info@arianaabroad.com

مشاوره رایگان: ۰۲۱۹۱۰۹۸۰۰۲

موسسه آریاناپارس

وبلاگ

اقامت لیتوانی

کشور لیتوانی دارای دو نوع اقامت می باشد که شامل اقامت موقت و دائم می گردد. برای دستیابی به اقامت لیتوانی که هدف غائی هر مهاجری می باشد راه های متفاوتی توسط دولت این کشور تعریف شده است. افراد برای دریافت اقامت این کشور می بایست در ابتدای امر اقامت موقت خود را دریافت کنند و سپس آن را به اقامت دائم تبدیل نمایند.

شرایط دریافت اقامت لیتوانی

لیتوانی کشوری در اروپا و عضو شنگن و اتحادیه اروپا است. بصورتی که با مهاجرت به لیتوانی و اخذ اقامت این کشور می توان اقامت اروپا را کسب نمود. اداره مهاجرت لیتوانی از ابتدای ژانویه سال ٢٠١۷ برخی تصحیحات بر قوانین مهاجرتی این کشور را اعلام و اجرا نمود و از این تاریخ به بعد پرونده افراد و شرکت هایی که قصد اخذ اقامت لیتوانی از طریق کسب و کار را دارند ، طبق قوانین و تغییرات جدید بررسی و اجرا گردید.

در صورتی که مایل به اخذ اقامت کشور لیتوانی و داشتن اقامت از یک کشور اروپایی و شنگن هستید ،خرید بیزینس، ثبت شرکت و یا استخدام و در مجموع انجام فعالیت های اقتصادی در لیتوانی از بهترین راههای دریافت اقامت اروپا می باشند که نیازمند به سرمایه گذاری و افتتاح تجارت واقعی است. در ادامه به معرفی برخی از انواع اقامت لیتوانی خواهیم پرداخت.

اقامت لیتوانی

انواع اقامت لیتوانی

اقامت در این کشور به طور معمول در ابتدا به مدت یک ساله می باشد و به مدت ۵ سال قابل تمدید است. دراین کشور دو نوع مجوز برای اقامت وجود دارد که عبارتند از:

  1. اقامت موقت
  2. اقامت دائم

اقامت موقت

اجازه اقامت موقت در این کشور به مدت محدود است که همان کارت (TRP) نامیده می شود وافراد قادر می باشند اقامت خود را هر سال تمدید نمایند و پس از ۵ سال برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند. متقاضیان برای به دست آوردن اقامت دائم، باید در لیتوانی برای مدت ۵ سال با اجازه اقامت موقت زندگی نمایند و پس از این دوره قادر می باشند حق درخواست اقامت دائمی را تحت شرایطی و با رعایت اصول مهاجرتی خواهند داشت.

اجازه اقامت موقت معمولاً به مدت ۱ الی ۲ سال صادر می شود. با این حال ، ممکن است برای یک دوره کوتاه تر صادر گردد. افراد می بایست در ابتدا فرم درخواست صدور اجازه اقامت موقت را از طریق سیستم اطلاعات مهاجرت لیتوانی (MIGRIS) به صورت الکترونیکی به سفارت ارسال نمایند.

هم چنین پس از ارسال درخواست و تعیین وقت سفارت از طریق MIGRIS ، افراد می بایست در مدت ۴ ماه داده های بیومتریک و اسناد اصلی خود را ارسال کنند.

مدارک لازم برای دریافت اقامت موقت لیتوانی

  • تکمیل فرم ( به صورت الکترونیکی از طریق سیستم اطلاعات مهاجرت لیتوانی MIGRIS)
  • پاسپورت
  • اجازه اقامت موقت (هنگام تعویض آن)
  • یک قطعه عکس ۶x4
  • اسناد تأیید کننده در زمینه صدور اجازه اقامت موقت.
  • ارائه تمکن مالی مناسب
  • سندی درباره محل سکونت در جمهوری لیتوانی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • سندی که تأیید می کند شخص دارای بیمه درمانی است (پوشش بیمه ۶۰۰۰ یورو).
  • لیستی از بازدیدها و اقامت های فرد متقاضی در کشورهای خارجی
  • اسناد تأیید اقامت قانونی در صورت ارائه درخواست در لیتوانی.

اقامت دائم

اقامت دائم در لیتوانی در حقیقت سندی است که به فرد اجازه می دهد به مدت طولانی در این کشور اروپایی زندگی نماید و پس از ۷ الی ۱۰ سال پاسپورت لیتوانی را دریافت نماید. اجازه اقامت دائم به مدت ۵ سال صادر می شود و پس از گذشت این مدت ، ممکن است قابل تمدید باشد.
درخواست افراد برای صدور اجازه اقامت دائم یا موقت درحدود حداکثر مدت ۴ ماه پس از ارائه فرم مورد بررسی قرار خواهد گرفت در صورت درخواست فوری – حداکثر ظرف ۲ ماه پرونده افراد به نتیجه خواهد رسید.

مدارک لازم برای دریافت اقامت دائم در لیتوانی

  • تکمیل فرم تعیین شده برای صدور اجازه اقامت دائم که به صورت الکترونیکی از طریق MIGRIS باید ارسال گردد.
  • پاسپورت
  • ارائه تمکن مالی برای یکسال زندگی در لیتوانی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • اسناد تأیید کننده در زمینه صدور اجازه اقامت دائم

 

اقامت لیتوانی

هزینه اقامت لیتوانی

افراد قبل از ارائه درخواست صدور و یا تمدید اجازه اقامت موقت در لیتوانی می بایست مبلغ ۸۶ یورو و در صورت درخواست بررسی فوری ۱۷۲ یورو پرداخت نمایند مگر اینکه متقاضی از پرداخت هزینه های دولتی معاف شده باشد هم چنین قبل از درخواست صدور اجازه اقامت دائم ،فرد متقاضی باید برای بررسی درخواست صدور اجازه اقامت دائم هزینه ۴۳ یورو را پرداخت کند.

مزایای دریافت اقامت کشور لیتوانی

با توجه به قرارگیری کشور لیتوانی در اتحادیه اروپا و حوزه شنگن، افراد به عنوان یک مقیم لیتوانیایی قادر می باشند براحتی به کلیه کشورهای اروپایی سفر نمایند. ساکنان لیتوانیایی ممکن است آزادانه بتوانند در خارج از کشورهای شنگن از اتریش، بلژیک، استون، فرانسه، آلمان، یونان، لیتوانی، و بیست و کشور های دیگر بدون نیاز به ویزا و بدون محدودیت زمان در طول مدت اقامت خود سفر کنند. علاوه بر این، ساکنان لیتوانیایی برای به دست آوردن اقامت کانادا، استرالیا، و بریتانیا آسان تر میتوانند اقامت را به دست آورند. هزینه زندگی در لیتوانی معقول می باشد.

ساکنان لیتوانی همچنین حق کار نامحدود در کشور را دارند و به راحتی میتوانند از زندگی خود لذت ببرند و واجد شرایط برای همه مزایای این برنامه اجتماعی به عنوان شهروندان لیتوانیایی هستند، با این تفاوت که ساکنان قدرت رای دهی در انتخابات ملی را دارند.

از جمله مزایای دریافت اقامت لیتوانی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

• لیتوانی یکی از سریع ترین کشورهای در حال توسعه در اتحادیه اروپاست.
• لیتوانی عضو منطقه شنگن و اتحادیه اروپاست و از سال ۲۰۱۵ عضو منطقه یورو نیز شده است.
• محیط اقتصادی و مالی لیتوانی با توجه به تنوع اقتصادی، یک محیط مناسب برای ایجاد کسب و کار می باشد.
• پیشرفت فناوری و تکنولوژی در لیتوانی با سرعت بالایی اتفاق افتاده است و همچنان در حال پیشرفت است.
• وجود نیروی کار با تجربه نیز از دیگر مزایای سرمایه گذاری در لیتوانی است که شما می توانید در بخش های مختلف از نیروهای متخصص و باسواد در لیتوانی استفاده نمایید.

اقامت لیتوانی

مشکلات دریافت اقامت لیتوانی

در مقابل مزایایی که دریافت اقامت این کشور خواهد داشت ممکن است همواره افراد با چالش هایی مواجه گردند از این رو افراد با آگاهی داشتن از این شرایط قادر می باشند مشکلات احتمالی را پیش بینی نمایند و آمادگی های لازم را کسب نمایند. برخی از معایب دریافت اقامت لیتوانی عبارتند از:

• یکی ازمعایب دریافت اقامت لیتوانی نوسان سرمایه گذاری در این کشور در دهه های گذشته می باشد.
• نرخ بالای مهاجرت اتباع لیتوانی به سایر کشورهای اروپایی خود نشان دهنده اقتصاد نه چندان قوی این کشور می باشد.
• بوروکراسی در لیتوانی نسبتا ناکارآمد می باشد. فساد و عدم شفافیت در برخی از بخش های اقتصادی مانع توسعه کشور می شود و سرمایه گذاران بالقوه را از بین می برد.
• وابستگی شدید به صادرات روسیه و کشورهای در حال ظهور نیز از دیگر معایب سرمایه گذاری و ناامن بودن سرمایه گذاری در این کشور می باشد.

نتیجه گیری

اخذ اقامت لیتوانی را می توان اخذ اقامت اروپا تلقی نمود. چراکه لیتوانی یک کشور اروپایی است که در حوزه شنگن قرار دارد. بنابراین شخصی که اقامت این کشور را دریافت می‌دارد، به‌صورت آزادانه می‌تواند به سایر کشورهای اروپایی بدون ویزا سفر کند. بر اساس بررسی های انجام گرفته به نظر می آید اخذ اقامت این کشور از طریق ثبت شرکت و خرید بیزینس بهترین گزینه می باشد.

افراد به محض دریافت کارت اقامت لیتوانی قادر می باشند از مزایای شهروندان اروپایی همچون استفاده از خدمات درمانی و بیمه ، افتتاح حساب در بانک های معتبر بین المللی ، خرید ملک ، وام بانکی و تسهیلات دانشگاهی بهره مند گردند و بدون نیاز به ارائه پاسپورت کشور خود در تمامی ۲۸ کشور اتحادیه اروپا رفت و آمد نمایند. همچنین درخواست دریافت ویزا برای کشورهای امریکا، کانادا، استرالیا و انگلیس برای دارندگان اقامت، به سهولت انجام می شود.

اخذ اقامت دائم این کشور پس از گذراندن پنج سال از دریافت اقامت موقت در این کشور امکان پذیر بوده و پس از آن می توان با طی مراحل قانونی پاسپورت لیتوانی را دریافت کرد. لازم به ذکر است که قوانین دریافت حق شهروندی در تمامی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا یکسان است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *