شرایط کار در بریتانیا

با توجه به شرایط مناسب زندگی در محدوده بریتانیا که شامل کشور های مختلف می باشد، بسیاری از افراد به دنبال کار در بریتانیا بوده تا با فراهم کردن الزامات موجود، موفق به اخذ اقامت این کشورها شوند. افراد می توانند در حین تحصیل و همچنین بعد از پایان دوره تحصیل خود در این کشور ها برای کار اقدام نمایند.

از آنجا که مهمترین اصل در امور مهاجرتی، مقوله اطمینان و اعتماد در همه مقاطع پروسه های مختلف می باشد، موسسه مهاجرتی آریاناپارس با به کارگیری چندین وکیل پایه یک دادگستری ایران با سوابق بسیار درخشان، شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور را فراهم آورده است.

کار در طول دوره تحصیل

دانشجویان در صورت تحصیل در انگلستان یا سایر کشور های بریتانیا می توانند با توجه به حق کار داده شده توسط سفارت، در طول تحصیلات خود مشغول به کار شوند. محدوده کار برای دانشجویان متناسب با ملیت شان متفاوت می باشد.

  • دانشجویان از اتحادیه اروپا و کشور سوئیس

اگر از یک کشور در اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) یا سوئیس هستید، می توانید در بریتانیا در حین تحصیل بدون محدودیت یا مجوز کار کنید. تنها نکته حائز اهمیت ارائه کارت شناسایی به کارفرما مورد نظر می باشد و همچنین شماره بیمه ملی را در اختیار کارفرمایان قرار دهید.

  • دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا

دانشجویان بین المللی برای کار در بریتانیا شرایط متفاوتی را نسبت به سایر دانشجویان دارند. ساعت مجاز کاری دانشجویان بین المللی به نوع ویزا و مقطع تحصیلی بستگی دارد. اگر شما در سن ۱۶ یا ۱۷ سالگی هستید یا تحصیلات زیر دانشگاهی دارید تا حداکثر ۱۰ ساعت به صورت هفتگی مجاز به انجام کار هستید.

اگر با یک موسسه دولتی بریتانیا با مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد مشارکت داشته باشید، می توانید حداکثر تا ۲۰ ساعت در هفته در طول دوره زمانی و تمام وقت در روز های تعطیل مشغول به کار شوید. دانشجویان دکترا در انگلستان می توانند ۳۰ ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

در ارتباط با همراهان دانشجویان بین المللی می توان به این نکته اشاره کرد که در زمان تحصیل در بریتانیا، همسر فرد دانشجو می تواند به صورت تمام وقت مشغول به کار شود. مفهوم تمام وقت ۴۰ ساعت در هفته می باشد که به عنوان منبع درآمد مناسب برای پوشش هزینه های زندگی است.

انگلستان,سایر کشور ها,انگلستان

کار در بریتانیا پس از تحصیل

شرایط کار پس از تحصیلات در بریتانیا برای دانشجویان بین المللی با دانشجویان اتحادیه اروپا متفاوت می باشد.

  • دانشجویان اتحادیه اروپا و کشور سوئیس

دانشجویان اتحادیه اروپا و دانشجویان کشور سوئیس بدون نیاز به ویزا کار در بریتانیا می توانند در این کشور ها مشغول به کار شوند و از خدمات موجود بهره مند شوند.

  • دانشجویان بین المللی

دانشجویان بین المللی در صورتی می توانند برای ویزا کار در بریتانیا اقدام کنند که دعوت نامه کاری رسمی از کارفرمای انگلیسی داشته باشند. دانشجویان بین المللی همچنین می توانند توسط برنامه Sirius مورد تایید قرار  گیرد. برای دسترسی به سرویس بهداشت ملی (NHS)، باید هزینه این ویزا و همچنین هزینه اضافی درمانی را پرداخت کنند. اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، می توانید در انگلستان دو سال بمانید و مشغول به کار شوید.

با این حال، محبوب ترین راه برای به دست آوردن ویزای کاری بریتانیا از طریق ویزای درجه ۲ (tier 2) است، که برای کارگران ماهر از خارج از EEA و سوئیس که پیشنهاد شغلی برای کار در بریتانیا دارند، است. برای واجد شرایط بودن، این شغل معمولا باید حقوق حداقل ۲۰،۸۰۰ پوند (~ ۲۷،۳۰۰ دلار آمریکا) در سال داشته باشید.

تغییر ویزا دانشجویی به ویزا کار

برای تغییر ویزا دانشجوی به ویزا کار، باید مدرک تحصیلی خود را از حامی مجوز شماره ۴ دریافت کنید. شما باید از داخل انگلستان قبل از اینکه ویزای فعلی شما به پایان برسد، درخواست خود را ارسال کنید.

سایر الزامات برای اخذ ویزای کاری در بریتانیا به شرح زیر می باشد:

  1. شواهدی که تمکن مالی خود را اثبات کنید. شما باید حداقل ۹۴۵ پوند برای ۹۰ روز قبل از اعلام درخواست در حسابتان داشته باشید.
  2. اثبات دانش زبان انگلیسی
  3. اطلاعات بیومتریک و عکس
  4. پاسپورت
  5. تست پزشکی
  6. نامه عدم سوءپیشینه

پس از پرداخت هزینه های لازم برای دریافت ویزای کاری در بریتانیا می توانید، اقدامات را انجام دهید. در صورت موافقت درخواست،  می توانید با ویزای کاری به مدت ۵ سال در خاک بریتانیا حضور داشته باشید.

انگلستان,سایر کشور ها,انگلستان

شماره بیمه ملی

هر فردی که می خواهد در انگلستان کار کند نیاز به یک شماره ملی بیمه (NI) دارد، یک کد منحصر به فرد است که برای پیگیری پرداخت های مالیاتی و کمک های شما به سیستم امنیتی اجتماعی بریتانیا استفاده می شود. پروسه دریافت شماره بیمه ملی به صورت تلفنی می باشد که حتما باید اقامت انگلستان را داشته باشید. برای دریافت شماره ملی نیازی به پرداخت هزینه ای نیست. شماره ملی به صورت معمول پس از ۴ هفته به دست شما می رسد و در برخی موارد نیاز به مصاحبه حضوری دارد. افراد می توانند بدون دریافت NI مشغول به کار در بریتانیا باشند ولی باید به کارفرما اثبات کنند که برای آن درخواست داده اند.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up