
  • GBSB Global Business School
  • HTL International School of Hospitality, Tourism and Languages
  • Harbour.Space University
  • INSA Business, Marketing & Communication School
  • Istituto Europeo Di Design
  • Ostelea – School of Tourism & Hospitality
  • Polytechnic University of Catalonia
  • Pompeu Fabra University
  • TBS Business School
  • Universitat Internacional de Catalunya
  • University of Barcelona

Castelló de la Plana

  • Gasma

A Coruña

  • Swiss School Of Business and Management

Getafe

  • Carlos III University of Madrid

Jaén

  • University of Jaén

Madrid

  • Carlos III University of Madrid
  • ESCP Business School
  • ESIC Business & Marketing School
  • European School of Economics
  • HTL International School of Hospitality, Tourism and Languages
  • King Juan Carlos University
  • Madrid Campus – Geneva Business School
  • Saint Louis University
  • Saint Louis University Madrid
  • Suffolk University
  • Swiss School Of Business and Management
  • University CEU San Pablo

Marbella

  • Les Roches International School of Hotel Management Switzerland
  • Marbella International University Centre

Arrasate

  • Mondragón University

Murcia

  • UCAM – Catholic University of Murcia

Málaga

  • Marbella Design Academy

Sant Cugat del Vallès

  • Universitat Internacional de Catalunya

Sant Pol de Mar

  • Escuela Universitaria de Hostelería y Turismo de Sant Pol de Mar

Tarragona

  • Universitat Rovira i Virgili

Valencia

  • Berklee College of Music
  • (Herrera University (CEU
  • ESIC Business & Marketing School)
  • HTL International School of Hospitality, Tourism and Languages
  • University of Valencia

Zaragoza

  • San Jorge University

Zierbena

  • DigiPen Institute of Technology Europe – Bilbao

مزایا و معایب تحصیل مقطع کارشناسی در اسپانیا

تجربه زندگی به عنوان یک دانشجوی بین المللی در اسپانیا می تواند شما را به شکلی مثبت تحت تأثیر قرار دهد که توانایی شما در یک سطح شخصی و حرفه ای را بهبود ببخشد. شما نه تنها توانایی تمایز بهتر بین دیدگاه های جهانی را به دست می آورید، بلکه همچنین می توانید برخی از چالش هایی را که بسیاری از دانشجویان بین المللی با آن روبرو هستند درک کنید.

همانند هر دوره تحصیلی، کارشناسی در اسپانیا جوانب مثبت و منفی خود را  دارد. از آنجا که هر شخصی خصوصیات و نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد، برخی از افراد نسبت به سایرین برای این مقطع و کشور مناسب تر هستند. در این بخش قصد داریم برخی از نکات مثبت و منفی تحصیل در دوره کارشناسی در اسپانیا را برای متقاضیان شرح دهیم تا بتوانند انتخاب مناسب تری داشته باشند و از تمامی زوایای این مقطع مطلع گردند.

مزایا معایب
هزینه های تحصیل بسیار پایین تعداد محدود دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی
حق کار در حین تحصیل عدم حق همراه
هزینه های زندگی بسیار معقول آزمون های ورودی

رشته های پرطرفدار برای تحصیل

  • روزنامه نگاری / گزارشگری
  • زبان انگلیسی
  • اقتصاد
  • تبلیغات
  • باستان شناسی
  • تاریخ هنر پیشرفته
  • علوم هوافضا
  • زبان بشر
  • حسابداری
  • میکروبیولوژی
  • علم شیمی
  • MBA بین المللی
  • بیوتکنولوژی
  • قانون کسب و کار
  • علوم اعصاب
  • بیهوشی
  • مهندسی ها
  • بازاریابی تجاری

دانشجویان با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر می توانند با ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی اقدام نمایند. موسسه زبان آریاناپارس با ارائه دوره های کوتاه مدت آیلتس، بهترین نتایج را در کم ترین زمان ممکن ارائه می دهد. برای تعیین سطح رایگان با مشاوران موسسه در ارتباط باشید.

مقطع دکترا در اسپانیا

طول دوره تحصیلی در مقطع دکترا در اسپانیا بسته به رشته تحصیلی بین ۳ الی ۵ سال می باشد. اکثر رشته های تحصیلی در این مقطع به زبان انگلیسی ارائه می گردد. معمولاً در مقطع دکترا بورسیه های فراوانی در اختیار دانشجویان بین المللی است. به همراه بورسیه، دانشجویان می توانند از وام های دانشجویی و کمک های مالی دانشگاه بهره مند شوند.

به طور کلی برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا به تایید استاد راهنما (superviser) نیاز خواهید داشت. اخذ پذیرش در مقطع دکترا در اسپانیا تقاضای بسیاری دارد، از این رو افرادی که از رزومه تحصیلی بهتری برخوردار باشند شانس بیشتری جهت دریافت پذیرش تحصیلی اسپانیا خواهند داشت.

آیتم هایی که می تواند شانس افراد را برای بهره مندی از بورسیه و اخذ پذیرش در مقطع دکترا در کشور اسپانیا افزایش دهد عبارتند از:

  • معدل مناسب (بصورت معمول معدل های بالای ۱۷ شانس بالاتری دارند)
  • مدرک زبان انگلیسی (بصورت معمول نمره ۷ مورد پسند اساتید است)
  • تالیفات از قبیل مقالات بین المللی و کتاب
  • مدارک نشان دهنده تسلط فرد متقاضی بر رشته تحصیلی

دانشگاه های اسپانیا

دانشگاه های اسپانیا

علاقه مندان تحصیل در اسپانیا باید به این نکته توجه داشته باشند که این کشور مجموعاً دارای ۷۹ دانشگاه است که از این تعداد ۵۷ دانشگاه دولتی و ۲۲ دانشگاه خصوصی می باشند. بر اساس رتبه بندی سازمان جهانی QS از مجموع ۷۹ دانشگاه اسپانیا ۱۳ دانشگاه این کشور بین ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

دانشگاه رتبه QS
دانشگاه خود مختار مادرید ۱۵۹
دانشگاه بارسلونا ۱۶۶
دانشگاه خود مختار بارسلونا ۱۹۳
دانشگاه کمپلوتنسه مادرید ۲۰۶
دانشگاه ناوارا ۲۴۲
دانشگاه کارلوس دی مادرید ۲۵۳
دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا ۲۷۵
دانشگاه پمپئو فابرا ۲۹۸
دانشگاه پلی تکنیک والنسیا ۳۱۰
دانشگاه ساراگوزا ۴۱۲
دانشگاه فنی مادرید ۴۷۰
دانشگاه هنارس ۴۸۱
دانشگاه گرانادا ۴۹۵

بدون تردید شهرهای مادرید و بارسلون دارای معتبرترین دانشگاه های اسپانیا می باشند و مقصد اصلی بسیاری از دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در اسپانیا این ۲ شهر مشهور است، ولی با توجه به پیشرفت های علمی چشم گیر دانشگاه ها در شهرهای کوچکتر اسپانیا و همچنین هزینه های زندگی مناسب تر نسبت به مادرید و بارسلون طی سالهای اخیر بسیاری از دانشجویان ترجیح می دهند در شهرهایی نظیر گرانادا، سویل و … مشغول به تحصیل شوند.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اسپانیا

در این مطلب به بررسی بهترین دانشگاه اسپانیا برای تحصیل به انتخاب دانشجویان می پردازیم:

  1. دانشگاه پمپئو فابرا از بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل دانشجویان بین المللی است البته برای ورود به این دانشگاه افراد ارزیابی می شوند و در صورتی قبول شدن در آزمون می توانند وارد دانشگاه مورد نظر شوند.
  2. دانشگاه خودمختار بارسلونا از جمله معتبر ترین و بهترین دانشگاه برای تحصیل در اسپانیا است که از سطح علمی بالایی برخوردار می باشد.
  3. دانشگاه بارسلونا یکی از قدیمی ترین و در عین حال بهترین دانشگاه اسپانیا است و سالیانه دانشجویان زیادی از سر تا سر جهان به این کشور برای تحصیل مهاجرت می کنند.
  4. دانشگاه ناوارا
  5. دانشگاه خودمختار مادرید
  6. دانشگاه گرانادا

اسپانیا,اسپانیا,اسپانیا

مزایای تحصیل در اسپانیا

تحصیل در خارج از کشور تصمیم مهمی است که قطعاً می تواند در زندگی افراد تاثیرگذار باشد. از این رو بررسی مزایای و معایب شرایط زندگی و تحصیل در هر کشوری قبل از تصمیم گیری نهایی اهمیت فراوانی دارد. در ادامه به سه تا از برترین مزایای تحصیل در اسپانیا اشاره می شود.

هزینه های تحصیل و زندگی

بدون شک یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در اسپانیا هزینه های بسیار مناسب تحصیل و زندگی در این کشور است. در واقع استفاده از امکانات آموزشی و رفاهی در سطح بین المللی و تحصیل در دانشگاه های مطرح اسپانیا با استانداردهای جهانی تنها در قبال پرداخت مبلغی ناچیز مزیتی مثال زدنی به شمار می آید که اسپانیا را به مقصد نهایی بسیاری از دانشجویان تبدیل نموده است.

اخذ اقامت دائم اسپانیا

از دیگر مزایای مهم و قابل توجه تحصیل در اسپانیا امکان اخذ اقامت دائم برای دانشجویان بین المللی است. در واقع دانشجویان بین المللی پس از اتمام تحصیلی در اسپانیا در صورتی که وارد بازار کار این کشور شوند می توانند اقامت دائم و نهایتاً پاسپورت این کشور را دریافت نمایند. علاوه بر این افرادی که از دانشگاه های اسپانیا فارغ التحصیل شده اند می توانند در کلیه کشورهای اتحادیه اروپا مشغول به تحصیل شوند و اقامت دائم آن کشور را دریافت نمایند.

اجازه همراه

از دیگر مزایای قابل توجه اسپانیا اجازه همراهی خانواده دانشجو با وی در زمان تحصیل در اسپانیا است. طبق قوانین مهاجرتی اسپانیا دانشجویان بین المللی که متاهل می باشند این امکان را دارند که همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به اسپانیا بیاورند. حتی امکان دریافت اجازه کار تمام وقت برای همسر دانشجو نیز وجود خواهد داشت که در این صورت از لحاظ مالی شرایط بسیار مساعدی برای دانشجو و خانواده وی فراهم می گردد.

اسپانیا,اسپانیا,اسپانیا

معایب تحصیل در اسپانیا

علاوه بر مزایای عنوان شده، تحصیل در اسپانیا قطعاً چالش هایی را به همراه خواهد داشت. در ادامه با دو تا از چالش های اصلی تحصیل در اسپانیا بیشتر آشنا خواهیم شد.

یادگیری زبان اسپانیولی

امروزه برقراری ارتباط با افراد جهت انجام امور روزمره زندگی و کسب و کار امری اجتناب ناپذیر به شمار می آید. از این رو فراگیری زبان اسپانیولی برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل و کار در کشور اسپانیا را دارند امری حیاتی محسوب می گردد. اسپانیولی زبان پیچیده ای است و یادگیری آن به هیچ وجه کار آسانی نخواهد بود.

موقعیت شغلی و شرایط اقتصادی

متاسفانه طی سال های اخیر اسپانیا به همراه ایتالیا از پایین ترین رشد اقتصادی در اروپا برخوردار بوده است. این موضوع باعث گردیده نرخ بیکاری در اسپانیا به طرز فزاینده ای افزایش یابد. از این رو به دست آوردن یک موقعیت شغلی مناسب برای دانشجویان بین المللی در حین تحصیل و حتی در برخی موارد پس از اتمام تحصیل به یک چالش بزرگ تبدیل گردیده است.

بدون تردید شرایط اقتصادی و بازار کسب و کار یکی از ملاک های اصلی دانشجویان بین المللی برای انتخاب کشور مورد نظر جهت ادامه تحصیل و زندگی است، که از این حیث اسپانیا نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی شرایط چندان مساعدی ندارد.

حق کار و هزینه های زندگی در اسپانیا

دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در اسپانیا ملزم به پرداخت هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی خویش می باشند. هر چند که هزینه های تحصیل در اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی مناسب تر می باشد، با این وجود دانشجویان بین المللی در اسپانیا اجازه کار خواهند داشت.

حق کار

معمولاً مجوز کار دانشجویان بین المللی که در اسپانیا مشغول به تحصیل می باشند، در مقاطع مختلف متفاوت می باشد. همانگونه که اشاره گردید در مقطع کارشناسی ۱۰ ساعت، مقطع ارشد ۲۰ ساعت و دکترا ۲۰ الی ۳۰ ساعت اجازه کار به دانشجویان اعطا می گردد. مجوز کار برای همراه (همسر) دانشجو نیز صادر می گردد که هفته ۴۰ ساعت می باشد.

در حال حاضر حداقل دستمزد افراد شاغل در اسپانیا بین ۷ الی ۱۰ یورو به ازای هر ساعت است. از این رو دانشجویان بین المللی در اسپانیا به واسطه درآمد حاصله از انجام کار می توانند بخش اعظمی از هزینه های خود و یا حتی کلیه هزینه های خود را پرداخت نمایند.

هزینه های زندگی در اسپانیا

هزینه های زندگی در اسپانیا با توجه به شهر محل اقامت، سبک زندگی افراد و … متفاوت خواهد بود. بخش اعظمی از هزینه های زندگی در اسپانیا مربوط به اجاره بهای مسکن است و مابقی هزینه ها صرف خوراک و رفت و آمد می شود. با توجه به این شرایط به صورت میانگین هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا ماهیانه بین ۴۵۰ الی۷۵۰ یورو خواهد بود.

اسپانیا,اسپانیا,اسپانیا

مراحل اخذ ویزای تحصیلی

به طور کلی اخذ ویزای تحصیلی به ۲ بخش اصلی تقسیم می گردد. قدم نخست اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر اسپانیا است و قدم دوم دریافت ویزای تحصیلی. برای موفقیت در انجام این امور توصیه می گردد دانشجویان با توجه به رشته تحصیلی خود در ارتباط با دانشگاه مورد نظر تحقیقات لازم را به عمل آورند و پس از انتخاب نهایی اقدام به اخذ پذیرش و انجام فرآیند صدور ویزا نمایند.

اخذ پذیرش از دانشگاه

دانشجویان بین المللی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا بسته به مقطع، رشته و قوانین دانشگاه مورد نظر ملزم به ارائه مدارک گوناگونی خواهند بود. دانشجویان موظف خواهند بود در تاریخ اعلام شده از سوی دانشگاه (DEAD LINE) مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش را به دانشگاه ارائه نمایند، درصورت تایید مدارک فرد متقاضی از سوی دانشگاه با پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت امکان دریافت پذیرش از دانشگاه وجود خواهد داشت.

دانشجویان برای تحصیل در دوره کارشناسی در کشور اسپانیا ملزم به شرکت در آزمون می باشند که این آزمون دارای ۴ مولفه مختلف شامل تجزیه و تحلیل، آزمون زبان، تاریخ یا فلسفه اسپانیا و دانش اولیه از رشته انتخابی می باشد.

پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در کشور اسپانیا به صورت مستقیم با گروه ادمیشن دانشگاه صورت می پذیرد. این نکته بدین معناست که دانشجویان با توجه به پیش نیاز های دانشگاه های انتخابی، مدارم مورد نیاز را برای اخذ پذیرش برای دانشگاه ارسال می نمایند.

اخذ ویزای تحصیلی

متقاضیان تحصیل در اسپانیا می توانند پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر در این کشور و تهیه دیگر مدارک لازم نظیر نامه تمکن مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی به مدت یک سال، STUDY PLAN و … جهت ارائه به سفارت در زمان تعین شده برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا اقدام نمایند. معمولاً بازه زمانی در ارتباط با جواب دهی سفارت در ارتباط با درخواست ویزای تحصیلی بین ۲ الی ۶ هفته می باشد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در اسپانیا

در این مطلب به بررسی مدارک ضروری برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا می‌ پردازیم:

  1. تکمیل فرم درخواست ویزای ناسیونال با ترجمه به زبان اسپانیایی یا انگلیسی که توسط دانشجو امضا شده باشد.
  2. شما باید یک قطعه عکس ۴*۳ جدید و پشت سفید روی فرم اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا بچسبانید.
  3. ارائه مدرک اصل پاسپورت فعلی و مدرک قبلی
  4. داشتن حداقل هشتاد یورو نقد
  5. ثبت نام در دانشگاه مورد نظر بعد از دریافت گواهی پذیرش و تاییدیه تحصیلی مرتبط
  6. اگر برای پرداخت مخارج تحصیل خود کمک هزینه دریافت کرده اید باید مدرک آن را به محل تحصیل خود ارائه دهید.
  7. ارائه اصل مدرک گواهی عدم سوء پیشینه و جرایم خلافکاری با ترجمه فارسی
  8. شما برای اخذ ویزا تحصیلی اسپانیا باید تحت معاینات پزشکی قرار بگیرید و مدرک تاییدیه سلامت خود را ارائه دهید.
  9. اگر در کشور های مختلفی سکونت داشته اید باید تمام مدارک خود را از جمله مدرک کاری و ریز نمرات به همراه سوابق تحصیلی، گواهی سلامت پزشکی به زبان اسپانیایی به محل تحصیل خود ارائه دهید.
  10. اگر شما به عنوان دانشجوی نمونه از افتخارات خود و یا شرکت در المپیاد های مختلف مدرک خاصی دارید باید آن را با ترجمه ی اسپانیایی تحویل محل تحصیل خود دهید.
  11. ارائه انگیزه نامه و یا هدف نامه برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا الزامی است.
  12. ارائه مدرک تمکن مالی برای اثبات توانایی پرداخت مخارج زندگی و تحصیل خود در این کشور
  13. ارائه پرینت حساب گردش مالی ۶ ماهه بانکی با زبان انگلیسی برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا ضروری است.

 

  1. دانشجویان باید مدرک اظهارنامه ی رسمی و یا تعهد نامه ی والدین خود را جهت اثبات رضایت آن ها از مهاجرت به این کشور را به محل تحصیل خود ارائه دهند.
  2. در صورتی که شما دارای املاک و دارایی هستید باید سند آن را به دانشگاه مورد نظر خود در کشور اسپانیا تحویل دهید.
  3. قبول شدن در آزمون های ارزشیابی دانشگاه های مختلف اسپانیا برای اخذ مجوز ورود دانشجویان بین المللی به این کشور الزامی است.

در ارائه ی مدارک خواسته شده باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید از جمله اینکه:

  1. مدارکی که می خواهید به اداره پلیس این کشور جهت اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا تحویل دهید باید به ترتیب ارائه شود.
  2. تمام مدارک شما باید تاییدیه ی دادگستری و وزارت خارجه اسپانیا را داشته باشد.

اسپانیا,اسپانیا,اسپانیا

اقامت پس از تحصیل در اسپانیا

دانشجویان در صورت تمایل می‌توانند پس از اتمام دوره ی تحصیلی خود در این کشور اقامت دائم شان را اخذ نمایند و و از بسیاری از امتیازات این کشور برای استخدام در شغل مورد نظر و کسب درآمد عالی، ادامه ی تحصیل، استفاده از جاذبه های معماری، گردشگری و تفریحی این کشور بهره مند شوند.

دانشجویان می‌توانند از طریق استفاده از یکی از روش های زیر اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نمایند:

شما می‌ توانید پس از پایان دوره تحصیلات خود در اسپانیا با استخدام در شغل مورد نظر و تغییر نوع ویزا خود از تحصیلی به کاری در این کشور اقامت دائم خود را اخذ نمایید.

شما می توانید از طریق سرمایه گذاری در پروژه های مختلف ضمن دریافت حمایت دولت، اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نمایید و از این طریق به درآمد فوق العاده برسید و حتی برای عده ای از افراد دیگر نیز کارآفرینی کنید.

شما می توانید با ازدواج با شخصی که تابعیت این کشور را دارد تا مدت زمان ۶ ماه پس از پایان اعتبار ویزای تحصیلی خود اقامت دائم تان را اخذ نمایید ضمن اینکه می‌توانید از طریق تولد فرزند مدت زمان اقامت خود را در این کشور تمدید کنید.

ریجکتی ویزا تحصیلی اسپانیا

زمانی که اطلاعات و مدارک ارائه شده دانشجویان به اداره ی پلیس و مهاجرت کشور اسپانیا به هر دلیلی ناقص باشد، افسران کنسولگری این کشور پس از بررسی مدارک آن ها با درخواست دانشجویان مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا موافقت نخواهند کرد.

ویزای شینگن نوعی از ویزا است که به دارندگان این امکان را می دهد به مدت ۹۰ روز بتوانند در این کشور اقامت داشته باشند.

در ادامه ی مطلب به بررسی مهم ترین عواملی که باعث رد درخواست ویزای تحصیلی دانشجویان از کشور اسپانیا می شود خواهیم پرداخت:

  1. عدم ارائه ی مدارک تحصیلی، سوابق تحصیلی و رزومه کاری معتبر
  2. عدم ارائه ی دلایل کافی برای بازگشت به کشور مبدا توسط دانشجویان بین الملل بعد از پایان دوره تحصیلات خود در این کشور.
  3. اگر دانشجویان سفری خارج از کشور خود داشته باشند که در پاسپورت آن ها ثبت نشده باشد.
  4. عدم ارائه ی دعوت نامه معتبر از دانشگاه مورد نظر
  5. عدم ارائه ی فرم تاییدیه ی تحصیلی و پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  6. داشتن سابقه ی عدم پذیرش ویزا در گذشته
  7. داشتن سابقه ی سوء پیشینه و جرایم خلافکاری
  8. تولد غیر قانونی فرزند در این کشور و عدم ارائه ی مدرک ازدواج مطابق با قوانین رسمی این کشور
  9. زمانی که گواهی و مدرک معتبری را توسط مقامات رسمی این کشور مثلا وزارت خارجه این کشور جهت اخذ ویزا تحصیلی اسپانیا ارائه ندهید.
  10. اگر مدارک و گواهی هایی که تحویل اداره ی مهاجرت و یا اداره ی پلیس این کشور می دهید دارای ترجمه اسپانیایی و یا انگلیسی نباشد.
  11. ارائه ی مدرک گذرنامه ای که اعتبار قانونی ندارد و یا کمتر از ۶ ماه اعتبار دارد و حداقل دارای ۲ صفحه خالی نمی باشد.
  12. ارائه ی سند دیگری توسط دانشجویان به غیر از گذرنامه معتبر.
  13. عدم ارائه انگیزه نامه و هدف نامه مشخص شده توسط دانشجویان
  14. استفاده نادرست از ویزای شینگن که مقصد اصلی سفر شما را نشان نمی دهد.
  15. عدم ارائه ی مدرک معتبر که محل اقامت شما را نشان دهد این مکان می تواند هتل و یا خانه ی دانشجویی باشد.
  16. ارائه ی بلیط پرواز نامعتبر
  17. زمانی که مرجع نا معتبری برای شما فرم اشتغال به تحصیل را صادر کند.

اسپانیا,اسپانیا,اسپانیا

امکان ویزای تحصیلی اسپانیا در سال ۲۰۲۳

به طور کلی در حال حاضر صدر ویزای تحصیلی نسبت به انواع ویزاها بیشتر رواج دارد. معمولاً در اکثر موارد ویزای تحصیلی با موفقیت اخذ می گردد. البته در برخی موارد درخواست ویزای تحصیلی مورد موافقت قرار نمی گیرد و ریجکت می شود.

مواردی که معمولاً باعث می گردد درخواست ویزای تحصیلی افراد ریجکت شود به ۳ دسته تقسیم می شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود.

عدم وابستگی به کشور مبداء

یکی از رایج ترین دلایل عدم صدور ویزای تحصیلی از سوی آفیسر کمبود مدارکی در پرونده است که ثابت نماید دانشجو پس از تحصیل در اسپانیا قصد بازگشت به کشور مبداء را دارد. در واقع ارائه مدارکی نظیر وابستگی های خانوادگی، دارایی های شخصی، بهبود وضعیت کسب و کار پس از اتمام تحصیل و … می تواند شانس صدور ویزای تحصیلی را افزایش دهد.

تمکن مالی

عدم ارائه تمکن مالی مناسب جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی به مدت ۱ سال یکی از دلایل اصلی مخالفت با صدور ویزای تحصیلی از سوی سفارت است. در واقع ارائه گردش حساب بانکی ۳ تا ۶ ماهه و موجودی حساب متناسب با هزینه های تحصیل و زندگی در اسپانیا شانس صدور ویزای تحصیلی برای افراد را به شکل قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

Study Plan

قطعاً ارائه یک Study Plan مناسب به همراه ذکر دلایل دانشجو در ارتباط با انتخاب کشور اسپانیا جهت ادامه تحصیل و دانشگاه مورد نظر دانشجو بسیار حائز اهمیت است. در واقع اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر اسپانیا شانس افراد را برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا به صورت قابل توجهی افزایش می دهد.

نتیجه گیری

کشور اسپانیا به عنوان یکی از برترین کشورهای اروپایی برای تحصیل شناخته می شود که دانشجویان قادر خواهند بود با کم ترین هزینه ممکن به تحصیل بپردازند. از همین رو در صورت احراز شرایط مورد نیاز می توان شانس خود را برای اخذ پذیرش از مراکز آموزشی این کشو امتحان نمود.

تحصیل در اسپانیا به عنوان راهی مطمئن برای ورود به دانشگاه های برتر این کشور قلمداد می شود. دانشجویان با اتمام تحصیل در این کشور می توانند فرصت های بیشمار کاری را برای خود به ارمغان بیاورند. همچنین لازم بذکر است که به واسطه حضور در حوزه کشورهای اتحادیه اروپا و شینگن، امکان دست یابی و بررسی فرصت های شغلی در دیگر کشورها فراهم می باشد.

دانشجویان در صورت عدم ارائه مدرک زبان قادر خواهند بود برای برخی از دوره های تحصیلی در دانشگاه های اسپانیا اقدام نمایند. این دوره های تحصیلی در کشور اسپانیا محدود می باشد و بیشتر مختص به رشته های مدیریتی است. برای اطلاع از شرایط دوره های عنوان شده و بررسی شرایط خود با مشاورین موسسه در ارتباط باشید و یا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    سوال های متداول شما

    دانشجویان در صورت تحصیل به زبان اسپانیایی می توانند بدون پرداخت هزینه در این کشور به تحصیل بپردازند.
    هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو و دانشگاه های خصوصی بین ۵ تا ۱۵ هزار یورو به ازای هر سال می باشد.
    دوره های تحصیلی در کارشناسی ارشد به زبان های اسپانیایی و انگلیسی ارائه می شود. در برخی از دوره های مدیریتی، دانشجویان می توانند بدون مدرک زبان اقدام نمایند.
    رشته های مهندسی، مدریت، گردشگری و توریسم به عنوان برترین رشته های تحصیلی در کشور اسپانیا به شمار می رود.
    هزینه های زندگی برای دانشجویان به طور میانگین بین ۴۵۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه تخمین زده می شود. این هزینه های عنوان شده شامل اجاره مسکن، خوراک و رفت و آمد می شود.
    دیدگاه ها

    ۱۲۸ پاسخ به “تحصیل در اسپانیا”

    1. كاميار گفت:

      سلام
      برای دوره دبیرستان در اسپانیا اگر دعوتنامه مدرسه داشته باشیم چه مدارکی نیازه برای ارایه به سفارت برای سال ١١ دبیرستان

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما تمامی مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی برای سفارت را می توانید در سایت سفارت اسپانیا به طور کامل ملاحظه نمایید.

    2. محسن گفت:

      پس چرا نوشتید دانشگاه های اسپانیا معتبر نیست و ارزش نداره ؟بعد دارید در مورد رفتن به اسپانیا می‌نویسید؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در هر کشوری دانشگاه هایی با رنکینگ بالا وجود دارد. هر کشوری برای یکسری از رشته ها نسبت به سایر کشورهای دیگر مناسب تر می باشد.انتخاب کشور مناسب هم با توجه به شرایط و هدف فرد انجام می شود.

    3. مسعود گفت:

      با سلام
      میخواستم بدونم اگه من از دانشگاه های اسپانیا پذیرش بگیرم، ایا علاوه بر اینکه خودم اجازه کار پاره وقت دارم، همسرم هم اجازه کار در اسپانیا را دارد؟
      ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در خود کشور اسپانیا حق کار همراه مشخص می شود.

    4. علی اکبر گفت:

      با سلام دختر من میخوادر در رشته ی اقتصاد شاخه ی علوم انسانی در مقطع لیسانس به بارسلونا بورسیه شود و اشنایی زیادی با زبان اسپانیایی و انگلیسی ندارد و هیچگونه مدرک زبان خارجه نیز ندارد سه سوال دارم اول اینکه اگر اگر به دانشگاه های ممتاز بارسلونا بورسیه شود برای تحصیل در مقطع لیسانس شخصی برای اموزش زبان اسپانیایی یا انگلیسی به او میفرستند یا خیر ؟…..سوال دوم اینکه حداقل شرط معدل برای دانشگاه های ممتاز بارسلونا چقدر است ؟و سوال سوم اینکه هزینه ی لیسانس بالا تر از هزینه مقطع فوق لیسانس و دکترا میباشد ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در اسپانیا
        باید مدرک زبان را در ایران داشته باشند . معدل های زیر ۱۶ کار را سخت میکند . در مجموع بله هزینه لیسانس بالاتر خواهد شد به دیل زمان طولانی تر

    5. saeed گفت:

      سلام و خسته نباشید من مدرک فوق لیسانس رو به تازگی گرفتم در رشته کامپیوتر از دانشگاه ازاد و ایلتس ۶ رو دارم و مدارک و رزومه ی تحقیقاتی و اجرایی بسیار زیادی هم دارا هستم
      می خواستم بدونم برای دکتری می تونم ادامه تحصیل بدم در اسپانیا و بعد از تحصیل شرایط اقامت دائم می تونم بگیرم ؟
      ممنونم از شما

      • آریانا پارس گفت:

        سلام برای تحصیل در مقطع دکتری معمولا باید مدرک ایلتس حداقل ۷ را داشته باشید و بعد از فارغ التحصیل شدن در صورتی که کار دائم پیدا کنید میتونید ویزاتون رو به ویزای کار تبدیل کنید و با ۳ تا ۵ سال کار کردن اقامت خود و خانواده تان را بگیرید

    6. حسنا گفت:

      سلام، ممنون از پاسخ های خوبتون، دوتا سوال دارم
      ۱-من ارشد کشاورزی از یه دانشگاه دولتی نه چندان خوب با معدل ۱۷.۵ دارم.اما متاسفانه مقاله و… ندارم. میتونم برای بورس در مقطع دکتری در اسپانیاپذیرش بگیرم. زبانم در حد متوسطه البته میتونم تا چند ماه اینده مدرک زبان بگیرم.
      ۲-اگه بورس دکترا نگیرم،میتونم برای بورس ارشد اقدام کنم؟ برای داشتن شغل چی؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام خدمت شما دوست عزیز
        برای اخذ ویرای تحصیلی در مقطع دکترا شما برای بالا بردن شانس گرفتن بورسیه احتیاج به رزومه های بین المللی خیلی خوبی دارین (مقالات isi و شرکت تو کنفرانس های بین المللی ، تالیف کتاب ، و داشتن استاد راهنما) شانس شما را بالاتر میبرد .
        در این صورت برای اینکه بتوانید رزومه های خودرا تقویت کنید بهتر است برای ارشد مجدد اقدام کنید .
        برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایید.

    7. میثم گفت:

      با سلام
      من ۴۰ سال دارم و متاهل با یک فرزند، فارغ التحصیل ارشد مهندسی برق گرایش الکترونیک قدرت هستم از دانشگاه دولتی نه چندان سطح بالا با معدل حدود ۱۸ دو مقاله ISI دارم با ایمپکت متوسط به بالا و ۱۳ سال هم سابقه بیمه مرتبط با رشته م دارم میخواستم بدونم امکان ادامه تحصیل یا اقامت کاری تو اسپانیادارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام اگر مدرک ایلتس ۷ را داشته باشید میتوانید برای مقطع دکتری اقدام کنید ولی اگر مدرک ایلتس تان کمتر باشد
        برای ارشد اقدام کنید

    8. شیوا گفت:

      سلام
      من مدرک ارشد کامپیوتر با معدل ۱۷/۵۰ دارم، معدل دوره ی کارشناسی هم همین حدود (کمی بیشتر ) بود . میخوام در یکی از دانشگاه های اسپانیا رشته ی خودمو ادامه بدم ، بورسیه ی تحصیلی هم نمیخوام، برای اخذ پذیرش و جواب گرفتن از سفارت نیاز به مدرک زبان هست؟
      چون من مدرک زبان ندارم در واقع اصلی ترین مشکلم همینه

      • آریانا پارس گفت:

        سلام برای برای مقطع دکتری باید مدرک زبان ایتلس ۷ رو داشته باشید ولی اگر مدرک زبان نداسته باشید امکان دارد که سفارت بصورت شرایطی بهتون ویزا بدهد

    9. کاوه گفت:

      سلام میخواستم راجعبه تحصیل در مقطع کارشناسی تو اسپانیا تو رشته مدیریت سوال کنم. ۱ایا برا پذیرش باید مدرک زبان اسپانیایی بگیریم یا بلد بودن زبان کافیه .واگه باید مدرک بگیریم ایا تو ایران امکانش هست؟؟۲برای ورود به دانشگاه در رشته مدیریت ازمون ورودی داره؟؟۳ایا شرط معدل داره برای پذیرش در مقطع لیسانس من مدرک پیش دانشگاهی دارم ولی معدلم جلب نیست

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        مقطع کارشناسی به زبان اسپانیایی برگزار میشود. و برای کسب اطلاعات درمورد دوره های زبان اسپانیایی که مورد تاییدباشد میتوانید استعلام آن را از سفارت بگیرید.
        برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید:
        https://arianaabroad.com/

    10. Niyayesh گفت:

      سلام.میخواستم بدونم با چه معدلی میتونیم بورسیه شیم؟و اینکه کشور اسپانیا بیشتر چه رشته هایی رو بورسیه میکنه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بورسیه معمولا برای مقطع دکترا میباشد. برای این مقطع نیازمند رزومه قوی میباشید، این رزومه شامل رزومه خارجی( سطح زبان، مقالات معتبر بین المللی، طرح توجیهی ….) و رزومه داخلی( رنکینگ دانشگاه، نمرات، معدل و…) میباشد.
        همه ی این شرایط باهم تاثیرگذار میباشد.

    11. yas گفت:

      سلام
      من فارغ التحصیل رشته معماری هستم. کارشناسی رو در دانشگاه شیراز و ارشد رو در دانشگاه تهران خوندم. که کارشناسی شاگرد اول شدم ولی معدل ارشدم ۱۶ شد. زبان انگلیسیم خیلی خوبه و میتونم نمره ۷ به بالا در آیلتس بیارم(ولی هنوز برای گرفتن مدرکم اقدام نکردم) میخواستم بدونم چقدر شانس گرفتن بورسیه و پیدا کردن شغل حین تحصیل در مقطع دکتری در اسپانیا دارم؟ و حتی با گرفتن بورسیه به چه میزان هزینه احتیاج هست؟

      پیشاپیش از پاسخگوییتون سپاسگزارم

      • آریانا پارس گفت:

        برای اخذ ویزای تحصیلی در مقطع PHD کشور اسپانیا ، داشتن مقاله ISI و کنفرانس های بین المللی و همچنین مدرک زبان تا ایلتس ۷ الزامی می باشد .هزینه سالیانه زندگی وتحصیل شما در کشور اسپانیا ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان میباشد .کم شدن هزینه ها بستگی به کیفیت مقاله ی شما دارد که توسط سوپروایزر باید تایید شودودر اخر میزان بورسیه تایین میشود

    12. میلاد گفت:

      سلام . من دانشجوی سال اخر دندانپزشکیم. ۲ تا سوال داشتم .
      برای تخصص کدوم کشور های اروپایی دوره های رایگان و یا بورسیه دارن؟ امکان ادامه تحصیل در فیلد تخصصی به صورت رایگان و یا بورسیه در کشور اسپانیا میسر هست ؟
      اگر نه هزینه ی میانگین دوره های تخصص به صورت سالانه چه قدر میشه (تو کشور اسپانیا )
      ممنون میشم جواب بدید .

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور اسپانیا با داشتن مدرک زبان و پژوهش بین المللی میتونید اقدام کنید.

    13. عاطفه گفت:

      سلام.دانشجوی فوق جامعه شناسی هستم و لیسانس ادبیات انگلیسی دارم.برای تحصیل رایگان رشته هنر کدوم دانشگاه و کشور رو پیشنهاد میکنید؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        پذیرش تحصیلی در کشور اسپانیا در رشته هنر آزمون عملی دارد و از طرفی تغییر رشته شما شانس پذیرش شما را پایین می آورد.

    14. MAjiD گفت:

      سلام ، من میخوام برای مقطع دکترا توی یکی از دانشگاه های سویا،والنسیا و یا کاتالان اقدام کنم ولی در مورد شرایط کار و هزینه ها حرفای ضد و نقیضی شنیدم و ازونجایی که منابع مالی خیلی محدوده میخواستم بدونم با توجه به اینکه این شهرها از شهرای دیگه مثل مادرید و بارسلون ارزون ترن هزینه ها و شرایط کاری دقیقا چجوریه و اینکه آیا میشه همزمان با تحصیل برای ویزای اقامت هم اقدام کرد یا نه، ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. کشور اسپانیا یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را به لحاظ اقتصادی در سال های اخیر متحمل شده است و نرخ بیکاری در این کشور بالا است. بالطبع افرادی از کشورهای دیگر بخواهند برای کار در کشور اسپانیا اقدام نمایند شانس کمی برای تصاحب یک موقعیت شغلی دارند. شما در صورتی که در این کشور یک دوره تحصیلی را بگذرانید، ۶ ماه فرصت دارید که کار پیدا کنید و پروسه اقامتی خود را طی نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین مؤسسه در ارتباط باشید.

    15. هادی گفت:

      با سلام و خسته نباشید
      من دانشجوی مهندسی صنایع هستم معدل جالبی هم ندارم ایا میشود با گرفتن نمره بالای زبان انگلیسی ارشد رو در اسپانیا ادامه بدم؟ ارشد مدیریت میخواهم بروم و نزدیک به رشته ام می باشد .
      ۱- کمک مالی میکنند ؟
      ۲-میتوان راحت کار کرد در زمان دانشجویی؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما کمک مالی نمیشود ولی میشود در حین تحصیل کار کرد.

    16. شیما گفت:

      سلام من معدل کل دیبلم۱۹.۲۳است برای بزشکی میخوام اقدام کنم.ایا با مدرک زبان اسبانیایی میتونم شانس بورسیه را داشته باشم؟
      ازمون ورودی نداره/؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. گرفتن بورسیه تحصیلی در رشته های مرتبط با پزشکی معمولا امکان پذیر نیست. شما می توانید در کشورهایی که شرایط تحصیل رایگان دارند اقدام کنید و با انجام کار دانشجویی هزینه های زندگی خود را تأمین نمایید.

    17. mohammad گفت:

      درود
      برا ی اینکه واسه ویزای تحصیلی در اسپانیا اقدام کنیم با مدرک دیپلم فنی که در ایران داریم میشه apply کرد
      حداقل شرایط شکه باید دارا باشیم چه مدارکی هست
      متشکرم راهنمایی بفرمایید

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی کشور اسپانیا نیازمند ارائه ۱۲ سال تحصیل می باشید

    18. مانا گفت:

      سلام خسته نباشید.بنده لیسانس مدیریت جهانگردی دارم همسرم هم لیسانس حقوق.هردومدرکمون روازدانشگاه پیام نورگرفتیم.میخواستم بدونم شانس اینوداریم که برای مهاجرت تحصیلی شغلی به اسپانیااقدام کنیم؟سرمایه زیادی میخواد؟چون سرمایه چندانی نداریم.باتشکرازشما

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. تشکر. شانس دریافت پذیرش تحصیلی در کشور اسپانیا، یا کشورهای اروپایی تحصیل رایگان برای شما وجود دارد. برای بررسی دقیق تر رزومه تحصیلی و کاری خود با مشاوران مؤسسه در ارتباط باشید.

    19. Mehrnaz گفت:

      سلام با داشتن اقامت در اسپانیا ومعدل ١۶.٩٠ کل دیپلم ودر اسپانیا مدرک زبان بگیرم میتونم پزشکی یا دندون بخونم؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. در صورتی که اقامت کشور اسپانیا را داشته باشید می توانید برای پروسه مورد نظر خود اقدام نمایید.

    20. مینا زارعی گفت:

      سلام من در حال حاضر سال سوم پزشکی هستم میخواستیم بدونم میتونم برای دانشگاه های اسپانیا انتقالی بگیرم؟؟ یا اینکه باید در امتحان ورودی شرکت کنم؟؟؟ دانشگاه خصوصی یا دولتی فرقی نمیکنه چون هزینه هاش برام مهم نیست فقط اینکه علاقه دارم در اسپانیا تحصیل کنم!

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور اسپانیا در مقطع دکتری با داشتن مدرک زبان و ازمون وردی میتونید اقدام کنید.

    21. روح الله گفت:

      سلام
      خسته نباشید
      من لیسانس عمران دارم معدل لیسانس ۱۳.۷۶ میخواستم برای کارشناسی ارشد به کشور اسپانیا برم
      با این معدل میشه در دانشگاهاهی اسپانیا برای کارشناسی ارشد پذیرش گرفت؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع ارشد در اسپانیا نیاز به داشتن آیلتس ۶ تا ۶.۵ می باشد و معدل در گرفتن پذیرش بی تاثیر نیست ولی به تنهایی تعیین کننده نیست.

    22. محمد گفت:

      سلام من دانشجوی ارشد الکترونیک دانشگاه ازاد تهران هستم و احتمالا دفاع از پایان نامم واسه اول مهر سال بعد میشه… اگر بتونم مدرک زبان توی این فرصت بگیرم واسه دکتری میتونم در اسپانیا پذیرش بگیرم؟ و اینکه حتما باید امتحان دکتری اینجا قبول بشم یا اصلا مهم نیست؟

      • احمد هاشمی شاهرودی گفت:

        سلام
        برای دریافت ویزای تحصیلی کشور اسپانیا در مقطع دکتری بدون قبولی در کنکور دکتری در ایران و داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    23. رضا گفت:

      سلام
      من دارای آیلتس ۵.۵ هستم و در سال چهارم تجربی دبیرستان استعداد های درخشان با معدل ۱۹ هستم.می خواستم برای رشته ی پزشکی اقدام کنم .مدارک مورد نیاز و شرایط آن را اگر لطف بفرمایید ممنون میشم.
      لطفا در مورد هزینه ی تحصیل و زندگی هم راهنمایی کنید
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور اسپانیا و گرفتن ویزای این کشور از طریق تحصیل در رشته پزشکی نیاز به داشتن مدرک زبان اسپانیایی است و در صورت داشتن این مدرک میتونید برای رشته پزشکی اقدام نمایید .

    24. مژگان گفت:

      سوال
      برای دخترم اگر بخواهم رشته پزشکی در اسپانیا را ادامه بده چه کار باید بکنم .زبان انگلیسی اش خوبه

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل در رشته پزشکی کشور اسپانیا مستلزم دانش زبان اسپانیایی است که البته در عمده کشور های اتحادیه همین قانون هست که باید به زبان همان کشور پزشکی خوانده شود

    25. بهروز دانا گفت:

      سلام ؛
      ۱_برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور اسپانیا شرایط سنی وجود دارد؟
      ۲_ متاهل بودن و فرزند داشتن در پذیرش تاثیر دارد؟
      ۳_ زمان و پروسه پذیرش چقدر زمان می برد؟
      ۴_ مدرک زبان اسپانیایی از چه اموزشگاه هایی باید باشد؟ ودر چه سطحی؟

      • آریانا پارس گفت:

        ۱-خیر اما پروسه ای منطقی باید ارائه دهید .
        ۲- تا حدودی
        ۳- ۷تا ۱۱ ماه
        ۴-ترجیحا b2 می توانید اطلاعات بیشتر را از سفارت اسپانیا دریافت کنید .

    26. نگار گفت:

      سلام من فارغ التحصیل ارشد رشته مدیریت ورزشی شاخه بازاریابی با معدل ۱۸٫۲۵ ازدانشگاه آزاد هستم. رشته لیسانس و فوق لیسانس من غیر مرتبط هست،مشکلی برای بورس گرفتن ازاسپانیا برای دکترا نداره؟

      • آریانا پارس گفت:

        باید شرایطتون به صورت کلی مورد بررسی قرار گیرد

    27. فاطمه گفت:

      سلام و عرض ادب
      اینجانب دارای مدرک زمین شناسی جذب کنکور سراسری دانشگاه پیام نور سال ۸۴ و فوق لیسانس مدیریت بازرگانی گرایش تحول دانشگاه ازاد با معدل ۱۹ سال ۹۴ و سابقه کار از سال ۸۶ تاکنون در شرکت تابع وزارت نفت هستم . ایا امکان اخذ پذیرش در مقطع دکترا رشته مدیریت بازرگانی دارم شرایط پذیرش چگونه است

    28. a گفت:

      سلام.
      من ارشد ایمنولوژی و کارشناسی علوم ازمایشگاهی و هردو با معدا بالای ۱۸ را از دانشگاه دولتی دارم، فعلا مدرک زبان ندارم که اقدام میکنم، چندین مقاله بین المللی نیز دارم، شانس گرفتن بورس چقدر است؟

    29. Shahab گفت:

      با سلام شرایط اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک چجوری هستش ؟ چقدر هزینه نیاز داره ؟ ایا به ایلتس نیاز دارد؟

    30. م م گفت:

      لطفا در خصوص رشته های حقوق برای مقطع دکتری در دانشگاه های رایگان کشور اسپانیا توضیح دهید . ضمنا مدرک دانشجویان مجازی تفاوتی در روند پذیرش انها خواهد داشت.
      باتشکر

    31. علی گفت:

      امکان گرفتن پذیرش در رشته جامعه شناسی در مقطع دکترا وجود داره؟ با داشتن مدرک زبان انگلیسی؟ و هزینه تحصیل چقدره؟
      آیا بورس برای این رشته وجود داره؟
      من دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه تهران در مقطع لیسانس با معدل ۱۷ هستم
      تشکر

    32. نگار گفت:

      با سلام
      آیا امکان ادامه تحصیل در مقطع لیسانس با بورس شدن وجود دارد ؟ و اگر وجود دارد شرایط آن چیست؟

    33. بیژن گفت:

      سلام.

    34. عطیه گفت:

      سلام. من دانشجوی ارشد برق مخابرات دانشگاه علوم تحقیقات هستم(معدل ۱۷). تا ماه آینده هم از پایان نامه ام دفاع میکنم و بعد از اون روی مقاله داخلی و isi کار میکنم. همینطور برای مدرک آیلتس دارم اماده میشم. میخواستم ببینم آیا امکان بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا برای من وجود داره و همینطور شرایط کار بعد یا در حین تحصیل برای گرفتن ویزای کاری برای من وجود داره؟

    35. نگار گفت:

      سلام.
      آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای مقطع لیسانس در اسپانیا وجود دارد ؟ اگر وجود دارد شرایط آن چیست ؟

    36. بیژن گفت:

      سلام . من لیسانس علوم آزمایشگاهی دارم با معدل ۱۴:۷۹ از دانشگاه آزاد بابل . خواستم بدونم میتونم برای ارشد رشته های مرتبط مثل خون شناسی و . . . از دانشگاههای اسپانیا پذیرش بگیرم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید .

    37. mohsen گفت:

      با سلام.

      میخواستم بدونم هزینه کل تحصیل و زندگی در اسپانیا در دوره پزشکی چقدر میشه؟

      با تشکرر.

    38. دانیال گفت:

      سلام من لیسانس شیمی دارم از دانشگاه آزاد

      میتونم برای رشته دامپزشکی تو اسپانیا یا ایتالیا درخواست بدم یا فقط باید برای رشته خودم درخواست بدم ؟؟

    39. دریا گفت:

      سلام بنده در اسپانیا خونه دارم (به صورت مالکیت کامل و خرید) در حال حلضر پشت کنکور هستم پدر دندان پزشک و مادر پزشک از نظر مالی ساپورت کامل تا نزدیک سالی ۶۰ ملیون را دارم قصد ادامه تحصیل در رشته دندان یادارو یا دام یا پزشکی رو دارم تو اسپانیا ایلتس ام تا چند ماه دیگه حاضر میشه اسپانیایی هم بلدم اما مدرک ندارم تو محیط یاد گرفتم میخواستم ببینمذمیشه برای یکی از این چهار رشته اقدام کنم؟؟؟ اصن ب چه صورته دلیلمم از رفتن سطح علمی بالا تر و اینکه ورزشمو ادامه بدم!

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.با داشتن مدرک زبان اسپانیایی می توانید اقذام کنید

    40. raha گفت:

      سلام دیپلم با معدل ۱۶.۷۵ میتونم واسه پزشکی در اسپانیا اقدام کنم؟هزینه چقدر میشه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیلات پزشکی در کشور اسپانیا به زبان اسپانیایی می باشد و نیازمند مدرک زبان می باشید

    41. مبین گفت:

      سلام. من. قصد تحصیل. در رشته دندان پزشکی در اسپانیا رو دارم من دیپلم تجربی هستم با معدل به ۱۴:۹۶

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اگر قصد ادامه تحصیل را در کشور اسپانیا دارید باید حتما مدرک زبان اسپانیایی داشته باشید

    42. محمد گفت:

      سلام من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بین الملل با معدل ۱۸ و چاپ مقاله isi هستم میتوانم بورسیه دکترا رشته خودم را از دانشگا ههای کشور اسپانیا دریافت نمایم با تشکر محمد م

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور اسپانیا در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان آیلتس ۶.۵،معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد و مقالات ISI می باشید.

    43. محیا گفت:

      سلام
      با یک سال تحصیل در دانشگاه صنعتی شریف در رشته کشتی سازی به نظر شما میشه راحت ز دانشگاه ingenieros navales پذیرش گرفت?

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        صرفا با گذراندن یک سال در دانشگاه صنعتی شریف نمی توانید برای این دانشگاه اقدام نمایید و شما نیازمند مدرک زبان هم می باشید

    44. Shayan گفت:

      سلام برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های اسپانیا که مورد تاییداروپا و ایران باشه در مقطع پزشکی عمومی چند سوال اساسی داشتم:
      ایا امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجوذ داره در پزشکی عمومی؟
      میشه یکسال بعنوان پیش، زبان اسپانیایی اموخت و مدرکش رو از دانشگاه گرفت؟
      هزینه سالانه پزشکی عمومی چقدر است؟
      تافل رو از خود دانشگاه هم میشه گرفت؟
      من معدلم ١٩ تجربی هست.

      ممنون میشم جواب بدید مانند سایر سوالات ک لطف کردید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        پزشکی در کشور اسپانیا به زبان اسپانیایی می باشد . امکان سپری کردن دوره ی زبان اسپانیایی در کشور اسپانیا برای شما میسر می باشد ولی شانس ویزای پایینی دارید که به شما توصیه نمی شود این راه را انتخاب کنید

    45. شمیم گفت:

      سلام خسته نباشید دانشجوی ترم ۵ پزشکی شهید بهشتیم امکانش هست که واسه تخصص بتونم بورسیه بگیرم؟اگه آره زبانش اسپانیاییه یا انگلیسی

    46. مونا گفت:

      سلام من پزشک عمومی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید بهشتی هستم ،خواهرم اسپانیا زندگی میکنه،مدرک زبان اسپانییایی ندارم ،مدرک عمومی من در کشور اسپانیا تائئد میشه تا بتونم ویزای کار و یا جهت ادامه تحصیل اقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.برای کار در اسپانیا مدرکتان باید رجیستر شود که این کار سختی می باشد اما برای تحصیل در کشور اسپانیا و اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا مدرک شما معادل کارشناسی ارشد می باشد و شما می توانید برای دکترا مربوط به رشته های پیرا پزشکی اقدام نمایید.

    47. علي گفت:

      سلام
      من لیسانس مدیریت صنعتی از دانشگاه ازاد شیراز با معدل ۱۷/۵۰ و فوق لیسانس مدیریت صنعتی- تولید از علوم و تحقیقات تهران با معدل ۱۹/۰۴میتونم دکترا مهندسی صنایع اقدام کنم؟عدم تجانس رشته ارشد که مدیریته با دکترا که مهندسی صایع هستش خللی ایجاد نمیکنه در فرایند پذیرش؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.تغییر رشته در مقطع دکترا کار سختی می باشد ولی بستگی به طرح تحقیقاتی و مقالات شما برای تحصیل در اسپانیا دارد.

    48. سارا گفت:

      سلام….ایا میتوان در اسپانیا دندان پزشکی خواند؟….هزینه ی زندگی در انجا چقدر است؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور اسپانیا در رشته ی دندان پزشکی باید مدرک زبان اسپانیایی را داشته باشید

    49. محسن گفت:

      با سلام. من برای گذراندن دوره فرصا مطالعاتی از اسپانیا پذیرش گرفتم و در این مدت هزینه زندگی های مختلفی در اسپانیا شنیدم. برای مثال هزینه مسکن ۳۰۰ یورو و هزینه زندگی ۴۰۰ یورو البته زندگی معمولی و دانشجویی. میخواستم ببینم این مبالغ چقدر به واقعیت نزدیک است و اینکه اگر من با همسرم عزیمت کنم هزینه ها چه تغییری میکند. با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام مهمترین هزینه شما هزینه مسکن هست که شما نیاز ندارین در صورت عزیمت همسرتون دو برابر هزینه پرداخت کنید و راجع به هزینه خوراک و پوشاک حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو هزینه واقعی شماست

    50. سما گفت:

      با سلام و خسته نباشید من لیسانس حسابداری معدل ۱۵ ازدانشگاه غیرانتفاعی دارم و همسرم لیسانس روانشناسی با معدل ۱۳/۵ از دانشگاه آزاد و یک پسر ۵ ساله نیز دارم و قصد ما مهاجرت دائم است آیا امکان مهاجرت به صورت خانوادگی با به منظور تحصلی یا کاری برای ما وجود دارد ؟ با سپاس فراوان

      • آریانا پارس گفت:

        سلام امکان اخذ ویزای کار و تحصیل برای شما و خانواده شما ممکن هست که البته شانس ویزای کار از ویزای تحصیلی در صورت داشتن پیشنهاد کار بسیار بالاتره

    51. سارا گفت:

      سلام، ممنون از اینکه وقت میگزارید و به سوالات پاسخ میدید.
      ارشد روانشناسی بالینی با ۳ سال سابقه کار هستم، برای دکترا در اسپانیا باید مدرک زبان اسپانیایی ارائه بدم با توجه به تخصصم؟
      با سپاس.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام شما فقط در صورتی نیاز به داشتن مدارک زبان اسپانیایی دارید که کورس شما به زبان اسپانیایی باشه البته اگر قصد اقامت کاری پس از تحصیل در اسپانیا رو دارید حتما توصیه میکنیم که زبان این کشور رو با توجه ماهیت رشته تحصیلیتون یاد بگیرید

    52. سارا گفت:

      سلام ,من دانشجوی ترم آخر کارشناسی حقوق هستم در دانشگاه آزاد رباط کریم,تا حدودی هم مسط به زبان اسپانیایی هستم و البته در حال حاضر هم در حال گذراندن کلاسهاش هستم,میخواستم بدونم چقدر امکان تحصیل در مقطع ارشد تو کشور اسپانیا برای من وجود داره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در صورت داشتن مدرک زبان انکلیسی می توانید برای کشور اسپانیا اقدام نمائید و تحصیلات در کشور اسپانیا به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی ارائه می شود که مدرک زبان اسپانیایی را در ایران قبول ندارند و باید به زبان انگلیسی دروس را سپری کنید

    53. اسلامی گفت:

      با سلام

      من دانشجوی زیست شناسی دانشگاه تبریز بودم و بنابر دلایلی انصراف دادم. همسرم یه پذیرش تحصیلی دکترا از اسپانیا گرفته و من هم قصد دارم درسم رو اونجا ادامه بدم. با توجه به اینکه مدرک اسپانیایی ندارم، آیا می تونم تو اسپانیا مدرک اسپانیایی بگیرم؟ اگر بله چقدر زمان و هزینه میبره. در ضمن لطفا اگر میشه بگین هزینه حدودی تحصیل (فقط هزینه دانشگاه) در اسپانیا برای مقطع لیسانس چقدر هست. ممنون.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما به عنوان همراه همسرتان میتوانید به اسپانیا بروید و دوره ی آموزشی زبان را بگذرانید. هزینه ی تحصیل در مقطع لیسانس کشور اسپانیا ۲ تا ۳ هزار یورو میباشد

    54. shima گفت:

      سلام درباره ی شرایط تحصیل در رشته ی پزشکی بیشتر توضیح میدید؟
      معدل پیش و سوم من ۱۴ و ۱۶ هست و آیلتز ۵.۵ دارم امکان تحصیل پزشکی برای من وجود داره؟ متولد ۷۰ هستم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در کشور اسپانیا پزشکی به زبان اسپانیایی ارائه می شود.با توجه به این نکته که هیچ مرجعی در ایران مدرک زبان اسپانیایی به شما نمی دهد ، شانسی برای این کار ندارید

    55. shabnam گفت:

      ba salam man daneshjoye terme 7 computer az daneshgahe gheire entefaei hastam mitonam vase arshad gerayesh shabake dar spania edame bedam.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در صورت داشتن مدرک زبان انگلیسی می توانید در کشور اسپانیا تحصیل کنید.

    56. shahin گفت:

      سلام
      ایا پذیرش گرفتن یرای ارشد رشته ی فیزیوتراپی در اسپانیا اسونه؟
      من از دانشگاه علوم پزشکی تهران مدرک گرفتم معدل ۱۵
      مورد تایید وزارت بهداشت هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در صورت داشتن مدرک زبان امکان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در کشور اسپانیا محیا می باشد.

    57. sia گفت:

      سلام. ایا کسی که مدرک لیسانس معماری داره میتونه برای رشته ای مثل روانشناسی در مقطع ارشد در خارج کشور ادامه بده یا ممکن نیست؟ اگر بله شرایطش چطور هست؟
      ممنون.

      • ariana گفت:

        سلام
        امکان چنین کاری در کشور اسپانیا می باشد ولی شانس شما نسبت به افرادی که در مقطع کارشناسی این رشته را گذرانده اند.برای ادامه تحصیل در کشور اسپانیا نیازمند مدرک زبان می باشید.

    58. sara گفت:

      salam,man 3vome dabirestanam mikahm pishdaneshghim ro to in keshvar bekhunam mikhastam bebinam age aaln eghdam konam mitunam ta hashtmahe dige beram oonja

      • ariana گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور اسپانیا نیازمند مدرک زبان اسپانیایی می باشید و با توجه به این موضوع که مرجع مورد تائید وجود ندارد این اقدام غیر ممکن می باشد

    59. احسان گفت:

      من فارغ التحصیل ارشد رشته شیمی معدنی از دانشگاه ازاد میباشم با معدل ۱۵.۸۰ آیا میتونید برام از اسپانیا برای دکتری پذیرش بگیرین؟

      • ariana گفت:

        سلام
        دز صورت داشتن مدرک زبان کاره شما انجام شدنی می باشد.

    60. Hamed گفت:

      من یک سال دیگه دیپلم میگیرم ، زبان اسپانیایی هم تا سطح b1 بلدم که میگن برای پذیرش خوبه ، به نظر شما من تا یک سال دیگه میتوانم پذیرش بگیرم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور اسپانیا نیازمند مدرک زبان اسپانیایی می باشید ودانش شما برای این امر مهم نمی باشد.

    61. روح الله گفت:

      با عرض سلام خدمت شما
      خواهشا اگر برای اخذ پذیرش همراه با بورس از دانشپاههای معتبر اسپانیا فعالیتهایی انجام می دهید بنده را راهنمایی فرمایند تا در صورت مناسب بودن رزومه تحصیلی و تحقیقاتی ام اقدامات لازم را در نظر بگیریم.
      به لحاظ مالی شرایطم به شکلی هست که نیاز به اخذ بورسیه تحصیلی دارم . البته بنا به مطالعاتی که در بخشهای مختلف این سایت داشته ام ، در مقطع دکترا(PHD) ، تحصیل به صورت تحقیقاتی بوده و امکان اینکه بعنوان همکار تحقیقاتی ماهیانه حقوقی دریافت شود وجود دارد. البته در این خصوص دوستان اگر بیشتر راهنمایی کنند ممنون میشم.
      مدرک تحصیلی : دکترای دامپزشکی از دانشگاه آزاد
      معدل دوره دکترا: ۵۱/۱۵
      استاد رهنما : پروفسوری از دانشگاه تهران – استاد گروه پاتوبیولوژی دانشگاه تهران
      مقالات : دارای بیش از ۳۰ مقاله در:
      ۱-مجله ISI انیستیتو پاستور راضی
      ۲-مجله ISI انگل شناسی ایران-علوم پزشکی تهران
      ۳-سومین کنگره میکروب شناسی بالینی ایران- علوم پزشکی شیراز
      ۴-شانزدهمین کنگره دامپزشکی ایران- تبریز
      ۵-کنگره ملی پاتوبیولوژی دامپزشکی- گرمسار
      ۶-اولین کنگره ملی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی
      مدرک زبان انگلیسی و اسپانیایی : متاسفانه مدرکی ندارم –اصلا با زبان اسپانیایی هم آشنا نیستم.
      سابقه کار : دارای ۴ سال سابقه کارمرتبط با رشته تحصیلی
      رشته های تحصیلی مورد علاقه و متناسب با سوابق تحقیقاتی و پایان نامه :
      انگل شناسی پزشکی( Parasitology medicine)
      میکروبیولوژی پزشکی ( Microbiology medicine)
      بهداشت مواد غذایی (Food hygiene)
      1-آیا بدون آشنایی با زبان اسپانیایی امکان اینکه بورسیه ای به ما تعلق بگیره وجود دارد؟(من دوست دارم اسپانیولی رو در شرایط حضور در اسپانیا یاد بگیرم همزمان با تحصیل)
      ۲-آیا بعد از اخذ پذیرش و اخذ فاند مصاحبه ی تخصصی در دانشگاه صورت می گیرد ؟ و چقدر جدی هست این مسله؟
      ۳-اصلا امکان آموزش زبان اسپانیایی همزمان با تحصیل که با فاند هم همراه هست وجود دارد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای اخذ بورسیه شما نیازمند مدرک زبان می باشید.شما در صورت داشتن مدرک زبان شانس بالایی برای اخذ بورسیه دارید.برای اطلاعات بیشتر با تلفن های در تماس باشید.

    62. محمد گفت:

      با سلام و خسته نباشید
      هزینه ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت در اسپانیا چقدره؟؟ مرسی

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        هزینه یک سال تحصیل در کشور اسپانیا در مقطع فوق لیسانس حدود ۵ هزار یورو می باشد.

    63. کیمیا گفت:

      سلام
      من یه مطلبی رو متوجه نشدم، برای پذیرش دکترا هم باید برای زبان انگلیسی مدرک داشت و هم اسپانیایی؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در کشور اسپانیا در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان انگلیسی می باشید.

    64. علی گفت:

      با سلام. من کارشناسی ارشد ارتباطات با معدل ۱۸ از دانشگاه علامه طباطبایی دارم.زبانم خوبه اما هنوز مدرک ندارم. فک میکنم تا دو ماه دیگه تافلم اوکی بشه. مقاله ندارم. آیا می تونم برای دکترای اسپانیا اقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        امکان گرفتن پذیرش را در صورت داشتن مدرک زبان دارید.برای اطلاعات بیشتر می توانید با تلفن های موسسه در ارتباط باشید

    65. مهشید گفت:

      سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم از دانشگاه علوم تحقیقات تهران میخواستم بدونم شرایط بورسیه شدن چی هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        داشتن معدل بالای ۱۷ از دانشگاه های معتبر.داشتن مدرک زبان و مقاله ISI

    66. nooshin گفت:

      سلام من لیسانس کامپیوتر از دانشگاه آزاد واحد تهران با معدل ۱۳.۷۵ را دارم آیا امکان ادامخ تحصیل در اسپانیا را دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای شما مقدور است که در دانشگاه های اسپانیا ادامه تحصیل بدهید فقط نیازمند مدرک زبان هستید.

    67. آریانا پارس گفت:

      با سلام
      برای مهاجرت به اسپانیا حتما باید مدرک زبان اسپانیایی داشته باشید

    68. sara گفت:

      سلام
      من دانشجوی کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد تهران هستم با معدل ۱۶.آیای امکان پذیرش در مقطع ارشد از اسپانیا را دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        با توجه به شرایط شما امکان تحصیل در بسیاری از کشور ها رو دارید

    69. هاتفي گفت:

      با سلام
      من دانشجوی کارشناسی رشته فیزیک در دانشگاه آزاد هستم میخواستم بدونم میتونم برای ادامه تحصیل تو کشور اسپانیا اقدام کنم ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        بله میتونید، فقط باید مدرک آیلتس باشید تا بتوان برای پذیرش و اخذ ویزا اقدام کرد

    70. نغمه گفت:

      سلام
      من لیسانس فیزیک از دانشگاه دولتی اصفهان دارم و فوق لیسانس از دانشگاه ازاد تهران رشته اقتصاد با معدل ۱۴.۵ . ایا میتونم برای دکتری اقتصاد از اسپانیا پذیرش بگیرم؟

      • nazfar گفت:

        سلام
        من فوق لیسانس مدیریت اجرایی هستم ( سال ۹۱ فارغ التحصیل شدم) . اما در صورت امکان مایلم در رشته مدیریت توریسم در مقطع فوق لیسانس در اسپانیا به تحصیل بشم. لطف می کنید نمره آیلتس و میزان هزینه ای را که نیاز دارم بفرمایید ؟

        • ariana گفت:

          سلام
          مدرک زبان شما در سطح نمره ی ۶.۵ امتحان IELTS باید باشد و هزینه ی یک سال زندگی و تحصیل در کشور اسپانیا حدود ۱۲ هزار یورو می باشد

    تحصیل در اسپانیا تحصیل در اسپانیا تحصیل در اسپانیا تحصیل در اسپانیا تحصیل در اسپانیا

    شبکه های اجتماعی

    arrow up