شرایط تحصیل کارشناسی در روسیه

دوره های کارشناسی در روسیه به صورت میانگین ۴ سال به طول می انجامد. با توجه به سیستم آموزشی حاکم در کشور روسیه، افراد با اتمام ۱۲ سال تحصیل قادر خواهند بود برای این دوره های تحصیلی اقدام نمایند. لازم به ذکر است که دانش آموزان پس از اتمام سال ۱۱ می توانند برای دوره های پاتفک اقدام نمایند و پس از سپری کردن این دوره وارد دوره های کارشناسی در این کشور شوند.

دوره کارشناسی به عنوان اولین چرخه آموزشی در کشور روسیه به شمار می رود. بسیاری از دانشجویان بین المللی به واسطه شرایط ساده اخذ پذیرش در دوره های کارشناسی در روسیه، برای این کشور اقدام می نمایند و این تحصیل را به عنوان پلی برای ورود به برترین دانشگاه های جهان در نظر می گیرند. مدارک اخذ شده از دانشگاه های روسیه مورد تایید تمامی کشورهای دنیا می باشد.

تعدد بالای دانشگاه های مورد تایید، هزینه های پایین تحصیل و زندگی، فرصت های بورسیه تحصیلی و تحصیل بدون ارائه مدرک زبان فقط به عنوان بخشی از ویژگی های دوره های کارشناسی در روسیه می باشد. دانشجویان با توجه به ویژگی های عنوان شده و فرصت های کاری بسیار زیاد در این کشور، روسیه را به عنوان کشوری مناسب برای ادامه تحصیل انتخاب می نمایند. در ادامه این مقاله به هزینه های تحصیل در دوره های کارشناسی در روسیه اشاره می شود.

هزینه های تحصیل در روسیه

هزینه تحصیل کارشناسی در روسیه

کشور روسیه در گروه کشورهایی قرار می گیرد که دانشجویان قادر خواهند بود با کمترین هزینه های ممکن در آن به تحصیل بپردازند. متوسط هزینه های تحصیل در دوره های کارشناسی در روسیه بین ۱ تا ۱۰ هزار دلار در سال در نظر گرفته می شود. انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی برای تعیین قیمت دقیق مهاجرت تحصیلی به روسیه بسیار حائز اهمیت می باشد.

لازم به ذکر است که دانشجویان به همراه هزینه های تحصیل در این کشور و برای مراجعه به سفارت می بایست هزینه های یک سال زندگی را در نامه ای از جانب بانک ارائه دهند. هزینه های زندگی در روسیه برای دانشجویان بین المللی به صورت ماهانه بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ دلار در ماه تخمین زده می شود. این هزینه های عنوان شده شامل اجاره مسکن، رفت و آمد و خوراک می شود.

نکته ای که باید به آن توجه نمود، حق کاری که دانشجویان در حین تحصیل در دوره کارشناسی در روسیه دارند. این دسته از دانشجویان به صورت هفتگی ۱۰ ساعت می توانند مشغول به کار شوند. با این میزان کار هفتگی می توان بخش اعظمی از هزینه های زندگی و تحصیل در دوره های کارشناسی در روسیه را تامین کرد.

بهترین رشته ها برای تحصیل کارشناسی در روسیه

بهترین رشته ها برای تحصیل کارشناسی در روسیه

در حال حاضر بالای ۸۰ دانشگاه کشور روسیه مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند و دانشجویان بدون هیچ محدودیتی قادر خواهند با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز برای دانشگاه های روسیه اقدام نمایند. این نکته سبب می گردد تا تنوع انتخاب رشته برای دانشجویان بین المللی وجود داشته باشد و برای هر رشته تحصیلی امکان اقدام وجود داشته باشد.

بهترین رشته های تحصیلی در کشور روسیه مختص به رشته های پزشکی، دندانپزشکی، خلبانی و رشته های مهندسی است. از همین رو بیشترین میزان دانشجو بین المللی برای این دوره های عنوان شده برای ادامه تحصیل در کشور روسیه اقدام می نمایند. از بهترین رشته ها برای تحصیل کارشناسی در روسیه می توان به رشته مهندسی کامپیوتر، خلبانی، علوم سیاسی و مهندسی حفاری اشاره کرد.

برای اطلاع از پردرآمد ترین مشاغل در کشور روسیه مطالعه فرمایید: پردرآمدترین شغل در روسیه

مزایای تحصیل لیسانس در روسیه

تعدد بالای دانشگاه و رشته های قابل ارائه در دوره های کارشناسی در روسیه به دانشجویان بین المللی این امکان را می دهد که بدون هیچ محدودیتی برای ادامه تحصیل در روسیه اقدام نمایند. از همین رو دانشجویان با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود تا شانس خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه امتحان نمایند. در ادامه به سه تا از برترین مزایای تحصیل در دوره های کارشناسی روسیه اشاره می شود.

هزینه های تحصیل و زندگی بسیار پایین روسیه

فاکتور هزینه های جاری برای زندگی و تحصیل در روسیه بسیار حائز اهمیت می باشد و بسیاری از دانشجویان به دنبال تحصیل با کمترین میزان هزینه در یک کشور می باشند. تحصیلات در دوره های کارشناسی روسیه با کم ترین میزان هزینه ممکن می باشد. همچنین هزینه های زندگی در این کشور به صورت ماهانه بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ دلار تخمین زده می شود. این نکات با توجه به حضور دانشگاه های ممتاز سبب می گردد تا دوره های کارشناسی روسیه مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گیرد.

تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه

تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه

تحصیل بدون مدرک زبان یکی از برنرین مزایای دوره های کارشناسی در روسیه می باشد. به صورت کلی دروس در دانشگاه های روسیه در مقطع کارشناسی به زبان های انگلیسی و روسی ارائه می شود. دانشجویان برای تحصیل کارشناسی قادر خواهند بود بدون مدرک زبان برای دوره های زبان قبل از دانشگاه این کشور اقدام نمایند و در پس از اتمام آن، مجوز حضور در دانشگاه های روسیه را دریافت نمایند.

شرایط ساده اخذ پذیرش

با توجه به قوانین کشور روسیه، افراد در سریع ترین زمان ممکن و با کم ترین مدارم مورد نیاز برای دوره های کارشناسی در روسیه اقدام نمایند. این نکته بدین معناست که اتمام ۱۲ سال تحصیل به همراه مدارک هویتی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه اکتفا می کند. به صورت میانگین بازه های زمانی بررسی پرونده از جانب دانشگاه بین ۵ تا ۱۰ روز کاری به طول می انجامد و دانشجویان قادر خواهند بود تا ۱ الی ۲ ماه قبل از شروع دوره های تحصیلی برای پذیرش اقدام نمایند.

مشکلات تحصیل در روسیه

معایب تحصیل کارشناسی در روسیه

در دوره کارشناسی در روسیه، حق عمراه برای دانشجویان متاهل در نظر نگرفته شده است و این گروه از دانشجویان می بایست به تنهایی برای ادامه تحصیل اقدام نمایند. بررسی و آشنایی از مشکلات و چالش های موجود، کمک شایانی به علاقه مندان به تحصیل دوره کارشناسی در روسیه می کند. از همین رو در این بخش به معایب تحصیل کارشناسی در روسیه اشاره می شود.

آموزش زبان جدید

با توجه به این موضوع که برخی از دانشگاه های روسیه دوره های کارشناسی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، ولی همچنان بیشتر دوره های تحصیلی در مقطع کارشناسی به زبان روسی ارائه می شود. از همین رو دانش زبان روسی شانس را برای انتخاب رشته و دانشگاه برای دوره های کارشناسی در روسیه افزایش می دهد. لازم به ذکر است که با توجه به سیلابس درسی در دانشگاه های روسیه، دانشجویان در حین تحصیل دوره کارشناسی ملزم به یادگیری زبان روسیه می شوند.

وضعیت زندگی در روسیه

وضعیت زندگی در روسیه

به طور حتم شرایط زندگی در کشور روسیه برای دانشجویان بین المللی بسیار دشوار می باشد. مهم ترین فاکتور در خصوص وضعیت زندگی را آب و هوا و رفتار مردم با مهاجران تشکیل می دهد. زندگی در کشوری که در تمام سال، آب و هوای سردی را دارد، بسیار دشوار می باشد. همچنین مردم این کشور تحت شعاع این آب و هوا قرار گرفته اند و رفتار سردی را با دانشجویان و مهاجران دارند.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب عنوان شده، دوره های کارشناسی در روسیه به آن دسته از دانشجویان توصیه می شود که به دنبال تحصیل در یک کشور برتر با دانشگاه های ممتاز جهانی با هزینه های بسیار پایین می باشند. همچنین به واسطه عدم نیاز مدرک زبان می توان در سریع ترین زمان ممکن برای تحصیل در این کشور اقدام کرد و دوره های زبان را در این کشور سپری نمود.

روسیه سالانه پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان از سراسر دنیا می باشد که دانشجویان ایرانی هم این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می نمایند. این تعدد بالای مهاجر و دانشجو به واسطه هزینه های پایین تحصیل و زندگی، رتبه های دانشگاهی بسیار مناسب، تعدد رشته های تحصیلی و مهم تر از همه عدم محدودیت سنی برای اخذ پذیرش و ویزا می باشد.

لینک منبع: Bachelor’s degree in Russia

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    کارشناسی در روسیه کارشناسی در روسیه کارشناسی در روسیه کارشناسی در روسیه کارشناسی در روسیه

    شبکه های اجتماعی

    arrow up